abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203711071
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.
Je kunt ook zeggen we praten wel maar we hebben onoverbrugbare meningsverschillen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203713085
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.

(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
pi_203713159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
Dat is echt een misverstand. Al 20 jaar staan Fortuyn/Verdonk/PVV/FvD rond de 30 zetels. En een heel deel van die stemmers, waren daarvoor mensen die niet stemden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203720407
quote:
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.

Oh, right, dat verklaart waarom de PVV vrijwel altijd met de VVD meestemde, ze waren tegen die afbreuk?

De FvD wil de belastingen drastisch verlagen, wat denk jij dat er dan gebeurt met de verzorgingstaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2022 14:36:10 ]
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:07:27 #105
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203726261
quote:

In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203757831
Verkiezingsposter FvD Arnhem

Met de Skyline van nota bene aartsrivaal Nijmegen op de achtergrond...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203758290
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:

[ afbeelding ]

https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Zo te lezen standaard afbeelding voor al hun verkiezingsmateriaal voor steden. Slechte zaak, gaat ze geen goodwill opleveren.
In hetzelfde artikel zie je ook dat ChristenUnie flink blunderde met een afbeelding.
  zondag 20 februari 2022 @ 19:26:34 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203758487
Dan hadden ze beter een plaatje kunnen maken zoals het stratenboek vroeger

pi_203759591
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 19:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Zo te lezen standaard afbeelding voor al hun verkiezingsmateriaal voor steden. Slechte zaak, gaat ze geen goodwill opleveren.
In hetzelfde artikel zie je ook dat ChristenUnie flink blunderde met een afbeelding.
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeft
pi_203759657
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:32 schreef alopio het volgende:

[..]
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeft
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.
pi_203760209
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.
Ik pleit sowieso op een verbod van landelijke politici tijdens gemeenteraad verkiezingen
pi_203761340
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:

[ afbeelding ]

Helemaal eens met ze dat het daar een dubbelstad is.
  maandag 21 februari 2022 @ 09:33:16 #113
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_203763171
Ik snap de verschuiving naar lokale partijen niet helemaal. Zitten naar mijn inzien vaak een beetje louche typetjes tussen; ondernemertjes, grootheidswaanzin, instabiele figuren en ongeleide projectielen, en vaak met beperkte politieke kennis. Lokale politiek trekt vaak foute figuren aan daarom snap ik niet zo goed dat men nu opeens massaal lokaal of op een nieuwe partij gaat stemmen.

Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
pi_203763210
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:

Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
Understatement van de eeuw dit :D
pi_203791944
quote:
Peiling: Leefbaar Rotterdam veruit de grootste, D66 tweede partij
Leefbaar Rotterdam wordt opnieuw veruit de grootste partij van Rotterdam, D66 volgt op ruime afstand als tweede. Dat stelt althans een peiling van Maurice de Hond, uitgevoerd in opdracht van D66. Van de 465 respondenten gaf 23 procent aan te gaan stemmen op Leefbaar Rotterdam. Dat zou iets meer zijn dan in de verkiezingsuitslag vier jaar geleden (21 procent). Leefbaar werd toen met elf zetels veruit de grootste partij in de raad en zou dat met deze uitkomst dus blijven, mogelijk zelfs met meer zetels.
https://www.ad.nl/rotterd(...)ede-partij~aba55595/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203903533
twitter

_O_
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:29:28 #117
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_203903583
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:
Ik snap de verschuiving naar lokale partijen niet helemaal. Zitten naar mijn inzien vaak een beetje louche typetjes tussen; ondernemertjes, grootheidswaanzin, instabiele figuren en ongeleide projectielen, en vaak met beperkte politieke kennis. Lokale politiek trekt vaak foute figuren aan daarom snap ik niet zo goed dat men nu opeens massaal lokaal of op een nieuwe partij gaat stemmen.

Maar die lokale mensen weten wel wat er speelt in de gemeente. Ik stem ook lokaal en ben lid van een lokale partij
Ik denk dat landelijke partijen gedecimeerd gaan worden door de bekende redenen
pi_203903617
Utrecht had een paar dagen geleden al een peiling:
https://www.gelderlander.(...)-eindstand~a1572e46/

Wat mij betreft een opvallend hoge score voor Volt, die de 4e partij van de stad zouden worden.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:53:17 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203903826
Als Volt in Utrecht niet zo scoren dan zouden ze de partij wel weer op kunnen doeken.
pi_203905665
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:32 schreef Hanca het volgende:
Utrecht had een paar dagen geleden al een peiling:
https://www.gelderlander.(...)-eindstand~a1572e46/

[ afbeelding ]

Wat mij betreft een opvallend hoge score voor Volt, die de 4e partij van de stad zouden worden.
Zou mooi zijn als GroenLinks eens een toontje lager gaat zingen in Utrecht. Al diverse verkiezingen de grootste partij geworden maar nu staan ze onder D66 en zit de VVD ze zelfs op de hielen.
pi_203905675
Zelf stem ik sowieso op een partij uit het partijkartel, en ik denk dat ik na 3x VVD maar eens ga switchen naar D66 (Utrecht).
pi_203940746
Het radiodebat sneeuwt wel een beetje onder door de oorlog in Oekraïne hè.
pi_203940906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben bang van wel, ja. De verkiezingen zullen toch een beetje naar de achtergrond verdwijnen nu, denk ik.
pi_203940940
quote:
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.
pi_203941086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.
Ik bedoelde eigenlijk dat weinig mensen geïnteresseerd zijn in (debatten over) lokale verkiezingen nu er oorlog is in Oekraïne. Maar op zich heb je ook wel gelijk dat de debatleider in zou moeten grijpen, want het gaat vrijwel alleen maar over (inter!)nationale thema’s in plaats van regionale.
pi_203941465
quote:
Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.
pi_203941511
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
pi_203942054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
Verre van. Vrij onnozel als je het mij vraagt.
Wat BBB dan wel weer goed heeft gedaan is niet zelf in de gemeenteraden gaan zitten maar verbonden aangaan met lokale gemeentelijke partijen. Benieuwd of Leefbaar Midden Groningen daar mee scoort.
pi_203942096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.
pi_203942439
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaal :+
pi_203942620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaal :+
De gemeenteraad heeft steeds de mond vol over het verbeteren van het uiterlijk van de plaats, maar dit helpt iig niet :P

Dan had ik liever die Femke Wiersma, de nr 2, gezien :D
pi_203942712
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_203942746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Verder is het nogal koud als je zoiets negeert.
pi_203942784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.

Je kan het er zijdelings natuurlijk over hebben over hoe een gemeente minima kan ondersteunen met de huidige energieprijzen.

Maar de oorlog tot hoofdthema verklaren en de rest naar de achtergrond drukken. Dat is gewoon vuil spel door de landelijke partijen.
pi_203944500
Dit bedoel ik dus. Heeft echt helemaal niets met de gemeenteraadsverkiezingen te maken en zou dus gelijk afgekapt moeten worden door de debat leider. Gewoon landelijke partijen (niet alleen deze) die hun macht gebruiken om lokale partijen buitenspel te zetten. Sowieso hebben landelijke politici hier niets mee van doen. Dit soort debatten moet per gemeente gehouden worden en gebracht door lokale media.

twitter
pi_203945745
Haarlem, dus zal wel BVNL worden voor mij. Is er net in of net niet voor ze.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203946169
Er doen 11 partijen mee waar ik mag stemmen.

VVD, CDA, PvDA, D66, GL en de SP.

Verder aantal lokale partijen. Uit de stemwijzer komt de VVD en 'n afsplitsing van de VVD. Allebei rond de 60 procent, dus niet eens heel erg mee eens of zo.

Verder 43% SP, 42% CDA, 40%, PvdA, 38% D66 en 26% GL.

Denk dat ik op de VVD-afsplitsing ga stemmen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:21:40 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203949006
De VVD in Hellendoorn laat weer even wat inlevingsvermogen zien in mensen met een uitkering
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-kwetsende-uitlating
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:59:50 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203949248
D66 pakt koppositie in de peilingen weer over in Amsterdam
https://www.nhnieuws.nl/n(...)olgd-door-groenlinks
pi_203950898
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2022 11:26:05 ]
  zaterdag 5 maart 2022 @ 16:33:15 #141
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_203954297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Komt vooral doordat Volt instort.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_203955238
Vandaag bijna drie keer gestruikeld over vrijwilligers van de PvdD. Ik ben twintig jaar te oud om provocerend te zeggen dat mijn libido stijgt bij het kijken van filmpjes waarin dieren afgeslacht worden, maar ik moest ze van me af meppen.

Iemand nog iets van Forum gehoord, vandaag?
pi_203955464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 17:30 schreef Magister_Artium het volgende:
Vandaag bijna drie keer gestruikeld over vrijwilligers van de PvdD. Ik ben twintig jaar te oud om provocerend te zeggen dat mijn libido stijgt bij het kijken van filmpjes waarin dieren afgeslacht worden, maar ik moest ze van me af meppen.

Iemand nog iets van Forum gehoord, vandaag?
Hier is het ook altijd het laatste en het een na laatste weekend voor de verkiezingen raak. Dan zie je plots partijen die je normaal niet ziet en niet hoort (tenzij je in hun bubbel zit). Met als enige uitzondering de SP, die zijn er vaker in het jaar, ook als er geen verkiezingen zijn. En die doen nog niet eens mee ook in deze gemeente.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 17:48:26 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203955468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.
pi_203955951
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 17:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.
Ik zag dat Amsterdam en Groningen een behoorlijk versplinterde raad kunnen krijgen. De grootste partij nog geen 20%. Allebei hebben ze een gemeenteraad van 45 zetels, dus dan zou je partijen krijgen van hooguit acht zetels.
De SP is zelfs in het rode Groningen flink aan het verliezen. 7,5% is ongeveer drie zetels. En dan te bedenken dat ze ooit de tweede partij in de gemeenteraad waren.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 19:16:40 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203956655
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
pi_203956837
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
Ik ben meer benieuwd of de SP nog bestaat over een jaar zoals het nu gaat :+
pi_203957234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.
pi_203957282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.
Mja, dat riep ik bij de TK-verkiezingen ook. Hij halveerde, werd kleiner dan de PvdA en zit er nog...
zie email 27 oktober
  zondag 6 maart 2022 @ 02:46:48 #150
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203964367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.

Je kan het er zijdelings natuurlijk over hebben over hoe een gemeente minima kan ondersteunen met de huidige energieprijzen.

Maar de oorlog tot hoofdthema verklaren en de rest naar de achtergrond drukken. Dat is gewoon vuil spel door de landelijke partijen.
Vluchtelingen kan je als gemeente wel degelijk wat tegen dien, zie 2015.

Maar denk dat meer gemeenten nu voor Oekraïense vluchtelingen zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')