Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Die wapens zijn onderhand al verkocht op de zwarte markt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Voordat de minister heeft geregeld dat de toegezegde wapens geleverd zijn is de oorlog al voorbij. Zou me niets verbazen als ze straks gewoon nieuw in doos in handen van de Russen vallen.
Dat zijn geen foto's van het front hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:07 schreef Rianne84 het volgende:
Foto van het front op 24 februari
Foto van het front op 25 februari
Sjees, wat een geluk.quote:
Sowieso raar. Wikipedia:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:05 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Rusland heeft gedreigd Zweden en Finland aan te vallen als ze overwegen om Nato-lid te worden.
Dat is een stap te ver.
quote:Finland treedt niet toe om conflicten met buurland Rusland te voorkomen. Zweden is ook een neutraal land en is derhalve geen lidstaat. Na de annexatie van de Krim door Rusland in 2014 kropen Finland en Zweden wel richting NAVO. Een nieuwe overeenkomst zorgt ervoor dat bij "rampen, onrust en bedreigingen voor de veiligheid" NAVO-troepen kunnen worden ingezet.
Niet heel raar. Zweden en Finland hebben beiden medegedeeld dat de kans op een lidmaatschap voor Nato door de inval van Rusland groter is geworden.quote:
Nou en? Dit is een oorlog in Europa.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
O wat is Poetin "Barbaars" hoor...
Maar wat deden wij (westen) in Irak, Afghanistan, Libië, Syrië, Yemen, enz. enz. met
MILJOENEN BURGERSLACHTOFFERS
HYPOCRIETEN!!!
Maar ben jij dan wel of geen voorstander van oorlog? Nu lijkt het alsof je wél voor een Russische oorlog bent, maar niet voor een Westerse oorlog in Irak, Afghanistan, etc. Dat is toch net zo goed hypocriet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende: O wat is Poetin "Barbaars" hoor... Maar wat deden wij (westen) in Irak, Afghanistan, Libië, Syrië, Yemen, enz. enz. met MILJOENEN BURGERSLACHTOFFERS HYPOCRIETEN!!!
Maar ook als ze dat niet doen is er dus afgesproken dat de NAVO hulp biedtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Niet heel raar. Zweden en Finland hebben beiden medegedeeld dat de kans op een lidmaatschap voor Nato door de inval van Rusland groter is geworden.
Ze moet nog de handleiding vertalen. Zodat ze in de Oekraïne ook weten dat ze zelf PANG moeten roepen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Voordat de minister heeft geregeld dat de toegezegde wapens geleverd zijn is de oorlog al voorbij. Zou me niets verbazen als ze straks gewoon nieuw in doos in handen van de Russen vallen.
Die anderen waren een oorlog van Europa. En de VS.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nou en? Dit is een oorlog in Europa.
Gast... ga er nou niet op in. Check profiel; paar minuten geleden aangemaakt alleen maar om te trollen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nou en? Dit is een oorlog in Europa.
En van Rusland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die anderen waren een oorlog van Europa. En de VS.
Krijg gelijk 'dikke BMW' in mijn hoofdquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:09 schreef myShizzle het volgende:
In Dublin; ambassadeursauto
[ twitter ]
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze moet nog de handleiding vertalen. Zodat ze in de Oekraïne ook weten dat ze zelf PANG moeten roepen.
Is al weg. Lagaanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gast... ga er nou niet op in. Check profiel; paar minuten geleden aangemaakt alleen maar om te trollen.
Zou me niets verbazen als het letterlijk een russische bot is.
Kan je wat meer toelichting geven? Ben nooit zo’n fan van het klikken op allerlei linkjes zonder enige toelichtingquote:
Kloptquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:10 schreef TLC het volgende:
Als je onder een steen had geleefd en net pas wakker was geworden en je zou de beelden van de media over het front op tv zien had je kunnen denken dat je naar een documentaire zat te kijken over de Tweede Wereldoorlog,
Zelden zoveel lafheid in 1 post gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen zich hier zouden inzetten en de wapens zouden oppakken als de Russische tanks op de Dam zouden staan. Ik zie mezelf ook best nog wel iemand van het leven beroven in een extreme situatie. Maar dan ook echt de persoon in kwestie met wie ik een probleem heb. Niet alle andere Russen ofzo. Want dat zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Natuurlijk is het vooruitzicht om onder een dictatuur te moeten leven niet leuk, maar ik zou liever hebben dat we ons meteen overgeven, onder een dictatuur gaan leven en Russisch moeten leren dan dat we elkaar kapot nuken/bombarderen/schieten.
Het leven in Rusland of Wit-Rusland is echt zo erg nog niet hoor. Die mensen hebben daar een heel normaal leven. Ok, ze mogen niet protesteren en er is geen echte democratie, maar in het dagelijks leven zul je daar weinig van merken.
Noord-Koreaanse toestanden vind ik dan weer een ander uiterste. Dat is inderdaad geen leven. Als Kim hier met zijn tanks op de Dam zou staan, zou ik het misschien nog overwegen.
Snap dit dus ook niet. Zijn doel is ook altijd geweest om verdeeldheid te zaaien in Europa, maar in deze 48 uur is er juist meer eenheid ontstaan dan misschien wel in de afgelopen 10 jaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
De Russen mogen de Oekraïners nu dan wel militair een pak slaag geven (waarbij Oekraïne overigens ook wel wat meppen kan uitdelen), maar het prominentste gevolg is dat Rusland op de langere termijn vervalt tot een internationale paria. Gelederen tegen de Russen/Poetin sluiten zich.
Polderen werkt niet bij crises.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Inderdaadquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kan je wat meer toelichting geven? Ben nooit zo’n fan van het klikken op allerlei linkjes zonder enige toelichting
Want stoppen voor een rood licht is politieke correctheid?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sjees, wat een geluk.
Maar wtf doe je in een auto als je midden in een oorlogszone bent. En waarom de f* ga je ook nog stoppen voor een rood stoplicht???
Maar alla, zijn extreme politieke correctheid het heeft hem waarschijnlijk wel het leven gered. Als hij door was gereden was het misschien anders afgelopen.
Dat is weer die auto die wordt overreden. Voor de 96e keer. En lijkt er eigenlijk wel op dat die chauffeur dat voertuig gewoon niet onder controle heeft.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kan je wat meer toelichting geven? Ben nooit zo’n fan van het klikken op allerlei linkjes zonder enige toelichting
Geen Rus, of buitenlandquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dank. Kun je nog iets zien qua IP-adres waar je vandaan komt?
Wel laf idd maar ik vrees dat een groot deel van de mensen nu eenmaal minder dapper is dan gehoopt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zelden zoveel lafheid in 1 post gezien.
Ja maar als je dit zegt krijg je gezwets op je af van “wat heb jij ooit gedaan dan?” Of “jij zal vast ook vluchten meteen zodra je kan hè”.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die Telegraaf-gast kan opkutten. Ollongren's Zweeds-Finse roots komen steeds meer bovendrijven. Ik denk steeds meer dat het geluk voor defensie is dat zij nu de minister is. Ze lijkt tot dusver een stuk meer daadkrachtig dan Ank Bijleveld en co.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Dapper?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wel laf idd maar ik vrees dat een groot deel van de mensen nu eenmaal minder dapper is dan gehoopt.
quote:Eerste Britse NAVO-militairen arriveren in Estland
In Estland zijn de eerste Britse militairen aangekomen ter versterking van het NAVO-bataljon dat daar is gestationeerd, op zo'n 150 kilometer van de grens met Rusland.
Een konvooi van zes tanks en andere militaire voertuigen reed vanuit het Duitse Sennelager via Polen, Litouwen en Letland naar de militaire basis van Tapa. Sinds 2017 is daar een NAVO-gevechtsgroep ondergebracht.
De Britten hebben toegezegd zo'n 850 extra militairen en uitrusting naar Estland te sturen, een verdubbeling van het aantal Britse militairen dat daar nu zit.
https://nos.nl/collectie/(...)schoten-in-melitopol
En vooral ook geen keus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dapper?
Eer! Liefde voor je land, je huis en haard. Dat is het waard te verdedigen.
Dat zou raar zijn op zo'n weg....ik neem aan dat Russische soldaten zo'n tank wel weten te besturen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is weer die auto die wordt overreden. Voor de 96e keer. En lijkt er eigenlijk wel op dat die chauffeur dat voertuig gewoon niet onder controle heeft.
Wees maar niet bang dat dat langer zal duren dan een paar dagen nadat alles afgekoeld is in Oekraïne.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dit dus ook niet. Zijn doel is ook altijd geweest om verdeeldheid te zaaien in Europa, maar in deze 48 uur is er juist meer eenheid ontstaan dan misschien wel in de afgelopen 10 jaar.
Ik weet niet of hem dat boeit verder. Dat had hij ook wel kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Snap dit dus ook niet. Zijn doel is ook altijd geweest om verdeeldheid te zaaien in Europa, maar in deze 48 uur is er juist meer eenheid ontstaan dan misschien wel in de afgelopen 10 jaar.
Zelfs als het Poetin lukt om de huidige regering van Oekraïne te vervangen met Russische puppets, het moeilijkste gedeelte is om die puppets jarenlang aan de macht te houden terwijl het halve land een guerrilla oorlog voert tegen het nieuwe puppetregime.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
De Russen mogen de Oekraïners nu dan wel militair een pak slaag geven (waarbij Oekraïne overigens ook wel wat meppen kan uitdelen), maar het prominentste gevolg is dat Rusland op de langere termijn vervalt tot een internationale paria. Gelederen tegen de Russen/Poetin sluiten zich.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zou raar zijn op zo'n weg....ik neem aan dat Russische soldaten zo'n tank wel weten te besturen.
Kijk die bocht die 'ie maakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zou raar zijn op zo'n weg....ik neem aan dat Russische soldaten zo'n tank wel weten te besturen.
Uiteraard; bekende werkwijze. De eigen lafheid, gemakzucht en totaal gebrek aan zelfrespect oppoetsen als iets 'universeels' en 'normaals'.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar als je dit zegt krijg je gezwets op je af van “wat heb jij ooit gedaan dan?” Of “jij zal vast ook vluchten meteen zodra je kan hè”.
Tot dusver Poetin trollen.
Weet je meteen wie we moeten negeren.
Dit is van gisteren of eergisteren.quote:
Mooie lijst wel, met top landen zoals Venezuela, Syrie, Turkije, Belarus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef aloa het volgende:
Rusland kan toch op best wat begrip rekenen van Grote landen.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-op-begrip-en-steun
Ben jij dyslectisch?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:12 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Want stoppen voor een rood licht is politieke correctheid?
Explain.
Voor India zal het puur economisch zijn en blijven daarom neutraal. Steunen zullen ze het niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooie lijst wel, met top landen zoals Venezuela, Syrie, Turkije, Belarus.![]()
Enkel India springt er echt tussenuit.
Ja, klopt. En zelfs zonder dat zou de EU die landen verdedigen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:09 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maar ook als ze dat niet doen is er dus afgesproken dat de NAVO hulp biedt
Nou. Nou. Venezuela, Cuba, NicaraguaIran en Myanmar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef aloa het volgende:
Alle schurkenstaten op een rijtje.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef aloa het volgende:
En Pakistan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooie lijst wel, met top landen zoals Venezuela, Syrie, Turkije, Belarus.![]()
Enkel India springt er echt tussenuit.
Ja, ben het met je eens hoor. Maar jij zit (of zat) bij Defensie toch? Dan beschik je natuurlijk over de mindset die je moet hebben in dit soort situaties, maar het is denk ik een misvatting om te denken dat zoiets voor de meeste mensen is weggelegd. Ik hoop het tegenovergestelde hoor maar ik denk dat Nederlanders (die toch geld/skills hebben om zich vrijwel overal ter wereld te kunnen redden) vaker niet dan wel bereid zijn om te sterven voor de vrijheid van ons land.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dapper?
Een van de redenen waarom men voor een brexit stemde was het probleem van vluchtelingen opvang.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:15 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wel maatregelen tegen Rusland en Oekraïne steunen maar zo moeten niet hier komen.
Het land waar Osama zich een decenium verschuilde. Verrassend jaquote:
Misschien gokken ze erop dat het tijdelijk is. Uiteindelijk gaat West-Europa toch wel door de knieën als het financieel teveel pijn gaat doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:14 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd hoe Rusland zal reageren op uitsluiting van SWIFT. Medvedev zei in 2014 dat Rusland het als een oorlogsverklaring zou zien.
Allemaal Oekraine vlaggen en "fuck Russia" post in je feed komt hard aan bij die miljardair-kids.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Rijke spoiled influencers zien hun wereldwijde followers en fanbase kwaad worden en slinken natuurlijk. Nou toch mooi dat ze iets zeggen
En de realisatie dat je leven als je bukt voor de pestkop het nauwelijks meer waard is om te leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dapper?
Hilarisch. Sarcasme next level.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die Telegraaf-gast kan opkutten. Ollongren's Zweeds-Finse roots komen steeds meer bovendrijven. Ik denk steeds meer dat het geluk voor defensie is dat zij nu de minister is. Ze lijkt tot dusver een stuk meer daadkrachtig dan Ank Bijleveld en co.
ja het eerste wat ik dacht , wil je die wel als vriend hebben ... mensen rechten wat is dat ..... in die landenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle schurkenstaten op een rijtje.
Ieder NAVOland kan op eigen initiatief en buiten de NAVO om de beslissing nemen om de Oekraïeners te helpen. Nooit gedacht dat ik Boris van Engeland moet complimenteren met zijn beleid.quote:
Vooralsnog lijken alle gokken van het Kremlin verkeerd uit te pakken dus waarom zou deze daar een uitzondering op zijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien gokken ze erop dat het tijdelijk is. Uiteindelijk gaat West-Europa toch wel door de knieën als het financieel teveel pijn gaat doen.
Uitsluiting swift zou echt pijn doen. En ons ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:14 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd hoe Rusland zal reageren op uitsluiting van SWIFT. Medvedev zei in 2014 dat Rusland het als een oorlogsverklaring zou zien.
Het ironische is dat Rusland ooit juist met Poetin aan de leiding bijna op dat punt zat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik begin een beetje te denken aan de verre toekomst.
Stel je voor dat Rusland en Poetin faalt. Poetin afgezet wordt en een heel nieuwe leiders zijn in Rusland.
Stel je voor dat dit Rusland pro EU is. zelfs de EU betreden .
Dan wordt de EU misschien wel heel Groot
Die doen altijd het tegenovergestelde van India.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pakistan, had ik niet verwacht dat ze achter EU/VS zouden staan.
Zelensky for Presidentquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stel je voor dat Rusland en Poetin faalt. Poetin afgezet wordt en een heel nieuwe leiders zijn in Rusland.
Wat had ze dan precies moeten doen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hilarisch. Sarcasme next level.
Vind je dat verrassend?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het land waar Osama zich een decenium verschuilde. Verrasend ja
Als je met trillende handen de vijand probeert te dood te schieten, kun je net zo goed je geweer gebruiken om jezelf dood te schieten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dapper?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, ben het met je eens hoor. Maar jij zit (of zat) bij Defensie toch? Dan beschik je natuurlijk over de mindset die je moet hebben in dit soort situaties, maar het is denk ik een misvatting om te denken dat zoiets voor de meeste mensen is weggelegd. Ik hoop het tegenovergestelde hoor maar ik denk dat Nederlanders (die toch geld/skills hebben om zich vrijwel overal ter wereld te kunnen redden) vaker niet dan wel bereid zijn om te sterven voor de vrijheid van ons land.
Nee, dat is mijn maat @AchJa . Maar ik kom wel uit een militaire familie ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, ben het met je eens hoor. Maar jij zit (of zat) bij Defensie toch? Dan beschik je natuurlijk over de mindset die je moet hebben in dit soort situaties, maar het is denk ik een misvatting om te denken dat zoiets voor de meeste mensen is weggelegd. Ik hoop het tegenovergestelde hoor maar ik denk dat Nederlanders (die toch geld/skills hebben om zich vrijwel overal ter wereld te kunnen redden) vaker niet dan wel bereid zijn om te sterven voor de vrijheid van ons land.
Is niet laf, is gewoon verstandig. Waarom zou ik mijn enige leven dat ik heb geven in een uiterste (en waarschijnlijk wanhoops)poging om mijn manier van leven te behouden? Ik denk dat we het in Nederland goed hebben, maar ik ben ook niet aan deze manier van leven gehecht. Als we door een dictator gedwongen worden om anders te gaan leven, dan is dat maar zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fuck ik had echt gedacht dat het zich zou beperken tot een beetje gerommel om Oekraïne maar dit lijkt uit te draaien op een nieuwe (of een vervolg op) Koude Oorlog.quote:
Dat bestaat al, Nederland is er notabene lid van incl veel andere Europese (en andere westerse)landen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uitsluiting swift zou echt pijn doen. En ons ook.
Maar uiteindelijk komen China en Rusland dan wel met hun eigen betalingssysteem.
Ik hoop dat je geen kinderen hebt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Is niet laf, is gewoon verstandig. Waarom zou ik mijn enige leven dat ik heb geven in een uiterste (en waarschijnlijk wanhoops)poging om mijn manier van leven te behouden? Ik denk dat we het in Nederland goed hebben, maar ik ben ook niet aan deze manier van leven gehecht. Als we door een dictator gedwongen worden om anders te gaan leven, dan is dat maar zo.
Nee, het is laf.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Is niet laf, is gewoon verstandig. Waarom zou ik mijn enige leven dat ik heb geven in een uiterste (en waarschijnlijk wanhoops)poging om mijn manier van leven te behouden? Ik denk dat we het in Nederland goed hebben, maar ik ben ook niet aan deze manier van leven gehecht. Als we door een dictator gedwongen worden om anders te gaan leven, dan is dat maar zo.
Welk systeem is dat dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat bestaat al, Nederland is er notabene lid van incl veel andere Europese (en andere westerse)landen.
Amerika was niet blij toen.
Dachten NSB’ers ook inderdaad.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Newsflash: dat is er al.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk komen China en Rusland dan wel met hun eigen betalingssysteem.
Welkom in de droom van de jaren negentig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
En Duitsers maken geen grapjes zoals we allemaal weten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef Ali_boo het volgende:
Putin lijkt onvoorspelbaar aldus de Duitsers
[ twitter ]
Zou nog waar kunnen zijn ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die doen altijd het tegenovergestelde van India.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hilarisch. Sarcasme next level.
Dat staat nergens, kun jij wel lezen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:21 schreef Ali_boo het volgende:
Omg we moeten nu letterlijk vrezen voor ons leven voor een eventuele cyberattack![]()
[ twitter ]
Regimes en de wereld veranderen nou eenmaal. In de geschiedenis zijn alle volkeren wel een keer onder de voet gelopen door een buurland of een grotere heerser. Dat is niet goed te praten en het is ook niet hoe ik de wereld idealiter zie, maar het gebeurt wel en is niet zo erg als mensen denken. Als wij hier straks Poetin als president hebben, dan is dat in mijn ogen gewoon minder erg dan wanneer we elkaar kapot nuken en de hele mensheid vernietigen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen kinderen hebt.
Nou, hopen dat maar dat de militaire top daar net zo verstandig omgaat met een Nerobefehl als Speer driekwart eeuw geleden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Je bent niet gehecht aan deze manier van leven? Denk je dat het in Rusland beter is? Het lijkt me een heel stuk kutter om daar te wonen dan hier. Helemaal als eerst je land tot puin geschoten wordt en je daarna onder een dictatuur geplaatst wordt. 40-45 was nou niet bepaald een toonbeeld van rijkdom in Nederland om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vind dit maar domme en gevaarlijke uitspraken. Toch een soort van uitlokking.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dat je deze teksten uit je toetsenbord krijgt. Schaam jequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Regimes en de wereld veranderen nou eenmaal. In de geschiedenis zijn alle volkeren wel een keer onder de voet gelopen door een buurland of een grotere heerser. Dat is niet goed te praten en het is ook niet hoe ik de wereld idealiter zie, maar het gebeurt wel en is niet zo erg als mensen denken. Als wij hier straks Poetin als president hebben, dan is dat in mijn ogen gewoon minder erg dan wanneer we elkaar kapot nuken en de hele mensheid vernietigen.
Om je te laten leiden door een andere bezetter en je niet te verzetten.quote:
Deze vraag is retorisch.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat staat nergens, kun jij wel lezen?
Je vergeet China even voor het gemakquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En Duitsers maken geen grapjes zoals we allemaal weten.
Maar dan krijgt Rusland zwaar klop natuurlijk. Ze hebben nu al hun handjes vol aan Oekraïne laat staan als ze straks de eigen grenzen ook moeten verdedigen tegen een gigantische overmacht.
Ja, gaan ze niet doen, lijkt me. Zou zelfmoord betekenen. Oekraïne, nog een hobbyproject ernaast en je eigen toko verdedigen... da's verre van haalbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar dan krijgt Rusland zwaar klop natuurlijk. Ze hebben nu al hun handjes vol aan Oekraïne laat staan als ze straks de eigen grenzen ook moeten verdedigen tegen een gigantische overmacht.
Rusland wordt straks van 2 kanten geneukt. Aan de ene kant de NAVO en de andere kant Xiquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
He he, ze beginnen eindelijk het licht te zien. Ik weet: ze is ook net nieuw en was vol progressieve ideeën, maar ja het is wat het is nu. Rap de defensie opbouwen dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
quote:Local Ukrainian staff at the US embassy in Kyiv say they feel abandoned by the American government with no support or means of escape as the Russian military continues its invasion of Ukraine, Foreign Policy reports.
In a letter sent to US state department officials, the locally employed staff pleaded for help, including evacuation from fighting zones, relocation, US visas, and clear lines of communication with the state department in Washington, as fighting intensifies across Ukraine.
The letter reads:
We have worked side by side with you for two decades, and always had strong faith in the work US government was doing.
We need your help now. This is not a time to wait and research. This is time to act. Your actions can save our lives.
FP writes that the letter mirrors concerns from thousands of local employees who worked for the US government in Afghanistan and were later abandoned as Taliban forces gained control of the country late last year.
Before, we were told, that Ukraine is not Afghanistan.
We don’t want it to be, but if the difference is in size of bombs flying over our heads, it is not fair.
Er is nog geen alternatief dat even goed werkt als swift.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat bestaat al, Nederland is er notabene lid van incl veel andere Europese (en andere westerse)landen.
Amerika was niet blij toen.
Yep, cyberattack by Russia on Nato memebers could trigger art 5quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat staat nergens, kun jij wel lezen?
Een beetje gerommel om Oekraine is wat al 8 jaar bezig is. Dit is vergaande escalatie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Fuck ik had echt gedacht dat het zich zou beperken tot een beetje gerommel om Oekraïne maar dit lijkt uit te draaien op een nieuwe (of een vervolg op) Koude Oorlog.
Het klinkt wat lafjes, maar denk dat veel toetsenbordhelden in de realiteit niet heel veel anders doen dan wat hij gewoon eerlijk zegt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dat je deze teksten uit je toetsenbord krijgt. Schaam je
Zal 🇨🇳 samen met rusland vechten tegen het westen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je vergeet China even voor het gemak
Alsof China zich hier aan vuil wil maken. Die zijn de lachende derde in dit verhaal.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ook al werkt er maar 1, dat is al aardig vervelend. En ik ga er toch van uit dat Poetin die de afgelopen weken ook even een APK'tje heeft gegeven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:24 schreef Zwansen het volgende:
De enige reden dat ik bang ben is dat nucleaire arsenaal van Rusland. Dat is echt hun enige troef.
Iemand enig idee hoe snel en veel Rusland in theorie van die kernwapens zouden kunnen afvuren / gooien?
Of is die zooi al zo verouderd dat ze blij mogen zijn dat er nog eentje werkt?
Net alsof dat de enige alternatieven zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Regimes en de wereld veranderen nou eenmaal. In de geschiedenis zijn alle volkeren wel een keer onder de voet gelopen door een buurland of een grotere heerser. Dat is niet goed te praten en het is ook niet hoe ik de wereld idealiter zie, maar het gebeurt wel en is niet zo erg als mensen denken. Als wij hier straks Poetin als president hebben, dan is dat in mijn ogen gewoon minder erg dan wanneer we elkaar kapot nuken en de hele mensheid vernietigen.
Laf, maar wel eerlijk. Beter eerlijk en laf dan liegen over je lafheidquote:
Ik vroeg me al af hoe ze aan brandstof zouden moeten komen. Ik weet niet hoe dat werkt. Maar als het op is wat moet je dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zie trouwens al 2 keer een filmpje voorbijkomen van in de steek gelaten Russische voertuigen. 1 keer een tank waar de bemanning uit stapte en 1tje van een 2K22 Tunguska. Iemand enig idee hoe dat zit?
Geloof ik niet. In elk geval niet als Rusland het zelf uit heeft gelokt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Zal 🇨🇳 samen met rusland vechten tegen het westen?
China heeft geen vloot die ook maar in de buurt kan komen van NAVO gebied zonder compleet uit het water geblazen te worden. China kan hooguit heel veel kanonvoer leveren maar dat zal dan wel door een heel continent moeten reizen tegelijkertijd dat Rusland overrompeld wordt en geen controle meer heeft over het eigen luchtruim. Militair gezien maken ook Rusland en China samen geen enkele kans in een conventionele oorlog. Pas als er land langere tijd bezet moet gaan worden zal de NAVO het lastig krijgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon in een vreedzame aanpak en dat we moeten accepteren waar we mee te maken krijgen in het leven. Natuurlijk zou ik liever in de West-Europese democratie wonen dan in de Russische dictatuur, maar als een total war het enige alternatief is, of mezelf kapotvechten op het strijdveld, dan kies ik toch voor die dictatuur.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je bent niet gehecht aan deze manier van leven? Denk je dat het in Rusland beter is? Het lijkt me een heel stuk kutter om daar te wonen dan hier. Helemaal als eerst je land tot puin geschoten wordt en je daarna onder een dictatuur geplaatst wordt. 40-45 was nou niet bepaald een toonbeeld van rijkdom in Nederland om maar een voorbeeld te noemen.
Oh?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Om je te laten leiden door een andere bezetter en je niet te verzetten.
Ik denk dat er altijd een paar van die dingen paraat staan voor het geval dat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:24 schreef Zwansen het volgende:
Iemand enig idee hoe snel en veel Rusland in theorie van die kernwapens zouden kunnen afvuren / gooien?
Of is die zooi al zo verouderd dat ze blij mogen zijn dat er nog eentje werkt?
Mutually assured destruction hangt eigenlijk al 40+ jaar boven ons hoofd, alleen vergeten we dat het grootste deel van de tijd graag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:21 schreef Ali_boo het volgende:
Omg we moeten nu letterlijk vrezen voor ons leven voor een eventuele cyberattack![]()
[ twitter ]
De USSR stelde militair wat voor, ook zonder kernkoppen. Putin heeft alleen kernkoppen om indruk te maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Fuck ik had echt gedacht dat het zich zou beperken tot een beetje gerommel om Oekraïne maar dit lijkt uit te draaien op een nieuwe (of een vervolg op) Koude Oorlog.
Maakt het niet minder laf.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laf, maar wel eerlijk. Beter eerlijk en laf dan liegen over je lafheid
Alsof de Syriërs geen echte oorlogsvluchtelingen waren. Of de Afghanen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik geen problemen met vluchtelingen. Omdat ze blank zijn zou je denken. Neen dat is niet de reden. Omdat het ECHTE oorlogsvluchtelingen zijn
Op twitter stond dat het ging om door Russen verlaten legervoertuigen, waarbij ze blijkbaar hun militaire outfit hadden uitgetrokken, en als burgers waren weggevlucht. Het vermoeden was dat het ging om deserteurs en dat ze de bossen waren ingevlucht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zie trouwens al 2 keer een filmpje voorbijkomen van in de steek gelaten Russische voertuigen. 1 keer een tank waar de bemanning uit stapte en 1tje van een 2K22 Tunguska. Iemand enig idee hoe dat zit?
Goed punt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af hoe ze aan brandstof zouden moeten komen. Ik weet niet hoe dat werkt. Maar als het op is wat moet je dan?
Alleen als je werkelijk geen reet om je eigen land geeft, ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het klinkt wat lafjes, maar denk dat veel toetsenbordhelden in de realiteit niet heel veel anders doen dan wat hij gewoon eerlijk zegt.
Syrie was bv geen oorlog?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik geen problemen met vluchtelingen. Omdat ze blank zijn zou je denken. Neen dat is niet de reden. Omdat het ECHTE oorlogsvluchtelingen zijn
Jammer dat ze in die landen geen regel hadden dat mannen van 18 en ouder gewoon de boel moeten gaan verdedigen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Alsof de Syriërs geen echte oorlogsvluchtelingen waren. Of de Afghanen.
Bosnië, Syrië, Afghanistan waren paradijzen denk je?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Verwacht het welquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Zal 🇨🇳 samen met rusland vechten tegen het westen?
China wil DE supermacht worden van de wereld , de wereld is in choas , schulenlast kan nooit terugbetaald worden , Biden is een demente bejaarde . Dit is de uitgelezen kans om de Amerikanen van de troon te verstotenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Alsof China zich hier aan vuil wil maken. Die zijn de lachende derde in dit verhaal.
Maar de NAVO gaat niet langdurig bezetten mag ik hopen. "Gewoon" het leger van Rusland in de pan hakken, Poetin voor het gerecht brengeen (of tijdens de arrestatie per ongeluk doodschieten) en dan Rusland teruggeven aan de Russen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
China heeft geen vloot die ook maar in de buurt kan komen van NAVO gebied zonder compleet uit het water geblazen te worden. China kan hooguit heel veel kanonvoer leveren maar dat zal dan wel door een heel continent moeten reizen tegelijkertijd dat Rusland overrompeld wordt en geen controle meer heeft over het eigen luchtruim. Militair gezien maken ook Rusland en China samen geen enkele kans in een conventionele oorlog. Pas als er land langere tijd bezet moet gaan worden zal de NAVO het lastig krijgen.
Gast, heb je wel eens een kijkje genomen in Aleppo. Dat was niet echt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jammer dat ze in die landen geen regel hadden dat mannen van 18 en ouder gewoon de boel moeten gaan verdedigen.
Als ik moet kiezen tussen een kernwapen op mijn woonplaats krijgen of onder een dictatuur leven weet ik het ook wel. Maar mijn voorkeur heeft het allerminst.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon in een vreedzame aanpak en dat we moeten accepteren waar we mee te maken krijgen in het leven. Natuurlijk zou ik liever in de West-Europese democratie wonen dan in de Russische dictatuur, maar als een total war het enige alternatief is, of mezelf kapotvechten op het strijdveld, dan kies ik toch voor die dictatuur.
Met onderzeeërs die de Amerikanen al konden identificeren voordat ze het dok ook maar uit waren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De USSR stelde militair wat voor, ook zonder kernkoppen. Putin heeft alleen kernkoppen om indruk te maken.
Elke cultuur is eindig en tijdelijk, dus als dat nu moet gebeuren, dan is dat okay, als dat over 100 jaar gebeurt dan ook okay.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen als je werkelijk geen reet om je eigen land geeft, ja.
Wie de schoen past.
Nee, dat klopt niet, staat in een tweet. NATO gaat niks leveren, NATOlanden wel. Belangrijke nuance.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef hhh38 het volgende:
Hier is vast al geplaatst dat de NAVO luchtafweergeschut gaat leveren aan Oekraïne? Goed nieuws, maar onbegrijpelijk dat dat nog niet gebeurd was of dat Oekraïne die niet eerder heeft gekocht.
Ja die kunnen vluchten naar Egypte ofzo. Oekraïners vluchten nu ook niet naar Jordanië ofzoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gast, heb je wel eens een kijkje genomen in Aleppo. Dat was niet echt.
[ afbeelding ]
Niemand heeft denk ik enig belang bij het bezetten van Rusland. Als het oorlog wordt dan zal het denk ik gaan zoals jij zegt. De krijgsmacht van de vijand tot de grond toe afbreken en weer veilig achter de eigen grens afwachten wat de bevolking voor nieuwe leider kiest of wat er op een andere manier komt boven drijven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar de NAVO gaat niet langdurig bezetten mag ik hopen. "Gewoon" het leger van Rusland in de pan hakken, Poetin voor het gerecht brengeen (of tijdens de arrestatie per ongeluk doodschieten) en dan Rusland teruggeven aan de Russen.
De Amerikanen/Canadezen zijn ook niet heel lang in Europa gebleven na WOII toch?
In dat laatste geval zou je verwachten dat er een troepentransport vrachtwagen staat. Niet een tank.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op twitter stond dat het ging om door Russen verlaten legervoertuigen, waarbij ze blijkbaar hun militaire outfit hadden uitgetrokken, en als burgers waren weggevlucht. Het vermoeden was dat het ging om deserteurs en dat ze de bossen waren ingevlucht.
Maar het zouden natuurlijk ook militairen kunnen zijn die, vermomd als burger, rotzooi kunnen gaan schoppen in de straten van nabijgelegen steden.
Syriërs en Afghanen, waarvan vooral de jonge mannen naar hier komen...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Alsof de Syriërs geen echte oorlogsvluchtelingen waren. Of de Afghanen.
Eer is daarentegen voor altijd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Elke cultuur is eindig en tijdelijk, dus als dat nu moet gebeuren, dan is dat okay, als dat over 100 jaar gebeurt dan ook okay.
In syrie stond dan ook op elke hoek ineens een ziekenhuisquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]![]()
Tegen de Taliban valt weinig te doen. En in Syrië ondersteunde Rusland de dictator d.m.v. luchtaanvallen op o.a. ziekenhuizen.
Ben het zomaar met Etto eens, de eind der tijde is nabij !quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh?
Dacht het niet... Handelingen 5,29.
Wanneer een overheid haar burgers onderdrukt, aanvalt en doodt is er weinig over van het Grootste Gebod, denk je niet?
Op zich wel 'n aardige ja. OEkrainiers vluchten nu naar MD, RO, PL en zo... niet naar Qatar of zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja die kunnen vluchten naar Egypte ofzo. Oekraïners vluchten nu ook niet naar Jordanië ofzo
Je weet dat een heel aantal verzetstrijders ontzettend gelovig waren? Titus Brandsma, Frits de Zwerver, Corrie ten Boom.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Om je te laten leiden door een andere bezetter en je niet te verzetten.
Tsja, dit overzicht is in het verleden al regelmatig voorbijgekomen:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Raw85 het volgende:
Argentinie, Chili?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef byah het volgende:
Wat zou de beste plek zijn om te wonen tijdens WW3, Nieuw Zeeland, of zijn er andere redelijk ontwikkelde plekken op het zuidelijk halfrond?
Je hebt er maar een paar nodigquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Verdomme, Rusland heeft zelfs de meeste kernwapens.
https://www.rtlnieuws.nl(...)g-landen-kernkoppen
Ja precies. Wellicht dat er een leider/regime neergezet wordt die de boel mag opbouwen en Westers gezind is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niemand heeft denk ik enig belang bij het bezetten van Rusland. Als het oorlog wordt dan zal het denk ik gaan zoals jij zegt. De krijgsmacht van de vijand tot de grond toe afbreken en weer veilig achter de eigen grens afwachten wat de bevolking voor nieuwe leider kiest of wat er op een andere manier komt boven drijven.
Wat dan? Dat handjevol Stingers?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef hhh38 het volgende:
Hier is vast al geplaatst dat de NAVO luchtafweergeschut gaat leveren aan Oekraïne? Goed nieuws, maar onbegrijpelijk dat dat nog niet gebeurd was of dat Oekraïne die niet eerder heeft gekocht.
Wat ik weet, is dat Amerika in de Vietnam oorlog dienstplichtige soldaten naar Vietnam stuurde, en dat bleek dat 3/4 van die soldaten niet gericht op de vijand durfde te schieten. Om verschillende redenen. Maar onder de streep is het gewoon een moeilijke horde voor een normaal persoon om een mens dood te schieten. Wel kwamen ze er achter dat het na de eerste allemaal een stuk makkelijker wordt om een ander mens te doden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De nationalisme-indexquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, dit overzicht is in het verleden al regelmatig voorbijgekomen:
[ afbeelding ]
De gemiddelde Nederlander klaagt liever over hoe kut het allemaal wel niet is en weigert daar verder ook maar iets aan te doen want "daar zijn anderen voor"...
Doen ze het wel naar behoren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef MissButterflyy het volgende:
YESquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De gemiddelde Nederlander klaagt liever over hoe kut het allemaal wel niet is en weigert daar verder ook maar iets aan te doen want "daar zijn anderen voor"...
Als Poetin een NAVO-lidstaat aanvalt, vallen Australië en Nieuw-Zeeland 100 procent zeker ook Rusland aan. Het veiligst ben je in een land als Argentinië.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef byah het volgende:
Wat zou de beste plek zijn om te wonen tijdens WW3, Nieuw Zeeland, of zijn er andere redelijk ontwikkelde plekken op het zuidelijk halfrond?
Het vuurtje moet even aangewakkerd worden maar als het eenmaal brand bij onze oosterburen zijn ze maar moeilijk te stoppen. Gelukkig staan we nu aan dezelfde kant.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als de NAVO Rusland zou binnenvallen dan zal Rusland nucleaire wapens inzetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dominicaanse rep lijkt me wel wat , gelijk ook de type dames waar ik op val in de buurtquote:
Met 6000+ kun je meerdere malen alle belangrijke steden van al je tegenstanders nuken.quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
YES
Wij hebben heel veel Marokkanen hier die dit als thuisland zien
Om te zorgen dat je kan lanceren NA je zelf geraakt bent door atoombommen heb je er wel veel nodig. En dat is nodig om MAD in stand te houden. Altijd meer hebben dan de tegenstander in de eerste aanval uit kan schakelen.quote:
Japan maar 11%quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Afghanistan 76%quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, en? Wat is je punt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syriërs en Afghanen, waarvan vooral de jonge mannen naar hier komen...
Sterker nog, met die percentages hebben we geloof ik straks meer Marokkaanse militairen dan autochtone Nederlandsequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
YES
Wij hebben heel veel Marokkanen hier die dit als thuisland zien
Die weten dat ze dan kamikaze mogen gaan en dan als levende wapens worden gebruikt ipv eervol.quote:
Hehheh jazeker. En alle ex-Oostblokstaten kun je ook wel op rekenen als het echt los gaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het vuurtje moet even aangewakkerd worden maar als het eenmaal brand bij onze oosterburen zijn ze maar moeilijk te stoppen. Gelukkig staan we nu aan dezelfde kant.
Net als Duitsland natuurlijk verloren in de oorlog, daar zal de afkeer wel deels mee te maken hebben.quote:
Je moet wat nu het corona forum dood is hequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:34 schreef Regilio_ het volgende:
Jezus je refresht eens heel even niet en we zijn alweer 7 pagina's verder![]()
Helemaal mooiquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Sterker nog, met die percentages hebben we geloof ik straks meer Marokkaanse militairen dan autochtone Nederlandse
Dat is nu juist het probleem, niemand die daar zin in heeft.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die Jappen zijn ook niet meer het volk van wat ze ooit geweest zijn...
Waarom zou de NAVO die moeite ook doen, de Russen hebben al vaak genoeg bewezen dat ze prima in staat zijn om zichzelf de vernietiging in te helpenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de NAVO Rusland zou binnenvallen dan zal Rusland nucleaire wapens inzetten.
Zoveel heb je er niet nodig, met een handjevol is het wel klaar voor de komende 30 jaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef MissButterflyy het volgende:
BANZAIquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die weten dat ze dan kamikaze mogen gaan en dan als levende wapens worden gebruikt ipv eervol.
Ja waarschijnlijk Australië of Nieuw-Zeeland, een van die eilandstaatjes daar in de buurt (Tuvalu en Vanuatu enzo), Zuid-Amerika, de Caraïben, Afrika. Chili en Argentinië zijn inderdaad geen slechte keuzes.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef byah het volgende:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet, staat in een tweet. NATO gaat niks leveren, NATOlanden wel. Belangrijke nuance.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die weten dat ze dan kamikaze mogen gaan en dan als levende wapens worden gebruikt ipv eervol.
En het is niet de hoeveelheid die telt maar de groottequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zoveel heb je er niet nodig, met een handjevol is het wel klaar voor de komende 30 jaar.
Fallout games zeggen toch wat langer dan 30 jaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zoveel heb je er niet nodig, met een handjevol is het wel klaar voor de komende 30 jaar.
Misschien wordt dit nog ooit een eigen subforum.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je moet wat nu het corona forum dood is he
Uruguay is het meest welvarende land van Zuid-Amerika en strategisch verder niet zo belangrijk. Dat lijkt me de beste optie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk Australië of Nieuw-Zeeland, een van die eilandstaatjes daar in de buurt (Tuvalu en Vanuatu enzo), Zuid-Amerika, de Caraïben, Afrika. Chili en Argentinië zijn inderdaad geen slechte keuzes.
Ja, maar dan zullen er nog wel wat plekjes bewoonbaar blijven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Fallout games zeggen toch wat langer dan 30 jaar.
Ja als Poetin voor Polen gaat wel denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Misschien wordt dit nog ooit een eigen subforum.
En de voorraad goederen is al aangekomenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Stoltenborg heeft dat dus niet zo gezegd? Als hij het aankondigt is het sowieso een semantische discussie, want het is dan dus wel door NAVO besproken.
Deprimerende gedachte wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Van 15 containers die naar Oekraïne gaan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
Ik begin langzamerhand een BEETJE ongemakkelijk te voelen
[ twitter ]
Ook bizar mooi.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Uruguay is het meest welvarende land van Zuid-Amerika en strategisch verder niet zo belangrijk. Dat lijkt me de beste optie.
De Sovjetunie had meer kernwapens, het heeft hun val niet voorkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, Zwansen. Rusland heeft nog 2,4 miljoen soldaten achter gehouden om tegen ons te kunnen vechten als dat nodig is. Dat noem ik ook een troef. Een hele grote.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:24 schreef Zwansen het volgende:
De enige reden dat ik bang ben is dat nucleaire arsenaal van Rusland. Dat is echt hun enige troef.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Uruguay is het meest welvarende land van Zuid-Amerika en strategisch verder niet zo belangrijk. Dat lijkt me de beste optie.
Ah vast de pleisters uit Duitsland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En de voorraad goederen is al aangekomen
[ twitter ]
Eigenlijk is dit al een wereldoorlog. Zonder daar ingewikkeld over te willen doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:38 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En de voorraad goederen is al aangekomen
[ twitter ]
Gezien de snelheid van de topic is dat wel een interessante optie.. Waarschijnlijk is dit ook niet iets wat plotseling weg is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die gozer die continu tweet over de strijd, ben zijn naam kwijt, heeft dat genuanceerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Stoltenborg heeft dat dus niet zo gezegd? Als hij het aankondigt is het sowieso een semantische discussie, want het is dan dus wel door NAVO besproken.
dat kun je vergetenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
quote:Rang land Inkomen per hoofd)
1 Chili 24,588
2 Uruguay 22,445
3 Argentinië 19,486
4 Brazilië 15,164
5 Colombia 13,579
6 Suriname 13,403
7 Peru 12,994
8 Venezuela 12,035
9 Ecuador 9,882
10 Paraguay 9,098
11 Guyana 8,173
12 Bolivia 7,174
Ik weet niet wat je heel lang vind. Maar de Amerikanen zitten nu zon 80 jaar later nog met 6 bases in bijvoorbeeld Duitsland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar de NAVO gaat niet langdurig bezetten mag ik hopen. "Gewoon" het leger van Rusland in de pan hakken, Poetin voor het gerecht brengeen (of tijdens de arrestatie per ongeluk doodschieten) en dan Rusland teruggeven aan de Russen.
De Amerikanen/Canadezen zijn ook niet heel lang in Europa gebleven na WOII toch?
Die worden niet allemaal tegelijk ingezet. Ook andersom geldt dat uiteraard ook. En wat het aantal wat jij noemt is inclusief reservisten gok ik?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, Zwansen. Rusland heeft nog 2,4 miljoen soldaten achter gehouden om tegen ons te kunnen vechten als dat nodig is. Dat noem ik ook een troef. Een hele grote.
Mja, misschien de aanloop. Maar technisch gezien nu gewoon nog niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:39 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit al een wereldoorlog. Zonder daar ingewikkeld over te willen doen.
Komt omdat Japanners zo zijn geschrokken van hun eigen gedrag in ww2, dat ze nooit meer zoiets willen meemaken, hun hele mentaliteit is er op aangepast als een soort massa hive mind achtig iets.. dank de goden.quote:
Het Duitse leger is ook geen reet meer waard.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
Pics van je vrouw.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]Mooi land, gelukkig komt mijn vrouw uit Uruguay. Als de nood uitbreekt
Er was iig al een afsplitsing gemaakt voor uitsluitend de militaire zaken dacht ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gezien de snelheid van de topic is dat wel een interessante optie.. Waarschijnlijk is dit ook niet iets wat plotseling weg is.
Tja, al die landen onderaan denken "de Amerikanen gaan wel dood voor ons"quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Is een leuke waarschuwing natuurlijk maar onder de leden heerst nogal wat verschil van mening of in het geval van een cyberattack ook sprake kan zijn van een aanval waardoor een beroep op art 5 gedaan kan wordenquote:
Sinds de oprichting in 2006, overigens gaat het om delen van die force die in zijn geheel uit 25.000 man bestaat.quote:
Maar we worden niet genuked. Stel je het volgende scenario eens voor: Je bent een Russische generaal en je bent met je collega's aan het vergaderen over het bericht dat andere landen Oekraïne bewapenen, iets waar je niet blij mee bent maar wat je ook al ingecalculeerd hebt. Dan komt er ineens het bericht van Poetin dat ie graag een kernbom op Helsinki (bijvoorbeeld) wil gooien. Wat doe je dan?:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:36 schreef Tengano het volgende:
Mochten we genuked worden, dan gaat het iig niet zo krankzinnig hard meer met dit topic.
Je bent de eerste die het noemt in een handjevol pagina's.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Waarom wordt er zoveel gepraat over de maatregelen die worden genomen rondom sport?
Wat boeit het in godsnaam dat de Formule 1 of Champions League finale daar niet doorgaan?
Heh ja. Die hebben sneller dan hun schaduw hun wapens neergelegd voor een paar duizend taliban.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Komt omdat Japanners zo zijn geschrokken van hun eigen gedrag in ww2, dat ze nooit meer zoiets willen meemaken, hun hele mentaliteit is er op aangepast als een soort massa hive mind achtig iets.. dank de goden.
Al die heerlijke oppai’s, anime en hentai en andere gekkigheden, de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn zonder al het goede uit Japan.
Maar wel is het zo dat ze zwaar nationalistisch zijn en vaak (hoewel minder bij jongere generatie) zo racistisch als de pest.
Dat lijstje van 11% klopt dan ook voor geen meter.
Ik bedoel Afghanistan staat op 76%.. we hebben het geweten met z’n allen.
Oh, ik maak een kleine misrekening van een miljoentje...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, Zwansen. Rusland heeft nog 2,4 miljoen soldaten achter gehouden om tegen ons te kunnen vechten als dat nodig is. Dat noem ik ook een troef. Een hele grote.
Zelfs zonder reserves zit de navo daar ruim boven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je moet zo’n programma toch vol lullenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Waarom wordt er zoveel gepraat over de maatregelen die worden genomen rondom sport?
Wat boeit het in godsnaam dat de Formule 1 of Champions League finale daar niet doorgaan?
Wat houdt die defence measure precies in ?quote:
Rusland isoleren op verschillende fronten is wel deel van de algehele aanpak.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Interessant. Waarom denk je dit? Tezamen hebben Rusland en China een prima kans tegen de NAVO. Even buiten beschouwing gelaten dat je met zo'n scenario al in een complete nieuwe wereldoorlog zit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
China heeft geen vloot die ook maar in de buurt kan komen van NAVO gebied zonder compleet uit het water geblazen te worden. China kan hooguit heel veel kanonvoer leveren maar dat zal dan wel door een heel continent moeten reizen tegelijkertijd dat Rusland overrompeld wordt en geen controle meer heeft over het eigen luchtruim. Militair gezien maken ook Rusland en China samen geen enkele kans in een conventionele oorlog. Pas als er land langere tijd bezet moet gaan worden zal de NAVO het lastig krijgen.
Hopelijk B dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar we worden niet genuked. Stel je het volgende scenario eens voor: Je bent een Russische generaal en je bent met je collega's aan het vergaderen over het bericht dat andere landen Oekraïne bewapenen, iets waar je niet blij mee bent maar wat je ook al ingecalculeerd hebt. Dan komt er ineens het bericht van Poetin dat ie graag een kernbom op Helsinki (bijvoorbeeld) wil gooien. Wat doe je dan?:
A) het bevel uitvoeren, wetende dat dat de ondergang van de beschaving inleidt.
B) je doet alsof je het niet gehoord hebt en maakt om een plan om die maniak uit zijn stoel te wippen
34 miljoenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, ik maak een kleine misrekening van een miljoentje...
Nog 34 miljoen soldaten, heeft hij achter de hand.
Ik hoop dat ze al eerder voor plan B kiezen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar we worden niet genuked. Stel je het volgende scenario eens voor: Je bent een Russische generaal en je bent met je collega's aan het vergaderen over het bericht dat andere landen Oekraïne bewapenen, iets waar je niet blij mee bent maar wat je ook al ingecalculeerd hebt. Dan komt er ineens het bericht van Poetin dat ie graag een kernbom op Helsinki (bijvoorbeeld) wil gooien. Wat doe je dan?:
B) je doet alsof je het niet gehoord hebt en maakt om een plan om die maniak uit zijn stoel te wippen
Waarmee ze weten dat er geen Russische stad meer zal bestaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de NAVO Rusland zou binnenvallen dan zal Rusland nucleaire wapens inzetten.
De NAVO minstens het drievoudige, jammer joh. Groetjes aan Vlad.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die Chinezen gaan Rusland niet helpen. Die snoepen er straks een stuk Siberië af als Putin even niet opletquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Interessant. Waarom denk je dit? Tezamen hebben Rusland en China een prima kans tegen de NAVO. Even buiten beschouwing gelaten dat je met zo'n scenario al in een complete nieuwe wereldoorlog zit.
Blijkbaar het inzetten van die NATO response Force? Zal wel aan de grens van Polen zijn ingezet voor het geval dat of zo?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat houdt die defence measure precies in ?
Moeten ze dat dan wel gewoon lekker door laten gaan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Mansjester het volgende:
dat ligt er aan op het tijdstip .. als ze wakker worden heb je grote kans dat ze nog helder kunnen denken , na een uurtje zit er alzo veel wodka in dan weet je het maar nooit met die luiquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heeft te maken denk ik met dat na wo2 de Japanse economie compleet op de schop ging. Een land met boeren en arbeiders werd een land met hitech fabrieken en kantoorbanen. In feite zijn het nog steeds harde werkers alleen nu zitten ze 12 uur op kantoor ipv 12 uur op het veld.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Komt omdat Japanners zo zijn geschrokken van hun eigen gedrag in ww2, dat ze nooit meer zoiets willen meemaken, hun hele mentaliteit is er op aangepast als een soort massa hive mind achtig iets.. dank de goden.
Al die heerlijke oppai’s, anime en hentai en andere gekkigheden, de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn zonder al het goede uit Japan.
Maar wel is het zo dat ze zwaar nationalistisch zijn en vaak (hoewel minder bij jongere generatie) zo racistisch als de pest.
Dat lijstje van 11% klopt dan ook voor geen meter.
Ik bedoel Afghanistan staat op 76%.. we hebben het geweten met z’n allen.
Het is wat Hitler gedaan zou hebben ipv een kogel door zijn eigen kop te jagen. Laatste 'if I go, you go to' maatregel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Waarmee ze weten dat er geen Russische stad meer zal bestaan.
Niemand gaat kernwapens inzetten tegen een andere mogendheid met kernwapens, een kernwapen inzetten staat namelijk gelijk aan zelfmoord van een natie.
De Chinese economie is volledig afhankelijk van ons. Werkelijk alles hier is wel daar gemaakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Interessant. Waarom denk je dit? Tezamen hebben Rusland en China een prima kans tegen de NAVO. Even buiten beschouwing gelaten dat je met zo'n scenario al in een complete nieuwe wereldoorlog zit.
China en Rusland houden elkaar de hand boven het hoofd. Dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die Chinezen gaan Rusland niet helpen. Die snoepen er straks een stuk Siberië af als Putin even niet oplet
Daar zou ik niet op vertrouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Chinese economie is volledig afhankelijk van ons. Werkelijk alles hier is wel daar gemaakt.
Dat gaan ze niet snel doen.
Gebruik van tactische kernwapens betekent niet dat de strategische kernwapens meteen gelanceerd worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niemand gaat kernwapens inzetten tegen een andere mogendheid met kernwapens, een kernwapen inzetten staat namelijk gelijk aan zelfmoord van een natie.
Idd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
China en Rusland houden elkaar de hand boven het hoofd. Dus dat gaat niet gebeuren.
Nee, maar waarom moet het zoveel aandacht krijgen? Echt, de prioriteiten van de westerlingquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef PzKpfw het volgende:
Moeten ze dat dan wel gewoon lekker door laten gaan?
Ah dus als China ons niets meer verkoopt zijn wij de lul.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Chinese economie is volledig afhankelijk van ons. Werkelijk alles hier is wel daar gemaakt.
Dat gaan ze niet snel doen.
Nee, ik ben vanmorgen naar de kapper geweestquote:
Ja, met dit soort blufpoker zijn we in het verleden een paar keer weggekomen... En Able Archer was echt mazzel hebben...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:
Totdat Rusland een blok aan het been van Xi wordt ja. Rusland heeft straks nog maar verdomd weinig te bieden aan Chinaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
China en Rusland houden elkaar de hand boven het hoofd. Dus dat gaat niet gebeuren.
Tactische kernwapens worden ook niet meer gebruikt met al die strategische die klaarstaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gebruik van tactische kernwapens betekent niet dat de strategische kernwapens meteen gelanceerd worden.
Plus de vrije landen die zich in een totale oorlog aansluiten bij de NAVO. Reken er maar niet op dat Australia, Japan, India, Nieuw Zeeland, en wat landen in Zuid-Amerika gaan afwachten als de vrije wereld in een leven op dood strijd is verwikkeld met dictatoriale staten. Ze weten namelijk prima dat ze de volgende in lijn zijn mocht de NAVO vallen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De NAVO minstens het drievoudige, jammer joh. Groetjes aan Vlad.
Ja want alle Russische generaals drinken Wodka.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat ligt er aan op het tijdstip .. als ze wakker worden heb je grote kans dat ze nog helder kunnen denken , na een uurtje zit er alzo veel wodka in dan weet je het maar nooit met die lui
Logisch. Maar wacht maar tot Rusland energienetwerken in Amerika en andere NAVO landen plat legt. Of mobiele netwerken. Dan denk ik dat men snel eensgezind wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Is een leuke waarschuwing natuurlijk maar onder de leden heerst nogal wat verschil van mening of in het geval van een cyberattack ook sprake kan zijn van een aanval waardoor een beroep op art 5 gedaan kan worden
Vast wel, daarom kwamen er bijna alleen mannen deze kant op. Dit maar structureel niet zien of snappen is zo ontzettend pijnlijk.quote:
Boots on the ground ? No Freaking wayquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef jogy het volgende:
[..]
Blijkbaar het inzetten van die NATO response Force? Zal wel aan de grens van Polen zijn ingezet voor het geval dat of zo?
Dat zijn wel zaken waar miljarden in omgaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Het is onderdeel van Rusland's defense strategy.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tactische kernwapens worden ook niet meer gebruikt met al die strategische die klaarstaan.
https://warontherocks.com(...)r-deterrence-policy/quote:As a start, the new document indirectly addresses Western concerns that Russian strategy embraces limited nuclear employment in future regional conflicts to signal its resolve and "compel an end to a conventional conflict" that Russia starts. In other words, Moscow would seek to "escalate to de-escalate" "a conflict on terms favorable to Russia."
Wij kunnen het wel, maar het is duurder.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah dus als China ons niets meer verkoopt zijn wij de lul.
De talibanbarbaren zijn ook Afghanen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:34 schreef BEFEM het volgende:
Afghanistan 76%![]()
Denk dat dit lijstje wel in de prullenbak kan
En hoe gaat de NATO die inzetten dan? En met wat? Al die nucleaire meuk is ondertussen al zolang niet meer gebruikt dat is amper nog operationeel inzetbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
Inclusief reservisten. Maar ik bedoelde 3.4 miljoen, inclusief reservisten. Typo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die worden niet allemaal tegelijk ingezet. Ook andersom geldt dat uiteraard ook. En wat het aantal wat jij noemt is inclusief reservisten gok ik?
Het probleem is alleen dat zulke ingewikkelde hacks bijna nooit 100% zeker aan een partij te adresseren zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Logisch. Maar wacht maar tot Rusland energienetwerken in Amerika en andere NAVO landen plat legt. Of mobiele netwerken. Dan denk ik dat men snel eensgezind wordt.
Erg mooiquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, ik ben vanmorgen naar de kapper geweest
Ja, dat kunnen we natuurlijk wel vinden maar hij houdt zich ff niet aan die spelregels.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vlad is nog van de oude stempel, het idee dat je machtiger wordt door wat extra stukken grond is echt bijzonder achterhaald.
Niet verder vertellen maar Westerse special forces zullen echt wel puntsgewijs ingezet worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Boots on the ground ? No Freaking way![]()
Ze hebben een paar duizend soldaten naar Polen gestuurd een paar dagen terug maar ik weet niet of ze echt klaar zijn om actie te ondernemen
Onze man moet ook bijkomen van een zware nacht. Werd vanochtend wakker en die arme jongen was nog steeds aan het streamenquote:
Dat is wat Hitler ook daadwerkelijk probeerde met wat nu het Nerobefehl heet, de opdracht om de tactiek van de verschroeide aarde toe te passen in Duitsland toen de Geallieerden Berlijn naderden. Vervolgens heeft Albert Speer de verantwoordelijkheid om het plan uit te voeren naar zich toe getrokken waarna hij de uitvoering succesvol saboteerde.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is wat Hitler gedaan zou hebben ipv een kogel door zijn eigen kop te jagen. Laatste 'if I go, you go to' maatregel.
Gelukkig is er niemand die van plan is Rusland te gaan bezetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is onderdeel van Rusland's defense strategy.
[..]
https://warontherocks.com(...)r-deterrence-policy/
Uiteindelijk wel maar dan moet je eerst de productie opstarten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wij kunnen het wel, maar het is duurder.
Logisch is dat inderdaad. Die tocht is immers ook niet ongevaarlijk, als je een vergunning hebt om hier te blijven dan zijn nareizigers in het kader van gezinshereniging ook sneller welkom.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Vast wel, daarom kwamen er bijna alleen mannen deze kant op.
Hij versprak zich vanochtend constant en zat met dichte ogen te pratenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die heeft flink wat slaap in te halen denk ik
Niet alle mannen zijn soldaat...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, tot ergens midden of eind jaren '90 MOCHTEN die niet eens een eigen leger hebben. Vanwege WOII. Het Duitse leger is meer waar dan het ooit was, sinds augustus 1945.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het Duitse leger is ook geen reet meer waard.
Sportswashing is best een belangrijke imagotactiek van foute regimes. Het zijn evenementen die rechtstreeks gerelateerd zijn aan hoe het westen kijkt naar Rusland. Dat van ze ontnemen is niet totaal onbelangrijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:42 schreef Mansjester het volgende:
Hopelijk komt het niet zover maar op dit moment is het hopen tegen beter weten inquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet verder vertellen maar Westerse special forces zullen echt wel puntsgewijs ingezet worden.
144 miljoen. En er is een flink vrouwenoverschot dus zoveel als jij schetst zijn het ook niet. Maar het zijn er wel een hoop ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Inclusief reservisten. Maar ik bedoelde 3.4 miljoen, inclusief reservisten. Typo.
En dan hebben ze nog een paar honderd miljoen burgers die allemaal op 12-jarige leeftijd hebben geleerd hoe ze een Kalashnikov moeten schoonmaken en hoe ze er mee moeten schieten, en die ook nog eens een dienstplicht hebben gehad.
Hier hebben alleen mensen van mijn leeftijd en ouder ooit eens een jaartje met een bepakking en een geweer moeten rondlopen. Nou, ik weet zeker dat die nog wel kunnen schieten. Maar of we nog kunnen rondrennen als een kerel van 20, dat betwijfel ik. En de enige taktieken die wij hebben onthouden, zijn de taktieken om onze vrouw om te praten, wanneer dat zo nodig is.
drones langs de grenzen laten vliegen en alles wat russiche is de lucht uit knallen ... die drones kunnen behoorlijk ver kijken dus je hoeft de grens niet over daarvoorquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet verder vertellen maar Westerse special forces zullen echt wel puntsgewijs ingezet worden.
Ja er was geen oorlog en daarom kwamen er ook alleen mannen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Vast wel, daarom kwamen er bijna alleen mannen deze kant op. Dit maar structureel niet zien of snappen is zo ontzettend pijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |