Hoezo dat nou weer?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Partijen zoals D66 en Groen links maken zich schuldig aan politieke discriminatie.
Ik blijf erbij dat er meer aandacht besteed moet worden in het onderwijs aan het staatsrecht. Dat voorkomt dit soort onzinredenaties.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, ze maken onterecht onderscheid tussen mensen puur vanwege hun politieke overtuiging, waarbij ze van te voren aangeven mensen te negeren en buiten te sluiten omdat zij hun politieke visie niet delen. Dat is anti democratisch en openbare sabotage van het democratische process.
En zo te zien spelen heel wat stemmers van die valse partijen hun spelletje maar al te graag mee; alles voor de winst. Eigen principes van "laat iedereen vrij maar niemand vallen" worden zonder problemen met het grootste gemak over boord geflikkerd.
Beschamend.
Tja die hele toon alleen al. Wat vreemd dat men dan geen brood in samenwerking ziet.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:38 schreef SpaceOddity het volgende:
Elitair anti democratisch volk raakt getriggerd als je het elitaire anti democratische volk een spiegel voor houdt;
[..]
Nee, ze maken onderscheid tussen partijen op grond van politieke overtuiging. En dat is nou met het hele idee van een partijstelsel in de democratie.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, ze maken onterecht onderscheid tussen mensen puur vanwege hun politieke overtuiging, waarbij ze van te voren aangeven mensen te negeren en buiten te sluiten omdat zij hun politieke visie niet delen. Dat is anti democratisch en openbare sabotage van het democratische process.
Maar waarom hoorden wij jou niet toen Wilders dit deed met de VVD, eigenlijk? Kortom, het is allemaal vrij hypocriet, Wilders, toen hij 41 zetels peilde, trok een grote broek aan en sloot de VVD uit, nu zijn het andere partijen die PVV en FvD uitsluiten omdat ze geen heil zien in samenwerking. Dat mag gewoon.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En zo te zien spelen heel wat stemmers van die valse partijen hun spelletje maar al te graag mee; alles voor de winst. Eigen principes van "laat iedereen vrij maar niemand vallen" worden zonder problemen met het grootste gemak over boord geflikkerd.
Beschamend.
Tuurlijk, als A het mag mag B het ook. Heb je volkomen gelijk in.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar waarom hoorden wij jou niet toen Wilders dit deed met de VVD, eigenlijk? Kortom, het is allemaal vrij hypocriet, Wilders, toen hij 41 zetels peilde, trok een grote broek aan en sloot de VVD uit, nu zijn het andere partijen die PVV en FvD uitsluiten omdat ze geen heil zien in samenwerking. Dat mag gewoon.
En als iedereen weet waar we staan dan kan je daar als kiezer je keuzes op baseren. Simpel, toch?
Nee, dat is het niet, je trekt die begrippen uit hun context.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, als A het mag mag B het ook. Heb je volkomen gelijk in.
Maar als je als een partij saamhorigheid, verbinden en niet uitsluiten van mensen (in dit geval waarschijnlijk allochtonen en lbtq+ en daar is niet mis mee) hoog in het vaandel hebt staan dan is het uitsluiten en niet verbinden en niet saamhorig zijn met andersdenkenden in mijn ogen zwaarderwegend.
You can't have your cake and eat it.
Vind ik niet. Als een groot deel van je programma het heeft over niemand uitsluiten kan je niet anderen uitsluiten omdat ze andere denkbeelden hebben.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, je trekt die begrippen uit hun context.
Ze willen verbinden tussen mensen, niet tussen partijen. Jij doet alsof FvD en PVV personen zijn, het zijn politieke partijen. Niemand heeft opgeroepen geen contact meer te hebben met stemmers op die partijen, of iets dergelijks.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, als A het mag mag B het ook. Heb je volkomen gelijk in.
Maar als je als een partij saamhorigheid, verbinden en niet uitsluiten van mensen (in dit geval waarschijnlijk allochtonen en lbtq+ en daar is niet mis mee) hoog in het vaandel hebt staan dan is het uitsluiten en niet verbinden en niet saamhorig zijn met andersdenkenden in mijn ogen zwaarderwegend.
You can't have your cake and eat it.
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vind ik niet. Als een groot deel van je programma het heeft over niemand uitsluiten kan je niet anderen uitsluiten omdat ze andere denkbeelden hebben.
Ik weet wel dat ze het over net ff andere groepen hebben, maar het stinkt toch. Iedereen is iedereen.
Waarom kunnen partijen niet eens opzoek gaan naar overeenkomsten ipv uitsluiten op basis van dingen waar ze over twisten?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.
Dat doet men over het algemeen wel maar er zijn grenzen. En de punten waarop je het oneens bent kunnen dusdanig zijn dat er geen basis kan zijn om samen te werken.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom kunnen partijen niet eens opzoek gaan naar overeenkomsten ipv uitsluiten op basis van dingen waar ze over twisten?
Ik post net ergens anders dat ik me inmiddels in geen enkele partij meer kan vinden, rechts niet, links niet.
Je zal in de hele wereld niet 1 persoon vinden waar je het op alle vlakken 100% mee eens bent. Dat is allemaal geen ramp en het oneens zijn is ook niet meteen het einde van de wereld.
Maar dat op voorbaat uitlsluiten zorgt er iig voor dat niemand meer bereid is tot een compromis. Goed plan.
Ik denk dat partijen als VVD en JA21 nog wel overeenkomsten zouden kunnen vinden met de PVV, maar de FVD staat daar echt mijlenver vanaf met hun bijna complottheorie-achtige manier van politiek bedrijven.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom kunnen partijen niet eens opzoek gaan naar overeenkomsten ipv uitsluiten op basis van dingen waar ze over twisten?
Ik post net ergens anders dat ik me inmiddels in geen enkele partij meer kan vinden, rechts niet, links niet.
Je zal in de hele wereld niet 1 persoon vinden waar je het op alle vlakken 100% mee eens bent. Dat is allemaal geen ramp en het oneens zijn is ook niet meteen het einde van de wereld.
Maar dat op voorbaat uitlsluiten zorgt er iig voor dat niemand meer bereid is tot een compromis. Goed plan.
Dat doen ze ook. Maar als het verschil een zeer essentieel punt is (zoals een haatzaaiende politiek leider, of een leider die levensgevaarlijke complottheorieën verspreid), dan kun je daar gewoon niet omheen kijken.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dus nogmaals, en dat is slechts mijn mening; als je saamhorigheid en verbinden etc als een van je belangrijkste partijpunten over doet komen dan is dit uitsluitgedrag gewoon niet productief en geloofwaardigheid ondermijnend.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doet men over het algemeen wel maar er zijn grenzen. En de punten waarop je het oneens bent kunnen dusdanig zijn dat er geen basis kan zijn om samen te werken.
Tja, dat kan, de uitleg van Hanca sluit ik mij overigens bij aan op dit vlak. Voor mij persoonlijk zie ik liever dat partijen duidelijk zijn over waar de grenzen liggen en waar ze wel en niet mee door een deur kunnen, dan kan ik dat als kiezer dat meewegen als ik ga stemmen en volgens mij ben ik daarin niet de enige.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dus nogmaals, en dat is slechts mijn mening; als je saamhorigheid en verbinden etc als een van je belangrijkste partijpunten over doet komen dan is dit uitsluitgedrag gewoon niet productief en geloofwaardigheid ondermijnend.
En daar kan ik me ook wel iets bij indenken.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat kan, de uitleg van Hanca sluit ik mij overigens bij aan op dit vlak. Voor mij persoonlijk zie ik liever dat partijen duidelijk zijn over waar de grenzen liggen en waar ze wel en niet mee door een deur kunnen, dan kan ik als kiezer dat meewegen als ik ga stemmen en volgens mij ben ik daarin niet de enige.
Misschien even vergeten dat zo'n club als FvD zichzelf bij voorbaat buitenspel heeft gezet door alle andere partijen tot staatsondermijnend kartel te benoemen.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En daar kan ik me ook wel iets bij indenken.
Maar wat mij dus een beetje, gevoelsmatig, toegegeven, tegen de borst stuit is het adverteren met saamhorigheid en diversitieit, inclusiviteit op deze en deze groep na dan.....
Geen stemwijzer voor mijn gemeente.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:47 schreef Dagoduck het volgende:
De stellingen in de stemwijzer zijn weer eens waardeloos. Standpunt innemen over iets wat al gerealiseerd is enzo
Ik merk ook dat ik sommige dingen waar de lokale politiek zich druk over maakt helemaal niet iets voor de gemeente vindt. Maar dat zullen wel symptomen van de landelijke decentralisatiepolitiek zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen stemwijzer voor mijn gemeente.
Ik geef toe dat ik me bij gemeenteraadsverkiezingen nooit heel erg verdiep in wat er speelt. Ik ken meestal meer dan de helft van de CU lijst, wat anders stemmen is eigenlijk nooit een optie.
Ja en zo kunnen we nog wel even door gaan. Jij vind dat en ik vind dat de mensen in partijen zoals d66 en groen links onterecht onderscheid maken tussen anderen mensen wegens politieke voorkeur. Repeat repeat repeat.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze maken onderscheid tussen partijen op grond van politieke overtuiging. En dat is nou met het hele idee van een partijstelsel in de democratie.
Onderscheid tussen mensen maken doen echt de PVV en FvD.
Wilders sloot Rutte uit omdat Rutte de PVV weer uit sloot omdat Wilders de minder minder uitspraak niet terug wilde nemen.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar waarom hoorden wij jou niet toen Wilders dit deed met de VVD, eigenlijk? Kortom, het is allemaal vrij hypocriet, Wilders, toen hij 41 zetels peilde, trok een grote broek aan en sloot de VVD uit, nu zijn het andere partijen die PVV en FvD uitsluiten omdat ze geen heil zien in samenwerking. Dat mag gewoon.
En als iedereen weet waar we staan dan kan je daar als kiezer je keuzes op baseren. Simpel, toch?
quote:Rutte zei dat die uitspraak het enige is wat samenwerking in de weg staat. "Maar dat betekent niet dat ik sta te trappelen om met de PVV samen te werken", vulde Rutte aan. "Ik vind dat je geen partijen moet uit sluiten''.
Dat komt doordat jij nog steeds denkt dat artikel 1 over partijen gaat, blijkbaar. Of dat FvD en PVV personen zijn. Meneer PVV en mevrouw FvD bestaan niet.quote:Op zondag 13 februari 2022 21:39 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja en zo kunnen we nog wel even door gaan. Jij vind dat en ik vind dat de mensen in partijen zoals d66 en groen links onterecht onderscheid maken tussen anderen mensen wegens politieke voorkeur. Repeat repeat repeat.
Prima, zoals jij wilt. Mensen mogen niet buiten gesloten worden, partijen wel.quote:Op zondag 13 februari 2022 21:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat komt doordat jij nog steeds denkt dat artikel 1 over partijen gaat, blijkbaar. Of dat FvD en PVV personen zijn. Meneer PVV en mevrouw FvD bestaan niet.
Okee, Fvd en PVV zijn net zoiets als serie moordenaars''.quote:En gelijke behandeling betekent niet dat je met alle mensen samen het eens moet kunnen worden over een coalitie of dat je met iedereen samen moet willen werken. Ze mogen de FvD en PVV leden/sympathisanten niet verbieden mee te doen met de verkiezingen en dat doen ze dan ook niet. Dat is artikel 1.
En verder: de politie moet iedereen gelijk behandelen, maar hoeft niet met een bekende serie-moordenaar samen te werken. FvD en PVV hebben beide ondertussen zoveel pogingen gedaan om de democratie en de rechtsstaat af te breken, dat je ze wel kunt vergelijken met zo'n serie-moordenaar. En daar hoeven de beschermers van de democratie dus niet mee samen te werken.
Ow? Ik dacht dat het om politieke idealen ging?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:47 schreef Hexagon het volgende:
Tja het is een beetje als een klas met kleuters waarbij de meesten normaal spelen maar er een kleuter voortdurend wil vechten, dingen kapot wil maken en vieze woorden roept.
Die zet je dan even langs de kant om af te koelen. Als hij normaal doet kan hij weer meespelen.
https://www.duic.nl/polit(...)p-hetzelfde-te-doen/quote:Forum voor Democratie doet dit jaar voor het eerst mee aan de Utrechtse gemeenteraadsverkiezingen. D66 liet eerder al weten niet in zee te gaan met de PVV en daar komt nu Forum voor Democratie bij.
“Wij zijn ten diepste tegen de vrouwenhaat en buitenlanderhaat van Forum en wij zullen daarmee niet samenwerken. Ik roep andere partijen op dit ook te doen. Zo houden we de extremen uit het stadsbestuur”, zegt Maarten Koning, lijsttrekker van D66.
Dat gaat het ook. De politieke idealen van de PVV/FvD zijn simpelweg zeer desastreus voor een grote groep mensen en voor de leefbaarheid van ons land. Daar gaan anderen dus niet aan meewerken.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Ow? Ik dacht dat het om politieke idealen ging?
Ze zijn constant bezig de rechtsstaat en de democratie aan te vallen. Niet 1x of 2x, maar vrijwel constant.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Okee, Fvd en PVV zijn net zoiets als serie moordenaars''.
Grote god. Ik maak mij ernstige zorgen om bepaalde bubbels.
Dat vind jij.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat gaat het ook. De politieke idealen van de PVV/FvD zijn simpelweg zeer desastreus voor een grote groep mensen en voor de leefbaarheid van ons land. Daar gaan anderen dus niet aan meewerken.
Ja wat jij wil.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn constant bezig de rechtsstaat en de democratie aan te vallen. Niet 1x of 2x, maar vrijwel constant.
Helemaal prima als ze D66 buiten willen sluiten als ze dat vinden. Moeten ze maar een andere meerderheid gaan zoeken voor hun idiote plannen.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Ik ben van mening dat de (huidige) politieke idealen van d66 en groen links zeer desastreus voor nederland zijn. En ik begrijp van jou, dat als mijn partij om die redenen op voorhand samenwerking af ketst dat dat prima is en zelfs vanzelfsprekend iets.
Bizar.
Hoe zie je samenwerken voor je met een partij die liegt, feiten ontkent, mensen verdacht maakt van samenzwering en misdaden en die altijd in de slachtofferrol zit?quote:Mensen zoeken ook niet meer de samenwerking op. ''Meer en meer polarisering, dat is wat we met zn allen willen''.
Doodeng die partijen en mensen zoals jij.
Vind je dat de pvv de democratie aanvalt? Dat valt nog wel mee toch? Ik vind dat juist het grote verschil tussen die twee partijen. Geert heeft verachtelijke standpunten maar wil dat we, bereiken binnen de kaders van ons democratische systeem (en dan is de bandbreedte van het toelaatbare wat mij betreft ook heel groot, je bent een democratie of je bent het niet) maar Thierry loopt juist actief het systeem te ondermijnen en daar ligt voor mij wel een grens.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn constant bezig de rechtsstaat en de democratie aan te vallen. Niet 1x of 2x, maar vrijwel constant.
Ik had er en/of kunnen neerzetten, idd. Al komt nepparlement wel bij Wilders vandaan. En dat vind ik toch wel een aanval op de democratie, als je in de kamer gaat stellen dat het parlement niet echt is en het volk niet vertegenwoordigt.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vind je dat de pvv de democratie aanvalt? Dat valt nog wel mee toch? Ik vind dat juist het grote verschil tussen die twee partijen. Geert heeft verachtelijke standpunten maar wil dat we, bereiken binnen de kaders van ons democratische systeem (en dan is de bandbreedte van het toelaatbare wat mij betreft ook heel groot, je bent een democratie of je bent het niet) maar Thierry loopt juist actief het systeem te ondermijnen en daar ligt voor mij wel een grens.
Landen als Brazilië, de VS en Turkije laten wel zien dat je dit soort partijen buiten de macht moet houden.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
> Rutte 3 [VVD - D66 - CDA - ChristenUnie] viel.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had er en/of kunnen neerzetten, idd. Al komt nepparlement wel bij Wilders vandaan. En dat vind ik toch wel een aanval op de democratie, als je in de kamer gaat stellen dat het parlement niet echt is en het volk niet vertegenwoordigt.
Tja, da's wel weer een zwaktebod. Omdat andere users niet in jouw betoog meegaan moeten ze wel in een bubbel zitten. Daarmee zet jij jezelf toch aardig buitenspel en geef je gewoon aan dat je alleen maar zaken wil horen die jou welvallig zijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja wat jij wil.
Ik doe ondertussen mn best om niet meer op te kijken van een aantal bepaalde bubbels hier en elders.
Nee, dankjewel. In jouw ''serie moordenaars bubbel betoog'' voel ik mij allerminst aangesproken, en dan komt dat hele kinderachtige buitenspel achtige blablabla dr nog eens bij...quote:Op maandag 14 februari 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, da's wel weer een zwaktebod. Omdat andere users niet in jouw betoog meegaan moeten ze wel in een bubbel zitten. Daarmee zet jij jezelf toch aardig buitenspel en geef je gewoon aan dat je alleen maar zaken wil horen die jou welvallig zijn.
Je snapt het begrip metafoor niet. Ik had ook draaideurcrimineel kunnen zeggen. Net als zulke criminelen, doen ook de PVV en FvD herhaaldelijk foute dingen. Waar dat bij criminelen mensen in gevaar brengt, brengen PVV en FvD de democratie en de rechtsstaat in gevaar.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
> Rutte 3 [VVD - D66 - CDA - ChristenUnie] viel.
> Verkiezingen en formaties, met als uit komst;
> Rutte 4 [VVD - D66 - CDA - ChristenUnie]
Dit geen nepparlement noemen ...![]()
Maar goed, ik moet oppassen anders ben ik een soort serie moordenaar. Hopelijk komen mn familie, vrienden en werk er niet achter waar ik op gestemd heb.
Wat dus simpelweg een onwaarheid is zoals ik reeds had gemeld. Iig CDA staat hier heel anders in bleek al gelijk en laten het over aan lokale afdelingen. Zoals het hoort.quote:Op zondag 13 februari 2022 07:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarom deze duidelijkheid: de kiezers weten nu dat als ze een stem aan 1 van deze 4 geven, ze niet via een coalitie alsnog hun stem geven aan de verschrikkelijke opvattingen van FvD en PVV. Dat moet je juist bekend maken voor de verkiezingen, zodat de kiezer dit mee kan nemen.
"Crimineel", "foute dingen", "gevaar".quote:Op maandag 14 februari 2022 07:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt het begrip metafoor niet. Ik had ook draaideurcrimineel kunnen zeggen. Net als zulke criminelen, doen ook de PVV en FvD herhaaldelijk foute dingen. Waar dat bij criminelen mensen in gevaar brengt, brengen PVV en FvD de democratie en de rechtsstaat in gevaar.
Ja, die mensen brengen inderdaad ook de democratie/rechtstaat (met name FvD) en artikel 1 van de grondwet (PVV) in gevaar. Het is inderdaad wat.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Crimineel", "foute dingen", "gevaar".
Oei oei oei, 't is allemaal ook wat.
"Wie zijn dat toch, die mensen die op die partijen stemmen?".
Het zou je buurman/collega/studiegenoot maar zijn.
Ik heb dat woord nergens gebruikt of zelfs maar op gehint, waar heb jij het in godsnaam over?quote:Op maandag 14 februari 2022 01:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, dankjewel. In jouw ''serie moordenaars bubbel betoog'' voel ik mij allerminst aangesproken, en dan komt dat hele kinderachtige buitenspel achtige blablabla dr nog eens bij...
Nee.
Ik heb in zo’n omgeving gewerkt. Het primair onderwijs. Toen was ik nog een VVD stemmer en wat collega’s ook zo bleek uit onderlinge gesprekken. Maar als je in de lerarenkamer vertelde dat je rechts stemde (indien het gesprek over politiek ging) kreeg je de wind van voren. Afwijkende meningen werden gewoon niet geaccepteerd, was ook niet bespreekbaar. Als leerkracht hoorde je schijnbaar ‘gewoon’ links te stemmen. En anders was je een politiek buitenbeentje. Op de pabo was een leerkracht overtuigd GroenLinks aanhanger, stak dat ook niet onder stoelen of banken. Gaf je als student aan het niet met zijn/GroenLinks denkbeelden eens te zijn dan was je de pispaal voor die les.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Crimineel", "foute dingen", "gevaar".
Oei oei oei, 't is allemaal ook wat.
"Wie zijn dat toch, die mensen die op die partijen stemmen?".
Het zou je buurman/collega/studiegenoot maar zijn.
Sorry, dat was Hanca.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb dat woord nergens gebruikt of zelfs maar op gehint, waar heb jij het in godsnaam over?
Doe gewoon normaal aub.
Dat moet helemaal niet, dat is een keuze. Als de vier partijen echt met open vizier willen strijden dan kunnen ze wellicht een stembusakkoord sluiten, of een zwart-op-wit cordon sanitaire van FvD en PVV. De constructie waarvoor is gekozen is democratisch, maar allerminst chique en is beknibbelen op de geest en het mandaat van het actief kiesrecht. Je geeft vooraf al het signaal als partij dat je een overwinning van FvD en/of PVV niet zou accepteren, een ernstige schoffering van de achterban maar ook de democratie.quote:Op zondag 13 februari 2022 07:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarom deze duidelijkheid: de kiezers weten nu dat als ze een stem aan 1 van deze 4 geven, ze niet via een coalitie alsnog hun stem geven aan de verschrikkelijke opvattingen van FvD en PVV. Dat moet je juist bekend maken voor de verkiezingen, zodat de kiezer dit mee kan nemen.
Moet ik uit de bijgevoegde tekst begrijpen dat Sjoerdsma ook wil bepalen met wie VVD en/of CDA wel of niet in een college willen gaan zitten?quote:Op maandag 14 februari 2022 09:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat dus simpelweg een onwaarheid is zoals ik reeds had gemeld. Iig CDA staat hier heel anders in bleek al gelijk en laten het over aan lokale afdelingen. Zoals het hoort.
Hier de bevestiging.
[ twitter ]
Past prima in de traditie van GroenLinks dus.quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:59 schreef Smegma. het volgende:
GroenLinks Assen zet fraudeur, oplichter, vervalser in geschrifte en deelnemer aan terroristische organisatie Sam Pormes doodleuk op de kandidatenlijst.
https://www.assen.nl/site(...)didatenlijsten-0.pdf
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sam_Pormes
https://www.parlement.com/id/vg09llkzfszl/s_r_sam_pormes
https://www.trouw.nl/nieu(...)nd-oktober~b4820005/
https://krant.telegraaf.n(...)am.zegt.molukse.html
Uitsluiten is gewoon raar zeker gezien het feit dat in het geval van GL en D66 de partijen al niet op een lijn zitten met fvd zeg dan gewoon we praten wel maar ik denk niet dat we eruit komen oid.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, je trekt die begrippen uit hun context.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |