quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja maar NOS dat is pas censuur en staatsmedia!111
Staat tegenover dat die wappies het gewoon bij vredig demonstreren houden terwijl zoiets in Oekraine uitloopt op knok- en schietpartijenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:58 schreef Patroon het volgende:
Benieuwd of de corona wappies nog druk zijn met hun vrijheid. Laten ze een nachtje ruilen met een Oekraner in een metrostation. Denk dat hun perceptie van vrijheid dan wel iets veranderd
Ja maar zo werkt het niet helemaal in de praktijk. Wiki spreekt over 1 miljoen troepen aan actief personeel maar daar zitten waarschijnlijk ook heel veel niet-militairen bij. En je mag toch verwachten dat ze hun beste soldaten rond Oekrane hebben ingezet. Maar daar is nog weinig van te merken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb afbeeldingen voorbij zien komen van vergelijkingen tussen het aantal manschappen en materieel van alle NAVO landen bij elkaar en Rusland.
Afgaande op dat plaatje heeft Rusland 1,35 miljoen manschappen in ieder geval.
Daar was geen kans op. En dit is onzin:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dat had ik al begrepen idd. Krijg er echt weer jaren 80 gevoelens bij. Toen was ik nog een kind van 7 dus begreep ik er nog niet veel van. Behalve dat we toen binnen moesten spelen na de Tsjernobyl ramp.
Het is hopen op een inside job of een geheime missie die Poetin om gaan leggen.
Tsjernobyl was een power excursion, de reactor die normaal 3000 MW warmte leverde, produceerde plots 300.000 MW, waardoor het water in de reactor (tussen de brandstofstaven) stoom werd en de stoomexplosie de top van het reactorvat en een deel van de brandstof wegblies. Enkele seconden later gevolgd door een zwaardere nucleaire explosie met een kracht van 10 ton TNT, en een brand van het grafiet in de reactor. De vluchtige reactieproducten ( die met een laag kookpunt: xenon, jodium, cesium.. ) verdampten waardoor een grote wolk van radioactieve stoffen vormde.quote:De Oekraense minister van Buitenlandse Zaken Dmitro Kuleba, meldde op Twitter dat de centrale 'van alle kanten' werd beschoten door het Russische leger. "Als het wordt opgeblazen, zal dat tien keer groter zijn dan Tsjernobyl", schreef hij.
Ik heb toch heel andere beelden onthouden van die 'vredige' demonstraties.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Staat tegenover dat die wappies het gewoon bij vredig demonstreren houden terwijl zoiets in Oekraine uitloopt op knok- en schietpartijen
https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_192634.htmquote:MEDIA ACCREDITATION
Attendance in person:
Physical access to NATO HQ will be granted only if one of the conditions below is met (as also outlined here):
- Possess a vaccination certificate proving that they are fully vaccinated since 14 days before entering NATO HQ premises;
- Bring a certificate stating post-COVID recovery (not more than 180 days);
- Present a valid PCR test (done within 72 hours).
Haal er anders ook nog even moslims bij als je toch bezig bent.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik heb toch heel andere beelden onthouden van die 'vredige' demonstraties.
Ja ook die met al die bejaarde hippies die zich in militair tenue begaven.
Eindelijk een ander geluid over die kolonne. Kon al niet geloven dat de rus zich zo openlijk oliedom zouden opstellen. Bovendien zegt het dat het gebied van die kolonne al sinds zo'n beetje het begin onder Russische invloed stond. Terwijl de nieuwsberichten hier gingen over 'sitting ducks'quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Volgens oud generaal Mart Kruif werkt die 60km lange colonne prima. De voorste voertuigen staan precies op 25 km afstand van de Oekranse troepen en dat is exact hoe ver hun geschut komt. Daarnaast is er waarschijnlijk voedsel en benzine in overvloed.
Deze colonne staat gewoon te wachten totdat ze hun rol mogen spelen in een volgend hoofdstuk.
https://www.volkskrant.nl/a-bfd8928c
Blind binnen varen? Die schepen lagen daar al voordat Putin besloot Oekrane aan te vallen...quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Moldavie is geen nato dus daar komt geen artikel 5 uit. Voor de rest gaat het om crossfire enzo. Ja je hoeft natuurlijk niet blind een oorlogsgebied in te varen en dan maar de claimen dat er niks mag gebeuren want anders artikel 5. Gelukkig dat de beslissers dit ook zo zien. Dat hoop ik althans
Juist ja, iedere strategisch expert zegt dat het een domme zet is in oorlogssituatie, maar Generaal Mart weet hoe het zit hoor!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Volgens oud generaal Mart Kruif werkt die 60km lange colonne prima. De voorste voertuigen staan precies op 25 km afstand van de Oekranse troepen en dat is exact hoe ver hun geschut komt. Daarnaast is er waarschijnlijk voedsel en benzine in overvloed.
Deze colonne staat gewoon te wachten totdat ze hun rol mogen spelen in een volgend hoofdstuk.
Rusland ook nazi's noemen is net zo debiel. Het is maar een kleine groep mensen die dit veroorzaakt. Je hebt al in het nieuws gehoord dat (grotendeel) van de Russische bevolking tegen de oorlog is. Net als grotendeel van het leger bij de grens die pas een halve dag voor de aanval pas te horen kregen dat ze Oekrane binnen moesten vallen en daar helemaal niet blij mee waren. Die dachten namelijk dat ze op oefening gingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oekraene is een land met vrije pers en weinig beperkingen.
Rusland is een land met totale controle over de media, veel beperkingen en Rusland is een land binnengevallen waarbij ze gaan proberen de Oekraense identiteit weg te poetsen.
Rusland Nazis noemen kan best. Oekraene Nazis noemen is te debiel voor woorden.
Tot Hoevelaken linksaf.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:13 schreef LordVoldermort het volgende:
Als die kerncentrale ontploft, hoe ver komt de schade dan?
Waarom zou ik dat doen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:14 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Haal er anders ook nog even moslims bij als je toch bezig bent.
Minstens 10 meterquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:13 schreef LordVoldermort het volgende:
Die ontploft niet, maar de laatste keer hadden we hier maar beperkt last van, koeien moesten binnen blijven en de Spinazie is doorgedraaid.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:13 schreef LordVoldermort het volgende:
Tsjernobyl is toch degelijk ontploft.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die ontploft niet, maar de laatste keer hadden we hier maar beperkt last van, koeien moesten binnen blijven en de Spinazie is doorgedraaid.
Die zien Poetin als bevrijderquote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:58 schreef Patroon het volgende:
Benieuwd of de corona wappies nog druk zijn met hun vrijheid. Laten ze een nachtje ruilen met een Oekraner in een metrostation. Denk dat hun perceptie van vrijheid dan wel iets veranderd
En Gordon kreeg z'n huidige kop, hebben we nog steeds last van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die ontploft niet, maar de laatste keer hadden we hier maar beperkt last van, koeien moesten binnen blijven en de Spinazie is doorgedraaid.
Tip voor de schutters in die colonne - met name de troepen wat verder achterin - schiet niet recht vooruit!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Ja, echt zonde. Paar keer zien opstijgen in Oostende.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vloog een paar keer over hier, wat een machtig apparaat.
Maar niet met een grote paddenstoelwolk wat veel mensen vrezen. Dat doen die dingen niet. Ze kunnen wel radioactief materiaal wegslingeren en het grondwater vergiftigenquote:
Waarom anoniem gemaakt? Deze persoon post gewoon op Facebook = openbaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die zien Poetin als bevrijderZelfs op de lokale facebookgroep zitten ze walgelijke shit te posten
![]()
[ afbeelding ]
Die kan niet ontploffen, tenzij er een waterstofexplosie zoals in Fukushima plaatsvind. Maar daarvoor zou de koeling moeten stilvallen en dagenlang niet ingegrepen worden. Wat zeer onwaarschijnlijk is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:13 schreef LordVoldermort het volgende:
Nou niet meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vloog een paar keer over hier, wat een machtig apparaat.
Die rijden natuurlijk pas naar binnen als de kust veilig is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Daar zijn de mensen jou juist bang voor. Dat er een tweede Tsjernobyl komt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar niet met een grote paddenstoelwolk wat veel mensen vrezen. Dat doen die dingen niet. Ze kunnen wel radioactief materiaal wegslingeren en het grondwater vergiftigen
Waarom niet? Wat wil je gaan doen dan? Doxxen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom anoniem gemaakt? Deze persoon post gewoon op Facebook = openbaar.
Dat snap ik, maar het is geen atoombom (tenminste niet in de zin als Hiroshima e.d.)quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar zijn de mensen jou juist bang voor. Dat er een tweede Tsjernobyl komt.
Het pentagon maakt een heel andere analyse (geen voedsel, geen brandstof, nu onder beschietingen):quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Wappies gonna wap.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die zien Poetin als bevrijderZelfs op de lokale facebookgroep zitten ze walgelijke shit te posten
![]()
[ afbeelding ]
Volgens Zelensky gaat heel europa dan ten onder dus je hoeft je hier geen zorgen over te maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:13 schreef LordVoldermort het volgende:
Waarom zou ik gaan doxxen? Prima als deze persoon niet teveel beschermd wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat wil je gaan doen dan? Doxxen?
Zo gaan we de oorlog niet winnen. Een Russische kolone op de veluwe. Nederlands leger niets aan de hand hoor. Ze zijn gewoon hertjes aan het kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het pentagon maakt een heel andere analyse:
https://www.militarytimes(...)raine-military-says/
Laat ik die nu eerder geloven dan een enkele Nederlandse oud-generaal.
Zelensky heeft natuurlijk ook die serie gezien. Daarin wordt wel verteld dat de centrale met weet ik veel hoeveel MT kan ontploffenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Volgens Zelensky gaat heel europa dan ten onder dus je hoeft je hier geen zorgen over te maken.
Die Zelensky grijpt wel elke gelegenheid aan om paniek te zaaien. Wel begrijpelijk hoor, hij is wanhopig om andere Europese landen in die oorlog te betrekken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Volgens Zelensky gaat heel europa dan ten onder dus je hoeft je hier geen zorgen over te maken.
Klopt, die gaan waarschijnlijk ,na het innemen van het gewenste gebied, keihard Kiev aanvallen en dat zal dan een vredesovereenkomst afdwingen. Denk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Ik denk dat niemand een kernramp wil. Wel kan je een kerncentrale gewoon beschadigen zodat 't geen stroom kan leveren, zonder gevaar erbij. Ik denk dat dat wel een doel kan zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef HSG het volgende:
Ik geloof niet dat die Russen ook zo stom zijn om een kerncentrale aan gort te schieten en als Oekrane slim is dan geef je deze op om het ergste te voorkomen.
Want een directe aanval op een kernreactor is geen reden om paniek te zaaien?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die Zelensky grijpt wel elke gelegenheid aan om paniek te zaaien. Wel begrijpelijk hoor, hij is wanhopig om andere Europese landen in die oorlog te betrekken.
Benieuwd wanneer die wanhoop in woede omslaat trouwens. Er komt een moment dat hij zich echt in de steek en verraadden zal voelen.
Hoezo moet je dat ding dat beschieten? Je knipt dan de lijnen toch gewoon even door.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand een kernramp wil. Wel kan je een kerncentrale gewoon beschadigen zodat 't geen stroom kan leveren, zonder gevaar erbij. Ik denk dat dat wel een doel kan zijn.
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo moet je dat ding dat beschieten? Je knipt dan de lijnen toch gewoon even door.
Omdat ze een reactor met vergiftigde kern probeerden draaiende te houden (waarvoor ze de regelstaven in hoogste stand moesten zetten), en omdat de regelstaven een fout design hadden, waardoor een scram (emergency shutdown) vanuit de hoogste stand initieel het omgekeerde effect had (als de staven een halve meter daalden verhoogde de reactiviteit van de reactor ipv te verlagen).quote:
Waarschijnlijk voelt hij zich al in de steek gelaten.quote:[b]Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:[/b
Benieuwd wanneer die wanhoop in woede omslaat trouwens. Er komt een moment dat hij zich echt in de steek en verraadden zal voelen.
Ja klopt. Ze hebben het in handen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.
Klein.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe groot is de kans dat de navo dit (gebeuren rondom kerncentrale en blijvend schreeuwen van president Ukraine) gaat aangrijpen om de oorlog te verklaren?
Klein. Er moet echt heel wat gebeuren wil de NAVO in gaan grijpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe groot is de kans dat de navo dit (gebeuren rondom kerncentrale en blijvend schreeuwen van president Ukraine) gaat aangrijpen om de oorlog te verklaren?
Ik ben corona wappie maar ik zeg NEE tegen putinquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Klein. Bovendien ligt deze kerncentrale dichter bij Moskou dan bij (het grootste gedeelte van) EU grondgebied.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Puur om opnieuw angst te kunnen genereren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden ze russen zo graat die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
Jezelf wappie noemenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik ben corona wappie maar ik zeg NEE tegen putin
Pizda putin
Jup...zonder stroom kun je niet zoveel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden de russen zo graag die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
Dan maar hopen dat conscript Youri niet eigenhandig de centrale gaat uitzettenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.
Vrijwel nihil.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat lijken me terecht zorgen. Hopelijk zitten er genoeg barrires tussen hun online profiel en wie ze echt zijn (andere naam, vpn e.d.)quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen over vrienden in Moskou die duidelijk anti-oorlog/anti-poetin posts maakte op instagram
Ik denk dat inmiddels overal wel opvangplaatsen voor Oekraners zijn. Er zijn er al 1 miljoen gevlucht he? En volgens de VN komen er nog 9 miljoen achteraan. Niet allemaal naar west-Europa hoor, maar toch aanzienlijke aantallen wlquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:32 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Ik zie laatste dagen onderweg naar werk elke dag meerdere Oekrane auto's. Omgeving Rotterdam. Is hier een opvangplaats voor de vluchtelingen uit Oekrane?
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekrane. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knien te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Klein. Er moet echt heel wat gebeuren wil de NAVO in gaan grijpen.
Best mogelijk dat hij tijdens z'n gesprek met Biden te horen kreeg dat hij de situatie met de centrale niet mocht misbruiken. De berichtgeving veranderde snel daarna. Eerst had Kiev gezegd dat er brand in een reactor was, en er verhoogde straling in de omgeving gemeten werd, daarna werd het een brand in een administratief gebouw, en geen abnormale metingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die Zelensky grijpt wel elke gelegenheid aan om paniek te zaaien. Wel begrijpelijk hoor, hij is wanhopig om andere Europese landen in die oorlog te betrekken.
Invasie 101 is zo snel mogelijk kritieke infrastructuur in handen willen hebben. Vliegvelden, energie, havens e.d.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden de russen zo graag die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
We gaan zelfs een exodus van Russen meemaken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat inmiddels overal wel opvangplaatsen voor Oekraners zijn. Er zijn er al 1 miljoen gevlucht he? En volgens de VN komen er nog 9 miljoen achteraan. Niet allemaal naar west-Europa hoor, maar toch aanzienlijke aantallen wl
Tja en dan vinden Baudet liefhebbers dat ik het niet Nazi-Rusland moet noemen want "Niveau". Face it, Rusland is Nazi-Rusland een gewelddadige fascistische staat met een dictatoriaal fascistische leiding.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen over vrienden in Moskou die duidelijk anti-oorlog/anti-poetin posts maakte op instagram
Voor een deel corrupt, was Polen vroeger ook. Kun je best veranderen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekrane. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knien te krijgen.
Bovendien solliciteert die zewelewensky continu en openlijk voor inmenging van de NAVO.
Ik zie dat corrupt land er prima voor aan om een false flag operatie te doen om zo de NAVO te betrekken.
We moeten niet denken dat Oekrane een democratisch land is. Dat is corrupt tot op het bot.
Dat is al aan de gang, maar ze moeten wel opschieten. Met die 'staat van beleg' wordt het verdomde lastig om te vluchtenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
We gaan zelfs een exodus van Russen meemaken.
Dat vind ik dan ook niet ok.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een deel corrupt, was Polen vroeger ook. Kun je best veranderen.
Maar laten we het erop houden dat jij gelijk hebt: dan nog is het niet te tolereren dat de USSR zomaar een buurland binnenvalt.
Aan de andere kant, het land is zo immens groot.. dat biedt toch kansen om op heel veel manieren het land te ontvluchten?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is al aan de gang, maar ze moeten wel opschieten. Met die 'staat van beleg' wordt het verdomde lastig om te vluchten
Democratie en corruptie sluiten elkaar niet uit. Oekrane is gewoon een democratie. Maar dat het nog corrupt is vanuit de Soviet tijd is een feit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
We moeten niet denken dat Oekrane een democratisch land is. Dat is corrupt tot op het bot.
Boeiend.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
Als je de aangedikte media verhalen mag geloven wel ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat verhaal met die kerncentrale is maar net goed afgelopen of niet?
Mannen worden op het vliegveld al tegengehouden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is al aan de gang, maar ze moeten wel opschieten. Met die 'staat van beleg' wordt het verdomde lastig om te vluchten
Bijvoorbeeld. Ze zouden ook het verdeelstation of de hoogspanningsmasten kunnen opblazen, maar dat is gevaarlijk. Als de reactoren om n of andere reden allemaal stilgelegd worden heeft de centrale stroom van buitenaf nodig om de koeling draaiende te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Lijkt me dat je momenteel alleen hier als Rus wilt oversteken. Tenzij je naar Kazakstan of Mongoli wilt...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant, het land is zo immens groot.. dat biedt toch kansen om op heel veel manieren het land te ontvluchten?
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Democratie en corruptie sluiten elkaar niet uit. Oekrane is gewoon een democratie. Maar dat het nog corrupt is vanuit de Soviet tijd is een feit.
Of Finland en Noorwegenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt me dat je momenteel alleen hier als Rus wilt oversteken. Tenzij je naar Kazakstan of Mongoli wilt...
[ afbeelding ]
Juist in die landen wordt de Russische minderheid behoorlijk onderdrukt. Ook niet echt wenselijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt me dat je momenteel alleen hier als Rus wilt oversteken. Tenzij je naar Kazakstan of Mongoli wilt...
[ afbeelding ]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Ze zouden ook het verdeelstation of de hoogspanningsmasten kunnen opblazen, maar dat is gevaarlijk. Als de reactoren om n of andere reden allemaal stilgelegd worden heeft de centrale stroom van buitenaf nodig om de koeling draaiende te houden.
Via Finland? Vraag me ook af in hoeverre men in midden en oostelijk Rusland daadwerkelijk iets meekrijgt van deze oorlog en/of zo'n martial law ook voor die mensen gaat gelden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze kunnen wel steeds OoRLoGsMiSdAaD roepen, maar doe er gvd wat aan. We hebben niet voor niets een NATO.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
LIVE | Tweede Kamer reageert verbijsterd op beschieting kerncentrale: ‘Dit is een oorlogsmisdaad.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/
Ik vraag me af wanneer die oogkleppen nou eens een keer af gaan. Verbijsterd over n van de acties van PoetinHet moge toch wel duidelijk zijn dat die man nergens voor terug deinst.
Het gaat om de oversteek. Niet of je daar wilt blijven. Wit-Rusland en Oekrane lijken me een No-Go. Finland zou misschien nog kunnen als je wat noordelijker woont?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Juist in die landen wordt de Russische minderheid behoorlijk onderdrukt. Ook niet echt wenselijk.
En hou zou je er moeten komen? Lijkt me niet dat je zomaar even het vliegtuig of de trein in stapt dan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Juist in die landen wordt de Russische minderheid behoorlijk onderdrukt. Ook niet echt wenselijk.
Alsof de Nederlandse tweede kamer er ook maar iets aan kan doenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
LIVE | Tweede Kamer reageert verbijsterd op beschieting kerncentrale: ‘Dit is een oorlogsmisdaad.
Ik vraag me af wanneer die oogkleppen nou eens een keer af gaan. Verbijsterd over n van de acties van PoetinHet moge toch wel duidelijk zijn dat die man nergens voor terug deinst.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/quote:Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zegt bezorgd te zijn over het escalerende conflict in Oekrane. Ook doet het ministerie een beroep op alle kanten om de veiligheid van nucleaire faciliteiten te verzekeren.
,,We monitoren de situatie en doen een beroep op alle zijdes om terughoudendheid te betrachten, escalatie te voorkomen en de veiligheid van relevante nucleaire faciliteiten te verzekeren', zei woordvoerder van het ministerie Wang Wenbin.
Doen we ook niet. Vandaar zware sancties en Rusland cancelen van het wereldtoneel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
Maar laten we het erop houden dat jij gelijk hebt: dan nog is het niet te tolereren dat de USSR zomaar een buurland binnenvalt.
De Russen sturen regelmatig niet Westerse migranten via de Finse grens Europa in dus het lijkt me dat het ook voor Russen zelf een ontsnappingsroute is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Via Finland? Vraag me ook af in hoeverre men in midden en oostelijk Rusland daadwerkelijk iets meekrijgt van deze oorlog en/of zo'n martial law ook voor die mensen gaat gelden.
Finland en baltische staten alleen nog per trein en daar worden de russische passagiers maar bepertkt op toegelaten. Turkije, Israel, UAE en nog een paar andere landen gaan nog vluchten naartoe, mannen onder de 60 komen hier niet meer op. Verwachting is na vandaag nog veel lastiger.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het gaat om de oversteek. Niet of je daar wilt blijven. Wit-Rusland en Oekrane lijken me een No-Go. Finland zou misschien nog kunnen als je wat noordelijker woont?
Georgi of Azerbaijan is geen gekke optie om vervolgens naar het westen te vliegenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon veel foto's van hunzelf. Dus weet niet of Rusland een of andere gezichtsherkenning software gebruikt maar dan zouden ze wel de lul zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat lijken me terecht zorgen. Hopelijk zitten er genoeg barrires tussen hun online profiel en wie ze echt zijn (andere naam, vpn e.d.)
Of China, Georgi, Azerbaijan, Noord Korea. Met een boot op de Caspische zee kunnen ze ook Turkmenistan en Iran bereiken.quote:
Ik had hetzelfde stuk vanochtend gelezen, maar op een andere manier. Mart de Kruif weet het ook niet en moet net als anderen gissen. Hij denkt dat colonne deels is bedoeld om wegen naar Kyiv af te sluiten en deels voor bevoorrading. De volgende fase is vermoedelijk om op grotere schaal de stad in te trekken en de benodigde voorraden worden dan stukje bij beetje uit de colonne gehaald. Daarbij wijst hij erop dat de colonne waarschijnlijk afdoende is beschermd door luchtafweer en stellingen aan weerszijden. Ook legt hij uit dat in oorlogen vaak sprake is van gedesillusioneerde manschappen en plunderingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Ja ligt er een beetje aan waar je woont denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Georgi of Azerbaijan is geen gekke optie om vervolgens naar het westen te vliegen
China zou sowieso als volgende op de shitlist van sancties moeten komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:52 schreef raptorix het volgende:
Ik heb toch goede hoop dat China ingrijpt, wanneer dit conflict uitbreid gaat China dit ook zwaar in de Economie voelen, en dus hebben die ook belang bij vrede.
Daar gaat de situatie veel beter van wordenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
China zou sowieso als volgende op de shitlist van sancties moeten komen.
China is te belangrijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Misschien beter om nog een bak koffie te pakkenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
En hoe lang houden die het dan veilig denk je?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.
En klein detail: China stuurt zijn tanks niet onze kant op.quote:
NAVO gaat er geen directe oorlog van maken, tenzij er direct Russische raketten richting NAVO landen vliegen of andere acties van soortgelijke aard.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekrane. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knien te krijgen.
Bovendien solliciteert die zewelewensky continu en openlijk voor inmenging van de NAVO.
Ik zie dat corrupt land er prima voor aan om een false flag operatie te doen om zo de NAVO te betrekken.
Precies. Die komiek sleurt ons dalijk mee in zijn ellende.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:50 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Doen we ook niet. Vandaar zware sancties en Rusland cancelen van het wereldtoneel.
Maar meer moeten we niet doen.
En dat moeten we Zalensky ook heel duidelijk zeggen.
Als we China op de shitlist zetten kunnen we 80 procent van onze Economie sluiten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, maar wil je dat risico nemen, het is oorlog, er is brandstofgebrek, wie weet hebben ze de diesel voorraad voor iets anders gebruikt..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets of niemand is 'te belangrijk'.
Hadden ze in Japan ook, alleen die stonden onder water.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze er wat aan kunnen doen of een grote rol kunnen spelen, maar dat ze nog verbijsterd zijn over een actie van Poetin... Ik weet het niet hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alsof de Nederlandse tweede kamer er ook maar iets aan kan doenMaar ik las dat zelfs China er niet blij mee is, dat is van veel groter belang.
[..]
In China zitten ze nu te kijken naar hoe de economie van Rusland terug gedraaid word naar 1960, en ze kijken wel uit. Ik denk dat ze zelfs hun Taiwan aspiraties in de koelkast zetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee, maar een sanctie pakket zoals nu met Rusland is geen optie. Daar heeft het westen zichzelf minimaal net zo hard mee als China.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets of niemand is 'te belangrijk'.
En gaat China dat doen? Ze hebben immers niet zo maar even een nieuwe afzetmarkt gevonden als ze 900 miljoen consumenten in het Westen verliezen. In tegenstelling tot wat wij nu in Rusland doen kan China die stap niet zetten zonder zelf enorm veel pijn te lijden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....
Ik vraag het me af. Putin heeft zo een beetje fuck you tegen Macron gezegd las ik vanochtend.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:57 schreef Kettlebell het volgende:
Er vindt op de achtergrond echt nog genoeg diplomatiek overleg plaats.
Ik denk dat er maar n optie is. Wachten tot hij dood gaat. Tot die tijd zal hij met de scepter zwaaien in Rusland en mo gelijk nog meer idiote ideen laten uitvoeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Putin heeft zo een beetje fuck you tegen Macron gezegd las ik vanochtend.
Zijn er buiten wat regeringsleiders nog diplomaten die praten met ofwel Putin ofwel diplomaten van Rusland en zo ja, in hoeverre zijn die in staat om daadwerkelijk iets te bewerkstelligen?
Ja. Daar ben ik bang voor. Dat dankzij zo'n ongelukje de pleuris uitbreekt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:57 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
NAVO gaat er geen directe oorlog van maken, tenzij er direct Russische raketten richting NAVO landen vliegen of andere acties van soortgelijke aard.
Voor het overige is het gewoon een spel van het uitbalanceren van macht. NAVO levert wapens, Rusland prikt terug door dingen te doen zoals nu met die kerncentrale. NAVO levert meer wapens, en opeens vliegt er ''per ongeluk'' een raket in een containerschip dat onder een baltische vlag vaart.
Dat soort acties gaan (godzijdank) echt niet per omgaande tot een direct conflict met NAVO leiden. Er vindt op de achtergrond echt nog genoeg diplomatiek overleg plaats.
Joh ze hebben zelf een gigantisch achterland, bij ons stort alles binnen een week in als er niks meer uit China komt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En gaat China dat doen? Ze hebben immers niet zo maar even een nieuwe afzetmarkt gevonden als ze 900 miljoen consumenten in het Westen verliezen. In tegenstelling tot wat wij nu in Rusland doen kan China die stap niet zetten zonder zelf enorm veel pijn te lijden.
Dat brak ook niet uit toen Turkije per ongeluk een Russisch vliegtuig neerschoot in Syri.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Daar ben ik bang voor. Dat dankzij zo'n ongelukje de pleuris uitbreekt.
En dan brachten ze mobiele generatoren en kabels, bleken ze niet de juiste connector te hebben om op de centrale aan te sluiten...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hadden ze in Japan ook, alleen die stonden onder water.
Gaat die niet gewoon terug naar de Ierse leasemaatschappij?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Is Polen niet gesloten voor Russisch vliegverkeer?Waar denkt deze clown naartoe te gaan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of de Russen een Maleisisch vol met Nederlanders.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat brak ook niet uit toen Turkije per ongeluk een Russisch vliegtuig neerschoot in Syri.
En dat gigantische achterland heeft een aantal triljoenen onder het matras verstopt om het verlies van Westerse afnemers te compenseren? Geloof je dat zelf?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:03 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Joh ze hebben zelf een gigantisch achterland, bij ons stort alles binnen een week in als er niks meer uit China komt.
Vliegt onder vlag van Bermudaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:03 schreef Kettlebell het volgende:
Er is trouwens toch een EU vliegverbod voor Russische toestellen ?
AFL 7030 vliegt binnen nu en een minuut Polen in?
Country of origin: Bermudaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat die niet gewoon terug naar de Ierse leasemaatschappij?
Zou Putin dat nog niet geblokkeerd hebben?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat die niet gewoon terug naar de Ierse leasemaatschappij?
Ik weet niet of wij echt een groter probleem hebben dan China. Het is een wederzijdse afhankelijkheid, wij hebben veel producten nodig uit China, maar China heeft ons geld ook echt nodig om de bevolking tevreden te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nee, maar een sanctie pakket zoals nu met Rusland is geen optie. Daar heeft het westen zichzelf minimaal net zo hard mee als China.
Als de import &export vanuit China stopt dan hebben wij echt een groter probleem dan China.
Lang verhaal kort is dat ongeveer de helft van alle aeroflot vliegtuigen geleased zijn. Die moeten voor eind van de maand terug. Zou dit kunnen zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Is Polen niet gesloten voor Russisch vliegverkeer?Waar denkt deze clown naartoe te gaan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals? Rusland is al aardig op weg met zich daar gruwelijk misdragen, daar hoeft geen false flag aan te pas te komenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
Het is helemaal geen oorlogsmisdaad. Hieruit blijkt enkel de onwetendheid en incompetentie van de leden van de TKquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou wel gunstig zijn voor het westen maar ik had eigenlijk wel verwacht dat Putin het zou blokkerenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lang verhaal kort is dat ongeveer de helft van alle aeroflot vliegtuigen geleased zijn. Die moeten voor eind van de maand terug. Zou dit kunnen zijn.
Eergisteren was er een vlucht die brandstof voor een kerncentrale in Sloveni bracht, die ging ook via Polen. Best mogelijk dat n vlucht niet volstaat (die brandstofstaven zullen stevig verpakt zijn).quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee. En dat is ook niet zo relevant. In een (economische) oorlog hebben beide partijen pijn. Het doel is vooral om de ander meer pijn te doen dan je zelf hebt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat gigantische achterland heeft een aantal triljoenen onder het matras verstopt om het verlies van Westerse afnemers te compenseren? Geloof je dat zelf?
Was wel al eerder geprobeerd, maar als dit poging 2 is is dat nieuw voor me.quote:
We moeten wel echt veel minder afhankelijk van ze worden. Dat zie je nu wel. Gegijzeld door een communistische boevenbende.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als we China op de shitlist zetten kunnen we 80 procent van onze Economie sluiten.
De Chinese bevolking in opstand?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet of wij echt een groter probleem hebben dan China. Het is een wederzijdse afhankelijkheid, wij hebben veel producten nodig uit China, maar China heeft ons geld ook echt nodig om de bevolking tevreden te houden.
Uiteindelijk zijn wij een democratisch land en is China een dictatuur. Rutte en zijn regering kunnen bij een grote crisis aftreden, onze politici zullen gewoon ander werk vinden. Als de Chinese regering afgezet wordt, betekent het dat ze hun leven niet zeker zijn. Op die manier ligt er meer druk in China dan hier.
Iets vervelends, maar niet onoverkoombaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....
Nee Moldavi.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:10 schreef polderturk het volgende:
Als Rusland slaagt, dan wordt het volgende doelwit Georgi denk ik. Die zijn ook geen lid van de NAVO en van de EU.
Ja maar dan wordt die telefoon zo duur, wil wel elk jaar een nieuwe.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
We moeten wel echt veel minder afhankelijk van ze worden. Dat zie je nu wel. Gegijzeld door een communistische boevenbende.
Net een bruut NSFW filmpje zien van deze slag. Lijkt net een film met al die lichamen en lichaamsdelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:08 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat Poetin bereid is een hoge prijs te betalen.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:08 schreef polderturk het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Frutsel op 04-03-2022 11:14:02 ]
Triest dat dit soort incompetente relnichten onze volksvertegenwoordiging vormt.quote:'Dit is een oorlogsmisdaad', zegt GroenLinks-Kamerlid Tom van der Lee. De Russische president Vladimir Poetin 'riskeert een nieuw Tsjernobyl'. Fractieleider Jesse Klaver spreekt van 'afgrijselijk' nieuws. 'Elke ochtend worden we wakker met een nieuwe nachtmerrie.'
'Nooit eerder in de wereldgeschiedenis kregen soldaten de opdracht te schieten op een kerncentrale', twittert D66-fractievoorzitter Jan Paternotte. 'Poetin legt niet alleen de veiligheid van Oekraners in de waagschaal.'
'Totale maar dan ook echt totale waanzin om te vechten in de buurt van een kerncentrale', vindt PvdA-Kamerlid Joris Thijssen. 'En dat nog wel in het land waar de Tsjernobyl reactor ooit ontplofte.'
En misschien wel ook te gevaarlijk. Ik denk dat globalisering de komende 10 jaar in een ander licht gaat worden gezien.quote:
Link?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Net een bruut NSFW filmpje zien van deze slag. Lijkt net een film met al die lichamen en lichaamsdelen.
Ja tokkie genot. Nu ook alweer klagen over de benzine.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja maar dan wordt die telefoon zo duur, wil wel elk jaar een nieuwe.
Ali
Zolang er diesel en water beschikbaar is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En hoe lang houden die het dan veilig denk je?
Zag beelden, lijkt erop dat ze flink in de pan worden gehakt daar, en dat zijn de betere troepen van Putin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:08 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Vermoeiende schreeuwers.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Triest dat dit soort incompetente relnichten onze volksvertegenwoordiging vormt.
Zoals ik het lees is het deze keer niet geprobeerd omdat de FSB er niet aan mee wil werken?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was wel al eerder geprobeerd, maar als dit poging 2 is is dat nieuw voor me.
Nederlandse sociaal-democraten, sociaal-liberale vol op de neocon/havik-toer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Triest dat dit soort incompetente relnichten onze volksvertegenwoordiging vormt.
Eerlijk gezegd kan ik hier niet zo veel mee. Ongeacht of het waar is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:08 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben 100% gelijk. Waarom valt die debiele Putler een kerncentrale aan? Kon hij er niet omheen ofzo? Hij heeft zowiezo geen flikker te zoeken in Oekraene.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan het gewoon niet geloven. Volgens mij houdt Putin ons allemaal voor de gek.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zag beelden, lijkt erop dat ze flink in de pan worden gehakt daar, en dat zijn de betere troepen van Putin.
Zou kunnen. Maar dat ziet Aeroflot niet zitten, want die moeten in de toekomst wel weer door met die leasemaatschappijen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou wel gunstig zijn voor het westen maar ik had eigenlijk wel verwacht dat Putin het zou blokkeren
Iemand had wel netjes de pallets gesorteerd op dat filmpje.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Net een bruut NSFW filmpje zien van deze slag. Lijkt net een film met al die lichamen en lichaamsdelen.
Mee eens. Je ziet ook (bijna) geen filmpjes/foto's/berichten over kapotgeschoten tanks/voertuigen, neergeschoten vliegtuigen en/of omgekomen militairen van Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik hier niet zo veel mee. Ongeacht of het waar is.
Ik hoop uiteraard dat Rusland zo snel mogelijk de nek wordt omgedraaid in Oekraine, maar vind het wel op zijn minst opvallend dat ons hier vooral foto's bereiken van dode russen, in beslag genomen russisch oorlogsmaterieel. Als ik die berichtgeving zou moeten geloven, is het hele leger van Rusland 17 jaar oud en willen ze allemaal met hun moeder bellen.
Berichten van geharde / ervaren Russische soldaten, dode Oekraiense soldaten zie ik niet of nauwelijks. Als voorgaande een realistische afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, dan zou Rusland zwaar aan de verliezende hand zijn.
Enige tijd geleden nog een korte TV reportage gezien over een (volgens mij Franse?) legereenheid die trainde tegen een Russische legereenheid die ook in Syrie actief is geweest. Werden binnen no time in de pan gehakt, gaven de Fransen zelf toe.
Begrijp me niet verkeerd ik zou hopen dat het allemaal waar was, maar let's face it : het is een erg eenzijdig beeld en wat dat betreft m.i. niet de moeite waard om al te veel aandacht aan te besteden.
Zit hier niet te wachten op allemaal stukken vlees op mijn scherm, maar in dit geval misschien wel een omissie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Wat toevallig dat hij de foto's niet kan plaatsen...
Hier staat dat Russische units dit zelf gesaboteerd hebben, dat is wel nieuw toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was wel al eerder geprobeerd, maar als dit poging 2 is is dat nieuw voor me.
Wat denk jij dat er gebeurt als China niet meer kan exporteren?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De Chinese bevolking in opstand?
Tering. Moest denken aan Saving Private Ryan, de strandscene.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef NoXia het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)ng_in_hostomel_nsfw/
Denk dat ze voorlopig even wat tijd nodig hebben om het leger weer op peil te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:10 schreef polderturk het volgende:
Als Rusland slaagt, dan wordt het volgende doelwit Georgi denk ik. Die zijn ook geen lid van de NAVO en van de EU.
quote:
Er zitten ook genoeg pro-Russen op twitter. Russische soldaten en pro-Russen kunnen ook videos maken met hun mobieltjes en op twitter zetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Ik hoop uiteraard dat Rusland zo snel mogelijk de nek wordt omgedraaid in Oekraine, maar vind het wel op zijn minst opvallend dat ons hier vooral foto's bereiken van dode russen, in beslag genomen russisch oorlogsmaterieel. Als ik die berichtgeving zou moeten geloven, is het hele leger van Rusland 17 jaar oud en willen ze allemaal met hun moeder bellen.
Berichten van geharde / ervaren Russische soldaten, dode Oekraiense soldaten zie ik niet of nauwelijks. Als voorgaande een realistische afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, dan zou Rusland zwaar aan de verliezende hand zijn.
Enige tijd geleden nog een korte TV reportage gezien over een (volgens mij Franse?) legereenheid die trainde tegen een Russische legereenheid die ook in Syrie actief is geweest. Werden binnen no time in de pan gehakt, gaven de Fransen zelf toe.
Begrijp me niet verkeerd ik zou hopen dat het allemaal waar was, maar let's face it : het is een erg eenzijdig beeld en wat dat betreft m.i. niet de moeite waard om al te veel aandacht aan te besteden.
Begrijpelijk dat Roemeni daar tot kort geleden niet warm voor liep. Dat is de 1e jaren echt een bodemloze put qua investeringen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zitten ook te slapen. Hadden zich allang moeten voegen bij Roemeni.
Volgens mij is dit gewoon hetzelfde bericht als het bericht dat gisteren al geplaatst was. Mislukte poging vanuit de FSB zelf. Kan het mis hebben uiteraard.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hier staat dat Russische units dit zelf gesaboteerd hebben, dat is wel nieuw toch?
Bellingcat heeft idd denk ik de meest accurate schattingen van beide kanten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er zitten ook genoeg pro-Russen op twitter. Russische soldaten en pro-Russen kunnen ook videos maken met hun mobieltjes en op twitter zetten.
Stijn Mitzer is gelieerd aan Belingcat en hij houdt het aantal visueel geconfirmeerde materile verliezen bij.
Hij heeft 580 Russische verliezen gedocumenteerd vs 183 aan Oekraense kant.
https://www.oryxspioenkop(...)g-equipment.html?m=1
De Oekraners hebben een beter media-offensief. Vergelijk Selenzky maar met Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Rusland is al de vazalstaat van China.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:15 schreef Ulx het volgende:
Als Poetin bij Xi moet aankloppen wordt Rusland de facto een vazalstaat van China. Xi is dan een soort Ghengiz Khan. Niets gebeurt er bij zijn horige in Moskou zonder zijn toestemming. Anders gaat hij ook boycotten.
Of niet?
Het is niet (alleen) zijn ellende, maar het is ook ons "conflict" maar we zien het nog niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Die komiek sleurt ons dalijk mee in zijn ellende.
Bovendien hebben we al veel te lang veel te veel belooft, dus dat hij het blijft proberen kan ik hem niet kwalijk nemen.
Russische propaganda ook al incapabel?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Mee eens. Je ziet ook (bijna) geen filmpjes/foto's/berichten over kapotgeschoten tanks/voertuigen, neergeschoten vliegtuigen en/of omgekomen militairen van Oekrane.
Daarnaast roept Oekranie dat ze maar 115 mensen zijn verloren terwijl ze 9000 Russen omgebracht hebben geloof ik gewoon niet. De Amerikanen zeggen namelijk dat Oekrane 1500 man zijn verloren meer dan 600 tanks en voertuigen en de Russen rond de 4000 en 1000 voertuigen.
Klopt. Krijg je een vergelijkbare verhouding tussen Amerika en veel westerse landen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:15 schreef Ulx het volgende:
Als Poetin bij Xi moet aankloppen wordt Rusland de facto een vazalstaat van China. Xi is dan een soort Ghengiz Khan. Niets gebeurt er bij zijn horige in Moskou zonder zijn toestemming. Anders gaat hij ook boycotten.
Of niet?
Ten dele. Moedige mensen. Maar die opstand was toen ook 'klein'.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als China niet meer kan exporteren?
Dan krijg je grote financile problemen, en armoede maakt mensen wanhopig.
En dan hebben we al eens eerder gezien:
[ afbeelding ]
In Roemeni is daar op zich wel redelijk wat support voor. Laatste peilingen van Digi zag ik zelfs 'n forse meerderheid.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat Roemeni daar tot kort geleden niet warm voor liep. Dat is de 1e jaren echt een bodemloze put qua investeringen.
Mooi Russen doodquote:
Heb je de memo niet gekregen soms? Alles wat een Rus doet is een oorlogsmisdaadquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is helemaal geen oorlogsmisdaad. Hieruit blijkt enkel de onwetendheid en incompetentie van de leden van de TK
Oekraine heeft ook het voordeel de duidelijke underdog te zijn. Mensen strijden graag voor een underdog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Oekraners hebben een beter media-offensief. Vergelijk Selenzky maar met Poetin.
De oorlog speelt zich ook in Oekrane af, en elke burger kan filmen met zijn mobiele telefoon. Bij Rusland hebben ze wel journalisten die de opmars verslaan, maar geen verstandig mens neemt ze serieus, omdat ze veelvuldig fake nieuws inzetten.
Bij een invasie verwacht je dat elektriciteitscentrales ingenomen worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hebben 100% gelijk. Waarom valt die debiele Putler een kerncentrale aan? Kon hij er niet omheen ofzo? Hij heeft zowiezo geen flikker te zoeken in Oekraene.
Daarbij lijkt het ook dat hij zich amper tot niets aantrekt van alle sancties en 'stevige woorden' vanuit het Westen, zoals Macron nu weer deed. Oogkleppen op en gaan tot zover het kan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Met het gesprek gisteren met Macron is duidelijk hoe hij er in staat ook. Kan het niet diplomatiek, dan moet het maar militair.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:14 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Iemand had wel netjes de pallets gesorteerd op dat filmpje.
Moet je wel oppassen hoe je het brengt. Want maak je een fout, dan wakkert dat enkel de haat tegen Oekraine nog meer aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:19 schreef Aurelius het volgende:
Dit zijn wel het soort filmpjes die viral zouden moeten gaan in Rusland.
Bayraktar drones zouden effectiever zijn als er meer van zouden zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:22 schreef polderturk het volgende:
Javelins zouden al 280 doelen vernietigd hebben in Oekraene. Daarmee zijn ze effectiever dan de Bayraktar TB2 drones.
Meer Javelins verschepen aub.
[ twitter ]
Ieder wapen z'n rol toch? Zou niet weten waarom het of of zou moeten zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:22 schreef polderturk het volgende:
Javelins zouden al 280 doelen vernietigd hebben in Oekraene. Daarmee zijn ze effectiever dan de Bayraktar TB2 drones.
Meer Javelins verschepen aub.
[ twitter ]
Ik vind het wel verwerpelijk dat Russische media verbannen is hier. Dan krijg je dus maar 1 kant van het verhaal mee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Oekraners hebben een beter media-offensief. Vergelijk Selenzky maar met Poetin.
De oorlog speelt zich ook in Oekrane af, en elke burger kan filmen met zijn mobiele telefoon. Bij Rusland hebben ze wel journalisten die de opmars verslaan, maar geen verstandig mens neemt ze serieus, omdat ze veelvuldig fake nieuws inzetten.
Ja dit, drones waar grondpersoneel niet in de buurt kan komen en het is zonde om drones te gebruiken voor plekken waar ook een Javelins gebruikt kan worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bayraktar drones zouden effectiever zijn als er meer van zouden zijn.
Javelin is een erg effectief wapen, maar werkt op kortere afstand en brengt ook de afvuurder in gevaar.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bellingcat heeft idd denk ik de meest accurate schattingen van beide kanten.
Tja, van de 10 woorden die de Russen zeggen zijn er 9 gelogen. Waarschijnlijk zelfs alle 10. Dat hebben we wel van Putin geleerd. Dus het verhaal klopt toch niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind het wel verwerpelijk dat Russische media verbannen is hier. Dan krijg je dus maar 1 kant van het verhaal mee.
https://russian.rt.com/quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind het wel verwerpelijk dat Russische media verbannen is hier. Dan krijg je dus maar 1 kant van het verhaal mee.
Als het risico bestaat dat er radioactiviteit vrijkomt is een aanval een overtreding van de conventie van Geneve. Maar nucleaire centrales zijn bestand tegen een vliegtuiginslag, dus kan Rusland argumenteren dat de aanval geen gevaar vormde.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heb je de memo niet gekregen soms? Alles wat een Rus doet is een oorlogsmisdaad
En daarna geschokt reageren als een Russisch winkeltje in Nederland met verf wordt bekladt
Toen is er veel veranderd inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als China niet meer kan exporteren?
Dan krijg je grote financile problemen, en armoede maakt mensen wanhopig.
En dan hebben we al eens eerder gezien:
[ afbeelding ]
wtfquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://russian.rt.com/
Werkt gewoon. Veel plezier.
Dat denk ik ook, maar aangezien de Russische soldaten niet met mobieltjes op Twitter het slagveld documenteren blijft het lastig om de verhoudingen accuraat in te schatten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bellingcat heeft idd denk ik de meest accurate schattingen van beide kanten.
Ik zie een revolutie ook niet snel gebeuren in China. Maar ik weet wel, dat de politieke elite er daar wel bang voor is. En aangezien China een welvarend land geworden is door zijn grote export naar het westen, is men er alles aan gelegen deze stromen in stand te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toen is er veel veranderd inderdaad.
Tussen die twee extremen zitten natuurlijk nog legio andere mogelijkheden die een stuk minder onwaarschijnlijk zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iets zegt me iig dat we binnen een week met een Wereldoorlog te maken hebben, ik zie wel steeds meer druk op de navo om te reageren;. En dan komen die atoombommen vanzelf verwacht ik. Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekrane toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
Verraad? Wij zijn niets verplicht aan de beste man.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Je gaat het woord oorlog niet vindenquote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iets zegt me iig dat we binnen een week met een Wereldoorlog te maken hebben, ik zie wel steeds meer druk op de navo om te reageren;. En dan komen die atoombommen vanzelf verwacht ik. Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekrane toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
Ja, en laten we dan ook gelijk Estland, Letland, Litouwen, Finland, Polen, Tsjechi, Slowakije en Moldavi aan Putin geven. Want stel je voor dat er weer onrust komt als hij die landen ook wil annexeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekrane toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
Geen quotes van journalisten, wel quotes van het ministerie van defensie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://russian.rt.com/
Werkt gewoon. Veel plezier.
En Oost-Duitsland natuurlijk. Heftige provocatie dat hij dat land moest afstaanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en laten we dan ook gelijk Estland, Letland, Litouwen, Finland, Polen, Tsjechi, Slowakije en Moldavi aan Putin geven. Want stel je voor dat er weer onrust komt als hij die landen ook wil annexeren.
Inderdaad. Beter is het om Rusland flink zijn tanden stuk te laten bijten op Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en laten we dan ook gelijk Estland, Letland, Litouwen, Finland, Polen, Tsjechi, Slowakije en Moldavi aan Putin geven. Want stel je voor dat er weer onrust komt als hij die landen ook wil annexeren.
NATO kan niet eenzijdig ingrijpen volgens mij. Het is een defensief verbond. Dus zolang een van de leden niet wordt aangevallen hoeven ze zich er niet in te mengen. Het zou dan onder VN-mandaat moeten. Wat moet er eigenlijk gebeuren voordat de NATO dan wel besluit in te grijpen? Alle leden moeten het ermee eens zijn toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
We denounce this violence our hart is with the Ukrainian people, thoughts an prayersquote:
Ik wil niet zeggen dat ik er gerust op ben, maar ik heb gister hier ook al wat gezegd tegen @AlwaysHappy dat elke post van hem doodrenkt is van angst over een nucleaire aanval. Wat helpt dat?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan steeds slechter tegen volk wat Oekrane maar aan de kant wil zetten, alleen om het eigenbelang en/of uit angst.
Juist door die mentaliteit/gedachtengang zit je in deze shitzooi.
Finland ook alvast... Anders weet je niet wat hij gaat doen hquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan steeds slechter tegen volk (en politici) die hun emoties niet onder controle hebben, en ons ondoordacht in een verloren oorlog willen storten die potentieel het einde van de wereld zou kunnen betekenen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan steeds slechter tegen volk wat Oekrane maar aan de kant wil zetten, alleen om het eigenbelang en/of uit angst.
De NAVO kan prima ingrijpen, zowel onder NAVO-vlag en anders kunnen de landen dat zelfstandig doen in een 'coalition of the willing'.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
NATO kan niet eenzijdig ingrijpen volgens mij. Het is een defensief verbond. Dus zolang een van de leden niet wordt aangevallen hoeven ze zich er niet in te mengen. Het zou dan onder VN-mandaat moeten. Wat moet er eigenlijk gebeuren voordat de NATO dan wel besluit in te grijpen? Alle leden moeten het ermee eens zijn toch?
Dan ben je volgens mij al heel wat overleggen en waarschuwingen aan Rusland verder. Daarnaast, stel dat ze besluiten in te grijpen. Dat moeten er eerst meer troepen aan de oostgrens worden opgebouwd. Daarna moet er luchtoverwicht worden bereikt voordat grondtroepen worden ingezet. Dat duurt ook weken, zo niet maanden.
Oekrane houdt dit nooit zolang vol.
Die angst is niet onterecht. Ondoordachte acties op basis van emoties kunnen de lont in het kruitvat zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat ik er gerust op ben, maar ik heb gister hier ook al wat gezegd tegen @:AlwaysHappy dat elke post van hem doodrenkt is van angst over een nucleaire aanval. Wat helpt dat?
Dus je bent onderweg naar het front? Want ik kan steeds slechter tegen volk dat schreeuwt om vergelding en zich weinig bewust lijkt te zijn van de potentiele gevolgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Comment has been deletedquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef quirina het volgende:
https://www.rt.com/busine(...)upplies-europe-stop/
De comments zijn ook wel interessant.
Vrijwel alle comments worden verwijderd. Men schrijft in rare lettertypes omdat comments dan niet opgepikt en verwijderd worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef quirina het volgende:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220304_92994216quote:De brand brak uit in de nacht van donderdag op vrijdag in een trainingsgebouw van de kerncentrale, nadat de site volgens de Oekraense autoriteiten onder vuur was genomen door Russische soldaten. Op beelden van bewakingscamera’s is te zien hoe de plek bekogeld werd met lichtkogels, of flares.
Uit veiligheidsoverwegingen koppelde het personeel van de kerncentrale omstreeks 2.30 uur lokale tijd (1.30 uur Belgische tijd) de derde reactor van de fabriek los. Slechts een van de zes reactoren bleef nog in gebruik. Twee uur later volgden berichten dat de Russische troepen de brandweer niet doorlieten. Rond 5.20 uur berichtte de Oekraense veiligheidsdienst op Telegram dat ze toch toegang kregen en dat de brand geblust werd. Een uur later was het grootste gevaar geweken. Er zou geen cruciale infrastructuur geraakt zijn.
Het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) meldde ondertussen op Twitter dat het stralingsniveau nergens de normale grenzen heeft overschreden. Rafael Grossi, het hoofd van het agentschap, zei wel dat hij ‘ernstig verontrust’ is door de situatie in Zaporozje. Hij riep beide partijen op om geen acties te ondernemen die de kerncentrale in gevaar kunnen brengen. Volgens het IAEA produceert de kerncentrale met zes reactoren 6.000 megawatt energie. Ter vergelijking: Tsjernobyl had vier reactoren en produceerde 3.800 megawatt. De ramp in 1986 was het gevolg van een brand in n reactor.
Is ook niet geheel onterecht. maar dat elke post benadrukken voegt ook niets toe.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:46 schreef zoost het volgende:
[..]
Die angst is niet onterecht. Ondoordachte acties op basis van emoties kunnen de lont in het kruitvat zijn.
Als een russische hackbeweging het betalingsverkeer van Estland lamlegt kan dit (al) aanleiding zijn om met artikel 5 te gaan zwaaien. Ik vermoed dat de NAVO zich sterk wil voordoen, en daarom ook zo snel mogelijk "iets" wil doen. Actievere luchtverdediging en logistieke ondersteuning bijvoorbeeld. We hoeven natuurlijk niet meteen mannetjes te sturenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
NATO kan niet eenzijdig ingrijpen volgens mij. Het is een defensief verbond. Dus zolang een van de leden niet wordt aangevallen hoeven ze zich er niet in te mengen. Het zou dan onder VN-mandaat moeten. Wat moet er eigenlijk gebeuren voordat de NATO dan wel besluit in te grijpen? Alle leden moeten het ermee eens zijn toch?
Dan ben je volgens mij al heel wat overleggen en waarschuwingen aan Rusland verder. Daarnaast, stel dat ze besluiten in te grijpen. Dat moeten er eerst meer troepen aan de oostgrens worden opgebouwd. Daarna moet er luchtoverwicht worden bereikt voordat grondtroepen worden ingezet. Dat duurt ook weken, zo niet maanden.
Oekrane houdt dit nooit zolang vol.
Rusland zal nooit toegeven dat het z'n tanden stuk bijt / heeft gebeten op Oekrane. "Alles gaat volgens plan en schema.." dat blijven ze roepen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad. Beter is het om Rusland flink zijn tanden kapot te laten bijten op Oekrane.
Als het in Oekrane makkelijk zou gaan, trekt het leger gewoon verder naar de Baltische staten.
Waarom niet gelijk hl Duitsland? Als compensatie voor het grote onrecht dat Poetin nu wordt aangedaan via de westerse sancties. En Nederland moet dan uit de NAVO en neutraal blijven, als directe buur van het Russische rijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:42 schreef Caland het volgende:
[..]
En Oost-Duitsland natuurlijk. Heftige provocatie dat hij dat land moest afstaan
Als er lijken teruggestuurd blijven worden, kan men moeilijk ontkennen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rusland zal nooit toegeven dat het z'n tanden stuk bijt / heeft gebeten op Oekrane. "Alles gaat volgens plan en schema.." dat blijven ze roepen.
100% eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik kan steeds slechter tegen volk (en politici) die hun emoties niet onder controle hebben, en ons ondoordacht in een verloren oorlog willen storten die potentieel het einde van de wereld zou kunnen betekenen.
Ze hebben ook mobiele crematoria bij. Zullen er wel een hoop nooit geidentificeerd worden vermoed ikquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als er lijken teruggestuurd blijven worden, kan men moeilijk ontkennen.
Ze kunnen hoogstens een veel lager cijfer noemen qua aantal slachtoffers.
Klinkt als klassieke propaganda, Noord-Korea style ("Zie hier onze mooie raketten, kijk eens hoe machtig we zijn").quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rusland zal nooit toegeven dat het z'n tanden stuk bijt / heeft gebeten op Oekrane. "Alles gaat volgens plan en schema.." dat blijven ze roepen.
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plantquote:Russia’s defence ministry has sought to blame an attack at the site of the Zaporizhzhia nuclear power plant in Ukraine on Ukrainian saboteurs.
Ukraine said Russian forces attacked the plant in the early hours of Friday, setting an adjacent five-storey training facility on fire, in an incident that provoked international condemnation of Moscow, a week into its invasion of Ukraine.
A Russian defence ministry spokesman said the nuclear plant was operating normally and the area had been under Russian control since 28 February, Reuters reported.
“However, last night on the territory adjacent to the power plant, an attempt was made by the Kyiv nationalist regime to carry out a monstrous provocation,” spokesman Igor Konashenkov was quoted as saying.
En waarschijnlijk stoppen ze ook niet na Oekrane. Ze trekken wel weer een nieuw blik soldaten openquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als dit (voor 'ons' iig) nog enigszins goed afloopt, lijkt dit mij het belangrijkste om mee te nemen naar de toekomst!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
We moeten wel echt veel minder afhankelijk van ze worden. Dat zie je nu wel. Gegijzeld door een communistische boevenbende.
Bij Marioepol mag wel een opmerking dat ze die stad nog niet hebben veroverdquote:
Both-sideism is ook de grootste bullshit die er bestaat in dit soort kwesties. We hebben in het Westen legio onafhankelijke media die een eigen geluid laten horen, waarmee er dus al niet twee, maar vele kanten zijn. Het idee dat je de pure staatspropaganda van RT zou moeten kunnen horen om 'beide kanten van het verhaal' mee te krijgen is lachwekkende lariekoek.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vrijwel alle comments worden verwijderd. Men schrijft in rare lettertypes omdat comments dan niet opgepikt en verwijderd worden.
Inderdaad want volgens de redenatie van Putin is elk land dat in staat is kernwapens te ontwikkelen een doelwit om binnen te vallen, alhoewel daar in het geval van Moldavi geen sprake van is maar daar wordt dan wel weer een ander drogredenatie voor verzonnen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Vosss is altijd voor zichzelfquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.
Ik ben voor geen partij. Ik ben voor vrede vooral.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.
Je bent voor of tegen? Wat is dat dan precies?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar aan de andere kant vreet het ook. Voor ons is het namelijk makkelijk praten, maar uiteindelijk zijn het de Oekrainers die steeds dichter bij de status van kanonnenvoer komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Hoezo moet men partij kiezen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze liever veel meer betalen, waarom niet..quote:In the UK, the mayor of Salford has written to Michael Gove to ask for help to cut ties with the Russian energy firm Gazprom, warning that “state-owned and/or backed Russian organisations and services are still woven inextricably into the delivery of Local Government services within the United Kingdom”.
Paul Dennett wants his local authority not to have to renew its non-domestic natural gas contract with Gazprom, agreed in June 2020 when the Russian firm far outbid domestic providers.
He says that councils across the country also use Gazprom because it is so much cheaper than other companies and so automatically wins procurement competitions.
Gazprom also provides energy to a number of NHS trusts. On Thursday, the health secretary Sajid Javid began talks with NHS England (NHSE) over ending the contracts, which are reported by Politico to have been worth 16m in 2021.
“Our contract will be up for renewal in June, and I do not wish for public money to be spent towards the income of the Russian state during the present military crisis in Ukraine. However, at present under the current round of sanctions and/or rules, such considerations would seemingly not be considered legally relevant in assessing Gazprom’s suitability for winning the next tendering exercise (or not),” Dennett writes in a letter to Gove, the secretary of state for levelling up.
Dennett says Salford is fully supportive of the government’s stated ambitions to “inflict devastating consequences on President Vladimir Putin and Russia” following Russia’s unprovoked assault on the sovereign nation of Ukraine, using sanctions and other financial measures.
Dat het gebied onder controle van de Russen was sinds 28 Feb heb ik eerder gelezen, is dat zo?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plant
Want de Oekrane is Rusland binnen gevallen ofzo?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Hoezo moet men partij kiezen?
Ik kies liever helemaal niet, laat mij buiten die bizarre macht spelletjes waarvan ik geen details weet, maar alleen propaganda verhalen.
Kaartje zal sowieso zwaar vertekend zijn. Die Rusland expert van Nieuwsuur/NOS lichtte gister toe dat met name het zuiden steeds sneller in handen van de Russen valt, met als doel om de zeetoevoer compleet af te sluiten. Vanuit daar kunnen ze denk ik heel snel landinwaarts trekken vanuit zuiden en oosten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij Marioepol mag wel een opmerking dat ze die stad nog niet hebben veroverd
Het leven gaat door en sowieso zitten we nu in een 6e mass-extinctie sinds het ontstaan van leven op aarde. De antropocene massa-extinctie oftwel de mens is de oorzaak van deze massa-extincie. Een nucleare winter versnelt het process maar verder maakt het weinig uit. De mens is zwaar over-rated, het is een plaag, geen zegen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik kan steeds slechter tegen volk (en politici) die hun emoties niet onder controle hebben, en ons ondoordacht in een verloren oorlog willen storten die potentieel het einde van de wereld zou kunnen betekenen.
Er zullen in 1939 ook vast hordes Nederlanders zijn geweest die zeiden: "Duitsland kon niet anders dan Polen aanvallen. Het Westen heeft Duitsland zo slecht behandeld de afgelopen jaren. Belachelijk dat Engeland en Frankrijk nu de oorlog aan Duitsland hebben verklaard, zo maak je het conflict alleen maar groter! We moeten ons gewoon afzijdig houden."quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
90% deletedquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef quirina het volgende:
Ik heb ook het idee dat daar de meest ervaren legereenheden van de Oekrane zitten. Die stad lijkt voor de Russen van groot belang te zijn. Laten we hopen dat de Russen zich daar compleet op stukbijten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij Marioepol mag wel een opmerking dat ze die stad nog niet hebben veroverd
Eksjun eksjun eksjun.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:03 schreef Hathor het volgende:
Die toespraak van Rutte is ook wel tenenkrommend zeg, met zijn boerenkool Engels.
Alsof het opzet is. Ik heb Rutte wel eens beter Engels horen sprekenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:03 schreef Hathor het volgende:
Die toespraak van Rutte is ook wel tenenkrommend zeg, met zijn boerenkool Engels.
Nondeju zeg echt absurdquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:03 schreef Hathor het volgende:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:01 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het leven gaat door en sowieso zitten we nu in een 6e mass-extinctie sinds het ontstaan van leven op aarde. De antropocene massa-extinctie oftwel de mens is de oorzaak van deze massa-extincie. Een nucleare winter versnelt het process maar verder maakt het weinig uit. De mens is zwaar over-rated, het is een plaag, geen zegen.
Nederland is ook in eerste instantie neutraal geweest toch? Sowieso in de eerste wo maar toch ook aan het begin van de tweede? Correct me if I'm wrongquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zullen in 1939 ook vast hordes Nederlanders zijn geweest die zeiden: "Duitsland kon niet anders dan Polen aanvallen. Het Westen heeft Duitsland zo slecht behandeld de afgelopen jaren. Belachelijk dat Engeland en Frankrijk nu de oorlog aan Duitsland hebben verklaard, zo maak je het conflict alleen maar groter! We moeten ons gewoon afzijdig houden."
Jij mag prima in je broek schijten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Compleet van de buitenwereld afgesloten, de Russen gaan gewoon zitten wachten tot het water, voedsel en munitie op is, en dan hijsen ze vanzelf de witte vlag.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat daar de meest ervaren legereenheden van de Oekrane zitten. Die stad lijkt voor de Russen van groot belang te zijn. Laten we hopen dat de Russen zich daar compleet op stukbijten.
Mensen die puur en alleen uit egosme (en geldzaken) reageren vind ik om te kotsen, maar bij verreweg de meesten is het uit angst en dat snap ik op zich nog wel. Wat mij daar echter wel heel erg aan stoort is dat 'die mensen' impliceren "het hoofd koel te houden" en dat zij impliceren dat 'de anderen' vanuit emotie reageren. Terwijl het puur (op zich begrijpelijke) angst is wat hen regeert en als er n emotie ontzettend sterk is, dan is het angst wel... Verder ook eens met wat jij zegt, dat juist angst (en egosme en hebzucht) deze shitzooi heeft (hebben) gebracht...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Idioot, maar vind je het gek met al die anti-Russen retoriek van politici?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef Tomatenboer het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)anwege-nationaliteit
Dit slaat dan weer echt nergens op....
Het begint nog redelijk, maar het wordt geleidelijk aan steeds slechter richting het einde van zijn speechquote:
Verkeerde topic?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef tjoptjop het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-op-a2-bij-vinkeveen
Staat in navolging van BBC en Oostenrijk, Lopik ook weer met 500kW de wereldomroep de lucht in te stralen?
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Idioot, maar vind je het gek met al die anti-Russen retoriek van politici?
https://www.telegraaf.nl/(...)wege-oorlog-oekraine
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |