quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staan wel meer mooie reacties daarOok een mooie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Nu ook dreigende taal richting Zweden en Finland als ze toenadering zoeken tot de NAVO
en de guerrillaoorlog moet nog beginne of de urban warfarequote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:31 schreef groenen het volgende:
Lol, Rusland wordt op de grond in de gehakt zo te lezen.
Ja? Laatste weken werd constant erop gehamerd dat Rusland met Electronic Warfare alle communicatie onmogelijk zouden maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt. Maar de strijd is nog niet gestreden. Maar loopt alles behalve vlekkeloos idd. Alle communicatie ook nog intact bijv, apart. Sowieso wordt Russische leger en zeker voetsoldaat overschat.
Die daaronder dan:quote:
quote:
Je hoort ook wel eens andere reacties van mensen die de oorlog zijn ontvlucht.quote:Last thing: this was my view as I crossed into Poland at 7:01 AM local time this morning. I feel that it was a welcome gift from nature. I’m so inconsolably happy to be in the EU.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]![]()
Eigenlijk mag ik er niet om lachen.
Toevallig zag ik deze van die bron eerder gedeeld worden vandaag:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:28 schreef crystal_meth het volgende:
Klopt dit?
[..]
https://thehill.com/polic(...)d-near-border-report
Echt vreemd dit en oliedom.quote:
En dat tijdens de Russische 'vredesmissie'quote:
Waarom? Denken ze dat die wapens transporteren naar Oekraine?quote:
Die Russen denken dat ze zo maar alles kunnen maken. Dit zal alleen maar meer kwaad bloed zetten.quote:
Heeft weinig met een vredesmissie te maken om neonazi's in Oekraine uit te schakelen.quote:
Ik kijk nergens meer van op eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geloven mensen nu serieus dat Rusland Finland zou aanvallen?
Dan zijn echt de rapen gaar hoor.
We weten nog steeds niet wat de mogelijkheden van Rusland zijn om gewoon dingen kapot te bombarderen, zonder rekening te houden met burgers of een beoogde bezetting.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Met welk denkbeeldig leger denkt Putin ook nog even Finland en Zweden te kunnen pakken?![]()
Oekraïne lijkt al een brug te ver te zijn
Tenzij ze kost wat kost willen uitsluiten dat er op die manier mogelijk bevoorrading aankomt?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft weinig met een vredesmissie te maken om neonazi's in Oekraine uit te schakelen.
De vraag is meer: gelooft Poetin zichzelf serieus?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het grote dilemma van organisaties die zich a-politiek opstellen en zich daarmee juist een politieke keuze (mogelijk) maken. Verder wel goed om ook op sociaal-culturele (en sport) vlakken, Rusland als agressor te isoleren.quote:
Na die oorlogsverklaring van Poetin waar die zelfs met atoomwapens dreigde sta ik nergens meer verbaast van te kijken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze lijken tot nu toe in elk geval te proberen om burgerslachtoffers te voorkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
We weten nog steeds niet wat de mogelijkheden van Rusland zijn om gewoon dingen kapot te bombarderen, zonder rekening te houden met burgers of een beoogde bezetting.
Als het moet kunnen ze alles plat leggen in Finland en Zweden.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Daarnaast moeten Zweden en Finland mijns inziens gewoon zo snel mogelijk bij de NAVO.
Is dat überhaupt aan de orde dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Nu ook dreigende taal richting Zweden en Finland als ze toenadering zoeken tot de NAVO
Het zijn schepen die onder de vlag van andere naties varen. Nog soevereiner dan Oekrainequote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tenzij ze kost wat kost willen uitsluiten dat er op die manier mogelijk bevoorrading aankomt?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Een oekraiense Valeri(y)a voor jou
[ afbeelding ]
Toch nog een lichtpuntje in alle ellende.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:37 schreef Momo het volgende:
Rusland gaat toegang tot Facebook beperken
De Russische mediawaakhond Roskomnadzor gaat de toegang tot Facebook "gedeeltelijk" beperken. Volgens de waakhond is het sociale medium betrokken bij "de schending van fundamentele mensenrechten en vrijheden". Wat de beperking precies inhoudt, is nog niet bekend.
Gisteren besloot Meta, het moederbedrijf van Facebook, een aantal Russische nieuwspagina's op te schorten. Zo is de pagina van het Russische staatspersbureau RIA Novosti offline gehaald vanwege desinformatie. Dat wordt door Rusland bestempeld als censuur.
https://nos.nl/collectie/(...)m-heft-in-eigen-hand
Echt gaar, of een paar sancties en verder want niet in de NAVO gaar?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op een ziekenhuis, school, etc na.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze lijken tot nu toe in elk geval te proberen om burgerslachtoffers te voorkomen.
Wel al wat Grad-raketten zien neerkomen op woonwijken, maar dat kunnen ook afzwaaiers geweest zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze lijken tot nu toe in elk geval te proberen om burgerslachtoffers te voorkomen.
Nou, die Russen die in WOII vochten waren echt niet allemaal slecht hoor. Allemaal jonge gasten die geen keus hadden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom niet?
Een goede Rus is een dode Rus.
De groep om hem heen zal wel toch nog wel enig verstand hebben?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De vraag is meer: gelooft Poetin zichzelf serieus?
Het antwoord daarop is veel belangrijker, en, ondanks (of juist dankzij) het feit dat nu is aangetoond dat-ie volkomen getikt is, nog steeds enorm beangstigend.
Dat lukt ze alleen niet. Wat jammer zeg.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo rollen sommigen hier.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:39 schreef Alpha0 het volgende:
Wtf Iran van paria naar bondgenoot omdat ze ons van gas gaan voorzien ?
Dat is zo voor vrijwel elk leger van landen in oorlog. Ook niet elke Duitser aan het front was een naziquote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou, die Russen die in WOII vochten waren echt niet allemaal slecht hoor. Allemaal jonge gasten die geen keus hadden.
Niets nieuws eigenlijk. Enige reden waarom super extremistisch islamtisch Saudi Arabie vriend is van het westen is vanwege olie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:39 schreef Alpha0 het volgende:
Je hebt altijd afzwaaiers.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op een ziekenhuis, school, etc na.
Opzich is dat natuurlijk ook wel het verstandigst voor hen. Als zij neutraal kunnen blijven (desnoods met garantie) en in ruil daarvoor gascontracten krijgen is dat een stap vooruit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:39 schreef Alpha0 het volgende:
Het was nog niet bekend wie voor Rusland zou gaan dit jaar (deadline nummers is 15 maart), maar wel dat Kirkorov het nummer zou schrijven. Letterlijk een schoothond van Poetin. Juist veel oud deelnemers hebben zich wel uitgesproken tegen de inval gelukkig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het grote dilemma van organisaties die zich a-politiek opstellen en zich daarmee juist een politieke keuze (mogelijk) maken. Verder wel goed om ook op sociaal-culturele (en sport) vlakken, Rusland als agressor te isoleren.
Individuen die toch hun singeding willen doen, kunnen dat wmb op persoonlijke titel doen.
Rusland heeft al eerder gewaarschuwd dat als die landen NAVO leden worden, ze ook het doelwit voor Russische nukes worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De vraag is meer: gelooft Poetin zichzelf serieus?
Het antwoord daarop is veel belangrijker, en, ondanks (of juist dankzij) het feit dat nu is aangetoond dat-ie volkomen getikt is, nog steeds enorm beangstigend.
Toch laten die Russen zich maar wat graag onderdrukken, Tsaren, Communisten, Putin...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou, die Russen die in WOII vochten waren echt niet allemaal slecht hoor. Allemaal jonge gasten die geen keus hadden.
In hoeverre is hij een uitvoerder van de agenda van een grotere groep of echt een autocraat? Ik nam aan dat hij inmiddels vooral naar zichzelf luistert?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De groep om hem heen zal wel toch nog wel enig verstand hebben?
Inderdaad, maar over het algemeen is een Rus kwaadaardiger dan bijvoorbeeld een Zweed. Dat zit in de cultuur daar, die bloeddorstigheid en haat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat is zo voor vrijwel elk leger. Ook niet elke Duitser aan het front was een nazi
Ze maken wel steeds dezelfde fout idd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Toch laten die Russen zich maar wat graag onderdrukken, Tsaren, Communisten, Putin...
Lavrov?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De groep om hem heen zal wel toch nog wel enig verstand hebben?
Kunnen ze extra Russische raketten van aanschaffenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:39 schreef Alpha0 het volgende:
Vreemde neiging idd. Ze hebben weliswaar zeer weinig ervaring met andere staatsvormen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Toch laten die Russen zich maar wat graag onderdrukken, Tsaren, Communisten, Putin...
Al eeuwenlang dol op De Sterke Man.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemde neiging idd. Ze hebben weliswaar zeer weinig ervaring met andere staatsvormen.
Dat vind ik enigszins racistische praat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Inderdaad, maar over het algemeen is een Rus kwaadaardiger dan bijvoorbeeld een Zweed. Dat zit in de cultuur daar, die bloeddorstigheid en haat.
Ja de Fulda gap. De doorstoot naar Frankfurt en de Rijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, net als vroeger de Noord-Duitse Laagvlakte en de Fulda Gap.
Ik heb meer het idee dat ze langs de politiek heen leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ook is er een groot verschil tussen een Moskou Rus en een Rus ergens in het westen richting China.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik enigszins racistische praat.
Wel vind ik het een volk wat een beetje moeilijk te peilen is. Ze uiten zich niet zo, zijn wat op zichzelf…
En veel mannen hebben een drankprobleem.
Het leven is daar vaak ook wel wat uitzichtlozer. En de vodka goedkoper.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik enigszins racistische praat.
Wel vind ik het een volk wat een beetje moeilijk te peilen is. Ze uiten zich niet zo, zijn wat op zichzelf…
En veel mannen hebben een drankprobleem.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Putin helemaal van het padje, lijkt wel de laatste dagen van Adolf.
Exact, dan ga je vanzelf wel zuipen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het leven is daar vaak ook wel wat uitzichtlozer. En de vodka goedkoper.
bron: De Standaardquote:Russen in België zijn verdeeld over Poetins offensief
Ook in Brussel gaan protesten door tegen de Russische militaire acties in Oekraïne. Heeft Poetin draagvlak onder mensen met Russische roots in België? ‘Ik ga niet protesteren.’
‘Iedereen die ik ken in Rusland, is boos en geschokt. We dachten tot nu dat het louter intimidatie was, een politiek spel’, vertelt Daria Scherbak (33). Ze is geboren en getogen in Rusland en woont sinds 2014 in ons land.
‘We zien wel veel Russen die protesteren, maar wie thuiszit en Poetin steunt, zien we niet’, relativeert Igor Luchko. Hij is 45, woont sinds 1997 in België en heeft familie in zowel Rusland als Oekraïne.
‘Maar als je met “niet mijn oorlog” op een spandoek buiten komt in Rusland, neemt een agent je al na één seconde mee. Zo kom je niet ver met je protest’, werpt Scherbak tegen. ‘Veel Russische mensen willen wél iets doen voor hun Oekraïense vrienden, maar ze voelen zich hopeloos. Ze weten niet wat ze kunnen doen, wat ze mógen doen tegen Poetin en de zijnen’, zegt ze.
VS verkopen Oekraïne
Scherbak neemt zaterdag deel aan het protest in Brussel, samen met Russen, Oekraïeners en Wit-Russen. ‘Ik kan daarna waarschijnlijk niet meer terug naar Rusland, maar ik wil per se helpen en tonen dat niet alle Russen Poetin en zijn gekke ideeën steunen.’
‘Ik protesteer niet’, klinkt het bij Luchko. ‘Ik steun de oorlog niet, maar ik vind protesteren niet de juiste manier om je mening uit te drukken. Er zijn vreedzamere manieren om dat te doen.’
‘Mijn hele familie is tegen oorlog, ook ik’, gaat Luchko verder. ‘Mijn familieleden in Oekraïne moeten nu bang afwachten, dat vind ik heel erg. Maar ik begrijp ook dat Rusland zijn belangen verdedigt. Het land heeft altijd gevraagd dat Oekraïne de neutraliteit zou bewaren, dat de grens met de Navo-landen niet zou opschuiven.’
‘De huidige regering van Oekraïne kan alleen maar geld vragen aan Europa en de situatie laten escaleren, het kan geen andere kant op. President Volodimir Zelenski zei vanochtend (gisterochtend, red.) nog dat hij hulp verwacht van de Amerikaanse president. Maar hoe moeten de Verenigde Staten Oekraïne nu redden uit de puinhoop die ze er zelf hebben gemaakt? Ze zijn het land aan het verkopen. Dat raakt me zeer, omdat ik er ben opgegroeid’, voegt Luchko nog toe.
Fruitboeren
Hoe moet het nu verder? ‘Ik geloof niet dat er iemand op de hele wereld is die iets tegen Poetin kan doen. Het is een compleet gekke man met te veel macht’, zegt Scherbak. ‘Hij laat zich niet tegenhouden door economische of andere sancties. Voor Poetin is het leven van gewone mensen niet belangrijk.’
Ook Luchko gelooft niet dat economische sancties het antwoord zijn op de agressie van Rusland. ‘De sancties die de EU en de Navo opleggen zijn geen correcte respons. De geschiedenis leert ons dat zulke sancties beide economieën tegenwerken. Het zijn de gewone mensen die ze voelen. We straffen dus onszelf. “Geef ons Rusland terug”, eisten de fruitboeren hier nog niet zo lang geleden.’
‘Ik zie het scenario van 2008 in Georgië zich herhalen’, zegt Luchko. ‘Op het einde komt er een akkoord dat voor beide kanten goed zal uitpakken, en daarmee stopt het geweld. Ik hoop dat dat akkoord er zo snel mogelijk komt.’
Inderdaad. Dat is ook zo. Sommige Russen zijn meer Mongolen en anderen met een Turks uiterlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook is er een groot verschil tussen een Moskou Rus en een Rus ergens in het westen richting China.
Veel landen hebben dat verschil uiteraard. In Nederland ook wel, maar erg klein (vanwege ons kleine oppervlak) vergeleken met andere landen.
Als de Russen voet in de Baltische Staten zetten, dan hoef je kaliningrad ook niet meer te respecteren natuurlijkquote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich is dat natuurlijk ook wel het verstandigst voor hen. Als zij neutraal kunnen blijven (desnoods met garantie) en in ruil daarvoor gascontracten krijgen is dat een stap vooruit.
Geef het nog even de tijd. Als ze niet snel de totale overwinning uit kunnen roepen dan gaan er gewoon massaal bommen op woonwijken gegooid worden. Moskou kan zich immers geen langdurig conflict veroorloven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand in de militaire top. Als die een order krijgen dat onuitvoerbaar is, zoals Finland aanvallen of een kernaanval uitvoeren, zullen ze liever Poetin een harde klap met een kandelaar geven dan zo'n order uitvoeren. Misschien dat Poetin de wil om verder te leven is kwijtgeraakt maar dat geldt echt niet voor iedereen in de elite daar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lavrov?
Medvedev?
Bedoel je die?
Of die kontlikkende stakker (ook een voormalige KGB-officier overigens) die we een dag of 3 geleden zagen trillen toen-ie niet precies zei wat Poetin wilde horen?
vaak maken ze dat zelf of hebben wel iemand die een paar liters kan maken .. of het gezond is .... er vallen ook heel wat doden onder de huis tuin en keuken Wodka drinkersquote:
Dat is ook wat. Ben je amper een blauwe maandag minister van Defensie, krijg je nog met echte actie te maken ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:46 schreef Jemoederniet het volgende:
Zou Ollongren inmiddels het verschil tussen een sergeant en een majoor kennen of is ze zich nog aan het inlezen?
Ik denk dat Kaliningrad genoeg wapens heeft om zich te verdedigen...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de Russen voet in de Baltische Staten zetten, dan hoef je kaliningrad ook niet meer te respecteren natuurlijk
Die lijken vooral in het Kremlin te zittenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Sommige Russen zijn meer Mongolen
Ach ja, als het allemaal maar klimaatvriendelijk, genderneutraal en inclusief is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook wat. Ben je amper een blauwe maandag minister van Defensie, krijg je nog met echte actie te maken ook.
Maar Iran kan op die manier misschien wel beïnvloed worden. Maar gas van de VS lijkt me ook een prima alternatief.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:46 schreef Cherni het volgende:
[..]Nog gekker om daar het gas van te kopen via schepen. Iran blijft noet neutraal zodra het de mogelijkheid heeft. Die zijn nog gekker dan Poetin.
Wat een waanzin. De VS kan dat net zo goed leveren via schepen als we dan toch meer moeten betalen.
In Nederland 12 jaar Rutte, gelukkig is dat maar een mak schaapje.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze maken wel steeds dezelfde fout idd.
41 Pabrig (Seedor/ Langemanshoff/ Hohne) moest zich eerst 48 uur kapot vechten om de opmars te vertragen en zo de NATO de tijd geven (REFORGER) om de verdediging in te richten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:44 schreef Dr88 het volgende:
Ja de Fulda gap. De doorstoot naar Frankfurt en de Rijn.
Nederlanders lagen op de Lunenburger heide tussen Hamburg en Hannover. Met een behoorlijk leger lagen we daar geloof. 100k man?
Spitting Image is al terug op youtube:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:44 schreef AchJa het volgende:
Binnekort weer Spitting Image op TV?
Een beetje Putin belachelijk maken ipv Breznjev, Andropov, Tsjernenko etc.
Nee dat is zeker een probleem, maar de russen kiezen al honderden jaren voor dat soort leiders. Dan is 12 jaar toch best weinigquote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In Nederland 12 jaar Rutte, gelukkig is dat maar een mak schaapje.
Ziet er rustig uit.quote:
Daar ligt wel zoveel Russisch spul dat met één goedgemikte kruisraket er een Enschederamp in het groot plaatsvindt daarquote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik denk dat Kaliningrad genoeg wapens heeft om zich te verdedigen...
Godver, helemaal gemist.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 17:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Spitting Image is al terug op youtube:
https://www.youtube.com/c/SpittingImage
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |