Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Het radiodebat sneeuwt wel een beetje onder door de oorlog in Oekraïne hè.
Verre van. Vrij onnozel als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaalquote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
De gemeenteraad heeft steeds de mond vol over het verbeteren van het uiterlijk van de plaats, maar dit helpt iig nietquote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaal
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.
Verder is het nogal koud als je zoiets negeert.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
D66 pakt koppositie in de peilingen weer over in Amsterdam
https://www.nhnieuws.nl/n(...)olgd-door-groenlinks
Komt vooral doordat Volt instort.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
D66 pakt koppositie in de peilingen weer over in Amsterdam
https://www.nhnieuws.nl/n(...)olgd-door-groenlinks
Hier is het ook altijd het laatste en het een na laatste weekend voor de verkiezingen raak. Dan zie je plots partijen die je normaal niet ziet en niet hoort (tenzij je in hun bubbel zit). Met als enige uitzondering de SP, die zijn er vaker in het jaar, ook als er geen verkiezingen zijn. En die doen nog niet eens mee ook in deze gemeente.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:30 schreef Magister_Artium het volgende:
Vandaag bijna drie keer gestruikeld over vrijwilligers van de PvdD. Ik ben twintig jaar te oud om provocerend te zeggen dat mijn libido stijgt bij het kijken van filmpjes waarin dieren afgeslacht worden, maar ik moest ze van me af meppen.
Iemand nog iets van Forum gehoord, vandaag?
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?
Ik zag dat Amsterdam en Groningen een behoorlijk versplinterde raad kunnen krijgen. De grootste partij nog geen 20%. Allebei hebben ze een gemeenteraad van 45 zetels, dus dan zou je partijen krijgen van hooguit acht zetels.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.
Ik ben meer benieuwd of de SP nog bestaat over een jaar zoals het nu gaatquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
Mja, dat riep ik bij de TK-verkiezingen ook. Hij halveerde, werd kleiner dan de PvdA en zit er nog...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.
Vluchtelingen kan je als gemeente wel degelijk wat tegen dien, zie 2015.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.
Je kan het er zijdelings natuurlijk over hebben over hoe een gemeente minima kan ondersteunen met de huidige energieprijzen.
Maar de oorlog tot hoofdthema verklaren en de rest naar de achtergrond drukken. Dat is gewoon vuil spel door de landelijke partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |