Sneller dan Corona maart 2020?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Dit is de snelste topicsreeks die ik ooit heb gezien op FOK.
Was ja... Toen hadden wij ook nog 200.000 man en 1000 tanks...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:57 schreef Dr88 het volgende:
[..]
West-Duitsland had een leger van bijna 500.000 man tijdens de koude oorlog met iets van 3000 tanks. Was echt een sterk leger.
ESF niet meegemaakt zekerquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
We hebben MasterMiloquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was ja... Toen hadden wij ook nog 200.000 man en 1000 tanks...
Zucht ik reageerde op verhaal dat Duitsland pas sinds jare 90 een leger mocht hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was ja... Toen hadden wij ook nog 200.000 man en 1000 tanks...
Redmiddel is wellicht niet de juiste omschrijving.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet? Nucleaire wapens hebben geen praktisch nut behalve als dreiging of als laatste redmiddel.
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecoördineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk niet dat je de Amerikanen daarin mee krijgt, maar als je als eens de legers van de EU lidstaten weet te combineren maak je al een reuzenstap.
Ook lang geleden dat iets mij zo interesseerde als dit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Zijn van die aparte holografische radar dingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
https://www.defensie.nl/a(...)e-ballistische-raket
![]()
![]()
best handig om te hebben als Putin aan de nucleaire knoppen zit
Mocht de pleuris uitbreken dan hoop ik dat de Zr.Ms. De Zeven Provinciën dezelfde bescherming krijgt als een carrier
I know.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef Dr88 het volgende:
Zucht ik reageerde op verhaal dat Duitsland pas sinds jare 90 een leger mocht hebben.
Er zijn meer mooie raketverdedigingssystemen. Maar als Poetin er duizend tegelijk afvuurt wordt het toch trickyquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
https://www.defensie.nl/a(...)e-ballistische-raket
![]()
![]()
best handig om te hebben als Putin aan de nucleaire knoppen zit
Mocht de pleuris uitbreken dan hoop ik dat de Zr.Ms. De Zeven Provinciën dezelfde bescherming krijgt als een carrier
Rusland grenst aan de Zwarte Zee, dus volgens het verdrag moet Turkije Russische schepen doorlaten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:57 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Yep lees het ook net op wiki
The Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits is a 1936 agreement that gives Turkey control over the Bosporus and Dardanelles Straits and regulates the transit of naval warships. The Convention guarantees the free passage of civilian vessels in peacetime, and restricts the passage of naval ships not belonging to Black Sea states. The terms of the Convention have been a source of controversy over the years, most notably about the Soviet Union's military access to the Mediterranean Sea.[
De vraag is om Rusland daar nu op zit te wachten . Het zou wat zijn als die nu ook Turkije gaat bedreigen
Met 1 tank en 2 bergingsvoertuigen waarvan er geen enkele functioneerd op het moment schiet het niet erg opquote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecoördineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.
Daar is een woord voor: slachtpartij. Of misschien: kermistent. Voor die Russen dan, hé.
Zoiets kan alleen onder de vlag van de NAVO. Want de NAVO heeft de apparatuur en de infrastructuur om zo'n groot en divers leger te kunnen sturen. Tenminste, dat mag ik hopen, want we hebben er genoeg geld aan besteedt (hoewel het volgens Trump nog niet genoeg was).
Rokende serversquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
ESF niet meegemaakt zeker
Vrouwen mogen niet vechten?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik heb wel problemen met jonge mannelijke vluchtelingen uit dat land op het moment dat wij voor hen moeten strijden c.q. sterven. Het is alleen maar gepast als eerst de mannen uit die regio voor hun zaak strijden en daarna pas beroep doen op mannen verderaf. Ongetrainde mannelijke vluchtelingen dienen wel eerst getraind te worden voordat ze richting de oorlog worden gestuurd.
Vind het allemaal behoorlijk eng wordenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Polen is toch Navo lid? Kan je beter alvast van te voren iets aan de grens zetten om die lijn in het zand te trekken dan dat ze achteraf ingezet moeten worden om Polen te bevrijden/actief te verdedigen. Of het is gewoon geactiveerd en klaar om te gaan maar nog niet ingezet.
En meteen naar die 2% BNP toe. Of liever iets meer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:00 schreef Zwansen het volgende:
Sowieso maar ons leger en dat van België (en Luxemburg) samenvoegen. Misschien dat Denemarken ook wel mee wil doen. Dan begint het ergens op te lijken.
Waarom?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Kan Oekraïne niet versneld lid worden van NAVO?
Wat raaskal jij dan allemaal. Hoelang denk je dat Rusland de volledige strijdkrachten kan mobiliseren, en in welk reëel scenario zou dat gebeuren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecoördineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.
Daar is een woord voor: slachtpartij. Of misschien: kermistent. Voor die Russen dan, hé.
Zoiets kan alleen onder de vlag van de NAVO. Want de NAVO heeft de apparatuur en de infrastructuur om zo'n groot en divers leger te kunnen sturen. Tenminste, dat mag ik hopen, want we hebben er genoeg geld aan besteedt (hoewel het volgens Trump nog niet genoeg was).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |