Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Waarmee de NAVO meteen zo goed als overbodig wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:09 schreef SpecialK het volgende:
Misschien wil Rusland zelf wel gewoon NAVO lid worden
Ja dat is dus de vraag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
In hoeverre is hij een uitvoerder van de agenda van een grotere groep of echt een autocraat? Ik nam aan dat hij inmiddels vooral naar zichzelf luistert?
De mensen hebben een bepaald bedrag aan borg betaaldquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:06 schreef kree het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, maar vroeg me dat af hoe dat dan gaat
Ik wel hoor. Wacht maar tot je echt bedreigd wordt door die Russen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Zien jullie mensen in het westen van Europa nog vechten? Ik bedoel in Oost-Europa hebben ze misschien nog een beetje zo'n mentaliteit van kom we pakken de wapens op en gaan ons land verdedigen, maar zijn wij daar niet te soft voor geworden? Ik zie mezelf echt niet met een wapen op het slagveld rondlopen hoor en eigenlijk niemand die ik ken.
Wat als Duitsland Nederlanders gaat vermoorden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Zien jullie mensen in het westen van Europa nog vechten? Ik bedoel in Oost-Europa hebben ze misschien nog een beetje zo'n mentaliteit van kom we pakken de wapens op en gaan ons land verdedigen, maar zijn wij daar niet te soft voor geworden? Ik zie mezelf echt niet met een wapen op het slagveld rondlopen hoor en eigenlijk niemand die ik ken.
Wij ondersteunen anders wel Ierland bij de Brexit-onderhandelingenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee hoor. EU landen hoeven elkaar niet te verdedigen.
Jazeker.quote:
Hij verzint van alles om zijn misdaden te legitimeren.quote:
Sja. Ruslands positie wordt daar niet sterker van de komende jaren. Hoe harder hij er op inhakt, hoe groter de haat die hij aanwakkert.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef Gehrman het volgende:
Moskou lijkt weg vrij te maken om woonwijken grootschalig te bombarderen
https://www.telegraaf.nl/(...)halig-te-bombarderen
Dat zit er natuurlijk wel aan te komen.
https://www.upi.com/Archi(...)equal/1222952232400/quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:09 schreef SpecialK het volgende:
Misschien wil Rusland zelf wel gewoon NAVO lid worden
Als de pleuris uitbreekt hier denk ik echt wel hoor. Ik ken genoeg mensen die dat zouden doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Nee politie maande iemand tot stoppen en die stopte netjes. Je kan terugspoelenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:09 schreef Starhopper het volgende:
Er is een ongeluk oid op Maidan. Er staan al een paar minuten auto's op de kruising stil en nu staat er ook politie bij.
quote:Finland treedt niet toe om conflicten met buurland Rusland te voorkomen. Zweden is ook een neutraal land en is derhalve geen lidstaat. Na de annexatie van de Krim door Rusland in 2014 kropen Finland en Zweden wel richting NAVO. Een nieuwe overeenkomst zorgt ervoor dat bij "rampen, onrust en bedreigingen voor de veiligheid" NAVO-troepen kunnen worden ingezet.
Ook niet wanneer ze jouw familie en vrienden bedreigen of dat daarin slachtoffers zijn gevallen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Na 80 jaar vrede is het logisch dat wij totaal niet meer weten wat vechten voor je vrijheid is, nee ook wappies niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Putin heeft een schurfhekel aan hem dus hij zal geen corrupt keffertje zijnquote:
Nou ik wel hoor. Liever dood dan onder een of andere dictatuur te leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Nee joh zoiets banaals, beetje op elkaar schieten en dan 20 jaar later weer goede vrienden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Aha op die manier.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
De mensen hebben een bepaald bedrag aan borg betaald
Wie haat vladje nietquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:17 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Putin heeft een schurfhekel aan hem dus hij zal geen corrupt keffertje zijn
Verbaast me niks het lijkt erop dat de hele operatie niet echt naar wens verloopt dus gaan ze nu over tot deze tactieken. Maar steden bombarderen is 1 maar daarna zijn ze vaak nog moeilijker in te nemen plus heel de wereld zal het gaan veroordelen. Rusland en/of Poetin is gewoon compleet de weg kwijt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef Gehrman het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar deze manquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zelensky spreekt het volk nog is toe.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Kan je de EU landen dat even komen vertellen?
[..]
Die laatste zin maakt duidelijk dat ieder land nog steeds zijn eigen defensiepolitiek mag bedrijven en het niet om een juridische verplichting gaat om ook de wapens op te pakken.quote:7. If a Member State is the victim of armed aggression on its territory, the other Member States shall have towards it an obligation of aid and assistance by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter. This shall not prejudice the specific character of the security and defence policy of certain Member States.
Er zijn al flats gemarkeerd met een kruis zag ik eerder vandaag op twitterquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef Gehrman het volgende:
Dat zal best, maar Rusland is gewoon sterker. Tenzij de VS zich ermee gaat bemoeien, pas dan heeft Rusland een groot probleem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
EU landen.
Even normaal doen. Alsof dan niet iedere lidstaat losgaat op vlad.
Moet je zeggen als een Rus je vriendin heeft verkracht, je vader gedood is door een bombardement, en je hond overreden is door een tank. Als het losgaat, dan gaan heel veel mensen vechten voor hun vrijheid en geliefden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Putin vindt hem een terrorist, dus dan kun je rustig concluderen dat het in feite een bijzonder fatsoenlijk mens is.quote:
Bijna.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:19 schreef roos94 het volgende:
Mag Poetin in 1 adem genoemd worden met het rijtje Stalin Hitler Mao?
Sterker dan wat individuele landen in de buurt? Ongetwijfeld, maar zodra de krachten in het westen gebundeld worden heeft Rusland geen schijn van kans.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal best, maar Rusland is gewoon sterker.
Hmmm, ik zou hem eerder gelijktrekken met types als Saddam Hussein en Bashir Assad ...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:19 schreef roos94 het volgende:
Nog niet, daarvoor heeft hij nog niet genoeg gemoord en laten we hopen dat het ook niet zover komt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:19 schreef roos94 het volgende:
Nou hij vindt Oekraners als human shield wel een goed idee, alleen dan andersom ter verdediging van Ruslandquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hij verzint van alles om zijn misdaden te legitimeren.
Ik niet in ieder geval. Veel verder dan een drone besturen vanuit een schuilplaats zal ik niet komen ben ik bang.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Misschien zijn einddoel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:19 schreef roos94 het volgende:
Voorlopig nog niet, maar wat niet is kan nog komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:19 schreef roos94 het volgende:
Ook al prima hoor. Reaper drones zijn vrij effectiefquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik niet in ieder geval. Veel verder dan een drone besturen vanuit een schuilplaats zal ik niet komen ben ik bang.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik niet in ieder geval. Veel verder dan een drone besturen vanuit een schuilplaats zal ik niet komen ben ik bang.
Hij heeft (nog) minder bloed aan zijn handen maar hij ontpopt zich wel net als die namen als een nietsontziende dictator met bijbehorende acties en retoriek.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:22 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, maar wat niet is kan nog komen.
Voor de rest heb ik me niet in de man verdiept, maar hoe hij deze crisis tot nu toe leid heb ik groot respect voor. Eerder ook met deze speech gericht aan het Russisch volk waarom hij geen oorlog wilt en alleen maar vrede wilt hebben vind ontzettend sterk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:18 schreef XSbig het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt, maar deze man
Hij is toch ook gekozen omdat het een beetje een buitenstaander was. Was het niet zelfs eerst een grap oorspronkelijk, want hij was komiek.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:17 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Putin heeft een schurfhekel aan hem dus hij zal geen corrupt keffertje zijn
Zijn e ooit dictators geweest die over de jaren heen milder zijn geworden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is wel fascinerend om te zien hoe Poetin sinds 2000 geleidelijk is geradicaliseerd en zich nu heeft ontpopt tot oorlogszuchtige dictator.
Hij had wellicht verwacht dat de NAVO ging ingrijpen maar dat gebeurt niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hij verzint van alles om zijn misdaden te legitimeren.
Zullen wel foutjes zijn, zoals MH17.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Catatafishh het volgende:
Het lijkt er in elk geval op dat hij uit is op een wereldoorlog.
Burgerscheepvaart aanvallen? Die man moet snel uit zijn ambt gehaald worden
Nog even en hij pakt 1 van die sovjet telefoons om de atoombommen te sturen. Gelukkig hebben we dat raketschild
Als je met enig historisch besef kijkt naar die andere namen zie je dat t vooopig nog van een totaal andere orde is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij heeft (nog) minder bloed aan zijn handen maar hij ontpopt zich wel net als die namen als een nietsontziende dictator met bijbehorende acties en retoriek.
Lijkt erop dat ze een enorme raket richting rusland gaan lanceren.quote:
Jawel. Sommige dictaturen eindigen niet in een gewelddadige revolutie maar in een relatief vreedzame transitie naar een meer democratische staatsvorm.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zijn e ooit dictators geweest die over de jaren heen milder zijn geworden?
Khadaffi o.a., die heeft Lockerbie op z'n geweten maar matigde later toch wat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij kreeg internationaal te weinig zijn zin en is steeds gefrustreerder geworden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is wel fascinerend om te zien hoe Poetin sinds 2000 geleidelijk is geradicaliseerd en zich nu heeft ontpopt tot oorlogszuchtige dictator.
quote:
Heeft genoeg security tochquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zelensky nog altijd op post, wat een held.
Als het moet dan moet het. Jammer alleen dat de jonge kerels hier geen vechtopleiding hebben gehad. Onze leeftijd,50+,was een van de laatste lichtingen dienstplicht. Maar de room is er nu wel af natuurlijk, opa met zijn militaire opleiding redt het niet met zijn verrotte knien. Probleem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:17 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Nou ik wel hoor. Liever dood dan onder een of andere dictatuur te leven.
Gorbatsjov? Maar volgens mij was die van meet af aan al voor een gematigdere politieke koers van de Sovjet-Unie. Heb het idee dat de meeste dictators steeds meer hardcore worden als er weinig weerstand is internationaal.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij speelde president in een serie...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Kwam er net achter dat hij ook acteur en komiek was, wel apart.
Ik dacht ook aan Khadaffi ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Khadaffi o.a., die heeft Lockerbie op z'n geweten maar matigde later toch wat.
Oekraine is een lief en gaaf land.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Soooow duidelijke taal van rutte en ook weer een nieuwe insteek
Mee eens. Maar sowieso dat hele Oekraense volk... dapper en strijdbaar. Diep respect.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor de rest heb ik me niet in de man verdiept, maar hoe hij deze crisis tot nu toe leid heb ik groot respect voor. Eerder ook met deze speech gericht aan het Russisch volk waarom hij geen oorlog wilt en alleen maar vrede wilt hebben vind ontzettend sterk.
[ twitter ]
Inderdaad, als Rusland dat aanvalt is dat heel, heel erg.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Oekraine is een lief en gaaf land.
En een breekbaar vaasjequote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zat bij een van de "verplichten' voor de keuring ... wilde bij de commando's maar helaas kwam door mijn oren niet door de keuring heen , alles was verder goed :-(quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:26 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als het moet dan moet het. Jammer alleen dat de jonge kerels hier geen vechtopleiding hebben gehad. Onze leeftijd,50+,was een van de laatste lichtingen dienstplicht. Maar de room is er nu wel af natuurlijk, opa met zijn militaire opleiding redt het niet met zijn verrotte knien. Probleem.
Met lekkere chikkiesquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb je explosieven in je oren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik zat bij een van de "verplichten' voor de keuring ... wilde bij de commando's maar helaas kwam door mijn oren niet door de keuring heen , alles was verder goed :-(
Fidel Castroquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Al die jongemannen uit oorlogszones die asiel hebben aangevraagd in het Westen kunnen dan ingezet worden tegen de Russische bezetters. Merkel wir schaffen das.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
Opa was al als de dood om kerona op te lopen. Laat staan als 'ie moet vechten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:26 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als het moet dan moet het. Jammer alleen dat de jonge kerels hier geen vechtopleiding hebben gehad. Onze leeftijd,50+,was een van de laatste lichtingen dienstplicht. Maar de room is er nu wel af natuurlijk, opa met zijn militaire opleiding redt het niet met zijn verrotte knien. Probleem.
Ligt eraan wie je bent. Voor een zevenvinker zal het wel oke zijn ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Het leven in Rusland of Wit-Rusland is echt zo erg nog niet hoor. Die mensen hebben daar een heel normaal leven. Ok, ze mogen niet protesteren en er is geen echte democratie, maar in het dagelijks leven zul je daar weinig van merken.
Met andere woorden, slaaf zijn ligt jou wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen zich hier zouden inzetten en de wapens zouden oppakken als de Russische tanks op de Dam zouden staan. Ik zie mezelf ook best nog wel iemand van het leven beroven in een extreme situatie. Maar dan ook echt de persoon in kwestie met wie ik een probleem heb. Niet alle andere Russen ofzo. Want dat zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Natuurlijk is het vooruitzicht om onder een dictatuur te moeten leven niet leuk, maar ik zou liever hebben dat we ons meteen overgeven, onder een dictatuur gaan leven en Russisch moeten leren dan dat we elkaar kapot nuken/bombarderen/schieten.
Het leven in Rusland of Wit-Rusland is echt zo erg nog niet hoor. Die mensen hebben daar een heel normaal leven. Ok, ze mogen niet protesteren en er is geen echte democratie, maar in het dagelijks leven zul je daar weinig van merken.
Noord-Koreaanse toestanden vind ik dan weer een ander uiterste. Dat is inderdaad geen leven. Als Kim hier met zijn tanks op de Dam zou staan, zou ik het misschien nog overwegen.
Dat komt omdat je een pussy bent.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen zich hier zouden inzetten en de wapens zouden oppakken als de Russische tanks op de Dam zouden staan. Ik zie mezelf ook best nog wel iemand van het leven beroven in een extreme situatie. Maar dan ook echt de persoon in kwestie met wie ik een probleem heb. Niet alle andere Russen ofzo. Want dat zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik.
Natuurlijk is het vooruitzicht om onder een dictatuur te moeten leven niet leuk, maar ik zou liever hebben dat we ons meteen overgeven, onder een dictatuur gaan leven en Russisch moeten leren dan dat we elkaar kapot nuken/bombarderen/schieten.
Noord-Koreaanse toestanden vind ik dan weer een ander uiterste. Dat is inderdaad geen leven. Als Kim hier met zijn tanks op de Dam zou staan, zou ik het misschien nog overwegen.
Wat zegt hij nu dan?quote:
Als er gewapende Russen door mijn straat rollen, dan heb ik een persoonlijk probleem met elk van hun.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Maar dan ook echt de persoon in kwestie met wie ik een probleem heb. Niet alle andere Russen ofzo.
Ehhhh, about that...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Catatafishh het volgende:
Het lijkt er in elk geval op dat hij uit is op een wereldoorlog.
Burgerscheepvaart aanvallen? Die man moet snel uit zijn ambt gehaald worden
Nog even en hij pakt 1 van die sovjet telefoons om de atoombommen te sturen. Gelukkig hebben we dat raketschild
quote:Het klopt dat een schild in Roemeni en Polen fysiek nog niet in staat is om op zo'n korte afstand Russische raketten neer te halen. Bovendien heeft Rusland meer dan genoeg raketten in huis om een schild alsnog te verpulveren. In feite hoeft Rusland zich dus niet echt bedreigd te voelen, maar met een rakettendreiging draait alles om de symboolwerking.
Alleen uw rekening betalen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:21 schreef Cherni het volgende:
Nou ja, net een mail van Essent. Vanwege de situatie in de Oekrane is er onzekerheid over de stijgende gasprijs. We kunnen ons voorstellen dat U zich zorgen maakt. Maar U hoeft voorlopig niets te doen.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ga dan toch echt mijn eigen kont redden hoor en roep netjes Privet, kak dela?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als er gewapende Russen door mijn straat rollen, dan heb ik een persoonlijk probleem met elk van hun.
Wtfquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
daar hoeven ze niet eens gewapend voor te zijn of door me straat te rijdenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als er gewapende Russen door mijn straat rollen, dan heb ik een persoonlijk probleem met elk van hun.
1997 Laatste lichting dienstplichtigen. Dus 43 jaar en alles daarboven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:26 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
maar ik zou liever hebben dat we ons meteen overgeven, onder een dictatuur gaan leven en Russisch moeten leren dan dat we elkaar kapot nuken/bombarderen/schieten
Dat op een forum roepen en dat ook daadwerkelijk doen zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen zich hier zouden inzetten en de wapens zouden oppakken als de Russische tanks op de Dam zouden staan.
Heb een filmpje gezien waar een groep Oekraense soldaten door vliegtuigen aan flarden werden geschoten. Was net loslopend wild. Kansloos. Je hebt weinig aan een gevechtsopleiding als je tegenstander beter uitgerust is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:26 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die mensen daar hebben geen normaal leven. Nog niet zo'n grauw, murwgeslagen volk gezien als de Wit-Russen, en nog nooit een volk gezien wat buiten de Noord Koreanen zo sterk op z'n woorden moest letten als de russen zelf.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zei het uh.. ik weet niet hoeveel topics geleden inmiddels, in ieder geval nadat bleek dat Rusland niet echt snel de boel kon overnemen, dat ze zouden overgaan op grovere bombardementen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klinkt bijna als een opmaat naar het wel gericht aanvallen van burgerdoelen.
Weer?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een pussy bent.
Ga jij maar leven in ellende op je knien.
Wij doen het werk wel weer.
Veel grootspraak. Stel je hebt de optie om te vluchten naar Engeland of de VS, of je blijft lekker thuis met je AK-47 op de bank zitten terwijl de tanks de straten binnenrijden en je complete wijk platgebombardeerd wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Zouden ze even een schietcursus moeten opzetten. Kan degene aanmelden wie wil.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Als er een staat van beleg is en je krijgt een wapen in je hand gedrukt omdat je weet dat de Russen je moeder komen verkrachten is, ja dan ga je wel echt hoor. Die jongens in Oekraine zijn ook niet als helden geboren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat op een forum roepen en dat ook daadwerkelijk doen zijn twee heel verschillende dingen.
Ja joh, er worden daar geen journalisten vermoord, politieke tegenstanders zoekgemaakt, homoseksuelen en andere minderheden vervolgd. Als je in de pas loopt (of past) is het te doen ja maar dan heb je nog steeds een behoorlijk risico om benadeeld te worden door corrupte zaken of botte pech vergeleken bij ons.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:
Als de VS er niks over mag zeggen dan vraag ik me af: wie dan wel? China zelf?quote:
Hij zou niet de eerste pussy in Nederland zijn die vluchtte en / of niks deed, terwijl de rest de strijd wel aanging.quote:
Chinese Volksrepubliek steunt Russisch imperialisme.quote:
Niet helemaal. Je kunt ook tegen beter uitgeruste tegenstanders een oorlog winnen met de juiste strategie en een lange adem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb een filmpje gezien waar een groep Oekraense soldaten door vliegtuigen aan flarden werden geschoten. Was net loslopend wild. Kansloos. Je hebt weinig aan een gevechtsopleiding als je tegenstander beter uitgerust is.
Terugkijkend gaat de tijd erg snel. 25 jaar al geen dienstplicht meer. Die laatste lichting zal niet blij geweest zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
1997 Laatste lichting dienstplichtigen. Dus 43 jaar en alles daarboven.
Nee want geld.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:34 schreef Anton91 het volgende:
Maar dat is een artikel uit 2016? Is inmiddels toch wel voor elkaar of niet.
Zie jij juichende artikelen die dat suggereren? Want ik kan ze niet vinden en denk dat dat best veelzeggend is...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is een artikel uit 2016? Is inmiddels toch wel voor elkaar of niet.
Ook geen Russische escorts bestellen dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:35 schreef Hathor het volgende:
Ik ga zelf persoonlijk ook Rusland sancties opleggen en beloof hierbij plechtig de eerstkomende twee weken geen wodka te drinken.
Het lijkt vandaag rustiger te zijn dan gister in Ukraine heb ik het idee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:38 schreef quirina het volgende:
Bald and bankrupt zit in Kyiv en die vind het nogal kalm.
Tijd vliegt. Herinner me nog als de dag van gister dat ik me melde in Oirschot. Nooit meer weggegaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:37 schreef Cherni het volgende:
Terugkijkend gaat de tijd erg snel. 25 jaar al geen dienstplicht meer. Die laatste lichting zal niet blij geweest zijn.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef TLC het volgende:
RuslandPutin dat nu ook Zweden en Finland gaat bedreigen vanwege de NAVO
wie de fuck denken de RussenPutin wel niet dat ze zijn om alles voor iedereen te bepalen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om de legendarische woorden van vandaag te herhalen :
Russia go fuck yourself
Wat een kutzooi. Hopelijk leren die lafaards in Brussel van dit hele gebeuren en regelen ze dit soort shit eens goed.quote:
Je staat nog steeds bij de aanmeldingsbalie?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tijd vliegt. Herinner me nog als de dag van gister dat ik me melde in Oirschot. Nooit meer weggegaan.
China "respecteert" andermans territoriale integriteit en soevereiniteit maar ze hebben wel concentratiekampenquote:
De Russen krijgen veel meer tegenstand dan ze verwacht hadden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Het lijkt vandaag rustiger te zijn dan gister in Ukraine heb ik het idee.
Het zijn iets meer dan virussenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef Automatisch het volgende:
85% is volledig gevaccineerd en toch krijgen we het virus niet onder controle.
Weet je hoe een gemiddelde Nederlandse soldaat dit soort ontwikkelingen volgt? Is hier centrale briefing over of zit iedereen individueel internet af te struinen voor informatie?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tijd vliegt. Herinner me nog als de dag van gister dat ik me melde in Oirschot. Nooit meer weggegaan.
Dat heeft natuurlijk alles te maken met onze regeringsleiders en niet zozeer met Brussel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:40 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat een kutzooi. Hopelijk leren die lafaards in Brussel van dit hele gebeuren en regelen ze dit soort shit eens goed.
Ik was blij dat het voorbij was in de zin van verveling en een zeer ongezond leven met veel drank. Maar zo nu en dan komen we wel nog bij elkaar. Als je in Duitsland zat bouwde je toch een band op met de kamer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar daar heb jij toch geen reet aan bijgedragen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hij zou niet de eerste pussy in Nederland zijn die vluchtte en / of niks deed, terwijl de rest de strijd wel aanging.
Hetzij als verzet, hetzij in het leger.
Nederland is een redelijk oud land h.
In ieder geval duidelijk.quote:
Zit hij daar per toeval?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:38 schreef quirina het volgende:
Bald and bankrupt zit in Kyiv en die vind het nogal kalm.
De Klerkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Komt ook omdat de overheid opgeroepen heeft geen beelden te delen want alles kan gebruikt worden door de russen om informatie uit te halen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik versta er niets van, maar zijn manier van praten, rustig, duidelijk...maakt wel indruk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij zal daar ongetwijfeld zitten voor YouTube en Instagram views. Er zit geld in h.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zit hij daar per toeval?
Of sensatie gaan zoeken?
Mooiste is dat hij in Oekrane bekend is geworden door een serie (hij is ook acteur) waarin hij per toeval gekozen werd tot president.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij is toch ook gekozen omdat het een beetje een buitenstaander was. Was het niet zelfs eerst een grap oorspronkelijk, want hij was komiek.
De defensie bureaucratie is traaaaag....quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je staat nog steeds bij de aanmeldingsbalie?
Stilte voor de storm. Ik zie de Russen nog wel woonwijken bombarderen om e.e.a. te forcerenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hij is in mijn ogen een geduchte concurent van Poetin als persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik versta er niets van, maar zijn manier van praten, rustig, duidelijk...maakt wel indruk.
Met deze ben ik nogal cynisch. Poetin is waarschijnlijk (een van de) rijkste mensen op aarde, en heeft deze oorlog al maanden tot jaren gepland. Dus die heeft eindeloos veel andere plekken met funds, shell companies, vastgoed via andere, etc.quote:
Dat vingertje van de VS ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
China dat een morele en belerende toon aanslaat is inderdaad erg pijnlijk.
Ja, die gezamenlijke naviteitsclub bedoelde ikquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk alles te maken met onze regeringsleiders en niet zozeer met Brussel.
Het zijn tenslotte de regeringsleiders die beslissen in de Europese Raad.
En leren de volkeren in Europa dat vrede en veiligheid niet vanzelfsprekend is en dat er altijd wel 1 randdebiel op een relatief korte afstand een gevaar kan zijn. Dus een verenigd Europa wat flink blijft investeren in een Europese krijgsmacht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:40 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat een kutzooi. Hopelijk leren die lafaards in Brussel van dit hele gebeuren en regelen ze dit soort shit eens goed.
Achter je komt Baudet nu wel heel boos aanstampen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En leren de volkeren in Europa dat vrede en veiligheid niet vanzelfsprekend is en dat er altijd wel 1 randdebiel op een relatief korte afstand een gevaar kan zijn. Dus een verenigd Europa wat flink blijft investeren in een Europese krijgsmacht.
Hij wt dat Poetin vrijwel geen bezittingen heeft. Hij wt dat dit Poetin niet of amper gaat raken. De man heeft 200 miljard.quote:
Poetin kan nog niet in zijn schaduw staan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij is in mijn ogen een geduchte concurent van Poetin als persoonlijkheid.
Waarvan aktequote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij wt dat Poetin vrijwel geen bezittingen heeft. Hij wt dat dit Poetin niet of amper gaat raken. De man heeft 200 miljard.
En tch roept hij dit.
Rutte is een ontzettend nare machtspoliticus. Een man waar je op kotst.
Ja kan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Hij zal daar ongetwijfeld zitten voor YouTube en Instagram views. Er zit geld in h.
Echt? Ik dacht eind jaren 80 de laatste lichtingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
1997 Laatste lichting dienstplichtigen. Dus 43 jaar en alles daarboven.
Welk werk heb jij dan zoals gedaan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een pussy bent.
Ga jij maar leven in ellende op je knien.
Wij doen het werk wel weer.
Maybe. Dat zal wel als een boemerang terugkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Stilte voor de storm. Ik zie de Russen nog wel woonwijken bombarderen om e.e.a. te forceren
Wat een heldquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Is dat serieus?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij wt dat Poetin vrijwel geen bezittingen heeft. Hij wt dat dit Poetin niet of amper gaat raken. De man heeft 200 miljard.
En tch roept hij dit.
Weer wijze teksten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En leren de volkeren in Europa dat vrede en veiligheid niet vanzelfsprekend is en dat er altijd wel 1 randdebiel op een relatief korte afstand een gevaar kan zijn. Dus een verenigd Europa wat flink blijft investeren in een Europese krijgsmacht.
Hij heeft er natuurlijk ook nooit problemen mee om gevaar op te zoeken. Ik zie hem er nog voor aan om dadelijk naar de frontlinie te gaan met een plastic tas vol wodka en worst. Eerst bij de Russen en daarna bij de Oekraenersquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Hij zal daar ongetwijfeld zitten voor YouTube en Instagram views. Er zit geld in h.
Die gast heeft 20 jaar Rusland kunnen plunderen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dat serieus?
Heeft Poetin een vermogen van 200 miljard?
Ja. En weer dus een nutteloze actie van de Navo en Rutte maar trots doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dat serieus?
Misschien wel meer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dat serieus?
Dat is een schatting maar idd, Poetin is waarschijnlijk rijker dan Elon Musk of Bezos, alleen zit zijn geld goed verborgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dat serieus?
Diep respect voor deze man.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat zie ik Rutte nog niet doen, door Den Haag wandelen en fietsen tijdens een invasie. legend inderdaad.quote:
dat dacht ik ook , was van de lichting 1989 daar was er al spraken van dat het wel eens een van de laatste keren kon wezen dat er dienstplicht wasquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht eind jaren 80 de laatste lichtingen.
Hij rent waarschijnlijk als eerste de grens over. Maar voelt zich verheven over iemand die bang is en beargumenteert dat met valse info.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welk werk heb jij dan zoals gedaan?
Ik weet niet wat ik hoor joh. Dat je een beetje je zakken probeert te vullen geloof ik wel, maar 200 miljardquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die gast heeft 20 jaar Rusland kunnen plunderen.
Van wat ik begrijp een beetje de Arjan Lubach van Oekrane. Het leven kan raar lopen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik versta er niets van, maar zijn manier van praten, rustig, duidelijk...maakt wel indruk.
Die kutmarmot met die kleine beentjes probeert ‘m bij te houden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Achter je komt Baudet nu wel heel boos aanstampen.
Mag Poetin met zijn eigen handen dan allemaal weer opbouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Stilte voor de storm. Ik zie de Russen nog wel woonwijken bombarderen om e.e.a. te forceren
Is er ook gewoon eentje voor de bhne.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met deze ben ik nogal cynisch. Poetin is waarschijnlijk (een van de) rijkste mensen op aarde, en heeft deze oorlog al maanden tot jaren gepland. Dus die heeft eindeloos veel andere plekken met funds, shell companies, vastgoed via andere, etc.
Welke actie van de NAVO mag dat zijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:49 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ja. En weer dus een nutteloze actie van de Navo en Rutte maar trots doen.
Dictator in wording.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch zullen een hoop mensen 'm nu daadkrachtig en bla bla vinden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
En tch roept hij dit.
Nou ja, ook dat vraag ik me af. We hebben natuurlijk te maken met Orban en die president in Polen, Trump in het witte huis, het kan zomaar dat dat alles bij elkaar mee gespeeld heeft en daardoor geen doorgang heeft kunnen vinden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:45 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, die gezamenlijke naviteitsclub bedoelde ik
Dienstplicht is opgeschort niet opgeheven. Eind jaren 90 heb ik ook een oproep gekregen maar hoefde niet te komen vanwege de opschorting. Maar ik ben dus wel opgeroepen technische gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat dacht ik ook , was van de lichting 1989 daar was er al spraken van dat het wel eens een van de laatste keren kon wezen dat er dienstplicht was
Maar daarna is er nog een tijdje het verplicht geweest , toen kreeg je inderdaad een tiidje dan een jaar of zo niemand meer op geroepen werd maar zich vrij willig kon aan melden , en later is heel de dienst plicht opgeheven
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Onsmakelijk filmpjewtf laatste lijk lijkt wel een pop? Nou zie ik niet veel lijken dus geen idee hoe 't eruit zou moeten zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
In feite de grootste mafiabaas van de laatste decennia op deze aardkloot.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hoor joh. Dat je een beetje je zakken probeert te vullen geloof ik wel, maar 200 miljard
Ik vraag me af of het citaat wel klopt. Of wel de juiste context heeft.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
En tch roept hij dit.
Onsmakelijk filmpjeWeten we zeker dat dit niet juist Oekranse slachtoffer zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Nope, in 1997 is de opkomstplicht opgeschort. De laatste lichting is in 1996 opgeroepen dus in 1997 afgezwaaid...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:47 schreef Seeburg54 het volgende:
Echt? Ik dacht eind jaren 80 de laatste lichtingen.
Ik zei 43 maar moet dus 44 zijn.quote:Alleen opkomstplicht uitgesteld
In Nederland bestaat nog steeds een dienstplicht. Er is geen sprake van afschaffing. Er is wel een opschorting van de opkomstplicht sinds 1 mei 1997. Defensie roept daarom sinds 1 augustus 1996 geen nieuwe dienstplichtigen meer op.
Die gaat meteen met z'n vriend naar Canada, denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:49 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat zie ik Rutte nog niet doen, door Den Haag wandelen en fietsen tijdens een invasie. legend inderdaad.
Klopt. Ik heb, geloof ik, dat briefje nog steeds bewaard, zal wel moeten zoekenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:52 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Dienstplicht is opgeschort niet opgeheven. Eind jaren 90 heb ik ook een oproep gekregen maar hoefde niet te komen vanwege de opschorting. Maar ik ben dus wel opgeroepen technische gezien.
Die is verbrand.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
wtf laatste lijk lijkt wel een pop? Nou zie ik niet veel lijken dus geen idee hoe 't eruit zou moeten zien.
Onsmakelijk filmpjeDie hoeven in elk geval niet meer zolang in het mobiele crematorium.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leidt mooi af van intern geneuzel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:54 schreef RAVW het volgende:
Arme Rutte .... heb je einde lijk die Corona onde rcontrole en de mensen vrij gegeven .. nu mag je VLAD gaan tegenhouden
Griekenland en Bulgarije ook niet , zomaar een gokquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef NaturalScience het volgende:
Servi steunt de EU sancties tegen Rusland niet. Aldus de Volkskrant.
Typisch....
Onsmakelijk filmpjeNice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:53 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dan mogen ze wel opschieten.
Ohnee EU, excuses amigoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Welke actie van de NAVO mag dat zijn?
Uhm, sinds wanneer is Japan lid van de NAVO? En dat andere schip was geen Roemeens schip, maar een Moldavisch schip.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijft frappant, er zijn nou al 2 navo landen aangevallen qua schepen.
1 van Roemeni, per ongeluk vermoed ik.
Maar dat Japanse schip was geen ongeluk en bewust beschoten zodat Oekrane niet bevoorraad kon worden.
Navo is een hoop gelul maar weinig actie.
Met een beetje mazzel heeft Oekrane verder niks nodig naast wapen leveringen en dergelijke.
Gezien het hoge amateurisme gehalte van Rusland tot nu toe, nu ze tegen iets anders moeten vechten dan wat burgers met wapens zoals in Syri.
Dat punt op Poetins eisen lijstje voor staking van de invasie (geen wapens van westerse landen) kan dus alvast door gestreept worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:53 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dan mogen ze wel opschieten.
Ik kreeg destijds inderdaad een brief over de opschorting. Ben van '82 en dat was dus een paar jaartjes voordat ik 18 werd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, in 1997 is de opkomstplicht opgeschort. De laatste lichting is in 1996 opgeroepen dus in 1997 afgezwaaid...
[..]
Ik zei 43 maar moet dus 44 zijn.
Nu wil ik niet zeggen dat het niet waar is, maar Reddit is een forum, geen nieuwsite.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rst_day_impressions/
The strategic missile attacks were a bit of a bust. Russia just didn't have enough Iskanders and Kalibers to do a true shock and awe, and Ukraine has had 2 months to disburse air assets AA assets and C3.
A commando raid to take a major cargo airport north of Kiev was a failure, with the loss of a battalion of air mobile troops and an unestablished number of copters. I think it was a bold move: If the runways could be secured enough to start landing transports, a full air mobile division could have been in place this morning. Unfortunately, Light forces in the area were enough to keep the LZ insecure. Notice that these weren't Ukraine's best and brightest- Just the local territorial battalion, though other forces piled on for the end game. Something everyone needs to keep in mind is that light troops aren't magic, they're LIGHT- Airborne, air mobile, marine landings, special forces raids, ect., are just a bunch of well-trained guys with assault rifles and no logistics tail. The only real advantage they have is surprise, and when that doesn't work, they are screwed. For further instruction, rent A Bridge Too Far this weekend.
Ukraine defeated the massive opening Russian artillery/rocket barrage by the simple expedient of backing up. Ukraine is big, there was no need to duke it out on the borders. Starting today but more tomorrow, Russian artillery brigades will move forward enough to establish contact and shoot their first massive barrages but 1) They won't get to all do it at once, which drops the 'shock and awe' factor down a touch and 2) reloads will have to be trucked forward.
I haven't seen a single image from the Ukraine Mechanized Brigades, their real army, except a little around Donbass where they were already engaged. Even in Chernobyl, the only real ground combat so far, the Ukraine defenders were the National Guard brigade assigned there.
It appears that Ukraine has given up a lot of yards between the 20s on purpose, with the only real fighting so far on the edges of towns and cities. Has Ukraine committed to an urban warfare model? It makes some sense. The UA was never going to win a war of maneuver against superior Russian tank forces. Artillery barrages against concrete buildings just turns apartment buildings into infantry shelter. making Russia envelope cities just creates more logistics issues and create opportunities for light forces in the field to ambush vehicles who's name doesn't start with a T. but the morale risk is enormous, and where do all the civilians go?
I don't have a handle on the air war yet. PGMs don't seem to have wiped out the Ukraine air force, but they certainly aren't flying anything east of the Dnieper. The entire AA structure seems to be laying low- Wiped out by barrage? Needed radars all offline? Holding back for better targets when the fighting gets close? Russian CAS doesn't seem to have been over plentiful or effective yet either.
There sure seem to be a lot of Ukrainians just going about their business, civilian cars passing troop convoys, traffic cameras still working, ect. No conclusion, just weird.
Reports of Turkish drones and Javelins being effective, but all anecdotal, and possibly propaganda. Keep your eyes open for better sourcing!
Expected developments today/tomorrow:
Big day for Kherson. Marine landings and a flying column from Crimea already has it surrounded. Reduced, surrendered or bypassed.
Kharkov sector should start to set. Hard points to the east like Sumy should be reduced, and a better idea of what Ukraine plans to defend should come into focus.
Donbass will continue to be a meat grinder. Mariupol may fall quickly; it isn't really built for urban warfare. Ukraine risks getting forces in the field surrounded.
Expect the Russians to explore more of the Ukraine countryside.
Odessa is safe for now, marine landing to the east notwithstanding. There's a lot of troops in Odessa. More telling will be whether Ukraine can counterattack, or if Russian air assets break up any offensive action.
Onsmakelijk filmpjeZo word je dus geroosterd als een antitank-raket je koekblikje in de hens steekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik heb even gemist dat Japan een NATO lid is?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijft frappant, er zijn nou al 2 navo landen aangevallen qua schepen.
1 van Roemeni, per ongeluk vermoed ik.
Maar dat Japanse schip was geen ongeluk en bewust beschoten zodat Oekrane niet bevoorraad kon worden.
Navo is een hoop gelul maar weinig actie.
Met een beetje mazzel heeft Oekrane verder niks nodig naast wapen leveringen en dergelijke.
Gezien het hoge amateurisme gehalte van Rusland tot nu toe, nu ze tegen iets anders moeten vechten dan wat burgers met wapens zoals in Syri.
Juist een mooie afleiding voor die teringzooi in NL. Niemand heeft het er nu over.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:54 schreef RAVW het volgende:
Arme Rutte .... heb je eindelijk die Corona onder controle en de mensen vrij gegeven .. nu mag je VLAD gaan tegenhouden
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, in 1997 is de opkomstplicht opgeschort. De laatste lichting is in 1996 opgeroepen dus in 1997 afgezwaaid...
[..]
Ik zei 43 maar moet dus 44 zijn.
We zijn goddeloos verloren.quote:Wettekst dienstplicht aangepast
Voor deze invoering heeft de overheid de Kaderwet Dienstplicht aangepast. In die wet stonden veel woorden die op mannelijke personen duidden. Bijvoorbeeld ‘hij’, ‘hem’ en ‘broederdienst’. Deze woorden zijn vervangen voor bijvoorbeeld ‘de dienstplichtige’ en ‘broeder- n zusterdienst’.
Er was al toegegeven dat dit eerder symbolisch was.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met deze ben ik nogal cynisch. Poetin is waarschijnlijk (een van de) rijkste mensen op aarde, en heeft deze oorlog al maanden tot jaren gepland. Dus die heeft eindeloos veel andere plekken met funds, shell companies, vastgoed via andere, etc.
MIsschien raken alle middelen mbt geld hem niet, maar hij schijnt kinderen te hebben, zou hem dat raken .. ?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Oncologisch centrum is geraakt door Rusland.
En dat andere schip was geen Roemeens schip.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb even gemist dat Japan een NATO lid is?
dictatuur =/= dictator?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jawel. Sommige dictaturen eindigen niet in een gewelddadige revolutie maar in een relatief vreedzame transitie naar een meer democratische staatsvorm.
Een woonde ooit in NL, was een leuke gijzelaar geweestquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:56 schreef TLC het volgende:
[..]
MIsschien raken alle middelen mbt geld hem niet, maar hij schijnt kinderen te hebben, zou hem dat raken .. ?
Gelukkig is Servi nog bezig om toe te treden. Lijkt me een goede reden om ze nog heel lang te laten wachten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:48 schreef NaturalScience het volgende:
Servi steunt de EU sancties tegen Rusland niet. Aldus de Volkskrant.
Typisch....
Al een tijdje terug gepost maar ben benieuwd of de Japanners iets gezegd hebben.quote:
Tsja, toen buitelde iedereen over elkaar heen om hem een warmonger etc. te noemen... Maar ja, naief he.quote:
Lekker ook nog de Japanners opnaaien, goed plan welquote:
Biden is dan wel ff heel andere koekquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, toen buitelde iedereen over elkaar heen om hem een warmonger etc. te noemen... Maar ja, naief he.
In een bodybag doen, en ze afleveren voor de deur van Putin als een postpakketjequote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo word je dus geroosterd als een antitank-raket je koekblikje in de hens steekt.
Waren wel giga protesten doen tegen de Irak oorlog. Ook in Nederlandse steden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, toen buitelde iedereen over elkaar heen om hem een warmonger etc. te noemen... Maar ja, naief he.
Two wrongs...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
O wat is Poetin "Barbaars" hoor...
Maar wat deden wij (westen) in Irak, Afghanistan, Libi, Syri, Yemen, enz. enz. met
MILJOENEN BURGERSLACHTOFFERS
HYPOCRIETEN!!!
Open een nieuw topic, kun je daar zeiken over iets dat nu niet relevant is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
Maar wat deden wij (westen) in Irak, Afghanistan, Libi, Syri, Yemen, enz. enz. met
HYPOCRIETEN!!!
Misschien niet letterlijk uit naam van nato, maar reken maar dat dit in de achterkamertjes van de nato geregeld word.quote:
Zucht..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
HYPOCRIETEN!!!
Japan targets banks, military groups in new sanctions on Russiaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al een tijdje terug gepost maar ben benieuwd of de Japanners iets gezegd hebben.
Tot nu toe helemaal niets van hen gehoord? Zuid-Korea gaat sancties doen, China kennen we nu wel, maar Japan... krekels.
Dat zal ze leren!quote:Rusland niet meer welkom op Eurovisie Songfestival
Rusland wordt uitgesloten van deelname aan het Eurovisie Songfestival in Turijn, meldt de European Broadcasting Union (EBU) op Twitter. De roep om uitsluiting klonk steeds luider: vandaag vroegen onder de publieke omroepen van Oekrane, de Baltische staten en de Scandinavische landen daarom. Ook de AVROTROS, die verantwoordelijk is voor de Nederlandse inzending, riep de EBU vandaag op om de Russen te schorsen. "Dit is de tijd dat Europa zich moeten verenigen en laten zien waar we voor staan", zei omroepdirecteur Eric van Stade in een toelichting.
Het Eurovisie Songfestival is dit jaar in de Italiaanse stad Turijn. De finale is op 14 mei.
https://nos.nl/collectie/(...)m-heft-in-eigen-hand
Oke poepzor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:01 schreef StraatC het volgende:
Poetin HELD!!!
Ik word een Russische spion.
Alle beetjes helpen toch, of mogen vrouwen niet meehelpen?quote:
Japan heft ook sancties gedaan tegen Ruslandquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al een tijdje terug gepost maar ben benieuwd of de Japanners iets gezegd hebben.
Tot nu toe helemaal niets van hen gehoord? Zuid-Korea gaat sancties doen, China kennen we nu wel, maar Japan... krekels.
Ja. Politiek ook veel verdeeldheid. Zelfs binnen de EU, NAVO en zo...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waren wel giga protesten doen tegen de Irak oorlog. Ook in Nederlandse steden.
Ze bestaan echt.quote:
Volgens mij wel. Hij is een acteur met een rechtenstudie. Hij heeft Poroshenko flink verslagen in de verkiezingen, ik neem aan omdat iedereen hem sympathiek vond overkomen in zijn films en tv-series.quote:
Alsof ze daar zitten te wachten op toetsenbordhelden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:01 schreef StraatC het volgende:
Poetin HELD!!!
Ze waren een van de eersten?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien kun je z'n reet dan ook wel likken als een net een grote boodschap gedaan heeft, bespaart ook weer wat toiletpapier hequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:01 schreef StraatC het volgende:
Poetin HELD!!!
Poetin is ook in Syri, Libi, etc. actiefquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
HYPOCRIETEN!!!
Racistisch?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:02 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ze waren een van de eersten?
https://japantoday.com/ca(...)er-attack-on-ukraine
Lekker racistisch weer.
Vandaar misschien ook dat Poetin schijnt te accepteren dat Zelensky president blijft...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Hij is een acteur met een rechtenstudie. Hij heeft Poroshenko flink verslagen in de verkiezingen, ik neem aan omdat iedereen hem sympathiek vond overkomen in zijn films en tv-series.
n van zijn beloftes was om het conflict met Rusland over Oost-Oekrane op te lossen. Dat is dus niet bepaald gelukt. De nationalisten in de regering waren te machtig, en Zelensky kwam nergens. Zelensky is geen politieke tijger, en heeft onderschat hoeveel macht de nationalisten hebben. Die zouden onder hem nooit verdwijnen, en waarschijnlijk alleen maar sterker worden.
In ieder geval lijkt het de gedachte van Poetin dat na 4 jaar Zelensky, de nationalisten alle macht in handen zullen hebben, en dat een oorlog tegen die tijd nog veel meer slachtoffers en ellende zal opleveren voor iedereen.
Rusland heeft ook nog de FSB, h. Die weten vast wel heel goed wat er in Oekrane gaande was. En misschien waren de tekenen erg slecht. Wie weet wat de FSB en Poetin allemaal weten, wat wij en Zelensky niet weten. Ik kan alleen speculeren.
Dan heb ik het gemist.Ook ik moet af en toe rust nemen van het hele gebeurenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb die ambitie niet, maar zolang je cv enkel bestaat uit mans doen op internet je nog niet wordt aangenomen om de toiletten te reinigen.quote:
Is een specialiteit van Poetin, hij heeft tig ziekenhuizen in Syri met de grond gelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:55 schreef Momo het volgende:
Ziekenhuizen zijn ook een doelwit schijnbaar...
Wat heb je tegen Oekranequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:01 schreef StraatC het volgende:
Poetin HELD!!!
Ik heb die mensen niks aangedaan. Jij wel?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
HYPOCRIETEN!!!
Hoe ziek ben je dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:03 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Is een specialiteit van Poetin, hij heeft tig ziekenhuizen in Syri met de grond gelijk gemaakt.
Ah, daar is onze islamitische huiskloon weer met z'n vijfduizendste account.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
HYPOCRIETEN!!!
Ik gok wat extra druk uit DC.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Het duurde even maar uiteindelijk draaien ze toch wel om. Alleen vraag ik me nog steeds af waarom. Wat is er vandaag anders dan gisteravond?
Yup. Jammer dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waren wel giga protesten doen tegen de Irak oorlog. Ook in Nederlandse steden.
Rusland heeft gedreigd Zweden en Finland aan te vallen als ze overwegen om Nato-lid te worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Het duurde even maar uiteindelijk draaien ze toch wel om. Alleen vraag ik me nog steeds af waarom. Wat is er vandaag anders dan gisteravond?
Niet op reageren. Check profiel. Net geregistreerd en alleen een paar trol posts hier.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb die mensen niks aangedaan. Jij wel?
Of kom je alleen maar met die oude jij-bakken?
Ah toch weer de aloude Italiaanse oorlogtactiek, lekker tussen beide zijden wisselenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Polen heeft vandaag al tientallen vrachtwagens vol afgeleverd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien niet letterlijk uit naam van nato, maar reken maar dat dit in de achterkamertjes van de nato geregeld word.
Oohja we waren er zelf bij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef StraatC het volgende:
HYPOCRIETEN!!!
Moet jij wetenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:01 schreef StraatC het volgende:
Poetin HELD!!!
Is hij net zo'n halve zool als die epicbeardman een tijdje terug? Of is het dezelfdequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Beter om dit soort trollen gewoon te negeren.
Technisch gezien heb je gelijk, maar alle nato informatie word ook gedeeld met Japan en zijn alles behalve in naam lid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uhm, sinds wanneer is Japan lid van de NAVO? En dat andere schip was geen Roemeens schip, maar een Moldavisch schip.
Dat vraag ik mij ook steeds af bij zulke filmpjes.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Weten we zeker dat dit niet juist Oekranse slachtoffer zijn?
Sowieso raar. Wikipedia:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:05 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Rusland heeft gedreigd Zweden en Finland aan te vallen als ze overwegen om Nato-lid te worden.
Dat is een stap te ver.
quote:Finland treedt niet toe om conflicten met buurland Rusland te voorkomen. Zweden is ook een neutraal land en is derhalve geen lidstaat. Na de annexatie van de Krim door Rusland in 2014 kropen Finland en Zweden wel richting NAVO. Een nieuwe overeenkomst zorgt ervoor dat bij "rampen, onrust en bedreigingen voor de veiligheid" NAVO-troepen kunnen worden ingezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |