Nee, dat kan niet gezien de statuten van de NAVO.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Kan Oekraïne niet versneld lid worden van NAVO?
Een oberst... De enige beslissing die hij mag nemen is hoeveel suikerzakjes hij bij de koffie gaat leggen...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
Daar gaan die Duitsers weer
[ twitter ]
@RetepV vergeet volgens mij dat de grootste en meest geavanceerde krijgsmacht ter wereld onderdeel is van de NAVO.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat raaskal jij dan allemaal. Hoelang denk je dat Rusland de volledige strijdkrachten kan mobiliseren, en in welk reëel scenario zou dat gebeuren?
Hoge pief gespotquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Nee, het Amerikaanse leger stoot ongeveer de helft uit van wat wij in Nederland in totaal uitstoten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Juist niet. Een groter leger zorgt voor minder economische activiteit en dus minder uitstoot.
Ook als artikel 5 getriggerd wordt zal er nog altijd een proportionele reactie komen, toen de Amerikanen zich daarop beriepen in 2001 hebben we immers ook niet meteen alle kernbommen die er in de NAVO waren op Afghanistan gegooid.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oh oke , ik kan weer normaal ademhalen ( voor even dan)
Exact en vergeleken daarmee voert Putin oorlog met rotzooi.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
RetepV vergeet volgens mij dat de grootste en meest geavanceerde krijgsmacht ter wereld onderdeel is van de NAVO.
Je moet ook geen mensen ouder dan 65 jaar op een belangrijke positie als president zetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Net een stukje toespraak/vragen aan Putin gezien. Echt een oud mannetje die met weemoed terug denkt aan het verleden, alles uit het westen is gevaar/de vijand.
Restanten van Armee gruppe nord onder Fedor von Bock.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
En hij vergeet ook even dat Rusland een economie heeft vergelijkbaar met die van de Benelux. Langdurige en grootschalige oorlog is een garantie op de complete ineenstorting van Rusland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
RetepV vergeet volgens mij dat de grootste en meest geavanceerde krijgsmacht ter wereld onderdeel is van de NAVO.
quote:NAVO zet voor het eerst flitsmacht in, geen militaire steun aan Oekraïne
President Biden en de regeringsleiders van de andere NAVO-landen hebben besloten voor het eerst de flitsmacht in te zetten om de oostflank van de NAVO te versterken. Na een videoconferentie zei NAVO-secretaris-generaal Stoltenberg dat de leiders hebben besloten een deel van de 40.000 leden van de NATO Response Force naar de Oost-Europese lidstaten te sturen.
Stoltenberg zei, zonder een precies aantal te noemen, dat het om duizenden militairen gaat, te land, ter zee en in de lucht. Er waren al zo'n 5000 NAVO-militairen gestationeerd in Estland, Litouwen en Polen, en dat aantal is de laatste tijd nog opgevoerd. Gisteren maakte de VS bekend nog eens 7000 militairen naar Europa te sturen.
Alle NAVO-buurlanden van Rusland behalve Hongarije hadden om spoedoverleg over hun veiligheid gevraagd. Ook president Zelensky van Oekraïne vroeg de alliantie om hulp. De NAVO-leiders zeiden nog eens dat ze Oekraïne niet gaan helpen met militaire ingrijpen. Ook zal de NAVO als organisatie geen wapens leveren, hoewel verschillende NAVO-landen apart dat wel doen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)schoten-in-melitopol
Cherson en Melitopol zijn wel gevallen voor zover ik weet. Ze staan voor Mariupol.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:11 schreef SOG het volgende:
Dus ze hebben tsjernobyl en sumy. Verder nog niks.
Zelfs mariupol nog nie.
Het is daar te laat voor. Dat had dan allang gebeurd moeten zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:08 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Omdat Poetin z'n enige doel is om dat te voorkomen, dus als je het juist in werking treedt en gezamenlijk Rusland weer uit Oekraïne jaagt.. Wat wil ie dan nog doen? Nuclear warfare?
Ja en dan? Het budget van het amaerikaanse leger is iets lager dan ons BNP (789 miljard in 2022) en toch stoot het maar de helft van onze co2 uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee, het Amerikaanse leger stoot ongeveer de helft uit van wat wij in Nederland in totaal uitstoten.
Volgens mij mochten ze niet buiten de het eigen grondgebied ingezet worden ofzoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik wist niet goed waar ik over praatte, dan. Ik dacht dat Duitsland voor vele jaren geen eigen leger mocht hebben, na WOII. Alleen een politionele macht (dwz. niet politie, maar iets als onze Marechaussee) van een beperkte grootte. En dat ze nog niet eens zo heel lang geleden eindelijk toestemming kregen om het te vergroten. Ook nog iets te maken met dat Amerika het aantal Amerikaanse soldaten in Duitsland zou verminderen.
Ik weet nog goed hoe ik in Frankfurt begin jaren '80 in het centrum regelmatig Amerikaanse soldaten.tegenkwam.
Ik ben benieuwd hoe het dan precies zit, want ik kon het niet snel vinden op Google.
Ja "weetje nog in 1914" etc. etc., lijkt wel een bejaardequote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Je moet ook geen mensen ouder dan 65 jaar op een belangrijke positie als president zetten.
Het was een sarcastisch antwoord op deze keyboardridder-post:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat raaskal jij dan allemaal. Hoelang denk je dat Rusland de volledige strijdkrachten kan mobiliseren, en in welk reëel scenario zou dat gebeuren?
quote:Denk niet dat je de Amerikanen daarin mee krijgt, maar als je als eens de legers van de EU lidstaten weet te combineren maak je al een reuzenstap.
quote:
Ja leuk dat er nog een handjevol bunkers bestaan maar zijn al lang niet meer bruikbaar voor dat soort doeleinden. Of denk je dat de complete filterinstallaties en noodstroom ed. nog aanwezig zijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:08 schreef Raw85 het volgende:
Er zijn wel schuilkelders voor essentiële mensen volgens mij, en ook in onze metrostelsels zijn ruimtes die geschikt zijn om in te schuilen tegen een nucleaire aanval.
Dit is echt? Niet de speld?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Frans Timmermans: ‘Poetin wil de aandacht afleiden van zijn klimaatprobleem’
https://joop.bnnvara.nl/n(...)zijn-klimaatprobleem
![]()
![]()
Hij wordt ook 70 jaar dit jaar. Maar serieus dat de verkiezing in de VS tussen Biden en Trump ging was ook belachelijk voor een functie als dat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja "weetje nog in 1914" etc. etc., lijkt wel een bejaarde
Deze vind ik wel goed:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mortaxx het volgende:
Wat is nu de beste blog met laatste gebeurtenissen? En dan bedoel ik geen Twitter onzin
Kom jij nu ook al met deze verouderde onzin?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit slaat ook echt nergens op.
www.liveuamap.com/enquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mortaxx het volgende:
Wat is nu de beste blog met laatste gebeurtenissen? En dan bedoel ik geen Twitter onzin
Dat was vanwege de koude oorlog. Amerikanen, Britten, Belgen, Nederlanders waren in Duitsland gestationeerd vanwege het rode gevaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:09 schreef RetepV het volgende:
Oh, ok. Ik wist niet goed waar ik over praatte, dan. Ik dacht dat Duitsland voor vele jaren geen eigen leger mocht hebben, na WOII. Alleen een politionele macht (dwz. niet politie, maar iets als onze Marechaussee) van een beperkte grootte. En dat ze nog niet eens zo heel lang geleden eindelijk toestemming kregen om het te vergroten. Ook nog iets te maken met dat Amerika het aantal Amerikaanse soldaten in Duitsland zou verminderen.
Ik weet nog goed hoe ik in Frankfurt begin jaren '80 in het centrum regelmatig Amerikaanse soldaten.tegenkwam.
Ik ben benieuwd hoe het dan precies zit, want ik kon het niet snel vinden op Google.
Goed gecoördineerdequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja goed, dan heb je dus 3.4 miljoen goed gecoördineerde Russische soldaten tegen 10 miljoen soldaten die elkaar niet kunnen verstaan, en allemaal communicatieapparatuur die alleen met hun eigen commandopost in verbinding staan.
Uiteraard, dat lijkt me niet zo gek voor een land dat tot het uiterste wil gaan om zijn territorium te beschermen. Hoeveel Oekraïners zijn er ondertussen het land uitgevlucht? 100.000/200.000?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:08 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Momenteel wel beleid in Oekraïne.
Oh dit is uit januari, haha!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kom jij nu ook al met deze verouderde onzin?
Veel vertouwen geeft dat niet dat de wereld geleid wordt door mannetjes die weinig gezonde levensjaren meer te verliezen hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij wordt ook 70 jaar dit jaar. Maar serieus dat de verkiezing in de VS tussen Biden en Trump ging was ook belachelijk voor een functie als dat.
Hij heeft nog niet door dat door dat gelul van hem er landen in Europa zijn die afhankelijk zijn van Rusland? Het is ook niet alleen het gas oid voor je huis, ook bijvoorbeeld kunstmest komt vaak (deels) uit mother Russia.quote:
Joop.nl is toch net zoiets als de Speld?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meer dan 50.000 Oekraïners zouden het land in de afgelopen twee dagen zijn ontvlucht, meldt persbureau AFP.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:15 schreef BlaZ het volgende:
Uiteraard, dat lijkt me niet zo gek voor een land dat tot het uiterste wil gaan om zijn territorium te beschermen. Hoeveel Oekraïners zijn er ondertussen het land uitgevlucht? 100.000/200.000?
Deze Twitter account is behoorlijk betrouwbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mortaxx het volgende:
Nog meer onzin zelfs.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Joop.nl is toch net zoiets als de Speld?
Nu down, zal later nog eens checkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
www.liveuamap.com/en
Wel redelijk instabiel, maar goed overzicht van nieuwsberichten met locaties op de kaart en de staat van de oorlog.
Lijkt mij extra eng, in het pikkedonker waarschijnlijk ergens in een kelder zitten en overal bommen horen afgaan...quote:
Alsof leeftijd iets zegt. Zo'n Baudet is redelijk jong voor een politicus maar je kunt waarschijnlijk nog wel mensen in de 90 vinden die beter geschikt zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel vertouwen geeft dat niet dat de wereld geleid wordt door mannetjes die weinig gezonde evensjaren meer te verliezen hebben.
Frans Timmermans is een echte narcist.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Frans Timmermans: ‘Poetin wil de aandacht afleiden van zijn klimaatprobleem’
![]()
![]()
The Guardian live blog : https://www.theguardian.c(...)#liveblog-navigationquote:Afghanistan’s Taliban have said they are “concerned” about the possibility of civilian casualties in Ukraine, reports the Guardian’s Akhtar Makoii
The Taliban foreign ministry said in a statement they will remain neutral in line with their foreign policy.
The Islamic Emirate of Afghanistan calls for restraint by both parties. All sides need to desist from taking positions that could intensify violence. We are closely monitoring the situation in Ukraine and express concerns about the real possibility of civilian casualties.
Afghanistan’s new rulers, who have not been recognised by any country, have asked Ukraine and Russia to resolve the problem through “dialogue and peaceful means.”
The statement called on parties to pay attention to safeguarding the lives of Afghan students and migrants in Ukraine. Hundreds of Afghans were evacuated to Ukraine after the country fell to the Taliban last August.
Kelensky ja?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Die Kelensky is ook totaal een gekke puppet ofniet?
Gewoon een omhooggevallen komiek.
Tweet is al verwijderdquote:
Wat?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:
Drones kun je niet inzetten in contested airpsace.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef xminator het volgende:
Wanneer gaan we wat mooie drone beelden zien dat de russen kapot worden gemaakf?
Je toetsenbord werkt niet echt geloof ik. Ik neem aan dat je Poetin bedoelde, maar er kwam een naam van een onbekend iemand uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de Turkse drones. Maar als ze niet op kunnen stijgen of al kapot zjjn heb je er weinig aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef xminator het volgende:
Wanneer gaan we wat mooie drone beelden zien dat de russen kapot worden gemaakf?
Ja misschien te voorbarig dat al het stroom eraf is, maar ik zie wel meerdere bronnen dat ze aan het vechten zijn bij centrales en dat er problemen met de stroom zijn in meerdere gebieden van Kiev.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tweet doet het bij mij niet meer
Timmermans benadert het wat ééndimensionaal, althans dat doet de kop vermoeden. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Wat we zien gebeuren zijn wel echt laatste stuiptrekkingen van een wereldmacht die op elk vlak de boot heeft gemist. Of je dat dan ophangt aan klimaat of een economie die echt niet meer mee kan doet niet zo terzake.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopen dat Oekrainse soldaten alternatieve communicatiemethoden hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij extra eng, in het pikkedonker waarschijnlijk ergens in een kelder zitten en overal bommen horen afgaan...
Maar is beter dan helemaal niet gebruiken toch? Het luchtruim gaan ze toch niet in handen krijgen. Een wijs man zei ooit niet geschoten altijd mis.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Drones kun je niet inzetten in contested airpsace.
Ja joh het is een artikel van januari.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Timmermans benadert het wat ééndimensionaal, althans dat doet de kop vermoeden. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Wat we zien gebeuren zijn wel echt laatste stuiptrekkingen van een wereldmacht die op elk vlak de boot heeft gemist. Of je dat dan ophangt aan klimaat of een economie die echt niet meer mee kan doet niet zo terzake.
Bedoelt hij met "my Russian friends" de oligarchs die geld geven aan de conservatieve partij?quote:Boris Johnson has recorded a video in which he aims to speak to both Ukrainians and Russians after a phone call with Ukraine’s president Volodymyr Zelenskiy this morning, ITV News reports.
The video – in which he describes the invasion as a tragedy for Ukraine and Russia – was recorded after the PM held a phone call this morning with the Ukrainian leader.
Speaking in Russian, the prime minister says:
To my Russian friends I do not believe this war is in your name. It does not have to be this way.
In a recording that will be released this evening, Johnson also says in Ukrainian:
This crisis, this tragedy, can and must come to an end because the world needs a free and sovereign Ukraine.
Kijk, dan weet je als Rusland dat je aan de goede kant van de geschiedenis staat...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef crystal_meth het volgende:
Internationale reacties: Myanmar steunt Rusland, en de Taliban:
[..]
The Guardian live blog : https://www.theguardian.c(...)#liveblog-navigation
Dat zouden ze zeker willen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zie de Russen vannacht wel voor aan om het over te nemen.
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is niet eens relevant. Wat we op dit moment zien gebeuren is gewoon een logisch vervolg op de situatie zoals die in januari was.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja joh het is een artikel van januari.
Denk zijn goede vriend Lebedev. Zoon van een voormalig KGB officier en waarschijnlijk Poetin pion.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bedoelt hij met "my Russian friends" de oligarchs die geld geven aan de conservatieve partij?
Er is gewoon stroom.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:23 schreef Perrin het volgende:
Wordt een lange nacht in Kyiv zo zonder stroom
Dat is een bepaling van de duitsers zelf. Die vinden dat ongepast ofzo. Althans, dat was het. Nu is het meer een excuus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:13 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Volgens mij mochten ze niet buiten de het eigen grondgebied ingezet worden ofzo
De drones van welk land precies moeten dat gaan doen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:18 schreef xminator het volgende:
Voormalig wereldkampioen zwaargewicht, alleen niet zo goed als z'n broertje.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:26 schreef laforest het volgende:
Ze hebben tenminste een bokser als burgemeester.
Gezien de fervente wil van de Oekraïners om de stad te beschermen zal het wel wat langer duren. Men zoekt waarschijnlijk contact met de verdedigingslinies waarna artillerie en/of luchtbombardementen volgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zie de Russen vannacht wel voor aan om het over te nemen.
Wat goed van jou zeg. Jij zag het beter dan iedereen hier!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
En dat ik gister zei dat Kiev vandaag overmeesterd zou worden werd ook heel hard weggelachen.
hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar het zal je president zijn die Zelensky, die heeft ook bloed aan zijn handen.
Welk bloed?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben helemaal niet pro-Rusland.
Maar het zal je president zijn die Zelensky, die heeft ook bloed aan zijn handen.
Ik heb een ver vooruitziende blik. Dit zien de meeste mensen pas veel later.
Fucking finallyquote:ECB onderzoekt gevolgen uitsluiten Rusland van Swift
De Europese Centrale Bank (ECB) en de Europese Commissie onderzoeken wat de precieze gevolgen zijn voor de Eurolanden als Rusland wordt afgesloten van het internationale betaalsysteem Swift. Dat gebeurt op verzoek van de Europese ministers van Financiën.
Een uitsluiting van Swift is een van de zwaarste opties die op tafel liggen om het sanctiepakket tegen Rusland uit te breiden. Sommige lidstaten zijn huiverig om Rusland via Swift te treffen, omdat het Europese bedrijfsleven daar last van krijgt. Ook voor burgers wordt het moeilijk om nog geld over te maken naar bijvoorbeeld familie in Rusland.
De analyse van de ECB kan er volgens de Franse minister van Financiën Bruno Le Maire heel snel komen. Ook een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat Rusland wordt afgesloten van Swift.
https://nos.nl/liveblog/2(...)schoten-in-melitopol
En hij had er ongelijk in, maargoed, volgens zijn huidige voorspellende gave wordt het vannacht. En anders morgenochtend, na het ontbijt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat goed van jou zeg. Jij zag het beter dan iedereen hier!
Hahahahahahahahahahahahaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben helemaal niet pro-Rusland.
Ik heb een ver vooruitziende blik. Dit zien de meeste mensen pas veel later.
Dat komt want Lospedrosa kan in de toekomst kijken!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |