abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203595925
Gemeenteraadsverkiezingen! Ja hoor ze komen er weer aan. 16 maart al.

quote:
Nederlandse gemeenteraadsverkiezingen zijn verkiezingen waarbij de gemeenteraad van een Nederlandse gemeente wordt gekozen. Omdat voor alle gemeenten op dezelfde dag verkiezingen worden gehouden (behalve in bijzondere gevallen, zoals bij een gemeentelijke herindeling), spreekt men veelal van gemeenteraadsverkiezingen (in het meervoud).

De Nederlandse gemeenteraadsleden worden om de vier jaar gekozen. Artikel 129 van de Grondwet schrijft voor dat de leden rechtstreeks worden gekozen; rechtstreeks betekent zonder tussenschakels en tussenpersonen. Dit betekent dat die leden een zetel behalen die de meeste stemmen krijgen. In het huidige systeem (evenredige vertegenwoordiging) worden stemmen overgedragen.

Stemrecht hebben alle Nederlanders en andere EU-onderdanen die ook daadwerkelijk in Nederland wonen, mits zij 18 jaar of ouder zijn. Ook niet-EU-onderdanen die langer dan vijf jaar (legaal) in Nederland verblijven, mogen stemmen. Voor de Tweede Kamerverkiezingen daarentegen kent de Grondwet uitsluitend kiesrecht toe aan Nederlanders, ongeacht of zij wel of niet woonachtig in Nederland zijn.
quote:
In de volgende gemeenten zullen op 16 maart 2022 geen reguliere gemeenteraadsverkiezingen worden gehouden omdat zij recent betrokken (geweest) zijn bij een herindelingsoperatie:

Herindeling per 1 januari 2021
In de gemeenten Boxtel, Eemsdelta, Oisterwijk en Vught zijn herindelingsverkiezingen gehouden op 18 november 2020.

Herindeling per 1 januari 2022
In de gemeenten Purmerend, Dijk en Waard, Maashorst en Land van Cuijk zijn herindelingsverkiezingen gehouden op 24 november 2021.

Herindeling per 24 maart 2022
In de gemeenten Amsterdam en Weesp zullen herindelingsverkiezingen gehouden worden op 16 maart 2022.

Herindeling per 1 januari 2023
In de gemeenten Brielle, Westvoorne en Hellevoetsluis zullen - indien de parlementaire procedure inzake het wetsvoorstel tot samenvoeging in de loop van 2022 tijdig afgerond wordt - herindelingsverkiezingen gehouden worden in november 2022.

Hét topic voor alles omtrent de gemeenteraadsverkiezingen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203595936
quote:
DEN HAAG (ANP) - De StemWijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen is met ingang van donderdag weer te raadplegen. Met de onlinestemhulp van voorlichtingscentrum ProDemos kunnen kiezers uit 55 gemeenten via verschillende stellingen inzicht krijgen in welke politieke partij het beste bij hen past.

Donderdag komen 41 gemeentelijke StemWijzers online. Het gaat onder meer om grote gemeenten als Amsterdam en Den Haag, maar ook om kleinere gemeenten zoals Baarn, Katwijk, Soest en Wageningen. De stemhulpen van veertien andere gemeenten volgen in de dagen daarna.

Vier jaar geleden waren er nog 44 gemeentelijke StemWijzers, die in totaal ruim 1 miljoen keer werden geraadpleegd. Bij de Tweede Kamerverkiezingen vorig jaar werd er nog vaker om stemhulp gevraagd. Toen vulden kiezers 7,8 miljoen keer de StemWijzer in.

Volgens ProDemos is gebrek aan kennis over gemeentelijke onderwerpen, partijen en standpunten voor veel mensen een reden om niet te gaan stemmen. "De StemWijzer is een stemhulp die inzicht geeft in welke onderwerpen er spelen bij de verkiezingen en hoe de politieke partijen hierover denken."

Ook de onlinestemhulpen van Kieskompas en MijnStem zijn dit jaar weer te gebruiken bij het maken van een partijkeuze. Een woordvoerder van Kieskompas laat weten dat de gemeentelijke kieskompassen naar verwachting op 17 februari gepubliceerd worden. De 250 stemhulpen van MijnStem gaan gefaseerd live en staan vanaf 25 februari compleet online.

Aan de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart, waarbij ook op de twee voorgaande dagen al kan worden gestemd, doen 334 van de 345 gemeenten mee. In elf gemeenten wordt dus nu niet gestemd. In acht daarvan zijn vanwege herindelingen in de afgelopen jaren al raadsverkiezingen geweest, en in drie gemeenten volgt de stembusgang vanwege een fusie op een later moment.
https://www.msn.com/nl-nl(...)-AATFN1g?li=BB13ppTU

Ook weer stemwijzers beschikbaar!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_203596019
twitter

Peiling Den Haag

Peiling Amsterdam
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:29:14 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203596130
Hopelijk hebben de landelijke partijen het fatsoen om deze verkiezingen niet helemaal naar zich toe te trekken.
pi_203596161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:29 schreef BasEnAad het volgende:
Hopelijk hebben de landelijke partijen het fatsoen om deze verkiezingen niet helemaal naar zich toe te trekken.
Denk dat nieuwe kleine partijen als Denk FVD en VOLT dat wel gaan doen.

Net als DENK die op de Verkiezingsposters pleit voor het DENK-geluid.

Terwijl je bijvoorbeeld bij de peiling van Deventer ziet dat ze dezelfde standpunten hebben als rechtse partijen. Zoals Tegen betaald parkeren, Tegen betutteling, Voor cameratoezicht.

Wat logisch is want hoewel DENK zich links profileert zijn ze dat alleen op het migratievraagstuk.
pi_203597196
Laten we hopen dat Groenlinks ook gemeentelijk gedecimeerd worden
pi_203611036
Alle traditionele partijen op verlies in de peilingen en alleen de nieuwkomers op winst. :D _O-

De onvrede kan schijnbaar nauwelijks groter.

Jammer dat dit voorbij gaat aan specifiek gemeentelijk beleid dat de partijen voorstaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203611542
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Alle traditionele partijen op verlies in de peilingen en alleen de nieuwkomers op winst. :D _O-

Jammer dat dit voorbij gaat aan specifiek gemeentelijk beleid dat de partijen voorstaan.
De Mos is gewoon inmiddels een traditionele partij in Den Haag, De Mos is lang wethouder en zelfs 1e loco-burgemeester (en dus feitelijk de leider van de coalitie) geweest.

In Amsterdam is het niet onverwachts dat Volt wat van veel partijen afsnoept, dat heeft niks met onvrede te maken denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203617863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik vraag mij wat die onvrede oplevert voor de kiezer, als we naar de 2e Kamer kijken de afgelopen 10 jaar dan is dat bar, bar weinig en op gemeentelijk nivo zie ik de "onvrede" partijen ook weinig klaar maken, eigenlijk.
pi_203618303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vraag mij wat die onvrede oplevert voor de kiezer, als we naar de 2e Kamer kijken de afgelopen 10 jaar dan is dat bar, bar weinig en op gemeentelijk nivo zie ik de "onvrede" partijen ook weinig klaar maken, eigenlijk.
Ik vind het vooral jammer dat veel kiezers de gemeenteraadsverkiezingen gebruiken om hun onvrede over landelijke politiek te uiten.

Het gaat compleet voorbij het belang van de gemeenteraad en dat gemeenten tegenwoordig gaan over hartstikke belangrijke zaken als jeugdzorg, WMO, sociale voorzieningen, woningbeleid enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203621027
Wat houdt de cursus als stembureau lid in?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203621540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:41 schreef vipergts het volgende:
Wat houdt de cursus als stembureau lid in?
Een e-learning van een kwartier.
zie email 27 oktober
pi_203621557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind het vooral jammer dat veel kiezers de gemeenteraadsverkiezingen gebruiken om hun onvrede over landelijke politiek te uiten.

Het gaat compleet voorbij het belang van de gemeenteraad en dat gemeenten tegenwoordig gaan over hartstikke belangrijke zaken als jeugdzorg, WMO, sociale voorzieningen, woningbeleid enz.
Ach wat maakt het uit, juist op die terreinen. Bezuinigen moeten ze toch wel. Thanks rijk!
zie email 27 oktober
pi_203621711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een e-learning van een kwartier.
O in de categorie iedereen moet het halen dus.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203621796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach wat maakt het uit, juist op die terreinen. Bezuinigen moeten ze toch wel. Thanks rijk!
Ongefundeerde kreet. Op gebieden als woningbeleid, jeugdzorg en sociale voorzieningen investeert dit kabinet juist volgens het regeerakkoord. En wat betreft WMO is de vraag wat de landelijke normen zijn, maar ze willen in elk geval de stapeling van eigen bijdragen stoppen.

En het maakt dan zeker uit of bijvoorbeeld de PvdA of de VVD dan het beleid maakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203622016
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ongefundeerde kreet. Op gebieden als woningbeleid, jeugdzorg en sociale voorzieningen investeert dit kabinet juist volgens het regeerakkoord. En wat betreft WMO is de vraag wat de landelijke normen zijn, maar ze willen in elk geval de stapeling van eigen bijdragen stoppen.

En het maakt dan zeker uit of bijvoorbeeld de PvdA of de VVD dan het beleid maakt.
Een beetje minder te weinig ja. Nee ik kan me daar echt kwaad over maken, die zogenaamde decentralisatie, die in feite gewoon een ordinaire bezuiniging is zorgt er voor dat gemeenten heel veel kunnen willen maar nergens geld voor hebben.
zie email 27 oktober
pi_203622111
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een beetje minder te weinig ja. Nee ik kan me daar echt kwaad over maken, die zogenaamde decentralisatie, die in feite gewoon een ordinaire bezuiniging is zorgt er voor dat gemeenten heel veel kunnen willen maar nergens geld voor hebben.
Klopt grotendeels wel ja.

Dat er komende periode fors wordt bezuinigd op het gemeentefonds (dat wat de gemeenten van het Rijk krijgen) helpt ook niet.
pi_203622870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat er komende periode fors wordt bezuinigd op het gemeentefonds (dat wat de gemeenten van het Rijk krijgen) helpt ook niet.
Dat komt door het trap-op, trap-af systeem, waarbij eenmalige investeringenvan de landelijke overheid niet meetellen. De coalitiepartijen hebben al een motie ingediend om te kijken of daar niet van kan worden afgeweken of dat het hele systeem zelfs kan worden afgeschaft omdat gemeentes nu vaak pas na hun begrotingsbehandeling weten hoeveel geld ze krijgen. Soms moeten ze dus plots bezuinigen, soms hebben ze een meevaller zonder bestemming. Of die 'bezuiniging' (die dus geen bewuste bezuiniging is) door gaat is dus onduidelijk, de intentie is in elk geval van niet.
pi_203623162
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:29 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me vergissen maar volgens mij is de tendens al jaren dat er steeds meer stemmen naar lokale partijen gaan.
pi_203629172
Maar de landelijke partijen kan je ook lastig vergelijken.

Zo is VVD Amsterdam pro vuurwerkverbod en eigenlijk alle andere afdelingen zwaar anti.
pi_203630777
Als of het wat uitmaakt.
Als burgemeester ergens niet mee eens word het gewoon op het matje geroepenm
Eigenlijk enigste wat ze mogen doen is doen wat van boven af komt.
En de mensen uitzuigen om hun begroting te kloppen.

Laat je niet voor de gek houden als er een partij iets zegt over asielzoekers of betaalt parkeren.
Uiteindelijk blijft alles gewoon het zelfde.
En zit er alleen anderen trekpop er op.

Alleen dorpen waar de overheid niks aan heeft , daar kan je wat beteken met stemmen.
pi_203630861
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als of het wat uitmaakt.
Als burgemeester ergens niet mee eens word het gewoon op het matje geroepenm
Eigenlijk enigste wat ze mogen doen is doen wat van boven af komt.
En de mensen uitzuigen om hun begroting te kloppen.

Laat je niet voor de gek houden als er een partij iets zegt over asielzoekers of betaalt parkeren.
Uiteindelijk blijft alles gewoon het zelfde.
En zit er alleen anderen trekpop er op.

Alleen dorpen waar de overheid niks aan heeft , daar kan je wat beteken met stemmen.
Ja, het beleid in pakweg Amsterdam was van 2014-2018 (D66, VVD, SP) exact hetzelfde als van 2018-2022 (GL, D66, PvdA, SP)?

Hoe kun je nou met droge ogen zulke onzin posten?
pi_203632429
VVD, CDA, GL en D66 hebben samenwerking met PVV en FvD in elke gemeente alvast uitgesloten.
pi_203632679
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:13 schreef Hanca het volgende:
VVD, CDA, GL en D66 hebben samenwerking met PVV en FvD in elke gemeente alvast uitgesloten.
Nee hoor. Iig CDA laat het over aan de lokale afdelingen zoals het natuurlijk hoort.
pi_203633089
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee hoor. Iig CDA laat het over aan de lokale afdelingen zoals het natuurlijk hoort.
Dat doen ze alle 4, in theorie. Bij alle 4 is het een oproep aan de lokale afdelingen. Maar hier kun je natuurlijk bijna onmogelijk van afwijken, als de lijsttrekker die oproep in de krant doet.
pi_203633261
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doen ze alle 4, in theorie.
Nope. Zat duidelijk verschil in. Aantasting van de gemeentelijke politiek en verdere uitholling van de democratie.
pi_203633439
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Aantasting van de gemeentelijke politiek en verdere uitholling van de democratie.
Bepaald niet. Partijen die de rechtsstaat niet respecteren uitsluiten is eerder het beschermen van de democratie dan hem uithollen.
pi_203633682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bepaald niet. Partijen die de rechtsstaat niet respecteren uitsluiten is eerder het beschermen van de democratie dan hem uithollen.
Het is aan lokale afdelingen/partijen om met andere lokale afdelingen/partijen samen te werken of niet. Gemeente politiek is geen loopjongen van de landelijke politiek. Tevens is het complete minachting van de landelijke partijleiders voor de eigen lokale afdeling. Kennelijk vertrouwen ze er niet op dat de lokale afdelingen zelf een weloverwogen beslissing kunnen nemen.

Zo zie ik het, als verdere uitholling van de politiek, verdere beknotting en inperking van de gemeentelijke politiek en een motie van wantrouwen aan lokale afdelingen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:20:40 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_203633803
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het beleid in pakweg Amsterdam was van 2014-2018 (D66, VVD, SP) exact hetzelfde als van 2018-2022 (GL, D66, PvdA, SP)?

Hoe kun je nou met droge ogen zulke onzin posten?
En dan ook nog in zulk belabberd Nederlandsch?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_203633976
Zag net Kaag op televisie schijnheilig verklaren dat D66 nooit met "extremistische partijen" zal regeren.

Normaal stem ik CDA, maar na deze schofterige verklaring van Kaag zie ik me genoodzaakt om te kiezen tussen PVV en FVD.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:51:40 #31
66444 Lord_Vetinari
pi_203636500
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zag net Kaag op televisie schijnheilig verklaren dat D66 nooit met "extremistische partijen" zal regeren.

Normaal stem ik CDA, maar na deze schofterige verklaring van Kaag zie ik me genoodzaakt om te kiezen tussen PVV en FVD.
Ja, dat zal jij om deze reden doen. Dat geloven we meteen na al jouw bijdragen op dit forum over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers.
pi_203638070
quote:
De elitaire anti-democraten raken in paniek, en zien zichzelf genoodzaakt om hun reet af te vegen met artikel 1 van onze grondwet.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:53:34 #33
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_203638076
quote:
Het is zeer de vraag of alle vier de partijen op gemeenteniveau in positie komen om wie dan ook uit te sluiten. Vooralsnog wijst alles erop dat lokale partijen verder groeien en winnen. Daar zullen zeker lokale partijen tussen zitten die om wat voor reden dan ook best bereid zijn een college te vormen met PVV en/of FvD. Daarentegen staat VVD licht in de min, D66 duidelijk in de min, CDA en GL worden waarschijnlijk weggevaagd.

Mijn bezwaar met dit type boude uitspraken is dat de kiezer eerst aan zet is. Daarna begint het partijgekonkel wel weer van voor af aan.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 23:06:24 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_203638365
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De elitaire anti-democraten raken in paniek, en zien zichzelf genoodzaakt om hun reet af te vegen met artikel 1 van onze grondwet.
Precies de reden waarom democratische partijen dit besluit genomen hebben.
pi_203638412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, dat zal jij om deze reden doen. Dat geloven we meteen na al jouw bijdragen op dit forum over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers.
Gemeenten hebben geen zeggenschap over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers. Daar gaan deze verkiezingen helemaal niet over.
pi_203640267
quote:

[..]
Niet samen willen werken met haatzaaiers, racisten, anti-semieten, complot theorie verspreiders en Putin vereerders en dat uitspreken is geen overtreding van Art 1.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 02:09:57 ]
pi_203640307
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 02:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet samen willen werken met haatzaaiers, racisten, anti-semieten, complot theorie verspreiders en Putin vereerders en dat uitspreken is geen overtreding van Art 1.
Dus zo zou een partij ook zo maar niet samen werken met haatzaaiers, pedofielen, corrupte politici, metoo daders en fake news verspreiders.
pi_203640356
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Precies de reden waarom democratische partijen dit besluit genomen hebben.
Jij snapt het begrip ''discriminatie'' niet.

quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 02:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet samen willen werken met haatzaaiers,
Uhhh :X
quote:
racisten
Uhhh :D
quote:
anti-semieten,
Uhhhhh :X
quote:
complot theorie verspreiders
Ja echt? :D
quote:
en Putin vereerders
:D
quote:
en dat uitspreken is geen overtreding van Art 1.
Uhhh ja. Jawel. Wat een bullshit. En dat voor een almachtige mod! _O- 8)7

Echt compleet gestoord.
pi_203640387
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 02:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Jij snapt het begrip ''discriminatie'' niet.
[..]
Uhhh :X
[..]
Uhhh :D
[..]
Uhhhhh :X
[..]
Ja echt? :D
[..]
:D
[..]
Uhhh ja. Jawel. Wat een bullshit. En dat voor een almachtige mod! _O- 8)7

Echt compleet gestoord.
Het staat je vrij om naar de politie te stappen en aangifte te doen, natuurlijk.

Het feit dat je zoveel keer "Uhhh" meent te moeten zeggen geeft wel het idee dat je niet echt op de hoogte bent van de uitlatingen bij de partijen in kwestie.

Het enige lid van de PVV is een veroordeelde haatzaaier, blijkbaar heb je dat gemist? En de uitlatingen van de FvD zouden ook geen geheim voor jou moeten zijn maar mischien heb je het gemist, het kan zo maar.
Mischien is het wijs om die uitlatingen tot je te nemen want ik kan je verzekeren dat een partij die met een van die twee partijen wil samenwerken mijn stem niet gaat krijgen en daar ben ik echt geen uitzondering in.

Je mag het bullshit noemen van mij en je mag mij uiteraard altijd almachtig noemen, tenslotte ben ik lid van de elite hier maar ik hoop dat het "compleet gestoord" niet persoonlijk bedoeld was. Want dat zou toch wel erg zielig gedrag zijn. Toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2022 02:55:58 ]
pi_203640557
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:53 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Mijn bezwaar met dit type boude uitspraken is dat de kiezer eerst aan zet is. Daarna begint het partijgekonkel wel weer van voor af aan.
En daarom deze duidelijkheid: de kiezers weten nu dat als ze een stem aan 1 van deze 4 geven, ze niet via een coalitie alsnog hun stem geven aan de verschrikkelijke opvattingen van FvD en PVV. Dat moet je juist bekend maken voor de verkiezingen, zodat de kiezer dit mee kan nemen.
pi_203640585
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Gemeenten hebben geen zeggenschap over allochtonen, vluchtelingen en asielzoekers. Daar gaan deze verkiezingen helemaal niet over.
In de gemeente waar ik woon houden de lokale partijen echt voet bij stuk om een islamistische basisschool tegen te houden. Dat zal waarschijnlijk een hoop extra stemmen opleveren dus die samenwerking met fvd zit er hier wel in wat betreft de lokalo's.
  zondag 13 februari 2022 @ 08:04:42 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203640683
quote:

[..]
Jij veegt je reet af met dat artikel gezien je er denkt rechten aan te kunnen ontlenen die er niet zijn.
pi_203642147
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 07:25 schreef vipergts het volgende:

[..]
In de gemeente waar ik woon houden de lokale partijen echt voet bij stuk om een islamistische basisschool tegen te houden. Dat zal waarschijnlijk een hoop extra stemmen opleveren dus die samenwerking met fvd zit er hier wel in wat betreft de lokalo's.
Ik ken die gemeente. Het is slechts uitstel. Die islamitische basisschool gaat er sowieso komen.
pi_203643040
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 10:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ik ken die gemeente. Het is slechts uitstel. Die islamitische basisschool gaat er sowieso komen.
Ja maar niet voordat ze extra zetels krijgen en als die partijen nu wat gedaan hadden maar ze doen nog minder dan de landelijke partijen behalve een veetje hard roepen hoe oneerlijk alles is terwijl ze er zelf aan meewerken.
pi_203643562
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 07:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daarom deze duidelijkheid: de kiezers weten nu dat als ze een stem aan 1 van deze 4 geven, ze niet via een coalitie alsnog hun stem geven aan de verschrikkelijke opvattingen van FvD en PVV. Dat moet je juist bekend maken voor de verkiezingen, zodat de kiezer dit mee kan nemen.
JA21 zou ik nog wel een kans willen geven, en Leefbaarheidspartijen hebben veelal bewezen bestuursverantwoordelijkheid te nemen zonder al te gekke dingen te doen. PVV en FvD wil ik absoluut niet in wat voor bestuur dan ook zien, dus ik zou dat zwaar laten meewegen in mijn beslissing.

Gelukkig woon ik niet in een gemeente waar deze partijen verkiesbaar zijn dus hoef ik er ook niet over na te denken ;)
Incelfrikandel
pi_203643859
Elitair anti democratisch volk raakt getriggerd als je het elitaire anti democratische volk een spiegel voor houdt;
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 08:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij veegt je reet af met dat artikel gezien je er denkt rechten aan te kunnen ontlenen die er niet zijn.
pi_203644741
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:38 schreef SpaceOddity het volgende:
Elitair anti democratisch volk raakt getriggerd als je het elitaire anti democratische volk een spiegel voor houdt;
[..]

Waar staat in artikel 1 dat elke partij met elke andere partij moet willen regeren? Wijs eens even aan?

Volgens mij zijn er 2 partijen die zich niet aan artikel 1 (iedereen is gelijk voor de wet) houden: de twee partijen die Nederlanders die gewoon een Nederlands paspoort hebben maar hier toevallig niet zijn geboren (en misschien ook nog moslim zijn) als minderwaardig beschouwen en het liefst strenger willen straffen en/of ze het land uit willen zetten. Die 2 partijen worden nu gelukkig in elk geval door GL, D66, VVD en CDA (en eerder ook al door bijvoorbeeld CU, zie Zuid-Holland) uitgesloten.
pi_203645773
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar staat in artikel 1 dat elke partij met elke andere partij moet willen regeren? Wijs eens even aan?

Volgens mij zijn er 2 partijen die zich niet aan artikel 1 (iedereen is gelijk voor de wet) houden: de twee partijen die Nederlanders die gewoon een Nederlands paspoort hebben maar hier toevallig niet zijn geboren (en misschien ook nog moslim zijn) als minderwaardig beschouwen en het liefst strenger willen straffen en/of ze het land uit willen zetten. Die 2 partijen worden nu gelukkig in elk geval door GL, D66, VVD en CDA (en eerder ook al door bijvoorbeeld CU, zie Zuid-Holland) uitgesloten.
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".

Partijen zoals D66 en Groen links maken zich schuldig aan politieke discriminatie.

Wat typisch en grappig is, want als je zegt dat aanhangers van een barbaarse en intolerante anti democratische ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) een barbaarse anti democratische intolerante ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) aanhangen slaan ze op tilt en dien je "niet iedereen onder dezelfde kam te scheren" en dien je genuanceerd tolerantie en respect te tonen, echter nu -waar het gaat om mede-stemgerechtigden met een andere visie in hetzelfde politieke schuitje- wordt al dat lieflijke deugdzaamheid per direct door de plee gespoeld en is het plots geen enkel probleem meer om diezelfde kam te hanteren, waarbij er 0,0 sprake is van nuance, tolerantie en respect.
pi_203645937
quote:
4s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".

Partijen zoals D66 en Groen links maken zich schuldig aan politieke discriminatie.

Wat typisch en grappig is, want als je zegt dat aanhangers van een barbaarse en intolerante anti democratische ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) een barbaarse anti democratische intolerante ideologie (welke respect afdwingt dmv geweld) aanhangen slaan ze op tilt en dien je "niet iedereen onder dezelfde kam te scheren" en dien je genuanceerd tolerantie en respect te tonen, echter nu -waar het gaat om mede-stemgerechtigden met een andere visie in hetzelfde politieke schuitje- wordt al dat lieflijke deugdzaamheid per direct door de plee gespoeld en is het plots geen enkel probleem meer om diezelfde kam te hanteren, waarbij er 0,0 sprake is van nuance, tolerantie en respect.
Onzin, D66 en GL (en VVD, CDA, CU, enz.) maken geen enkele onderscheid tussen op basis van politieke overtuiging. Dat je mensen niet mag discrimineren, betekent niet dat je met de politieke partij waar ze op stemmen moet samenwerken.

Dat je niet mag discrinimeren, betekent wel dat je geen onderscheid mag maken tussen Nederlanders die hier geboren zijn en wiens voorouders hier al 10 generaties wonen en Nederlanders die gister hun paspoort hebben gekregen en bijvoorbeeld ook nog een ander paspoort hebben.
pi_203646109
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, D66 en GL (en VVD, CDA, CU, enz.) maken geen enkele onderscheid tussen op basis van politieke overtuiging. Dat je mensen niet mag discrimineren, betekent niet dat je met de politieke partij waar ze op stemmen moet samenwerken.
Dat doen ze wel, ze maken onterecht onderscheid tussen mensen puur vanwege hun politieke overtuiging, waarbij ze van te voren aangeven mensen te negeren en buiten te sluiten omdat zij hun politieke visie niet delen. Dat is anti democratisch en openbare sabotage van het democratische process.

En zo te zien spelen heel wat stemmers van die valse partijen hun spelletje maar al te graag mee; alles voor de winst. Eigen principes van "laat iedereen vrij maar niemand vallen" worden zonder problemen met het grootste gemak over boord geflikkerd.

Beschamend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')