abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203842199

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:17:06 #2
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_203842203
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:17:14 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842205
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En desondanks laten Russen van zich horen: op straat, op internet, tijdens internationale sportevenementen, met spandoeken aan hun balkon.

Ook steeds meer enigszins prominente figuren spreken zich uit. Dat wordt niet minder wanneer complete steden van de kaart geveegd worden.
Je gaat Poetin pas echt raken als zijn miljardairsvriendjes boos worden op hem. Gewoon alles wat ze hier hebben afpakken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203842206
Ook slimme mensen kunnen doordraaien.
Putin is dat.
pi_203842207
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende: [..] Maar wat gaan ze doen dan? Elke demonstrant in Rusland wordt nu consequent opgepakt en als je te vervelend bent als Rus kom je niet na een nachtje cel en een boete weer thuis. En dat weten ze.
Massa is het antwoord. 1000 demonstranten krijg je nog wel gedeisd, een paar honderdduizend wordt al lastiger.
pi_203842208
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Duh, dat wil ieder land. Oekrane heeft hier helemaal niets mee te maken, net zo min als wij er iets mee te maken zouden moeten hebben.
Als jij wilt discussiren over iets waar Oekrane helemaal niets mee te maken heeft, dan vermoed ik dat je in het verkeerde topic zit.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203842210
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:14 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Wat loop je dan dom te lullen met je vergelijking over twee ruzinde voetbalclubs?
Zucht.... heb het over USA vs Rusland natuurlijk... NAVO vs CVVO. Zinloze discussie hier ook. Laten we maar weer berichten blijven posten over baby's die geboren zijn in een schuilkelders en onze profielfoto veranderen naar de vlag van Oekrane.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:18:05 #8
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_203842213
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef Starhopper het volgende: [..] Nu je deze invasie ziet, begrijp je nu waarom Oekrane zo graag bij de NAVO wil horen?
Wat ik hierover begreep is dat Oekrane er niet bij mocht omdat ze geen landen toelaten die in een conflict om grond zitten, en laat Rusland toen net de Krim hebben bezet :') Nogal zuur.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_203842215
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je ziet dat iemand in de problemen zit. Dan moet je te hulp schieten.
Sowieso een partner van de NAVO...
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203842216
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je gaat Poetin pas echt raken als zijn miljardairsvriendjes boos worden op hem. Gewoon alles wat ze hier hebben afpakken.
Precies, gewoon alle tegoeden en bezittingen confisqueren ipv bevriezen.
pi_203842223
Navalny weet wel wat Putin heeft.
Als Navalny nog leeft tenminste.
pi_203842225
De coverage van de eerste Golfoorlog was nog beter dan deze oorlog. Waar zijn de drones en ander autonoom high tech stuff?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:19:33 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842226
quote:
Lol! Dit is goed voor het moraal van de Russische soldaten _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:19:38 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203842230
Er zijn inderdaad twee dingen die Poetin gaan raken

Boze vriendjes die geld kwijt raken en dode Russische soldaten
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:19:53 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203842231
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:18 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Precies, gewoon alle tegoeden en bezitten confisqueren ipv bevriezen.
Alle peperdure jachten en privvliegtuigen van Russische miljardairs confisqueren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203842232
twitter

Interessant draadje.

Amateurs talk tactics and professionals talk logistics.
pi_203842233
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat dit werkelijke beelden van de huidige situatie zijn.
pi_203842234
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:13 schreef mcmlxiv het volgende: Ik denk dat Putin deels in zijn eigen leugens is gaan geloven en daadwerkelijk gedacht heeft dat een groot deel van Oekrane liever bij Rusland wil horen. De bullshit die schaamlap hier ook verkondigde. Vanuit dat idee is een inval met pakweg 150.000 man met niet al te goed doordachte logistiek een aardige strategie. De realiteit is dat juist nu de Oekraners tot een volk gesmeed worden wat verzet zal blijven tonen in een land wat daar uitermate geschikt voor is. Tja en dat ga je niet redden met 150.000 soldaten, hoe gemotiveerd of goed uitgerust ook. En qua motivatie denk ik dat de meeste Russen dat helemaal niet zijn, de meeste uitrusting is hooguit redelijk. Zelensky moet vooral zorgen vrij te blijven en de bevolking blijven motiveren. De Russen laten doodbloeden in de steden, hit and run op het platteland, reguliere gevechten ontlopen. Ik denk dat de Russen dat niet aankunnen. Wat wij moeten doen is, naast wapens leveren, is zorgen dat op Russische, Kazachstaanse en Belarus media nieuwsberichten over de misdaden van Putin en Russische troepen terecht komen. Laat onder het mom van b.v. anonymous grootschalig door cyberdiensten inbreken in hun media en daar berichten pushen.
Dat wordt toch juist door het Kremlin tegen gehouden? Staatstelevisie vertelt alleen verhaaltjes die bij Poetin in zijn straatje passen, de werkelijkheid wordt afgedaan als leugens. Als de Russen meer willen weten, moeten ze zelf op zoek via social media. Dat is wat ik begrepen heb. Het valt nog mee dat Poetin het Russische internet nog niet heeft lam gelegd.
pi_203842239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet n of andere impuls van iemand die zich verveelt.

USA wil een raketbasis in Oekrane, Rusland wil dat niet. USA probeert steeds meer landen in de EU naar de NAVO te krijgen zodat ze overal raketjes kunnen plaatsen. Veel keus had Putin eigenlijk niet meer, vooral omdat het economisch ook niet echt draait. En hij mocht ook geen raketjes plaatsen op Cuba...
Het is inderdaad te simpel om alleen maar te wijzen op gekheid. We denken te weinig vanuit andere denkbeelden en te veel vanuit onszelf.
Het is ook te simpel om alleen maar te zeggen dat we daarom maar moeten toegeven aan de belangen van een ander (Rusland). Dat doe je ook niet. Je hebt wel gelijk dat het voor onszelf gevaarlijk is om alleen te kijken naar gekheid ipv een type van reactievorming.
Neemt niet weg dat het gevoel van gekheid wel te snappen is. Het is namelijk niet voorspelbaar waar het exact eindigt. Burgeroorlog in bezet Oekraine is misschien wel te voorspellen, maar gaat het verder naar andere landen dat weet ik niet.

Juist zo'n bedreiging naar Scandinavie zorgt er immers voor dat ook die landen weer meer geneigd zijn naar zichzelf te willen beschermen. En die bescherminingsdrang zorgt weer voor verdere escalatie.
pi_203842241
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alle peperdure jachten en privvliegtuigen van Russische miljardairs confisqueren.
En voor het oog van de camera door de shredder halen B-)
pi_203842243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat wordt toch juist door het Kremlin tegen gehouden? Staatstelevisie vertelt alleen verhaaltjes die bij Poetin in zijn straatje passen, de werkelijkheid wordt afgedaan als leugens. Als de Russen meer willen weten, moeten ze zelf op zoek via social media. Dat is wat ik begrepen heb. Het valt nog mee dat Poetin het Russische internet nog niet heeft lam gelegd.
Ze hebben wel aardig vrij toegang tot internet.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203842244
Zelensky_O_
pi_203842245
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Neem het dodental met een korreltje zout, maar deze oorlog laat maar weer eens zien dat Nederland terecht haar tanks heeft weggedaan. Stel je je voor dat Oekrane ook nog eens Apaches had. Compleet waardeloos speelgoed uit begin 20ste eeuw. De marine van de VS doet ook al haar tanks weg volgend jaar. En Rusland lijkt nog steeds oorlog uit de Sovjet-Unie te voeren, zoveel mogelijk lichamen er tegenaan gooien hopen dat je boven de stapel lijken met de vlag in je hand eindigt. Gewoon volle transportvliegtuigen invliegen zonder de luchtverdediging uitgeschakeld te hebben. Nouja ze zullen ook wel wanhopig zijn met de kapotte supply lines.
Opzich zou het natuurlijk mogelijk zijn met de wapens die ze vanuit de NATO krijgen en we hebben inmiddels genoeg filmpjes gezien van konvooi's die uitgebrand/kapot geschoten waren. Dus helemaal ondenkbaar is het zeker niet.
pi_203842247
quote:

[..]
Valt dit niet te omzeilen?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203842249
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:19 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Interessant draadje.

Amateurs talk tactics and professionals talk logistics.
We wisten al van de Tweede Wereldoorlog dat de Russen waardeloos zijn in tactiek toch? Vaak hadden ze met een 10 tegen 1 meerderheid al moeite om de Duitsers te verslaan.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:22:36 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203842252
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zo zijn ze destijds ook miljardair geworden; bij de omwenteling op de juiste plek zitten en dan graaien.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203842255
Waarom zit Yandex hier in Nederland?
Vanwege het geld?
pi_203842256
Waarom is de het leveren van wapens geen reden tot oorlogsverklaring en de inzet van militairen wel?
pi_203842257
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Valt dit niet te omzeilen?
Geen idee. Ik denk niet dat een Russische zender zich hier aan gaat wagen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:23:09 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203842258
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet n of andere impuls van iemand die zich verveelt.

USA wil een raketbasis in Oekrane, Rusland wil dat niet. USA probeert steeds meer landen in de EU naar de NAVO te krijgen zodat ze overal raketjes kunnen plaatsen. Veel keus had Putin eigenlijk niet meer, vooral omdat het economisch ook niet echt draait. En hij mocht ook geen raketjes plaatsen op Cuba...

En als we het over VREDEMISSIES hebben, bekijk dan even de vele acties van de NAVO. Irak, Afghanistan... of wat de NAVO gedaan heeft in Kosovo in de jaren 90. In de westerse media doen ze altijd of alles wat USA/NAVO doet goed is en de rest slecht :') maar als ze dat in andere landen doen noemen ze het propaganda.
Wat een ongelofelijke kletskoek. Alsof de NAVO berhaupt raketten in Oekrane wil(de) stallen.

Het is Poetin natuurlijk ook helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een Groot Russisch Rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?

Dat geneuzel over de NAVO is gewoon een doorzichtige poging om dit soort fratsen te legitimeren: zie je wel ze willen niet met ons praten we moesten wel binnenvallen! Poetin weet ook wel dat Oekraens NAVO lidmaatschap niet op de agenda stond maar dat het definitief uitsluiten daarvan een ontoelaatbare concessie is.

Iedereen doorziet die act. Nou ja, bijna iedereen...
Huilen dan.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 09:23:09 #32
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842259
quote:
Personeel Nederlandse ambassade Oekrane verplaatst naar Polen
Al het Nederlandse ambassadepersoneel van de ambassade in Oekrane wordt per direct verplaatst van Lviv naar Jaroslaw in Polen, dicht bij de grens met Oekrane.
Dacht eigenlijk dat ze van de week al weg waren gehaald
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203842264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Geen idee. Ik denk niet dat een Russische zender zich hier aan gaat wagen.
Nee bedoel meer middels een VPN zolang je internet hebt.
pi_203842266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Sowieso een partner van de NAVO...
Dat is wel zo, maar dan is de kans wel groter dat alles gaat escaleren.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_203842274
nog beelden van vanochtend, waar er vannacht zo hard werd gevochten?
pi_203842277
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Dat was uit Kiev, nu uit Oekrane helemaal
pi_203842281
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef byah het volgende:
Waarom is de het leveren van wapens geen reden tot oorlogsverklaring en de inzet van militairen wel?
Omdat ze elkaar dan de kogel direct geven

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2022 09:27:04 ]
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:25:11 #38
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_203842282
twitter
pi_203842286
Er is hier nog steeds bijzonder weinig aandacht voor tactiek en strategie. Maar volgens mij gaat het best goed, mijn voorspelling is dat Rusland er niet in zal slagen om het hele land te bezetten.

Ze hebben nauwelijks gebied onder controle momenteel.
pi_203842287
Dag 5 zonder enige actie/sancties uit Europa.
pi_203842290
Het gaat allemaal om controle over de Europese bufferstaten.

Van Finland tot Oekrane.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:26:15 #42
182233 thedeedster
pi_203842293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:21 schreef snabbi het volgende:

[..]
Het is inderdaad te simpel om alleen maar te wijzen op gekheid. We denken te weinig vanuit andere denkbeelden en te veel vanuit onszelf.
Het is ook te simpel om alleen maar te zeggen dat we daarom maar moeten toegeven aan de belangen van een ander (Rusland). Dat doe je ook niet. Je hebt wel gelijk dat het voor onszelf gevaarlijk is om alleen te kijken naar gekheid ipv een type van reactievorming.
Neemt niet weg dat het gevoel van gekheid wel te snappen is. Het is namelijk niet voorspelbaar waar het exact eindigt. Burgeroorlog in bezet Oekraine is misschien wel te voorspellen, maar gaat het verder naar andere landen dat weet ik niet.

Juist zo'n bedreiging naar Scandinavie zorgt er immers voor dat ook die landen weer meer geneigd zijn naar zichzelf te willen beschermen. En die bescherminingsdrang zorgt weer voor verdere escalatie.
Burgeroorlog? Ik denk niet dat Oekraners zich ooit nog Russisch burger gaan voelen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203842294
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:25 schreef xminator het volgende:
Oekrane lijkt het alleen af te kunnen.
pi_203842299
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef quirina het volgende:
Waarom zit Yandex hier in Nederland?
Vanwege het geld?
Net zoals veel andere russische bedrijven, fiscale klimaat. Nederlanders naaien enz.
pi_203842301
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een ongelofelijke kletskoek. Alsof de NAVO berhaupt raketten in Oekrane wil(de) stallen.

Het is Poetin natuurlijk ook helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een Groot Russisch Rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?

Dat geneuzel over de NAVO is gewoon een doorzichtige poging om dit soort fratsen te legitimeren: zie je wel ze willen niet met ons praten we moesten wel binnenvallen! Poetin weet ook wel dat Oekraens NAVO lidmaatschap niet op de agenda stond maar dat het definitief uitsluiten daarvan een ontoelaatbare concessie is.

Had NAVO gewoon moeten beloven, die uitsluiting, en dan 20 jaar laten gewoon vol lid maken. Zo'n belofte net zoveel waard laten zijn als het verdrag van Minsk...
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203842304
quote:
Wat moet het verleidelijk zijn om ze uit pure boosheid een paar goede beuken te geven.
pi_203842305
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Oekrane lijkt het alleen af te kunnen.
En? We moeten ze nog meer steunen. Volgende halte is finland anders.
pi_203842309
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Nee bedoel meer middels een VPN zolang je internet hebt.
Je kunt op vrij eenvoudige manier altijd internet hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203842311
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Erkenning van de afvallige regio's en vredesmissies zijn georkestreerde argumenten. Een bedreiging van de Russische macht met een opschuivend machtsblok is dat natuurlijk niet. De invloedssfeer wordt steeds minder en of dit nu door de EU komt of door de NAVO, voor een Russische leider zijn dit gewoon bedreigingen in je achtertuin. Daar passen de Sovjet lijnen prima in - want dat is de achtertuin. Of het nu onder direct toezicht of indirect toezicht is.
pi_203842312
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:27 schreef xminator het volgende:

[..]
Finland en Zweden gewoon lid maken van de NAVO. En snel.
pi_203842316
quote:
Maar inmiddels gaan we gelukkig wapens leveren en komen daar nog eens 200 stingers bij _O_ Daar had Rusland denk ik ook niet op gerekend.
pi_203842319
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:26 schreef xminator het volgende:

[..]
Net zoals veel andere russische bedrijven, fiscale klimaat. Nederlanders naaien enz.
Per direct eruit tieven.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:28:13 #53
182233 thedeedster
pi_203842322
quote:

[..]
Waren naar Lyiv verplaatst toch?
pi_203842325
quote:
Onzin. Er wordt al sinds gisterenochtend bijzonder veel geleverd via Polen.
Dit, dus.
pi_203842331
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Waren naar Lyiv verplaatst toch?
Is dat een fusie van Kyiv en Lviv?
pi_203842332
quote:

[..]
Polen toch ook?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_203842340
De situatie deze ochtend. Nog steeds weinig beweging van het front. Hoe langer dit zo blijft, hoe groter de kans op een Oekraense overwinning.

pi_203842343
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
En voor het oog van de camera door de shredder halen B-)
nee, geef maar zo'n jacht aan mij met wat geconfisceerd geld :)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_203842346
Poetin staat toch echt met zijn rug tegen de muur?
Cindy De Vuyst
pi_203842347
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Polen toch ook?
Denk dat Rusland eerst niet-NAVO landen gaat proberen, maar een mogelijke invasie in Finland is als lid van de EU in feite ook een oorlogsverklaring aan de EU.
pi_203842349
quote:
Gozer is hooguit 20. Waarschijnlijk is de eerste golf gewoon onervaren kanonnenvoer met als doel de betere en meer ervaren divisies te sparen.

Kut Putin.
pi_203842350
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:27 schreef snabbi het volgende:

[..]
Erkenning van de afvallige regio's en vredesmissies zijn georkestreerde argumenten. Een bedreiging van de Russische macht met een opschuivend machtsblok is dat natuurlijk niet. De invloedssfeer wordt steeds minder en of dit nu door de EU komt of door de NAVO, voor een Russische leider zijn dit gewoon bedreigingen in je achtertuin. Daar passen de Sovjet lijnen prima in - want dat is de achtertuin. Of het nu onder direct toezicht of indirect toezicht is.
Maar het is niet “je achtertuin” het is een soeverein land en het zou die Sovjetkneusjes sieren als ze wat meer hun best zouden doen om te accepteren dat hun systeem 30 jaar geleden al is overleden.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:30:29 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar inmiddels gaan we gelukkig wapens leveren en komen daar nog eens 200 stingers bij _O_ Daar had Rusland denk ik ook niet op gerekend.
Die zijn wel mooi om te gebruiken op konvooien die naar Kiev rijden.
pi_203842357
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:30 schreef Bensel het volgende:

[..]
nee, geef maar zo'n jacht aan mij met wat geconfisceerd geld :)
Mag je er een hoop geld bij hebben, want zo’n jacht in de vaart houden kost al gauw een paar ton per jaar.
pi_203842360
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Burgeroorlog? Ik denk niet dat Oekraners zich ooit nog Russisch burger gaan voelen.
Dat van Russisch burger bedoel ik ook niet. Ik bedoel een formeel bezet land met constante aanslagen vanuit een verzetsbeweging.
pi_203842361
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De situatie deze ochtend. Nog steeds weinig beweging van het front. Hoe langer dit zo blijft, hoe groter de kans op een Oekraense overwinning.

[ afbeelding ]
Paar bommen er op en het is klaar met de Russen, maar ja de wereld is zo laf om zich er niet mee te bemoeien
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:31:04 #67
182233 thedeedster
pi_203842362
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:29 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Is dat een fusie van Kyiv en Lviv?
Sorry, het zijn gewoon rot namen. Gewoon de NEC-NAC van Oekrane.
pi_203842363
quote:
Maandag worden ze uit Swift geflikkert.
pi_203842367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Polen toch ook?
Polen staat niet op de planning van Rusland mede doordat Polen in de navo zit. Als Oekraine succesvol veroverd is, is Finland de volgende halte. Hier plannen ze al circa 15 jaar geleden naar toe.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:31:49 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203842376
quote:

[..]
Finland is een taaie kluif, dat hebben de Russen in 39-40 geleerd.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:31:53 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203842378
quote:

[..]
Dacht dat ze naar Lvov (Russisch: Львов en Armeens: Լվով), Lww (Pools), Lemberg (Nederlands en Duits), Lemberik (לעמבעריק, Jiddisch) en Lopol (Frans, uit Latijn Leopolis) waren overgebracht. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:31:58 #72
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203842380
Ik kan me inmiddels niet meer voorstellen, ongeacht de uitkomst van deze oorlog, dat Putin over pakweg 2 jaar nog steeds de grote leider is daar. Dat land gaat zware tijden tegemoet.
pi_203842381
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
NL en Duitsland zijn tegen.

Nederland spuugt op de graven van MH17 overledenen.
pi_203842383
Finland en Zweden.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:32:39 #75
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203842388
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Nederland Mark Rutte cs. spuugt op de graven van MH17 bewoners.
FTFY
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203842390
quote:

[..]

Zo zie ik dat ook.
pi_203842391
quote:

[..]

Dit is fake news.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:32:43 #78
498282 Scrummie
pi_203842392
quote:

[..]

Duitsland is al om en Nederland schijnt nooit tegen te zijn geweest.
pi_203842394
quote:

[..]

Die twee zijn om, ondertussen is alleen Cyprus nog tegen.
pi_203842400
quote:

[..]

Wat een boel mensen hier die geen benul hebben van de ontwikkelingen.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:33:27 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203842403
quote:

[..]
Weet jij waarom Nederland en Duitsland daar tegen waren/zijn?
pi_203842405
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die twee zijn om, ondertussen is alleen Cyprus nog tegen.
Cyprus is een vazalstaat van Rusland. Dat die verraders tezamen met de Grieken in de EU zitten en een zegje te doen hebben is beschamend.
pi_203842406
Cyprus is toch maar een half grieks half Turks kut eilandje.
pi_203842408
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar het is niet “je achtertuin” het is een soeverein land en het zou die Sovjetkneusjes sieren als ze wat meer hun best zouden doen om te accepteren dat hun systeem 30 jaar geleden al is overleden.
Zo kijken wij inderdaad naar die situatie. Een Russische leider zal het meer zien als een regio waar er zelf-bestuur is met een invloedssfeer vanuit Rusland. En het weg-ebben van die invloedssfeer maakt het een bedreiging.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:33:54 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203842411
quote:

[..]

Nee hoor: Hongarije en Cyprus zijn op dit moment de dwarsliggers, niet Nederland en Duitsland.
Huilen dan.
pi_203842412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Finland is een taaie kluif, dat hebben de Russen in 39-40 geleerd.
En ik denk dat als ze Finland echt aanvallen dat er dan wel wat meer gemobiliseerd wordt vanuit Europa. Zweden gaat dan niet af zitten wachten.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:34:13 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203842415
Zijn er eigenlijk al "Sovjet" tanks in actie te zien geweest op betrouwbare beelden?
Of staat de handrem er nog op?
pi_203842422
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Weet jij waarom Nederland en Duitsland daar tegen waren/zijn?
"Belangen" waarschijnlijk, als we ze uit Swift gooien kunnen we ze ook geen gas meer betalen, dat gaat vooral de industrie pijn doen.
pi_203842424
quote:

[..]

Als je slecht genformeerd bent kun je beter je klauwen van het toetsenbord houden.
pi_203842428
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:33 schreef quirina het volgende:
Cyprus is toch maar een half grieks half Turks kut eilandje.
Zit veel Russisch geld, en wie betaald bepaald.
pi_203842429
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:33 schreef snabbi het volgende:

[..]
Zo kijken wij inderdaad naar die situatie. Een Russische leider zal het meer zien als een regio waar er zelf-bestuur is met een invloedssfeer vanuit Rusland. En het weg-ebben van die invloedssfeer maakt het een bedreiging.
Ja, zo werkt geopolitiek. Alsof Putin dat niet snapt.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:35:20 #92
38496 Perrin
pi_203842430
quote:

[..]
En dat al je buurlanden je gewelddadige overheersingsdrang kotsbeu zijn.
pi_203842431
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:32 schreef quirina het volgende:

[..]
Zo zie ik dat ook.
Dan heb je het net zo slecht begrepen.
pi_203842433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En ik denk dat als ze Finland echt aanvallen dat er dan wel wat meer gemobiliseerd wordt vanuit Europa. Zweden gaat dan niet af zitten wachten.
Zweden
pi_203842438
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zit veel Russisch geld, en wie betaald bepaald.
en ze delen er ruimhartig europese paspoorten aan rijke Russen uit :r
pi_203842440
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat al je buurlanden je gewelddadige overheersingsdrang kotsbeu zijn.
Ook.
Dit, dus.
pi_203842441
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, zo werkt geopolitiek. Alsof Putin dat niet snapt.
Fijn dat we het eens zijn ^O^
pi_203842447
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee hoor: Hongarije en Cyprus zijn op dit moment de dwarsliggers, niet Nederland en Duitsland.
Politiek spel, Nl en Duitsland zijn ook tegen maar doen dat middels Hongarij en Cyprus.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 09:36:23 #99
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842450
quote:

[..]

Nederland is nooit resoluut tegen geweest en is sinds de invasie is begonnen gewoon voor de blokkade :W
_____
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:36:37 #100
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842451
twitter
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_203842455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 08:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o kijk de eerste russische trol is er ook

wil je telefoonnummer met mijn family in Kiev??
Het lijkt mij niet slim om de beelden van pro ukraine 1 op 1 aan te nemen, net als beelden van RT 1 op 1 aan te nemen
pi_203842460
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Als je slecht genformeerd bent kun je beter je klauwen van het toetsenbord houden.
Dit was de situatie tot gisterenmiddag, als ze nu anders bepalen doordat VS wel de ballen heeft dan zij het zo. Je bent alleen wel 6 dagen te laat.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:37:39 #103
498282 Scrummie
pi_203842461
twitter

Nieuwe tweet van deze held.
pi_203842463
Rusland gaat nooit Navo land of een EU land aanvallen, dat is millitaire zelfmoord, als de NAVO een tegenactie op meerdere fronten in Rusland zou doen worden ze aan alle kanten onder de voet gelopen.
pi_203842464
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:36 schreef xminator het volgende:

[..]
Politiek spel, Nl en Duitsland zijn ook tegen maar doen dat middels Hongarij en Cyprus.
:')
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 09:37:51 #106
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842465
quote:

[..]
De geschiedenisles van Poetin van de week liet wel zien dat die redelijk sentimenteel is en terugverlangt naar de goede oude Sovjettijd toen alles beter was.
_____
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:37:57 #107
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203842466
quote:

[..]
Daarom cyberdiensten. Cyberaanvallen dus, gericht op de ontwrichting van de Russische, Belarus en Kazachstaanse samenleving. Verwarring en onzekerheid stichten, Putin en de andere dictators vol in het spotlicht zetten met hun moord, doodslag en diefstallen. Duidelijk maken wat de oligarchen allemaal gestolen hebben.

Maatschappelijke onrust kweken die wellicht in opstand of zelfs revolutie ontaardt
pi_203842469
Hoe waren Gorbatsjov en Jeltsin eigenlijk? Een beetje hetzelfde laken en pak?
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:38:22 #109
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842470
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:37 schreef raptorix het volgende:
Rusland gaat nooit Navo land of een EU land aanvallen, dat is millitaire zelfmoord, als de NAVO een tegenactie op meerdere fronten in Rusland zou doen worden ze aan alle kanten onder de voet gelopen.
Vlad is knettergek. Die zie ik de rode knop nog wel indrukken.
4045
onlogisch
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:38:24 #110
21467 franske19
Hit the deck!
pi_203842472
quote:

[..]
Lekker op tijd ook weer. Russen zijn al in Kiev gearriveerd.
pi_203842473
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:34 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn er eigenlijk al "Sovjet" tanks in actie te zien geweest op betrouwbare beelden?
Of staat de handrem er nog op?
Er rijden wel genoeg voertuigen, maar of het tanks zijn?
twitter
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:38:29 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842474
quote:
:'(
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:38:45 #113
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842476
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gorbatsjov bedacht.
Jeltsin een clown.
4045
onlogisch
pi_203842479
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:37 schreef LTVDK het volgende:

[..]
De geschiedenisles van Poetin van de week liet wel zien dat die redelijk sentimenteel is en terugverlangt naar de goede oude Sovjettijd toen alles beter was.
Dat is dan ook de enige reden van de aanval, het heeft niets met de navo te maken.
Dit, dus.
pi_203842480
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:37 schreef xminator het volgende:

[..]
Dit was de situatie tot gisterenmiddag, als ze nu anders bepalen doordat VS wel de ballen heeft dan zij het zo. Je bent alleen wel 6 dagen te laat.
Nee, Nederland was ook 24 uur gelden voor afsluiting. Je kunt je haat jegens de huidige regering gewoon lekker binnen je Facebookclubjes bespreken, maar ga ons er niet mee lastig vallen.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:39:21 #116
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842485
Ondertussen in Polen

twitter
4045
onlogisch
pi_203842486
Rusland kan nog zo'n groter leger hebben dan Oekrane. Het verschil is dat de Russische soldaten vechten omdat het hun werk is, maar de Oekraners vechten om hun land te verdedigen uit hun hart. Dat maakt een wezenlijk verschil.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1497486463705001986
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:39:35 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842488
quote:
:D
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:39:47 #119
38496 Perrin
pi_203842489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ja ik ben daar inmiddels ook niet meer zo heel zeker van dat hij dat niet doet. De invasie van Oekraine was denk ik al een actie van een kat in het nauw, volgens mij was zijn positie intern al behoorlijk wankel. Als die dan ook nog eens in de soep loopt..
pi_203842490
quote:
Jeltsin zat toch continu aan de wodka?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203842491
quote:
Absoluut niet, die beseften juist dat het een stuk eervoller is om vrede te sluiten, vooral Gorbatjsov, Jeltsin was volgens mij niet zo met politiek bezig, die was vooral het zilverwerk aan het uitdelen en hem daarna flink op het zuipen te zetten.
pi_203842494
quote:

[..]
Gorbatsjov bedacht.
Jeltsin een clown.
Yeltsin meer een zuiplap.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:40:27 #123
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842498
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja ik ben daar inmiddels ook niet meer ze zeker van dat hij dat niet doet. De invasie van Oekraine was denk ik al een actie van een kat in het nauw, volgens mij was zijn positie intern al behoorlijk wankel. Als die dan ook nog eens in de soep loopt..
Zijn positie intern is onbetwist. Er is geen generaal die 'nee' zal zeggen ben ik bang.
4045
onlogisch
pi_203842505
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:38 schreef franske19 het volgende:

[..]
Lekker op tijd ook weer. Russen zijn al in Kiev gearriveerd.
Had veel eerder moeten gebeuren natuurlijk en zeker de eerste levering wapens. Maar gelukkig hebben ze ook veel wapens van andere landen gekregen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:41:43 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203842506
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zijn positie intern is onbetwist. Er is geen generaal die 'nee' zal zeggen ben ik bang.
Beetje een traditie bij de Russen, acute gezondheidsproblemen als je de grote baas tegenspreekt
pi_203842508
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Geen enkele dictator heeft een onbetwiste positie, er zijn altijd wel facties met eigen belangen en eigen risicoafwegingen.
pi_203842509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:39 schreef Patroon het volgende:
Rusland kan nog zo'n groter leger hebben dan Oekrane, maar het verschil is dat de Russen soldaten vechten omdat het hun werk is, maar de Oekraners vechten om hun land te verdedigen uit hun hart. Dat maakt een wezenlijk verschil.
Het verschil is vooral dat de Russische tactiek vrij matig lijkt tot nu toe.
pi_203842521
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:39 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Nee, Nederland was ook 24 uur gelden voor afsluiting. Je kunt je haat jegens de huidige regering gewoon lekker binnen je Facebookclubjes bespreken, maar ga ons er niet mee lastig vallen.
Als je het prima vindt dat wii pas actie gaan ondernemen nadat heel Oekraine is ondergelopen dan is er iets goed mis in je bovenkamer.

Ik had verwacht nav MH17 dat Nederland wel een beetje de trekker zou zijn in het ondernemen van actie.
pi_203842522
quote:
Het is een grote belediging aan Gorbatsjov om hem te vergelijken met Jeltsin
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 februari 2022 @ 09:43:54 #130
367000 roos94
pi_203842529
quote:

[..]
En dan? Knalt heel europa aan flarden?
pi_203842531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Rusland heeft bij de defensie altijd geleund op de grote aantallen en het moeilijke terrein. Dat is nu allemaal wat lastiger.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:44:07 #132
38496 Perrin
pi_203842532
quote:

[..]
Hun strategie lijkt idd geweest dat ze dachten even relatief ongehinderd Kyiv over te nemen met een derde van hun legermacht.

Dat blijkt een forse misrekening.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 09:44:23 #133
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842538
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is dan ook de enige reden van de aanval, het heeft niets met de navo te maken.
Ja hij is gewoon op zoek naar zondebokken om zijn acties te kunnen rechtvaardigen 'het is de NAVO' 'Zelensky is een neonazi' 'ze plegen genocide op de Russische bevolking' etc. etc. etc.
_____
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:44:26 #134
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_203842539
quote:

[..]
Gaan de Russen vervolgens van grotere hoogte bombarderen, kunnen wij weer janken over collateral damage.
pi_203842541
Je zou denken dat die Russische soldaten wel goed getrained zijn op hun kadetten scholen.
Blijkbaar is het dus waar dat ze meer wapens leren schoonmaken dan gebruiken.
pi_203842543
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is een grote belediging aan Gorbatsjov om hem te vergelijken met Jeltsin
Ja sorry :@ Was niet zo bedoeld. Was gewoon een oprechte vraag :)
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:44:35 #137
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842544
quote:

[..]
Ergens kan daar ook het gevaar in schuilen voor de rest van de wereld. Stel dat Rusland zich stukbijt op het Oekranse leger, wie zegt dan dat Vlad niet naar zwaardere middelen gaat grijpen? :{
4045
onlogisch
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 09:44:45 #138
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842546
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
En de rest van de wereld
_____
pi_203842549
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hun strategie lijkt idd geweest dat ze dachten even ongehinderd Kyiv over te nemen met een derde van hun legermacht. Dat blijkt een forse misrekening.
Dat begrijp ik dus ook niet, waarom niet gewoon 75 procent inzetten en 25 procent achter de hand houden?
pi_203842552
quote:

[..]
Ik ben bang dat die sancties ons harder gaan raken dan Rusland.
Rusland heeft zich al lang kunnen voorbereiden op die maatregelen.
Wij zijn degene die een flinke inflatie gaan krijgen.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:45:03 #141
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842553
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
Zeg jij het maar.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:45:03 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203842554
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja ik ben daar inmiddels ook niet meer zo heel zeker van dat hij dat niet doet. De invasie van Oekraine was denk ik al een actie van een kat in het nauw, volgens mij was zijn positie intern al behoorlijk wankel. Als die dan ook nog eens in de soep loopt..
Klinkt als wishfull thinking
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203842557
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:43 schreef xminator het volgende:

[..]
Als je het prima vindt dat wii pas actie gaan ondernemen nadat heel Oekraine is ondergelopen dan is er iets goed mis in je bovenkamer.

Ik had verwacht nav MH17 dat Nederland wel een beetje de trekker zou zijn in het ondernemen van actie.
Nederland is totaal afhankelijk van Duitsland en Frankrijk op dit toneel, het is geen sportwedstrijdje.
Dit, dus.
pi_203842558
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef Nobu het volgende:

[..]
Gaan de Russen vervolgens van grotere hoogte bombarderen, kunnen wij weer janken over collateral damage.
Ja, die Stingers zijn mooi spul, maar vooral tegen laagvliegers inderdaad.
pi_203842560
quote:

[..]
Die werken ook prima op voertuigen en tanks.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:45:34 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203842561
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:37 schreef LTVDK het volgende:

[..]
En ondertussen krijgen de Russen te zien dat het in voormalige Sovjet-staten allemaal niet zo heel slecht gaat. Dat is natuurlijk pijnlijk, en stel je eens voor dat dat de Russen aan het denken zet... :o
Huilen dan.
pi_203842565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ergens kan daar ook het gevaar in schuilen voor de rest van de wereld. Stel dat Rusland zich stukbijt op het Oekranse leger, wie zegt dan dat Vlad niet naar zwaardere middelen gaat grijpen? :{
Vlad liet al doorschemeren wat desastreus en onverwachts te doen, dus ik denk dat ie de nukes niet schuwt.
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 februari 2022 @ 09:46:05 #148
367000 roos94
pi_203842568
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]
En de rest van de wereld
Nou ja, als er niemand over blijft dan heeft ook niemand meer verdriet. Met zn alle, met zn a-ha-lleee B:)B
pi_203842569
Feit is dat Rusland dit gewoon gaat winnen, hoe dan ook.
Dat het land daarna volledig in puin ligt dat zal Poetin echt niet boeien hij moet en zal winnen ik zie nog wel een raketregen gestart worden binnenkort.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203842572
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik dus ook niet, waarom niet gewoon 75 procent inzetten en 25 procent achter de hand houden?
Omdat het geen Commando&Conquer spelletje is.
pi_203842576
quote:

[..]
Kunnen ze best doen maar daar krijg je geen terrein mee onder controle, dat kan toch echt alleen met militairen op de grond.
pi_203842577
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Als er kernwapens worden gebruikt zal de NAVO ingrijpen. Op dit moment schat ik de kans groot dat Oekrane gaat winnen.
pi_203842579
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Omdat het geen Commando&Conquer spelletje is.
Ook geen world of tanks.
pi_203842582
quote:

[..]
Dat ook inderdaad. Maar ik denk wel dat als de Russen in straat tot straat gevechten worden gedwongen dat ze het niet gaan redden.

En dus vrees ik binnenkort genadeloze bombardementen.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:47:19 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203842583
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die zijn wel mooi om te gebruiken op konvooien die naar Kiev rijden.
Stingers zijn luchtdoelraketten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203842586
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja sorry :@ Was niet zo bedoeld. Was gewoon een oprechte vraag :)
Nou een inhoudelijk antwoord dan: Gorbatsjov heeft door de Russische troepen in Oost Europe de opdracht te geven in de kazernes te blijven en niet op te treden het mogelijk gemaakt dat landen hun eigen toekomst konden kiezen en heeft daarmee het einde van de koude oorlog en het ijzeren gordijn ingeluid.

Jeltsin was in mijn ogen vooral een passant die een beetje op de winkel paste en nogal fan was van de Wodka.
pi_203842588
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:45 schreef quirina het volgende:

[..]
Vlad liet al doorschemeren wat desastreus en onverwachts te doen, dus ik denk dat ie de nukes niet schuwt.
Ga toch weg joh, het is geen Hollywoodfilm
Dit, dus.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:48:00 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842593
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Als er kernwapens worden gebruikt zal de NAVO ingrijpen. Op dit moment schat ik de kans groot dat Oekrane gaat winnen.
Als de NAVO dan ingrijpt dan is er een 3e wereld oorlog.
4045
onlogisch
pi_203842597
Onpopulaire mening:
Ik vind het hypocriet dat we zo hysterisch doen over Ukrane terwijl in de afgelopen twintig jaar tig oorlogen zijn geweest waar we wel invloed op hadden:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars:_2003%E2%80%93present
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203842598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
sleutelwoord: logistiek. Blijkbaar heeft het russische leger niet voldoende vertrouwen in het logistieke proces om meer tegelijk in te willen zetten. Je moet ook bedenken dat er nu meerdere fronten zijn, en dat brandstof, voedsel en munitie snel weg zijn bij een frontale aanval
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_203842599
Kunnen we straks ook zelfmoordaanslagen verwachten in Rusland van Oekraners? Zoals dat toen ook met Tsjetsjeense rebellen gebeurde?
pi_203842600
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:47 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat ook inderdaad. Maar ik denk wel dat als de Russen in straat tot straat gevechten worden gedwongen dat ze het niet gaan redden.

En dus vrees ik binnenkort genadeloze bombardementen.
Ik ook. Ondertussen zoveel mogelijk luchtafweergeschut sturen als NAVO dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:48:36 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842601
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En ondertussen krijgen de Russen te zien dat het in voormalige Sovjet-staten allemaal niet zo heel slecht gaat. Dat is natuurlijk pijnlijk, en stel je eens voor dat dat de Russen aan het denken zet... :o
:Y
Maarten van Rossum had het in een van zijn podcasts over de uiteenvalling van Rusland. Maar hij voorspelde dat het pas zou gebeuren ergens na zijn dood. Het gaat mij niets verbazen als Maarten dit nog gaat meemaken.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:48:37 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203842602
Als Rusland van Swift wordt afgekoppeld heeft Putin iig tijd gehad om naar het Chinese betaalsysteem over te stappen.
pi_203842607
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef onlogisch het volgende:

[..]
En dan maakt China gebruik van de situatie door Taiwan binnen te vallen.
Chaos compleet.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:49:05 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Stingers zijn luchtdoelraketten
Ooh :@
pi_203842609
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Idd niet. Daarom acht ik dat juist mogelijk.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:49:15 #168
182233 thedeedster
pi_203842611
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef quirina het volgende:
Je zou denken dat die Russische soldaten wel goed getrained zijn op hun kadetten scholen.
Blijkbaar is het dus waar dat ze meer wapens leren schoonmaken dan gebruiken.
Op onbekend terrein zijn is een flink nadeel.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 09:49:30 #169
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842614
quote:

[..]
Als ze dan gewoon gelijk de nukes inzetten dan is het tenminste zo klaar en zitten we niet 5 jaar met al dat gekut
_____
pi_203842616
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Bensel het volgende:

[..]
sleutelwoord: logistiek. Blijkbaar heeft het russische leger niet voldoende vertrouwen in het logistieke proces om meer tegelijk in te willen zetten. Je moet ook bedenken dat er nu meerdere fronten zijn, en dat brandstof, voedsel en munitie snel weg zijn bij een frontale aanval
1941-1943 (waardeloze Russische prestaties) all over again dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:49:52 #171
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203842618
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Patroon het volgende:
Kunnen we straks ook zelfmoordaanslagen verwachten in Rusland van Oekraners? Zoals dat toen ook met Tsjetsjeense rebellen gebeurde?
Oekraners eten ham, dus waarschijnlijk niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203842619
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als Rusland van Swift wordt afgekoppeld heeft Putin iig tijd gehad om naar het Chinese betaalsysteem over te stappen.
Eens. Daarom moet er geen sancties maar een totale embargo komen. Dat is de enige manier om de economie daar kapot te maken op korte termijn.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 09:50:23 #173
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842624
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:Y
Maarten van Rossum had het in een van zijn podcasts over de uiteenvalling van Rusland. Maar hij voorspelde dat het pas zou gebeuren ergens na zijn dood. Het gaat mij niets verbazen als Maarten dit nog gaat meemaken.
Meestal komt het tegenovergestelde uit van wat Maarten voorspelt :7
_____
pi_203842625
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nederland is totaal afhankelijk van Duitsland en Frankrijk op dit toneel, het is geen sportwedstrijdje.
Je hoeft ze niet te volgen, zeker niet als je in NL al maatregelen kan nemen tegen de russiche brievenbusfirmas.

En waarom zouden wij Frankrijk moeten volgen? Tot een jaar geleden vechtten zij nog zij aan zij met rusland in libie.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:50:35 #175
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203842627
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Eens. Daarom moet er geen sancties maar een totale embargo komen. Dat is de enige manier om de economie daar kapot te maken op korte termijn.
Dat betekent ook de gaskraan volledig dicht.

Lezen we mee Groningers??
4045
onlogisch
pi_203842628
Mooi om te zien hoe hier al definitieve conclusies worden getrokken na 4 dagen vechten. Zelfs Nederland capituleerde nog niet na 4 dagen. En wij vochten met Jan Lul op de fiets tegen de Blitzkrieg Duitsers.
pi_203842631
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:49 schreef quirina het volgende:

[..]
Idd niet. Daarom acht ik dat juist mogelijk.
Je acht maar raak. De functie van kernwapens waren tussen de tweede wereldoorlog en koude oorlog inderdaad voor gebruik, maar vandaag de dag is dat alleen maar om jezelf als soeverein land te laten erkennen. Niemand gebruikt kernwapens.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:51:06 #178
498282 Scrummie
pi_203842633
quote:

[..]
Wel een erg korte.
pi_203842634
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Oekraners eten ham, dus waarschijnlijk niet.
:D
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:51:17 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842636
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Op onbekend terrein zijn is een flink nadeel.
En het is nu voor het echie
pi_203842638
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De algemene opinie is toch echt dat Putin openlijk de kernwapens impliceert
pi_203842640
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]
In zijn analyse direct na 9/11 had hij het toch veel beter gezien dan de leidende opinie op dat moment
pi_203842642
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Prima toch, ipv dat we de russen 1 euro per kuub gas gaan betalen doen we dat wel aan de groningers. Iedereen miljonair in Grunn.
pi_203842646
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Wel een erg korte.
In zo'n geval moeten ze doorstoten naar Moskou. Is dat al ooit gelukt?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:52:04 #185
182233 thedeedster
pi_203842649
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:46 schreef halfway het volgende:
Feit is dat Rusland dit gewoon gaat winnen, hoe dan ook.
Dat het land daarna volledig in puin ligt dat zal Poetin echt niet boeien hij moet en zal winnen ik zie nog wel een raketregen gestart worden binnenkort.
Winnen? Poetin komt niet in de buurt van zijn beoogde doel. Hij heeft een enorme kloof geslagen tussen de Oekraner en de Rus.

Hij heeft een doos van Pandora geopend.
pi_203842652
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je acht maar raak. De functie van kernwapens waren tussen de tweede wereldoorlog en koude oorlog inderdaad voor gebruik, maar vandaag de dag is dat alleen maar om jezelf als soeverein land te laten erkennen. Niemand gebruikt kernwapens.
Ik help het je hopen.
pi_203842654
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:50 schreef xminator het volgende:

[..]
Je hoeft ze niet te volgen, zeker niet als je in NL al maatregelen kan nemen tegen de russiche brievenbusfirmas.

En waarom zouden wij Frankrijk moeten volgen? Tot een jaar geleden vechtten zij nog zij aan zij met rusland in libie.
Omdat de Fransen en Duitsers samen de baas zijn over Europa, daarom spreekt Macron 7 keer in 4 dagen met Putin en Rutte precies 0. Iedereen kent z’n plek op dit niveau.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:52:39 #188
498282 Scrummie
pi_203842657
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:51 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Als dreiging ja.

Iets met blaffende honden.
pi_203842659
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Winnen? Poetin komt niet in de buurt van zijn beoogde doel. Hij heeft een enorme kloof geslagen tussen de Oekraner en de Rus.

Die was volgens Putin al sinds 2007 open
pi_203842660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef KroketBroodje het volgende:
Onpopulaire mening:
Ik vind het hypocriet dat we zo hysterisch doen over Ukrane terwijl in de afgelopen twintig jaar tig oorlogen zijn geweest waar we wel invloed op hadden:
Onze houding vind ik prima te verklaren. Oekraine zelf geven we niet echt veel om (net als bij die andere oorlogen) - wij zijn vooral hysterisch omdat het "gevaar" onze richting op komt. Dus voor het aanvallen van scandinavie of polen oid en de totale oorlog die daar uit voort kan komen - dat is de echte angst.
pi_203842666
quote:

[..]
Welnee man, als hij die gaat gebruiken krijgt hij ze net zo hard terug.
Daar zit hij echt niet op te wachten.
In het geval van een grootschalige oorlog met de NAVO zou het nog mogelijk zijn als uiterste middel als Rusland dreigt te verliezen.
pi_203842671
quote:

[..]
Dat doen wel meer landen. Enige keer dat die dingen buiten komen is tijdens die kneuzige parades. Daarna gaan ze weer netjes de kast in.
Dit, dus.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:53:54 #193
182233 thedeedster
pi_203842673
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef KroketBroodje het volgende:
Onpopulaire mening:
In moslimkringen zeer populaire mening. :Y
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:54:02 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842677
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Een invasie was volgens hem alleen denkbaar als Poetin knettergek geworden is :P

Dat Poetin dat is, dat blijkt nu wel ja _O-
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:54:07 #195
38496 Perrin
pi_203842678
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ja als hij straks compleet in puin geschoten Oekrainse steden inneemt dan heeft hij echt zijn doelen niet dichterbij gebracht. In tegendeel.
pi_203842681
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De wet van Murphy.

Everything that can happen will happen.
pi_203842685
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat betekent dat de gaskraan vanuit Rusland dicht gaat, maar dat betekent natuurlijk niet dat er per direct geen gas meer beschikbaar is. Er zijn nog reserves die ingezet kunnen worden, alternatieve bronnen van energie die we kunnen aanspreken en andere leveranciers van gas. Zal nog steeds inhouden dat er bespaart moet worden maar het valt eigenlijk best mee met hoe dramatisch het is.
pi_203842686
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:52 schreef snabbi het volgende:

[..]
Onze houding vind ik prima te verklaren. Oekraine zelf geven we niet echt veel om (net als bij die andere oorlogen) - wij zijn vooral hysterisch omdat het "gevaar" onze richting op komt. Dus voor het aanvallen van scandinavie of polen oid en de totale oorlog die daar uit voort kan komen - dat is de echte angst.
Ik zou hier aan toe willen voegen dat het niet eens perse de geografische richting is maar meer de hele kleine stap naar een WO3. Ik verwacht dat de gehele wereld anders kijkt naar dit conflict dan de andere conflicten de afgelopen 10 jaar
pi_203842688
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:52 schreef xminator het volgende:

[..]
Ja en we moeten niet vergeten dat Oekraniers niet te vergelijken zijn met Nederlanders. Nederlanders gingen na een week al samenheulen met de Duitsers en gaven de joden aan voor een kwartje.
Dit soort wanstaltige teksten mag je lekker voor je houden. Het is een grove belediging aan zoveel mensen die keihard gevochten hebben en gestorven zijn voor Nederland.
pi_203842692
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:55:19 #201
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203842693
De oorlog is nu vier dagen bezig. Ukraine heeft het zwaar maar doet het voor haar kunnen vrij goed. Alleen met de dag bereikt Rusland haar doel wel steeds meer. Amerika heeft er 20 dagen!!! Over gedaan om Bagdad toentertijd in te nemen. Mensen die nu al zeggen dat Oekrane aan de winnende hand is, zijn niet goed bij hun hoofd. Juist Rusland zou je in dit geval veel progressie toe bedelen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203842694
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In het geval van een grootschalige oorlog met de NAVO zou het nog mogelijk zijn als uiterste middel als Rusland dreigt te verliezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat doen wel meer landen. Enige keer dat die dingen buiten komen is tijdens die kneuzige parades. Daarna gaan ze weer netjes de kast in.
Dit hoop ik allemaal ook maar Putin is totaal onberekenbaar geworden in een week of 2.
pi_203842695
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:54 schreef Confetti het volgende:

[..]
De wet van Murphy.

"Anything that can go wrong will go wrong."
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:55:53 #204
498282 Scrummie
pi_203842701
twitter

Kutland
pi_203842702
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:54 schreef Confetti het volgende:

[..]
De wet van Murphy.

Ohja, nou ik wacht al jaren op een Champions League voor PSV maar het happened nooit, dus die Murphy kletst maar raak.
Dit, dus.
pi_203842704
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Terug maar niet van de EU die moeten daar eerst over vergaderen _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:56:35 #207
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203842709
quote:

[..]
Ja en we moeten niet vergeten dat Oekraniers niet te vergelijken zijn met Nederlanders. Nederlanders gingen na een week al samenheulen met de Duitsers en gaven de joden aan voor een kwartje.
Mooi dat je zo open bent over het NSB verleden van je familie
pi_203842710
Ik,geloof dat Putin heel ziek is en wil sterven als een soort held en dat ie daarom zo doorgedraaid bezig is nu.
Hij heeft duidelijk een prednison gezicht.
pi_203842712
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Kutland
Dit soort truukjes passen wij ook toe.
pi_203842715
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit soort wanstaltige teksten mag je lekker voor je houden. Het is een grove belediging aan zoveel mensen die keihard gevochten hebben en gestorven zijn voor Nederland.
Diep respect voor de verzetshelden, maar laten we niet wegkijken voor de realiteit. In geen enkele land zijn er zoveel Joden vermoord als in NL en dat komt mede door deze zwarte pagina.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:57:05 #211
498282 Scrummie
pi_203842717
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:56 schreef quirina het volgende:
Ik,geloof dat Putin heel ziek is en wil sterven als een soort held en dat ie daarom zo doorgedraaid bezig is nu.
Hij heeft duidelijk een prednison gezicht.
Bedankt voor deze analyse. Doen we niets mee.
pi_203842718
Gaat volgens mij toch allemaal niet zo lekker voor de Russen

Volgens deze dame heeft zelfs een heel platoon zich overgeven
https://www.washingtonpos(...)1fc61f0be_video.html
pi_203842721
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De oorlog is nu vier dagen bezig. Ukraine heeft het zwaar maar doet het voor haar kunnen vrij goed. Alleen met de dag bereikt Rusland haar doel wel. Amerika heeft er 20 dagen!!! Over gedaan om Bagdad toentertijd in te nemen. Mensen die nu al zeggen dat Oekrane aan de winnende hand is, zijn niet goed bij hun hoofd. Juist Rusland zou je in dit geval veel progressie toe bedelen.
Amerika had alle tijd om dat doel te bereiken. Die hadden als ze er zin in hadden ook nog wel een halve eeuw in Irak kunnen blijven. Rusland heeft die tijd niet, die hebben net voldoende middelen voor een snelle invasie en regime change.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 09:57:46 #215
498282 Scrummie
pi_203842727
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef devlinmr het volgende:

Dit is een bericht van twee dagen geleden.
pi_203842730
Een kijkje achter de beweegredenen (die overigens geweld nimmer rechtvaardigt), maar die (de onnozele, onrealistische woke wensdenk) diplomatie van de US en het westen in het algemeen wel ter harte mag nemen.

Les 1 in diplomatie: denk zoals je tegenstander denkt.

twitter
pi_203842731
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:55 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
[..]
Dit hoop ik allemaal ook maar Putin is totaal onberekenbaar geworden in een week of 2.
Hij is bezig met een zeer agressieve campagne, maar dat ie kernwapens gaat gebruiken is uitgesloten. Net zoals toen de Amerikanen die hysterische campagne begonnen tegen de Afghanen en Irakezen en er ook zo werd gevreesd voor een mentale inzinking bij Bush. Gaat niet gebeuren.
Dit, dus.
pi_203842732
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef xminator het volgende:

[..]
Diep respect voor de verzetshelden, maar laten we niet wegkijken voor de realiteit. In geen enkele land zijn er zoveel Joden vermoord als in NL en dat komt mede door deze zwarte pagina.
Ga er nog lekker 'feitjes' bij verzinnen. Houd je kop er gewoon over dicht man, debiel.
pi_203842734
quote:

[..]
Heb je daarom een emmer met kwartjes van je opa gekregen?
pi_203842735
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef devlinmr het volgende:

Ja het gaat ook gewoon heel slecht. Ze hebben veel te weinig troepen ingezet en de grootte van het land onderschat.
pi_203842736
Ik ben blij dat wij als klein landje niet veel kunnen, als ik al die oorlogsretoriek hoor in de media.
pi_203842741
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Mooi dat je zo open bent over het NSB verleden van je familie
Ik poep op de NSB’ers en daarom kookt mijn bloed ook door de passieve houding van NL in deze. Mede gezien MH17.
pi_203842743
quote:

[..]
Hollandse handelsgeest. Voc mentaliteit w/
pi_203842751
Is Turkije ook voor sancties? Of zijn die bang voor hun gaslevering?
pi_203842753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hij is bezig met een zeer agressieve campagne, maar dat ie kernwapens gaat gebruiken is uitgesloten. Net zoals toen de Amerikanen die hysterische campagne begonnen tegen de Afghanen en Irakezen en er ook zo werd gevreesd voor een mentale inzinking bij Bush. Gaat niet gebeuren.
Wou dat ik jouw overtuiging had.
pi_203842758
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:59 schreef Mondkapje het volgende:
Is Turkije ook voor sancties?
Ja.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:00:11 #227
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203842759
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef xminator het volgende:

[..]
Ja. Nee. Dit slaat nergens op. Tyft op.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:00:22 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203842761
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Sommige mensen hier denken volgens mij dat Putin letterlijk een rode knop onder zijn desk heeft waarmee de nukes dan direct worden afgeschoten.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:00:35 #229
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203842763
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:59 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Wou dat ik jouw overtuiging had.
Zodra die dat doet doet een NAVO nucleair land een bom op het Kremlin. Lijkt me niet dat hij daar iets mee te winnen heeft.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203842767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Amerika had alle tijd om dat doel te bereiken. Die hadden als ze er zin in hadden ook nog wel een halve eeuw in Irak kunnen blijven. Rusland heeft die tijd niet, die hebben net voldoende middelen voor een snelle invasie en regime change.
Waar blijkt dat uit.. Jezus wat een kut meningen komen hier naar voren. Geen enkele onderbouwing.
pi_203842768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Sommige mensen hier denken volgens mij dat Putin letterlijk een rode knop onder zijn desk heeft waarmee de nukes dan direct worden afgeschoten.
Kan moeilijk ingewikkelder zijn dan je wasmachine starten toch?
pi_203842770
200 Nederlandse Stingers naar Oekrane. Niet slecht :) Hopelijk komen ze op tijd aan

https://www.nu.nl/spannin(...)en-aan-oekraine.html
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:01:27 #233
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203842771
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dan onderschat je Putin, er is nog niet eens voor 1/3 aan Russische soldaten ingezet. Gisteren kwam naar buiten dat van de 200.000 Russische soldaten aan de grens, er op dit moment tussen de 30.000 en 60.000 Russen zijn ingezet. De Russen vallen aan in golven en met deze snelheid lijkt Oekrane het nog maar net te houden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:01:32 #234
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203842774
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:59 schreef Mondkapje het volgende:
Is Turkije ook voor sancties? Of zijn die bang voor hun gaslevering?
die was een van de eerste die zich eigenlijk tegen sprak
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:01:40 #235
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203842776
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Kan moeilijk ingewikkelder zijn dan je wasmachine starten toch?
Het zal ongetwijfeld wat gecompliceerder zijn dan ouderwetse James Bond-films ons doen geloven :+
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203842778
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:01 schreef RAVW het volgende:

[..]
die was een van de eerste die zich eigenlijk tegen sprak
Goh.
pi_203842781
Russische inval doet me tot nu toe nog het meeste denken aan een potje Civilization 6. Je hebt altijd te weinig eenheden, steden veroveren schiet niet op en de hele wereld is na 2 turns boos op je.
pi_203842793
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:58 schreef Montagui het volgende:
Een kijkje achter de beweegredenen (die overigens geweld nimmer rechtvaardigt), maar die (de onnozele, onrealistische woke wensdenk) diplomatie van de US en het westen in het algemeen wel ter harte mag nemen.

Les 1 in diplomatie: denk zoals je tegenstander denkt.

[ twitter ]
Dat kletsverhaal van “geen inch opschuiven van de NAVO” is nog nooit vastgelegd in een verdrag. Dat betekent automatisch dat het niet bestaat. Wat wel bestaat is dat autonome landen zlf hun verdediging mogen bepalen, bijvoorbeeld via een lidmaatschap van de NAVO. Tot deze invasie was daar geen sprake van. Oekraen stond/staat niet op het lijstje.
Dit, dus.
pi_203842798
Ben met wakker.
Hebben de Russen Kiev ingenomen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:03:30 #240
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203842801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:01 schreef Stoorzendert het volgende:
200 Nederlandse Stingers naar Oekrane. Niet slecht :) Hopelijk komen ze op tijd aan

Laat die Russen maar bloeden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:03:31 #241
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203842802
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
die schiet je niet zo maar af , en dat kan niet 1 iemand bepalen , daar zijn meerdere mensen voor en meerdere sleutels en locaties
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:03:42 #242
498282 Scrummie
pi_203842808
twitter
pi_203842809
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:01 schreef Aurelius het volgende:
Russische inval doet me tot nu toe nog het meeste denken aan een potje Civilization 6. Je hebt altijd te weinig eenheden, steden veroveren schiet niet op en de hele wereld is na 2 turns boos op je.
Dit.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 10:03:57 #244
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203842813
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:03 schreef superniger het volgende:
Ben met wakker.
Njet
_____
pi_203842814
quote:
Ben met wakker.
Not even close
pi_203842815
quote:
Ben met wakker.
nein
pi_203842817
quote:
Ik flikker in Civ 6 vaak gewoon een paar nukes op buren die bijdehand gaan lopen doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203842821
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat kletsverhaal van “geen inch opschuiven van de NAVO” is nog nooit vastgelegd in een verdrag. Dat betekent automatisch dat het niet bestaat. Wat wel bestaat is dat autonome landen zlf hun verdediging mogen bepalen, bijvoorbeeld via een lidmaatschap van de NAVO. Tot deze invasie was daar geen sprake van. Oekraen stond/staat niet op het lijstje.
Niet onbelangrijk Rusland is een kernmacht, elk Navo land weet dat als je een aanval op Rusland zou doen dat het dan uiteindelijk in ellende eindigt.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:04:16 #249
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203842822
quote:
Ben met wakker.
Nee.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:04:24 #250
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203842825
Van 10 tot 12 extra uitzending op BNR.
Net begonnen dus. :)
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:04:31 #251
498282 Scrummie
pi_203842826
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik flikker in Civ 6 vaak gewoon een paar nukes op buren die bijdehand gaan lopen doen.
KoosPutin.
pi_203842834
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:03 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Krijg het idee dat het moreel en motivatie totaal weg is bij het Russische leger, Putin heeft zich daar op verkeken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_203842838
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ghandi gespot.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:05:05 #254
38496 Perrin
pi_203842839
quote:

[..]
Wat wl bewijsbaar is, is dat Rusland zich zelf niet houdt aan daadwerkelijk door henzelf ondertekende verdragen.
https://en.wikipedia.org/(...)_Security_Assurances
pi_203842840
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Dan onderschat je Putin, er is nog niet eens voor 1/3 aan Russische soldaten ingezet. Gisteren kwam naar buiten dat van de 200.000 Russische soldaten aan de grens, er op dit moment tussen de 30.000 en 60.000 Russen zijn ingezet. De Russen vallen aan in golven en met deze snelheid lijkt Oekrane het nog maar net te houden.
Als de Russen verstandig zijn, proberen ze zo veel mogelijk uit de grootschalige gevechten in de steden te blijven. Ik verwacht ook dat Poetin niet heel veel haast heeft, als hij Kiev omsingeld heeft kan hij als hij dat wil ook afwachten.

De Oekrainers weren zich dapper maar ben het met je eens dat dit nog weinig zegt over de uiteindelijke afloop.
pi_203842846
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:03 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Not even close
pi_203842847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:00 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Ja.
Dat had ik niet verwacht _O_

Misschien dat Poetin zich ook verkeken heeft op het aantal bevriende leiders. Er zijn er toch al een aantal die niet thuis geven.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:05:29 #258
498282 Scrummie
pi_203842849
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:04 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Krijg het idee dat het moreel en motivatie totaal weg is bij het Russische leger, Putin heeft zich daar op verkeken.
Kan, maar we zien natuurlijk lang niet alles.
pi_203842850
quote:
Ja dit. Ik zie eigenlijk alleen maar problemen. Zelfs bij een regime change is het onwaarschijnlijk dat de bevolking hiermee instemt. Een volledige bezetting lijkt momenteel totaal uitgesloten.
pi_203842854
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:03 schreef RAVW het volgende:

[..]
die schiet je niet zo maar af , en dat kan niet 1 iemand bepalen , daar zijn meerdere mensen voor en meerdere sleutels en locaties
Uiteindelijk meestal 2 mensen, de president en de hoogste generaal, persoonlijk denk ik dat Putin niet even op de knop ramt, daar is hij te intelligent voor.
pi_203842858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:05 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Hoeveel % van Kiev is volgens jou in Russische handen?
pi_203842863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat wl bewijsbaar is, is dat Rusland zich zelf niet houdt aan daadwerkelijk door henzelf ondertekende verdragen.
https://en.wikipedia.org/(...)_Security_Assurances
Nee, maar dat is tegenwoordig de standaard. Dat doen China, de VS en Europa ook niet.
Dit, dus.
pi_203842866
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:04 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Ik krijg dat idee helemaal niet. Alleen op fok lees ik dit soort onzin. Dat moraal zit wel goed.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:06:38 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842868
pi_203842869
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:04 schreef Hyperdude het volgende:
Van 10 tot 12 extra uitzending op BNR.
Net begonnen dus. :)
AJB vind ik een irritante lul, 1 van de weinige Podcasts van BNR die ik weiger te luisteren.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:07:15 #266
498282 Scrummie
pi_203842874
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:06 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Alleen op fok lees ik dit soort onzin
Dat is dan ook weer grote flauwekul.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:07:30 #267
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203842877
quote:

Maar hoe krijg je de dingen daarheen?
Uki truckers staan hier aan de grens en willen/kunnen/durven niet terug.
pi_203842879
twitter
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:07:51 #269
38496 Perrin
pi_203842882
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, maar dat is tegenwoordig de standaard. Dat doen China, de VS en Europa ook niet.
Maar dan is klagen over een onduidelijke en nergens vastgelegde mondelinge toezegging van n poppetje nogal potsierlijk.
pi_203842884
quote:

Waren een week geleden al toegezegd, lekker vlot weer.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203842888
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:07 schreef Aether het volgende:

[..]
Waren een week geleden al toegezegd, lekker vlot weer.
Volgens mij waren dat de geweren, maar die zijn nog niet op transport.
pi_203842895
quote:

[..]
Ik krijg dat idee helemaal niet. Alleen op fok lees ik dit soort onzin. Dat moraal zit wel goed.
Oeh, andere mening, dat moet wel onzin zijn.

Ga ff naar buiten ofzo, je zit te lang achter je beeldscherm stoerpraat te doen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_203842896
https://twitter.com/swsjoerdsma/status/1497489414221668352

Iemand als Sjoerd die baalt er zo van dat hij niet in Amerika is geboren. Dan had hij zich aangesloten bij een neocon/havik lobbygroep. Wat een gek is dat joh.
pi_203842901
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat had ik niet verwacht _O_

Misschien dat Poetin zich ook verkeken heeft op het aantal bevriende leiders. Er zijn er toch al een aantal die niet thuis geven.
Op zich goed nieuws. Aan de andere kant: een kat in het nauw....
pi_203842907
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uiteindelijk meestal 2 mensen, de president en de hoogste generaal, persoonlijk denk ik dat Putin niet even op de knop ramt, daar is hij te intelligent voor.
Je kunt en intelligent en gek zijn. Het is niet of/of.
pi_203842908
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar dan is klagen over een onduidelijke en nergens vastgelegde mondelinge toezegging van n poppetje nogal potsierlijk.
Niet als je de ambitie hebt om de Soviet unie opnieuw leven in te blazen. Je moet iets verzinnen, natuurlijk. B
Dit, dus.
pi_203842910
twitter

Cyprus is nu ook voor het verwijderen van Rusland uit het SWIFT-systeem. Volgens mij is iedereen dan wel inmiddels voor.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:10:13 #278
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203842911
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:08 schreef theunderdog het volgende:

Iemand als Sjoerd die baalt er zo van dat hij niet in Amerika is geboren. Dan had hij zich aangesloten bij een neocon/havik lobbygroep. Wat een gek is dat joh.
Waar eerder de altijd vervelende teringlul Jan Paternotte zich profileerde als keronamannetje moet nu Sjoerd Sjoerdsma of all places zich oproepen als oorlogmannetje. Vermoeiond.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:10:24 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203842913
quote:

Hij tweet iets over levering van wapens en jij haalt Amerika en lobbygroepen bij?

Hoe kom je daarop?
pi_203842914
quote:

Wat bazel jij nou weer? Wat is er mis met het leveren van wapens aan Oekrane?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:10:40 #281
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203842916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:10 schreef Restyler het volgende:
[ twitter ]

Cyprus is nu ook voor het verwijderen van Rusland uit het SWIFT-systeem. Volgens mij is iedereen dan wel inmiddels voor.
Erg mooi.
pi_203842917
quote:

[..]
quote:

[..]
Jouw reactie is exact wat ik bedoel met les 1 van diplomatie.

Vanuit westers perspectief is jouw reactie 'logisch'. Iedere staat/land moet vrij zijn om te willen wat ze willen. Niks mis mee.

Denk nu eens vanuit Russisch perspectief, dan zie je de 'dreiging' naderen, stap voor stap, regio na regio.

Van Finland tot Oekraine wordt de invloed 'bevochten'.
pi_203842921
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
…gebruikt nog steeds geen kernwapens.
Dit, dus.
pi_203842922
Oekraners voeren steeds meer troepen aan richting Kiev. Als de Russen er niet in slagen de stad te omsingelen wordt het sowieso een kansloos verhaal.
pi_203842923
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203842932
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een kat in het nauw kan rare orders geven maar die worden dan of niet uitgevoerd of als aanleiding gebruikt om om Poetin uit zijn positie te werken. Je zult nog eerder een bericht op RT zien dat Poetin 'om gezondheidsredenen is afgetreden' dan dat er een kernkop richting Kiev gaat.
pi_203842936
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja het gaat ook gewoon heel slecht. Ze hebben veel te weinig troepen ingezet en de grootte van het land onderschat.
De grootte van het land onderschat?

Ze hebben geen landkaarten jn Rusland?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:12:17 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203842938
quote:

[..]
Vraag dat aan al die Russen die zonder brandstof en eten langs de kant van de weg staan.
pi_203842940
Ballistische raket (ISKANDER) onderweg naar Oekrane?
Cindy De Vuyst
pi_203842948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
…gebruikt nog steeds geen kernwapens.
....slaat steeds wilder om zich heen en graaft zich in.

Wat betreft kernwapens: daar durf ik niet over te speculeren. Ik heb geen idee wat er omgaat in het hoofd van Poetin.
pi_203842949
aan alle mensen die roepen dat er met Poetin onderhandeld moet worden:

hoe onderhandel je met iemand die zich consequent niet aan zijn woord houdt, en constant liegt over de situatie? (tot het moment van de invasie was elke gedachte dat Rusland een invasie zou plegen bijvoorbeeld "westerse hysterie")
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:12:58 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203842951
Maar waarom zou Poetin na 5 dagen oorlog ineens een kat in het nauw zijn als hij - volgens velen - jarenlang met voorbereidingen bezig is geweest?
pi_203842952
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
De grootte van het land onderschat?

Ze hebben geen landkaarten jn Rusland?
Dat wel, maar de verkeerde schaal erop gezet.
pi_203842954
Cindy De Vuyst
pi_203842955
De vorige slag om Kiev, voor de kenners van enige wereldhistorie. Een van de grootste slagen aller tijden.

twitter
pi_203842961
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar waarom zou Poetin na 5 dagen oorlog ineens een kat in het nauw zijn als hij - volgens velen - jarenlang met voorbereidingen bezig is geweest?
Niet. Daarom moet men zsm zoveel mogelijk economische sancties nemen als ze geen militaire acties willen nemen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:13:44 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203842962
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
AJB vind ik een irritante lul, 1 van de weinige Podcasts van BNR die ik weiger te luisteren.
Die is nog niet wakker. :P
pi_203842966
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hij tweet iets over levering van wapens en jij haalt Amerika en lobbygroepen bij?

Hoe kom je daarop?
Omdat wij hier niets mee te winnen hebben. Hij wil ons meetrekken in een oorlog.
pi_203842972
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat bazel jij nou weer? Wat is er mis met het leveren van wapens aan Oekrane?
Alles. Wat hebben wij daarmee te winnen? het is een Russisch-Oekrainse aangelegenheid.
pi_203842974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Jouw reactie is exact wat ik bedoel met les 1 van diplomatie.

Vanuit westers perspectief is jouw reactie 'logisch'. Iedere staat/land moet vrij zijn om te willen wat ze willen. Niks mis mee.

Denk nu eens vanuit Russisch perspectief, dan zie je de 'dreiging' naderen, stap voor stap, regio na regio.

Van Finland tot Oekraine wordt de invloed 'bevochten'.
Dat is een leugen. De navo is geen agressor, nooit geweest. Dan zouden al zijn pijlen gericht zijn op de Baltische Staten. Op steenworp afstand van zijn eerste grote stad. Waar loopt ie te kutten? Georgie, Tsjetsjeni, Oekrane.

Expansiedrift met als smoesje het immense gevaar genaamd NAVO. Dat ie z’n moeder voor de gek gaat houden. Go fuck yourself wordt een steeds beter antwoord op die kneus.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')