Dat is echt een misverstand. Al 20 jaar staan Fortuyn/Verdonk/PVV/FvD rond de 30 zetels. En een heel deel van die stemmers, waren daarvoor mensen die niet stemden.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
Oh, right, dat verklaart waarom de PVV vrijwel altijd met de VVD meestemde, ze waren tegen die afbreuk?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.
(En nee, Rutte zal dat niet erg vinden, want die kiezers van PVV en Forum komen voor een groot deel uit de ouderwetse linkse flank.)
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 05:24 schreef sagasurame het volgende:
Ik snap niet waarom ze VVD en CDA (VVD-light) niet uitsluiten. Met hun afbouwing van de verzorgingsstaat hebben ze ruimte gegeven aan PVV en Forum om op te komen.
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:
Verkiezingsposter FvD Arnhem
[ afbeelding ]
Met de Skyline van nota bene aartsrivaal Nijmegen op de achtergrond...
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeftquote:Op zondag 20 februari 2022 19:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zo te lezen standaard afbeelding voor al hun verkiezingsmateriaal voor steden. Slechte zaak, gaat ze geen goodwill opleveren.
In hetzelfde artikel zie je ook dat ChristenUnie flink blunderde met een afbeelding.
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.quote:Op zondag 20 februari 2022 20:32 schreef alopio het volgende:
[..]
Het meest storende is nog dat ze allerlei onderwerpen aanhalen die niks met de gemeentes te maken hebben en waar de gemeenteraad totaal geen invloed op heeft
Ik pleit sowieso op een verbod van landelijke politici tijdens gemeenteraad verkiezingenquote:Op zondag 20 februari 2022 20:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zonder meer. Daar hebben wel meer wat extremere partijen last van.
Helemaal eens met ze dat het daar een dubbelstad is.quote:Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:
Verkiezingsposter FvD Arnhem
[ afbeelding ]
Met de Skyline van nota bene aartsrivaal Nijmegen op de achtergrond...
Understatement van de eeuw ditquote:Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:
Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
quote:Peiling: Leefbaar Rotterdam veruit de grootste, D66 tweede partij
Leefbaar Rotterdam wordt opnieuw veruit de grootste partij van Rotterdam, D66 volgt op ruime afstand als tweede. Dat stelt althans een peiling van Maurice de Hond, uitgevoerd in opdracht van D66. Van de 465 respondenten gaf 23 procent aan te gaan stemmen op Leefbaar Rotterdam. Dat zou iets meer zijn dan in de verkiezingsuitslag vier jaar geleden (21 procent). Leefbaar werd toen met elf zetels veruit de grootste partij in de raad en zou dat met deze uitkomst dus blijven, mogelijk zelfs met meer zetels.
https://www.ad.nl/rotterd(...)ede-partij~aba55595/
Maar die lokale mensen weten wel wat er speelt in de gemeente. Ik stem ook lokaal en ben lid van een lokale partijquote:Op maandag 21 februari 2022 09:33 schreef Cruzinats het volgende:
Ik snap de verschuiving naar lokale partijen niet helemaal. Zitten naar mijn inzien vaak een beetje louche typetjes tussen; ondernemertjes, grootheidswaanzin, instabiele figuren en ongeleide projectielen, en vaak met beperkte politieke kennis. Lokale politiek trekt vaak foute figuren aan daarom snap ik niet zo goed dat men nu opeens massaal lokaal of op een nieuwe partij gaat stemmen.
Als iemand die volgende maand SP gaat stemmen vind ik een beetje sturing vanuit de landelijke partij wel fijn. Zo verzeker je toch dat de kandidatenlijst enige scholing heeft gehad en achter hun eigen ideologie staat. Laat het wel zo zijn dat de SP in mijn gemeente een lijsttrekker heeft waar ik ontzettend in vertrouw en een heel sterke lokale afdeling is.
Zou mooi zijn als GroenLinks eens een toontje lager gaat zingen in Utrecht. Al diverse verkiezingen de grootste partij geworden maar nu staan ze onder D66 en zit de VVD ze zelfs op de hielen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:32 schreef Hanca het volgende:
Utrecht had een paar dagen geleden al een peiling:
https://www.gelderlander.(...)-eindstand~a1572e46/
[ afbeelding ]
Wat mij betreft een opvallend hoge score voor Volt, die de 4e partij van de stad zouden worden.
Ik ben bang van wel, ja. De verkiezingen zullen toch een beetje naar de achtergrond verdwijnen nu, denk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Het radiodebat sneeuwt wel een beetje onder door de oorlog in Oekraïne hè.
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk dat weinig mensen geïnteresseerd zijn in (debatten over) lokale verkiezingen nu er oorlog is in Oekraïne. Maar op zich heb je ook wel gelijk dat de debatleider in zou moeten grijpen, want het gaat vrijwel alleen maar over (inter!)nationale thema’s in plaats van regionale.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd dat de debatleider ingrijpt.
Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Raw85 het volgende:
Verre van. Vrij onnozel als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was aangekondigd. Oekraïne was het nieuwe belangrijkste thema. En als de politici op straat, ook de lokale, alleen op Oekraïne worden aangesproken is dat misschien niet eens onlogisch.
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaalquote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:
In onze gemeente hangt trouwens aan de helft van de lanterenpalen het hoofd van Caroline van der Plas, ook niet echt een lokale politicus.
De gemeenteraad heeft steeds de mond vol over het verbeteren van het uiterlijk van de plaats, maar dit helpt iig nietquote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook wat overdreven om haar op te hangen aan een lantarenpaal
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Volstrekt onlogisch om daar bij een verkiezingsdebat over gemeenteraadsverkiezingen over te praten. En bovendien extreem onwenselijk om landelijke thema's waar de gemeenten 0 invloed op hebben als onderwerp tijdens de gemeenteraadsverkiezingen te maken.
Verder is het nogal koud als je zoiets negeert.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
de oorlog in Oekraïne en de effecten daarvan (vluchtelingen, energieprijzen) raken juist de gemeentes dus het lijk me niets meer als normaal dat je het debat daar over laat gaan.
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
D66 pakt koppositie in de peilingen weer over in Amsterdam
https://www.nhnieuws.nl/n(...)olgd-door-groenlinks
Komt vooral doordat Volt instort.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
D66 pakt koppositie in de peilingen weer over in Amsterdam
https://www.nhnieuws.nl/n(...)olgd-door-groenlinks
Hier is het ook altijd het laatste en het een na laatste weekend voor de verkiezingen raak. Dan zie je plots partijen die je normaal niet ziet en niet hoort (tenzij je in hun bubbel zit). Met als enige uitzondering de SP, die zijn er vaker in het jaar, ook als er geen verkiezingen zijn. En die doen nog niet eens mee ook in deze gemeente.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:30 schreef Magister_Artium het volgende:
Vandaag bijna drie keer gestruikeld over vrijwilligers van de PvdD. Ik ben twintig jaar te oud om provocerend te zeggen dat mijn libido stijgt bij het kijken van filmpjes waarin dieren afgeslacht worden, maar ik moest ze van me af meppen.
Iemand nog iets van Forum gehoord, vandaag?
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn voor ze, spijtig voor Amsterdam alhoewel het vast wel iets beter zal zijn dan Groot Wassink van GroenLinks. En in Den Haag, hoe gaat het daar. Vreemd dat ze in alle grote steden peilingen hebben laten uitvoeren maar die van Den haag niet publiceren. Indicatie dat het daar wat minder gaat?
Ik zag dat Amsterdam en Groningen een behoorlijk versplinterde raad kunnen krijgen. De grootste partij nog geen 20%. Allebei hebben ze een gemeenteraad van 45 zetels, dus dan zou je partijen krijgen van hooguit acht zetels.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Den Haag heb ik ook al peilingen van gezien. D66 is daar vrij stabiel.
Ik ben meer benieuwd of de SP nog bestaat over een jaar zoals het nu gaatquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Bij de SP ben ik benieuwd of Lilian Marijnissen einde deze maand nog partijleider is.
Mja, dat riep ik bij de TK-verkiezingen ook. Hij halveerde, werd kleiner dan de PvdA en zit er nog...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL zelfde geval, Klaver is weg bij een slechte uitslag.
Vluchtelingen kan je als gemeente wel degelijk wat tegen dien, zie 2015.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Energieprijzen doen gemeenten niets aan. Vluchtelingen is een taak van de overheid.
Je kan het er zijdelings natuurlijk over hebben over hoe een gemeente minima kan ondersteunen met de huidige energieprijzen.
Maar de oorlog tot hoofdthema verklaren en de rest naar de achtergrond drukken. Dat is gewoon vuil spel door de landelijke partijen.
Vrij weinig. Zie december vorig jaar Rutte III, Rutte IV zal niet anders zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vluchtelingen kan je als gemeente wel degelijk wat tegen dien, zie 2015.
Dat kan en mag dan ook zeker een onderwerp zijn. Een van vele onderwerpen. Tijdens een debat over de gemeenteraadsverkiezingen praten over defensiebudget zoals gebeurd is gewoon kiezersbedrog.quote:Maar denk dat meer gemeenten nu voor Oekraïense vluchtelingen zijn.
Je kunt beslissen of je ze opvangt en zo ja, waar dan precies. Maar vluchtelingen die in Nederland zijn en (al dan niet tijdelijk) mogen blijven, zul je toch ergens op moeten vangen.quote:Op zondag 6 maart 2022 02:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vluchtelingen kan je als gemeente wel degelijk wat tegen dien, zie 2015.
Maar denk dat meer gemeenten nu voor Oekraïense vluchtelingen zijn.
Een gemeente bepaalt zelf waar statushouders worden opgevangen. En dus of er sociale huurwoningen worden opgeofferd, of een leegstaand kantoorpand. En of er halsoverkop containerwoningen geplaatst worden of niet om dit mogelijk te maken. Gemeentes zijn zo veel belangrijker dan je denkt.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt beslissen of je ze opvangt en zo ja, waar dan precies. Maar vluchtelingen die in Nederland zijn en (al dan niet tijdelijk) mogen blijven, zul je toch ergens op moeten vangen.
In de stemwijzer een vraag erover en die ging over het voorrang verlenen aan statushouders voor wat betreft een woning.
Over al dan niet toelaten of uitzetten beslist 'n gemeente natuurlijk niet.
Daar heb je gelijk in. Of statushouders voorrang krijgen, vind ik wel een dingetje. Maar dat er 'n hoop niet-vluchtelingen eindeloos kunnen blijven rekken, er ook een hoop veiligelanders en zo zijn, daar kan de gemeente allemaal niet veel aan doen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een gemeente bepaalt zelf waar statushouders worden opgevangen. En dus of er sociale huurwoningen worden opgeofferd, of een leegstaand kantoorpand. En of er halsoverkop containerwoningen geplaatst worden of niet om dit mogelijk te maken. Gemeentes zijn zo veel belangrijker dan je denkt.
Bij fusie is het vaak een probleem waar wordt gezegd dat de kleinere gemeenten arm zijn met geen geld voor voorzieningen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:32 schreef Nattekat het volgende:
Schijnbaar is de volledige lokale politiek tegen fusie nu. Zelfs D66 is er niet meer voorstander van.
Er zijn dus gewoon geen thema's meer waarop ik kan stemmen
Misschien een getal tussen de 25% en 40% wat sociale huur betreft.
Nou ik ben penningmeester van een lokale afdeling. 15% van onze inkomsten komen van Landelijk. De overige 85 zijn toch de afdrachten van onze raadsleden en wethouder.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:28 schreef hollandia02 het volgende:
Wat wel een dingetje is, is dat lokale partijen alles uit het handje moeten betalen. (Of een rijke ondernemer die wilt bijspringen, maar dat kan net zo goed landelijk.)
Terwijl de landelijke partijen natuurlijk dikke partij subsidies krijgen met veel ledensteun. En natuurlijk dat de landelijke partij gewoon mensen kan verplaatsen als een goede wethouder.
Zeker. Ik begrijp dat niet alles is, maar 15 procent is toch beter dan 0, en buiten dat zijn verkiezingsposters en facebook pagina's etcetera naar mijn mening toch makkelijker te regelen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:32 schreef borisz het volgende:
[..]
Nou ik ben penningmeester van een lokale afdeling. 15% van onze inkomsten komen van Landelijk. De overige 85 zijn toch de afdrachten van onze raadsleden en wethouder.
Er is wat meer netwerk, maar in euro's moeten we het toch zelf bij elkaar verdienen.
We zijn de SP niet, maar ja daar gaat alles via Amersfoort
We hebben wel een makkelijke tool om plaatjes in de huisstijl te gieten idd.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zeker. Ik begrijp dat niet alles is, maar 15 procent is toch beter dan 0, en buiten dat zijn verkiezingsposters en facebook pagina's etcetera naar mijn mening toch makkelijker te regelen.
Dat vind ik eerlijk gezegd een argument om de landelijke partij te stemmen. In Ermelo weet ik van een jaar of 12 geleden in elk geval van een lokale ondernemer die de lokale partij volledig in zijn zak had. Zal wel in veel meer plaatsen gebeuren, omdat zo'n partij misschien wel de helft van zijn budget uit 1 bron krijgt. Vind ik eerlijk gezegd een gevaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:28 schreef hollandia02 het volgende:
Wat wel een dingetje is, is dat lokale partijen alles uit het handje moeten betalen. (Of een rijke ondernemer die wilt bijspringen, maar dat kan net zo goed landelijk.)
Terwijl de landelijke partijen natuurlijk dikke partij subsidies krijgen met veel ledensteun. En natuurlijk dat de landelijke partij gewoon mensen kan verplaatsen als een goede wethouder.
Heb je gelijk in maar in veel SGP en CDA/soms VVD gemeenschappen heb je uiteraard ook rijke boeren die waarschijnlijk een aanzienlijk deel van de kas spekken.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd een argument om de landelijke partij te stemmen. In Ermelo weet ik van een jaar of 12 geleden in elk geval van een lokale ondernemer die de lokale partij volledig in zijn zak had. Zal wel in veel meer plaatsen gebeuren, omdat zo'n partij misschien wel de helft van zijn budget uit 1 bron krijgt. Vind ik eerlijk gezegd een gevaar.
Dat is maar gissen hé. Maar een lokaal persoon met veel geld kan evengoed in een gemeentelijke afdeling van een landelijke partij ongezond veel invloed hebben hoor. Het is geen argument voor of tegen lokale partijen.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:06 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in maar in veel SGP en CDA/soms VVD gemeenschappen heb je uiteraard ook rijke boeren die waarschijnlijk een aanzienlijk deel van de kas spekken.
Maar criminelen in de lokale politiek komen wel vaker voor dan je denkt schat ik zomaar, drugsgeld etc.
Nee dat klopt, had ik ook hiervoor gezegd met bijvoorbeeld een rijke boer in een SGP/VVD/CDA gemeente.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat is maar gissen hé. Maar een lokaal persoon met veel geld kan evengoed in een gemeentelijke afdeling van een landelijke partij ongezond veel invloed hebben hoor. Het is geen argument voor of tegen lokale partijen.
Of een rijke IT'er die de lokale D66 fractie spekt, of een invloedrijke familie bouwondernemers die de CU afdeling spekt, of een dominant aanwezige persoonlijkheid die zijn mening doordrukt bij de lokale afdeling van het CDA, of een manipulator die de lokale afdeling van de VVD bespeeld. Het kan allemaal, zowel bij gemeentelijke afdelingen van een landelijke partij en bij een lokale partij. En het hoeft niet eens met geld te maken te hebben.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:28 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee dat klopt, had ik ook hiervoor gezegd met bijvoorbeeld een rijke boer in een SGP/VVD/CDA gemeente.
Dit is dus echt niet waar ook lokale afdelingen van partijen moeten hun campagne geld zelf bij elkaar sparen. dat gaat meestal door afdrachten vanuit de raadsleden en eventuele wethouder.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:28 schreef hollandia02 het volgende:
delijke partijen natuurlijk dikke partij subsidies krijgen met veel ledensteun. En natuurlijk dat de landelijke partij gewoon mensen kan verplaatsen als een goede wethouder.
De lokale afdeling gaat er voor zorgen dat er een gekozen burgemeester komtquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:02 schreef Hexagon het volgende:
Meneer Bekkema van de FvD in Den Bosch is wel een toppertje![]()
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)ische-gang-van-zaken
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:02 schreef Hexagon het volgende:
Meneer Bekkema van de FvD in Den Bosch is wel een toppertje![]()
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)ische-gang-van-zaken
quote:Op de vraag hoe het volgens de 27-jarige lijsttrekker komt dat andere partijen FVD al van te voren uitsluiten zegt hij het volgende: “Dat is iets wat gebaseerd is op landelijk beleid terwijl wij een lokale partij zijn”.
quote:“Wij staan pal achter het landelijk beleid. Als dat de reden is voor de uitsluiting blijf ik dat een ondemocratische gang van zaken vinden.”
Nouja je zou daar zelfs nog een verhaal op kunnen hebben. We weten immers niet welke verandering Den Haag gaat doorvoeren nu het uit de grondwet en mogelijk komt er de nodige vrijheid voor gemeenten om zelf een procedure te bepalen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
De lokale afdeling gaat er voor zorgen dat er een gekozen burgemeester komt
Oh, uiteraard, het lag aan de interviewer en niet aan zijn antwoordenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zet een onervaren beginnend politicus in een kruisverhoor, interview kan ik het niet noemen, en de persoon zal steken laten vallen. Ik vond het nogal een beschamende vertoning zowel van lijsttrekker als van interviewer.
Wat begrijp je niet aan; "Ik vond het nogal een beschamende vertoning zowel van lijsttrekker als van interviewer"?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, uiteraard, het lag aan de interviewer en niet aan zijn antwoorden
Als je niet geschikt bent om vragen te beantwoorden die iedereen van te voren kan bedenken, ben je een hele slechte lijsttrekker. En dit was natuurlijk alles behalve een kruisverhoor, dit waren de meest standaard inkopvragen. Bij een kruisverhoor (of een interviewer die er wat dieper op in was gegaan) had deze figuur een veel groter probleem gehad.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zet een onervaren beginnend politicus in een kruisverhoor, interview kan ik het niet noemen, en de persoon zal steken laten vallen. Ik vond het nogal een beschamende vertoning zowel van lijsttrekker als van interviewer.
Nou, ik ben het er wel mee eens dat het aan beiden ligt. Het ontbreekt bij de geïnterviewde FvD’er natuurlijk aan een goed verhaal, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de interviewer meer gericht is op het afkraken van geïnterviewde dan dat hij oprecht interesse toont in de ander. Ik vind een FvD’er die hard onderuit gaat mooi om te zien hoor maar ik vond deze opstelling van de interviewer eerlijk gezegd niet echt fair.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, uiteraard, het lag aan de interviewer en niet aan zijn antwoorden
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je niet geschikt bent om vragen te beantwoorden die iedereen van te voren kan bedenken, ben je een hele slechte lijsttrekker.
Dit was idd geen kruisverhoor aangezien er maar 1 iemand vragen stelde. Maar het was wel duidelijk dat er van een normaal interview geen sprake was en dat er ook geen enkele intentie bij de interviewer was om tot een normaal interview te komen. Wellicht dat het zijn stijl is, dat weet ik niet.quote:En dit was natuurlijk alles behalve een kruisverhoor, dit waren de meest standaard inkopvragen. Bij een kruisverhoor (of een interviewer die er wat dieper op in was gegaan) had deze figuur een veel groter probleem gehad.
Dat was blijkbaar nog niet zo in alle gemeenten, daarom wettelijk verplicht vanaf 1 juli dit jaar: https://www.rijksoverheid(...)dereen-onder-18-jaarquote:Op woensdag 9 maart 2022 12:30 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het mooiste vond ik nog wel de opmerking dat de bibliotheek voor kinderen tot 18 gratis zou moeten zijn![]()
![]()
En dat heeft dan nog zelf kinderen ook...
Nou hier in Den Bosch (waar die man gaat proberen om in de gemeenteraad te komen) al héééél lang.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was blijkbaar nog niet zo in alle gemeenten, daarom wettelijk verplicht vanaf 1 juli dit jaar: https://www.rijksoverheid(...)dereen-onder-18-jaar
Wie verteld het hem?quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:36 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
En de prijs voor beste verkiezingsposter gaat naarrrrrrr...
[ twitter ]
heb het ook niet over jouquote:Op woensdag 9 maart 2022 14:06 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
[..]
Ik weet dat dit van Van Kooten & De Bie is.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:09 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
[..]
Heb je het over de tweet zelf? Want die heb ik zelf geschreven.
Wauw. Mag ik je aanraken? Je bent nu officieel middelmatig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Benoemingsbrief tot stembureaulid is binnen!
Goed bezig! Toppie, weet je al wat je rol is? En moet je ook tellen aan het eind?quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ja ik moet ook tellen. En het is al de vierde of vijfde keer dat ik meedoe, we wisselen altijd wel af. Je wordt anders helemaal tuureluurs van die ID-checks...quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Goed bezig! Toppie, weet je al wat je rol is? En moet je ook tellen aan het eind?
Maak er een mooie dag van. Succes met de belangrijke taak van het begeleiden van dit mooie democratische proces.quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:34 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ja ik moet ook tellen. En het is al de vierde of vijfde keer dat ik meedoe, we wisselen altijd wel af. Je wordt anders helemaal tuureluurs van die ID-checks...
Ik kreeg hem een kleine week terug. Feest.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
39 zetels, 17 partijen, 5 partijen met 50 kandidaten en 2 met 40quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:34 schreef Dagoduck het volgende:
Een partij hier heeft 43 namen op de lijst staan. In een gemeente met 31 zetels.
Leuk! Ik mag ook weer 3 dagen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |