abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203646140
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Partijen zoals D66 en Groen links maken zich schuldig aan politieke discriminatie.
Hoezo dat nou weer?
Incelfrikandel
  zondag 13 februari 2022 @ 14:47:50 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_203646145
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dat doen ze wel, ze maken onterecht onderscheid tussen mensen puur vanwege hun politieke overtuiging, waarbij ze van te voren aangeven mensen te negeren en buiten te sluiten omdat zij hun politieke visie niet delen. Dat is anti democratisch en openbare sabotage van het democratische process.

En zo te zien spelen heel wat stemmers van die valse partijen hun spelletje maar al te graag mee; alles voor de winst. Eigen principes van "laat iedereen vrij maar niemand vallen" worden zonder problemen met het grootste gemak over boord geflikkerd.

Beschamend.
Ik blijf erbij dat er meer aandacht besteed moet worden in het onderwijs aan het staatsrecht. Dat voorkomt dit soort onzinredenaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_Vetinari op 13-02-2022 19:23:30 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 13 februari 2022 @ 15:35:45 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203647244
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:38 schreef SpaceOddity het volgende:
Elitair anti democratisch volk raakt getriggerd als je het elitaire anti democratische volk een spiegel voor houdt;
[..]

Tja die hele toon alleen al. Wat vreemd dat men dan geen brood in samenwerking ziet.

En dat heeft niks met discriminatie te maken. Het is simpelweg gedrag en mentaliteit. Gedraag je je als een negatieve, manipulatieve querulant die doelbewust onwaarheden verspreid en altijd in de slachtofferrol zit, dan roept dat weerstand op.

Gedraag je je constructief en houd je je bij de feiten, dan willen mensen wel met je samenwerken.
pi_203648674
_O-
pi_203649177
quote:

[..]
Dat doen ze wel, ze maken onterecht onderscheid tussen mensen puur vanwege hun politieke overtuiging, waarbij ze van te voren aangeven mensen te negeren en buiten te sluiten omdat zij hun politieke visie niet delen. Dat is anti democratisch en openbare sabotage van het democratische process.
Nee, ze maken onderscheid tussen partijen op grond van politieke overtuiging. En dat is nou met het hele idee van een partijstelsel in de democratie.

Onderscheid tussen mensen maken doen echt de PVV en FvD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203649272
quote:

[..]

En zo te zien spelen heel wat stemmers van die valse partijen hun spelletje maar al te graag mee; alles voor de winst. Eigen principes van "laat iedereen vrij maar niemand vallen" worden zonder problemen met het grootste gemak over boord geflikkerd.

Beschamend.
Maar waarom hoorden wij jou niet toen Wilders dit deed met de VVD, eigenlijk? Kortom, het is allemaal vrij hypocriet, Wilders, toen hij 41 zetels peilde, trok een grote broek aan en sloot de VVD uit, nu zijn het andere partijen die PVV en FvD uitsluiten omdat ze geen heil zien in samenwerking. Dat mag gewoon.

En als iedereen weet waar we staan dan kan je daar als kiezer je keuzes op baseren. Simpel, toch?
  zondag 13 februari 2022 @ 18:17:40 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649316
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar waarom hoorden wij jou niet toen Wilders dit deed met de VVD, eigenlijk? Kortom, het is allemaal vrij hypocriet, Wilders, toen hij 41 zetels peilde, trok een grote broek aan en sloot de VVD uit, nu zijn het andere partijen die PVV en FvD uitsluiten omdat ze geen heil zien in samenwerking. Dat mag gewoon.

En als iedereen weet waar we staan dan kan je daar als kiezer je keuzes op baseren. Simpel, toch?
Tuurlijk, als A het mag mag B het ook. Heb je volkomen gelijk in.

Maar als je als een partij saamhorigheid, verbinden en niet uitsluiten van mensen (in dit geval waarschijnlijk allochtonen en lbtq+ en daar is niet mis mee) hoog in het vaandel hebt staan dan is het uitsluiten en niet verbinden en niet saamhorig zijn met andersdenkenden in mijn ogen zwaarderwegend.

You can't have your cake and eat it.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203649330
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar als je als een partij saamhorigheid, verbinden en niet uitsluiten van mensen (in dit geval waarschijnlijk allochtonen en lbtq+ en daar is niet mis mee) hoog in het vaandel hebt staan dan is het uitsluiten en niet verbinden en niet saamhorig zijn met andersdenkenden in mijn ogen zwaarderwegend.

Nee, dat is het niet, je trekt die begrippen uit hun context.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:22:24 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649370
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet, je trekt die begrippen uit hun context.
Vind ik niet. Als een groot deel van je programma het heeft over niemand uitsluiten kan je niet anderen uitsluiten omdat ze andere denkbeelden hebben.

Ik weet wel dat ze het over net ff andere groepen hebben, maar het stinkt toch. Iedereen is iedereen.
Get woke, go broke!
pi_203649389
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze willen verbinden tussen mensen, niet tussen partijen. Jij doet alsof FvD en PVV personen zijn, het zijn politieke partijen. Niemand heeft opgeroepen geen contact meer te hebben met stemmers op die partijen, of iets dergelijks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203649409
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vind ik niet. Als een groot deel van je programma het heeft over niemand uitsluiten kan je niet anderen uitsluiten omdat ze andere denkbeelden hebben.

Ik weet wel dat ze het over net ff andere groepen hebben, maar het stinkt toch. Iedereen is iedereen.
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:28:32 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649457
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.
Waarom kunnen partijen niet eens opzoek gaan naar overeenkomsten ipv uitsluiten op basis van dingen waar ze over twisten?

Ik post net ergens anders dat ik me inmiddels in geen enkele partij meer kan vinden, rechts niet, links niet.

Je zal in de hele wereld niet 1 persoon vinden waar je het op alle vlakken 100% mee eens bent. Dat is allemaal geen ramp en het oneens zijn is ook niet meteen het einde van de wereld.

Maar dat op voorbaat uitlsluiten zorgt er iig voor dat niemand meer bereid is tot een compromis. Goed plan.
Get woke, go broke!
pi_203649597
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom kunnen partijen niet eens opzoek gaan naar overeenkomsten ipv uitsluiten op basis van dingen waar ze over twisten?

Ik post net ergens anders dat ik me inmiddels in geen enkele partij meer kan vinden, rechts niet, links niet.

Je zal in de hele wereld niet 1 persoon vinden waar je het op alle vlakken 100% mee eens bent. Dat is allemaal geen ramp en het oneens zijn is ook niet meteen het einde van de wereld.

Maar dat op voorbaat uitlsluiten zorgt er iig voor dat niemand meer bereid is tot een compromis. Goed plan.
Dat doet men over het algemeen wel maar er zijn grenzen. En de punten waarop je het oneens bent kunnen dusdanig zijn dat er geen basis kan zijn om samen te werken.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:38:47 #64
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203649613
quote:

[..]

Ik denk dat partijen als VVD en JA21 nog wel overeenkomsten zouden kunnen vinden met de PVV, maar de FVD staat daar echt mijlenver vanaf met hun bijna complottheorie-achtige manier van politiek bedrijven.

Ik snap dat samenwerken daarmee onmogelijk en ondenkbaar is. Sterker nog, elke partij dat overweegt om met de FVD samen te werken is voorgoed mijn stem kwijt.
pi_203649616
quote:

[..]
Dat doen ze ook. Maar als het verschil een zeer essentieel punt is (zoals een haatzaaiende politiek leider, of een leider die levensgevaarlijke complottheorieën verspreid), dan kun je daar gewoon niet omheen kijken.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:39:35 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649619
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat doet men over het algemeen wel maar er zijn grenzen. En de punten waarop je het oneens bent kunnen dusdanig zijn dat er geen basis kan zijn om samen te werken.
Uiteraard, maar dus nogmaals, en dat is slechts mijn mening; als je saamhorigheid en verbinden etc als een van je belangrijkste partijpunten over doet komen dan is dit uitsluitgedrag gewoon niet productief en geloofwaardigheid ondermijnend.
Get woke, go broke!
pi_203649639
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dus nogmaals, en dat is slechts mijn mening; als je saamhorigheid en verbinden etc als een van je belangrijkste partijpunten over doet komen dan is dit uitsluitgedrag gewoon niet productief en geloofwaardigheid ondermijnend.
Tja, dat kan, de uitleg van Hanca sluit ik mij overigens bij aan op dit vlak. Voor mij persoonlijk zie ik liever dat partijen duidelijk zijn over waar de grenzen liggen en waar ze wel en niet mee door een deur kunnen, dan kan ik dat als kiezer dat meewegen als ik ga stemmen en volgens mij ben ik daarin niet de enige.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 18:42:52 ]
  zondag 13 februari 2022 @ 18:44:16 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203649673
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, dat kan, de uitleg van Hanca sluit ik mij overigens bij aan op dit vlak. Voor mij persoonlijk zie ik liever dat partijen duidelijk zijn over waar de grenzen liggen en waar ze wel en niet mee door een deur kunnen, dan kan ik als kiezer dat meewegen als ik ga stemmen en volgens mij ben ik daarin niet de enige.
En daar kan ik me ook wel iets bij indenken.

Maar wat mij dus een beetje, gevoelsmatig, toegegeven, tegen de borst stuit is het adverteren met saamhorigheid en diversitieit, inclusiviteit op deze en deze groep na dan.....
Get woke, go broke!
  zondag 13 februari 2022 @ 18:47:07 #69
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203649703
De stellingen in de stemwijzer zijn weer eens waardeloos. Standpunt innemen over iets wat al gerealiseerd is enzo :')

Tot nu toe twee keer mogen stemmen voor de gemeenteraad en beide keren op iemand die ik ken gestemd. Beide keren zaten die partijen ook wel in mijn top 3 van de stemwijzer. De laatste keer kwam die partij dus in de coalitie met andere partijen waar ik niets mee had. Partij waar ik op gestemd heb stemde vervolgens tijdens vergaderingen anders dan ik gedaan zou hebben.

Ga dit keer waarschijnlijk op een partij stemmen die altijd wel een zetel haalt maar die altijd in de oppositie zit.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 13 februari 2022 @ 18:47:25 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203649707
Tja het is een beetje als een klas met kleuters waarbij de meesten normaal spelen maar er een kleuter voortdurend wil vechten, dingen kapot wil maken en vieze woorden roept.

Die zet je dan even langs de kant om af te koelen. Als hij normaal doet kan hij weer meespelen.
  zondag 13 februari 2022 @ 19:27:12 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203650076
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En daar kan ik me ook wel iets bij indenken.

Maar wat mij dus een beetje, gevoelsmatig, toegegeven, tegen de borst stuit is het adverteren met saamhorigheid en diversitieit, inclusiviteit op deze en deze groep na dan.....
Misschien even vergeten dat zo'n club als FvD zichzelf bij voorbaat buitenspel heeft gezet door alle andere partijen tot staatsondermijnend kartel te benoemen.

Zo typisch... dat soort partijen braakt van alles uit over collega's, en is vervolgens heel verbolgen dat ze 'niet mee mogen doen' en uitgesloten worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203650262
quote:
6s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:47 schreef Dagoduck het volgende:
De stellingen in de stemwijzer zijn weer eens waardeloos. Standpunt innemen over iets wat al gerealiseerd is enzo :')

Geen stemwijzer voor mijn gemeente.

Ik geef toe dat ik me bij gemeenteraadsverkiezingen nooit heel erg verdiep in wat er speelt. Ik ken meestal meer dan de helft van de CU lijst, wat anders stemmen is eigenlijk nooit een optie.
  zondag 13 februari 2022 @ 20:58:18 #73
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_203651023
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen stemwijzer voor mijn gemeente.

Ik geef toe dat ik me bij gemeenteraadsverkiezingen nooit heel erg verdiep in wat er speelt. Ik ken meestal meer dan de helft van de CU lijst, wat anders stemmen is eigenlijk nooit een optie.
Ik merk ook dat ik sommige dingen waar de lokale politiek zich druk over maakt helemaal niet iets voor de gemeente vindt. Maar dat zullen wel symptomen van de landelijke decentralisatiepolitiek zijn.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203651580
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ze maken onderscheid tussen partijen op grond van politieke overtuiging. En dat is nou met het hele idee van een partijstelsel in de democratie.

Onderscheid tussen mensen maken doen echt de PVV en FvD.
Ja en zo kunnen we nog wel even door gaan. Jij vind dat en ik vind dat de mensen in partijen zoals d66 en groen links onterecht onderscheid maken tussen anderen mensen wegens politieke voorkeur. Repeat repeat repeat.

quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wilders sloot Rutte uit omdat Rutte de PVV weer uit sloot omdat Wilders de minder minder uitspraak niet terug wilde nemen.

Zo zie je maar weer waar dir kinderactige gedrag naar toe leid; meer kinderachtig gedrag.
Overigens uit dat zelfde artikel;
quote:
Rutte zei dat die uitspraak het enige is wat samenwerking in de weg staat. "Maar dat betekent niet dat ik sta te trappelen om met de PVV samen te werken", vulde Rutte aan. "Ik vind dat je geen partijen moet uit sluiten''.
:')

En tot zover onze MP. Wat een man van zijn woorden he? En wat een geheugen met selectieve actieve herinneringen.
pi_203651843
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:39 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja en zo kunnen we nog wel even door gaan. Jij vind dat en ik vind dat de mensen in partijen zoals d66 en groen links onterecht onderscheid maken tussen anderen mensen wegens politieke voorkeur. Repeat repeat repeat.
Dat komt doordat jij nog steeds denkt dat artikel 1 over partijen gaat, blijkbaar. Of dat FvD en PVV personen zijn. Meneer PVV en mevrouw FvD bestaan niet.

En gelijke behandeling betekent niet dat je met alle mensen samen het eens moet kunnen worden over een coalitie of dat je met iedereen samen moet willen werken. Ze mogen de FvD en PVV leden/sympathisanten niet verbieden mee te doen met de verkiezingen en dat doen ze dan ook niet. Dat is artikel 1.

En verder: de politie moet iedereen gelijk behandelen, maar hoeft niet met een bekende serie-moordenaar samen te werken. FvD en PVV hebben beide ondertussen zoveel pogingen gedaan om de democratie en de rechtsstaat af te breken, dat je ze wel kunt vergelijken met zo'n serie-moordenaar. En daar hoeven de beschermers van de democratie dus niet mee samen te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')