abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:05:37 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087301
Ik denk dat Groenlinks zich in de grootste steden wel redelijk gaat handhaven dus dan kan Klaver wel aanblijven.

Voor Marijnissen zal het vervelender worden maar die krijg je niet zo makkelijk weg.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:13:58 #252
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204087411
opkomstenuitslag.nl

Iemand een reden dat Den Haag hoger staat dan steden als Eindhoven, Groningen en Utrecht? Terwijl een meer vergelijkbare stad als Rotterdam veel minder opkomst heeft.

Nijmegen trouwens lekker hoog voor een stad.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:15:32 #253
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204087433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Groenlinks zich in de grootste steden wel redelijk gaat handhaven dus dan kan Klaver wel aanblijven.

Voor Marijnissen zal het vervelender worden maar die krijg je niet zo makkelijk weg.
Ik denk dat het CDA het ook lastig gaat krijgen overal. In mijn Brabantse plattelands gemeente is de fractievoorzitter bang bijvoorbeeld of die überhaupt 1 zetel gaat halen, en zo zijn er meer gemeentes.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_204087560
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik denk dat het CDA het ook lastig gaat krijgen overal. In mijn Brabantse plattelands gemeente is de fractievoorzitter bang bijvoorbeeld of die überhaupt 1 zetel gaat halen, en zo zijn er meer gemeentes.
Ja, maar minister Hoekstra loopt geen risico. Pas over 2/3 jaar als de nieuwe leider van het CDA moet worden gekozen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:25:40 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087599
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het CDA op het platteland zich ook wel zal handhaven en het vooral in de middelgrote tot grote gemeentes zwaar krijgt. In de meer plattelandsgemeenten werkt hun strategie om uit ieder dorp een lokale coryfee op de lijst te zitten wel goed. Maar in wat grotere plaatsen werkt dat niet zo goed.

Ik denk dat Groenlinks wel zetels zal kwijtraken in de wat kleinere steden.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:28:44 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087651
Het treurige voor de SP in Eindhoven is dat ze niet meer worden uitgenodigd bij enkele debatten met grotere partijen. Vroeger waren dat altijd standaard PvdA, VVD, CDA, D66, Groenlinks en de SP. Maar bij de debatten met de groteren de afgelopen tijd werd de SP iet uitgenodigd.

Niet dat die lokale debatten nou het verschil maken maar het tekent wel de sfeer rondom de SP.
pi_204087681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het CDA op het platteland zich ook wel zal handhaven en het vooral in de middelgrote tot grote gemeentes zwaar krijgt. In de meer plattelandsgemeenten werkt hun strategie om uit ieder dorp een lokale coryfee op de lijst te zitten wel goed. Maar in wat grotere plaatsen werkt dat niet zo goed.

Ik denk dat Groenlinks wel zetels zal kwijtraken in de wat kleinere steden.
Ook op het platteland zal het allemaal wel flink teruglopen voor het CDA.
pi_204087778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoorde op de radio dat dat wel eens mee kon vallen, niet zo erg als in de landelijke peilingen, oa omdat lokale CDA het vaak wel redelijk doet bestuurlijk en BBB niet meedoet.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:37:18 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee dat denk ik dus niet wanneer ze hun vaste plattelands-strategie inzetten. Het CDA zet dan uit ieder dorp er een dorpsraadvertegenwoordiger, scoutinghoofd, carnavalsprins of voetbalclubvoorzitter op de lijst. En dat is iets dat andere partijen doorgaans niet lukt omdat ze nauwelijks leden of contacten in dorpen hebben. En daarmee scoort het CDA altijd goed in dat soort gemeenten.

Het bewijs zag je daarvoor in Land van Cuijk in november. Het CDA was daar heer en meester door die aanpak.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:40:06 #260
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204087827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hoorde op de radio dat dat wel eens mee kon vallen, niet zo erg als in de landelijke peilingen, oa omdat lokale CDA het vaak wel redelijk doet bestuurlijk en BBB niet meedoet.
Veel lokale CDA fracties staan qua beleid 1 op 1 met BBB en in een stuk of 20 landbouwgemeenten heeft een lokale partij zich BBBBondgenoot genoemd. Boeren in andere gemeenten kiezen ook vaker voor een lokale partij die het stokje overneemt.

Want buiten het christendom en het boerenleven blijft er weinig over om op het CDA te stemmen. En dat zie je ook bij de laatste Kamerverkiezingen en de huidige peilingen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:44:01 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087864
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:40 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Veel lokale CDA fracties staan qua beleid 1 op 1 met BBB en in een stuk of 20 landbouwgemeenten heeft een lokale partij zich BBBBondgenoot genoemd. Boeren in andere gemeenten kiezen ook vaker voor een lokale partij die het stokje overneemt.

Want buiten het christendom en het boerenleven blijft er weinig over om op het CDA te stemmen. En dat zie je ook bij de laatste Kamerverkiezingen en de huidige peilingen.
CDA is vooral sterk als het gaat om klassiek verenigingsleven. Dat speelt in plattelandsgebieden een vrij sterke rol.
pi_204087871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat denk ik dus niet wanneer ze hun vaste plattelands-strategie inzetten. Het CDA zet dan uit ieder dorp er een dorpsraadvertegenwoordiger, scoutinghoofd, scoutinghoofd of voetbalclubvoorzitter op de lijst. En dat is iets dat andere partijen doorgaans niet lukt omdat ze nauwelijks leden of contacten in dorpen hebben. En daarmee scoort het CDA altijd goed in dat soort gemeenten.

Het bewijs zag je daarvoor in Land van Cuijk in november. Het CDA was daar heer en meester door die aanpak.
De VVD zal toch ook wel wat lokale bekenden hebben om op de lijst te zetten?

CDA heeft wel als voordeel dat de ijzeren voorraad CDA-stemmers vaak wel naar de stembus gaan, terwijl anderen misschien thuisblijven.

Land van Cuijk was het opkomstpercentage ook onder de 50%. En Land van Cuijk is ook wel echt 'n gebied met relatief veel "ijzeren voorraad" van het CDA.

Dat BBB niet meedoet, is wel een voordeel voor het CDA.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:47:57 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204087921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
De VVD zal toch ook wel wat lokale bekenden hebben om op de lijst te zetten?

Dat klopt maar meestal zit de meeste VVD-aanhang in de centrale kern van zo'n gemeente en veel minder in dorpen. Dus daar hebben ze veel minder contacten. En VVD'er zijn meestal wat meer individualisten en minder verenigingstypes.
pi_204087994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:40 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot BBB of veel van die gemeentelijke partners heeft de lokale CDA vaak wel daadwerkelijk ervaring met het leveren van een constructieve bijdrage aan de gemeenten het leveren van wethouders. We gaan het zien. Maar de verwachting is dat het CDA gemeentelijk niet zulke klappen gaat krijgen als in de landelijke peilingen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:52:45 #265
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204087995
Ik stond gisteren al voor een gesloten deur, maar een derde van de stembureaus is open hier op maandag en dinsdag blijkbaar. Woensdag nog maar eens proberen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 14:02:44 #266
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204088115
quote:
81s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik stond gisteren al voor een gesloten deur, maar een derde van de stembureaus is open hier op maandag en dinsdag blijkbaar. Woensdag nog maar eens proberen.
De smiley naast je naam spreekt boekdelen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 14:20:40 #267
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204088330
Net gestemd. Mijn god wat zaten daar een autistisch mensen zeg. 0 uitleg waar ik heen moest en hoe alles werkte. Deed zo'n beetje alles fout geloof ik :')
Ze zitten je alleen wat schaapachtig aan te kijken. Ze hadden net zo goed thuis kunnen blijven
Daar melden, tafel verderop biljetten halen, potlood terug naar de juiste persoon, zelf biljetten in container doen, verkeerde kant op lopen
pi_204088486
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Net gestemd. Mijn god wat zaten daar een autistisch mensen zeg. 0 uitleg waar ik heen moest en hoe alles werkte. Deed zo'n beetje alles fout geloof ik :')
Ze zitten je alleen wat schaapachtig aan te kijken. Ze hadden net zo goed thuis kunnen blijven
Daar melden, tafel verderop biljetten halen, potlood terug naar de juiste persoon, zelf biljetten in container doen, verkeerde kant op lopen
En jij bent zelf niet in staat vragen te stellen of om uitleg te vragen?
  dinsdag 15 maart 2022 @ 14:51:12 #269
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204088684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:32 schreef DW457 het volgende:

[..]
En jij bent zelf niet in staat vragen te stellen of om uitleg te vragen?
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat pro actief al wordt gedaan en niet als een schaap wachtend gaat zijn totdat ik elke keer moet vragen: en nu?

Zij doen dit 3 dagen fulltime maar ik 2 minuten per 4 jaar
pi_204089483
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat pro actief al wordt gedaan en niet als een schaap wachtend gaat zijn totdat ik elke keer moet vragen: en nu?

Waarom zou je dit persé bij hun neerleggen in plaats van zelf je verantwoordelijkheid te nemen? Ze kunnen niet bij alle stemmers dit gaan doen, dat is dodelijk vermoeiend en ze maken al lange dagen. Helemaal morgen, wanneer ze daarna ook moeten tellen. Daarbij is het geen hogere wiskunde, dus mogen ze er ook wel van uit gaan dat je dit snapt. Zo niet, dan kan je het inderdaad vragen. Ik zie hier geen probleem in.
pi_204089533
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Even voor mijn begrip. Wat vereist er uitleg aan naar de tafel lopen, papieren laten zien, stembiljet krijgen, invullen en in de bus gooien? Hoe eenvoudig wil je het hebben?
zie email 27 oktober
pi_204089792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Even voor mijn begrip. Wat vereist er uitleg aan naar de tafel lopen, papieren laten zien, stembiljet krijgen, invullen en in de bus gooien? Hoe eenvoudig wil je het hebben?
En dan die stembureauleden wegzetten als 'autistische mensen'.
pi_204089823
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
In tegenstelling tot BBB of veel van die gemeentelijke partners heeft de lokale CDA vaak wel daadwerkelijk ervaring met het leveren van een constructieve bijdrage aan de gemeenten het leveren van wethouders. We gaan het zien. Maar de verwachting is dat het CDA gemeentelijk niet zulke klappen gaat krijgen als in de landelijke peilingen.
ja dat denk ik ook. ik denk dat het CDA in de grote steden wel echt klappen gaat krijgen en dat ze in amsterdam en dergelijke niet meer terugkomen in de raad. maar in de kleinere en middelgrote gemeentes dat verlies een stuk minder gaat zijn. omdat het CDA daar echt is geworteld in de sameleving.

neem mijn gemeente als voorbeeld. wij hebben 82.000 inwoners verdeeld over 13 kernen en je ziet gewoon dat er heel veel mensen die sociaal maatschappelijk actief zijn CDA lid zijn en op de lijst staan. Daarbij komt dat iedereen op de CDA lijst ook een persoonlijke campagne voert. met eigen onder andere. flyers, advertenties en spandoeken. dus ik verwacht dat ze vanuit daar nog wel veel stemmen halen. de lokale Lijstrekker gaat er zelfs vanuit dat ze 10 zetels gaan halen dat is 1 meer dan dat ze nu hebben. Zelf denk ik dat dat wel erg veel is maar 8 of 7 zetels moet dan zeker te doen zijn. (en daarmee gaan ze denk ik nog steeds de grootste zijn)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:28:43 #274
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204089840

ik weet het niet,

thema's zoals biomassa centrales word gewoon keihard overgeslagen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204089865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:24 schreef DW457 het volgende:

[..]
En dan die stembureauleden wegzetten als 'autistische mensen'.
Ze zouden eigenlijk z'n stempas ter plekke moeten verscheuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')