Met onderzeeërs die de Amerikanen al konden identificeren voordat ze het dok ook maar uit waren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De USSR stelde militair wat voor, ook zonder kernkoppen. Putin heeft alleen kernkoppen om indruk te maken.
Elke cultuur is eindig en tijdelijk, dus als dat nu moet gebeuren, dan is dat okay, als dat over 100 jaar gebeurt dan ook okay.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen als je werkelijk geen reet om je eigen land geeft, ja.
Wie de schoen past.
Nee, dat klopt niet, staat in een tweet. NATO gaat niks leveren, NATOlanden wel. Belangrijke nuance.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef hhh38 het volgende:
Hier is vast al geplaatst dat de NAVO luchtafweergeschut gaat leveren aan Oekraïne? Goed nieuws, maar onbegrijpelijk dat dat nog niet gebeurd was of dat Oekraïne die niet eerder heeft gekocht.
Ja die kunnen vluchten naar Egypte ofzo. Oekraïners vluchten nu ook niet naar Jordanië ofzoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gast, heb je wel eens een kijkje genomen in Aleppo. Dat was niet echt.
[ afbeelding ]
Niemand heeft denk ik enig belang bij het bezetten van Rusland. Als het oorlog wordt dan zal het denk ik gaan zoals jij zegt. De krijgsmacht van de vijand tot de grond toe afbreken en weer veilig achter de eigen grens afwachten wat de bevolking voor nieuwe leider kiest of wat er op een andere manier komt boven drijven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar de NAVO gaat niet langdurig bezetten mag ik hopen. "Gewoon" het leger van Rusland in de pan hakken, Poetin voor het gerecht brengeen (of tijdens de arrestatie per ongeluk doodschieten) en dan Rusland teruggeven aan de Russen.
De Amerikanen/Canadezen zijn ook niet heel lang in Europa gebleven na WOII toch?
In dat laatste geval zou je verwachten dat er een troepentransport vrachtwagen staat. Niet een tank.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op twitter stond dat het ging om door Russen verlaten legervoertuigen, waarbij ze blijkbaar hun militaire outfit hadden uitgetrokken, en als burgers waren weggevlucht. Het vermoeden was dat het ging om deserteurs en dat ze de bossen waren ingevlucht.
Maar het zouden natuurlijk ook militairen kunnen zijn die, vermomd als burger, rotzooi kunnen gaan schoppen in de straten van nabijgelegen steden.
Syriërs en Afghanen, waarvan vooral de jonge mannen naar hier komen...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Alsof de Syriërs geen echte oorlogsvluchtelingen waren. Of de Afghanen.
Eer is daarentegen voor altijd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Elke cultuur is eindig en tijdelijk, dus als dat nu moet gebeuren, dan is dat okay, als dat over 100 jaar gebeurt dan ook okay.
In syrie stond dan ook op elke hoek ineens een ziekenhuisquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]![]()
Tegen de Taliban valt weinig te doen. En in Syrië ondersteunde Rusland de dictator d.m.v. luchtaanvallen op o.a. ziekenhuizen.
Ben het zomaar met Etto eens, de eind der tijde is nabij !quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh?
Dacht het niet... Handelingen 5,29.
Wanneer een overheid haar burgers onderdrukt, aanvalt en doodt is er weinig over van het Grootste Gebod, denk je niet?
Op zich wel 'n aardige ja. OEkrainiers vluchten nu naar MD, RO, PL en zo... niet naar Qatar of zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ja die kunnen vluchten naar Egypte ofzo. Oekraïners vluchten nu ook niet naar Jordanië ofzo
Je weet dat een heel aantal verzetstrijders ontzettend gelovig waren? Titus Brandsma, Frits de Zwerver, Corrie ten Boom.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Om je te laten leiden door een andere bezetter en je niet te verzetten.
Tsja, dit overzicht is in het verleden al regelmatig voorbijgekomen:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Raw85 het volgende:
Ja, ben het met je eens hoor. Maar jij zit (of zat) bij Defensie toch? Dan beschik je natuurlijk over de mindset die je moet hebben in dit soort situaties, maar het is denk ik een misvatting om te denken dat zoiets voor de meeste mensen is weggelegd. Ik hoop het tegenovergestelde hoor maar ik denk dat Nederlanders (die toch geld/skills hebben om zich vrijwel overal ter wereld te kunnen redden) vaker niet dan wel bereid zijn om te sterven voor de vrijheid van ons land.
Argentinie, Chili?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef byah het volgende:
Wat zou de beste plek zijn om te wonen tijdens WW3, Nieuw Zeeland, of zijn er andere redelijk ontwikkelde plekken op het zuidelijk halfrond?
Je hebt er maar een paar nodigquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Verdomme, Rusland heeft zelfs de meeste kernwapens.
https://www.rtlnieuws.nl(...)g-landen-kernkoppen
Ja precies. Wellicht dat er een leider/regime neergezet wordt die de boel mag opbouwen en Westers gezind is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niemand heeft denk ik enig belang bij het bezetten van Rusland. Als het oorlog wordt dan zal het denk ik gaan zoals jij zegt. De krijgsmacht van de vijand tot de grond toe afbreken en weer veilig achter de eigen grens afwachten wat de bevolking voor nieuwe leider kiest of wat er op een andere manier komt boven drijven.
Wat dan? Dat handjevol Stingers?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:28 schreef hhh38 het volgende:
Hier is vast al geplaatst dat de NAVO luchtafweergeschut gaat leveren aan Oekraïne? Goed nieuws, maar onbegrijpelijk dat dat nog niet gebeurd was of dat Oekraïne die niet eerder heeft gekocht.
Wat ik weet, is dat Amerika in de Vietnam oorlog dienstplichtige soldaten naar Vietnam stuurde, en dat bleek dat 3/4 van die soldaten niet gericht op de vijand durfde te schieten. Om verschillende redenen. Maar onder de streep is het gewoon een moeilijke horde voor een normaal persoon om een mens dood te schieten. Wel kwamen ze er achter dat het na de eerste allemaal een stuk makkelijker wordt om een ander mens te doden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, ben het met je eens hoor. Maar jij zit (of zat) bij Defensie toch? Dan beschik je natuurlijk over de mindset die je moet hebben in dit soort situaties, maar het is denk ik een misvatting om te denken dat zoiets voor de meeste mensen is weggelegd. Ik hoop het tegenovergestelde hoor maar ik denk dat Nederlanders (die toch geld/skills hebben om zich vrijwel overal ter wereld te kunnen redden) vaker niet dan wel bereid zijn om te sterven voor de vrijheid van ons land.
De nationalisme-indexquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, dit overzicht is in het verleden al regelmatig voorbijgekomen:
[ afbeelding ]
De gemiddelde Nederlander klaagt liever over hoe kut het allemaal wel niet is en weigert daar verder ook maar iets aan te doen want "daar zijn anderen voor"...
Doen ze het wel naar behoren?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Verdomme, Rusland heeft zelfs de meeste kernwapens.
https://www.rtlnieuws.nl(...)g-landen-kernkoppen
YESquote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, dit overzicht is in het verleden al regelmatig voorbijgekomen:
[ afbeelding ]
De gemiddelde Nederlander klaagt liever over hoe kut het allemaal wel niet is en weigert daar verder ook maar iets aan te doen want "daar zijn anderen voor"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |