De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo moet je dat ding dat beschieten? Je knipt dan de lijnen toch gewoon even door.
Omdat ze een reactor met vergiftigde kern probeerden draaiende te houden (waarvoor ze de regelstaven in hoogste stand moesten zetten), en omdat de regelstaven een fout design hadden, waardoor een scram (emergency shutdown) vanuit de hoogste stand initieel het omgekeerde effect had (als de staven een halve meter daalden verhoogde de reactiviteit van de reactor ipv te verlagen).quote:
Waarschijnlijk voelt hij zich al in de steek gelaten.quote:[b]Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:[/b
Benieuwd wanneer die wanhoop in woede omslaat trouwens. Er komt een moment dat hij zich echt in de steek en verraadden zal voelen.
Ja klopt. Ze hebben het in handen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.
Klein.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe groot is de kans dat de navo dit (gebeuren rondom kerncentrale en blijvend schreeuwen van president Ukraine) gaat aangrijpen om de oorlog te verklaren?
Klein. Er moet echt heel wat gebeuren wil de NAVO in gaan grijpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe groot is de kans dat de navo dit (gebeuren rondom kerncentrale en blijvend schreeuwen van president Ukraine) gaat aangrijpen om de oorlog te verklaren?
Ik ben corona wappie maar ik zeg NEE tegen putinquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die zien Poetin als bevrijderZelfs op de lokale facebookgroep zitten ze walgelijke shit te posten
![]()
[ afbeelding ]
Klein. Bovendien ligt deze kerncentrale dichter bij Moskou dan bij (het grootste gedeelte van) EU grondgebied.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Puur om opnieuw angst te kunnen genereren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden ze russen zo graat die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
Jezelf wappie noemenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik ben corona wappie maar ik zeg NEE tegen putin
Pizda putin
Jup...zonder stroom kun je niet zoveel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden de russen zo graag die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
Dan maar hopen dat conscript Youri niet eigenhandig de centrale gaat uitzettenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.
Vrijwel nihil.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat lijken me terecht zorgen. Hopelijk zitten er genoeg barrières tussen hun online profiel en wie ze echt zijn (andere naam, vpn e.d.)quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen over vrienden in Moskou die duidelijk anti-oorlog/anti-poetin posts maakte op instagram
Ik denk dat inmiddels overal wel opvangplaatsen voor Oekraïners zijn. Er zijn er al 1 miljoen gevlucht he? En volgens de VN komen er nog 9 miljoen achteraan. Niet allemaal naar west-Europa hoor, maar toch aanzienlijke aantallen wélquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:32 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Ik zie laatste dagen onderweg naar werk elke dag meerdere Oekraïne auto's. Omgeving Rotterdam. Is hier een opvangplaats voor de vluchtelingen uit Oekraïne?
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekraïne. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knieën te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Klein. Er moet echt heel wat gebeuren wil de NAVO in gaan grijpen.
Andere noemen mij zoquote:
Best mogelijk dat hij tijdens z'n gesprek met Biden te horen kreeg dat hij de situatie met de centrale niet mocht misbruiken. De berichtgeving veranderde snel daarna. Eerst had Kiev gezegd dat er brand in een reactor was, en er verhoogde straling in de omgeving gemeten werd, daarna werd het een brand in een administratief gebouw, en geen abnormale metingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die Zelensky grijpt wel elke gelegenheid aan om paniek te zaaien. Wel begrijpelijk hoor, hij is wanhopig om andere Europese landen in die oorlog te betrekken.
Benieuwd wanneer die wanhoop in woede omslaat trouwens. Er komt een moment dat hij zich echt in de steek en verraadden zal voelen.
Invasie 101 is zo snel mogelijk kritieke infrastructuur in handen willen hebben. Vliegvelden, energie, havens e.d.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden de russen zo graag die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
We gaan zelfs een exodus van Russen meemaken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat inmiddels overal wel opvangplaatsen voor Oekraïners zijn. Er zijn er al 1 miljoen gevlucht he? En volgens de VN komen er nog 9 miljoen achteraan. Niet allemaal naar west-Europa hoor, maar toch aanzienlijke aantallen wél
Tja en dan vinden Baudet liefhebbers dat ik het niet Nazi-Rusland moet noemen want "Niveau". Face it, Rusland is Nazi-Rusland een gewelddadige fascistische staat met een dictatoriaal fascistische leiding.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen over vrienden in Moskou die duidelijk anti-oorlog/anti-poetin posts maakte op instagram
Voor een deel corrupt, was Polen vroeger ook. Kun je best veranderen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekraïne. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knieën te krijgen.
Bovendien solliciteert die zewelewensky continu en openlijk voor inmenging van de NAVO.
Ik zie dat corrupt land er prima voor aan om een false flag operatie te doen om zo de NAVO te betrekken.
We moeten niet denken dat Oekraïne een democratisch land is. Dat is corrupt tot op het bot.
Dat is al aan de gang, maar ze moeten wel opschieten. Met die 'staat van beleg' wordt het verdomde lastig om te vluchtenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
We gaan zelfs een exodus van Russen meemaken.
Dat vind ik dan ook niet ok.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor een deel corrupt, was Polen vroeger ook. Kun je best veranderen.
Maar laten we het erop houden dat jij gelijk hebt: dan nog is het niet te tolereren dat de USSR zomaar een buurland binnenvalt.
Aan de andere kant, het land is zo immens groot.. dat biedt toch kansen om op heel veel manieren het land te ontvluchten?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is al aan de gang, maar ze moeten wel opschieten. Met die 'staat van beleg' wordt het verdomde lastig om te vluchten
Democratie en corruptie sluiten elkaar niet uit. Oekraïne is gewoon een democratie. Maar dat het nog corrupt is vanuit de Soviet tijd is een feit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
We moeten niet denken dat Oekraïne een democratisch land is. Dat is corrupt tot op het bot.
Boeiend.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
Als je de aangedikte media verhalen mag geloven wel ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat verhaal met die kerncentrale is maar net goed afgelopen of niet?
Mannen worden op het vliegveld al tegengehouden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is al aan de gang, maar ze moeten wel opschieten. Met die 'staat van beleg' wordt het verdomde lastig om te vluchten
Bijvoorbeeld. Ze zouden ook het verdeelstation of de hoogspanningsmasten kunnen opblazen, maar dat is gevaarlijk. Als de reactoren om één of andere reden allemaal stilgelegd worden heeft de centrale stroom van buitenaf nodig om de koeling draaiende te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Lijkt me dat je momenteel alleen hier als Rus wilt oversteken. Tenzij je naar Kazakstan of Mongolië wilt...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant, het land is zo immens groot.. dat biedt toch kansen om op heel veel manieren het land te ontvluchten?
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Democratie en corruptie sluiten elkaar niet uit. Oekraïne is gewoon een democratie. Maar dat het nog corrupt is vanuit de Soviet tijd is een feit.
Of Finland en Noorwegenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt me dat je momenteel alleen hier als Rus wilt oversteken. Tenzij je naar Kazakstan of Mongolië wilt...
[ afbeelding ]
Juist in die landen wordt de Russische minderheid behoorlijk onderdrukt. Ook niet echt wenselijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt me dat je momenteel alleen hier als Rus wilt oversteken. Tenzij je naar Kazakstan of Mongolië wilt...
[ afbeelding ]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Ze zouden ook het verdeelstation of de hoogspanningsmasten kunnen opblazen, maar dat is gevaarlijk. Als de reactoren om één of andere reden allemaal stilgelegd worden heeft de centrale stroom van buitenaf nodig om de koeling draaiende te houden.
Via Finland? Vraag me ook af in hoeverre men in midden en oostelijk Rusland daadwerkelijk iets meekrijgt van deze oorlog en/of zo'n martial law ook voor die mensen gaat gelden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze kunnen wel steeds OoRLoGsMiSdAaD roepen, maar doe er gvd wat aan. We hebben niet voor niets een NATO.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
LIVE | Tweede Kamer reageert verbijsterd op beschieting kerncentrale: ‘Dit is een oorlogsmisdaad.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/
Ik vraag me af wanneer die oogkleppen nou eens een keer af gaan. Verbijsterd over één van de acties van PoetinHet moge toch wel duidelijk zijn dat die man nergens voor terug deinst.
Het gaat om de oversteek. Niet of je daar wilt blijven. Wit-Rusland en Oekraïne lijken me een No-Go. Finland zou misschien nog kunnen als je wat noordelijker woont?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Juist in die landen wordt de Russische minderheid behoorlijk onderdrukt. Ook niet echt wenselijk.
En hou zou je er moeten komen? Lijkt me niet dat je zomaar even het vliegtuig of de trein in stapt dan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Juist in die landen wordt de Russische minderheid behoorlijk onderdrukt. Ook niet echt wenselijk.
Alsof de Nederlandse tweede kamer er ook maar iets aan kan doenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
LIVE | Tweede Kamer reageert verbijsterd op beschieting kerncentrale: ‘Dit is een oorlogsmisdaad.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/
Ik vraag me af wanneer die oogkleppen nou eens een keer af gaan. Verbijsterd over één van de acties van PoetinHet moge toch wel duidelijk zijn dat die man nergens voor terug deinst.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/quote:Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zegt bezorgd te zijn over het escalerende conflict in Oekraïne. Ook doet het ministerie een beroep op alle kanten om de veiligheid van nucleaire faciliteiten te verzekeren.
,,We monitoren de situatie en doen een beroep op alle zijdes om terughoudendheid te betrachten, escalatie te voorkomen en de veiligheid van relevante nucleaire faciliteiten te verzekeren', zei woordvoerder van het ministerie Wang Wenbin.
Doen we ook niet. Vandaar zware sancties en Rusland cancelen van het wereldtoneel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
Maar laten we het erop houden dat jij gelijk hebt: dan nog is het niet te tolereren dat de USSR zomaar een buurland binnenvalt.
De Russen sturen regelmatig niet Westerse migranten via de Finse grens Europa in dus het lijkt me dat het ook voor Russen zelf een ontsnappingsroute is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Via Finland? Vraag me ook af in hoeverre men in midden en oostelijk Rusland daadwerkelijk iets meekrijgt van deze oorlog en/of zo'n martial law ook voor die mensen gaat gelden.
Finland en baltische staten alleen nog per trein en daar worden de russische passagiers maar bepertkt op toegelaten. Turkije, Israel, UAE en nog een paar andere landen gaan nog vluchten naartoe, mannen onder de 60 komen hier niet meer op. Verwachting is na vandaag nog veel lastiger.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het gaat om de oversteek. Niet of je daar wilt blijven. Wit-Rusland en Oekraïne lijken me een No-Go. Finland zou misschien nog kunnen als je wat noordelijker woont?
Georgië of Azerbaijan is geen gekke optie om vervolgens naar het westen te vliegenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |