Gewoon veel foto's van hunzelf. Dus weet niet of Rusland een of andere gezichtsherkenning software gebruikt maar dan zouden ze wel de lul zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat lijken me terecht zorgen. Hopelijk zitten er genoeg barrières tussen hun online profiel en wie ze echt zijn (andere naam, vpn e.d.)
Of China, Georgië, Azerbaijan, Noord Korea. Met een boot op de Caspische zee kunnen ze ook Turkmenistan en Iran bereiken.quote:
Ik had hetzelfde stuk vanochtend gelezen, maar op een andere manier. Mart de Kruif weet het ook niet en moet net als anderen gissen. Hij denkt dat colonne deels is bedoeld om wegen naar Kyiv af te sluiten en deels voor bevoorrading. De volgende fase is vermoedelijk om op grotere schaal de stad in te trekken en de benodigde voorraden worden dan stukje bij beetje uit de colonne gehaald. Daarbij wijst hij erop dat de colonne waarschijnlijk afdoende is beschermd door luchtafweer en stellingen aan weerszijden. Ook legt hij uit dat in oorlogen vaak sprake is van gedesillusioneerde manschappen en plunderingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:12 schreef NaturalScience het volgende:
Volgens oud generaal Mart Kruif werkt die 60km lange colonne prima. De voorste voertuigen staan precies op 25 km afstand van de Oekraïnse troepen en dat is exact hoe ver hun geschut komt. Daarnaast is er waarschijnlijk voedsel en benzine in overvloed.
Deze colonne staat gewoon te wachten totdat ze hun rol mogen spelen in een volgend hoofdstuk.
https://www.volkskrant.nl/a-bfd8928c
Ja ligt er een beetje aan waar je woont denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Georgië of Azerbaijan is geen gekke optie om vervolgens naar het westen te vliegen
China zou sowieso als volgende op de shitlist van sancties moeten komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:52 schreef raptorix het volgende:
Ik heb toch goede hoop dat China ingrijpt, wanneer dit conflict uitbreid gaat China dit ook zwaar in de Economie voelen, en dus hebben die ook belang bij vrede.
Daar gaat de situatie veel beter van wordenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
China zou sowieso als volgende op de shitlist van sancties moeten komen.
China is te belangrijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Misschien beter om nog een bak koffie te pakkenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
En hoe lang houden die het dan veilig denk je?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.
En klein detail: China stuurt zijn tanks niet onze kant op.quote:
NAVO gaat er geen directe oorlog van maken, tenzij er direct Russische raketten richting NAVO landen vliegen of andere acties van soortgelijke aard.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekraïne. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knieën te krijgen.
Bovendien solliciteert die zewelewensky continu en openlijk voor inmenging van de NAVO.
Ik zie dat corrupt land er prima voor aan om een false flag operatie te doen om zo de NAVO te betrekken.
We moeten niet denken dat Oekraïne een democratisch land is. Dat is corrupt tot op het bot.
Precies. Die komiek sleurt ons dalijk mee in zijn ellende.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:50 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Doen we ook niet. Vandaar zware sancties en Rusland cancelen van het wereldtoneel.
Maar meer moeten we niet doen.
En dat moeten we Zalensky ook heel duidelijk zeggen.
Als we China op de shitlist zetten kunnen we 80 procent van onze Economie sluiten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, maar wil je dat risico nemen, het is oorlog, er is brandstofgebrek, wie weet hebben ze de diesel voorraad voor iets anders gebruikt..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Energiecentrales moeten autonoom kunnen werken dus zullen er dieselgeneratoren staan voor noodstroom.
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets of niemand is 'te belangrijk'.
Hadden ze in Japan ook, alleen die stonden onder water.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze er wat aan kunnen doen of een grote rol kunnen spelen, maar dat ze nog verbijsterd zijn over een actie van Poetin... Ik weet het niet hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alsof de Nederlandse tweede kamer er ook maar iets aan kan doenMaar ik las dat zelfs China er niet blij mee is, dat is van veel groter belang.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/
In China zitten ze nu te kijken naar hoe de economie van Rusland terug gedraaid word naar 1960, en ze kijken wel uit. Ik denk dat ze zelfs hun Taiwan aspiraties in de koelkast zetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee, maar een sanctie pakket zoals nu met Rusland is geen optie. Daar heeft het westen zichzelf minimaal net zo hard mee als China.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets of niemand is 'te belangrijk'.
En gaat China dat doen? Ze hebben immers niet zo maar even een nieuwe afzetmarkt gevonden als ze 900 miljoen consumenten in het Westen verliezen. In tegenstelling tot wat wij nu in Rusland doen kan China die stap niet zetten zonder zelf enorm veel pijn te lijden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....
Ik vraag het me af. Putin heeft zo een beetje fuck you tegen Macron gezegd las ik vanochtend.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:57 schreef Kettlebell het volgende:
Er vindt op de achtergrond echt nog genoeg diplomatiek overleg plaats.
Ik denk dat er maar één optie is. Wachten tot hij dood gaat. Tot die tijd zal hij met de scepter zwaaien in Rusland en mo gelijk nog meer idiote ideeën laten uitvoeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Putin heeft zo een beetje fuck you tegen Macron gezegd las ik vanochtend.
Zijn er buiten wat regeringsleiders nog diplomaten die praten met ofwel Putin ofwel diplomaten van Rusland en zo ja, in hoeverre zijn die in staat om daadwerkelijk iets te bewerkstelligen?
Ja. Daar ben ik bang voor. Dat dankzij zo'n ongelukje de pleuris uitbreekt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:57 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
NAVO gaat er geen directe oorlog van maken, tenzij er direct Russische raketten richting NAVO landen vliegen of andere acties van soortgelijke aard.
Voor het overige is het gewoon een spel van het uitbalanceren van macht. NAVO levert wapens, Rusland prikt terug door dingen te doen zoals nu met die kerncentrale. NAVO levert meer wapens, en opeens vliegt er ''per ongeluk'' een raket in een containerschip dat onder een baltische vlag vaart.
Dat soort acties gaan (godzijdank) echt niet per omgaande tot een direct conflict met NAVO leiden. Er vindt op de achtergrond echt nog genoeg diplomatiek overleg plaats.
Joh ze hebben zelf een gigantisch achterland, bij ons stort alles binnen een week in als er niks meer uit China komt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En gaat China dat doen? Ze hebben immers niet zo maar even een nieuwe afzetmarkt gevonden als ze 900 miljoen consumenten in het Westen verliezen. In tegenstelling tot wat wij nu in Rusland doen kan China die stap niet zetten zonder zelf enorm veel pijn te lijden.
Dat brak ook niet uit toen Turkije per ongeluk een Russisch vliegtuig neerschoot in Syrië.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Daar ben ik bang voor. Dat dankzij zo'n ongelukje de pleuris uitbreekt.
En dan brachten ze mobiele generatoren en kabels, bleken ze niet de juiste connector te hebben om op de centrale aan te sluiten...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hadden ze in Japan ook, alleen die stonden onder water.
Gaat die niet gewoon terug naar de Ierse leasemaatschappij?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Is Polen niet gesloten voor Russisch vliegverkeer?Waar denkt deze clown naartoe te gaan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of de Russen een Maleisisch vol met Nederlanders.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat brak ook niet uit toen Turkije per ongeluk een Russisch vliegtuig neerschoot in Syrië.
En dat gigantische achterland heeft een aantal triljoenen onder het matras verstopt om het verlies van Westerse afnemers te compenseren? Geloof je dat zelf?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:03 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Joh ze hebben zelf een gigantisch achterland, bij ons stort alles binnen een week in als er niks meer uit China komt.
Vliegt onder vlag van Bermudaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:03 schreef Kettlebell het volgende:
Er is trouwens toch een EU vliegverbod voor Russische toestellen ?
AFL 7030 vliegt binnen nu en een minuut Polen in?
Country of origin: Bermudaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat die niet gewoon terug naar de Ierse leasemaatschappij?
Zou Putin dat nog niet geblokkeerd hebben?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat die niet gewoon terug naar de Ierse leasemaatschappij?
Ik weet niet of wij echt een groter probleem hebben dan China. Het is een wederzijdse afhankelijkheid, wij hebben veel producten nodig uit China, maar China heeft ons geld ook echt nodig om de bevolking tevreden te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nee, maar een sanctie pakket zoals nu met Rusland is geen optie. Daar heeft het westen zichzelf minimaal net zo hard mee als China.
Als de import &export vanuit China stopt dan hebben wij echt een groter probleem dan China.
Lang verhaal kort is dat ongeveer de helft van alle aeroflot vliegtuigen geleased zijn. Die moeten voor eind van de maand terug. Zou dit kunnen zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Is Polen niet gesloten voor Russisch vliegverkeer?Waar denkt deze clown naartoe te gaan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals? Rusland is al aardig op weg met zich daar gruwelijk misdragen, daar hoeft geen false flag aan te pas te komenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
Ik zie dat corrupt land er prima voor aan om een false flag operatie te doen om zo de NAVO te betrekken.
Het is helemaal geen oorlogsmisdaad. Hieruit blijkt enkel de onwetendheid en incompetentie van de leden van de TKquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
LIVE | Tweede Kamer reageert verbijsterd op beschieting kerncentrale: ‘Dit is een oorlogsmisdaad.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ogsmisdaad~add018eb/
Ik vraag me af wanneer die oogkleppen nou eens een keer af gaan. Verbijsterd over één van de acties van PoetinHet moge toch wel duidelijk zijn dat die man nergens voor terug deinst.
Zou wel gunstig zijn voor het westen maar ik had eigenlijk wel verwacht dat Putin het zou blokkerenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lang verhaal kort is dat ongeveer de helft van alle aeroflot vliegtuigen geleased zijn. Die moeten voor eind van de maand terug. Zou dit kunnen zijn.
Eergisteren was er een vlucht die brandstof voor een kerncentrale in Slovenië bracht, die ging ook via Polen. Best mogelijk dat één vlucht niet volstaat (die brandstofstaven zullen stevig verpakt zijn).quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee. En dat is ook niet zo relevant. In een (economische) oorlog hebben beide partijen pijn. Het doel is vooral om de ander meer pijn te doen dan je zelf hebt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat gigantische achterland heeft een aantal triljoenen onder het matras verstopt om het verlies van Westerse afnemers te compenseren? Geloof je dat zelf?
Was wel al eerder geprobeerd, maar als dit poging 2 is is dat nieuw voor me.quote:
We moeten wel echt veel minder afhankelijk van ze worden. Dat zie je nu wel. Gegijzeld door een communistische boevenbende.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als we China op de shitlist zetten kunnen we 80 procent van onze Economie sluiten.
De Chinese bevolking in opstand?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet of wij echt een groter probleem hebben dan China. Het is een wederzijdse afhankelijkheid, wij hebben veel producten nodig uit China, maar China heeft ons geld ook echt nodig om de bevolking tevreden te houden.
Uiteindelijk zijn wij een democratisch land en is China een dictatuur. Rutte en zijn regering kunnen bij een grote crisis aftreden, onze politici zullen gewoon ander werk vinden. Als de Chinese regering afgezet wordt, betekent het dat ze hun leven niet zeker zijn. Op die manier ligt er meer druk in China dan hier.
Iets vervelends, maar niet onoverkoombaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:58 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Zeker wel. Meeste van jou spulletjes wat je gebruik of onderdelen komen uit China. Wat zou er toch gebeuren als dat stopte hmmm....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |