Finland en baltische staten alleen nog per trein en daar worden de russische passagiers maar bepertkt op toegelaten. Turkije, Israel, UAE en nog een paar andere landen gaan nog vluchten naartoe, mannen onder de 60 komen hier niet meer op. Verwachting is na vandaag nog veel lastiger.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het gaat om de oversteek. Niet of je daar wilt blijven. Wit-Rusland en Oekraïne lijken me een No-Go. Finland zou misschien nog kunnen als je wat noordelijker woont?
Georgië of Azerbaijan is geen gekke optie om vervolgens naar het westen te vliegenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt me dat je momenteel alleen hier als Rus wilt oversteken. Tenzij je naar Kazakstan of Mongolië wilt...
[ afbeelding ]
Gewoon veel foto's van hunzelf. Dus weet niet of Rusland een of andere gezichtsherkenning software gebruikt maar dan zouden ze wel de lul zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat lijken me terecht zorgen. Hopelijk zitten er genoeg barrières tussen hun online profiel en wie ze echt zijn (andere naam, vpn e.d.)
Of China, Georgië, Azerbaijan, Noord Korea. Met een boot op de Caspische zee kunnen ze ook Turkmenistan en Iran bereiken.quote:
Ik had hetzelfde stuk vanochtend gelezen, maar op een andere manier. Mart de Kruif weet het ook niet en moet net als anderen gissen. Hij denkt dat colonne deels is bedoeld om wegen naar Kyiv af te sluiten en deels voor bevoorrading. De volgende fase is vermoedelijk om op grotere schaal de stad in te trekken en de benodigde voorraden worden dan stukje bij beetje uit de colonne gehaald. Daarbij wijst hij erop dat de colonne waarschijnlijk afdoende is beschermd door luchtafweer en stellingen aan weerszijden. Ook legt hij uit dat in oorlogen vaak sprake is van gedesillusioneerde manschappen en plunderingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Volgens oud generaal Mart Kruif werkt die 60km lange colonne prima. De voorste voertuigen staan precies op 25 km afstand van de Oekraïnse troepen en dat is exact hoe ver hun geschut komt. Daarnaast is er waarschijnlijk voedsel en benzine in overvloed.
Deze colonne staat gewoon te wachten totdat ze hun rol mogen spelen in een volgend hoofdstuk.
https://www.volkskrant.nl/a-bfd8928c
Ja ligt er een beetje aan waar je woont denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Georgië of Azerbaijan is geen gekke optie om vervolgens naar het westen te vliegen
China zou sowieso als volgende op de shitlist van sancties moeten komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:52 schreef raptorix het volgende:
Ik heb toch goede hoop dat China ingrijpt, wanneer dit conflict uitbreid gaat China dit ook zwaar in de Economie voelen, en dus hebben die ook belang bij vrede.
Daar gaat de situatie veel beter van wordenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
China zou sowieso als volgende op de shitlist van sancties moeten komen.
China is te belangrijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Misschien beter om nog een bak koffie te pakkenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
En hoe lang houden die het dan veilig denk je?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.
En klein detail: China stuurt zijn tanks niet onze kant op.quote:
NAVO gaat er geen directe oorlog van maken, tenzij er direct Russische raketten richting NAVO landen vliegen of andere acties van soortgelijke aard.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekraïne. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knieën te krijgen.
Bovendien solliciteert die zewelewensky continu en openlijk voor inmenging van de NAVO.
Ik zie dat corrupt land er prima voor aan om een false flag operatie te doen om zo de NAVO te betrekken.
We moeten niet denken dat Oekraïne een democratisch land is. Dat is corrupt tot op het bot.
Precies. Die komiek sleurt ons dalijk mee in zijn ellende.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:50 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Doen we ook niet. Vandaar zware sancties en Rusland cancelen van het wereldtoneel.
Maar meer moeten we niet doen.
En dat moeten we Zalensky ook heel duidelijk zeggen.
Als we China op de shitlist zetten kunnen we 80 procent van onze Economie sluiten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, maar wil je dat risico nemen, het is oorlog, er is brandstofgebrek, wie weet hebben ze de diesel voorraad voor iets anders gebruikt..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets of niemand is 'te belangrijk'.
Hadden ze in Japan ook, alleen die stonden onder water.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze er wat aan kunnen doen of een grote rol kunnen spelen, maar dat ze nog verbijsterd zijn over een actie van Poetin... Ik weet het niet hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alsof de Nederlandse tweede kamer er ook maar iets aan kan doenMaar ik las dat zelfs China er niet blij mee is, dat is van veel groter belang.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/
In China zitten ze nu te kijken naar hoe de economie van Rusland terug gedraaid word naar 1960, en ze kijken wel uit. Ik denk dat ze zelfs hun Taiwan aspiraties in de koelkast zetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee, maar een sanctie pakket zoals nu met Rusland is geen optie. Daar heeft het westen zichzelf minimaal net zo hard mee als China.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets of niemand is 'te belangrijk'.
En gaat China dat doen? Ze hebben immers niet zo maar even een nieuwe afzetmarkt gevonden als ze 900 miljoen consumenten in het Westen verliezen. In tegenstelling tot wat wij nu in Rusland doen kan China die stap niet zetten zonder zelf enorm veel pijn te lijden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |