Kunnen ze best doen maar daar krijg je geen terrein mee onder controle, dat kan toch echt alleen met militairen op de grond.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gaan de Russen vervolgens van grotere hoogte bombarderen, kunnen wij weer janken over collateral damage.
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Als er kernwapens worden gebruikt zal de NAVO ingrijpen. Op dit moment schat ik de kans groot dat Oekraïne gaat winnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ergens kan daar ook het gevaar in schuilen voor de rest van de wereld. Stel dat Rusland zich stukbijt op het Oekraïnse leger, wie zegt dan dat Vlad niet naar zwaardere middelen gaat grijpen?
Ook geen world of tanks.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat het geen Commando&Conquer spelletje is.
Dat ook inderdaad. Maar ik denk wel dat als de Russen in straat tot straat gevechten worden gedwongen dat ze het niet gaan redden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het verschil is vooral dat de Russische tactiek vrij matig lijkt tot nu toe.
Stingers zijn luchtdoelrakettenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die zijn wel mooi om te gebruiken op konvooien die naar Kiev rijden.
Nou een inhoudelijk antwoord dan: Gorbatsjov heeft door de Russische troepen in Oost Europe de opdracht te geven in de kazernes te blijven en niet op te treden het mogelijk gemaakt dat landen hun eigen toekomst konden kiezen en heeft daarmee het einde van de koude oorlog en het ijzeren gordijn ingeluid.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja sorryWas niet zo bedoeld. Was gewoon een oprechte vraag
Ga toch weg joh, het is geen Hollywoodfilmquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:45 schreef quirina het volgende:
[..]
Vlad liet al doorschemeren wat desastreus en onverwachts te doen, dus ik denk dat ie de nukes niet schuwt.
Als de NAVO dan ingrijpt dan is er een 3e wereld oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Als er kernwapens worden gebruikt zal de NAVO ingrijpen. Op dit moment schat ik de kans groot dat Oekraïne gaat winnen.
sleutelwoord: logistiek. Blijkbaar heeft het russische leger niet voldoende vertrouwen in het logistieke proces om meer tegelijk in te willen zetten. Je moet ook bedenken dat er nu meerdere fronten zijn, en dat brandstof, voedsel en munitie snel weg zijn bij een frontale aanvalquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus ook niet, waarom niet gewoon 75 procent inzetten en 25 procent achter de hand houden?
Ik ook. Ondertussen zoveel mogelijk luchtafweergeschut sturen als NAVO dus.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad. Maar ik denk wel dat als de Russen in straat tot straat gevechten worden gedwongen dat ze het niet gaan redden.
En dus vrees ik binnenkort genadeloze bombardementen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En ondertussen krijgen de Russen te zien dat het in voormalige Sovjet-staten allemaal niet zo heel slecht gaat. Dat is natuurlijk pijnlijk, en stel je eens voor dat dat de Russen aan het denken zet...
En dan maakt China gebruik van de situatie door Taiwan binnen te vallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als de NAVO dan ingrijpt dan is er een 3e wereld oorlog.
Oohquote:
Idd niet. Daarom acht ik dat juist mogelijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ga toch weg joh, het is geen Hollywoodfilm
Op onbekend terrein zijn is een flink nadeel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:44 schreef quirina het volgende:
Je zou denken dat die Russische soldaten wel goed getrained zijn op hun kadetten scholen.
Blijkbaar is het dus waar dat ze meer wapens leren schoonmaken dan gebruiken.
Als ze dan gewoon gelijk de nukes inzetten dan is het tenminste zo klaar en zitten we niet 5 jaar met al dat gekutquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als de NAVO dan ingrijpt dan is er een 3e wereld oorlog.
1941-1943 (waardeloze Russische prestaties) all over again dus.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Bensel het volgende:
[..]
sleutelwoord: logistiek. Blijkbaar heeft het russische leger niet voldoende vertrouwen in het logistieke proces om meer tegelijk in te willen zetten. Je moet ook bedenken dat er nu meerdere fronten zijn, en dat brandstof, voedsel en munitie snel weg zijn bij een frontale aanval
Oekraïners eten ham, dus waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Patroon het volgende:
Kunnen we straks ook zelfmoordaanslagen verwachten in Rusland van Oekraïners? Zoals dat toen ook met Tsjetsjeense rebellen gebeurde?
Eens. Daarom moet er geen sancties maar een totale embargo komen. Dat is de enige manier om de economie daar kapot te maken op korte termijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als Rusland van Swift wordt afgekoppeld heeft Putin iig tijd gehad om naar het Chinese betaalsysteem over te stappen.
Meestal komt het tegenovergestelde uit van wat Maarten voorspeltquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Maarten van Rossum had het in een van zijn podcasts over de uiteenvalling van Rusland. Maar hij voorspelde dat het pas zou gebeuren ergens na zijn dood. Het gaat mij niets verbazen als Maarten dit nog gaat meemaken.
Je hoeft ze niet te volgen, zeker niet als je in NL al maatregelen kan nemen tegen de russiche brievenbusfirmas.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nederland is totaal afhankelijk van Duitsland en Frankrijk op dit toneel, het is geen sportwedstrijdje.
Dat betekent ook de gaskraan volledig dicht.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eens. Daarom moet er geen sancties maar een totale embargo komen. Dat is de enige manier om de economie daar kapot te maken op korte termijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |