Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Wat lul jij een partij onzin. Eerst zie ik je schrijven dat Rusland een paar honderd miljoen mensen achter de hand heeft (141 miljoen inwoners) en nu dat Duitsland pas halverwege de jaren negentig weer een leger had (was halverwege jaren 50).quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, tot ergens midden of eind jaren '90 MOCHTEN die niet eens een eigen leger hebben. Vanwege WOII. Het Duitse leger is meer waar dan het ooit was, sinds augustus 1945.
Ik heb wel problemen met jonge mannelijke vluchtelingen uit dat land op het moment dat wij voor hen moeten strijden c.q. sterven. Het is alleen maar gepast als eerst de mannen uit die regio voor hun zaak strijden en daarna pas beroep doen op mannen verderaf. Ongetrainde mannelijke vluchtelingen dienen wel eerst getraind te worden voordat ze richting de oorlog worden gestuurd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik geen problemen met vluchtelingen. Omdat ze blank zijn zou je denken. Neen dat is niet de reden. Omdat het ECHTE oorlogsvluchtelingen zijn
Onzin, de Bundeswehr is opgericht in 1955.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:51 schreef RetepV het volgende:
Eh, tot ergens midden of eind jaren '90 MOCHTEN die niet eens een eigen leger hebben. Vanwege WOII. Het Duitse leger is meer waar dan het ooit was, sinds augustus 1945.
Afsluiten van de zwarte zeequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef Ali_boo het volgende:
What the hell is een montroux treaty![]()
[ twitter ]
Denk niet dat je de Amerikanen daarin mee krijgt, maar als je als eens de legers van de EU lidstaten weet te combineren maak je al een reuzenstap.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wordt het geen tijd om al die aparte legertjes met aparte budgetten te vervangen tot 1 groot NAVO leger. Met 1 groot budget.
De verdeling van de kosten worden berekend volgens inwoners. Belgi met 11 miljoen inwoners spekt de pot minder dan de VS met z'n 330 miljoen inwoners.
Dat wil zeggen, aankoop van tanks, rekrutering wordt door 1 groot budget gedaan
Gaat over wie toegang heeft tot de Zwarte Zee. Maw, welke schepen Turkije doorlaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef Ali_boo het volgende:
What the hell is een montroux treaty![]()
[ twitter ]
Ik zit zonder leesbril achter mijn computer en kijk op een 4K monitor. Het is voor mij dus vrij makkelijk om een . te missen. En met dit font zijn de punten erg klein.quote:
plaats genoeg hier voor paar bloedmooie jonge dames rond de 20 jaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik heb wel problemen met jonge mannelijke vluchtelingen uit dat land op het moment dat wij voor hen moeten strijden c.q. sterven. Het is alleen maar gepast als eerst de mannen uit die regio voor hun zaak strijden en daarna pas beroep doen op mannen verderaf. Ongetrainde mannelijke vluchtelingen dienen wel eerst getraind te worden voordat ze richting de oorlog worden gestuurd.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef Perrin het volgende: [..] Het is wat Hitler gedaan zou hebben ipv een kogel door zijn eigen kop te jagen. Laatste 'if I go, you go to' maatregel.
Polen is toch Navo lid? Kan je beter alvast van te voren iets aan de grens zetten om die lijn in het zand te trekken dan dat ze achteraf ingezet moeten worden om Polen te bevrijden/actief te verdedigen. Of het is gewoon geactiveerd en klaar om te gaan maar nog niet ingezet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef Ali_boo het volgende: [..] Boots on the ground ? No Freaking way
Ze hebben een paar duizend soldaten naar Polen gestuurd een paar dagen terug maar ik weet niet of ze echt klaar zijn om actie te ondernemen
Onacceptabel!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zit zonder leesbril achter mijn computer en kijk op een 4K monitor. Het is voor mij dus vrij makkelijk om een . te missen. En met dit font zijn de punten erg klein.
3.4 miljoen dus.
Daarom hebben we binnen de NATO een afspraak dat ieder land evenredig bijdraagt, de 2% van het BNP regel... Maar ja... Dat hoeft allemaal niet meer he?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wordt het geen tijd om al die aparte legertjes met aparte budgetten te vervangen tot 1 groot NAVO leger. Met 1 groot budget.
De verdeling van de kosten worden berekend volgens inwoners. Belgi met 11 miljoen inwoners spekt de pot minder dan de VS met z'n 330 miljoen inwoners.
Dat wil zeggen, aankoop van tanks, rekrutering wordt door 1 groot budget gedaan
Ja ze zijn gestoord. Het zijn trouwens gewoon EU landen, dus als Rusland aan Finland en Zweden komt dan staan de EU landen die in de NAVO zitten gewoon klaar om bij te springen en vervolgens artikel 5 te activeren. Wat denken die debielen wel niet in het Kremlin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Isdatzo het volgende:
Russia’s foreign ministry spokesperson, Maria Zakharova, has warned both Finland and Sweden that they will face “detrimental military and political consequences” if they attempt to join Nato.
Koekoek.
Het is ze daar in het Kremlin wel echt naar de bol gestegen.
Nou ja, de centrale corona-reeks ging ook weleens hard.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Dit is de snelste topicsreeks die ik ooit heb gezien op FOK.
Not this shit again.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
plaats genoeg hier voor paar bloedmooie jonge dames rond de 20 jaar.
Yep lees het ook net op wikiquote:
West-Duitsland had een leger van bijna 500.000 man tijdens de koude oorlog met iets van 3000 tanks. Was echt een sterk leger.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, de Bundeswehr is opgericht in 1955.
Dat verklaart een boel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zit zonder leesbril achter mijn computer en kijk op een 4K monitor. Het is voor mij dus vrij makkelijk om een . te missen. En met dit font zijn de punten erg klein.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat heeft daar weinig mee te maken. Nederland is een onderdeel, en heeft net als andere landen specialiteiten waarin het echt goed is. Dat gedoe over dat het Nederlandse leger op elk vlak nutteloos is is altijd zo kansloos en slaat gewoon nergens op.
https://www.defensie.nl/a(...)e-ballistische-raketquote:SMART-L radar van marine vindt ‘vijandelijke’ ballistische raket (video)
Met behulp van de nieuwe SMART-L Multi Mission/Naval radar van Zr.Ms. De Zeven Provincin is een ballistische raket uitgeschakeld. Met deze radar is Nederland het enige Europese land dat het luchtruim tot buiten de dampkring en de ruimte tot 2.000 kilometer gelijktijdig kan scannen op luchtdreigingen, zoals (ballistische) raketten. De succesvolle actie is uitgevoerd tijdens de oefening
Naast detectie op afstand ‘ziet’ de nieuwe SMART-L gelijktijdig dreiging in het luchtruim.
Na een luchtwaarschuwing detecteert de nieuwe SMART-L Multi Mission/Naval radar ballistische raketten tot op 2.000 kilometer afstand. Het schip kan dit vervolgens melden bij bondgenoten, zoals de Amerikanen.
Naast de detectie op afstand ‘ziet’ de nieuwe SMART-L gelijktijdig dreiging in het luchtruim. De Zeven Provincin is wel in staat een maritiem eskader te beschermen tegen anti-scheepsraketten die op afstand zijn afgevuurd. Voor de verdediging tegen projectielen buiten de dampkring, heeft de marine de Amerikanen nodig. Met succes vernietigden zij een 14.000 kilometer per uur door de ruimte vliegende ballistische raket. Dat gebeurde met een interceptorraket, afgevuurd vanaf de USS Paul Ignatius, maar wel op basis van de informatie die de SMART-L verschafte. Nederland zelf beschikt niet over dergelijke raketten, vandaar dat een partner het ‘vijandelijke’ projectiel uitschakelde.
Voor de verdediging tegen projectielen buiten de dampkring, heeft de marine de Amerikanen nodig.
Nederland al jaren koploper
Nederland is op het gebied van radar al jaren koploper. In 2006 is voor het eerst de baan van een bedreigend projectiel in de ruimte berekend. Dat gebeurde destijds nog door Holland Signaal, het huidige Thales. Ook toen werd samengewerkt met de Amerikanen om de raket te vernietigen. De testen waren bij Hawai.
Niet? Nucleaire wapens hebben geen praktisch nut behalve als dreiging of als laatste redmiddel.quote:
Echt niet! Vroeger in #DEF, daar gingen de SC's pas hard!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Sneller dan Corona maart 2020?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Was ja... Toen hadden wij ook nog 200.000 man en 1000 tanks...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:57 schreef Dr88 het volgende:
[..]
West-Duitsland had een leger van bijna 500.000 man tijdens de koude oorlog met iets van 3000 tanks. Was echt een sterk leger.
ESF niet meegemaakt zekerquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
We hebben MasterMiloquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was ja... Toen hadden wij ook nog 200.000 man en 1000 tanks...
Zucht ik reageerde op verhaal dat Duitsland pas sinds jare 90 een leger mocht hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Redmiddel is wellicht niet de juiste omschrijving.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet? Nucleaire wapens hebben geen praktisch nut behalve als dreiging of als laatste redmiddel.
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecordineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk niet dat je de Amerikanen daarin mee krijgt, maar als je als eens de legers van de EU lidstaten weet te combineren maak je al een reuzenstap.
Ook lang geleden dat iets mij zo interesseerde als dit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Zijn van die aparte holografische radar dingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
https://www.defensie.nl/a(...)e-ballistische-raket
![]()
![]()
best handig om te hebben als Putin aan de nucleaire knoppen zit
Mocht de pleuris uitbreken dan hoop ik dat de Zr.Ms. De Zeven Provincin dezelfde bescherming krijgt als een carrier
I know.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef Dr88 het volgende:
Zucht ik reageerde op verhaal dat Duitsland pas sinds jare 90 een leger mocht hebben.
Er zijn meer mooie raketverdedigingssystemen. Maar als Poetin er duizend tegelijk afvuurt wordt het toch trickyquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Mocht de pleuris uitbreken dan hoop ik dat de Zr.Ms. De Zeven Provincin dezelfde bescherming krijgt als een carrier
Rusland grenst aan de Zwarte Zee, dus volgens het verdrag moet Turkije Russische schepen doorlaten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:57 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Yep lees het ook net op wiki
The Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits is a 1936 agreement that gives Turkey control over the Bosporus and Dardanelles Straits and regulates the transit of naval warships. The Convention guarantees the free passage of civilian vessels in peacetime, and restricts the passage of naval ships not belonging to Black Sea states. The terms of the Convention have been a source of controversy over the years, most notably about the Soviet Union's military access to the Mediterranean Sea.[
De vraag is om Rusland daar nu op zit te wachten . Het zou wat zijn als die nu ook Turkije gaat bedreigen
Met 1 tank en 2 bergingsvoertuigen waarvan er geen enkele functioneerd op het moment schiet het niet erg opquote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecordineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.
Daar is een woord voor: slachtpartij. Of misschien: kermistent. Voor die Russen dan, h.
Zoiets kan alleen onder de vlag van de NAVO. Want de NAVO heeft de apparatuur en de infrastructuur om zo'n groot en divers leger te kunnen sturen. Tenminste, dat mag ik hopen, want we hebben er genoeg geld aan besteedt (hoewel het volgens Trump nog niet genoeg was).
Rokende serversquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
ESF niet meegemaakt zeker
Vrouwen mogen niet vechten?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik heb wel problemen met jonge mannelijke vluchtelingen uit dat land op het moment dat wij voor hen moeten strijden c.q. sterven. Het is alleen maar gepast als eerst de mannen uit die regio voor hun zaak strijden en daarna pas beroep doen op mannen verderaf. Ongetrainde mannelijke vluchtelingen dienen wel eerst getraind te worden voordat ze richting de oorlog worden gestuurd.
Vind het allemaal behoorlijk eng wordenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Polen is toch Navo lid? Kan je beter alvast van te voren iets aan de grens zetten om die lijn in het zand te trekken dan dat ze achteraf ingezet moeten worden om Polen te bevrijden/actief te verdedigen. Of het is gewoon geactiveerd en klaar om te gaan maar nog niet ingezet.
En meteen naar die 2% BNP toe. Of liever iets meer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:00 schreef Zwansen het volgende:
Sowieso maar ons leger en dat van Belgi (en Luxemburg) samenvoegen. Misschien dat Denemarken ook wel mee wil doen. Dan begint het ergens op te lijken.
Waarom?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Kan Oekrane niet versneld lid worden van NAVO?
Wat raaskal jij dan allemaal. Hoelang denk je dat Rusland de volledige strijdkrachten kan mobiliseren, en in welk reel scenario zou dat gebeuren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecordineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.
Daar is een woord voor: slachtpartij. Of misschien: kermistent. Voor die Russen dan, h.
Zoiets kan alleen onder de vlag van de NAVO. Want de NAVO heeft de apparatuur en de infrastructuur om zo'n groot en divers leger te kunnen sturen. Tenminste, dat mag ik hopen, want we hebben er genoeg geld aan besteedt (hoewel het volgens Trump nog niet genoeg was).
Ja, Nederland ziet ze aankomen... We hebben alleen geen kinetische capaciteit om ze uit te schakelen...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
![]()
![]()
Mocht de pleuris uitbreken dan moeten ze de Zr.Ms. De Zeven Provincin dezelfde bescherming geven als een carrier
Nee, het land is in oorlog. Enkel stabiele landen kunnen lid worden lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Beste subforumquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
ESF niet meegemaakt zeker
Volgens mij mag een land niet lid worden als er al een conflict is op haar grondgebied.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
De Russen hebben een jaren 80 leger met oude tactieken en slecht getrainde conscripts die maximaal een jaartje in dienst zijn. Geen echt beroepsleger. Ook de communicatieketen is belabberd te noemen. Nu we zien hoe Rusland met haar megaleger faalt in de Oekrane zou ik me als NAVO niet heel druk maken om wat communicatieschakels extra.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een natie zonder het oppergezag over het totale eigen leger is geen natie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:00 schreef Zwansen het volgende:
Sowieso maar ons leger en dat van Belgi (en Luxemburg) samenvoegen. Misschien dat Denemarken ook wel mee wil doen. Dan begint het ergens op te lijken.
Gelukkig zijn die tijden voorbij wat een ongelooflijke verspilling. Staat ook totaal haaks op klimaatdoelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er niet zo heel veel Russen daar. Want de opmars vanaf de andere kant is vertraagd. Ik ben benieuwd hoe het zit met de troepen die vanuit Gommel zouden komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:02 schreef Breekfast het volgende:
Nog recente updates over de militaire situatie in Kiev?
Aangezien de Russen vanochtend al in de buitenwijken waren: hebben de Russen zelf een adempauze ingelast of komen ze er gewoon niet verder doorheen?
Dus art 5 word hiermee getriggerd ?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
op een ander front ook een strijd gaande
Weet jij, als militair, toevallig of wij in Nederland berhaupt nog schuilkelders hebben die in gebruik genomen kunnen worden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, Nederland ziet ze aankomen... We hebben alleen geen kinetische capaciteit om ze uit te schakelen...
Plus dat we al veel oefenen samen en de meeste mensen Engels spreken. Volgens mij zijn de helft van de commando's/benamingen in het leger al Engels.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De Russen hebben een jaren 80 leger met oude tactieken en slecht getrainde conscripts die maximaal een jaartje in dienst zijn. Geen echt beroepsleger. Ook de communicatieketen is belabberd te noemen. Nu we zien hoe Rusland met haar megaleger faalt in de Oekrane zou ik me als NAVO niet heel druk maken om wat communicatieschakels extra.
Nucleaire wapens zijn wapens van diplomatie. Iedereen zal luisteren wanneer degene met de nucleaire wapens iets zegt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet? Nucleaire wapens hebben geen praktisch nut behalve als dreiging of als laatste redmiddel.
Die kutrussen ook!!! Al die klimaatdoelen van Timmerfrans weer de nek omgedraaid met hun rokende dieseltanks...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Gelukkig zijn die tijden voorbij wat een ongelooflijke verspilling. Staat ook totaal haaks op klimaatdoelen.
Doet me een beetje denken aan het verhaal van die goalkeeper des tijds ....quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Mocht de pleuris uitbreken dan moeten ze de Zr.Ms. De Zeven Provincin dezelfde bescherming geven als een carrier
Knul, neem eens geschiedenisles.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Oekrane had al lid moeten zijn van de NAVO in 1991 vlak nadat ze onafhankelijk werden
Ze hingen lang meer naar Rusland als naar de EU. Daarom speelden de problemen zoals we in 2014 zagen toen ook nog niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Oekrane had al lid moeten zijn van de NAVO in 1991 vlak nadat ze onafhankelijk werden
De paar die er nog zijn zijn museums geworden...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Weet jij, als militair, toevallig of wij in Nederland berhaupt nog schuilkelders hebben die in gebruik genomen kunnen worden?
Bundeswehr is in de jaren '50 opgericht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Prima, maar dan moeten we zelf naar een defensiebudget van 10% van ons BNP ofzo gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een natie zonder het oppergezag over het totale eigen leger is geen natie.
Ok sorry. Iedereen te vriend houden want voor je het weet liggen we samen in een schuttersputje.quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die kutrussen ook!!! Al die klimaatdoelen van Timmerfrans weer de nek omgedraaid met hun rokende dieseltanks...
You must be fun at parties.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met 1 tank en 2 bergingsvoertuigen waarvan er geen enkele functioneerd op het moment schiet het niet erg op
Frans Timmermans: ‘Poetin wil de aandacht afleiden van zijn klimaatprobleem’quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die kutrussen ook!!! Al die klimaatdoelen van Timmerfrans weer de nek omgedraaid met hun rokende dieseltanks...
Ijssellinie genotquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
De paar die er nog zijn zijn museums geworden...
Allemaal van die broodje aap verhalen... Maar ze doen het wel leuk in de kroeg.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan het verhaal van die goalkeeper des tijds ....
dat ding schoot ook een raket uit de lucht voordat iemand hem gezien had .. en vroegen zich af waar dat ding vandaan kwam ...
Een ander land was hem aan het testen , en die was in eens een raket kwijt LOL
WTF waar is dat ding gebleven ... en opde boot ... wat was dat ...
In reactie zouden zweden en finland vanavond nog lid moeten worden. Om even de orde te herstellenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja ze zijn gestoord. Het zijn trouwens gewoon EU landen, dus als Rusland aan Finland en Zweden komt dan staan de EU landen die in de NAVO zitten gewoon klaar om bij te springen en vervolgens artikel 5 te activeren. Wat denken die debielen wel niet in het Kremlin.
Wat een seksistische opmerking.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Er zijn nogal verschillen in het soort cyberaanvallen. Een paar websites uit de lucht halen is niet zo erg, het is gekker als bijvoorbeeld alle systemen bij kerncentrales of vluchtbegeleiding uitgeschakeld worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dus art 5 word hiermee getriggerd ?
[ twitter ]
Juist niet. Een groter leger zorgt voor minder economische activiteit en dus minder uitstoot.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die tijden voorbij wat een ongelooflijke verspilling. Staat ook totaal haaks op klimaatdoelen.
Dat is een bericht uit januari, niet heel relevant voor de situatie nuquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Frans Timmermans: ‘Poetin wil de aandacht afleiden van zijn klimaatprobleem’
https://joop.bnnvara.nl/n(...)zijn-klimaatprobleem
![]()
![]()
Hij gaat wel erg ver om zijn verplichte CO2 reductie te ontlopenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
![]()
![]()
Omdat Poetin z'n enige doel is om dat te voorkomen, dus als je het juist in werking treedt en gezamenlijk Rusland weer uit Oekrane jaagt.. Wat wil ie dan nog doen? Nuclear warfare?quote:
Ja die hebben we.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Weet jij, als militair, toevallig of wij in Nederland berhaupt nog schuilkelders hebben die in gebruik genomen kunnen worden?
Er zijn wel schuilkelders voor essentile mensen volgens mij, en ook in onze metrostelsels zijn ruimtes die geschikt zijn om in te schuilen tegen een nucleaire aanval.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
De paar die er nog zijn zijn museums geworden...
Nogal eng dat we zo'n iemand in de top van de EU hebben zitten. Frenske is duidelijk de weg kwijt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ja leuk al de derde persoon die met dit niet relevante bericht uit januari komt aanzetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dit was te verwachtenquote:
Oh, ok. Ik wist niet goed waar ik over praatte, dan. Ik dacht dat Duitsland voor vele jaren geen eigen leger mocht hebben, na WOII. Alleen een politionele macht (dwz. niet politie, maar iets als onze Marechaussee) van een beperkte grootte. En dat ze nog niet eens zo heel lang geleden eindelijk toestemming kregen om het te vergroten. Ook nog iets te maken met dat Amerika het aantal Amerikaanse soldaten in Duitsland zou verminderen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin, de Bundeswehr is opgericht in 1955.
Al dat materieel stoot nu CO2 uit in Oekrane. Scheelt Rusland een hoop CO2.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hij gaat wel erg ver om zijn verplichte CO2 reductie te ontlopen
Hier zit een film in.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[ twitter ]
Dit is echt een prachtig verhaal.
Oh oke , ik kan weer normaal ademhalen ( voor even dan)quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Er zijn nogal verschillen in het soort cyberaanvallen. Een paar websites uit de lucht halen is niet zo erg, het is gekker als bijvoorbeeld alle systemen bij kerncentrales of vluchtbegeleiding uitgeschakeld worden.
Nee, dat kan niet gezien de statuten van de NAVO.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Een oberst... De enige beslissing die hij mag nemen is hoeveel suikerzakjes hij bij de koffie gaat leggen...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
Daar gaan die Duitsers weer
[ twitter ]
@RetepV vergeet volgens mij dat de grootste en meest geavanceerde krijgsmacht ter wereld onderdeel is van de NAVO.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat raaskal jij dan allemaal. Hoelang denk je dat Rusland de volledige strijdkrachten kan mobiliseren, en in welk reel scenario zou dat gebeuren?
Hoge pief gespotquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Nee, het Amerikaanse leger stoot ongeveer de helft uit van wat wij in Nederland in totaal uitstoten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Juist niet. Een groter leger zorgt voor minder economische activiteit en dus minder uitstoot.
Ook als artikel 5 getriggerd wordt zal er nog altijd een proportionele reactie komen, toen de Amerikanen zich daarop beriepen in 2001 hebben we immers ook niet meteen alle kernbommen die er in de NAVO waren op Afghanistan gegooid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oh oke , ik kan weer normaal ademhalen ( voor even dan)
Exact en vergeleken daarmee voert Putin oorlog met rotzooi.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
RetepV vergeet volgens mij dat de grootste en meest geavanceerde krijgsmacht ter wereld onderdeel is van de NAVO.
Je moet ook geen mensen ouder dan 65 jaar op een belangrijke positie als president zetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Net een stukje toespraak/vragen aan Putin gezien. Echt een oud mannetje die met weemoed terug denkt aan het verleden, alles uit het westen is gevaar/de vijand.
Restanten van Armee gruppe nord onder Fedor von Bock.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
En hij vergeet ook even dat Rusland een economie heeft vergelijkbaar met die van de Benelux. Langdurige en grootschalige oorlog is een garantie op de complete ineenstorting van Rusland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
RetepV vergeet volgens mij dat de grootste en meest geavanceerde krijgsmacht ter wereld onderdeel is van de NAVO.
quote:NAVO zet voor het eerst flitsmacht in, geen militaire steun aan Oekrane
President Biden en de regeringsleiders van de andere NAVO-landen hebben besloten voor het eerst de flitsmacht in te zetten om de oostflank van de NAVO te versterken. Na een videoconferentie zei NAVO-secretaris-generaal Stoltenberg dat de leiders hebben besloten een deel van de 40.000 leden van de NATO Response Force naar de Oost-Europese lidstaten te sturen.
Stoltenberg zei, zonder een precies aantal te noemen, dat het om duizenden militairen gaat, te land, ter zee en in de lucht. Er waren al zo'n 5000 NAVO-militairen gestationeerd in Estland, Litouwen en Polen, en dat aantal is de laatste tijd nog opgevoerd. Gisteren maakte de VS bekend nog eens 7000 militairen naar Europa te sturen.
Alle NAVO-buurlanden van Rusland behalve Hongarije hadden om spoedoverleg over hun veiligheid gevraagd. Ook president Zelensky van Oekrane vroeg de alliantie om hulp. De NAVO-leiders zeiden nog eens dat ze Oekrane niet gaan helpen met militaire ingrijpen. Ook zal de NAVO als organisatie geen wapens leveren, hoewel verschillende NAVO-landen apart dat wel doen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)schoten-in-melitopol
Cherson en Melitopol zijn wel gevallen voor zover ik weet. Ze staan voor Mariupol.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:11 schreef SOG het volgende:
Dus ze hebben tsjernobyl en sumy. Verder nog niks.
Zelfs mariupol nog nie.
Het is daar te laat voor. Dat had dan allang gebeurd moeten zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:08 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Omdat Poetin z'n enige doel is om dat te voorkomen, dus als je het juist in werking treedt en gezamenlijk Rusland weer uit Oekrane jaagt.. Wat wil ie dan nog doen? Nuclear warfare?
Ja en dan? Het budget van het amaerikaanse leger is iets lager dan ons BNP (789 miljard in 2022) en toch stoot het maar de helft van onze co2 uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee, het Amerikaanse leger stoot ongeveer de helft uit van wat wij in Nederland in totaal uitstoten.
Volgens mij mochten ze niet buiten de het eigen grondgebied ingezet worden ofzoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik wist niet goed waar ik over praatte, dan. Ik dacht dat Duitsland voor vele jaren geen eigen leger mocht hebben, na WOII. Alleen een politionele macht (dwz. niet politie, maar iets als onze Marechaussee) van een beperkte grootte. En dat ze nog niet eens zo heel lang geleden eindelijk toestemming kregen om het te vergroten. Ook nog iets te maken met dat Amerika het aantal Amerikaanse soldaten in Duitsland zou verminderen.
Ik weet nog goed hoe ik in Frankfurt begin jaren '80 in het centrum regelmatig Amerikaanse soldaten.tegenkwam.
Ik ben benieuwd hoe het dan precies zit, want ik kon het niet snel vinden op Google.
Ja "weetje nog in 1914" etc. etc., lijkt wel een bejaardequote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Je moet ook geen mensen ouder dan 65 jaar op een belangrijke positie als president zetten.
Het was een sarcastisch antwoord op deze keyboardridder-post:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat raaskal jij dan allemaal. Hoelang denk je dat Rusland de volledige strijdkrachten kan mobiliseren, en in welk reel scenario zou dat gebeuren?
quote:Denk niet dat je de Amerikanen daarin mee krijgt, maar als je als eens de legers van de EU lidstaten weet te combineren maak je al een reuzenstap.
quote:
Ja leuk dat er nog een handjevol bunkers bestaan maar zijn al lang niet meer bruikbaar voor dat soort doeleinden. Of denk je dat de complete filterinstallaties en noodstroom ed. nog aanwezig zijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:08 schreef Raw85 het volgende:
Er zijn wel schuilkelders voor essentile mensen volgens mij, en ook in onze metrostelsels zijn ruimtes die geschikt zijn om in te schuilen tegen een nucleaire aanval.
Dit is echt? Niet de speld?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hij wordt ook 70 jaar dit jaar. Maar serieus dat de verkiezing in de VS tussen Biden en Trump ging was ook belachelijk voor een functie als dat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja "weetje nog in 1914" etc. etc., lijkt wel een bejaarde
Deze vind ik wel goed:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mortaxx het volgende:
Wat is nu de beste blog met laatste gebeurtenissen? En dan bedoel ik geen Twitter onzin
Kom jij nu ook al met deze verouderde onzin?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit slaat ook echt nergens op.
www.liveuamap.com/enquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mortaxx het volgende:
Wat is nu de beste blog met laatste gebeurtenissen? En dan bedoel ik geen Twitter onzin
Dat was vanwege de koude oorlog. Amerikanen, Britten, Belgen, Nederlanders waren in Duitsland gestationeerd vanwege het rode gevaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef RetepV het volgende:
Oh, ok. Ik wist niet goed waar ik over praatte, dan. Ik dacht dat Duitsland voor vele jaren geen eigen leger mocht hebben, na WOII. Alleen een politionele macht (dwz. niet politie, maar iets als onze Marechaussee) van een beperkte grootte. En dat ze nog niet eens zo heel lang geleden eindelijk toestemming kregen om het te vergroten. Ook nog iets te maken met dat Amerika het aantal Amerikaanse soldaten in Duitsland zou verminderen.
Ik weet nog goed hoe ik in Frankfurt begin jaren '80 in het centrum regelmatig Amerikaanse soldaten.tegenkwam.
Ik ben benieuwd hoe het dan precies zit, want ik kon het niet snel vinden op Google.
Goed gecordineerdequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Uiteraard, dat lijkt me niet zo gek voor een land dat tot het uiterste wil gaan om zijn territorium te beschermen. Hoeveel Oekraners zijn er ondertussen het land uitgevlucht? 100.000/200.000?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:08 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Momenteel wel beleid in Oekrane.
Oh dit is uit januari, haha!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kom jij nu ook al met deze verouderde onzin?
Veel vertouwen geeft dat niet dat de wereld geleid wordt door mannetjes die weinig gezonde levensjaren meer te verliezen hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij wordt ook 70 jaar dit jaar. Maar serieus dat de verkiezing in de VS tussen Biden en Trump ging was ook belachelijk voor een functie als dat.
Hij heeft nog niet door dat door dat gelul van hem er landen in Europa zijn die afhankelijk zijn van Rusland? Het is ook niet alleen het gas oid voor je huis, ook bijvoorbeeld kunstmest komt vaak (deels) uit mother Russia.quote:
Joop.nl is toch net zoiets als de Speld?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meer dan 50.000 Oekraners zouden het land in de afgelopen twee dagen zijn ontvlucht, meldt persbureau AFP.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:15 schreef BlaZ het volgende:
Uiteraard, dat lijkt me niet zo gek voor een land dat tot het uiterste wil gaan om zijn territorium te beschermen. Hoeveel Oekraners zijn er ondertussen het land uitgevlucht? 100.000/200.000?
Deze Twitter account is behoorlijk betrouwbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mortaxx het volgende:
Nog meer onzin zelfs.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Joop.nl is toch net zoiets als de Speld?
Nu down, zal later nog eens checkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
www.liveuamap.com/en
Wel redelijk instabiel, maar goed overzicht van nieuwsberichten met locaties op de kaart en de staat van de oorlog.
Lijkt mij extra eng, in het pikkedonker waarschijnlijk ergens in een kelder zitten en overal bommen horen afgaan...quote:
Alsof leeftijd iets zegt. Zo'n Baudet is redelijk jong voor een politicus maar je kunt waarschijnlijk nog wel mensen in de 90 vinden die beter geschikt zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel vertouwen geeft dat niet dat de wereld geleid wordt door mannetjes die weinig gezonde evensjaren meer te verliezen hebben.
Frans Timmermans is een echte narcist.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
![]()
![]()
The Guardian live blog : https://www.theguardian.c(...)#liveblog-navigationquote:Afghanistan’s Taliban have said they are “concerned” about the possibility of civilian casualties in Ukraine, reports the Guardian’s Akhtar Makoii
The Taliban foreign ministry said in a statement they will remain neutral in line with their foreign policy.
The Islamic Emirate of Afghanistan calls for restraint by both parties. All sides need to desist from taking positions that could intensify violence. We are closely monitoring the situation in Ukraine and express concerns about the real possibility of civilian casualties.
Afghanistan’s new rulers, who have not been recognised by any country, have asked Ukraine and Russia to resolve the problem through “dialogue and peaceful means.”
The statement called on parties to pay attention to safeguarding the lives of Afghan students and migrants in Ukraine. Hundreds of Afghans were evacuated to Ukraine after the country fell to the Taliban last August.
Kelensky ja?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Die Kelensky is ook totaal een gekke puppet ofniet?
Gewoon een omhooggevallen komiek.
Tweet is al verwijderdquote:
Wat?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:
Drones kun je niet inzetten in contested airpsace.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef xminator het volgende:
Wanneer gaan we wat mooie drone beelden zien dat de russen kapot worden gemaakf?
Je toetsenbord werkt niet echt geloof ik. Ik neem aan dat je Poetin bedoelde, maar er kwam een naam van een onbekend iemand uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de Turkse drones. Maar als ze niet op kunnen stijgen of al kapot zjjn heb je er weinig aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef xminator het volgende:
Wanneer gaan we wat mooie drone beelden zien dat de russen kapot worden gemaakf?
Ja misschien te voorbarig dat al het stroom eraf is, maar ik zie wel meerdere bronnen dat ze aan het vechten zijn bij centrales en dat er problemen met de stroom zijn in meerdere gebieden van Kiev.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tweet doet het bij mij niet meer
Timmermans benadert het wat ndimensionaal, althans dat doet de kop vermoeden. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Wat we zien gebeuren zijn wel echt laatste stuiptrekkingen van een wereldmacht die op elk vlak de boot heeft gemist. Of je dat dan ophangt aan klimaat of een economie die echt niet meer mee kan doet niet zo terzake.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopen dat Oekrainse soldaten alternatieve communicatiemethoden hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij extra eng, in het pikkedonker waarschijnlijk ergens in een kelder zitten en overal bommen horen afgaan...
Maar is beter dan helemaal niet gebruiken toch? Het luchtruim gaan ze toch niet in handen krijgen. Een wijs man zei ooit niet geschoten altijd mis.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Drones kun je niet inzetten in contested airpsace.
Ja joh het is een artikel van januari.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Timmermans benadert het wat ndimensionaal, althans dat doet de kop vermoeden. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Wat we zien gebeuren zijn wel echt laatste stuiptrekkingen van een wereldmacht die op elk vlak de boot heeft gemist. Of je dat dan ophangt aan klimaat of een economie die echt niet meer mee kan doet niet zo terzake.
Bedoelt hij met "my Russian friends" de oligarchs die geld geven aan de conservatieve partij?quote:Boris Johnson has recorded a video in which he aims to speak to both Ukrainians and Russians after a phone call with Ukraine’s president Volodymyr Zelenskiy this morning, ITV News reports.
The video – in which he describes the invasion as a tragedy for Ukraine and Russia – was recorded after the PM held a phone call this morning with the Ukrainian leader.
Speaking in Russian, the prime minister says:
To my Russian friends I do not believe this war is in your name. It does not have to be this way.
In a recording that will be released this evening, Johnson also says in Ukrainian:
This crisis, this tragedy, can and must come to an end because the world needs a free and sovereign Ukraine.
Kijk, dan weet je als Rusland dat je aan de goede kant van de geschiedenis staat...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef crystal_meth het volgende:
Internationale reacties: Myanmar steunt Rusland, en de Taliban:
[..]
The Guardian live blog : https://www.theguardian.c(...)#liveblog-navigation
Dat zouden ze zeker willen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zie de Russen vannacht wel voor aan om het over te nemen.
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is niet eens relevant. Wat we op dit moment zien gebeuren is gewoon een logisch vervolg op de situatie zoals die in januari was.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja joh het is een artikel van januari.
Denk zijn goede vriend Lebedev. Zoon van een voormalig KGB officier en waarschijnlijk Poetin pion.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bedoelt hij met "my Russian friends" de oligarchs die geld geven aan de conservatieve partij?
Er is gewoon stroom.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:23 schreef Perrin het volgende:
Wordt een lange nacht in Kyiv zo zonder stroom
Dat is een bepaling van de duitsers zelf. Die vinden dat ongepast ofzo. Althans, dat was het. Nu is het meer een excuus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Volgens mij mochten ze niet buiten de het eigen grondgebied ingezet worden ofzo
De drones van welk land precies moeten dat gaan doen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef xminator het volgende:
Voormalig wereldkampioen zwaargewicht, alleen niet zo goed als z'n broertje.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:26 schreef laforest het volgende:
Ze hebben tenminste een bokser als burgemeester.
Gezien de fervente wil van de Oekraners om de stad te beschermen zal het wel wat langer duren. Men zoekt waarschijnlijk contact met de verdedigingslinies waarna artillerie en/of luchtbombardementen volgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat goed van jou zeg. Jij zag het beter dan iedereen hier!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
En dat ik gister zei dat Kiev vandaag overmeesterd zou worden werd ook heel hard weggelachen.
hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar het zal je president zijn die Zelensky, die heeft ook bloed aan zijn handen.
Welk bloed?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben helemaal niet pro-Rusland.
Maar het zal je president zijn die Zelensky, die heeft ook bloed aan zijn handen.
Ik heb een ver vooruitziende blik. Dit zien de meeste mensen pas veel later.
Fucking finallyquote:ECB onderzoekt gevolgen uitsluiten Rusland van Swift
De Europese Centrale Bank (ECB) en de Europese Commissie onderzoeken wat de precieze gevolgen zijn voor de Eurolanden als Rusland wordt afgesloten van het internationale betaalsysteem Swift. Dat gebeurt op verzoek van de Europese ministers van Financin.
Een uitsluiting van Swift is een van de zwaarste opties die op tafel liggen om het sanctiepakket tegen Rusland uit te breiden. Sommige lidstaten zijn huiverig om Rusland via Swift te treffen, omdat het Europese bedrijfsleven daar last van krijgt. Ook voor burgers wordt het moeilijk om nog geld over te maken naar bijvoorbeeld familie in Rusland.
De analyse van de ECB kan er volgens de Franse minister van Financin Bruno Le Maire heel snel komen. Ook een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat Rusland wordt afgesloten van Swift.
https://nos.nl/liveblog/2(...)schoten-in-melitopol
En hij had er ongelijk in, maargoed, volgens zijn huidige voorspellende gave wordt het vannacht. En anders morgenochtend, na het ontbijt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat goed van jou zeg. Jij zag het beter dan iedereen hier!
Hahahahahahahahahahahahaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat komt want Lospedrosa kan in de toekomst kijken!quote:
Ah, dus jij zou Nederland gewoon aan de Russen geven? Ik zou voor het land vechten, want ik heb principes.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
En dat ik gister zei dat Kiev vandaag overmeesterd zou worden werd ook heel hard weggelachen.
Wordt wel vannacht maar soit.
En dan ga je je burgers opsluiten en bewapenen in die stad, dat is zelfmoord.
Zoals? en hoezo is een fout maken gelijk aan bloed aan je handen? Dan hanteren we daar toch een hele andere definitie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ik zie hem enorm veel onnodige fouten maken.
Hij is gewoon nationalistisch ingesteld. Wat had je dan verwacht, dat hij na n dag vechten de handdoek al in de ring zou gooien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lospedrosa spellen is moeilijk he?quote:
Bizar verhaal, de man is gewoon een held.quote:25-02-2022 15:09
Buitenland
Auteur: Sophie van Gemert
Van tv-komiek tot symbool van onverzettelijkheid: dit is president Volodymyr Zelensky van Oekrane
Volodymyr Zelensky vorige week
Bron: EPA
Volodymyr Zelensky was voor de Oekraense bevolking eerst bekend om zijn carrire als komiek. Sinds 2019 is hij hun president. Wie is deze man die met grote meerderheid door het volk gekozen werd?
"Toen hij begon als voormalig komiek dacht ik dat het niks zou worden met hem als president. Daar heb ik mij behoorlijk in vergist", zegt Laura Starink, voormalig Moskou-correspondent van NRC Handelsblad en oprichter van kennisplatform Raam op Rusland. Volgens haar is Zelensky "de juiste man op de juiste plek".
Dienaar van het volk
Volodymyr Zelensky is sinds 20 mei 2019 president van Oekrane. Voordat hij president werd was hij bekend in Oekrane als acteur en komiek. Hij bedacht de serie 'Dienaar van het volk' waarin hij een leraar speelt van het Oekraense platteland die president wordt en korte metten maakt met corruptie. 'Dienaar van het volk' is ook de naam van de politieke partij van Zelensky.
Onzinnig om dat 48 uur uit te stellen, voor 50.000 doden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ah, dus jij zou Nederland gewoon aan de Russen geven? Ik zou voor het land vechten, want ik heb principes.
Ik niet, ik zou lekker vluchtenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ah, dus jij zou Nederland gewoon aan de Russen geven? Ik zou voor het land vechten, want ik heb principes.
Afgelopen nacht zou Kiev ook al vallen. Maar het is onvermijdelijk helaasquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Denk dat ze hopen dat de oorlog eerder voorbij is.quote:
Over het algemeen heeft de meerderheid van de Tweede Kamer louter slechte ideenquote:Ook een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat Rusland wordt afgesloten van Swift.
Genotquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Iedereen kan rustig slapen nu
En anders overmorgen, of de dag erna.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En hij had er ongelijk in, maargoed, volgens zijn huidige voorspellende gave wordt het vannacht. En anders morgenochtend, na het ontbijt.
Nogmaals, ik heb principes. En hoezo 50k doden? Komt dat uit dezelfde glazen bol waarin je aangaf dat Kiev voor middernacht (vandaag) zou vallen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onzinnig om dat 48 uur uit te stellen, voor 50.000 doden.
Hij had Kiev ook kunnen ontruimen voor gezinnen.
Ach, jij vindt toch alles wat ze doen kut. Dus jouw mening hoeven we iig niet serieus te nemenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Ah, een soort Bas Tietema dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bizar verhaal, de man is gewoon een held.![]()
![]()
Je zou toch denken dat dergelijke analyses gewoon al gedaan zijn? Als een soort vingeroefening?quote:
Ga je ons ook nog vertellen welke fouten?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ik zie hem enorm veel onnodige fouten maken.
Ja en wij moeten het dan doen met een verplicht vrouwenquotum en een correcte pronounsquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Juist nog meer reden om het te doen. Rusland is dan bezetter, ook al zou het Oekraense bewind gevallen zijn, betekent niet dat er dan ineens geen sprake meer is van een zeer ongewenste situatie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Denk dat ze hopen dat de oorlog eerder voorbij is.
Dan hoeft SWIFT niet meer want ja, oorlog is al verloren.
Ollenkreng nemen jullie wel serieus dus daarom deze tweetquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:31 schreef Raw85 het volgende:
Ach, jij vindt toch alles wat ze doen kut. Dus jouw mening hoeven we iig niet serieus te nemen
Blijkbaar dus niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat dergelijke analyses gewoon al gedaan zijn? Als een soort vingeroefening?
Het ligt te gevoelig nu, voor veel mensen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb principes. En hoezo 50k doden? Komt dat uit dezelfde glazen bol waarin je aangaf dat Kiev voor middernacht (vandaag) zou vallen?
Het is een complot!1!!1quote:
Uitstekend voorbeeld van jaloezie dit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Vrees ook dat de stad uiteindelijk in handen van de Russen valt maar zal niet zonder slag of stoot gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Afgelopen nacht zou Kiev ook al vallen. Maar het is onvermijdelijk helaas
Kan dit soort gejammer even buiten het draadje blijven?quote:
We gaan eerst domme dingen doen en daarna lessen trekken voor de toekomstquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Je zou toch denken dat dergelijke analyses gewoon al gedaan zijn? Als een soort vingeroefening?
Eigenlijk is het zo gek nog niet om onderdeel van Rusland te worden bedoel je?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het ligt te gevoelig nu, voor veel mensen.
Wat Zelensky doet is zijn volk ervoor gooien voor, ja, voor wat eigenlijk?
Dat kunnen ook individuele groepen zijn geweest natuurlijk. Maar als dit een reeks wordt, dan is het feest.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit nu? Is hij helemaal doorgedraaid of wl ie artikel 5 triggeren?
Beetje lastig bewijzen dat dit bij Rusland vandaan komt...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wie zegt dat dit bij Rusland weg komt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het begint er zoetjesaan wel op te lijkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De gemiddelde Oekraner en zeker de gemiddeld Oekraense soldaat gaat echt niet bukken voor Putin. Doen alsof Zelensky dit voor eigen gewin doet is gewoon te onzinnig voor woorden. Lijkt wel alsof ik Thierry hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Anti-tank leert google mij. Gebruik het ook eens!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Weet iemand wat deze NLAW's zijn? anti-tank?
https://letmegooglethat.com/?q=NLAW%27s+quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Oekrane met een strikje erom aan Poetin cadeau geven natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ga je ons ook nog vertellen welke fouten?
Dat is het voordeel van cyberwarfare. Ga dat maar eens aantonen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat wil je er mee doen dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:21 schreef BEFEM het volgende:
Maar is beter dan helemaal niet gebruiken toch? Het luchtruim gaan ze toch niet in handen krijgen. Een wijs man zei ooit niet geschoten altijd mis.
Next generation Light Anti-tank Weaponquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Ik ga nog snel even tanken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goed voor het klimaat en de stikstof aldus Robje Jettenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:34 schreef Tjoent het volgende:
Kiev lijkt nu volledig zonder stroom te zitten
Dit is gewoon tijdrekkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Om hun eigen land te verdedigenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:35 schreef roos94 het volgende:
Hoeveel % kans dat we de Russen straks hier door onze straten hebben rijden of zal dat niet gebeuren?
Ja, anti-tank.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Is je Google stuk?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Is dit een serieus bedoelde vraag?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:35 schreef roos94 het volgende:
Hoeveel % kans dat we de Russen straks hier door onze straten hebben rijden of zal dat niet gebeuren?
Wie is ditquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Is dit een serieus bedoelde vraag?
0% Putin totaal niet genteresseerd in onsquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:35 schreef roos94 het volgende:
Ok ok, beetje lui inderdaadquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
https://letmegooglethat.com/?q=NLAW%27s+
Anti-tank wapen dat vanaf de schouder gelanceerd wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Nou je zou een plan moeten bedenken voor de langere termijn. En dat had ie allang moeten doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk is het zo gek nog niet om onderdeel van Rusland te worden bedoel je?
TRquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Open gewoon een centraal topic voor al je debiele vragen.
De MO van het complete EU deel van de NATO...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:31 schreef StephanL het volgende:
Genot![]()
Wat zal ik lekker slapenAmerikanen zijn er ook nog
LOL dat zegt iemand die uit Nederland komt ..... waar was ons koningshuis heen tot hier de oorlog uit brak ?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
0,000875%quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:35 schreef roos94 het volgende:
5%quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:35 schreef roos94 het volgende:
Daar heb je andere middelen voor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:37 schreef BEFEM het volgende:
In ieder geval proberen om wat tanks te slopen toch?
Zo’n 0%. Ze moeten eerst door Polen en Duitsland en hebben nu al de handen vol aan alleen Oekrane.quote:
Hoe meer hoe beter. Als je ze in de schuur laat staan (als ze ze berhaupt nog hebben) heb je er helemaal niks aan natuurlijk.quote:
Ik denk niet dat jij een goede president zou zijn...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou je zou een plan moeten bedenken voor de langere termijn. En dat had ie allang moeten doen.
Een meer geleide overname en dan vechten van binnenuit als een guerrilla intelligentie oorlog.
Wat nu gebeurt is het ergste wat burgers in die stad kan overkomen. En het enige perspectief is een Russisch doctoraal beleid.
quote:Ook Rusland en Facebook met elkaar in conflict
Russische autoriteiten hebben socialmediaplatform Facebook opgedragen om te stoppen met onafhankelijke feitenchecks en het toevoegen van labels aan berichten van staatsmedia van Rusland. "We hebben dat geweigerd. Daarop kondigden ze aan het gebruik van onze diensten te beperken", schrijft het bedrijf in een reactie die Meta-vicepresident Nick Clegg op Twitter publiceerde.
De Russische toezichthouder heeft vervolgens beperkingen aangekondigd aan de toegang tot Facebook.
https://www.nu.nl/spannin(...)it-alle-scholen.html
Mark, hef jezelf alsjeblieft op.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:27 schreef Rambolin het volgende:
Rutte: gedachten en gebeden bij Zelensky, ‘een maat van mij’
Gisteren sprak Zelensky al via een videoverbinding met Europese leiders. Dat heeft op Rutte persoonlijk veel indruk gemaakt. Ook tijdens het telefoongesprek van vandaag was Rutte duidelijk dat de Oekraense leider op dat moment niet op een veilige plek was. "Nu realiseer ik me dat deze maat van mij, ik ken hem natuurlijk goed, persoonlijk bedreigd wordt." Hij zei daarbij dat hij niet zeker weet of hij de Oekraense leider ooit weer ziet.
Rutte wilde niet speculeren over hoe groot het gevaar voor Zelensky is, maar zei wel dat zijn gedachten en gebeden bij hem zijn en dat hij hem wil bijstaan. Daarbij benadrukte de premier dat die ondersteuning niet bestaat uit militair ingrijpen.
NOS
En iedereen 40- (?) Is opgeroepen? Mannen, vrouwen, trans, homoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Voordat ze hier zijn, heeft Amerika heel zijn defensie macht hier naar toe gestuurd
Schijnbaar hebben ze er sinds 2021 al een stuk of 2000quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
GRU zit ook gewoon in Nederlandquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
100% dat er ergens wel 1 zal rijden. 0% dat het het Russische leger is.
Die Russen komen Polen nog niet eens voorbij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:39 schreef Mortaxx het volgende:
Hoeveel % kans dat wij over vijf jaar allemaal Russisch praten of zal dat niet gebeuren
Ik schat de kans hoger in dat we over 5 jaar allemaal licht geven in het donker dan dat we veroverd wordenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:39 schreef Mortaxx het volgende:
Hoeveel % kans dat wij over vijf jaar allemaal Russisch praten of zal dat niet gebeuren
We worden gebombardeerd met Oekrane/Rusland artikelen dat je geen tijd hebt voor andere conflicten?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kan dit soort gejammer even buiten het draadje blijven?
Zal wel ja tegen die tijdquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:40 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
En iedereen 40- (?) Is opgeroepen? Mannen, vrouwen, trans, homo
Ja, dit is wel triestigquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mark, hef jezelf alsjeblieft op.
40-45% ongeveerquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:35 schreef roos94 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |