Nou is terugvallen tot zeg maar jaren dertig welvaartsniveau toch nog te prefereren boven een groot radioactief wasteland worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en als ik dat verhaaltje van die econoom lees, over hoe fucked Rusland is, dan zie ik die nuke ook nog wel ergens anders terecht komen dan de Oekraïne, want als zij allemaal kapot gaan, waarom dan niet de halve wereld mee nemen.
Ik acht Putin tot alles in staat (behalve snel en efficiënt Oekraïne innemen).
Het is Oekraïne, zonder lidwoordquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en als ik dat verhaaltje van die econoom lees, over hoe fucked Rusland is, dan zie ik die nuke ook nog wel ergens anders terecht komen dan de Oekraïne, want als zij allemaal kapot gaan, waarom dan niet de halve wereld mee nemen.
Ik acht Putin tot alles in staat (behalve snel en efficiënt Oekraïne innemen).
Ukraine doet mee. (toch in Kiev en Sumy).quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja routes.. richting Rusland en Belarus..
Zodat ze daar gegijzeld kunnen worden in feite.
Andere routes hebben ze snel mijnen gelegd.
quote:Humanitarian corridor to open in Sumy
A humanitarian corridor will open in Sumy today, the Ukrainian deputy prime minister has announced.
Iryna Vereshchuk said civilians will start leaving the north-eastern city on buses at 8am GMT, reports Reuters.
Hi, I’m looking after the blog for the next few hours. Please get in touch with any tips or suggestions:
Heb niet het idee dat het nog gaat lukken met de huidige invasiekracht. Met elke dag dat het langer duurt wordt de kans momenteel alleen maar kleiner, tenzij rusland een een heel nieuwe invasieleger stuurt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer begint Putain aan Kiëv? Duurt wel heel lang zo.
Wat ze aan het doen zijn is ten westen van kiev FOB bouwen voor gewonden etc als uitvalsbasis en om die route dicht te gooien.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:53 schreef einzeinz het volgende:
Wanneer begint Putain aan Kiëv? Duurt wel heel lang zo.
Nee. Als je begaan bent met het land moet je ook het respect hebben om het een land te noemen. Oekraïense mensen vinden het een belediging om het De Oekraïne te noemen, omdat het dan als een streek klinkt. Het is gewoon een land.quote:
Het moraal is laag, er is geen luchtoverwicht, voorraden raken op en de coördinatie ontbreekt. In principe hoeven de Oekraïners alleen maar stand te houden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er soldaten naar de Oekraïne gaan overlopen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat het nog gaat lukken met de huidige invasiekracht. Met elke dag dat het langer duurt wordt de kans momenteel alleen maar kleiner, tenzij rusland een een heel nieuwe invasieleger stuurt.
Dat klopt wat je zegt, maar boeiend of zij het een belediging vinden?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nee. Als je begaan bent met het land moet je ook het respect hebben om het een land te noemen. Oekraïense mensen vinden het een belediging om het De Oekraïne te noemen, omdat het dan als een streek klinkt. Het is gewoon een land.
Sidenote: Slavische talen hebben niet eens lidwoorden
Klopt en hij werd behoorlijk genaaid.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 08:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n rare quote, ik snap waar ze heen wilden ermee maar hij komt hoogstwaarschijnlijk niet van deze generaal, die wilde echt wel knokken
Logisch ook want Polen werd van twee kanten geneukt op dat moment
Wordt zeer zwaar belast in ons land.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik las ergens dat slechts 15% van ons gas uit Rusland komt. Wat dat betreft vind ik de impact op onze gasprijs nog best hoog eigenlijk.
Helaas wordt de Nederlandse gasprijs niet in isolatie vastgesteldquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik las ergens dat slechts 15% van ons gas uit Rusland komt. Wat dat betreft vind ik de impact op onze gasprijs nog best hoog eigenlijk.
In de EU ligt dat op 40%.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Never waste a good crisis.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me af of die foto echt is. Dat is namelijk geen Russisch orthodox kruis. Dat ziet er zo uit:quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.
[ twitter ]
Nou, en als ze dan maar consequent een z erop zetten heeft Ukraine geen problemen met ze opblazen.quote:
Gas uit Rusland is waarschijnlijk het goedkoopst momenteel, want dat zijn lange-termijn contracten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:07 schreef Nielsch het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |