Dat klopt en er was ook veel minder verontwaardiging in Nederland.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:36 schreef ErwinDikkie het volgende:
Morgen op m'n werk is er met spoed een personeelbijeenkomst georganiseerd ivm huidige situatie. Mij benieuwen.Beter dan dat zij kunst van ons in bruikleen hebben. Profit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat is zeker een verhelderend artikel, echter meer gericht op Putin zelf en niet op geopolitiek.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vond dit meer verhelderend.
https://www.theguardian.c(...)russia-ukraine-power
Ja, stel dat wij de Nachtwacht tijdelijk hadden uitgeleend aan Rusland...quote:Op zondag 27 februari 2022 18:48 schreef Perrin het volgende:
Beter dan dat zij kunst van ons in bruikleen hebben. Profit!
Jemen is net zo erg. Als er bommen op SA vallen boeit het mij ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:48 schreef HSG het volgende:
[..]
In SA worden homo's opgehangen, worden terroristische groepen ondersteund en mensen uit Azië als slaaf gebruikt.
als Iran en noord korea mee gaan doen, dan wel volgens de definitiequote:Op zondag 27 februari 2022 18:31 schreef Grishenko_ het volgende:
China is vooralsnog neutraal dus van een echte wereldoorlog is er nog geen sprake.
Hoezo niet? Het zijn onze vrienden en wij moeten hun wapens geven zodat ze zich kunnen "verdedigen".quote:Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Jemen is net zo erg. Als er bommen op SA vallen boeit het mij ook niet.
Gezien de geschiedenis van de Krim en de Russische meerderheid die daar woont is dat ook niet zo gek. In de Krim werden tanks ook niet geblokkeerd of bekogeld met molotov cocktails. Van de 20.000 gelegerde Oekraïnse soldaten op de Krim gingen er slechts 6.000 terug naar Rusland, de overige 14.000 werden onderdeel van het Russische leger.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toen hij de Krim annexeerde stonden al die 'onschuldige' Russische burgers nog en masse achter hem.
Maar Iran en Noord Korea zijn met alle respect geen economische wereldmachten, maar als je puur en alleen kijkt naar mogelijke kernwapens, dan wel ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
als Iran en noord korea mee gaan doen, dan wel volgens de definitie
Omdat de overheid daar bestaat uit oerconservatieve klaphosti's zijn burgerdoden niet erg?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
ging voornamelijk over de definitie van landen uit verschillende werelddelenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar Iran en Noord Korea zijn met alle respect geen economische wereldmachten, maar als je puur en alleen kijkt naar mogelijke kernwapens, dan wel ja.
Elke burgerdode is er één teveel.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Geografie maakt in beginsel niet uit. Kijk maar naar WOI en WOII.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
ging voornamelijk over de definitie van landen uit verschillende werelddelen
Dat betwijfel ik. China heeft er nul baat bij als dit echt een grote wereldoorlog word, dat gaat hen ook keihard raken. De EU is, samen met de VS, de grootste handelspartner van China.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
China is de lachende derde inderdaad. Die lacht ze ballen uit ze broek over wat hier gebeurt.
[ afbeelding ]
Ik heb Bernard Looney zijn Linkedin post ook maar even geliked en een mooi commentaar achter gelaten. Ze zouden uiteindelijk door sancties wel gedwongen zijn denk ik, maar toch ballen om die beslissing nu zelf al te nemen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een flinke klap voor BP. 25% van de olieproductie van BP zit in Rusland. 20% van total, voor shell ligt het percentage rond de 5% voor de total product (gas+olie).
Dit gaat BP ~25 miljard kosten.
Als de boel hier verrot geschoten wordt, moeten we dus weer oa in China bestellen: winst voor Chinaquote:Op zondag 27 februari 2022 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. China heeft er nul baat bij als dit echt een grote wereldoorlog word, dat gaat hen ook keihard raken. De EU is, samen met de VS, de grootste handelspartner van China.
Geopolitiek speelt in dat artikel inderdaad een minder grote rol. Niet geheel onbegrijpelijk, omdat geopolitiek in deze hele kwestie door Poetin wordt misbruikt als extra smoesje voor het binnenvallen van een naburig land, waarvan hij vindt dat ze daar het recht niet hebben om zelf beslissingen te nemen. Zo belazert hij ook al decennia zijn eigen volk. Alles is de schuld van westerse geopolitiek. Lang leve Groot Rusland.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is zeker een verhelderend artikel, echter meer gericht op Putin zelf en niet op geopolitiek.
Not a human shield but an Art Shield.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee, allemaal naar de frontlinie in Kiev sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |