abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:54:45 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203836576

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203836584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:51 schreef RetepV het volgende:

[..]
Eh, tot ergens midden of eind jaren '90 MOCHTEN die niet eens een eigen leger hebben. Vanwege WOII. Het Duitse leger is meer waar dan het ooit was, sinds augustus 1945.
Wat lul jij een partij onzin. Eerst zie ik je schrijven dat Rusland een paar honderd miljoen mensen achter de hand heeft (141 miljoen inwoners) en nu dat Duitsland pas halverwege de jaren negentig weer een leger had (was halverwege jaren 50).

Je zult wel FvD stemmen (als je 18 wordt)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203836594
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik geen problemen met vluchtelingen. Omdat ze blank zijn zou je denken. Neen dat is niet de reden. Omdat het ECHTE oorlogsvluchtelingen zijn
Ik heb wel problemen met jonge mannelijke vluchtelingen uit dat land op het moment dat wij voor hen moeten strijden c.q. sterven. Het is alleen maar gepast als eerst de mannen uit die regio voor hun zaak strijden en daarna pas beroep doen op mannen verderaf. Ongetrainde mannelijke vluchtelingen dienen wel eerst getraind te worden voordat ze richting de oorlog worden gestuurd.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:55:26 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203836601
Russia’s foreign ministry spokesperson, Maria Zakharova, has warned both Finland and Sweden that they will face “detrimental military and political consequences” if they attempt to join Nato.

Koekoek 8)7 .

Het is ze daar in het Kremlin wel echt naar de bol gestegen :') .
Huilen dan.
pi_203836602
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:51 schreef RetepV het volgende:
Eh, tot ergens midden of eind jaren '90 MOCHTEN die niet eens een eigen leger hebben. Vanwege WOII. Het Duitse leger is meer waar dan het ooit was, sinds augustus 1945.
Onzin, de Bundeswehr is opgericht in 1955.
pi_203836603
Fuck wat gaat het hard
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203836604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef Ali_boo het volgende:
What the hell is een montroux treaty :?

[ twitter ]
Afsluiten van de zwarte zee
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203836612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wordt het geen tijd om al die aparte legertjes met aparte budgetten te vervangen tot 1 groot NAVO leger. Met 1 groot budget.

De verdeling van de kosten worden berekend volgens inwoners. België met 11 miljoen inwoners spekt de pot minder dan de VS met z'n 330 miljoen inwoners.

Dat wil zeggen, aankoop van tanks, rekrutering wordt door 1 groot budget gedaan
Denk niet dat je de Amerikanen daarin mee krijgt, maar als je als eens de legers van de EU lidstaten weet te combineren maak je al een reuzenstap.
pi_203836621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef Ali_boo het volgende:
What the hell is een montroux treaty :?

[ twitter ]
Gaat over wie toegang heeft tot de Zwarte Zee. Maw, welke schepen Turkije doorlaat.
are we infinite or am I alone
pi_203836625
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

34 miljoen :? Hij kweekt ze?
Ik zit zonder leesbril achter mijn computer en kijk op een 4K monitor. Het is voor mij dus vrij makkelijk om een . te missen. En met dit font zijn de punten erg klein.

3.4 miljoen dus.
pi_203836626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Ik heb wel problemen met jonge mannelijke vluchtelingen uit dat land op het moment dat wij voor hen moeten strijden c.q. sterven. Het is alleen maar gepast als eerst de mannen uit die regio voor hun zaak strijden en daarna pas beroep doen op mannen verderaf. Ongetrainde mannelijke vluchtelingen dienen wel eerst getraind te worden voordat ze richting de oorlog worden gestuurd.
plaats genoeg hier voor paar bloedmooie jonge dames rond de 20 jaar.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_203836627
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef Perrin het volgende: [..] Het is wat Hitler gedaan zou hebben ipv een kogel door zijn eigen kop te jagen. Laatste 'if I go, you go to' maatregel.
:')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:56:26 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_203836631
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef Ali_boo het volgende: [..] Boots on the ground ? No Freaking way 8)7 Ze hebben een paar duizend soldaten naar Polen gestuurd een paar dagen terug maar ik weet niet of ze echt klaar zijn om actie te ondernemen
Polen is toch Navo lid? Kan je beter alvast van te voren iets aan de grens zetten om die lijn in het zand te trekken dan dat ze achteraf ingezet moeten worden om Polen te bevrijden/actief te verdedigen. Of het is gewoon geactiveerd en klaar om te gaan maar nog niet ingezet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_203836644
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zit zonder leesbril achter mijn computer en kijk op een 4K monitor. Het is voor mij dus vrij makkelijk om een . te missen. En met dit font zijn de punten erg klein.

3.4 miljoen dus.
Onacceptabel! :(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:56:54 #15
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_203836645
Dit is de snelste topicsreeks die ik ooit heb gezien op FOK. _O_
pi_203836650
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wordt het geen tijd om al die aparte legertjes met aparte budgetten te vervangen tot 1 groot NAVO leger. Met 1 groot budget.

De verdeling van de kosten worden berekend volgens inwoners. België met 11 miljoen inwoners spekt de pot minder dan de VS met z'n 330 miljoen inwoners.

Dat wil zeggen, aankoop van tanks, rekrutering wordt door 1 groot budget gedaan
Daarom hebben we binnen de NATO een afspraak dat ieder land evenredig bijdraagt, de 2% van het BNP regel... Maar ja... Dat hoeft allemaal niet meer he?
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2022 @ 19:57:28 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203836653
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Isdatzo het volgende:
Russia’s foreign ministry spokesperson, Maria Zakharova, has warned both Finland and Sweden that they will face “detrimental military and political consequences” if they attempt to join Nato.

Koekoek 8)7 .

Het is ze daar in het Kremlin wel echt naar de bol gestegen :') .
Ja ze zijn gestoord. Het zijn trouwens gewoon EU landen, dus als Rusland aan Finland en Zweden komt dan staan de EU landen die in de NAVO zitten gewoon klaar om bij te springen en vervolgens artikel 5 te activeren. Wat denken die debielen wel niet in het Kremlin.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:57:39 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203836659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef BMW1993 het volgende:
Nou ja, de centrale corona-reeks ging ook weleens hard.
pi_203836662
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
plaats genoeg hier voor paar bloedmooie jonge dames rond de 20 jaar.
Not this shit again.
pi_203836663
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Afsluiten van de zwarte zee
Yep lees het ook net op wiki

The Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits is a 1936 agreement that gives Turkey control over the Bosporus and Dardanelles Straits and regulates the transit of naval warships. The Convention guarantees the free passage of civilian vessels in peacetime, and restricts the passage of naval ships not belonging to Black Sea states. The terms of the Convention have been a source of controversy over the years, most notably about the Soviet Union's military access to the Mediterranean Sea.[

De vraag is om Rusland daar nu op zit te wachten . Het zou wat zijn als die nu ook Turkije gaat bedreigen :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203836664
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Onzin, de Bundeswehr is opgericht in 1955.
West-Duitsland had een leger van bijna 500.000 man tijdens de koude oorlog met iets van 3000 tanks. Was echt een sterk leger.
pi_203836665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat verklaart een boel.
pi_203836668
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 08:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat heeft daar weinig mee te maken. Nederland is een onderdeel, en heeft net als andere landen specialiteiten waarin het echt goed is. Dat gedoe over dat het Nederlandse leger op elk vlak nutteloos is is altijd zo kansloos en slaat gewoon nergens op.
quote:
SMART-L radar van marine vindt ‘vijandelijke’ ballistische raket (video)

Met behulp van de nieuwe SMART-L Multi Mission/Naval radar van Zr.Ms. De Zeven Provinciën is een ballistische raket uitgeschakeld. Met deze radar is Nederland het enige Europese land dat het luchtruim tot buiten de dampkring en de ruimte tot 2.000 kilometer gelijktijdig kan scannen op luchtdreigingen, zoals (ballistische) raketten. De succesvolle actie is uitgevoerd tijdens de oefening

Naast detectie op afstand ‘ziet’ de nieuwe SMART-L gelijktijdig dreiging in het luchtruim.

Na een luchtwaarschuwing detecteert de nieuwe SMART-L Multi Mission/Naval radar ballistische raketten tot op 2.000 kilometer afstand. Het schip kan dit vervolgens melden bij bondgenoten, zoals de Amerikanen.

Naast de detectie op afstand ‘ziet’ de nieuwe SMART-L gelijktijdig dreiging in het luchtruim. De Zeven Provinciën is wel in staat een maritiem eskader te beschermen tegen anti-scheepsraketten die op afstand zijn afgevuurd. Voor de verdediging tegen projectielen buiten de dampkring, heeft de marine de Amerikanen nodig. Met succes vernietigden zij een 14.000 kilometer per uur door de ruimte vliegende ballistische raket. Dat gebeurde met een interceptorraket, afgevuurd vanaf de USS Paul Ignatius, maar wel op basis van de informatie die de SMART-L verschafte. Nederland zelf beschikt niet over dergelijke raketten, vandaar dat een partner het ‘vijandelijke’ projectiel uitschakelde.

Voor de verdediging tegen projectielen buiten de dampkring, heeft de marine de Amerikanen nodig.
Nederland al jaren koploper

Nederland is op het gebied van radar al jaren koploper. In 2006 is voor het eerst de baan van een bedreigend projectiel in de ruimte berekend. Dat gebeurde destijds nog door Holland Signaal, het huidige Thales. Ook toen werd samengewerkt met de Amerikanen om de raket te vernietigen. De testen waren bij Hawai.
https://www.defensie.nl/a(...)e-ballistische-raket

_O_ _O_ _O_ best handig om te hebben als Putin aan de nucleaire knoppen zit

Mocht de pleuris uitbreken dan moeten ze de Zr.Ms. De Zeven Provinciën dezelfde bescherming geven als een carrier _O_
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:58:04 #24
38496 Perrin
pi_203836669
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:56 schreef laforest het volgende:

[..]
:')
Niet? Nucleaire wapens hebben geen praktisch nut behalve als dreiging of als laatste redmiddel.
pi_203836677
quote:
Sneller dan Corona maart 2020?
pi_203836693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:57 schreef Dr88 het volgende:

[..]
West-Duitsland had een leger van bijna 500.000 man tijdens de koude oorlog met iets van 3000 tanks. Was echt een sterk leger.
Was ja... Toen hadden wij ook nog 200.000 man en 1000 tanks...
pi_203836698
Een EU leger :') ik denk niet dat ze ooit ergens in actie zouden komen. Altijd wel één van de 30 landen die dat gaat veto'en. We kunnen het na weken onderhandelen niet eens over sancties eens worden. Laat staan over militair ingrijpen. Daarbij waarvoor zouden we dat nodig hebben? Rusland kan nu al amper Oekraïne aan en dat is onze enige realistische vijand.

Hoe zou dat eigenlijk gaan bij zon Irak oorlog als Frankrijk thuisblijft maar wij niet. Zou er dan niemand uit de EU in Irak zijn gaan vechten?
pi_203836700
quote:
ESF niet meegemaakt zeker
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:59:27 #30
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203836706
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
We hebben MasterMilo _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203836708
twitter

twitter

op een ander front ook een strijd gaande
pi_203836710
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zucht ik reageerde op verhaal dat Duitsland pas sinds jare 90 een leger mocht hebben.
pi_203836712
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet? Nucleaire wapens hebben geen praktisch nut behalve als dreiging of als laatste redmiddel.
Redmiddel is wellicht niet de juiste omschrijving.
pi_203836716
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Denk niet dat je de Amerikanen daarin mee krijgt, maar als je als eens de legers van de EU lidstaten weet te combineren maak je al een reuzenstap.
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecoördineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.

Daar is een woord voor: slachtpartij. Of misschien: kermistent. Voor die Russen dan, hé.

Zoiets kan alleen onder de vlag van de NAVO. Want de NAVO heeft de apparatuur en de infrastructuur om zo'n groot en divers leger te kunnen sturen. Tenminste, dat mag ik hopen, want we hebben er genoeg geld aan besteedt (hoewel het volgens Trump nog niet genoeg was).
pi_203836720
quote:
Ook lang geleden dat iets mij zo interesseerde als dit.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_203836721
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[..]

Mocht de pleuris uitbreken dan hoop ik dat de Zr.Ms. De Zeven Provinciën dezelfde bescherming krijgt als een carrier _O_
Zijn van die aparte holografische radar dingen.
Hi tech.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:00:13 #38
38496 Perrin
pi_203836723
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[..]

Mocht de pleuris uitbreken dan hoop ik dat de Zr.Ms. De Zeven Provinciën dezelfde bescherming krijgt als een carrier _O_
Er zijn meer mooie raketverdedigingssystemen. Maar als Poetin er duizend tegelijk afvuurt wordt het toch tricky :P
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:00:23 #39
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203836725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Yep lees het ook net op wiki

The Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits is a 1936 agreement that gives Turkey control over the Bosporus and Dardanelles Straits and regulates the transit of naval warships. The Convention guarantees the free passage of civilian vessels in peacetime, and restricts the passage of naval ships not belonging to Black Sea states. The terms of the Convention have been a source of controversy over the years, most notably about the Soviet Union's military access to the Mediterranean Sea.[

De vraag is om Rusland daar nu op zit te wachten . Het zou wat zijn als die nu ook Turkije gaat bedreigen :D
Rusland grenst aan de Zwarte Zee, dus volgens het verdrag moet Turkije Russische schepen doorlaten.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:00:31 #40
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203836727
Sowieso maar ons leger en dat van België (en Luxemburg) samenvoegen. Misschien dat Denemarken ook wel mee wil doen. Dan begint het ergens op te lijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')