Alleen kom je nu niet zomaar Bali in vanwege coronaregels, begreep ik onlangs.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:55 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Precies. Als je weg wilt dan moet je het nu doen. Een paar maanden bivakkeren op Bali ofzo.
Wel goed voor je stappenteller.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je zult de kelner zijn die continu rondom die lange tafels moet draven.
Vandaar ook de treurige emoticon, vermoed ik.quote:
Zo te lezen is het wel een dingetje ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja.
Overigens gebeurt dit bij ons niet bij alle overleggen natuurlijk, maar in zo’n vredesoverleg wil je toch wel bepaalde afspraken vastleggen lijkt me?
Managing peace processes. A handbook for AU practitionersquote:Multiple impediments result from the very nature of peace processes and how the resulting data are handled. One long-time member of a mediation team indicated that the secretariat of that process lacked a clear system for notetaking during meetings, which were often held in private and/or without a clear designation of who should record key points and how they should be handled.
Moreover, no system was in place for archiving, sharing and/or retrieving information. As much of this information was considered “confidential” or otherwisesensitive, further confusion was created about whether, how and where electronic files should be kept: whether on personal computer drives, in shared systems and/or with security protocols in place to restrict access to files according to pre-established criteria.
Tracking basic information from meetings with parties or other interested actors over time was thus extremely challenging, given difficulties in recollecting details of long-past meetings or informal encounters, managing turnover or internal reassignments of mediation-team staff and capturing the products of short-term engagements by outside experts or consultants. By contrast, the UN Good Offices Mission in Cyprus has assiduously sought to maintain a detailed record of key meetings, public hearings and similar engagements with
parties and a wide range of stakeholders on the island.
Wie gaat dit doen?quote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef HSG het volgende:
De kans is heel groot dat men het kantoor van Putin binnenloopt, uit zijn ambt zet en arresteert.
Is het heel waarschijnlijk dat een binnenvallende agressor zich laat tegenhouden door een paar verdwaalde mensen?quote:
Gaat alleen lang duren aangezien ie aan de andere kant van ze kantoor zitquote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef HSG het volgende:
De kans is heel groot dat men het kantoor van Putin binnenloopt, uit zijn ambt zet en arresteert.
quote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef HSG het volgende:
Zijn vroegere vrienden die hij te kakken heeft gezet.quote:
De Russen zijn meer van het vergiftigen niet van processen.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef HSG het volgende:
Mooi.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef xminator het volgende:
Ik vertrek met mijn gezin naar Centraal Turkije. Veel succes aan iedereen hier.
Legerleiding zie ik de grootste kans maken idd, omdat die soldaten hun dood in sturen. Dus die staan er wat dichterop.quote:
Dat kan nog wel wat worden als de spanningen in Belarus van vorig jaar weer op gaan laaien.quote:
Iemand/een groep die de mogelijkheid ziet n denkt daar zelf/voor het land positief uit te komen.quote:
Ik zie die Shoygu (minister van defensie) er nog wel voor aan als je zag hoe die keek toen Poetin het bevel gaf om die eenheden met kernwapens in verhoogde staat van paraatheid te brengen.quote:
Dream on.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef HSG het volgende:
Helden.quote:
Eerder het gevaar dat bij het passeren van die brug iemand van bovenaf met een raketwerper je tank naar de tering schiet.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Is het heel waarschijnlijk dat een binnenvallende agressor zich laat tegenhouden door een paar verdwaalde mensen?
Of de dravende kelner, die gooit gloeiend hete borsjtsj over de hufter en drukt dan z'n snufferd in de soep.quote:
NAVO land dat de Montreaux conventie heeft afgestoft?quote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef xminator het volgende:
Die besluit dat echt niet in zijn eentjequote:Op zondag 27 februari 2022 18:03 schreef Mansjester het volgende:
Jammer dat er niet 1 iemand is die Poetin door zn kop schiet.
Het is toch ongelofelijk dat 1 man besluit oorlog te voeren en dat er dan gewoon oorlog is.
Ze hebben daar ook gewoon internet hoor. We zien je snel weer.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:57 schreef xminator het volgende:
Wel als de bestuurder van die tank zelf weinig zin heeft om zn broedervolk aan te vallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Is het heel waarschijnlijk dat een binnenvallende agressor zich laat tegenhouden door een paar verdwaalde mensen?
of in russiche geval zonder benzine komt te staan , waarbij je uit je tank moet stappen , die omringt is door boze mensenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Eerder het gevaar dat bij het passeren van die brug iemand van bovenaf met een raketwerper je tank naar de tering schiet.
Maar Stalins positie stond niet direct binnenlands onder druk en ook niet van buitenaf. Stalin had net WOII gewonnen, samen met de Amerikanen, toen hij alweer doodging. Poetin is net een oorlog aan het verliezen van Oekrane terwijl het hele land van de wereldeconomie wordt afgesneden.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Legerleiding zie ik de grootste kans maken idd, omdat die soldaten hun dood in sturen. Dus die staan er wat dichterop.
Maarja we hebben 0,0 idee hoe de machtsstructuur daar in elkaar zit.
Kijk even hoeveel mensen Stalin vermoorde zonder dat iemand ingreep. Als je een cultuur van angst en verklikken bouwt kan het heel lastig worden. Kim Jong Un zit er ook nog steeds terwijl het land verhongerd.
Jammer dat we niet meteen de hele Oostzee blokkeren.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Interresant hoe een vlucht van Kalingrad naar Tyumen nu via de finse golf moet gaan. Beetje omvliegen
Nee, hij heeft de Doema om toestemming gevraagd zeker.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die besluit dat echt niet in zijn eentje
En hoe betrouwbaar is dergelijke informatie? Het lijkt me allemaal wel erg optimistisch.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:04 schreef polderturk het volgende:
Rusland verliest nu meer materieel dan wat Armeni aan het verliezen was tegen Azerbeidzjan. Degene die het bijhoudt kan het niet meer bijhouden.
[ twitter ]
Nee. Tenzij die soldaten die daar namens die agressor zijn helemaal geen zin hebben om over onschuldige mensen heen te rijden.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij? Het is net begonnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:05 schreef EinarBoe het volgende:
Poetin is net een oorlog aan het verliezen van Oekrane
Nou, een show of force is het iig niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:06 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij? Het is net begonnen.
Prachtig, trots op Oekraine.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:04 schreef polderturk het volgende:
Rusland verliest nu meer materieel dan wat Armeni aan het verliezen was tegen Azerbeidzjan. Degene die het bijhoudt kan het niet meer bijhouden.
[ twitter ]
Legerleiding en KGB vrinden?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, hij heeft de Doema om toestemming gevraagd zeker.
Achteraf zit iedereen in het verzet. Dus verzet zal er heus wel zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die besluit dat echt niet in zijn eentje
Een val uit het raam van een flatgebouw is zo gemaakt in Rusland.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die moesten gewoon ja knikken.
Overigens ook bijzonder dat zo'n tank daar helemaal alleen opereert.quote:
Blijft een favoriet.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:56 schreef RAVW het volgende:
beter lopen om die tafel heen dan struikelen over een tijgervel
Omdat ze verder niks durven.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waar de hele EU mee bezig is, luchtruim sluiten, als EU gezamenlijk wapens sturen, ze uit SWIFT gooien etc etc werkt imo nou niet bepaald de-escalerend. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te stellen dat het JUIST escalerend werkt.
Waarom doet men dat?
Omdat ze niet zo simpel redeneren als jij zonet deed.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waar de hele EU mee bezig is, luchtruim sluiten, als EU gezamenlijk wapens sturen, ze uit SWIFT gooien etc etc werkt imo nou niet bepaald de-escalerend. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te stellen dat het JUIST escalerend werkt.
Waarom doet men dat?
Omdat het alternatief is dat helemaal niets doen er voor zorgt dat Putin lekker verder zijn gang blijft gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Wat moeten ze dan doen? Foei zeggen?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Ik kan me niet voorstellen dat die ook allemaal hun verstand kwijt zijn. Pudding heeft gewoon medegedeeld aan hen dat dit ging gebeuren, maanden geleden, maak een plan of enkeltje goelag bij de minste poging tot kritiek, zo rollen dictators.quote:
Waarom toch die neiging om het in het belachelijke te trekken? Nee, dat was ik niet. Maar goed, jij doet vast ook niet aan veiligheid op het werk (als we dan toch bezig zijn met overdrijven).quote:Op zondag 27 februari 2022 18:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij was zeker ook 1 van die idioten die ging hamsteren toen de Corona crisis begon?
Stalin was natuurlijk ook al een kleine tien jaar aan de macht voor WOII begon, waarin hij ook enorme zuiveringen doorvoerde en de Oekrane heeft uitgehongerd, en die werd ook niet afgezet.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:05 schreef EinarBoe het volgende:
Stalin had net WOII gewonnen, samen met de Amerikanen, toen hij alweer doodging
Omdat we het niet pikken dat een soeverein land volgens een gestoorde geen soeverein land mag zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Geloof ik nietquote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die moesten gewoon ja knikken.
Waarom zou de EU moeten de-escaleren? Laat Rusland lekker de-escaleren.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Grenzen stellen, anders loopt Putin straks Polen binnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Omdat 20 jaar appeasement van Poetin overduidelijk niet gewerkt heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Geloof niet dat Putin zijn verstand kwijt is hoorquote:Op zondag 27 februari 2022 18:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat die ook allemaal hun verstand kwijt zijn. Pudding heeft gewoon medegedeeld aan hen dat dit ging gebeuren, maanden geleden, maak een plan of enkeltje goelag bij de minste poging tot kritiek, zo rollen dictators.
daar moest ik ook gelijk aan denken daarom schreef ik het ookquote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Blijft een favoriet.
(Back to front.)
Wat hadden ze dan moeten doen, hun afkeuring uitspreken en tweets delen waarmee ze hun medeleven betuigenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Maar die zuiveringen maakten hem niet impopulair bij de Russen. Ook wel een andere tijd, ideologisch gezien was er nog veel meer mogelijk voor 'het hogere doel' omdat de gruwelijkheden daarvan nog niet aan het oppervlak waren gekomen. Daar staan de meesten nu echt wel anders in.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stalin was natuurlijk ook al een kleine tien jaar aan de macht voor WOII begon, waarin hij ook enorme zuiveringen doorvoerde en de Oekrane heeft uitgehongerd, en die werd ook niet afgezet.
Waarschijnlijk hebben ze opdracht om alleen legerdoelen aan te vallen en zich niet tegen het volk te keren.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
De EU streeft naar stabiliteit aan hun grenzenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Wat? Vanuit hun perspectief is het juist allemaal erg onlogisch, ze graven hun eigen graf op basis van pure fantasie.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geloof ik niet
Vanuit Russisch perspectief is het helemaal niet onlogisch wat er gebeurt
Hij houdt alleen lijsten bij van visueel geconfirmeerde verliezen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En hoe betrouwbaar is dergelijke informatie? Het lijkt me allemaal wel erg optimistisch.
#Howcanimakethisaboutarmeniaquote:Op zondag 27 februari 2022 18:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Armenirs hebben meer Turken en Koerden gedood tijdens WO I dan andersom. Lees dit topic voor het bewijs.
[ twitter ]
Bijvoorbeeld in de provincie Van hadden Armenirs 1023 Turkse en Koerdische dorpen vernietigd volgens het Niles & Sutherland report terwijl er 99 Armeense dorpen vernietigd waren.
[ twitter ]
quote:Rusland bevestigt militaire slachtoffers
Rusland heeft voor het eerst erkend dat er militairen van het Russische leger zijn omgekomen bij de oorlog in Oekrane. Het Russische persbureau Interfax citeert een woordvoerder van het ministerie van Defensie, die de slachtoffers bevestigt.
Er worden geen aantallen genoemd, maar het aantal Russische doden is volgens de woordvoerder "vele malen kleiner" dan het aantal slachtoffers aan Oekraense zijde. Oekrane zei de afgelopen dagen vele honderden Russische militairen te hebben gedood, maar op die claims kwam geen reactie vanuit Russische kant.
https://nos.nl/collectie/(...)straat-op-in-berlijn
omdat je als je niks doet, je defacto toestemming geeft. En dan zijn georgie, armenie, finland en zweden de volgende doelen van Putin. Bovendien wil men oekraine liever niet kwijt, dus de economie platleggen en iets doen aan de steun aan poetin intern kan dat wellicht forcerenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
De paranoia tegen het Westen zit heel diep in heel Rusland en zeker ook binnen de overheid. Hetzelfde voor de wens om weer terug te gaan naar invloedssferen. Denk eigenlijk dat deze oorlog best wel een breed gedragen beslissing is geweest.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:03 schreef Mansjester het volgende:
Het is toch ongelofelijk dat 1 man besluit oorlog te voeren en dat er dan gewoon oorlog is.
Volgens mij nietquote:Op zondag 27 februari 2022 18:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat? Vanuit hun perspectief is het juist allemaal erg onlogisch, ze graven hun eigen graf op basis van pure fantasie.
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:13 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Geruchten dat Putin aan prednizon zou zitten? Maakt hem des te onvoorspelbaarder.
Kloon failquote:Op zondag 27 februari 2022 18:13 schreef HSG het volgende:
Geruchten dat Putin aan prednizon zou zitten? Maakt hem des te onvoorspelbaarder.
Dat moet je aan EinarBoe vragen. Hij begon over de genocide.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
#Howcanimakethisaboutarmenia
Ze kunnen ook niet anders zou je zeggen. Op een gegeven moment heb je toch door dat je zoon niet meer thuiskomt en niets meer van zich laat horen.quote:
Dit werkt waarschijnlijk beter dan molotovcocktails gooien.quote:
Het zijn ware acrobaten, die Russische hotemetoten. Achterover uit een raam kukelen en dan dubbelgevouwen met twee kogels in de nek in de kofferbak van een auto landen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een val uit het raam van een flatgebouw is zo gemaakt in Rusland.
Perfecte moment voor een aanval.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:16 schreef Haags het volgende:
Maandag 7 maart schrikt heel Nederland zich het neplazarus als om 12.00 het luchtalarm afgaat.
Vraag me af of ze dat luchtalarm nog wel willen saneren gezien de huidige ontwikkelingen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:16 schreef Haags het volgende:
Maandag 7 maart schrikt heel Nederland zich het neplazarus als om 12.00 het luchtalarm afgaat.
Zou me niet verbazen als ze een maandje overslaanquote:Op zondag 27 februari 2022 18:16 schreef Haags het volgende:
Zo slecht zou het niet zijn voor de armenen, de mensen daar creperen van de honger zo slecht geregeld daar.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:13 schreef Bensel het volgende:
[..]
omdat je als je niks doet, je defacto toestemming geeft. En dan zijn georgie, armenie, finland en zweden de volgende doelen van Putin. Bovendien wil men oekraine liever niet kwijt, dus de economie platleggen en iets doen aan de steun aan poetin intern kan dat wellicht forceren
Die durfde natuurlijk Poetin tegen te spreken.quote:
Ik blijf hoop houdenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:03 schreef Mansjester het volgende:
Jammer dat er niet 1 iemand is die Poetin door zn kop schiet.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Het is toch ongelofelijk dat 1 man besluit oorlog te voeren en dat er dan gewoon oorlog is.
Mij ook, had altijd nog zo iets van er zullen nog wel mensen rond Poetin die misschien dingen nog proberen te voorkomen. Maar als je dus voor het minste of geringste wordt ontslagen wordt dat ook lastig.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dit maakt mij alleen maar ongeruster...
Nee, het is erger. Niet maanden geleden, maar een paar dagen geleden op TV heeft ie gezegd wat ie ging doen en deze mensen aangekeken en gevraagd of er iemand tegen was.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat die ook allemaal hun verstand kwijt zijn. Pudding heeft gewoon medegedeeld aan hen dat dit ging gebeuren, maanden geleden, maak een plan of enkeltje goelag bij de minste poging tot kritiek, zo rollen dictators.
Ik verwacht ook dat die binnenkort wat in z'n thee of wodka krijgt, om te voorkomen dat hij zelf iets opzet tegen putinquote:Op zondag 27 februari 2022 18:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mij ook, had altijd nog zo iets van er zullen nog wel mensen rond Poetin die misschien dingen nog proberen te voorkomen. Maar als je dus voor het minste of geringste wordt ontslagen wordt dat ook lastig.
Ik wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geloof niet dat Putin zijn verstand kwijt is hoor
dat was van de week toch al in Enschede dat die dingen af gingen dat mensen even hadden van WTFquote:Op zondag 27 februari 2022 18:16 schreef Haags het volgende:
Is er ook maar enige basis voor deze argumenten of meer een uiting van hoop?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn vroegere vrienden die hij te kakken heeft gezet.
Ik wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom vorderen ze dan zo langzaam?quote:
Is het heel waarschijnlijk dat een binnenvallende agressor zich laat tegenhouden door een paar verdwaalde mensen?quote:
Hooguit een bevel weigeren maar Putin uit zijn ambt zetten? Mwaquote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik zie die Shoygu (minister van defensie) er nog wel voor aan als je zag hoe die keek toen Poetin het bevel gaf om die eenheden met kernwapens in verhoogde staat van paraatheid te brengen.
Mogelijke bijwerking van Prednison:quote:Op zondag 27 februari 2022 18:13 schreef HSG het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
godallemachtig ik was ff een dutje gaan doen maar had die kiev stream nog opstaan met maximaal geluid. Schrik ik me toch een partij wakker.
Omdat niemand dat andere subforum serieus neemtquote:Op zondag 27 februari 2022 18:22 schreef Gremen het volgende:
Waarom zit dit topic niet in het subforum?
Wat je niet hebt kun je ook niet kwijtraken neequote:Op zondag 27 februari 2022 18:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat dit het nws topic is.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:22 schreef Gremen het volgende:
Waarom zit dit topic niet in het subforum?
Zo maak je die gekken inderdaad alleen maar bozer, en de bevolking daarnaast.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Misschien dat er nu een capabele bevelhebber het werk gaat doen.quote:
Ik weet het niet. Denk eerder dat de filmpjes niet authentiek zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 18:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Tenzij die soldaten die daar namens die agressor zijn helemaal geen zin hebben om over onschuldige mensen heen te rijden.
Omdat ze in de basis wellicht geen slechterikken zijn.
Hopen dus dat die vandaag of morgen dood neervalt vanwege een te hoge bloeddruk.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mogelijke bijwerking van Prednison:
Verandering van stemming of slaapritme.
https://www.radboudumc.nl(...)dziekte/bijwerkingen
Yup. Als ik Poetin was zou ik maar mijn eigen thee zetten de komende dagen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
En n van die twee al ontslagen er gebeuren rare dingen in Rusland...
Je kunt hem natuurlijk ook zijn gang laten gaan. Of de oorlog verklaren.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo maak je die gekken inderdaad alleen maar bozer, en de bevolking daarnaast.
De reden is natuurlijk puur politiek. Kan je tenminste zeggen dat je iets doet.
Heb je die tv uitzending niet gezien dan? Denk je dat ze dat leuk vonden? En denk je dat zijn oligarchen vrienden de sancties leuk vinden?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:21 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Is er ook maar enige basis voor deze argumenten of meer een uiting van hoop?
geeft wel aan dat veel mensen gewoon een hekel hebben aan alles wat van rusland komtquote:Op zondag 27 februari 2022 18:23 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Dit begint toch wel een leuke traditie te worden
[ twitter ]
Hij zal ook wel een voorproever hebben denk ik. Poetin is iig heel beducht dat hij vergiftigd zou kunnen worden omdat dat daar de manier is om van je tegenstanders af te komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:24 schreef Perrin het volgende:
Yup. Als ik Poetin was zou ik maar mijn eigen thee zetten de komende dagen.
Of lekker binnenvallen en meteen die atoombom neerpleuren. De hele wereld is tegen zequote:Op zondag 27 februari 2022 18:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je kunt hem natuurlijk ook de oorlog verklaren.
Of gezellig met hem gaan praten. En zijn batterij aan 19e eeuws gezwatel en leugens aanhoren. Met z'n absurde eisen.
Wat versta je dan onder een Russische lente? Afzetten van putin?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:25 schreef Johannes788 het volgende:
Ben ik als een van de weinigen geen doemdenker? Ik verwacht eerder een Russische lente dan WO3.
Mocht het toch op WO3 uitdraaien dan heeft de mensheid het er, in al haar kortzichtigheid, zelf naar gemaakt.
Omdat 'poe poe nou nou lief spelen' en 'Kom Vlad zo erg is het ook weer niet, mensen door de kop schieten is niet aardig' niet helemaal de gepaste reactie is.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
En anders wel een realistische aanloop. Dit is immers precies waar Poetin paranoia voor was.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:27 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Wat versta je dan onder een Russische lente? Afzetten van putin?
Overigens is dit al een WO3. Nog niet formeel volgens alle conventies etc maar wel volgens feitelijk acties
nog even een aanval op hawaii en de VS doet ook echt meequote:Op zondag 27 februari 2022 18:27 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Overigens is dit al een WO3. Nog niet formeel volgens alle conventies etc maar wel volgens feitelijk acties
Waar haal jij het vandaan dat het al WO3 is?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:27 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:26 schreef hangtime het volgende:
[..]
fakenews, staat helemaal niks op Sofiya haar twitter daarover...
Je hebt liever een aai over bol bij Vladimir en "doe nou niet liefje"?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:08 schreef vosss het volgende:
Waarom doet men dat?
Val je een democratisch buurland binnen met veel geweld, ben je ineens de badguyquote:Op zondag 27 februari 2022 18:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
geeft wel aan dat veel mensen gewoon een hekel hebben aan alles wat van rusland komt
Oud nieuws. Vooralsnog geen rommel vrij gekomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Zerohedge is een kut bron maar toch, hopelijk niet waar.
Misschien dat er nu wel een bevelhebber komt die beter is zijn werk is.quote:
Da's wat sneu. Afhankelijk van wat voor schip het is, kunnen die lui er even weinig aan doen als de lui in Oekraine die platgebombardeerd wordenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:23 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Dit begint toch wel een leuke traditie te worden
[ twitter ]
Je valt een paar buurlanden binnen en gelijk wordt iedereen boos op je. Raar hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
geeft wel aan dat veel mensen gewoon een hekel hebben aan alles wat van rusland komt
Houd nou maar rekening met alle scenario’s. En hoop dat onze politieke leiders in Nederland, de EU en NAVO echt met de ergste scenario’s rekening houden en voorbereid zijn. Mocht er een moment komen dat de Russen volgens intelligence actief hun nucleaire wapens gaan vervoeren/bewegen hoop ik dat ze op tijd op de knoppen drukken en voordat de Russen dat doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:25 schreef Johannes788 het volgende:
Ben ik als een van de weinigen geen doemdenker? Ik verwacht eerder een Russische lente dan WO3.
Mocht het toch op WO3 uitdraaien dan heeft de mensheid het er, in al haar kortzichtigheid, zelf naar gemaakt.
Deze video van de universiteit van Chicago vond ik persoonlijk vrij verhelderend.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat? Vanuit hun perspectief is het juist allemaal erg onlogisch, ze graven hun eigen graf op basis van pure fantasie.
erg he , je mag ook niets meer tegenwoordig mensen zijn veel te prikkelbaar gewordenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Val je een democratisch buurland binnen met veel geweld, ben je ineens de badguy
*Saudi-Arabi valt Jemen binnen en bombardeert o.a. woonwijken, (kinder)ziekenhuizen en andere civiele doelen*quote:Op zondag 27 februari 2022 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je valt een paar buurlanden binnen en gelijk wordt iedereen boos op je. Raar hoor.
Geen haat op Russen of Russische producten. Dit is Putin. Putin is over zn houdbaarheidsdatum heen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
Tja.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's wat sneu. Afhankelijk van wat voor schip het is, kunnen die lui er even weinig aan doen als de lui in Oekraine die platgebombardeerd worden
Het is een verrassing voor je?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Waar haal jij het vandaan dat het al WO3 is?
Ok putinbotquote:Op zondag 27 februari 2022 18:32 schreef HSG het volgende:
[..]
*Saudi-Arabi valt Jemen binnen en bombardeert o.a. woonwijken, (kinder)ziekenhuizen en andere civiele doelen*
Wereld: gaaap komt er nog wat leuks op tv vanavond?
*Rusland valt Oekrane binnen*
Wereld: TRIGGERED!!!
Is toch een normale dinsdag in Jemen?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:32 schreef HSG het volgende:
[..]
*Saudi-Arabi valt Jemen binnen en bombardeert o.a. woonwijken, (kinder)ziekenhuizen en andere civiele doelen*
Oh we hebben nog steeds dit soort achterlijke idioten hier. Je zou toch verwachten dat het kwartje een keer gaat vallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar dat is een bericht van gisteren.quote:
Toen hij de Krim annexeerde stonden al die 'onschuldige' Russische burgers nog en masse achter hem.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geen haat op Russen of Russische producten. Dit is Putin. Putin is over zn houdbaarheidsdatum heen.
Ik ben zwaar tegen deze invasie maar er is ook goed aangetoond hoe hypocriet het westen is.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh we hebben nog steeds dit soort achterlijke idioten hier. Je zou toch verwachten dat het kwartje een keer gaat vallen.
Het is een verrassing voor je?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Waar haal jij het vandaan dat het al WO3 is?
H is dat weer die Ad van den berg lookalike die beweerde dat je met een paar pilletjes vitamine d corona kon bestrijdenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze video van de universiteit van Chicago vond ik persoonlijk vrij verhelderend.
Nee, is het niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben zwaar tegen deze invasie maar er is ook goed aangetoond hoe hypocriet het westen is.
China is de lachende derde inderdaad. Die lacht ze ballen uit ze broek over wat hier gebeurt.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:31 schreef Grishenko_ het volgende:
China is vooralsnog neutraal dus van een echte wereldoorlog is er nog geen sprake.
Ok superquote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben zwaar tegen deze invasie maar er is ook goed aangetoond hoe hypocriet het westen is.
Ik vond dit meer verhelderend.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze video van de universiteit van Chicago vond ik persoonlijk vrij verhelderend.
vanuit Brussel denk ik .. dus de belgen krijgen straks de schuld van allesquote:Op zondag 27 februari 2022 18:34 schreef capricia het volgende:
Wie gaat eigenlijk vanuit de EU de wapenleveranties aan Oekrane cordineren?
Bedoel we hebben zelf als EU zijnde al zoveel verschillende systemen.
maar ja...islam en olie he. Daar zijn jullie heel gevoelig voor.quote:
Wat versta je dan onder een Russische lente? Afzetten van putin?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:25 schreef Johannes788 het volgende:
Denken dat er maar 1 oorlog in de afgelopen 80 jaar in de buurt komt van wat hier gebeurtquote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef HSG het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
Dat denk ik niet. Dit zorgt er juist voor dat jan met de pet, die zich nu geslachtofferd voelt door deze dudes, Poetins narratief gaan geloven die zegt dat ze Russen moeten beschermen omdat iedereen tegen ze isquote:Op zondag 27 februari 2022 18:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja.
Fucking boeiend.
Dit soort dingen zorgen er wel voor dat een bevolking in opstand kan komen, dus lekker hiermee doorgaan.
Nou ja, het gegeven dat het in het midden oosten een compleet komen en gaan van oorlogen is speelt zeg maar ook wel een rol.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:36 schreef HSG het volgende:
[..]
maar ja...islam en olie he. Daar zijn jullie heel gevoelig voor.
Jullie zijn van de morele plichten en van het vingerwijzen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:36 schreef Catatafishh het volgende:
Denken dat er maar 1 oorlog in de afgelopen 80 jaar in de buurt komt van wat hier gebeurt
Ik reageerde alleen op jouw bericht dat het niet op haar Twitter zou hebben gestaan. Ja hij zat daar, dat klopt, braaf ja te knikken.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dat is een bericht van gisteren.
En vanmiddag zat Gerasimov nog gewoon met Poetin aan een hele lange tafel.
Ja, nu niet meer.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toen hij de Krim annexeerde stonden al die 'onschuldige' Russische burgers nog en masse achter hem.
Erg interessant.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:36 schreef superniger het volgende:
interessante poll in OOR.
OOR / [Poll] Is Oekrane seksistisch? #1
Dat wordt een personeelsbbqquote:Op zondag 27 februari 2022 18:36 schreef ErwinDikkie het volgende:
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.
Ik werk bij de hermitage in Amsterdam, wij hebben kunst in bruikleen van de hermitage uit St. Petersburg.
Blijkbaar als Syri of Isral in het midden-oosten iets doet staat iedereen op zijn achterste poten over hoe erg het is. Als SA iets doet vinden we het blijkbaar allemaal prima en kijken we de andere kant op terwijl wat zij doen dat vele malen erger is.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:37 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nou ja, het gegeven dat het in het midden oosten een compleet komen en gaan van oorlogen is speelt zeg maar ook wel een rol.
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:36 schreef ErwinDikkie het volgende:
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.Confisceren die handel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ok @V-for-Vendettaquote:Op zondag 27 februari 2022 18:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee joh, al die shithole landen boeit toch helemaal niks? Nu graag weer verder over de oorlog in een belangrijk land.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Blijkbaar als Syri of Isral in het midden-oosten iets doet staat iedereen op zijn achterste poten over hoe erg het is. Als SA iets doet vinden we het blijkbaar allemaal prima en kijken we de andere kant op terwijl dat vele malen erger is.
Dat heb ik lieverquote:
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.Annexeer die kunstwerken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal niet lang duren.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Wat een ontwikkelingen vandaag. Een week geleden absoluut ondenkbaar. Hoop persoonlijk toch wel dat Poetin op zeer korte termijn tegen een kogel aanloopt en er inderdaad een soort van 'Russische lente' op poten wordt gezet.
quote:
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.Niet voorzien van anti oorlogsleuzen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ho ho... ik had dat oorspronkelijke bericht niet geplaatst... maar verder snap ik je wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:37 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik reageerde alleen op jouw bericht dat het niet op haar Twitter zou hebben gestaan. Ja hij zat daar, dat klopt, braaf ja te knikken.
toen werden we al gewaarschuwd ,,,,, voor dat de spelen begonnen keken sommige landen al uit na wat rusland ging doenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Wat een ontwikkelingen vandaag. Een week geleden absoluut ondenkbaar. Hoop persoonlijk toch wel dat Poetin op zeer korte termijn tegen een kogel aanloopt en er inderdaad een soort van 'Russische lente' op poten wordt gezet.
The Russian General Staff has two methods for launching nuclear weapons. Following the American pattern, the unlock and launch authorization codes held by the General Staff at their command centers can be sent directly to individual weapons commanders, who would execute the launch procedures. The crews onboard docked submarines, have demonstrated the ability to fire while surfaced at pier-side within 9 to 15 minutes after receiving the order. Or, the General Staff could direct missile launches directly from command centers in the Moscow vicinity or alternative facilities at Chekhov, Penza, and elsewhere. This is a remote launch of land-based strategic missiles would bypass the subordinate chain of command and missile launch crews.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:40 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand de procedure voor een nucleaire aanval door de Russische Federatie? Ook two step verificatie zoals in Amerika of gewoon een rode knop en gaan?
Dat is een flinke klap voor BP. 25% van de olieproductie van BP zit in Rusland. 20% van total, voor shell ligt het percentage rond de 5% voor de total product (gas+olie).quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Jullie zijn van de morele plichten en van het vingerwijzen.
Maar misschien dat Nederland nog een paar bommetjes aan SA kunnen geven. Kunnen ze weer een paar ziekenhuizen platgooien in Jemen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:39 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nee joh, al die shithole landen boeit toch helemaal niks? Nu graag weer verder over de oorlog in een belangrijk land.
Selectieve verontwaardiging bedoel je?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er geen Hollandse meester, dus dat is lastig.quote:
Zo kun je er net zo goed een ‘Teams-meeting’ van makenquote:
Ik vind het allemaal best hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar misschien dat Nederland nog een paar bommetjes aan SA kunnen geven. Kunnen ze weer een paar ziekenhuizen platgooien in Jemen.
Dacht tot vorige week dat Poetin een geslepen politiek spelletje speelde; beetje dreigen aan de Oekranse grens en o.a. het Westen op stang jagen en profiteren van de daardoor flink stijgende gasprijzen. Blijkt ie dus compleet geflipt te zijn ...quote:Op zondag 27 februari 2022 18:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
toen werden we al gewaarschuwd ,,,,, voor dat de spelen begonnen keken sommige landen al uit na wat rusland ging doen
omdat er toch al troepen overall werden neer gezet
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.Gewoon op Marktplaats dumpen en Stingers van kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:40 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand de procedure voor een nucleaire aanval door de Russische Federatie? Ook two step verificatie zoals in Amerika of gewoon een rode knop en gaan?
Syri was ook geen dreiging voor ons.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging bedoel je?
Als wij er geen dreiging van ondervinden interesseert het ons niet?
Wat was er met Syri ook alweer?quote:
Een Kandinsky kun je eventueel bij mij kwijtquote:Op zondag 27 februari 2022 18:43 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er geen Hollandse meester, dus dat is lastig.
De huidige tentoonstelling is nu ongeveer een maand. Deze loopt een jaar. Dus daarmee hebben we mazzel. We zullen zien wat het volgend jaar gaat doen.
Ideaal als je getrouwd bent iddquote:
Of wanneer je schoonmoeder op bezoek komt.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ideaal als je getrouwd bent idd
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toen hij de Krim annexeerde stonden al die 'onschuldige' Russische burgers nog en masse achter hem.
John Joseph Mearsheimer (/ˈmɪərʃaɪmər/; born December 14, 1947) is an American political scientist and international relations scholar, who belongs to the realist school of thought. He is the R. Wendell Harrison Distinguished Service Professor at the University of Chicago. He has been described as the most influential realist of his generation.[3]quote:Op zondag 27 februari 2022 18:34 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het is een verrassing voor je?
[..]
H is dat weer die Ad van den berg lookalike die beweerde dat je met een paar pilletjes vitamine d corona kon bestrijden
'Ill-gotten'. Confiscatie wordt in de Westerse jurisdictied extreem moeilijk, zeker met al die topadvocaten. Ik denk dat ook dit symbolisch is.quote:
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.In bruikleen van Oekrane geven. Kiev heeft nog wel een mooi zaaltje. Eens kijken of de Russen dat bombarderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Wat gek dat mensen niks geven om een land waar homo's opgehangen wordenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar misschien dat Nederland nog een paar bommetjes aan SA kunnen geven. Kunnen ze weer een paar ziekenhuizen platgooien in Jemen.
Same here. Blijkt die ouwe gek ineens all-in te gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dacht tot vorige week dat Poetin een geslepen politiek spelletje speelde; beetje dreigen aan de Oekranse grens en o.a. het Westen op stang jagen en profiteren van de daardoor flink stijgende gasprijzen. Blijkt ie dus compleet geflipt te zijn ...
Iets met een intern conflict waar het westen zich mee moest bemoeien.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Wat was er met Syri ook alweer?
Bron naar Wiki?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar weer eens een update van het front. In het zuiden nog steeds een uitbouwing van het front. In de sector van Charkov bestaat het risico op een doorbraak. Oekraense troepen lopen het risico op omsingeling in 3 grote sectoren.
[ afbeelding ]
@:frozen-assassin Deze kaart is van Wikipedia en wordt elk half uur gepdatet. Hoop dat je hiermee akkoord gaat.
In SA worden homo's opgehangen, worden terroristische groepen ondersteund en mensen uit Azi als slaaf gebruikt.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Wat gek dat mensen niks geven om een land waar homo's opgehangen worden [ afbeelding ]
Dat klopt en er was ook veel minder verontwaardiging in Nederland.quote:
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.Beter dan dat zij kunst van ons in bruikleen hebben. Profit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat is zeker een verhelderend artikel, echter meer gericht op Putin zelf en niet op geopolitiek.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vond dit meer verhelderend.
https://www.theguardian.c(...)russia-ukraine-power
Ja, stel dat wij de Nachtwacht tijdelijk hadden uitgeleend aan Rusland...quote:Op zondag 27 februari 2022 18:48 schreef Perrin het volgende:
Beter dan dat zij kunst van ons in bruikleen hebben. Profit!
Jemen is net zo erg. Als er bommen op SA vallen boeit het mij ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:48 schreef HSG het volgende:
[..]
In SA worden homo's opgehangen, worden terroristische groepen ondersteund en mensen uit Azi als slaaf gebruikt.
als Iran en noord korea mee gaan doen, dan wel volgens de definitiequote:Op zondag 27 februari 2022 18:31 schreef Grishenko_ het volgende:
China is vooralsnog neutraal dus van een echte wereldoorlog is er nog geen sprake.
Hoezo niet? Het zijn onze vrienden en wij moeten hun wapens geven zodat ze zich kunnen "verdedigen".quote:Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Jemen is net zo erg. Als er bommen op SA vallen boeit het mij ook niet.
Gezien de geschiedenis van de Krim en de Russische meerderheid die daar woont is dat ook niet zo gek. In de Krim werden tanks ook niet geblokkeerd of bekogeld met molotov cocktails. Van de 20.000 gelegerde Oekranse soldaten op de Krim gingen er slechts 6.000 terug naar Rusland, de overige 14.000 werden onderdeel van het Russische leger.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar Iran en Noord Korea zijn met alle respect geen economische wereldmachten, maar als je puur en alleen kijkt naar mogelijke kernwapens, dan wel ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
als Iran en noord korea mee gaan doen, dan wel volgens de definitie
Omdat de overheid daar bestaat uit oerconservatieve klaphosti's zijn burgerdoden niet erg?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
ging voornamelijk over de definitie van landen uit verschillende werelddelenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar Iran en Noord Korea zijn met alle respect geen economische wereldmachten, maar als je puur en alleen kijkt naar mogelijke kernwapens, dan wel ja.
Elke burgerdode is er n teveel.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Geografie maakt in beginsel niet uit. Kijk maar naar WOI en WOII.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
ging voornamelijk over de definitie van landen uit verschillende werelddelen
Dat betwijfel ik. China heeft er nul baat bij als dit echt een grote wereldoorlog word, dat gaat hen ook keihard raken. De EU is, samen met de VS, de grootste handelspartner van China.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
China is de lachende derde inderdaad. Die lacht ze ballen uit ze broek over wat hier gebeurt.
[ afbeelding ]
Ik heb Bernard Looney zijn Linkedin post ook maar even geliked en een mooi commentaar achter gelaten. Ze zouden uiteindelijk door sancties wel gedwongen zijn denk ik, maar toch ballen om die beslissing nu zelf al te nemen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een flinke klap voor BP. 25% van de olieproductie van BP zit in Rusland. 20% van total, voor shell ligt het percentage rond de 5% voor de total product (gas+olie).
Dit gaat BP ~25 miljard kosten.
Als de boel hier verrot geschoten wordt, moeten we dus weer oa in China bestellen: winst voor Chinaquote:Op zondag 27 februari 2022 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. China heeft er nul baat bij als dit echt een grote wereldoorlog word, dat gaat hen ook keihard raken. De EU is, samen met de VS, de grootste handelspartner van China.
Geopolitiek speelt in dat artikel inderdaad een minder grote rol. Niet geheel onbegrijpelijk, omdat geopolitiek in deze hele kwestie door Poetin wordt misbruikt als extra smoesje voor het binnenvallen van een naburig land, waarvan hij vindt dat ze daar het recht niet hebben om zelf beslissingen te nemen. Zo belazert hij ook al decennia zijn eigen volk. Alles is de schuld van westerse geopolitiek. Lang leve Groot Rusland.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is zeker een verhelderend artikel, echter meer gericht op Putin zelf en niet op geopolitiek.
Not a human shield but an Art Shield.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee, allemaal naar de frontlinie in Kiev sturen.
Liever niet. Want dan zegt Putin "Nou en?" en is het alsnog allemaal kapotquote:Op zondag 27 februari 2022 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
In bruikleen van Oekrane geven. Kiev heeft nog wel een mooi zaaltje. Eens kijken of de Russen dat bombarderen.
Ik zou heel graag willen, maar ik heb wekelijks een gesprek met mijn begeleider.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:57 schreef StephanL het volgende:
Iemand zich al aangemeld voor het vreemdelingenlegioen?
In twee van die pockets liggen geen grote steden. Daarnaast schijnt Oekraine niet zo makkelijk begaanbaar te zijn dus je kan je afvragen of dat nuttig isquote:Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als we de kaart er nogmaals bijpakken zien we dat er het risico op 3 grote "pockets" bestaat waarin Oekraense troepen ingesloten kunnen raken. Als deze pockets gesloten worden verliest Oekrane enorme aandelen troepen en materieel. Kost vaak wel veel moeite om zo'n pocket daadwerkelijk op te ruimen, daar zijn veel soldaten voor nodig.
[ afbeelding ]
Beter geven ze die gebieden op om terug te trekken. Dat is beter dan ingesloten raken.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als we de kaart er nogmaals bijpakken zien we dat er het risico op 3 grote "pockets" bestaat waarin Oekraense troepen ingesloten kunnen raken. Als deze pockets gesloten worden verliest Oekrane enorme aandelen troepen en materieel. Kost vaak wel veel moeite om zo'n pocket daadwerkelijk op te ruimen, daar zijn veel soldaten voor nodig.
[ afbeelding ]
Er gaat wel meer fake rond inderdaad aan beide kanten. Maar ik kan me van een 19-jarig broekje dat denkt op training te gaan best voorstellen dat hij niet over 20 mensen heen wil rijden.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Denk eerder dat de filmpjes niet authentiek zijn
Moet helaas gewoon werkenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:57 schreef StephanL het volgende:
Iemand zich al aangemeld voor het vreemdelingenlegioen?
Er zijn genoeg landen met een vreselijk regime maar wel een mooie bevolking.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Omdat de overheid daar bestaat uit oerconservatieve klaphosti's zijn burgerdoden niet erg?
Het is vooral relevant hoeveel troepen er in een regio zijn. Oekrane kan er inderdaad voor kiezen om troepen terug te trekken uit regio's waar geen grote steden zijn. We weten dat er zich in de Donbass in ieder geval heel veel troepen bevinden (rond Mariupol.) Dat lijkt me het grootste risico.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In twee van die pockets liggen geen grote steden. Daarnaast schijnt Oekraine niet zo makkelijk begaanbaar te zijn dus je kan je afvragen of dat nuttig is
Gaat niet gebeuren want Rusland stagneert al dagen in hun opmars.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Gas en elektriciteit zullen de Russen makkelijk kunnen afsluiten.quote:Vitali Klitschko, Kyiv’s mayor and former world heavyweight boxing champion, has described the Ukraine capital as “encircled” and said a civilian evacuation would not be possible “because all ways are blocked”.
“We are at the border of a humanitarian catastrophe,” he told Associated Press on Sunday as a curfew continued in the city which he said allowed authorities to hunt “saboteurs” on the streets. “Right now, we have electricity, right now we have water and heating in our houses. But the infrastructure is destroyed to deliver the food and medication.”
Veel risico om ingesloten te gaan worden inderdaad als dit plaatje kloptquote:Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ afbeelding ]
RIP Oekranse bejaardequote:Op zondag 27 februari 2022 19:00 schreef polderturk het volgende:
Een bejaarde Oekraense man ramt een Russische soldaat op zijn bek.
Soldaat schiet op de grond.
[ twitter ]
Wij hebben geen flauw idee hoeveel troepen er daar zittenquote:Op zondag 27 februari 2022 19:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is vooral relevant hoeveel troepen er in een regio zijn. Oekrane kan er inderdaad voor kiezen om troepen terug te trekken uit regio's waar geen grote steden zijn. We weten dat er zich in de Donbass in ieder geval heel veel troepen bevinden (rond Mariupol.) Dat lijkt me het grootste risico.
Slag bij Tannenberg.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:59 schreef Godshand het volgende:
Het lijkt voor Rusland eerder op 1917, toen verloren ze ook na Duitsland, Oostenrijk-Hongarije en het Osmaanse rijk te hebben aangevallen. Het leger had toen ook grote tekorten aan brandstof, kleding en munitie..
Dat doet die soldaat toch wel netjesquote:Op zondag 27 februari 2022 19:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie gewoon meer mogelijkheden voor oekraine om het russische leger in een hinderlaag te leggenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je dat overschat. De afstanden zijn groot maar niet zo enorm spectaculair groot. Veel tanks hoeven maar ongeveer 300 kilometer af te leggen, dat is in 2022 echt wel te overzien.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:59 schreef Godshand het volgende:
Het lijkt voor Rusland eerder op 1917, toen verloren ze ook na Duitsland, Oostenrijk-Hongarije en het Osmaanse rijk te hebben aangevallen. Het leger had toen ook grote tekorten aan brandstof, kleding en munitie..
Die heeft de USSR nog meegemaakt, logisch dat 'ie los gaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dat zal je nog tegenvallen, ze hebben flinke progressie gemaakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren want Rusland stagneert al dagen in hun opmars.
En een EU die wapens gaan financieren. Dat is echt een stap.quote:
Geld.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:56 schreef Grishenko_ het volgende:
Opvallend trouwens dat Baudet een voorliefde heeft voor Trump en Poetin. Zou hij zichzelf in hen herkennen?
Zo te zien is dat gewoon niks met af en toe 'n dorpje. Geen idee wat je aan die twee pockets hebt.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In twee van die pockets liggen geen grote steden. Daarnaast schijnt Oekraine niet zo makkelijk begaanbaar te zijn dus je kan je afvragen of dat nuttig is
Ja leuk. Je kunt ook zelf inhoudelijk reageren. Heb speciaal voor jou de Wikimap (toch vrij betrouwbaar) toegevoegd.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi
Twee oorlogsexperts Pietjepuk en ootjekatootje gaan met elkaar in discussie
Nog mooier zou zijn als ze dat in DM gingen doen. Experts.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi
Prima, maar het gaat ook om interpretatie. Ik heb net in andere post ook gezegd dat wij gn flauw idee hebben wat er daar ligt en hoeveel troepen er daar zijn van beide partijen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja leuk. Je kunt ook zelf inhoudelijk reageren. Heb speciaal voor jou de Wikimap (toch vrij betrouwbaar) toegevoegd.
Toch is dit vaak wel een ratrace tussen 2 legers. Op het moment dat troepen niet snel genoeg terugtrekken raken ze ingesloten heb je wel een enorm probleem.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo te zien is dat gewoon niks met af en toe 'n dorpje. Geen idee wat je aan die twee pockets hebt.
lolquote:Op zondag 27 februari 2022 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi
Ik zie wel sneeuw op cctv.quote:
China heeft zijn voorspoed te danken aan het Westen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Vind het ook prima dat je die nuance plaatst. Maar gebiedsverlies gaat vrijwel nooit zonder verlies van troepen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Prima, maar het gaat ook om interpretatie. Ik heb net in andere post ook gezegd dat wij gn flauw idee hebben wat er daar ligt en hoeveel troepen er daar zijn van beide partijen.
Zijn er meer bronnen dat de stad nu al volledig omcirkeld is? Dat zou een regelrechte ramp zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gas en elektriciteit zullen de Russen makkelijk kunnen afsluiten.
doet het al een hele tijd ... is ook weer een nadeel voor de russen vertraagt nog meerquote:Op zondag 27 februari 2022 19:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie wel sneeuw op cctv.
Is echt kut voor zandhazen, ja. Slechte bevoorrading en dan uren kleumen in de sneeuw.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
doet het al een hele tijd ... is ook weer een nadeel voor de russen vertraagt nog meer
Waarom zou je in hemelsnaam je manschappen onder valse voorwendselen ergens heen sturen?quote:
Is dit weer een kopie van een kopie ofzo? Gisteren dezelfde cams gezien maar dan rete goede kwaliteit.quote:
Anders bedenken ze zich voordat er geen weg terug mee is?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam je manschappen onder valse voorwendselen ergens heen sturen?
Omdat ze anders misschien niet zouden gaan?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam je manschappen onder valse voorwendselen ergens heen sturen?
En misschien zijn inner-circle met een Groot Rusland fantasie.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:11 schreef DonDruiper het volgende:
Niemand wil deze oorlog behalve de tuinkabouter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |