Klinkt als klassieke propaganda, Noord-Korea style ("Zie hier onze mooie raketten, kijk eens hoe machtig we zijn").quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rusland zal nooit toegeven dat het z'n tanden stuk bijt / heeft gebeten op Oekraïne. "Alles gaat volgens plan en schema.." dat blijven ze roepen.
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plantquote:Russia’s defence ministry has sought to blame an attack at the site of the Zaporizhzhia nuclear power plant in Ukraine on Ukrainian saboteurs.
Ukraine said Russian forces attacked the plant in the early hours of Friday, setting an adjacent five-storey training facility on fire, in an incident that provoked international condemnation of Moscow, a week into its invasion of Ukraine.
A Russian defence ministry spokesman said the nuclear plant was operating normally and the area had been under Russian control since 28 February, Reuters reported.
“However, last night on the territory adjacent to the power plant, an attempt was made by the Kyiv nationalist regime to carry out a monstrous provocation,” spokesman Igor Konashenkov was quoted as saying.
En waarschijnlijk stoppen ze ook niet na Oekraïne. Ze trekken wel weer een nieuw blik soldaten openquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rusland zal nooit toegeven dat het z'n tanden stuk bijt / heeft gebeten op Oekraïne. "Alles gaat volgens plan en schema.." dat blijven ze roepen.
Als dit (voor 'ons' iig) nog enigszins goed afloopt, lijkt dit mij het belangrijkste om mee te nemen naar de toekomst!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
We moeten wel echt veel minder afhankelijk van ze worden. Dat zie je nu wel. Gegijzeld door een communistische boevenbende.
Bij Marioepol mag wel een opmerking dat ze die stad nog niet hebben veroverdquote:
Both-sideism is ook de grootste bullshit die er bestaat in dit soort kwesties. We hebben in het Westen legio onafhankelijke media die een eigen geluid laten horen, waarmee er dus al niet twee, maar vele kanten zijn. Het idee dat je de pure staatspropaganda van RT zou moeten kunnen horen om 'beide kanten van het verhaal' mee te krijgen is lachwekkende lariekoek.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vrijwel alle comments worden verwijderd. Men schrijft in rare lettertypes omdat comments dan niet opgepikt en verwijderd worden.
Inderdaad want volgens de redenatie van Putin is elk land dat in staat is kernwapens te ontwikkelen een doelwit om binnen te vallen, alhoewel daar in het geval van Moldavië geen sprake van is maar daar wordt dan wel weer een ander drogredenatie voor verzonnen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en laten we dan ook gelijk Estland, Letland, Litouwen, Finland, Polen, Tsjechië, Slowakije en Moldavië aan Putin geven. Want stel je voor dat er weer onrust komt als hij die landen ook wil annexeren.
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De NAVO stuurt anders massaal wapens naar Oekraïne. Putin kan dat prima als inmenging zien. Vooral als het hem niet lukt dat land op de knieën te krijgen.
Bovendien solliciteert die zewelewensky continu en openlijk voor inmenging van de NAVO.
Ik zie dat corrupt land er prima voor aan om een false flag operatie te doen om zo de NAVO te betrekken.
We moeten niet denken dat Oekraïne een democratisch land is. Dat is corrupt tot op het bot.
Vosss is altijd voor zichzelfquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.
Ik ben voor geen partij. Ik ben voor vrede vooral.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.
Je bent voor of tegen? Wat is dat dan precies?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar aan de andere kant vreet het ook. Voor ons is het namelijk makkelijk praten, maar uiteindelijk zijn het de Oekrainers die steeds dichter bij de status van kanonnenvoer komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan steeds slechter tegen volk wat Oekraïne maar aan de kant wil zetten, alleen om het eigenbelang en/of uit angst.
Juist door die mentaliteit/gedachtengang zit je in deze shitzooi.
Hoezo moet men partij kiezen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze liever veel meer betalen, waarom niet..quote:In the UK, the mayor of Salford has written to Michael Gove to ask for help to cut ties with the Russian energy firm Gazprom, warning that “state-owned and/or backed Russian organisations and services are still woven inextricably into the delivery of Local Government services within the United Kingdom”.
Paul Dennett wants his local authority not to have to renew its non-domestic natural gas contract with Gazprom, agreed in June 2020 when the Russian firm far outbid domestic providers.
He says that councils across the country also use Gazprom because it is so much cheaper than other companies and so automatically wins procurement competitions.
Gazprom also provides energy to a number of NHS trusts. On Thursday, the health secretary Sajid Javid began talks with NHS England (NHSE) over ending the contracts, which are reported by Politico to have been worth £16m in 2021.
“Our contract will be up for renewal in June, and I do not wish for public money to be spent towards the income of the Russian state during the present military crisis in Ukraine. However, at present under the current round of sanctions and/or rules, such considerations would seemingly not be considered legally relevant in assessing Gazprom’s suitability for winning the next tendering exercise (or not),” Dennett writes in a letter to Gove, the secretary of state for levelling up.
Dennett says Salford is fully supportive of the government’s stated ambitions to “inflict devastating consequences on President Vladimir Putin and Russia” following Russia’s unprovoked assault on the sovereign nation of Ukraine, using sanctions and other financial measures.
Dat het gebied onder controle van de Russen was sinds 28 Feb heb ik eerder gelezen, is dat zo?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plant
Want de Oekraïne is Rusland binnen gevallen ofzo?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Hoezo moet men partij kiezen?
Ik kies liever helemaal niet, laat mij buiten die bizarre macht spelletjes waarvan ik geen details weet, maar alleen propaganda verhalen.
Kaartje zal sowieso zwaar vertekend zijn. Die Rusland expert van Nieuwsuur/NOS lichtte gister toe dat met name het zuiden steeds sneller in handen van de Russen valt, met als doel om de zeetoevoer compleet af te sluiten. Vanuit daar kunnen ze denk ik heel snel landinwaarts trekken vanuit zuiden en oosten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij Marioepol mag wel een opmerking dat ze die stad nog niet hebben veroverd
Het leven gaat door en sowieso zitten we nu in een 6e mass-extinctie sinds het ontstaan van leven op aarde. De antropocene massa-extinctie oftwel de mens is de oorzaak van deze massa-extincie. Een nucleare winter versnelt het process maar verder maakt het weinig uit. De mens is zwaar over-rated, het is een plaag, geen zegen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik kan steeds slechter tegen volk (en politici) die hun emoties niet onder controle hebben, en ons ondoordacht in een verloren oorlog willen storten die potentieel het einde van de wereld zou kunnen betekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |