Ja, en laten we dan ook gelijk Estland, Letland, Litouwen, Finland, Polen, Tsjechië, Slowakije en Moldavië aan Putin geven. Want stel je voor dat er weer onrust komt als hij die landen ook wil annexeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekraïne toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
Geen quotes van journalisten, wel quotes van het ministerie van defensie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://russian.rt.com/
Werkt gewoon. Veel plezier.
En Oost-Duitsland natuurlijk. Heftige provocatie dat hij dat land moest afstaanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en laten we dan ook gelijk Estland, Letland, Litouwen, Finland, Polen, Tsjechië, Slowakije en Moldavië aan Putin geven. Want stel je voor dat er weer onrust komt als hij die landen ook wil annexeren.
Inderdaad. Beter is het om Rusland flink zijn tanden stuk te laten bijten op Oekraïne.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en laten we dan ook gelijk Estland, Letland, Litouwen, Finland, Polen, Tsjechië, Slowakije en Moldavië aan Putin geven. Want stel je voor dat er weer onrust komt als hij die landen ook wil annexeren.
NATO kan niet eenzijdig ingrijpen volgens mij. Het is een defensief verbond. Dus zolang een van de leden niet wordt aangevallen hoeven ze zich er niet in te mengen. Het zou dan onder VN-mandaat moeten. Wat moet er eigenlijk gebeuren voordat de NATO dan wel besluit in te grijpen? Alle leden moeten het ermee eens zijn toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iets zegt me iig dat we binnen een week met een Wereldoorlog te maken hebben, ik zie wel steeds meer druk op de navo om te reageren;. En dan komen die atoombommen vanzelf verwacht ik. Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekraïne toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
We denounce this violence our hart is with the Ukrainian people, thoughts an prayersquote:
Ik wil niet zeggen dat ik er gerust op ben, maar ik heb gister hier ook al wat gezegd tegen @AlwaysHappy dat elke post van hem doodrenkt is van angst over een nucleaire aanval. Wat helpt dat?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan steeds slechter tegen volk wat Oekraïne maar aan de kant wil zetten, alleen om het eigenbelang en/of uit angst.
Juist door die mentaliteit/gedachtengang zit je in deze shitzooi.
Finland ook alvast... Anders weet je niet wat hij gaat doen hèquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan steeds slechter tegen volk (en politici) die hun emoties niet onder controle hebben, en ons ondoordacht in een verloren oorlog willen storten die potentieel het einde van de wereld zou kunnen betekenen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan steeds slechter tegen volk wat Oekraïne maar aan de kant wil zetten, alleen om het eigenbelang en/of uit angst.
De NAVO kan prima ingrijpen, zowel onder NAVO-vlag en anders kunnen de landen dat zelfstandig doen in een 'coalition of the willing'.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
NATO kan niet eenzijdig ingrijpen volgens mij. Het is een defensief verbond. Dus zolang een van de leden niet wordt aangevallen hoeven ze zich er niet in te mengen. Het zou dan onder VN-mandaat moeten. Wat moet er eigenlijk gebeuren voordat de NATO dan wel besluit in te grijpen? Alle leden moeten het ermee eens zijn toch?
Dan ben je volgens mij al heel wat overleggen en waarschuwingen aan Rusland verder. Daarnaast, stel dat ze besluiten in te grijpen. Dat moeten er eerst meer troepen aan de oostgrens worden opgebouwd. Daarna moet er luchtoverwicht worden bereikt voordat grondtroepen worden ingezet. Dat duurt ook weken, zo niet maanden.
Oekraïne houdt dit nooit zolang vol.
Die angst is niet onterecht. Ondoordachte acties op basis van emoties kunnen de lont in het kruitvat zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat ik er gerust op ben, maar ik heb gister hier ook al wat gezegd tegen @:AlwaysHappy dat elke post van hem doodrenkt is van angst over een nucleaire aanval. Wat helpt dat?
Dus je bent onderweg naar het front? Want ik kan steeds slechter tegen volk dat schreeuwt om vergelding en zich weinig bewust lijkt te zijn van de potentiele gevolgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Comment has been deletedquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef quirina het volgende:
https://www.rt.com/busine(...)upplies-europe-stop/
De comments zijn ook wel interessant.
Vrijwel alle comments worden verwijderd. Men schrijft in rare lettertypes omdat comments dan niet opgepikt en verwijderd worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef quirina het volgende:
https://www.rt.com/busine(...)upplies-europe-stop/
De comments zijn ook wel interessant.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220304_92994216quote:De brand brak uit in de nacht van donderdag op vrijdag in een trainingsgebouw van de kerncentrale, nadat de site volgens de Oekraïense autoriteiten onder vuur was genomen door Russische soldaten. Op beelden van bewakingscamera’s is te zien hoe de plek bekogeld werd met lichtkogels, of flares.
Uit veiligheidsoverwegingen koppelde het personeel van de kerncentrale omstreeks 2.30 uur lokale tijd (1.30 uur Belgische tijd) de derde reactor van de fabriek los. Slechts een van de zes reactoren bleef nog in gebruik. Twee uur later volgden berichten dat de Russische troepen de brandweer niet doorlieten. Rond 5.20 uur berichtte de Oekraïense veiligheidsdienst op Telegram dat ze toch toegang kregen en dat de brand geblust werd. Een uur later was het grootste gevaar geweken. Er zou geen cruciale infrastructuur geraakt zijn.
Het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) meldde ondertussen op Twitter dat het stralingsniveau nergens de normale grenzen heeft overschreden. Rafael Grossi, het hoofd van het agentschap, zei wel dat hij ‘ernstig verontrust’ is door de situatie in Zaporozje. Hij riep beide partijen op om geen acties te ondernemen die de kerncentrale in gevaar kunnen brengen. Volgens het IAEA produceert de kerncentrale met zes reactoren 6.000 megawatt energie. Ter vergelijking: Tsjernobyl had vier reactoren en produceerde 3.800 megawatt. De ramp in 1986 was het gevolg van een brand in één reactor.
Is ook niet geheel onterecht. maar dat elke post benadrukken voegt ook niets toe.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:46 schreef zoost het volgende:
[..]
Die angst is niet onterecht. Ondoordachte acties op basis van emoties kunnen de lont in het kruitvat zijn.
Als een russische hackbeweging het betalingsverkeer van Estland lamlegt kan dit (al) aanleiding zijn om met artikel 5 te gaan zwaaien. Ik vermoed dat de NAVO zich sterk wil voordoen, en daarom ook zo snel mogelijk "iets" wil doen. Actievere luchtverdediging en logistieke ondersteuning bijvoorbeeld. We hoeven natuurlijk niet meteen mannetjes te sturenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
NATO kan niet eenzijdig ingrijpen volgens mij. Het is een defensief verbond. Dus zolang een van de leden niet wordt aangevallen hoeven ze zich er niet in te mengen. Het zou dan onder VN-mandaat moeten. Wat moet er eigenlijk gebeuren voordat de NATO dan wel besluit in te grijpen? Alle leden moeten het ermee eens zijn toch?
Dan ben je volgens mij al heel wat overleggen en waarschuwingen aan Rusland verder. Daarnaast, stel dat ze besluiten in te grijpen. Dat moeten er eerst meer troepen aan de oostgrens worden opgebouwd. Daarna moet er luchtoverwicht worden bereikt voordat grondtroepen worden ingezet. Dat duurt ook weken, zo niet maanden.
Oekraïne houdt dit nooit zolang vol.
Rusland zal nooit toegeven dat het z'n tanden stuk bijt / heeft gebeten op Oekraïne. "Alles gaat volgens plan en schema.." dat blijven ze roepen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad. Beter is het om Rusland flink zijn tanden kapot te laten bijten op Oekraïne.
Als het in Oekraïne makkelijk zou gaan, trekt het leger gewoon verder naar de Baltische staten.
Waarom niet gelijk héél Duitsland? Als compensatie voor het grote onrecht dat Poetin nu wordt aangedaan via de westerse sancties. En Nederland moet dan uit de NAVO en neutraal blijven, als directe buur van het Russische rijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:42 schreef Caland het volgende:
[..]
En Oost-Duitsland natuurlijk. Heftige provocatie dat hij dat land moest afstaan
Als er lijken teruggestuurd blijven worden, kan men moeilijk ontkennen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rusland zal nooit toegeven dat het z'n tanden stuk bijt / heeft gebeten op Oekraïne. "Alles gaat volgens plan en schema.." dat blijven ze roepen.
100% eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik kan steeds slechter tegen volk (en politici) die hun emoties niet onder controle hebben, en ons ondoordacht in een verloren oorlog willen storten die potentieel het einde van de wereld zou kunnen betekenen.
Ze hebben ook mobiele crematoria bij. Zullen er wel een hoop nooit geidentificeerd worden vermoed ikquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als er lijken teruggestuurd blijven worden, kan men moeilijk ontkennen.
Ze kunnen hoogstens een veel lager cijfer noemen qua aantal slachtoffers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |