Je kunt ook zeggen we praten wel maar we hebben onoverbrugbare meningsverschillen.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze sluiten partijen uit op basis van hun programma en uitlatingen. Dat heeft niks met het uitsluiten van mensen te maken. Maar is gewoon normale politiek. Sterker: als ze PVV en FvD niet uitsluiten zijn ze politiek gezien geen knip voor de neus waard, omdat ze dan blijkbaar hun eigen standpunten niet belangrijk vinden.
Dat is echt een misverstand. Al 20 jaar staan Fortuyn/Verdonk/PVV/FvD rond de 30 zetels. En een heel deel van die stemmers, waren daarvoor mensen die niet stemden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
Oh, right, dat verklaart waarom de PVV vrijwel altijd met de VVD meestemde, ze waren tegen die afbreuk?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.
(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:
Verkiezingsposter FvD Arnhem
[ afbeelding ]
Met de Skyline van nota bene aartsrivaal Nijmegen op de achtergrond...
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeftquote:Op zondag 20 februari 2022 19:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zo te lezen standaard afbeelding voor al hun verkiezingsmateriaal voor steden. Slechte zaak, gaat ze geen goodwill opleveren.
In hetzelfde artikel zie je ook dat ChristenUnie flink blunderde met een afbeelding.
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:32 schreef alopio het volgende:
[..]
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeft
Ik pleit sowieso op een verbod van landelijke politici tijdens gemeenteraad verkiezingenquote:Op zondag 20 februari 2022 20:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.
Helemaal eens met ze dat het daar een dubbelstad is.quote:Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:
Verkiezingsposter FvD Arnhem
[ afbeelding ]
Met de Skyline van nota bene aartsrivaal Nijmegen op de achtergrond...
Understatement van de eeuw ditquote:Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:
Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
quote:Peiling: Leefbaar Rotterdam veruit de grootste, D66 tweede partij
Leefbaar Rotterdam wordt opnieuw veruit de grootste partij van Rotterdam, D66 volgt op ruime afstand als tweede. Dat stelt althans een peiling van Maurice de Hond, uitgevoerd in opdracht van D66. Van de 465 respondenten gaf 23 procent aan te gaan stemmen op Leefbaar Rotterdam. Dat zou iets meer zijn dan in de verkiezingsuitslag vier jaar geleden (21 procent). Leefbaar werd toen met elf zetels veruit de grootste partij in de raad en zou dat met deze uitkomst dus blijven, mogelijk zelfs met meer zetels.
https://www.ad.nl/rotterd(...)ede-partij~aba55595/
Maar die lokale mensen weten wel wat er speelt in de gemeente. Ik stem ook lokaal en ben lid van een lokale partijquote:Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:
Ik snap de verschuiving naar lokale partijen niet helemaal. Zitten naar mijn inzien vaak een beetje louche typetjes tussen; ondernemertjes, grootheidswaanzin, instabiele figuren en ongeleide projectielen, en vaak met beperkte politieke kennis. Lokale politiek trekt vaak foute figuren aan daarom snap ik niet zo goed dat men nu opeens massaal lokaal of op een nieuwe partij gaat stemmen.
Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
Zou mooi zijn als GroenLinks eens een toontje lager gaat zingen in Utrecht. Al diverse verkiezingen de grootste partij geworden maar nu staan ze onder D66 en zit de VVD ze zelfs op de hielen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:32 schreef Hanca het volgende:
Utrecht had een paar dagen geleden al een peiling:
https://www.gelderlander.(...)-eindstand~a1572e46/
[ afbeelding ]
Wat mij betreft een opvallend hoge score voor Volt, die de 4e partij van de stad zouden worden.
Ik ben bang van wel, ja. De verkiezingen zullen toch een beetje naar de achtergrond verdwijnen nu, denk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Het radiodebat sneeuwt wel een beetje onder door de oorlog in Oekraïne hè.
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Het radiodebat sneeuwt wel een beetje onder door de oorlog in Oekraïne hè.
Ik bedoelde eigenlijk dat weinig mensen geïnteresseerd zijn in (debatten over) lokale verkiezingen nu er oorlog is in Oekraïne. Maar op zich heb je ook wel gelijk dat de debatleider in zou moeten grijpen, want het gaat vrijwel alleen maar over (inter!)nationale thema’s in plaats van regionale.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |