Oekraine heeft ook het voordeel de duidelijke underdog te zijn. Mensen strijden graag voor een underdog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Oekraïners hebben een beter media-offensief. Vergelijk Selenzky maar met Poetin.
De oorlog speelt zich ook in Oekraïne af, en elke burger kan filmen met zijn mobiele telefoon. Bij Rusland hebben ze wel journalisten die de opmars verslaan, maar geen verstandig mens neemt ze serieus, omdat ze veelvuldig fake nieuws inzetten.
Bij een invasie verwacht je dat elektriciteitscentrales ingenomen worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hebben 100% gelijk. Waarom valt die debiele Putler een kerncentrale aan? Kon hij er niet omheen ofzo? Hij heeft zowiezo geen flikker te zoeken in Oekraïene.
Daarbij lijkt het ook dat hij zich amper tot niets aantrekt van alle sancties en 'stevige woorden' vanuit het Westen, zoals Macron nu weer deed. Oogkleppen op en gaan tot zover het kan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Met het gesprek gisteren met Macron is duidelijk hoe hij er in staat ook. Kan het niet diplomatiek, dan moet het maar militair.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:14 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Iemand had wel netjes de pallets gesorteerd op dat filmpje.
Moet je wel oppassen hoe je het brengt. Want maak je een fout, dan wakkert dat enkel de haat tegen Oekraine nog meer aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:19 schreef Aurelius het volgende:
Dit zijn wel het soort filmpjes die viral zouden moeten gaan in Rusland.
Bayraktar drones zouden effectiever zijn als er meer van zouden zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:22 schreef polderturk het volgende:
Javelins zouden al 280 doelen vernietigd hebben in Oekraïene. Daarmee zijn ze effectiever dan de Bayraktar TB2 drones.
Meer Javelins verschepen aub.
[ twitter ]
Ieder wapen z'n rol toch? Zou niet weten waarom het of of zou moeten zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:22 schreef polderturk het volgende:
Javelins zouden al 280 doelen vernietigd hebben in Oekraïene. Daarmee zijn ze effectiever dan de Bayraktar TB2 drones.
Meer Javelins verschepen aub.
[ twitter ]
Ik vind het wel verwerpelijk dat Russische media verbannen is hier. Dan krijg je dus maar 1 kant van het verhaal mee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Oekraïners hebben een beter media-offensief. Vergelijk Selenzky maar met Poetin.
De oorlog speelt zich ook in Oekraïne af, en elke burger kan filmen met zijn mobiele telefoon. Bij Rusland hebben ze wel journalisten die de opmars verslaan, maar geen verstandig mens neemt ze serieus, omdat ze veelvuldig fake nieuws inzetten.
Ja dit, drones waar grondpersoneel niet in de buurt kan komen en het is zonde om drones te gebruiken voor plekken waar ook een Javelins gebruikt kan worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bayraktar drones zouden effectiever zijn als er meer van zouden zijn.
Javelin is een erg effectief wapen, maar werkt op kortere afstand en brengt ook de afvuurder in gevaar.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bellingcat heeft idd denk ik de meest accurate schattingen van beide kanten.
Tja, van de 10 woorden die de Russen zeggen zijn er 9 gelogen. Waarschijnlijk zelfs alle 10. Dat hebben we wel van Putin geleerd. Dus het verhaal klopt toch niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind het wel verwerpelijk dat Russische media verbannen is hier. Dan krijg je dus maar 1 kant van het verhaal mee.
https://russian.rt.com/quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind het wel verwerpelijk dat Russische media verbannen is hier. Dan krijg je dus maar 1 kant van het verhaal mee.
Als het risico bestaat dat er radioactiviteit vrijkomt is een aanval een overtreding van de conventie van Geneve. Maar nucleaire centrales zijn bestand tegen een vliegtuiginslag, dus kan Rusland argumenteren dat de aanval geen gevaar vormde.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heb je de memo niet gekregen soms? Alles wat een Rus doet is een oorlogsmisdaad
En daarna geschokt reageren als een Russisch winkeltje in Nederland met verf wordt bekladt
Toen is er veel veranderd inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als China niet meer kan exporteren?
Dan krijg je grote financiële problemen, en armoede maakt mensen wanhopig.
En dan hebben we al eens eerder gezien:
[ afbeelding ]
wtfquote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://russian.rt.com/
Werkt gewoon. Veel plezier.
Dat denk ik ook, maar aangezien de Russische soldaten niet met mobieltjes op Twitter het slagveld documenteren blijft het lastig om de verhoudingen accuraat in te schatten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bellingcat heeft idd denk ik de meest accurate schattingen van beide kanten.
Ik zie een revolutie ook niet snel gebeuren in China. Maar ik weet wel, dat de politieke elite er daar wel bang voor is. En aangezien China een welvarend land geworden is door zijn grote export naar het westen, is men er alles aan gelegen deze stromen in stand te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toen is er veel veranderd inderdaad.
Tussen die twee extremen zitten natuurlijk nog legio andere mogelijkheden die een stuk minder onwaarschijnlijk zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iets zegt me iig dat we binnen een week met een Wereldoorlog te maken hebben, ik zie wel steeds meer druk op de navo om te reageren;. En dan komen die atoombommen vanzelf verwacht ik. Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekraïne toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
Verraad? Wij zijn niets verplicht aan de beste man.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die Zelensky grijpt wel elke gelegenheid aan om paniek te zaaien. Wel begrijpelijk hoor, hij is wanhopig om andere Europese landen in die oorlog te betrekken.
Benieuwd wanneer die wanhoop in woede omslaat trouwens. Er komt een moment dat hij zich echt in de steek en verraadden zal voelen.
Je gaat het woord oorlog niet vindenquote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iets zegt me iig dat we binnen een week met een Wereldoorlog te maken hebben, ik zie wel steeds meer druk op de navo om te reageren;. En dan komen die atoombommen vanzelf verwacht ik. Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekraïne toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |