Ik denk dat het CDA het ook lastig gaat krijgen overal. In mijn Brabantse plattelands gemeente is de fractievoorzitter bang bijvoorbeeld of die überhaupt 1 zetel gaat halen, en zo zijn er meer gemeentes.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Groenlinks zich in de grootste steden wel redelijk gaat handhaven dus dan kan Klaver wel aanblijven.
Voor Marijnissen zal het vervelender worden maar die krijg je niet zo makkelijk weg.
Ja, maar minister Hoekstra loopt geen risico. Pas over 2/3 jaar als de nieuwe leider van het CDA moet worden gekozen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk dat het CDA het ook lastig gaat krijgen overal. In mijn Brabantse plattelands gemeente is de fractievoorzitter bang bijvoorbeeld of die überhaupt 1 zetel gaat halen, en zo zijn er meer gemeentes.
Ik denk juist dat het CDA op het platteland zich ook wel zal handhaven en het vooral in de middelgrote tot grote gemeentes zwaar krijgt. In de meer plattelandsgemeenten werkt hun strategie om uit ieder dorp een lokale coryfee op de lijst te zitten wel goed. Maar in wat grotere plaatsen werkt dat niet zo goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk dat het CDA het ook lastig gaat krijgen overal. In mijn Brabantse plattelands gemeente is de fractievoorzitter bang bijvoorbeeld of die überhaupt 1 zetel gaat halen, en zo zijn er meer gemeentes.
Ook op het platteland zal het allemaal wel flink teruglopen voor het CDA.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het CDA op het platteland zich ook wel zal handhaven en het vooral in de middelgrote tot grote gemeentes zwaar krijgt. In de meer plattelandsgemeenten werkt hun strategie om uit ieder dorp een lokale coryfee op de lijst te zitten wel goed. Maar in wat grotere plaatsen werkt dat niet zo goed.
Ik denk dat Groenlinks wel zetels zal kwijtraken in de wat kleinere steden.
Hoorde op de radio dat dat wel eens mee kon vallen, niet zo erg als in de landelijke peilingen, oa omdat lokale CDA het vaak wel redelijk doet bestuurlijk en BBB niet meedoet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook op het platteland zal het allemaal wel flink teruglopen voor het CDA.
Nee dat denk ik dus niet wanneer ze hun vaste plattelands-strategie inzetten. Het CDA zet dan uit ieder dorp er een dorpsraadvertegenwoordiger, scoutinghoofd, carnavalsprins of voetbalclubvoorzitter op de lijst. En dat is iets dat andere partijen doorgaans niet lukt omdat ze nauwelijks leden of contacten in dorpen hebben. En daarmee scoort het CDA altijd goed in dat soort gemeenten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook op het platteland zal het allemaal wel flink teruglopen voor het CDA.
Veel lokale CDA fracties staan qua beleid 1 op 1 met BBB en in een stuk of 20 landbouwgemeenten heeft een lokale partij zich BBBBondgenoot genoemd. Boeren in andere gemeenten kiezen ook vaker voor een lokale partij die het stokje overneemt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoorde op de radio dat dat wel eens mee kon vallen, niet zo erg als in de landelijke peilingen, oa omdat lokale CDA het vaak wel redelijk doet bestuurlijk en BBB niet meedoet.
CDA is vooral sterk als het gaat om klassiek verenigingsleven. Dat speelt in plattelandsgebieden een vrij sterke rol.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Veel lokale CDA fracties staan qua beleid 1 op 1 met BBB en in een stuk of 20 landbouwgemeenten heeft een lokale partij zich BBBBondgenoot genoemd. Boeren in andere gemeenten kiezen ook vaker voor een lokale partij die het stokje overneemt.
Want buiten het christendom en het boerenleven blijft er weinig over om op het CDA te stemmen. En dat zie je ook bij de laatste Kamerverkiezingen en de huidige peilingen.
De VVD zal toch ook wel wat lokale bekenden hebben om op de lijst te zetten?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat denk ik dus niet wanneer ze hun vaste plattelands-strategie inzetten. Het CDA zet dan uit ieder dorp er een dorpsraadvertegenwoordiger, scoutinghoofd, scoutinghoofd of voetbalclubvoorzitter op de lijst. En dat is iets dat andere partijen doorgaans niet lukt omdat ze nauwelijks leden of contacten in dorpen hebben. En daarmee scoort het CDA altijd goed in dat soort gemeenten.
Het bewijs zag je daarvoor in Land van Cuijk in november. Het CDA was daar heer en meester door die aanpak.
Dat klopt maar meestal zit de meeste VVD-aanhang in de centrale kern van zo'n gemeente en veel minder in dorpen. Dus daar hebben ze veel minder contacten. En VVD'er zijn meestal wat meer individualisten en minder verenigingstypes.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
De VVD zal toch ook wel wat lokale bekenden hebben om op de lijst te zetten?
In tegenstelling tot BBB of veel van die gemeentelijke partners heeft de lokale CDA vaak wel daadwerkelijk ervaring met het leveren van een constructieve bijdrage aan de gemeenten het leveren van wethouders. We gaan het zien. Maar de verwachting is dat het CDA gemeentelijk niet zulke klappen gaat krijgen als in de landelijke peilingen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Veel lokale CDA fracties staan qua beleid 1 op 1 met BBB en in een stuk of 20 landbouwgemeenten heeft een lokale partij zich BBBBondgenoot genoemd. Boeren in andere gemeenten kiezen ook vaker voor een lokale partij die het stokje overneemt.
Want buiten het christendom en het boerenleven blijft er weinig over om op het CDA te stemmen. En dat zie je ook bij de laatste Kamerverkiezingen en de huidige peilingen.
De smiley naast je naam spreekt boekdelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Ik stond gisteren al voor een gesloten deur, maar een derde van de stembureaus is open hier op maandag en dinsdag blijkbaar. Woensdag nog maar eens proberen.
En jij bent zelf niet in staat vragen te stellen of om uitleg te vragen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Net gestemd. Mijn god wat zaten daar een autistisch mensen zeg. 0 uitleg waar ik heen moest en hoe alles werkte. Deed zo'n beetje alles fout geloof ik![]()
Ze zitten je alleen wat schaapachtig aan te kijken. Ze hadden net zo goed thuis kunnen blijven
Daar melden, tafel verderop biljetten halen, potlood terug naar de juiste persoon, zelf biljetten in container doen, verkeerde kant op lopen
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat pro actief al wordt gedaan en niet als een schaap wachtend gaat zijn totdat ik elke keer moet vragen: en nu?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
En jij bent zelf niet in staat vragen te stellen of om uitleg te vragen?
Waarom zou je dit persé bij hun neerleggen in plaats van zelf je verantwoordelijkheid te nemen? Ze kunnen niet bij alle stemmers dit gaan doen, dat is dodelijk vermoeiend en ze maken al lange dagen. Helemaal morgen, wanneer ze daarna ook moeten tellen. Daarbij is het geen hogere wiskunde, dus mogen ze er ook wel van uit gaan dat je dit snapt. Zo niet, dan kan je het inderdaad vragen. Ik zie hier geen probleem in.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat pro actief al wordt gedaan en niet als een schaap wachtend gaat zijn totdat ik elke keer moet vragen: en nu?
Zij doen dit 3 dagen fulltime maar ik 2 minuten per 4 jaar
Even voor mijn begrip. Wat vereist er uitleg aan naar de tafel lopen, papieren laten zien, stembiljet krijgen, invullen en in de bus gooien? Hoe eenvoudig wil je het hebben?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan maar ik mag er toch vanuit gaan dat dat pro actief al wordt gedaan en niet als een schaap wachtend gaat zijn totdat ik elke keer moet vragen: en nu?
Zij doen dit 3 dagen fulltime maar ik 2 minuten per 4 jaar
En dan die stembureauleden wegzetten als 'autistische mensen'.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip. Wat vereist er uitleg aan naar de tafel lopen, papieren laten zien, stembiljet krijgen, invullen en in de bus gooien? Hoe eenvoudig wil je het hebben?
ja dat denk ik ook. ik denk dat het CDA in de grote steden wel echt klappen gaat krijgen en dat ze in amsterdam en dergelijke niet meer terugkomen in de raad. maar in de kleinere en middelgrote gemeentes dat verlies een stuk minder gaat zijn. omdat het CDA daar echt is geworteld in de sameleving.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
In tegenstelling tot BBB of veel van die gemeentelijke partners heeft de lokale CDA vaak wel daadwerkelijk ervaring met het leveren van een constructieve bijdrage aan de gemeenten het leveren van wethouders. We gaan het zien. Maar de verwachting is dat het CDA gemeentelijk niet zulke klappen gaat krijgen als in de landelijke peilingen.
Ze zouden eigenlijk z'n stempas ter plekke moeten verscheuren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
En dan die stembureauleden wegzetten als 'autistische mensen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |