Hoezo moet je dat ding dat beschieten? Je knipt dan de lijnen toch gewoon even door.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand een kernramp wil. Wel kan je een kerncentrale gewoon beschadigen zodat 't geen stroom kan leveren, zonder gevaar erbij. Ik denk dat dat wel een doel kan zijn.
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo moet je dat ding dat beschieten? Je knipt dan de lijnen toch gewoon even door.
Omdat ze een reactor met vergiftigde kern probeerden draaiende te houden (waarvoor ze de regelstaven in hoogste stand moesten zetten), en omdat de regelstaven een fout design hadden, waardoor een scram (emergency shutdown) vanuit de hoogste stand initieel het omgekeerde effect had (als de staven een halve meter daalden verhoogde de reactiviteit van de reactor ipv te verlagen).quote:
Waarschijnlijk voelt hij zich al in de steek gelaten.quote:[b]Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:[/b
Benieuwd wanneer die wanhoop in woede omslaat trouwens. Er komt een moment dat hij zich echt in de steek en verraadden zal voelen.
Ja klopt. Ze hebben het in handen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.
Klein.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe groot is de kans dat de navo dit (gebeuren rondom kerncentrale en blijvend schreeuwen van president Ukraine) gaat aangrijpen om de oorlog te verklaren?
Klein. Er moet echt heel wat gebeuren wil de NAVO in gaan grijpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe groot is de kans dat de navo dit (gebeuren rondom kerncentrale en blijvend schreeuwen van president Ukraine) gaat aangrijpen om de oorlog te verklaren?
Ik ben corona wappie maar ik zeg NEE tegen putinquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die zien Poetin als bevrijderZelfs op de lokale facebookgroep zitten ze walgelijke shit te posten
![]()
[ afbeelding ]
Klein. Bovendien ligt deze kerncentrale dichter bij Moskou dan bij (het grootste gedeelte van) EU grondgebied.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Puur om opnieuw angst te kunnen genereren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden ze russen zo graat die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
Jezelf wappie noemenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik ben corona wappie maar ik zeg NEE tegen putin
Pizda putin
Jup...zonder stroom kun je niet zoveel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Waarom zouden de russen zo graag die kerncentrale willen hebben? Om de stroom uit te zetten?
Dan maar hopen dat conscript Youri niet eigenhandig de centrale gaat uitzettenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Russen hebben de centrale ingenomen, volgens mij gewoon met grondtroepen. Correct me if I'm wrong.
Vrijwel nihil.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat lijken me terecht zorgen. Hopelijk zitten er genoeg barrières tussen hun online profiel en wie ze echt zijn (andere naam, vpn e.d.)quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen over vrienden in Moskou die duidelijk anti-oorlog/anti-poetin posts maakte op instagram
Ik denk dat inmiddels overal wel opvangplaatsen voor Oekraïners zijn. Er zijn er al 1 miljoen gevlucht he? En volgens de VN komen er nog 9 miljoen achteraan. Niet allemaal naar west-Europa hoor, maar toch aanzienlijke aantallen wélquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:32 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Ik zie laatste dagen onderweg naar werk elke dag meerdere Oekraïne auto's. Omgeving Rotterdam. Is hier een opvangplaats voor de vluchtelingen uit Oekraïne?
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekraïne. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knieën te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Klein. Er moet echt heel wat gebeuren wil de NAVO in gaan grijpen.
Andere noemen mij zoquote:
Best mogelijk dat hij tijdens z'n gesprek met Biden te horen kreeg dat hij de situatie met de centrale niet mocht misbruiken. De berichtgeving veranderde snel daarna. Eerst had Kiev gezegd dat er brand in een reactor was, en er verhoogde straling in de omgeving gemeten werd, daarna werd het een brand in een administratief gebouw, en geen abnormale metingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die Zelensky grijpt wel elke gelegenheid aan om paniek te zaaien. Wel begrijpelijk hoor, hij is wanhopig om andere Europese landen in die oorlog te betrekken.
Benieuwd wanneer die wanhoop in woede omslaat trouwens. Er komt een moment dat hij zich echt in de steek en verraadden zal voelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |