abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203595925
Gemeenteraadsverkiezingen! Ja hoor ze komen er weer aan. 16 maart al.

quote:
Nederlandse gemeenteraadsverkiezingen zijn verkiezingen waarbij de gemeenteraad van een Nederlandse gemeente wordt gekozen. Omdat voor alle gemeenten op dezelfde dag verkiezingen worden gehouden (behalve in bijzondere gevallen, zoals bij een gemeentelijke herindeling), spreekt men veelal van gemeenteraadsverkiezingen (in het meervoud).

De Nederlandse gemeenteraadsleden worden om de vier jaar gekozen. Artikel 129 van de Grondwet schrijft voor dat de leden rechtstreeks worden gekozen; rechtstreeks betekent zonder tussenschakels en tussenpersonen. Dit betekent dat die leden een zetel behalen die de meeste stemmen krijgen. In het huidige systeem (evenredige vertegenwoordiging) worden stemmen overgedragen.

Stemrecht hebben alle Nederlanders en andere EU-onderdanen die ook daadwerkelijk in Nederland wonen, mits zij 18 jaar of ouder zijn. Ook niet-EU-onderdanen die langer dan vijf jaar (legaal) in Nederland verblijven, mogen stemmen. Voor de Tweede Kamerverkiezingen daarentegen kent de Grondwet uitsluitend kiesrecht toe aan Nederlanders, ongeacht of zij wel of niet woonachtig in Nederland zijn.
quote:
In de volgende gemeenten zullen op 16 maart 2022 geen reguliere gemeenteraadsverkiezingen worden gehouden omdat zij recent betrokken (geweest) zijn bij een herindelingsoperatie:

Herindeling per 1 januari 2021
In de gemeenten Boxtel, Eemsdelta, Oisterwijk en Vught zijn herindelingsverkiezingen gehouden op 18 november 2020.

Herindeling per 1 januari 2022
In de gemeenten Purmerend, Dijk en Waard, Maashorst en Land van Cuijk zijn herindelingsverkiezingen gehouden op 24 november 2021.

Herindeling per 24 maart 2022
In de gemeenten Amsterdam en Weesp zullen herindelingsverkiezingen gehouden worden op 16 maart 2022.

Herindeling per 1 januari 2023
In de gemeenten Brielle, Westvoorne en Hellevoetsluis zullen - indien de parlementaire procedure inzake het wetsvoorstel tot samenvoeging in de loop van 2022 tijdig afgerond wordt - herindelingsverkiezingen gehouden worden in november 2022.

Hét topic voor alles omtrent de gemeenteraadsverkiezingen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203595936
quote:
DEN HAAG (ANP) - De StemWijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen is met ingang van donderdag weer te raadplegen. Met de onlinestemhulp van voorlichtingscentrum ProDemos kunnen kiezers uit 55 gemeenten via verschillende stellingen inzicht krijgen in welke politieke partij het beste bij hen past.

Donderdag komen 41 gemeentelijke StemWijzers online. Het gaat onder meer om grote gemeenten als Amsterdam en Den Haag, maar ook om kleinere gemeenten zoals Baarn, Katwijk, Soest en Wageningen. De stemhulpen van veertien andere gemeenten volgen in de dagen daarna.

Vier jaar geleden waren er nog 44 gemeentelijke StemWijzers, die in totaal ruim 1 miljoen keer werden geraadpleegd. Bij de Tweede Kamerverkiezingen vorig jaar werd er nog vaker om stemhulp gevraagd. Toen vulden kiezers 7,8 miljoen keer de StemWijzer in.

Volgens ProDemos is gebrek aan kennis over gemeentelijke onderwerpen, partijen en standpunten voor veel mensen een reden om niet te gaan stemmen. "De StemWijzer is een stemhulp die inzicht geeft in welke onderwerpen er spelen bij de verkiezingen en hoe de politieke partijen hierover denken."

Ook de onlinestemhulpen van Kieskompas en MijnStem zijn dit jaar weer te gebruiken bij het maken van een partijkeuze. Een woordvoerder van Kieskompas laat weten dat de gemeentelijke kieskompassen naar verwachting op 17 februari gepubliceerd worden. De 250 stemhulpen van MijnStem gaan gefaseerd live en staan vanaf 25 februari compleet online.

Aan de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart, waarbij ook op de twee voorgaande dagen al kan worden gestemd, doen 334 van de 345 gemeenten mee. In elf gemeenten wordt dus nu niet gestemd. In acht daarvan zijn vanwege herindelingen in de afgelopen jaren al raadsverkiezingen geweest, en in drie gemeenten volgt de stembusgang vanwege een fusie op een later moment.
https://www.msn.com/nl-nl(...)-AATFN1g?li=BB13ppTU

Ook weer stemwijzers beschikbaar!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_203596019
twitter

Peiling Den Haag

Peiling Amsterdam
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:29:14 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203596130
Hopelijk hebben de landelijke partijen het fatsoen om deze verkiezingen niet helemaal naar zich toe te trekken.
pi_203596161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:29 schreef BasEnAad het volgende:
Hopelijk hebben de landelijke partijen het fatsoen om deze verkiezingen niet helemaal naar zich toe te trekken.
Denk dat nieuwe kleine partijen als Denk FVD en VOLT dat wel gaan doen.

Net als DENK die op de Verkiezingsposters pleit voor het DENK-geluid.

Terwijl je bijvoorbeeld bij de peiling van Deventer ziet dat ze dezelfde standpunten hebben als rechtse partijen. Zoals Tegen betaald parkeren, Tegen betutteling, Voor cameratoezicht.

Wat logisch is want hoewel DENK zich links profileert zijn ze dat alleen op het migratievraagstuk.
pi_203597196
Laten we hopen dat Groenlinks ook gemeentelijk gedecimeerd worden
pi_203611036
Alle traditionele partijen op verlies in de peilingen en alleen de nieuwkomers op winst. :D _O-

De onvrede kan schijnbaar nauwelijks groter.

Jammer dat dit voorbij gaat aan specifiek gemeentelijk beleid dat de partijen voorstaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203611542
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Alle traditionele partijen op verlies in de peilingen en alleen de nieuwkomers op winst. :D _O-

Jammer dat dit voorbij gaat aan specifiek gemeentelijk beleid dat de partijen voorstaan.
De Mos is gewoon inmiddels een traditionele partij in Den Haag, De Mos is lang wethouder en zelfs 1e loco-burgemeester (en dus feitelijk de leider van de coalitie) geweest.

In Amsterdam is het niet onverwachts dat Volt wat van veel partijen afsnoept, dat heeft niks met onvrede te maken denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203617863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik vraag mij wat die onvrede oplevert voor de kiezer, als we naar de 2e Kamer kijken de afgelopen 10 jaar dan is dat bar, bar weinig en op gemeentelijk nivo zie ik de "onvrede" partijen ook weinig klaar maken, eigenlijk.
pi_203618303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vraag mij wat die onvrede oplevert voor de kiezer, als we naar de 2e Kamer kijken de afgelopen 10 jaar dan is dat bar, bar weinig en op gemeentelijk nivo zie ik de "onvrede" partijen ook weinig klaar maken, eigenlijk.
Ik vind het vooral jammer dat veel kiezers de gemeenteraadsverkiezingen gebruiken om hun onvrede over landelijke politiek te uiten.

Het gaat compleet voorbij het belang van de gemeenteraad en dat gemeenten tegenwoordig gaan over hartstikke belangrijke zaken als jeugdzorg, WMO, sociale voorzieningen, woningbeleid enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203621027
Wat houdt de cursus als stembureau lid in?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203621540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:41 schreef vipergts het volgende:
Wat houdt de cursus als stembureau lid in?
Een e-learning van een kwartier.
zie email 27 oktober
pi_203621557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind het vooral jammer dat veel kiezers de gemeenteraadsverkiezingen gebruiken om hun onvrede over landelijke politiek te uiten.

Het gaat compleet voorbij het belang van de gemeenteraad en dat gemeenten tegenwoordig gaan over hartstikke belangrijke zaken als jeugdzorg, WMO, sociale voorzieningen, woningbeleid enz.
Ach wat maakt het uit, juist op die terreinen. Bezuinigen moeten ze toch wel. Thanks rijk!
zie email 27 oktober
pi_203621711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een e-learning van een kwartier.
O in de categorie iedereen moet het halen dus.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203621796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach wat maakt het uit, juist op die terreinen. Bezuinigen moeten ze toch wel. Thanks rijk!
Ongefundeerde kreet. Op gebieden als woningbeleid, jeugdzorg en sociale voorzieningen investeert dit kabinet juist volgens het regeerakkoord. En wat betreft WMO is de vraag wat de landelijke normen zijn, maar ze willen in elk geval de stapeling van eigen bijdragen stoppen.

En het maakt dan zeker uit of bijvoorbeeld de PvdA of de VVD dan het beleid maakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203622016
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ongefundeerde kreet. Op gebieden als woningbeleid, jeugdzorg en sociale voorzieningen investeert dit kabinet juist volgens het regeerakkoord. En wat betreft WMO is de vraag wat de landelijke normen zijn, maar ze willen in elk geval de stapeling van eigen bijdragen stoppen.

En het maakt dan zeker uit of bijvoorbeeld de PvdA of de VVD dan het beleid maakt.
Een beetje minder te weinig ja. Nee ik kan me daar echt kwaad over maken, die zogenaamde decentralisatie, die in feite gewoon een ordinaire bezuiniging is zorgt er voor dat gemeenten heel veel kunnen willen maar nergens geld voor hebben.
zie email 27 oktober
pi_203622111
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een beetje minder te weinig ja. Nee ik kan me daar echt kwaad over maken, die zogenaamde decentralisatie, die in feite gewoon een ordinaire bezuiniging is zorgt er voor dat gemeenten heel veel kunnen willen maar nergens geld voor hebben.
Klopt grotendeels wel ja.

Dat er komende periode fors wordt bezuinigd op het gemeentefonds (dat wat de gemeenten van het Rijk krijgen) helpt ook niet.
pi_203622870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat er komende periode fors wordt bezuinigd op het gemeentefonds (dat wat de gemeenten van het Rijk krijgen) helpt ook niet.
Dat komt door het trap-op, trap-af systeem, waarbij eenmalige investeringenvan de landelijke overheid niet meetellen. De coalitiepartijen hebben al een motie ingediend om te kijken of daar niet van kan worden afgeweken of dat het hele systeem zelfs kan worden afgeschaft omdat gemeentes nu vaak pas na hun begrotingsbehandeling weten hoeveel geld ze krijgen. Soms moeten ze dus plots bezuinigen, soms hebben ze een meevaller zonder bestemming. Of die 'bezuiniging' (die dus geen bewuste bezuiniging is) door gaat is dus onduidelijk, de intentie is in elk geval van niet.
pi_203623162
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:29 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me vergissen maar volgens mij is de tendens al jaren dat er steeds meer stemmen naar lokale partijen gaan.
pi_203629172
Maar de landelijke partijen kan je ook lastig vergelijken.

Zo is VVD Amsterdam pro vuurwerkverbod en eigenlijk alle andere afdelingen zwaar anti.
pi_203630777
Als of het wat uitmaakt.
Als burgemeester ergens niet mee eens word het gewoon op het matje geroepenm
Eigenlijk enigste wat ze mogen doen is doen wat van boven af komt.
En de mensen uitzuigen om hun begroting te kloppen.

Laat je niet voor de gek houden als er een partij iets zegt over asielzoekers of betaalt parkeren.
Uiteindelijk blijft alles gewoon het zelfde.
En zit er alleen anderen trekpop er op.

Alleen dorpen waar de overheid niks aan heeft , daar kan je wat beteken met stemmen.
pi_203630861
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als of het wat uitmaakt.
Als burgemeester ergens niet mee eens word het gewoon op het matje geroepenm
Eigenlijk enigste wat ze mogen doen is doen wat van boven af komt.
En de mensen uitzuigen om hun begroting te kloppen.

Laat je niet voor de gek houden als er een partij iets zegt over asielzoekers of betaalt parkeren.
Uiteindelijk blijft alles gewoon het zelfde.
En zit er alleen anderen trekpop er op.

Alleen dorpen waar de overheid niks aan heeft , daar kan je wat beteken met stemmen.
Ja, het beleid in pakweg Amsterdam was van 2014-2018 (D66, VVD, SP) exact hetzelfde als van 2018-2022 (GL, D66, PvdA, SP)?

Hoe kun je nou met droge ogen zulke onzin posten?
pi_203632429
VVD, CDA, GL en D66 hebben samenwerking met PVV en FvD in elke gemeente alvast uitgesloten.
pi_203632679
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:13 schreef Hanca het volgende:
VVD, CDA, GL en D66 hebben samenwerking met PVV en FvD in elke gemeente alvast uitgesloten.
Nee hoor. Iig CDA laat het over aan de lokale afdelingen zoals het natuurlijk hoort.
pi_203633089
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee hoor. Iig CDA laat het over aan de lokale afdelingen zoals het natuurlijk hoort.
Dat doen ze alle 4, in theorie. Bij alle 4 is het een oproep aan de lokale afdelingen. Maar hier kun je natuurlijk bijna onmogelijk van afwijken, als de lijsttrekker die oproep in de krant doet.
pi_203633261
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doen ze alle 4, in theorie.
Nope. Zat duidelijk verschil in. Aantasting van de gemeentelijke politiek en verdere uitholling van de democratie.
pi_203633439
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Aantasting van de gemeentelijke politiek en verdere uitholling van de democratie.
Bepaald niet. Partijen die de rechtsstaat niet respecteren uitsluiten is eerder het beschermen van de democratie dan hem uithollen.
pi_203633682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bepaald niet. Partijen die de rechtsstaat niet respecteren uitsluiten is eerder het beschermen van de democratie dan hem uithollen.
Het is aan lokale afdelingen/partijen om met andere lokale afdelingen/partijen samen te werken of niet. Gemeente politiek is geen loopjongen van de landelijke politiek. Tevens is het complete minachting van de landelijke partijleiders voor de eigen lokale afdeling. Kennelijk vertrouwen ze er niet op dat de lokale afdelingen zelf een weloverwogen beslissing kunnen nemen.

Zo zie ik het, als verdere uitholling van de politiek, verdere beknotting en inperking van de gemeentelijke politiek en een motie van wantrouwen aan lokale afdelingen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:20:40 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_203633803
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het beleid in pakweg Amsterdam was van 2014-2018 (D66, VVD, SP) exact hetzelfde als van 2018-2022 (GL, D66, PvdA, SP)?

Hoe kun je nou met droge ogen zulke onzin posten?
En dan ook nog in zulk belabberd Nederlandsch?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_203633976
Zag net Kaag op televisie schijnheilig verklaren dat D66 nooit met "extremistische partijen" zal regeren.

Normaal stem ik CDA, maar na deze schofterige verklaring van Kaag zie ik me genoodzaakt om te kiezen tussen PVV en FVD.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:51:40 #31
66444 Lord_Vetinari
pi_203636500
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zag net Kaag op televisie schijnheilig verklaren dat D66 nooit met "extremistische partijen" zal regeren.

Normaal stem ik CDA, maar na deze schofterige verklaring van Kaag zie ik me genoodzaakt om te kiezen tussen PVV en FVD.
Ja, dat zal jij om deze reden doen. Dat geloven we meteen na al jouw bijdragen op dit forum over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers.
pi_203638070
quote:
De elitaire anti-democraten raken in paniek, en zien zichzelf genoodzaakt om hun reet af te vegen met artikel 1 van onze grondwet.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:53:34 #33
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_203638076
quote:
Het is zeer de vraag of alle vier de partijen op gemeenteniveau in positie komen om wie dan ook uit te sluiten. Vooralsnog wijst alles erop dat lokale partijen verder groeien en winnen. Daar zullen zeker lokale partijen tussen zitten die om wat voor reden dan ook best bereid zijn een college te vormen met PVV en/of FvD. Daarentegen staat VVD licht in de min, D66 duidelijk in de min, CDA en GL worden waarschijnlijk weggevaagd.

Mijn bezwaar met dit type boude uitspraken is dat de kiezer eerst aan zet is. Daarna begint het partijgekonkel wel weer van voor af aan.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 23:06:24 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_203638365
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De elitaire anti-democraten raken in paniek, en zien zichzelf genoodzaakt om hun reet af te vegen met artikel 1 van onze grondwet.
Precies de reden waarom democratische partijen dit besluit genomen hebben.
pi_203638412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, dat zal jij om deze reden doen. Dat geloven we meteen na al jouw bijdragen op dit forum over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers.
Gemeenten hebben geen zeggenschap over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers. Daar gaan deze verkiezingen helemaal niet over.
pi_203640267
quote:

[..]
Niet samen willen werken met haatzaaiers, racisten, anti-semieten, complot theorie verspreiders en Putin vereerders en dat uitspreken is geen overtreding van Art 1.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 02:09:57 ]
pi_203640307
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 02:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet samen willen werken met haatzaaiers, racisten, anti-semieten, complot theorie verspreiders en Putin vereerders en dat uitspreken is geen overtreding van Art 1.
Dus zo zou een partij ook zo maar niet samen werken met haatzaaiers, pedofielen, corrupte politici, metoo daders en fake news verspreiders.
pi_203640356
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Precies de reden waarom democratische partijen dit besluit genomen hebben.
Jij snapt het begrip ''discriminatie'' niet.

quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 02:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet samen willen werken met haatzaaiers,
Uhhh :X
quote:
racisten
Uhhh :D
quote:
anti-semieten,
Uhhhhh :X
quote:
complot theorie verspreiders
Ja echt? :D
quote:
en Putin vereerders
:D
quote:
en dat uitspreken is geen overtreding van Art 1.
Uhhh ja. Jawel. Wat een bullshit. En dat voor een almachtige mod! _O- 8)7

Echt compleet gestoord.
pi_203640387
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 02:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Jij snapt het begrip ''discriminatie'' niet.
[..]
Uhhh :X
[..]
Uhhh :D
[..]
Uhhhhh :X
[..]
Ja echt? :D
[..]
[..]
Uhhh ja. Jawel. Wat een bullshit. En dat voor een almachtige mod! _O- 8)7

Echt compleet gestoord.
Het staat je vrij om naar de politie te stappen en aangifte te doen, natuurlijk.

Het feit dat je zoveel keer "Uhhh" meent te moeten zeggen geeft wel het idee dat je niet echt op de hoogte bent van de uitlatingen bij de partijen in kwestie.

Het enige lid van de PVV is een veroordeelde haatzaaier, blijkbaar heb je dat gemist? En de uitlatingen van de FvD zouden ook geen geheim voor jou moeten zijn maar mischien heb je het gemist, het kan zo maar.
Mischien is het wijs om die uitlatingen tot je te nemen want ik kan je verzekeren dat een partij die met een van die twee partijen wil samenwerken mijn stem niet gaat krijgen en daar ben ik echt geen uitzondering in.

Je mag het bullshit noemen van mij en je mag mij uiteraard altijd almachtig noemen, tenslotte ben ik lid van de elite hier maar ik hoop dat het "compleet gestoord" niet persoonlijk bedoeld was. Want dat zou toch wel erg zielig gedrag zijn. Toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 02:55:58 ]
pi_203640557
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:53 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Mijn bezwaar met dit type boude uitspraken is dat de kiezer eerst aan zet is. Daarna begint het partijgekonkel wel weer van voor af aan.
En daarom deze duidelijkheid: de kiezers weten nu dat als ze een stem aan 1 van deze 4 geven, ze niet via een coalitie alsnog hun stem geven aan de verschrikkelijke opvattingen van FvD en PVV. Dat moet je juist bekend maken voor de verkiezingen, zodat de kiezer dit mee kan nemen.
pi_203640585
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Gemeenten hebben geen zeggenschap over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers. Daar gaan deze verkiezingen helemaal niet over.
In de gemeente waar ik woon houden de lokale partijen echt voet bij stuk om een islamistische basisschool tegen te houden. Dat zal waarschijnlijk een hoop extra stemmen opleveren dus die samenwerking met fvd zit er hier wel in wat betreft de lokalo's.
  zondag 13 februari 2022 @ 08:04:42 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203640683
quote:

[..]
Jij veegt je reet af met dat artikel gezien je er denkt rechten aan te kunnen ontlenen die er niet zijn.
pi_203642147
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 07:25 schreef vipergts het volgende:

[..]
In de gemeente waar ik woon houden de lokale partijen echt voet bij stuk om een islamistische basisschool tegen te houden. Dat zal waarschijnlijk een hoop extra stemmen opleveren dus die samenwerking met fvd zit er hier wel in wat betreft de lokalo's.
Ik ken die gemeente. Het is slechts uitstel. Die islamitische basisschool gaat er sowieso komen.
pi_203643040
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 10:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ik ken die gemeente. Het is slechts uitstel. Die islamitische basisschool gaat er sowieso komen.
Ja maar niet voordat ze extra zetels krijgen en als die partijen nu wat gedaan hadden maar ze doen nog minder dan de landelijke partijen behalve een veetje hard roepen hoe oneerlijk alles is terwijl ze er zelf aan meewerken.
pi_203643562
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 07:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daarom deze duidelijkheid: de kiezers weten nu dat als ze een stem aan 1 van deze 4 geven, ze niet via een coalitie alsnog hun stem geven aan de verschrikkelijke opvattingen van FvD en PVV. Dat moet je juist bekend maken voor de verkiezingen, zodat de kiezer dit mee kan nemen.
JA21 zou ik nog wel een kans willen geven, en Leefbaarheidspartijen hebben veelal bewezen bestuursverantwoordelijkheid te nemen zonder al te gekke dingen te doen. PVV en FvD wil ik absoluut niet in wat voor bestuur dan ook zien, dus ik zou dat zwaar laten meewegen in mijn beslissing.

Gelukkig woon ik niet in een gemeente waar deze partijen verkiesbaar zijn dus hoef ik er ook niet over na te denken ;)
Incelfrikandel
pi_203643859
Elitair anti democratisch volk raakt getriggerd als je het elitaire anti democratische volk een spiegel voor houdt;
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 08:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij veegt je reet af met dat artikel gezien je er denkt rechten aan te kunnen ontlenen die er niet zijn.
pi_203644741
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:38 schreef SpaceOddity het volgende:
Elitair anti democratisch volk raakt getriggerd als je het elitaire anti democratische volk een spiegel voor houdt;
[..]

Waar staat in artikel 1 dat elke partij met elke andere partij moet willen regeren? Wijs eens even aan?

Volgens mij zijn er 2 partijen die zich niet aan artikel 1 (iedereen is gelijk voor de wet) houden: de twee partijen die Nederlanders die gewoon een Nederlands paspoort hebben maar hier toevallig niet zijn geboren (en misschien ook nog moslim zijn) als minderwaardig beschouwen en het liefst strenger willen straffen en/of ze het land uit willen zetten. Die 2 partijen worden nu gelukkig in elk geval door GL, D66, VVD en CDA (en eerder ook al door bijvoorbeeld CU, zie Zuid-Holland) uitgesloten.
pi_203645773
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar staat in artikel 1 dat elke partij met elke andere partij moet willen regeren? Wijs eens even aan?

Volgens mij zijn er 2 partijen die zich niet aan artikel 1 (iedereen is gelijk voor de wet) houden: de twee partijen die Nederlanders die gewoon een Nederlands paspoort hebben maar hier toevallig niet zijn geboren (en misschien ook nog moslim zijn) als minderwaardig beschouwen en het liefst strenger willen straffen en/of ze het land uit willen zetten. Die 2 partijen worden nu gelukkig in elk geval door GL, D66, VVD en CDA (en eerder ook al door bijvoorbeeld CU, zie Zuid-Holland) uitgesloten.
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".

Partijen zoals D66 en Groen links maken zich schuldig aan politieke discriminatie.

Wat typisch en grappig is, want als je zegt dat aanhangers van een barbaarse en intolerante anti democratische ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) een barbaarse anti democratische intolerante ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) aanhangen slaan ze op tilt en dien je "niet iedereen onder dezelfde kam te scheren" en dien je genuanceerd tolerantie en respect te tonen, echter nu -waar het gaat om mede-stemgerechtigden met een andere visie in hetzelfde politieke schuitje- wordt al dat lieflijke deugdzaamheid per direct door de plee gespoeld en is het plots geen enkel probleem meer om diezelfde kam te hanteren, waarbij er 0,0 sprake is van nuance, tolerantie en respect.
pi_203645937
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".

Partijen zoals D66 en Groen links maken zich schuldig aan politieke discriminatie.

Wat typisch en grappig is, want als je zegt dat aanhangers van een barbaarse en intolerante anti democratische ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) een barbaarse anti democratische intolerante ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) aanhangen slaan ze op tilt en dien je "niet iedereen onder dezelfde kam te scheren" en dien je genuanceerd tolerantie en respect te tonen, echter nu -waar het gaat om mede-stemgerechtigden met een andere visie in hetzelfde politieke schuitje- wordt al dat lieflijke deugdzaamheid per direct door de plee gespoeld en is het plots geen enkel probleem meer om diezelfde kam te hanteren, waarbij er 0,0 sprake is van nuance, tolerantie en respect.
Onzin, D66 en GL (en VVD, CDA, CU, enz.) maken geen enkele onderscheid tussen op basis van politieke overtuiging. Dat je mensen niet mag discrimineren, betekent niet dat je met de politieke partij waar ze op stemmen moet samenwerken.

Dat je niet mag discrinimeren, betekent wel dat je geen onderscheid mag maken tussen Nederlanders die hier geboren zijn en wiens voorouders hier al 10 generaties wonen en Nederlanders die gister hun paspoort hebben gekregen en bijvoorbeeld ook nog een ander paspoort hebben.
pi_203646109
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, D66 en GL (en VVD, CDA, CU, enz.) maken geen enkele onderscheid tussen op basis van politieke overtuiging. Dat je mensen niet mag discrimineren, betekent niet dat je met de politieke partij waar ze op stemmen moet samenwerken.
Dat doen ze wel, ze maken onterecht onderscheid tussen mensen puur vanwege hun politieke overtuiging, waarbij ze van te voren aangeven mensen te negeren en buiten te sluiten omdat zij hun politieke visie niet delen. Dat is anti democratisch en openbare sabotage van het democratische process.

En zo te zien spelen heel wat stemmers van die valse partijen hun spelletje maar al te graag mee; alles voor de winst. Eigen principes van "laat iedereen vrij maar niemand vallen" worden zonder problemen met het grootste gemak over boord geflikkerd.

Beschamend.
pi_203646140
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hoezo dat nou weer?
Incelfrikandel
  zondag 13 februari 2022 @ 14:47:50 #52
66444 Lord_Vetinari
pi_203646145
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dat doen ze wel, ze maken onterecht onderscheid tussen mensen puur vanwege hun politieke overtuiging, waarbij ze van te voren aangeven mensen te negeren en buiten te sluiten omdat zij hun politieke visie niet delen. Dat is anti democratisch en openbare sabotage van het democratische process.

En zo te zien spelen heel wat stemmers van die valse partijen hun spelletje maar al te graag mee; alles voor de winst. Eigen principes van "laat iedereen vrij maar niemand vallen" worden zonder problemen met het grootste gemak over boord geflikkerd.

Beschamend.
Ik blijf erbij dat er meer aandacht besteed moet worden in het onderwijs aan het staatsrecht. Dat voorkomt dit soort onzinredenaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Vetinari op 13-02-2022 19:23:30 ]
  zondag 13 februari 2022 @ 15:35:45 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203647244
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]

Tja die hele toon alleen al. Wat vreemd dat men dan geen brood in samenwerking ziet.

En dat heeft niks met discriminatie te maken. Het is simpelweg gedrag en mentaliteit. Gedraag je je als een negatieve, manipulatieve querulant die doelbewust onwaarheden verspreid en altijd in de slachtofferrol zit, dan roept dat weerstand op.

Gedraag je je constructief en houd je je bij de feiten, dan willen mensen wel met je samenwerken.
pi_203648674
_O-
pi_203649177
quote:

[..]
Nee, ze maken onderscheid tussen partijen op grond van politieke overtuiging. En dat is nou met het hele idee van een partijstelsel in de democratie.

Onderscheid tussen mensen maken doen echt de PVV en FvD.
pi_203649272
quote:

[..]

Beschamend.
Maar waarom hoorden wij jou niet toen Wilders dit deed met de VVD, eigenlijk? Kortom, het is allemaal vrij hypocriet, Wilders, toen hij 41 zetels peilde, trok een grote broek aan en sloot de VVD uit, nu zijn het andere partijen die PVV en FvD uitsluiten omdat ze geen heil zien in samenwerking. Dat mag gewoon.

En als iedereen weet waar we staan dan kan je daar als kiezer je keuzes op baseren. Simpel, toch?
  zondag 13 februari 2022 @ 18:17:40 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649316
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar waarom hoorden wij jou niet toen Wilders dit deed met de VVD, eigenlijk? Kortom, het is allemaal vrij hypocriet, Wilders, toen hij 41 zetels peilde, trok een grote broek aan en sloot de VVD uit, nu zijn het andere partijen die PVV en FvD uitsluiten omdat ze geen heil zien in samenwerking. Dat mag gewoon.

En als iedereen weet waar we staan dan kan je daar als kiezer je keuzes op baseren. Simpel, toch?
Tuurlijk, als A het mag mag B het ook. Heb je volkomen gelijk in.

Maar als je als een partij saamhorigheid, verbinden en niet uitsluiten van mensen (in dit geval waarschijnlijk allochtonen en lbtq+ en daar is niet mis mee) hoog in het vaandel hebt staan dan is het uitsluiten en niet verbinden en niet saamhorig zijn met andersdenkenden in mijn ogen zwaarderwegend.

You can't have your cake and eat it.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203649330
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar als je als een partij saamhorigheid, verbinden en niet uitsluiten van mensen (in dit geval waarschijnlijk allochtonen en lbtq+ en daar is niet mis mee) hoog in het vaandel hebt staan dan is het uitsluiten en niet verbinden en niet saamhorig zijn met andersdenkenden in mijn ogen zwaarderwegend.

Nee, dat is het niet, je trekt die begrippen uit hun context.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:22:24 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649370
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vind ik niet. Als een groot deel van je programma het heeft over niemand uitsluiten kan je niet anderen uitsluiten omdat ze andere denkbeelden hebben.

Ik weet wel dat ze het over net ff andere groepen hebben, maar het stinkt toch. Iedereen is iedereen.
Get woke, go broke!
pi_203649389
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze willen verbinden tussen mensen, niet tussen partijen. Jij doet alsof FvD en PVV personen zijn, het zijn politieke partijen. Niemand heeft opgeroepen geen contact meer te hebben met stemmers op die partijen, of iets dergelijks.
pi_203649409
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vind ik niet. Als een groot deel van je programma het heeft over niemand uitsluiten kan je niet anderen uitsluiten omdat ze andere denkbeelden hebben.

Ik weet wel dat ze het over net ff andere groepen hebben, maar het stinkt toch. Iedereen is iedereen.
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:28:32 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649457
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.
Waarom kunnen partijen niet eens opzoek gaan naar overeenkomsten ipv uitsluiten op basis van dingen waar ze over twisten?

Ik post net ergens anders dat ik me inmiddels in geen enkele partij meer kan vinden, rechts niet, links niet.

Je zal in de hele wereld niet 1 persoon vinden waar je het op alle vlakken 100% mee eens bent. Dat is allemaal geen ramp en het oneens zijn is ook niet meteen het einde van de wereld.

Maar dat op voorbaat uitlsluiten zorgt er iig voor dat niemand meer bereid is tot een compromis. Goed plan.
Get woke, go broke!
pi_203649597
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom kunnen partijen niet eens opzoek gaan naar overeenkomsten ipv uitsluiten op basis van dingen waar ze over twisten?

Ik post net ergens anders dat ik me inmiddels in geen enkele partij meer kan vinden, rechts niet, links niet.

Je zal in de hele wereld niet 1 persoon vinden waar je het op alle vlakken 100% mee eens bent. Dat is allemaal geen ramp en het oneens zijn is ook niet meteen het einde van de wereld.

Maar dat op voorbaat uitlsluiten zorgt er iig voor dat niemand meer bereid is tot een compromis. Goed plan.
Dat doet men over het algemeen wel maar er zijn grenzen. En de punten waarop je het oneens bent kunnen dusdanig zijn dat er geen basis kan zijn om samen te werken.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:38:47 #64
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203649613
quote:

[..]

Ik denk dat partijen als VVD en JA21 nog wel overeenkomsten zouden kunnen vinden met de PVV, maar de FVD staat daar echt mijlenver vanaf met hun bijna complottheorie-achtige manier van politiek bedrijven.

Ik snap dat samenwerken daarmee onmogelijk en ondenkbaar is. Sterker nog, elke partij dat overweegt om met de FVD samen te werken is voorgoed mijn stem kwijt.
pi_203649616
quote:

[..]
Dat doen ze ook. Maar als het verschil een zeer essentieel punt is (zoals een haatzaaiende politiek leider, of een leider die levensgevaarlijke complottheorieën verspreid), dan kun je daar gewoon niet omheen kijken.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:39:35 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649619
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat doet men over het algemeen wel maar er zijn grenzen. En de punten waarop je het oneens bent kunnen dusdanig zijn dat er geen basis kan zijn om samen te werken.
Uiteraard, maar dus nogmaals, en dat is slechts mijn mening; als je saamhorigheid en verbinden etc als een van je belangrijkste partijpunten over doet komen dan is dit uitsluitgedrag gewoon niet productief en geloofwaardigheid ondermijnend.
Get woke, go broke!
pi_203649639
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dus nogmaals, en dat is slechts mijn mening; als je saamhorigheid en verbinden etc als een van je belangrijkste partijpunten over doet komen dan is dit uitsluitgedrag gewoon niet productief en geloofwaardigheid ondermijnend.
Tja, dat kan, de uitleg van Hanca sluit ik mij overigens bij aan op dit vlak. Voor mij persoonlijk zie ik liever dat partijen duidelijk zijn over waar de grenzen liggen en waar ze wel en niet mee door een deur kunnen, dan kan ik dat als kiezer dat meewegen als ik ga stemmen en volgens mij ben ik daarin niet de enige.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 18:42:52 ]
  zondag 13 februari 2022 @ 18:44:16 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649673
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, dat kan, de uitleg van Hanca sluit ik mij overigens bij aan op dit vlak. Voor mij persoonlijk zie ik liever dat partijen duidelijk zijn over waar de grenzen liggen en waar ze wel en niet mee door een deur kunnen, dan kan ik als kiezer dat meewegen als ik ga stemmen en volgens mij ben ik daarin niet de enige.
En daar kan ik me ook wel iets bij indenken.

Maar wat mij dus een beetje, gevoelsmatig, toegegeven, tegen de borst stuit is het adverteren met saamhorigheid en diversitieit, inclusiviteit op deze en deze groep na dan.....
Get woke, go broke!
  zondag 13 februari 2022 @ 18:47:07 #69
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203649703
De stellingen in de stemwijzer zijn weer eens waardeloos. Standpunt innemen over iets wat al gerealiseerd is enzo :')

Tot nu toe twee keer mogen stemmen voor de gemeenteraad en beide keren op iemand die ik ken gestemd. Beide keren zaten die partijen ook wel in mijn top 3 van de stemwijzer. De laatste keer kwam die partij dus in de coalitie met andere partijen waar ik niets mee had. Partij waar ik op gestemd heb stemde vervolgens tijdens vergaderingen anders dan ik gedaan zou hebben.

Ga dit keer waarschijnlijk op een partij stemmen die altijd wel een zetel haalt maar die altijd in de oppositie zit.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 13 februari 2022 @ 18:47:25 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203649707
Tja het is een beetje als een klas met kleuters waarbij de meesten normaal spelen maar er een kleuter voortdurend wil vechten, dingen kapot wil maken en vieze woorden roept.

Die zet je dan even langs de kant om af te koelen. Als hij normaal doet kan hij weer meespelen.
  zondag 13 februari 2022 @ 19:27:12 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203650076
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En daar kan ik me ook wel iets bij indenken.

Maar wat mij dus een beetje, gevoelsmatig, toegegeven, tegen de borst stuit is het adverteren met saamhorigheid en diversitieit, inclusiviteit op deze en deze groep na dan.....
Misschien even vergeten dat zo'n club als FvD zichzelf bij voorbaat buitenspel heeft gezet door alle andere partijen tot staatsondermijnend kartel te benoemen.

Zo typisch... dat soort partijen braakt van alles uit over collega's, en is vervolgens heel verbolgen dat ze 'niet mee mogen doen' en uitgesloten worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203650262
quote:
6s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:47 schreef Dagoduck het volgende:
De stellingen in de stemwijzer zijn weer eens waardeloos. Standpunt innemen over iets wat al gerealiseerd is enzo :')

Geen stemwijzer voor mijn gemeente.

Ik geef toe dat ik me bij gemeenteraadsverkiezingen nooit heel erg verdiep in wat er speelt. Ik ken meestal meer dan de helft van de CU lijst, wat anders stemmen is eigenlijk nooit een optie.
  zondag 13 februari 2022 @ 20:58:18 #73
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203651023
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen stemwijzer voor mijn gemeente.

Ik geef toe dat ik me bij gemeenteraadsverkiezingen nooit heel erg verdiep in wat er speelt. Ik ken meestal meer dan de helft van de CU lijst, wat anders stemmen is eigenlijk nooit een optie.
Ik merk ook dat ik sommige dingen waar de lokale politiek zich druk over maakt helemaal niet iets voor de gemeente vindt. Maar dat zullen wel symptomen van de landelijke decentralisatiepolitiek zijn.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203651580
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ze maken onderscheid tussen partijen op grond van politieke overtuiging. En dat is nou met het hele idee van een partijstelsel in de democratie.

Onderscheid tussen mensen maken doen echt de PVV en FvD.
Ja en zo kunnen we nog wel even door gaan. Jij vind dat en ik vind dat de mensen in partijen zoals d66 en groen links onterecht onderscheid maken tussen anderen mensen wegens politieke voorkeur. Repeat repeat repeat.

quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wilders sloot Rutte uit omdat Rutte de PVV weer uit sloot omdat Wilders de minder minder uitspraak niet terug wilde nemen.

Zo zie je maar weer waar dir kinderactige gedrag naar toe leid; meer kinderachtig gedrag.
Overigens uit dat zelfde artikel;
quote:
Rutte zei dat die uitspraak het enige is wat samenwerking in de weg staat. "Maar dat betekent niet dat ik sta te trappelen om met de PVV samen te werken", vulde Rutte aan. "Ik vind dat je geen partijen moet uit sluiten''.
:')

En tot zover onze MP. Wat een man van zijn woorden he? En wat een geheugen met selectieve actieve herinneringen.
pi_203651843
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja en zo kunnen we nog wel even door gaan. Jij vind dat en ik vind dat de mensen in partijen zoals d66 en groen links onterecht onderscheid maken tussen anderen mensen wegens politieke voorkeur. Repeat repeat repeat.
Dat komt doordat jij nog steeds denkt dat artikel 1 over partijen gaat, blijkbaar. Of dat FvD en PVV personen zijn. Meneer PVV en mevrouw FvD bestaan niet.

En gelijke behandeling betekent niet dat je met alle mensen samen het eens moet kunnen worden over een coalitie of dat je met iedereen samen moet willen werken. Ze mogen de FvD en PVV leden/sympathisanten niet verbieden mee te doen met de verkiezingen en dat doen ze dan ook niet. Dat is artikel 1.

En verder: de politie moet iedereen gelijk behandelen, maar hoeft niet met een bekende serie-moordenaar samen te werken. FvD en PVV hebben beide ondertussen zoveel pogingen gedaan om de democratie en de rechtsstaat af te breken, dat je ze wel kunt vergelijken met zo'n serie-moordenaar. En daar hoeven de beschermers van de democratie dus niet mee samen te werken.
pi_203652074
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat komt doordat jij nog steeds denkt dat artikel 1 over partijen gaat, blijkbaar. Of dat FvD en PVV personen zijn. Meneer PVV en mevrouw FvD bestaan niet.
Prima, zoals jij wilt. Mensen mogen niet buiten gesloten worden, partijen wel.

Niet mijn ideaal.
quote:
En gelijke behandeling betekent niet dat je met alle mensen samen het eens moet kunnen worden over een coalitie of dat je met iedereen samen moet willen werken. Ze mogen de FvD en PVV leden/sympathisanten niet verbieden mee te doen met de verkiezingen en dat doen ze dan ook niet. Dat is artikel 1.

En verder: de politie moet iedereen gelijk behandelen, maar hoeft niet met een bekende serie-moordenaar samen te werken. FvD en PVV hebben beide ondertussen zoveel pogingen gedaan om de democratie en de rechtsstaat af te breken, dat je ze wel kunt vergelijken met zo'n serie-moordenaar. En daar hoeven de beschermers van de democratie dus niet mee samen te werken.
Okee, Fvd en PVV zijn net zoiets als serie moordenaars''.

Grote god. Ik maak mij ernstige zorgen om bepaalde bubbels.

quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:47 schreef Hexagon het volgende:
Tja het is een beetje als een klas met kleuters waarbij de meesten normaal spelen maar er een kleuter voortdurend wil vechten, dingen kapot wil maken en vieze woorden roept.

Die zet je dan even langs de kant om af te koelen. Als hij normaal doet kan hij weer meespelen.
Ow? Ik dacht dat het om politieke idealen ging?

quote:
Forum voor Democratie doet dit jaar voor het eerst mee aan de Utrechtse gemeenteraadsverkiezingen. D66 liet eerder al weten niet in zee te gaan met de PVV en daar komt nu Forum voor Democratie bij.

“Wij zijn ten diepste tegen de vrouwenhaat en buitenlanderhaat van Forum en wij zullen daarmee niet samenwerken. Ik roep andere partijen op dit ook te doen. Zo houden we de extremen uit het stadsbestuur”, zegt Maarten Koning, lijsttrekker van D66.
https://www.duic.nl/polit(...)p-hetzelfde-te-doen/
D66 verzint hier dat Forum een partij is voor vrouwenhaat en buitenlanderhaat, maar volgens jou is dat niet de werkelijke reden, het is de toon.

Het word steeds gekker en gekker.
  zondag 13 februari 2022 @ 22:23:59 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203652390
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:07 schreef SpaceOddity het volgende:

Ow? Ik dacht dat het om politieke idealen ging?

Dat gaat het ook. De politieke idealen van de PVV/FvD zijn simpelweg zeer desastreus voor een grote groep mensen en voor de leefbaarheid van ons land. Daar gaan anderen dus niet aan meewerken.

En als niemand je als partij moet, dan moet die partij misschien eens gaan nadenken wat de reden is in plaats van als een varkentje in de stront van de eigen slachtofferrol gaan wentelen.
pi_203652417
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee, Fvd en PVV zijn net zoiets als serie moordenaars''.

Grote god. Ik maak mij ernstige zorgen om bepaalde bubbels.

Ze zijn constant bezig de rechtsstaat en de democratie aan te vallen. Niet 1x of 2x, maar vrijwel constant.
pi_203652637
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat gaat het ook. De politieke idealen van de PVV/FvD zijn simpelweg zeer desastreus voor een grote groep mensen en voor de leefbaarheid van ons land. Daar gaan anderen dus niet aan meewerken.
Dat vind jij.

Ik ben van mening dat de (huidige) politieke idealen van d66 en groen links zeer desastreus voor nederland zijn. En ik begrijp van jou, dat als mijn partij om die redenen op voorhand samenwerking af ketst dat dat prima is en zelfs vanzelfsprekend iets.

Bizar.

Mensen zoeken ook niet meer de samenwerking op. ''Meer en meer polarisering, dat is wat we met zn allen willen''.

Doodeng die partijen en mensen zoals jij.
pi_203652659
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn constant bezig de rechtsstaat en de democratie aan te vallen. Niet 1x of 2x, maar vrijwel constant.
Ja wat jij wil.

Ik doe ondertussen mn best om niet meer op te kijken van een aantal bepaalde bubbels hier en elders.
  zondag 13 februari 2022 @ 22:46:21 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203652761
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dat vind jij.

Ik ben van mening dat de (huidige) politieke idealen van d66 en groen links zeer desastreus voor nederland zijn. En ik begrijp van jou, dat als mijn partij om die redenen op voorhand samenwerking af ketst dat dat prima is en zelfs vanzelfsprekend iets.

Bizar.
Helemaal prima als ze D66 buiten willen sluiten als ze dat vinden. Moeten ze maar een andere meerderheid gaan zoeken voor hun idiote plannen.

quote:
Mensen zoeken ook niet meer de samenwerking op. ''Meer en meer polarisering, dat is wat we met zn allen willen''.

Doodeng die partijen en mensen zoals jij.
Hoe zie je samenwerken voor je met een partij die liegt, feiten ontkent, mensen verdacht maakt van samenzwering en misdaden en die altijd in de slachtofferrol zit?

En wat voor programma moet dat zijn? Alleen asielzoekers met een voorletter A tot en met M toelaten? De ene week in de Europese unie en de andere eruit?
pi_203652819
quote:

[..]
Vind je dat de pvv de democratie aanvalt? Dat valt nog wel mee toch? Ik vind dat juist het grote verschil tussen die twee partijen. Geert heeft verachtelijke standpunten maar wil dat we, bereiken binnen de kaders van ons democratische systeem (en dan is de bandbreedte van het toelaatbare wat mij betreft ook heel groot, je bent een democratie of je bent het niet) maar Thierry loopt juist actief het systeem te ondermijnen en daar ligt voor mij wel een grens.
zie email 27 oktober
pi_203653105
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind je dat de pvv de democratie aanvalt? Dat valt nog wel mee toch? Ik vind dat juist het grote verschil tussen die twee partijen. Geert heeft verachtelijke standpunten maar wil dat we, bereiken binnen de kaders van ons democratische systeem (en dan is de bandbreedte van het toelaatbare wat mij betreft ook heel groot, je bent een democratie of je bent het niet) maar Thierry loopt juist actief het systeem te ondermijnen en daar ligt voor mij wel een grens.
Ik had er en/of kunnen neerzetten, idd. Al komt nepparlement wel bij Wilders vandaan. En dat vind ik toch wel een aanval op de democratie, als je in de kamer gaat stellen dat het parlement niet echt is en het volk niet vertegenwoordigt.
pi_203653448
quote:

[..]
Landen als Brazilië, de VS en Turkije laten wel zien dat je dit soort partijen buiten de macht moet houden.
Incelfrikandel
pi_203653575
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 23:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had er en/of kunnen neerzetten, idd. Al komt nepparlement wel bij Wilders vandaan. En dat vind ik toch wel een aanval op de democratie, als je in de kamer gaat stellen dat het parlement niet echt is en het volk niet vertegenwoordigt.
> Rutte 3 [VVD - D66 - CDA - ChristenUnie] viel.
> Verkiezingen en formaties, met als uit komst;
> Rutte 4 [VVD - D66 - CDA - ChristenUnie]

Dit geen nepparlement noemen ... 8)7

Maar goed, ik moet oppassen anders ben ik een soort serie moordenaar. Hopelijk komen mn familie, vrienden en werk er niet achter waar ik op gestemd heb. :X
pi_203653778
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 22:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja wat jij wil.

Ik doe ondertussen mn best om niet meer op te kijken van een aantal bepaalde bubbels hier en elders.
Tja, da's wel weer een zwaktebod. Omdat andere users niet in jouw betoog meegaan moeten ze wel in een bubbel zitten. Daarmee zet jij jezelf toch aardig buitenspel en geef je gewoon aan dat je alleen maar zaken wil horen die jou welvallig zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2022 00:31:15 ]
pi_203654107
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, da's wel weer een zwaktebod. Omdat andere users niet in jouw betoog meegaan moeten ze wel in een bubbel zitten. Daarmee zet jij jezelf toch aardig buitenspel en geef je gewoon aan dat je alleen maar zaken wil horen die jou welvallig zijn.
Nee, dankjewel. In jouw ''serie moordenaars bubbel betoog'' voel ik mij allerminst aangesproken, en dan komt dat hele kinderachtige buitenspel achtige blablabla dr nog eens bij...

Nee.
pi_203654559
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 23:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
> Rutte 3 [VVD - D66 - CDA - ChristenUnie] viel.
> Verkiezingen en formaties, met als uit komst;
> Rutte 4 [VVD - D66 - CDA - ChristenUnie]

Dit geen nepparlement noemen ... 8)7

Maar goed, ik moet oppassen anders ben ik een soort serie moordenaar. Hopelijk komen mn familie, vrienden en werk er niet achter waar ik op gestemd heb. :X
Je snapt het begrip metafoor niet. Ik had ook draaideurcrimineel kunnen zeggen. Net als zulke criminelen, doen ook de PVV en FvD herhaaldelijk foute dingen. Waar dat bij criminelen mensen in gevaar brengt, brengen PVV en FvD de democratie en de rechtsstaat in gevaar.
pi_203655425
quote:

[..]
Wat dus simpelweg een onwaarheid is zoals ik reeds had gemeld. Iig CDA staat hier heel anders in bleek al gelijk en laten het over aan lokale afdelingen. Zoals het hoort.

Hier de bevestiging.

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2022 18:40:47 ]
  maandag 14 februari 2022 @ 09:51:59 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203655687
Leuk stuk over Oeigoeren die zich met de lokale politiek bezig zijn gaan houden

https://www.volkskrant.nl(...)A%2F%2Fkproxy.com%2F
pi_203656063
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 07:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je snapt het begrip metafoor niet. Ik had ook draaideurcrimineel kunnen zeggen. Net als zulke criminelen, doen ook de PVV en FvD herhaaldelijk foute dingen. Waar dat bij criminelen mensen in gevaar brengt, brengen PVV en FvD de democratie en de rechtsstaat in gevaar.
"Crimineel", "foute dingen", "gevaar".

Oei oei oei, 't is allemaal ook wat.

"Wie zijn dat toch, die mensen die op die partijen stemmen?".
Het zou je buurman/collega/studiegenoot maar zijn. :{w
pi_203656162
quote:
4s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, die mensen brengen inderdaad ook de democratie/rechtstaat (met name FvD) en artikel 1 van de grondwet (PVV) in gevaar. Het is inderdaad wat.
pi_203656234
quote:
4s.gif Op maandag 14 februari 2022 01:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee, dankjewel. In jouw ''serie moordenaars bubbel betoog'' voel ik mij allerminst aangesproken, en dan komt dat hele kinderachtige buitenspel achtige blablabla dr nog eens bij...

Nee.
Ik heb dat woord nergens gebruikt of zelfs maar op gehint, waar heb jij het in godsnaam over?

Doe gewoon normaal aub.
pi_203656305
quote:
4s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik heb in zo’n omgeving gewerkt. Het primair onderwijs. Toen was ik nog een VVD stemmer en wat collega’s ook zo bleek uit onderlinge gesprekken. Maar als je in de lerarenkamer vertelde dat je rechts stemde (indien het gesprek over politiek ging) kreeg je de wind van voren. Afwijkende meningen werden gewoon niet geaccepteerd, was ook niet bespreekbaar. Als leerkracht hoorde je schijnbaar ‘gewoon’ links te stemmen. En anders was je een politiek buitenbeentje. Op de pabo was een leerkracht overtuigd GroenLinks aanhanger, stak dat ook niet onder stoelen of banken. Gaf je als student aan het niet met zijn/GroenLinks denkbeelden eens te zijn dan was je de pispaal voor die les.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2022 10:45:04 ]
pi_203656406
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb dat woord nergens gebruikt of zelfs maar op gehint, waar heb jij het in godsnaam over?

Doe gewoon normaal aub.
Sorry, dat was Hanca. :)
  maandag 14 februari 2022 @ 14:51:10 #96
480574 Smegma.
pi_203659322
quote:

[..]
Dat moet helemaal niet, dat is een keuze. Als de vier partijen echt met open vizier willen strijden dan kunnen ze wellicht een stembusakkoord sluiten, of een zwart-op-wit cordon sanitaire van FvD en PVV. De constructie waarvoor is gekozen is democratisch, maar allerminst chique en is beknibbelen op de geest en het mandaat van het actief kiesrecht. Je geeft vooraf al het signaal als partij dat je een overwinning van FvD en/of PVV niet zou accepteren, een ernstige schoffering van de achterban maar ook de democratie.

Nee, dit is geen democratie beschermen, dit is de democratie juist gijzelen omdat je van jezelf en je vrienden vindt dat jullie samen tot 'de goeden' behoren.
  maandag 14 februari 2022 @ 15:09:19 #97
480574 Smegma.
pi_203659555
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 09:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat dus simpelweg een onwaarheid is zoals ik reeds had gemeld. Iig CDA staat hier heel anders in bleek al gelijk en laten het over aan lokale afdelingen. Zoals het hoort.

Hier de bevestiging.

[ twitter ]
Moet ik uit de bijgevoegde tekst begrijpen dat Sjoerdsma ook wil bepalen met wie VVD en/of CDA wel of niet in een college willen gaan zitten?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2022 18:40:58 ]
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:59:55 #98
480574 Smegma.
pi_203703351
quote:
Past prima in de traditie van GroenLinks dus.
pi_203711051
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uitsluiten is gewoon raar zeker gezien het feit dat in het geval van GL en D66 de partijen al niet op een lijn zitten met fvd zeg dan gewoon we praten wel maar ik denk niet dat we eruit komen oid.
pi_203711071
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt ook zeggen we praten wel maar we hebben onoverbrugbare meningsverschillen.
pi_203713085
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.

(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
pi_203713159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
Dat is echt een misverstand. Al 20 jaar staan Fortuyn/Verdonk/PVV/FvD rond de 30 zetels. En een heel deel van die stemmers, waren daarvoor mensen die niet stemden.
pi_203720407
quote:
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.

Oh, right, dat verklaart waarom de PVV vrijwel altijd met de VVD meestemde, ze waren tegen die afbreuk?

De FvD wil de belastingen drastisch verlagen, wat denk jij dat er dan gebeurt met de verzorgingstaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2022 14:36:10 ]
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:07:27 #105
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203726261
quote:

pi_203757831
Verkiezingsposter FvD Arnhem

Met de Skyline van nota bene aartsrivaal Nijmegen op de achtergrond...
pi_203758290
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:

[ afbeelding ]

https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Zo te lezen standaard afbeelding voor al hun verkiezingsmateriaal voor steden. Slechte zaak, gaat ze geen goodwill opleveren.
In hetzelfde artikel zie je ook dat ChristenUnie flink blunderde met een afbeelding.
  zondag 20 februari 2022 @ 19:26:34 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203758487
Dan hadden ze beter een plaatje kunnen maken zoals het stratenboek vroeger

pi_203759591
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 19:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Zo te lezen standaard afbeelding voor al hun verkiezingsmateriaal voor steden. Slechte zaak, gaat ze geen goodwill opleveren.
In hetzelfde artikel zie je ook dat ChristenUnie flink blunderde met een afbeelding.
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeft
pi_203759657
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:32 schreef alopio het volgende:

[..]
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeft
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.
pi_203760209
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.
Ik pleit sowieso op een verbod van landelijke politici tijdens gemeenteraad verkiezingen
pi_203761340
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:

[ afbeelding ]

Helemaal eens met ze dat het daar een dubbelstad is.
  maandag 21 februari 2022 @ 09:33:16 #113
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_203763171
Ik snap de verschuiving naar lokale partijen niet helemaal. Zitten naar mijn inzien vaak een beetje louche typetjes tussen; ondernemertjes, grootheidswaanzin, instabiele figuren en ongeleide projectielen, en vaak met beperkte politieke kennis. Lokale politiek trekt vaak foute figuren aan daarom snap ik niet zo goed dat men nu opeens massaal lokaal of op een nieuwe partij gaat stemmen.

Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
pi_203763210
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:

Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
Understatement van de eeuw dit :D
pi_203791944
quote:
Peiling: Leefbaar Rotterdam veruit de grootste, D66 tweede partij
Leefbaar Rotterdam wordt opnieuw veruit de grootste partij van Rotterdam, D66 volgt op ruime afstand als tweede. Dat stelt althans een peiling van Maurice de Hond, uitgevoerd in opdracht van D66. Van de 465 respondenten gaf 23 procent aan te gaan stemmen op Leefbaar Rotterdam. Dat zou iets meer zijn dan in de verkiezingsuitslag vier jaar geleden (21 procent). Leefbaar werd toen met elf zetels veruit de grootste partij in de raad en zou dat met deze uitkomst dus blijven, mogelijk zelfs met meer zetels.
https://www.ad.nl/rotterd(...)ede-partij~aba55595/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203903533
twitter

_O_
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:29:28 #117
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_203903583
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:
Ik snap de verschuiving naar lokale partijen niet helemaal. Zitten naar mijn inzien vaak een beetje louche typetjes tussen; ondernemertjes, grootheidswaanzin, instabiele figuren en ongeleide projectielen, en vaak met beperkte politieke kennis. Lokale politiek trekt vaak foute figuren aan daarom snap ik niet zo goed dat men nu opeens massaal lokaal of op een nieuwe partij gaat stemmen.

Maar die lokale mensen weten wel wat er speelt in de gemeente. Ik stem ook lokaal en ben lid van een lokale partij
Ik denk dat landelijke partijen gedecimeerd gaan worden door de bekende redenen
pi_203903617
Utrecht had een paar dagen geleden al een peiling:
https://www.gelderlander.(...)-eindstand~a1572e46/

Wat mij betreft een opvallend hoge score voor Volt, die de 4e partij van de stad zouden worden.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:53:17 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203903826
Als Volt in Utrecht niet zo scoren dan zouden ze de partij wel weer op kunnen doeken.
pi_203905665
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:32 schreef Hanca het volgende:
Utrecht had een paar dagen geleden al een peiling:
https://www.gelderlander.(...)-eindstand~a1572e46/

[ afbeelding ]

Wat mij betreft een opvallend hoge score voor Volt, die de 4e partij van de stad zouden worden.
Zou mooi zijn als GroenLinks eens een toontje lager gaat zingen in Utrecht. Al diverse verkiezingen de grootste partij geworden maar nu staan ze onder D66 en zit de VVD ze zelfs op de hielen.
pi_203905675
Zelf stem ik sowieso op een partij uit het partijkartel, en ik denk dat ik na 3x VVD maar eens ga switchen naar D66 (Utrecht).
pi_203940746
Het radiodebat sneeuwt wel een beetje onder door de oorlog in Oekraïne hè.
pi_203940906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben bang van wel, ja. De verkiezingen zullen toch een beetje naar de achtergrond verdwijnen nu, denk ik.
pi_203940940
quote:
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.
pi_203941086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.
Ik bedoelde eigenlijk dat weinig mensen geïnteresseerd zijn in (debatten over) lokale verkiezingen nu er oorlog is in Oekraïne. Maar op zich heb je ook wel gelijk dat de debatleider in zou moeten grijpen, want het gaat vrijwel alleen maar over (inter!)nationale thema’s in plaats van regionale.
pi_203941465
quote:
Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.
pi_203941511
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
pi_203942054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
Verre van. Vrij onnozel als je het mij vraagt.
Wat BBB dan wel weer goed heeft gedaan is niet zelf in de gemeenteraden gaan zitten maar verbonden aangaan met lokale gemeentelijke partijen. Benieuwd of Leefbaar Midden Groningen daar mee scoort.
pi_203942096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.
pi_203942439
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaal :+
pi_203942620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaal :+
De gemeenteraad heeft steeds de mond vol over het verbeteren van het uiterlijk van de plaats, maar dit helpt iig niet :P

Dan had ik liever die Femke Wiersma, de nr 2, gezien :D
pi_203942712
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_203942746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Verder is het nogal koud als je zoiets negeert.
pi_203942784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.

Je kan het er zijdelings natuurlijk over hebben over hoe een gemeente minima kan ondersteunen met de huidige energieprijzen.

Maar de oorlog tot hoofdthema verklaren en de rest naar de achtergrond drukken. Dat is gewoon vuil spel door de landelijke partijen.
pi_203944500
Dit bedoel ik dus. Heeft echt helemaal niets met de gemeenteraadsverkiezingen te maken en zou dus gelijk afgekapt moeten worden door de debat leider. Gewoon landelijke partijen (niet alleen deze) die hun macht gebruiken om lokale partijen buitenspel te zetten. Sowieso hebben landelijke politici hier niets mee van doen. Dit soort debatten moet per gemeente gehouden worden en gebracht door lokale media.

twitter
pi_203945745
Haarlem, dus zal wel BVNL worden voor mij. Is er net in of net niet voor ze.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_203946169
Er doen 11 partijen mee waar ik mag stemmen.

VVD, CDA, PvDA, D66, GL en de SP.

Verder aantal lokale partijen. Uit de stemwijzer komt de VVD en 'n afsplitsing van de VVD. Allebei rond de 60 procent, dus niet eens heel erg mee eens of zo.

Verder 43% SP, 42% CDA, 40%, PvdA, 38% D66 en 26% GL.

Denk dat ik op de VVD-afsplitsing ga stemmen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:21:40 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203949006
De VVD in Hellendoorn laat weer even wat inlevingsvermogen zien in mensen met een uitkering
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-kwetsende-uitlating
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:59:50 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203949248
D66 pakt koppositie in de peilingen weer over in Amsterdam
https://www.nhnieuws.nl/n(...)olgd-door-groenlinks
pi_203950898
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 11:26:05 ]
  zaterdag 5 maart 2022 @ 16:33:15 #141
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_203954297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Komt vooral doordat Volt instort.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_203955238
Vandaag bijna drie keer gestruikeld over vrijwilligers van de PvdD. Ik ben twintig jaar te oud om provocerend te zeggen dat mijn libido stijgt bij het kijken van filmpjes waarin dieren afgeslacht worden, maar ik moest ze van me af meppen.

Iemand nog iets van Forum gehoord, vandaag?
pi_203955464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 17:30 schreef Magister_Artium het volgende:
Vandaag bijna drie keer gestruikeld over vrijwilligers van de PvdD. Ik ben twintig jaar te oud om provocerend te zeggen dat mijn libido stijgt bij het kijken van filmpjes waarin dieren afgeslacht worden, maar ik moest ze van me af meppen.

Iemand nog iets van Forum gehoord, vandaag?
Hier is het ook altijd het laatste en het een na laatste weekend voor de verkiezingen raak. Dan zie je plots partijen die je normaal niet ziet en niet hoort (tenzij je in hun bubbel zit). Met als enige uitzondering de SP, die zijn er vaker in het jaar, ook als er geen verkiezingen zijn. En die doen nog niet eens mee ook in deze gemeente.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 17:48:26 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203955468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.
pi_203955951
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 17:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.
Ik zag dat Amsterdam en Groningen een behoorlijk versplinterde raad kunnen krijgen. De grootste partij nog geen 20%. Allebei hebben ze een gemeenteraad van 45 zetels, dus dan zou je partijen krijgen van hooguit acht zetels.
De SP is zelfs in het rode Groningen flink aan het verliezen. 7,5% is ongeveer drie zetels. En dan te bedenken dat ze ooit de tweede partij in de gemeenteraad waren.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 19:16:40 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203956655
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
pi_203956837
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
Ik ben meer benieuwd of de SP nog bestaat over een jaar zoals het nu gaat :+
pi_203957234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.
pi_203957282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.
Mja, dat riep ik bij de TK-verkiezingen ook. Hij halveerde, werd kleiner dan de PvdA en zit er nog...
zie email 27 oktober
  zondag 6 maart 2022 @ 02:46:48 #150
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203964367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.

Je kan het er zijdelings natuurlijk over hebben over hoe een gemeente minima kan ondersteunen met de huidige energieprijzen.

Maar de oorlog tot hoofdthema verklaren en de rest naar de achtergrond drukken. Dat is gewoon vuil spel door de landelijke partijen.
Vluchtelingen kan je als gemeente wel degelijk wat tegen dien, zie 2015.

Maar denk dat meer gemeenten nu voor Oekraïense vluchtelingen zijn.
pi_203965022
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:46 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Vrij weinig. Zie december vorig jaar Rutte III, Rutte IV zal niet anders zijn.
quote:
Dat kan en mag dan ook zeker een onderwerp zijn. Een van vele onderwerpen. Tijdens een debat over de gemeenteraadsverkiezingen praten over defensiebudget zoals gebeurd is gewoon kiezersbedrog.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 09:03:40 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203965151
En zoals altijd praat het hele partijkartel elkaar in mijn gemeente gewoon na. Ze verwoorden het gewoon net anders _O-
Een fusie cq annexatie zal wel weer het belangrijkste thema zijn. En daar mogen ze wmb mee opflikkeren.

Normaal zou ik weer voor de lokale partij gaan, maar die hebben het vorige college laten vallen om de maximum snelheid van een hele belangrijke ontsluitingsweg want woonwijk 50 meter verderop.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203966661
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 02:46 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Je kunt beslissen of je ze opvangt en zo ja, waar dan precies. Maar vluchtelingen die in Nederland zijn en (al dan niet tijdelijk) mogen blijven, zul je toch ergens op moeten vangen.

In de stemwijzer een vraag erover en die ging over het voorrang verlenen aan statushouders voor wat betreft een woning.

Over al dan niet toelaten of uitzetten beslist 'n gemeente natuurlijk niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 14:15:22 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203968594
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 11:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt beslissen of je ze opvangt en zo ja, waar dan precies. Maar vluchtelingen die in Nederland zijn en (al dan niet tijdelijk) mogen blijven, zul je toch ergens op moeten vangen.

In de stemwijzer een vraag erover en die ging over het voorrang verlenen aan statushouders voor wat betreft een woning.

Over al dan niet toelaten of uitzetten beslist 'n gemeente natuurlijk niet.
Een gemeente bepaalt zelf waar statushouders worden opgevangen. En dus of er sociale huurwoningen worden opgeofferd, of een leegstaand kantoorpand. En of er halsoverkop containerwoningen geplaatst worden of niet om dit mogelijk te maken. Gemeentes zijn zo veel belangrijker dan je denkt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 14:25:22 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203968719
GL wil automobilistje pesten met parkeervergunningen en blauwe zones vanwege de gigantische overlast van al die duizenden auto's die betaald parkeren van onze buren vermijden. Uhhhhhh.... overlast? Ik woon verdorie in een woonwijk dat grenst aan een betaald parkeren zone, dus dan zou je denken dat ik het wel zou merken.

Ik vraag me echt af in hoeverre die programma's ook echt lokaal zijn, en in hoeverre het gewoon ctrl+c ctrl+v van het landelijk programma is met wat lokale elementen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203968783
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een gemeente bepaalt zelf waar statushouders worden opgevangen. En dus of er sociale huurwoningen worden opgeofferd, of een leegstaand kantoorpand. En of er halsoverkop containerwoningen geplaatst worden of niet om dit mogelijk te maken. Gemeentes zijn zo veel belangrijker dan je denkt.
Daar heb je gelijk in. Of statushouders voorrang krijgen, vind ik wel een dingetje. Maar dat er 'n hoop niet-vluchtelingen eindeloos kunnen blijven rekken, er ook een hoop veiligelanders en zo zijn, daar kan de gemeente allemaal niet veel aan doen.

Als er 'n hoop vluchtelingen komen, kan niet elke gemeente zeggen van "ik doe maar niks".

Ik stem lokaal maar wat me zelf het beste uitkomt. Lagere ozb, geen zelfbewoningsplicht, niet al teveel beperkingen voor automobilisten, wel mooie fietspaden...
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 14:32:59 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203968851
Schijnbaar is de volledige lokale politiek tegen fusie nu. Zelfs D66 is er niet meer voorstander van.

Er zijn dus gewoon geen thema's meer waarop ik kan stemmen _O-
Misschien een getal tussen de 25% en 40% wat sociale huur betreft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 6 maart 2022 @ 17:28:13 #158
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203971599
Wat wel een dingetje is, is dat lokale partijen alles uit het handje moeten betalen. (Of een rijke ondernemer die wilt bijspringen, maar dat kan net zo goed landelijk.)

Terwijl de landelijke partijen natuurlijk dikke partij subsidies krijgen met veel ledensteun. En natuurlijk dat de landelijke partij gewoon mensen kan verplaatsen als een goede wethouder.
  zondag 6 maart 2022 @ 17:32:06 #159
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203971672
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:32 schreef Nattekat het volgende:
Schijnbaar is de volledige lokale politiek tegen fusie nu. Zelfs D66 is er niet meer voorstander van.

Er zijn dus gewoon geen thema's meer waarop ik kan stemmen _O-
Misschien een getal tussen de 25% en 40% wat sociale huur betreft.
Bij fusie is het vaak een probleem waar wordt gezegd dat de kleinere gemeenten arm zijn met geen geld voor voorzieningen.

Terwijl het vaak juist de grote gemeente die opslokt degene is die dik in het rood staat met problemen als uitbreiding etc.

In mijn gemeente zelf als voorbeeld dat het Grote Bergen op Zoom al een tijdje op de lijst staat om Woensdrecht en Steenbergen op te slokken.

Omdat Bergen op Zoom aan zijn grenzen zit qua bouw etc. Daarbij heeft Bergen op Zoom 300 miljoen schuld en staan de 2 kleinere gemeenten in het zwart.

Bij de vorige fusie van Bergen op Zoom zie je nu bijvoorbeeld ook dat het opgeslokte Halsteren en Lepelstraat dik wordt bezuinigd en alles naar de 'hoofdstad' gaat. Buslijnen weg, wegen uit de jaren 80 vol gaten (die nu toevallig eindelijk verbouwd worden na jaaaren.)
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 17:32:40 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203971680
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 17:28 schreef hollandia02 het volgende:
Wat wel een dingetje is, is dat lokale partijen alles uit het handje moeten betalen. (Of een rijke ondernemer die wilt bijspringen, maar dat kan net zo goed landelijk.)

Terwijl de landelijke partijen natuurlijk dikke partij subsidies krijgen met veel ledensteun. En natuurlijk dat de landelijke partij gewoon mensen kan verplaatsen als een goede wethouder.
Nou ik ben penningmeester van een lokale afdeling. 15% van onze inkomsten komen van Landelijk. De overige 85 zijn toch de afdrachten van onze raadsleden en wethouder.
Er is wat meer netwerk, maar in euro's moeten we het toch zelf bij elkaar verdienen.

We zijn de SP niet, maar ja daar gaat alles via Amersfoort :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 6 maart 2022 @ 17:53:41 #161
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203972050
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 17:32 schreef borisz het volgende:

[..]
Nou ik ben penningmeester van een lokale afdeling. 15% van onze inkomsten komen van Landelijk. De overige 85 zijn toch de afdrachten van onze raadsleden en wethouder.
Er is wat meer netwerk, maar in euro's moeten we het toch zelf bij elkaar verdienen.

We zijn de SP niet, maar ja daar gaat alles via Amersfoort :P
Zeker. Ik begrijp dat niet alles is, maar 15 procent is toch beter dan 0, en buiten dat zijn verkiezingsposters en facebook pagina's etcetera naar mijn mening toch makkelijker te regelen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 18:03:19 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203972218
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 17:53 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Zeker. Ik begrijp dat niet alles is, maar 15 procent is toch beter dan 0, en buiten dat zijn verkiezingsposters en facebook pagina's etcetera naar mijn mening toch makkelijker te regelen.
We hebben wel een makkelijke tool om plaatjes in de huisstijl te gieten idd.
Sociale media doen we zelf.
Zelfs de hosting van onze webpagina betalen we zelf. De layout is er maar verder vullen we het zelf in.

Kortom ja de tools zijn er, maar we betalen er als afdeling ook voor.
pi_203972248
quote:

Dat vind ik eerlijk gezegd een argument om de landelijke partij te stemmen. In Ermelo weet ik van een jaar of 12 geleden in elk geval van een lokale ondernemer die de lokale partij volledig in zijn zak had. Zal wel in veel meer plaatsen gebeuren, omdat zo'n partij misschien wel de helft van zijn budget uit 1 bron krijgt. Vind ik eerlijk gezegd een gevaar.
  zondag 6 maart 2022 @ 18:06:26 #164
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203972280
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd een argument om de landelijke partij te stemmen. In Ermelo weet ik van een jaar of 12 geleden in elk geval van een lokale ondernemer die de lokale partij volledig in zijn zak had. Zal wel in veel meer plaatsen gebeuren, omdat zo'n partij misschien wel de helft van zijn budget uit 1 bron krijgt. Vind ik eerlijk gezegd een gevaar.
Heb je gelijk in maar in veel SGP en CDA/soms VVD gemeenschappen heb je uiteraard ook rijke boeren die waarschijnlijk een aanzienlijk deel van de kas spekken.

Maar criminelen in de lokale politiek komen wel vaker voor dan je denkt schat ik zomaar, drugsgeld etc.
pi_203972554
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:06 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Heb je gelijk in maar in veel SGP en CDA/soms VVD gemeenschappen heb je uiteraard ook rijke boeren die waarschijnlijk een aanzienlijk deel van de kas spekken.

Maar criminelen in de lokale politiek komen wel vaker voor dan je denkt schat ik zomaar, drugsgeld etc.
Dat is maar gissen hé. Maar een lokaal persoon met veel geld kan evengoed in een gemeentelijke afdeling van een landelijke partij ongezond veel invloed hebben hoor. Het is geen argument voor of tegen lokale partijen.
  zondag 6 maart 2022 @ 18:28:31 #166
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203972656
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat is maar gissen hé. Maar een lokaal persoon met veel geld kan evengoed in een gemeentelijke afdeling van een landelijke partij ongezond veel invloed hebben hoor. Het is geen argument voor of tegen lokale partijen.
Nee dat klopt, had ik ook hiervoor gezegd met bijvoorbeeld een rijke boer in een SGP/VVD/CDA gemeente.
pi_203972786
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:28 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Nee dat klopt, had ik ook hiervoor gezegd met bijvoorbeeld een rijke boer in een SGP/VVD/CDA gemeente.
Of een rijke IT'er die de lokale D66 fractie spekt, of een invloedrijke familie bouwondernemers die de CU afdeling spekt, of een dominant aanwezige persoonlijkheid die zijn mening doordrukt bij de lokale afdeling van het CDA, of een manipulator die de lokale afdeling van de VVD bespeeld. Het kan allemaal, zowel bij gemeentelijke afdelingen van een landelijke partij en bij een lokale partij. En het hoeft niet eens met geld te maken te hebben.
pi_203974346
quote:
delijke partijen natuurlijk dikke partij subsidies krijgen met veel ledensteun. En natuurlijk dat de landelijke partij gewoon mensen kan verplaatsen als een goede wethouder.
Dit is dus echt niet waar ook lokale afdelingen van partijen moeten hun campagne geld zelf bij elkaar sparen. dat gaat meestal door afdrachten vanuit de raadsleden en eventuele wethouder.

ik ben lijsttrekker van een landelijke partij (D66) voor de volgende verkiezingen en ons budget hebben we gewoon zelf bij elkaar gespaard. Het is echt een fabeltje dat landelijk ons een hele hoop geld toespeeltje krijgt een bijdrage per lid maar dat is echt heel minimaal.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 8 maart 2022 @ 18:02:32 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203999608
Meneer Bekkema van de FvD in Den Bosch is wel een toppertje _O_
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)ische-gang-van-zaken
pi_203999893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:02 schreef Hexagon het volgende:
De lokale afdeling gaat er voor zorgen dat er een gekozen burgemeester komt :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 maart 2022 @ 18:30:49 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203999927
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:02 schreef Hexagon het volgende:
quote:
Op de vraag hoe het volgens de 27-jarige lijsttrekker komt dat andere partijen FVD al van te voren uitsluiten zegt hij het volgende: “Dat is iets wat gebaseerd is op landelijk beleid terwijl wij een lokale partij zijn”.
quote:
“Wij staan pal achter het landelijk beleid. Als dat de reden is voor de uitsluiting blijf ik dat een ondemocratische gang van zaken vinden.”
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203999965
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ach, laten we het er maar op houden dat hij het allemaal niet zo goed snapt.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 18:38:18 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204000070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
De lokale afdeling gaat er voor zorgen dat er een gekozen burgemeester komt :+
Nouja je zou daar zelfs nog een verhaal op kunnen hebben. We weten immers niet welke verandering Den Haag gaat doorvoeren nu het uit de grondwet en mogelijk komt er de nodige vrijheid voor gemeenten om zelf een procedure te bepalen.

Maar zo ver denkt Bekkema natuurlijk niet door.
pi_204000192
Zet een onervaren beginnend politicus in een kruisverhoor, interview kan ik het niet noemen, en de persoon zal steken laten vallen. Ik vond het nogal een beschamende vertoning zowel van lijsttrekker als van interviewer.
pi_204000400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zet een onervaren beginnend politicus in een kruisverhoor, interview kan ik het niet noemen, en de persoon zal steken laten vallen. Ik vond het nogal een beschamende vertoning zowel van lijsttrekker als van interviewer.
Oh, uiteraard, het lag aan de interviewer en niet aan zijn antwoorden |:(
pi_204000411
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan; "Ik vond het nogal een beschamende vertoning zowel van lijsttrekker als van interviewer"?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2022 19:00:26 ]
pi_204000430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
Als je niet geschikt bent om vragen te beantwoorden die iedereen van te voren kan bedenken, ben je een hele slechte lijsttrekker. En dit was natuurlijk alles behalve een kruisverhoor, dit waren de meest standaard inkopvragen. Bij een kruisverhoor (of een interviewer die er wat dieper op in was gegaan) had deze figuur een veel groter probleem gehad.
pi_204000452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, ik ben het er wel mee eens dat het aan beiden ligt. Het ontbreekt bij de geïnterviewde FvD’er natuurlijk aan een goed verhaal, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de interviewer meer gericht is op het afkraken van geïnterviewde dan dat hij oprecht interesse toont in de ander. Ik vind een FvD’er die hard onderuit gaat mooi om te zien hoor maar ik vond deze opstelling van de interviewer eerlijk gezegd niet echt fair.
pi_204000487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je niet geschikt bent om vragen te beantwoorden die iedereen van te voren kan bedenken, ben je een hele slechte lijsttrekker.
Ongetwijfeld.
quote:
En dit was natuurlijk alles behalve een kruisverhoor, dit waren de meest standaard inkopvragen. Bij een kruisverhoor (of een interviewer die er wat dieper op in was gegaan) had deze figuur een veel groter probleem gehad.
Dit was idd geen kruisverhoor aangezien er maar 1 iemand vragen stelde. Maar het was wel duidelijk dat er van een normaal interview geen sprake was en dat er ook geen enkele intentie bij de interviewer was om tot een normaal interview te komen. Wellicht dat het zijn stijl is, dat weet ik niet.
Maar top hoor als wat mensen denken dat hiermee gescoord is, ben er alleen bang voor dat het geen enkele stem zal kosten voor FvD in die plaats. Positief is wel dat het waarschijnlijk ook geen stem zal opleveren.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 21:34:52 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204003523
De politiek is natuurlijk gewoon een hard vak waarbij iemand met een zwak verhaal en gebrek aan overtuigingskracht niet teveel medelijden hoeft te verwachten. Zeker als je met van die parmantige claims en rare plannen campagne gaat voeren.
  woensdag 9 maart 2022 @ 12:30:59 #181
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_204009471
Het mooiste vond ik nog wel de opmerking dat de bibliotheek voor kinderen tot 18 gratis zou moeten zijn _O- _O- _O- En dat heeft dan nog zelf kinderen ook...
pi_204009493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:30 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het mooiste vond ik nog wel de opmerking dat de bibliotheek voor kinderen tot 18 gratis zou moeten zijn _O- _O- _O- En dat heeft dan nog zelf kinderen ook...
Dat was blijkbaar nog niet zo in alle gemeenten, daarom wettelijk verplicht vanaf 1 juli dit jaar: https://www.rijksoverheid(...)dereen-onder-18-jaar
  woensdag 9 maart 2022 @ 12:39:31 #183
410477 Fietsertje70
pi_204009542
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was blijkbaar nog niet zo in alle gemeenten, daarom wettelijk verplicht vanaf 1 juli dit jaar: https://www.rijksoverheid(...)dereen-onder-18-jaar
Nou hier in Den Bosch (waar die man gaat proberen om in de gemeenteraad te komen) al héééél lang.
pi_204010029
En de prijs voor beste verkiezingsposter gaat naarrrrrrr...

twitter
  woensdag 9 maart 2022 @ 13:59:21 #185
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204010315
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2022 13:36 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
En de prijs voor beste verkiezingsposter gaat naarrrrrrr...

[ twitter ]
Wie verteld het hem?
pi_204010412
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 13:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Wie verteld het hem?
Ik weet dat dit van Van Kooten & De Bie is.
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:08:18 #187
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204010434
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:06 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:

[..]
Ik weet dat dit van Van Kooten & De Bie is.
heb het ook niet over jou
pi_204010451
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
heb het ook niet over jou
Heb je het over de tweet zelf? Want die heb ik zelf geschreven :P.
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:11:26 #189
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204010473
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:09 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:

[..]
Heb je het over de tweet zelf? Want die heb ik zelf geschreven :P.
:|W
pi_204010519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
:|W
Blijkbaar heb ik iets doms gezegd :P.
pi_204013789
twitter
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:45:55 #192
410477 Fietsertje70
pi_204024979
Benoemingsbrief tot stembureaulid is binnen!
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:56:35 #193
66444 Lord_Vetinari
pi_204025109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Wauw. Mag ik je aanraken? Je bent nu officieel middelmatig.
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:59:21 #194
66444 Lord_Vetinari
pi_204025148
Ik zag vandaag dat de FvD lokaal campagne voert met de smoel van aanvoerder Baudet en met slogans als 'Nooit meer lockdown!' Volgens mij snap je het dan niet helemaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 10-03-2022 16:37:03 ]
pi_204026620
quote:
Goed bezig! Toppie, weet je al wat je rol is? En moet je ook tellen aan het eind?
  donderdag 10 maart 2022 @ 17:34:15 #196
410477 Fietsertje70
pi_204026638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Goed bezig! Toppie, weet je al wat je rol is? En moet je ook tellen aan het eind?
Ja ik moet ook tellen. En het is al de vierde of vijfde keer dat ik meedoe, we wisselen altijd wel af. Je wordt anders helemaal tuureluurs van die ID-checks...
  donderdag 10 maart 2022 @ 17:34:55 #197
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_204026644
Een partij hier heeft 43 namen op de lijst staan. In een gemeente met 31 zetels.
pi_204026647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:34 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Ja ik moet ook tellen. En het is al de vierde of vijfde keer dat ik meedoe, we wisselen altijd wel af. Je wordt anders helemaal tuureluurs van die ID-checks...
Maak er een mooie dag van. Succes met de belangrijke taak van het begeleiden van dit mooie democratische proces.
  donderdag 10 maart 2022 @ 17:35:48 #199
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_204026652
quote:
Ik kreeg hem een kleine week terug. Feest. *O*
  donderdag 10 maart 2022 @ 17:38:24 #200
410477 Fietsertje70
pi_204026676
quote:
9s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:34 schreef Dagoduck het volgende:
Een partij hier heeft 43 namen op de lijst staan. In een gemeente met 31 zetels.
39 zetels, 17 partijen, 5 partijen met 50 kandidaten en 2 met 40 8)7 8)7 8)7
En van een persoon op de lijst weet ik dat ze inmiddels is overleden...
  donderdag 10 maart 2022 @ 22:05:04 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204031717
quote:
Leuk! Ik mag ook weer 3 dagen. :).
pi_204036983
Interessant interview met Karremans, lijsttrekker VVD Rotterdam en als dat goed gaat wellicht ook 1 van de grootste kandidaten om Rutte op te volgen: https://www.ad.nl/rotterd(...)e-bullshit~a8404692/
pi_204037992
twitter

Wel gewaagd hoor, een buttplug
pi_204038742
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:22 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Alsof dat ook echt het grootste probleem is in Gouda :')
pi_204039544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alsof dat ook echt het grootste probleem is in Gouda :')
Wel een groot probleem inderdaad. Er is veel rondom prostitutie gebeurt daar de laatste jaren.

Maar als je op de twitter van CU Gouda kijkt, zie je dat het in een reeks "waar gaat de CU zich voor in zetten in Gouda" staat, met dus veel meer onderdelen die speerpunten zijn.

De reactie op de verkeerde foto was trouwens prima: https://cugouda.nl/wie-is-er-naief/
Geen smoesjes, gewoon eerlijk zeggen dat je de buttplug niet herkende.
pi_204039578
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel een groot probleem inderdaad. Er is veel rondom prostitutie gebeurt daar de laatste jaren.

Maar als je op de twitter van CU Gouda kijkt, zie je dat het in een reeks "waar gaat de CU zich voor in zetten in Gouda" staat, met dus veel meer onderdelen die speerpunten zijn.
Illegale prostitutie waar amper toezicht op is, heeft een vlucht genomen omdat de legale sector de nek om is gedraaid.

Dat laatste zal de CU wel prima vinden.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:31:02 #207
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204039591
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

En voor de CU is het ook een punt waarmee het zich onderscheidt van de andere partijen.
pi_204039668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Illegale prostitutie waar amper toezicht op is, heeft een vlucht genomen omdat de legale sector de nek om is gedraaid.

Dat laatste zal de CU wel prima vinden.
Dat lees ik hier niet: https://cugouda.nl/cu/prostitutie/
Ik lees dat er alleen controle op moet zijn.
pi_204039718
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lees ik hier niet: https://cugouda.nl/cu/prostitutie/
Ik lees dat er alleen controle op moet zijn.
Ik wel :)

quote:
De ChristenUnie is voor een uitsterfbeleid voor bestaande seksinrichtingen en het voorkomen van de vestiging van nieuwe.
en

quote:
Voor exploitanten moet ondernemen in de prostitutiesector zo moeilijk mogelijk gemaakt worden. Daarvoor komt er een one-strike-you’re-out-beleid. Na de ‘out’ wordt een pand herbestemd door de raad.
Controleren is 'n stuk lastiger als het allemaal uit het zicht en illegaal gebeurt.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:49:21 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204039816
Hamvraag blijft, hoe kwam hij nou aan die buttplugfoto? ~O>
pi_204039865
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:22 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wacht maar, dit hartje staat voor liefde, hij heeft ook nog geloof en hoop. Zodra hij geloof en erbij sleept is het al een stuk minder aangenaam. En hoop is een anker, wat denk je dat dat gaat doen met je poepert?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 17:14:16 #212
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204040061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 18:34 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Sterker nog, in veel gemeenten op dikke winst.
  zondag 13 maart 2022 @ 16:59:04 #213
66444 Lord_Vetinari
pi_204065500
Wtf heeft dit met gemeentepolitiek te maken?
twitter
  zondag 13 maart 2022 @ 17:50:47 #214
480574 Smegma.
pi_204066102
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wtf heeft dit met gemeentepolitiek te maken?
[ twitter ]
De pederast achter die tweet is niet in de positie om wie dan ook de maat te nemen. Verder vindt er op gemeenteniveau af en toe symboolpolitiek plaats in de vorm van een 'gaybrapad', genderneutrale toiletten, of andere uitingen van LGBTI-acceptatie. Dat is ieders goed recht, maar de verkiezingsposter van FvD is politiek relevant.

https://nos.nl/artikel/21(...)enderneutraal-beleid
pi_204066141
Is Sidney Smeets niet diegene die jonge jongetjes lastig viel?
pi_204066177
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:53 schreef Halcon het volgende:
Is Sidney Smeets niet diegene die jonge jongetjes lastig viel?
Jonge jongetjes hadden de eer en het privilege om aan zijn piemetje te mogen zuigen. Maar Smeets was D66 Kamerlid, heeft hier niets mee te maken. Of is hij voor D66 op een lokale kieslijst terecht gekomen?

O wacht, het is de gluiperd zelf die Tweet…

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2022 17:58:36 ]
  zondag 13 maart 2022 @ 19:48:18 #217
410477 Fietsertje70
pi_204068029
quote:
En een positieve coronatest, dus ik zal me morgen maar afmelden :'(
pi_204068111
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 19:48 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
En een positieve coronatest, dus ik zal me morgen maar afmelden :'(
Vervelend. Beterschap, hoop dat de verschijnselen mild zijn.
pi_204069627
PvdA heeft zo maar de kans om Amsterdam weer te winnen: https://www.parool.nl/ams(...)te-peiling~bf42efae/

Dat zou een opsteker zijn voor die partij.

Voor mij persoonlijk ook interessant: CU Amsterdam wist dat het vertrek van Ceder heel lastig op te vangen zou zijn. Dat blijkt in deze peiling.
pi_204071442
We hebben dit jaar besloten het simpel te houden.

We zijn door het campagneteam van PvdA het beste gepaaid. De chocolade was al binnen voor het pasen was.

2x PvdA.

edit: Mijn gemeente heeft ook niet zoveel te bieden qua keuze. :')
  maandag 14 maart 2022 @ 08:06:23 #221
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204072092
Zo,

M'n stemplicht ook weer gedaan!
pi_204072607
Stemwijzer gedaan en weet het nu nog niet. (zucht)
Als je politieke voorkeur ergens in het midden ligt en niet op een religieuze partij wilt stemmen, dan kom je in een politiek niemandsland terecht. En dat is gelijk het probleem in Nederland, je wordt gedwongen een bepaalde 'kant' te kiezen. Waarom hebben we geen middenpartijen (meer) die gewoon heel pragmatisch verstandige besluiten kunnen nemen die voor iedereen gunstig zijn?
pi_204072964
Hier wordt het 1 stem voor de PvdA, maar ik ga woensdag pas stemmen, en 1 stem voor een GroenLinks / D66 combinatie in onze gemeente.
pi_204073302
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Als je politieke voorkeur ergens in het midden ligt en niet op een religieuze partij wilt stemmen, dan kom je in een politiek niemandsland terecht. En dat is gelijk het probleem in Nederland, je wordt gedwongen een bepaalde 'kant' te kiezen. Waarom hebben we geen middenpartijen (meer) die gewoon heel pragmatisch verstandige besluiten kunnen nemen die voor iedereen gunstig zijn?
[ afbeelding ]
Wow. Dat er geen partij is die jouw positie inneemt....
Dan is PvdA het meest logische voor jou i think
  maandag 14 maart 2022 @ 15:15:16 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  maandag 14 maart 2022 @ 15:19:10 #226
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204076778
quote:
[ afbeelding ]
Hebben we die vroeger gehad dan?
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2022 @ 15:35:27 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204076968
quote:
[ afbeelding ]
Dit klinkt gewoon als een Amsterdam probleem.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204079173
quote:
[ afbeelding ]
Het is volkomen onmogelijk om besluiten te nemen die voor iedereen gunstig zijn, he?
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2022 @ 19:37:05 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204079786
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb geen keus.

Er speelt echt helemaal niets in deze gemeente, doodsaai eigenlijk :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204079802
Vandaag gestemd. Woensdag ben ik voor het eerst een lid van het stembureau. Moet daarna werken dus heb vandaag maar gestemd, dan is het maar achter de rug.

Lokaal gestemd op de 1e vrouw na het aantal zetels dat ze nu hebben, strategisch gestemd dat als ze een extra zetel krijgen, die naar haar gaat :)
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_204081939
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb geen keus.

Er speelt echt helemaal niets in deze gemeente, doodsaai eigenlijk :P
Alleen maar hamerstukken?
pi_204082052
quote:
[ afbeelding ]
Zie hier het probleem van al die gekkies van BIJ1, Forum en andere kutpartijen. Als je het er niet mee eens bent dan ben je meteen wegkijker, racist, islamofoob, oikofoob, kartel en noem het maar op. Treffender kun je het niet uitbeelden. De nuance verdwijnt en dat is zorgelijk.
zie email 27 oktober
pi_204082208

Alles lekker dicht op elkaar :O

Ik ga niet stemmen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door koffiekoekjes op 15-03-2022 04:29:36 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2022 @ 23:49:34 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204083310
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Alleen maar hamerstukken?
Even snel gebladerd door grote besluiten daarnet. Het is nog zo ook :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204083552
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Even snel gebladerd door grote besluiten daarnet. Het is nog zo ook :P
Hier in de gemeente is het niet veel anders, de enige opwinding is dat we een nieuwe burgemeester nodig hebben omdat de huidige op zoek is naar een nieuwe uitdaging.
pi_204083558
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hier in de gemeente is het niet veel anders, de enige opwinding is dat we een nieuwe burgemeester nodig hebben omdat de huidige op zoek is naar een nieuwe uitdaging.
Maar daar gaan de verkiezingen niet echt over natuurlijk. Dat is een hele aparte procedure, schimmig zelfs zo u wil. (Hij werkt overigens wel goed, de kwaliteit van burgemeesters is bijzonder hoog.)
zie email 27 oktober
pi_204083568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar daar gaan de verkiezingen niet echt over natuurlijk. Dat is een hele aparte procedure, schimmig zelfs zo u wil. (Hij werkt overigens wel goed, de kwaliteit van burgemeesters is bijzonder hoog.)
Ja, uiteraard, maar het schetst de situatie hier wel aardig. Ik heb er overigens geen moeite mee, geen reuring is een goede zaak om op een normale manier te kunnen besturen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 06:59:12 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204083965
quote:
[ afbeelding ]
Nu moet je dergelijke pseudowetenschappelijke tweedimensionale 'modellen'/modelprojecties met een enorme korrel zout nemen, maar de middenpuntsvlieding is er deels doordat er van de flanken steeds geroepen wordt dat alle grote partijen op elkaar lijken, waardoor er, om aan de wensen van 'het volk' te voldoen, een profileringsdrang bij de middenpartijen is ontstaan die zich overigens meer in de partijprogramma's uit dan in het daadwerkelijke beleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:18:38 #239
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204085371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:05 schreef freako het volgende:

[..]
Leuk! Ik mag ook weer 3 dagen. :).
Eerste dag liep het nog geen storm. 180 stemmen. :{.
pi_204085405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:18 schreef freako het volgende:

[..]
Eerste dag liep het nog geen storm. 180 stemmen. :{.
Volgens mij denken de meeste mensen ook gewoon dat het niet de bedoeling is dat je de eerste 2 dagen gaat stemmen als je niks bijzonders hebt, vorige keer was het ook voor de mensen met een kwetsbare gezondheid.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:24:24 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204085438
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij denken de meeste mensen ook gewoon dat het niet de bedoeling is dat je de eerste 2 dagen gaat stemmen als je niks bijzonders hebt, vorige keer was het ook voor de mensen met een kwetsbare gezondheid.
Het is meer de bedoeling dat mensen een rustig moment kunnen kiezen om te gaan stemmen. Vanwege corona. Op de website van mijn gemeente is ook aangegeven hoe druk het is bij de stemlokalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:25:51 #242
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204085456
Trouwens de medewerkers van Baudet hebben op de stoep voor de lokalen hun partijlogo en dergelijke op de stoep geschilderd. Hufters.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204085478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is meer de bedoeling dat mensen een rustig moment kunnen kiezen om te gaan stemmen. Vanwege corona. Op de website van mijn gemeente is ook aangegeven hoe druk het is bij de stemlokalen.
Ja, ik weet dat het nu anders wordt verwoord dan bij de landelijke verkiezingen. Maar een extreem lage opkomst op de eerste 2 dagen is niet onverwachts.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:32:38 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204085530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik weet dat het nu anders wordt verwoord dan bij de landelijke verkiezingen. Maar een extreem lage opkomst op de eerste 2 dagen is niet onverwachts.
In elk geval net gestemd. En de rust was wel prettig.
pi_204086837
Verwachten jullie nog een vertrekkende landelijke politicus na tegenvallende resultaten? Klaver of Marijnissen bijvoorbeeld
pi_204086881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:27 schreef Raw85 het volgende:
Verwachten jullie nog een vertrekkende landelijke politicus na tegenvallende resultaten? Klaver of Marijnissen bijvoorbeeld
Alleen die 2 zijn kanshebber. De partij die de hardste klappen gaat krijgen (CDA) gaat zijn landelijke aanvoerder er niet uit gooien.
pi_204086918
quote:
Ik verwacht niet dat er landelijke politici vertrekken bij tegenvallende gemeenteraadsverkiezingen.
pi_204086923
quote:
Nee, ik verwacht dat niemand opstapt. Ook Klaver en/of Marijnissen niet.

Bij de SP zijn ze sowieso goed in het zoeken van excuses buiten hun schuld om, maar sowieso doet de SP tegenwoordig in een stuk minder gemeenten mee omdat ze een hoop afdelingsbesturen hebben geroyeerd omdat ze niet aan de SP-normen voldeden. :')

(Lees; niet voldeden aan de bekrompen, narrow-minded visie van de SP hoe besturen zouden moeten handelen).

Voor mij ook een reden geweest om jaren geleden over te stappen naar de PvdA.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 12:37:49 #249
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204086931
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wel.

De locatie waar we zitten was nooit eerder een stembureau, dat helpt ook niet.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 12:47:14 #250
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204087039
quote:
Dassen :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:05:37 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087301
Ik denk dat Groenlinks zich in de grootste steden wel redelijk gaat handhaven dus dan kan Klaver wel aanblijven.

Voor Marijnissen zal het vervelender worden maar die krijg je niet zo makkelijk weg.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:13:58 #252
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204087411
opkomstenuitslag.nl

Iemand een reden dat Den Haag hoger staat dan steden als Eindhoven, Groningen en Utrecht? Terwijl een meer vergelijkbare stad als Rotterdam veel minder opkomst heeft.

Nijmegen trouwens lekker hoog voor een stad.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:15:32 #253
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204087433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Groenlinks zich in de grootste steden wel redelijk gaat handhaven dus dan kan Klaver wel aanblijven.

Voor Marijnissen zal het vervelender worden maar die krijg je niet zo makkelijk weg.
Ik denk dat het CDA het ook lastig gaat krijgen overal. In mijn Brabantse plattelands gemeente is de fractievoorzitter bang bijvoorbeeld of die überhaupt 1 zetel gaat halen, en zo zijn er meer gemeentes.
pi_204087560
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik denk dat het CDA het ook lastig gaat krijgen overal. In mijn Brabantse plattelands gemeente is de fractievoorzitter bang bijvoorbeeld of die überhaupt 1 zetel gaat halen, en zo zijn er meer gemeentes.
Ja, maar minister Hoekstra loopt geen risico. Pas over 2/3 jaar als de nieuwe leider van het CDA moet worden gekozen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:25:40 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het CDA op het platteland zich ook wel zal handhaven en het vooral in de middelgrote tot grote gemeentes zwaar krijgt. In de meer plattelandsgemeenten werkt hun strategie om uit ieder dorp een lokale coryfee op de lijst te zitten wel goed. Maar in wat grotere plaatsen werkt dat niet zo goed.

Ik denk dat Groenlinks wel zetels zal kwijtraken in de wat kleinere steden.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:28:44 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087651
Het treurige voor de SP in Eindhoven is dat ze niet meer worden uitgenodigd bij enkele debatten met grotere partijen. Vroeger waren dat altijd standaard PvdA, VVD, CDA, D66, Groenlinks en de SP. Maar bij de debatten met de groteren de afgelopen tijd werd de SP iet uitgenodigd.

Niet dat die lokale debatten nou het verschil maken maar het tekent wel de sfeer rondom de SP.
pi_204087681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het CDA op het platteland zich ook wel zal handhaven en het vooral in de middelgrote tot grote gemeentes zwaar krijgt. In de meer plattelandsgemeenten werkt hun strategie om uit ieder dorp een lokale coryfee op de lijst te zitten wel goed. Maar in wat grotere plaatsen werkt dat niet zo goed.

Ik denk dat Groenlinks wel zetels zal kwijtraken in de wat kleinere steden.
Ook op het platteland zal het allemaal wel flink teruglopen voor het CDA.
pi_204087778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoorde op de radio dat dat wel eens mee kon vallen, niet zo erg als in de landelijke peilingen, oa omdat lokale CDA het vaak wel redelijk doet bestuurlijk en BBB niet meedoet.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:37:18 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee dat denk ik dus niet wanneer ze hun vaste plattelands-strategie inzetten. Het CDA zet dan uit ieder dorp er een dorpsraadvertegenwoordiger, scoutinghoofd, carnavalsprins of voetbalclubvoorzitter op de lijst. En dat is iets dat andere partijen doorgaans niet lukt omdat ze nauwelijks leden of contacten in dorpen hebben. En daarmee scoort het CDA altijd goed in dat soort gemeenten.

Het bewijs zag je daarvoor in Land van Cuijk in november. Het CDA was daar heer en meester door die aanpak.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:40:06 #260
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204087827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hoorde op de radio dat dat wel eens mee kon vallen, niet zo erg als in de landelijke peilingen, oa omdat lokale CDA het vaak wel redelijk doet bestuurlijk en BBB niet meedoet.
Veel lokale CDA fracties staan qua beleid 1 op 1 met BBB en in een stuk of 20 landbouwgemeenten heeft een lokale partij zich BBBBondgenoot genoemd. Boeren in andere gemeenten kiezen ook vaker voor een lokale partij die het stokje overneemt.

Want buiten het christendom en het boerenleven blijft er weinig over om op het CDA te stemmen. En dat zie je ook bij de laatste Kamerverkiezingen en de huidige peilingen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:44:01 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087864
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:40 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Veel lokale CDA fracties staan qua beleid 1 op 1 met BBB en in een stuk of 20 landbouwgemeenten heeft een lokale partij zich BBBBondgenoot genoemd. Boeren in andere gemeenten kiezen ook vaker voor een lokale partij die het stokje overneemt.

Want buiten het christendom en het boerenleven blijft er weinig over om op het CDA te stemmen. En dat zie je ook bij de laatste Kamerverkiezingen en de huidige peilingen.
CDA is vooral sterk als het gaat om klassiek verenigingsleven. Dat speelt in plattelandsgebieden een vrij sterke rol.
pi_204087871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat denk ik dus niet wanneer ze hun vaste plattelands-strategie inzetten. Het CDA zet dan uit ieder dorp er een dorpsraadvertegenwoordiger, scoutinghoofd, scoutinghoofd of voetbalclubvoorzitter op de lijst. En dat is iets dat andere partijen doorgaans niet lukt omdat ze nauwelijks leden of contacten in dorpen hebben. En daarmee scoort het CDA altijd goed in dat soort gemeenten.

Het bewijs zag je daarvoor in Land van Cuijk in november. Het CDA was daar heer en meester door die aanpak.
De VVD zal toch ook wel wat lokale bekenden hebben om op de lijst te zetten?

CDA heeft wel als voordeel dat de ijzeren voorraad CDA-stemmers vaak wel naar de stembus gaan, terwijl anderen misschien thuisblijven.

Land van Cuijk was het opkomstpercentage ook onder de 50%. En Land van Cuijk is ook wel echt 'n gebied met relatief veel "ijzeren voorraad" van het CDA.

Dat BBB niet meedoet, is wel een voordeel voor het CDA.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:47:57 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
De VVD zal toch ook wel wat lokale bekenden hebben om op de lijst te zetten?

Dat klopt maar meestal zit de meeste VVD-aanhang in de centrale kern van zo'n gemeente en veel minder in dorpen. Dus daar hebben ze veel minder contacten. En VVD'er zijn meestal wat meer individualisten en minder verenigingstypes.
pi_204087994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:40 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot BBB of veel van die gemeentelijke partners heeft de lokale CDA vaak wel daadwerkelijk ervaring met het leveren van een constructieve bijdrage aan de gemeenten het leveren van wethouders. We gaan het zien. Maar de verwachting is dat het CDA gemeentelijk niet zulke klappen gaat krijgen als in de landelijke peilingen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:52:45 #265
136343 BasEnAad
pi_204087995
Ik stond gisteren al voor een gesloten deur, maar een derde van de stembureaus is open hier op maandag en dinsdag blijkbaar. Woensdag nog maar eens proberen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 14:02:44 #266
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204088115
quote:
81s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik stond gisteren al voor een gesloten deur, maar een derde van de stembureaus is open hier op maandag en dinsdag blijkbaar. Woensdag nog maar eens proberen.
De smiley naast je naam spreekt boekdelen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 14:20:40 #267
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204088330
Net gestemd. Mijn god wat zaten daar een autistisch mensen zeg. 0 uitleg waar ik heen moest en hoe alles werkte. Deed zo'n beetje alles fout geloof ik :')
Ze zitten je alleen wat schaapachtig aan te kijken. Ze hadden net zo goed thuis kunnen blijven
Daar melden, tafel verderop biljetten halen, potlood terug naar de juiste persoon, zelf biljetten in container doen, verkeerde kant op lopen
pi_204088486
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Net gestemd. Mijn god wat zaten daar een autistisch mensen zeg. 0 uitleg waar ik heen moest en hoe alles werkte. Deed zo'n beetje alles fout geloof ik :')
Ze zitten je alleen wat schaapachtig aan te kijken. Ze hadden net zo goed thuis kunnen blijven
Daar melden, tafel verderop biljetten halen, potlood terug naar de juiste persoon, zelf biljetten in container doen, verkeerde kant op lopen
En jij bent zelf niet in staat vragen te stellen of om uitleg te vragen?
  dinsdag 15 maart 2022 @ 14:51:12 #269
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204088684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:32 schreef DW457 het volgende:

[..]
En jij bent zelf niet in staat vragen te stellen of om uitleg te vragen?
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat pro actief al wordt gedaan en niet als een schaap wachtend gaat zijn totdat ik elke keer moet vragen: en nu?

Zij doen dit 3 dagen fulltime maar ik 2 minuten per 4 jaar
pi_204089483
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat pro actief al wordt gedaan en niet als een schaap wachtend gaat zijn totdat ik elke keer moet vragen: en nu?

Waarom zou je dit persé bij hun neerleggen in plaats van zelf je verantwoordelijkheid te nemen? Ze kunnen niet bij alle stemmers dit gaan doen, dat is dodelijk vermoeiend en ze maken al lange dagen. Helemaal morgen, wanneer ze daarna ook moeten tellen. Daarbij is het geen hogere wiskunde, dus mogen ze er ook wel van uit gaan dat je dit snapt. Zo niet, dan kan je het inderdaad vragen. Ik zie hier geen probleem in.
pi_204089533
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Even voor mijn begrip. Wat vereist er uitleg aan naar de tafel lopen, papieren laten zien, stembiljet krijgen, invullen en in de bus gooien? Hoe eenvoudig wil je het hebben?
zie email 27 oktober
pi_204089792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Even voor mijn begrip. Wat vereist er uitleg aan naar de tafel lopen, papieren laten zien, stembiljet krijgen, invullen en in de bus gooien? Hoe eenvoudig wil je het hebben?
En dan die stembureauleden wegzetten als 'autistische mensen'.
pi_204089823
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
In tegenstelling tot BBB of veel van die gemeentelijke partners heeft de lokale CDA vaak wel daadwerkelijk ervaring met het leveren van een constructieve bijdrage aan de gemeenten het leveren van wethouders. We gaan het zien. Maar de verwachting is dat het CDA gemeentelijk niet zulke klappen gaat krijgen als in de landelijke peilingen.
ja dat denk ik ook. ik denk dat het CDA in de grote steden wel echt klappen gaat krijgen en dat ze in amsterdam en dergelijke niet meer terugkomen in de raad. maar in de kleinere en middelgrote gemeentes dat verlies een stuk minder gaat zijn. omdat het CDA daar echt is geworteld in de sameleving.

neem mijn gemeente als voorbeeld. wij hebben 82.000 inwoners verdeeld over 13 kernen en je ziet gewoon dat er heel veel mensen die sociaal maatschappelijk actief zijn CDA lid zijn en op de lijst staan. Daarbij komt dat iedereen op de CDA lijst ook een persoonlijke campagne voert. met eigen onder andere. flyers, advertenties en spandoeken. dus ik verwacht dat ze vanuit daar nog wel veel stemmen halen. de lokale Lijstrekker gaat er zelfs vanuit dat ze 10 zetels gaan halen dat is 1 meer dan dat ze nu hebben. Zelf denk ik dat dat wel erg veel is maar 8 of 7 zetels moet dan zeker te doen zijn. (en daarmee gaan ze denk ik nog steeds de grootste zijn)
- Rudyard Kipling
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:28:43 #274
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204089840

ik weet het niet,

thema's zoals biomassa centrales word gewoon keihard overgeslagen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204089865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:24 schreef DW457 het volgende:

[..]
En dan die stembureauleden wegzetten als 'autistische mensen'.
Ze zouden eigenlijk z'n stempas ter plekke moeten verscheuren.
pi_204090154
twitter

De PvdA op Terschelling heeft ook een mooi pr momentje :D
zie email 27 oktober
pi_204090176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig is de timing niet zo beroerd hiervoor. Je zou dit maar hebben echt vlak voor de verkiezing...oh wacht...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2022 16:58:27 ]
pi_204090182
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:56 schreef DW457 het volgende:

[..]
Gelukkig is de timing niet zo beroerd hiervoor. Je zou dit maar hebben echt vlak voor de verkiezing...oh wacht...
Benieuwd of het breed uitgemeten gaat worden. Zal vast wel niet.
pi_204090189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Benieuwd of het breed uitgemeten gaat worden. Zal vast wel niet.
Denk dat t wel in t avondprogramma van Lubach zit.
pi_204090209
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze zouden eigenlijk z'n stempas ter plekke moeten verscheuren.
Daar heb je als stembureau vooral jezelf mee, dan kloppen je totalen niet meer :D
zie email 27 oktober
pi_204090288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 17:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar heb je als stembureau vooral jezelf mee, dan kloppen je totalen niet meer :D
Voor 'ie 'm in de bus mikt. Gewoon meteen als 'ie met domme vragen komt.
pi_204090637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
auch.. en hij staat nog wel op een verkiesbare plek ook. PVDA is daar de grootste partij en heeft 4 zetels
- Rudyard Kipling
pi_204091187
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:27 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
ja dat denk ik ook. ik denk dat het CDA in de grote steden wel echt klappen gaat krijgen en dat ze in amsterdam en dergelijke niet meer terugkomen in de raad.
Dat zal vooral een groot verlies zijn voor Amsterdam.
https://www.parool.nl/ams(...)-nederland~b6db0e4f/
pi_204091260
Zelfs mijn twee trouwste CDA-stemmers in de familie gaan dit keer iets anders stemmen :o
pi_204091297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:50 schreef Raw85 het volgende:
Zelfs mijn twee trouwste CDA-stemmers in de familie gaan dit keer iets anders stemmen :o
Begrijpelijk. Dat doe ikzelf ook ondanks dat de lokale CDA afdeling meer dan prima is.
pi_204091476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Begrijpelijk. Dat doe ikzelf ook ondanks dat de lokale CDA afdeling meer dan prima is.
Snap het op zich ook wel, maar ook wel weer sneu voor de lokale politici.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 19:19:42 #287
136343 BasEnAad
pi_204091569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:50 schreef Raw85 het volgende:
Snap ik

dinsdag 15 maart 2022 @ 20:09:02 #288
410477 Fietsertje70
pi_204092172
En nu nog een keuze maken...erg lastig deze keer. Meer mensen met dit dilemma?
pi_204092379
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:19 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Snap ik

[ afbeelding ]
Dat is toch een prima spandoek en die plek ziet er ook prima uit.
Vooruit, er moet staan 'hier wil CDA Kampen .... bouwen", maar dat opblazen van hun invloed lijkt me politici in verkiezingstijd eigen.
pi_204093097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarom kijk je dan alsnog naar het landelijke? Ik snap dat niet zo om eerlijk te zijn.
pi_204093710
Wat hebben landelijke kwesties nou te maken met gemeentelijke vraagstukken :?

Edit: Verkeerde topic
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2022 @ 21:47:44 #292
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204094280
Gestemd *O*
Was zelfs nog een kleine wachtrij .
pi_204094301
https://dekanttekening.nl(...)en-gladys-wielingen/

Mooi stuk van Aalberts over BIJ1. Dat is ook een raar partijtje hoor. Je bent het met ze eens of je bent racist, deugt niet etc.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 maart 2022 @ 22:08:48 #294
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204094657

Even terugkijken als 't geen cringe is.

Vanaf 7:03
pi_204095002
Ik ben wel benieuwd welke landelijke partijen morgen goed uit de bus komen. Dan hebben we al een beetje gevoel waar het heengaat voor de Eerste Kamer volgend jaar.
pi_204095426
Morgen maar stemmen. Voorkeursstem op Jos van Rey.
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 22:46:53 #297
236264 crew  capricia
pi_204095453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 22:28 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd welke landelijke partijen morgen goed uit de bus komen. Dan hebben we al een beetje gevoel waar het heengaat voor de Eerste Kamer volgend jaar.
Ik heb de stemwijzer en nog wat andere sites ingevuld.
Ik kom uit op het CDA. :D
Nooit verwacht.
De (oude?) partij van @DarkwingDuck

Ik blijf wel lid van de elite club natuurlijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204095865
twitter

Wat een poppenkast weer van onze geweldige sterke leiders…
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 maart 2022 @ 23:05:06 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204095913
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een poppenkast weer van onze geweldige sterke leiders…
_O-

Zo doorzichtig allemaal dit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204095914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 22:45 schreef Halcon het volgende:
Morgen maar stemmen. Voorkeursstem op Jos van Rey.
Serieus? Die gast is toch verdacht en/of veroordeeld voor tal van corruptieschandalen? :')
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 23:08:43 #301
236264 crew  capricia
pi_204095969
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Serieus? Die gast is toch verdacht en/of veroordeeld voor tal van corruptieschandalen? :')
De lijstduwer van lokaal Roermond toch? :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')