Tja zo'n 70% gelooft Putin dat Ukraine vnl uit nazi's bestaat na jarenlang eenzijdige informatie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.
[ twitter ]
Waar staat dat? Het is gewoon te gevaarlijk? Zo'n 200.000 mensen zitten daar in de val.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb even wat verder gelezen. https://www.aljazeera.com(...)ation-mariupol-fails
Het gaat dus met name om het deel van de bevolking dat geen eigen auto heeft.
Dat men onderweg op de vluchtroute personenauto's tegen kwam die op eigen initiatief Mariupol ontvlucht waren. Het probleem was er met de bussen, die zijn dus niet op pad gegaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar staat dat? Het is gewoon te gevaarlijk? Zo'n 200.000 mensen zitten daar in de val.
Dat is het eerste wat ik bij het lezen van de titel dacht de organisator wil geen concurrentie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
WTF is dit nou voor rare toevoeging.Op deze manier klink je als iemand die er zelf net zulke gedachten op nahoudt, maar dan met een 'savior-complex' die vooral zoveel mogelijk wil benadrukken dat hij zelf anders is om zo als de oprechte kerel over te komen.
Putin zal het gewoon zien als zijn plicht als leider om af te maken waar hij aan begonnen is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Zou zo'n Putin nou trots zijn op waar hij bezig is, kan toch niet anders dan dat zijn dochters en partner dit hele gebeuren verafschuwen.
Stond in de krant dat zijn vriendin hier ondergedoken zit in Zwitserland.
Jongetje is niet alleen mocht je dat bedoelen (zoals vele huismoeders beweren).quote:
quote:Het Oekraïense leger meldt dat er bij luchtaanvallen op de stad Soemi, in het noordoosten van het land, tien doden zijn gevallen. Onder de slachtoffers zou ook een onbekend aantal kinderen zijn. "De kinderen worden vermoord", schrijft Dmytro Zjyvytski, de leider van de regionale strijdmacht op Facebook. "Dit zullen we nooit vergeven."
Putin wrijft zich in zijn handjes. Helaas voor hem zijn de buurlanden deze keer een stuk gastvrijerquote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:14 schreef crystal_meth het volgende:
Eerst probeerde Wit Rusland ons te overspoelen met duizenden vluchtelingen, en nu komen er miljoenen binnen..
Nog 30 extra drones van andere landen er stiekem aan toevoegen.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:55 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Oekraine roept al haar materieel uit het buitenland terug.
Volgende week: hey hoe komen die 40 drones en 60 migs hier ineens.
[ afbeelding ]
Wat je hier zegt, klopt.quote:Op maandag 7 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
Er is een nieuw theorie opgedoken waarom het konvooi van 64km Kiev niet kan bereiken.
Klimaatomstandigheden vertragen de vooruitgang sterk. Platteland waarvan de ondergrond zacht of zelfs modderachtig is kan de vooruitgang van zware militaire voertuigen erg lastig maken. Vanaf maart wordt het warmer / vochtiger en komen er steeds meer regenbuien die ervoor zorgen dan het platteland oftewel de geharde bodem daarvan verandert in grote modderplassen. Tanks en overige zware voertuigen lopen hierin vaak vast.
Tanks en overige zware voertuigen dienen van het asfalt af te komen, willen ze Kiev omsingelen. Dat is haast onmogelijk omdat de omgeving van Kiev gewoon een en al modder is. Vooral vanwege de grote rivier die daar doorheen stroomt.
Putin heeft dus hiermee een strategische fout gemaakt. Hij had zijn offensief eerder dus in de begin periode van de winter moeten houden. Zomer duurde schijnbaar ook te lang.
Komt goed uit voor Oekraïners. Veel tijd om voorbereidingen te treffen nu.
Wilde deze informatie met jullie even delen. Danku.
Koest gehouden door Xi Jinping, en daardoor te laat gestart.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat je hier zegt, klopt.
Daarom verbaas ik mij hier ook zo over. De Duitsers zijn in WO 2 ook mede ten onder gegaan door de modder in het voorjaar en het najaar
Zal best, maar als Putin zelfs door zijn geliefdes uitgekotst wordt raakt hij uiteindelijk nog verder geïsoleerd. Gefrustreerd ventje.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Putin zal het gewoon zien als zijn plicht als leider om af te maken waar hij aan begonnen is.
Het is niet alleen de modder hoor. Putin heeft zich ook vergist in de mate van tegenstand van de Ukraieners, de aanvoerlijnen stagneren en het materieel is slecht onderhouden. Daarbij is het moreel onder de Russen natuurlijk ook erg laag omdat ze gewoon voorgelogen zijn over hun missie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat je hier zegt, klopt.
Daarom verbaas ik mij hier ook zo over. De Duitsers zijn in WO 2 ook mede ten onder gegaan door de modder in het voorjaar en het najaar
Waar die lui toch iedere keer het idee vandaan halen dat mensen hun aansporing nodig hebben om iets goeds te doen voor een ander.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 01:24 schreef leolinedance het volgende:
Hoeveel BN'ers hebben er al een OekraInse vluchteling onderdak geboden?
[ afbeelding ]
[..]
De grootste economie van Europa draait voor de helft op Slavisch gas, do the mathquote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
Het trieste is dat de Russen op bv Facebook zich helemaal kapot lachen.
"You will pay for our army, hahahahaha"
En inderdaad. Gas 2x zo duur. Roebel weliswaar onderuit. Maar daar staat de EU dan met zijn broek op zijn knieen.
Kijken of ze nog zo hard lachen als ze straks op welvaartsniveau Burkina Faso zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
En inderdaad. Gas 2x zo duur. Roebel weliswaar onderuit. Maar daar staat de EU dan met zijn broek op zijn knieen.
Lijkt me dat er weinig te lachen valt in Rusland.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
De Rus kan nog aardappel, karper, zwijn en boomschors eten zonder te klagen, stel je de ramp eens voor als hier geen geklaarde boter en verse basilicum meer te krijgen is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kijken of ze nog zo hard lachen als ze straks op welvaartsniveau Burkina Faso zitten.
Zelden een land bezocht waar men zo dol is op zoetigheden en andere lekkernijen. De gewone Rus is een gewoon mens, die zijn het snel zat.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 07:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Rus kan nog aardappel, karper, zwijn en boomschors eten zonder te klagen, stel je de ramp eens voor als hier geen geklaarde boter en verse basilicum meer te krijgen is.
"Ik ben mijn baan, mijn spaargeld en mijn pensioen kwijt maar als jullie het komende voorjaar en zomer de kachel aan willen doen ga je betalen! Lekker puh!"quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:59 schreef PluggieOD het volgende:
Noord-Korea belde. Ze willen hun propaganda terug.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 05:35 schreef Rambolin het volgende:
Deze oorlog is geen onemanshow van Poetin, veel Russische nationalisten steunen de oorlog, juichen en zijn trots plus ze hebben de steun van hun kerk voor deze kruistocht, het is een nationalistisch-religieuze oorlog. Valt op dat sommige mensen deze gekkies allemaal als arme gehersenspoelde slachtoffers van Poetin's propagandamachine willen afschilderen, terwijl ze in realiteit ook zonder Poetin extremistische nationalistische religieuzen zouden zijn.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |