SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Diederik gaat iets te snel in zijn verhaal maar hij is ook positief
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hoezo gaat ie te snel?
Het ziet er ook enorm positief uit, alles, op de breedtevisie en het lef van de overheid naOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dood topic genot, corona is klaar met ons~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
We gunnen de mods ook wat rust na vrijdagquote:Op zondag 16 januari 2022 18:35 schreef R-woud93 het volgende:
Dood topic genot, corona is klaar met onsJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
COR blijft gewoon open.quote:Op zondag 16 januari 2022 18:35 schreef R-woud93 het volgende:
Dood topic genot, corona is klaar met onsWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Nouja hij geeft allerlei argumenten die nadelig zijn en sluit vervolgens af met dus het ziet er veel beter uit met omikron.quote:Op zondag 16 januari 2022 17:55 schreef Molo het volgende:
Hoezo gaat ie te snel?
Het ziet er ook enorm positief uit, alles, op de breedtevisie en het lef van de overheid na
Volgens mij is hij iets te enthousiast geweest tijdens het typen. Dat bedoelde ik meerVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vind wel dat die anti QR demonstratie averechts werk doordat idioten als Willrm Engel en Bryan Roy ertussen lopen en het hoogste woord voeren.
Dat soort beeldvorming zorgt ervoor dat normale mensen die QR niet willen de andere kant op bewegen en juist voor worden.
Je zou een soort demonstratie moeten kunnen hebben zonder dat het gekaapt worden door idioten,werklozen, tokkies of extreem rechts.![]()
Argumenten die nadelig zijn? Oh die lees ik er niet inquote:Op zondag 16 januari 2022 18:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja hij geeft allerlei argumenten die nadelig zijn en sluit vervolgens af met dus het ziet er veel beter uit met omikron.
Volgens mij is hij iets te enthousiast geweest tijdens het typen. Dat bedoelde ik meerOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat speelt al ruim anderhalf jaar jaquote:Op zondag 16 januari 2022 19:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind wel dat die anti QR demonstratie averechts werk doordat idioten als Willrm Engel en Bryan Roy ertussen lopen en het hoogste woord voeren.
Dat soort beeldvorming zorgt ervoor dat normale mensen die QR niet willen de andere kant op bewegen en juist voor worden.
Je zou een soort demonstratie moeten kunnen hebben zonder dat het gekaapt worden door idioten,werklozen, tokkies of extreem rechts.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 19:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over hoe het nu gaat in Zuid-Afrika hoor je eigenlijk ook niks meer.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Engeland ook niet. Besmettingen dalen daar hard.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over hoe het nu gaat in Zuid-Afrika hoor je eigenlijk ook niks meer.![]()
Daar is het wel weer zo goed als voorbij, dus niet boeiend om te melden.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.welt.de/vermi(...)auf-drei-Monate.html
In Duitsland wordt de lengte van het herstelbewijs ingekort naar 3 maanden.
Subforum kan nog wel even open blijven want de Duitstalige wereld rent als lemmings van de rots af en Nederland huppelt er achteraan.![]()
Is niet een verhaal dat je kan gebruiken om beperkingen hier goed te pratenquote:Op zondag 16 januari 2022 19:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
![]()
Wow, iedereen moet aan de prik. Bizar, uit meerdere onderzoeken is gebleken dat je na een coronabesmetting prima beschermd bent.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:59 schreef Vasilevski het volgende:
uitsland wordt de lengte van het herstelbewijs ingekort naar 3 maanden.
Subforum kan nog wel even open blijven want de Duitstalige wereld rent als lemmings van de rots af en Nederland huppelt er achteraan.![]()
![]()
Het gaat dan ook niet om 'the science'. Ze verzinnen allerlei termijnen om die boosters erdoorheen te drukken. De 'science' wordt aangepast aan de politieke wil. Er is nul komma nul bewijs dat je na 3 maanden meer antilichamen kwijt bent dan na een vaccinatie of booster.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:59 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.welt.de/vermi(...)auf-drei-Monate.html
In Duitsland wordt de lengte van het herstelbewijs ingekort naar 3 maanden.
Subforum kan nog wel even open blijven want de Duitstalige wereld rent als lemmings van de rots af en Nederland huppelt er achteraan.
Daarom moet je als gewone man al die 'deskundigen' niet geloven of serieus nemen. Zelfs onze Jaap riep dat mondkapjes geen effect hadden omdat er een tekort aan was!![]()
Viel me ook op.quote:Op zondag 16 januari 2022 18:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja hij geeft allerlei argumenten die nadelig zijn en sluit vervolgens af met dus het ziet er veel beter uit met omikron.
Volgens mij is hij iets te enthousiast geweest tijdens het typen. Dat bedoelde ik meerare we infinite or am I alone![]()
Protest is wel al gestart vanaf het begin, anderhalf jaar geleden. Wat meer op gang vanaf een jaar geleden ofzo. Toen het nog ontkend werd dat het gemaakt werd en ook weggestopt/gebagatelliseerd qua protestenquote:Op zondag 16 januari 2022 20:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er wordt al 1,5? Jaar geprotesteerd tegen de QR maatschappij?
Meer ex-neukertjes van Gordon dan besmettingen onderhandquote:Op zondag 16 januari 2022 20:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Gordon wist al snel dat dit een gidsland zou worden.
COR is ontzettend irrelevant aan het worden na The Voice. Is er niet nog een variantje uit een hoed te toveren zodat de aandacht weer teruggebracht wordt want een pandemie is voor niemand leuk ipv nobody cares, intensive non care.
“We gaan weer terug naar Wendy. “Go hard or go home![]()
ik vraag mij af als Pfizer en Moderna hun omikron vaccin af hebben, hoeveel invloed zij hebben op regeringen om hun vaccin te verkopen?![]()
Okee nou dan is het nu echt einde era COVIDquote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Gordon moet alleen wel oppassen met neukertjes in Zuid Afrika. Nogal veel HIV daar.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Meer ex-neukertjes van Gordon dan besmettingen onderhand![]()
Macron heeft ook allang toegegeven dat wat hij nu doet in Frankrijk puur is om niet-gevaccineerden te pesten en ze over de streep te trekken om toch een vaccin te nemen. Dit soort grapjes hebben inderdaad weinig meer met wetenschap te maken.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om 'the science'. Ze verzinnen allerlei termijnen om die boosters erdoorheen te drukken. De 'science' wordt aangepast aan de politieke wil. Er is nul komma nul bewijs dat je na 3 maanden meer antilichamen kwijt bent dan na een vaccinatie of booster.
Daarom moet je als gewone man al die 'deskundigen' niet geloven of serieus nemen. Zelfs onze Jaap riep dat mondkapjes geen effect hadden omdat er een tekort aan was!
Een besmetting is effectiever dan een vaccin, maar de besmetting is korter geldig als het vaccin… logica is ver te zoeken![]()
Gelukkig zitten in die afkickklinieken daar doorgaans alleen blanken.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gordon moet alleen wel oppassen met neukertjes in Zuid Afrika. Nogal veel HIV daar.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Waar beschermt dat Omicron vaccin tegen dan, een loopneus?quote:Op zondag 16 januari 2022 20:29 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag mij af als Pfizer en Moderna hun omikron vaccin af hebben, hoeveel invloed zij hebben op regeringen om hun vaccin te verkopen?![]()
Volgens mij batst hij niet echt Couleur Localequote:Op zondag 16 januari 2022 20:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gordon moet alleen wel oppassen met neukertjes in Zuid Afrika. Nogal veel HIV daar.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tot op zekere hoogte kan dat ook, als je als organisatie zegt dat je bepaalde zaken absoluut niet verwelkomt in een demonstratie. Dan heb je alleen wel een veel kleinere demonstratiequote:Op zondag 16 januari 2022 19:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je zou een soort demonstratie moeten kunnen hebben zonder dat het gekaapt worden door idioten,werklozen, tokkies of extreem rechts..
Maar weldenkende mensen als Femke Halsema, die ironisch genoeg waarschijnlijk als geen ander gehaat wordt onder de demonstranten, keren zich ook tegen 2G. Mogelijkheden zijn er zeker.![]()
tegen de verschijnselen van omikron en die zijn griepachtig. dan moet je dus denken dat mensen uit de griepprikpool het alleen nodig hebben.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar beschermt dat Omicron vaccin tegen dan, een loopneus?![]()
Het vaccin beschermt tegen de Omikron variant waardoor het virus door natuurlijke selectie vanzelf muteert naar een nieuwe variant die wellicht weer meer ziekmakend is?quote:Op zondag 16 januari 2022 20:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar beschermt dat Omicron vaccin tegen dan, een loopneus?Alpha kenny one![]()
Zelfs Zuid Afrika heeft meer ziekenhuis capaciteit als wijquote:![]()
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Is dat zo? Corona is sowieso voor heel veel mensen mild. Vaccin beschermd tegen ziekenhuisopname. Of het ook werkt tegen de verschijnselen weet ik niet. Ik ben gevaccineerd en ik weet dat ik niet in het ziekenhuis kom, maar ik weet niet of het ziektebeeld ook mild gaat zijn doordat ik gevaccineerd ben.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tegen de verschijnselen van omikron en die zijn griepachtig. dan moet je dus denken dat mensen uit de griepprikpool het alleen nodig hebben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Heeft niks met ziekenhuis capaciteit te maken, maar ze hebben gewoon een ontzettend jonge bevolkingquote:Op zondag 16 januari 2022 20:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Zelfs Zuid Afrika heeft meer ziekenhuis capaciteit als wij![]()
Gemiddelde leeftijd zo'n 28 jaar dacht ik. Volgens mij was ZA het enige land dat tijdens de lockdowns minder mensen in het ziekenhuis hadden (mede vanwege het aantal mensen dat niet in het ziekenhuis terecht kwam vanwege alcohol gerelateerde problemen). Ontzettend jammer dat ze in lockdown zijn gegaan in het begin, was een mooie testcase geweest
![]()
![]()
Oke.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tegen de verschijnselen van omikron en die zijn griepachtig. dan moet je dus denken dat mensen uit de griepprikpool het alleen nodig hebben.
Ik zie echt geen enkele medische reden momenteel waarom ik nu nog weer een coronavaccinatie zou moeten. Kan volgens mij beter het virus zelf gewoon een keer pakken, dan heb ik nog wat natuurlijke immuniteit erbij bovenop die drie prikken.![]()
Is er eigenlijk enige medische onderbouwen voor het vaccineren van jonge gezonde mensen om mutaties te voorkomen? Want de WHO is wel ontzettend hard aan het pushen voor het vaccineren van derde wereld landen omdat er anders mutaties kunnen ontstaan... Maar volgens mij hebben de derde wereld landen (vooral Afrika) helemaal niet zoveel problemen met een virus zoals corona en is het vooral de 1e wereld die in paniek schiet om geen enkele reden en stopt het de transmissie verder ook niet.![]()
meerdere groepen mensen hebben een verschillend gezondheidsniveau.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke.
Ik zie echt geen enkele medische reden momenteel waarom ik nu nog weer een coronavaccinatie zou moeten. Kan volgens mij beter het virus zelf gewoon een keer pakken, dan heb ik nog wat natuurlijke immuniteit erbij bovenop die drie prikken.
ben alleen bang dat de Farmaceuten genoeg invloed hebben om iedereen dat vaccin door hun strot te drukken, everything for that money.![]()
Waarom en hoe zou de situatie hier precies anders moeten zijn dan in Californie?quote:Op zondag 16 januari 2022 17:36 schreef Caland het volgende:
[ instagram ]
Diederik gaat iets te snel in zijn verhaal maar hij is ook positief
Altijd zo raar deze uitspraken...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
ik vind dat een verkeerde motivatie. als je nu nog met de oude mix aankomt in een 3de wereldland, dat helpt het niet zoveel.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:46 schreef Anton91 het volgende:
Is er eigenlijk enige medische onderbouwen voor het vaccineren van jonge gezonde mensen om mutaties te voorkomen? Want de WHO is wel ontzettend hard aan het pushen voor het vaccineren van derde wereld landen omdat er anders mutaties kunnen ontstaan... Maar volgens mij hebben de derde wereld landen (vooral Afrika) helemaal niet zoveel problemen met een virus zoals corona en is het vooral de 1e wereld die in paniek schiet om geen enkele reden en stopt het de transmissie verder ook niet.![]()
Volgens mij helpt het in derde wereld landen sowieso niet zoveel want daar kunnen ze prima op natuurlijke wijze (op ouderen/kwetsbaren na) natuurlijke bescherming krijgen. Wij in het westen met onze welvaartsziektes niet zo snel.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat een verkeerde motivatie. als je nu nog met de oude mix aankomt in een 3de wereldland, dat helpt het niet zoveel.![]()
daar hebben ze echt meer obesitasquote:Op zondag 16 januari 2022 20:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom en hoe zou de situatie hier precies anders moeten zijn dan in Californie?
Altijd zo raar deze uitspraken...![]()
Versoepeling van de coronapas in Turkije:https://www.aa.com.tr/en/(...)stic-flights/2474846quote:His statement followed a new notification by Turkiye’s Interior Ministry declaring that unvaccinated people and those not fully vaccinated will no longer have to present PCR test results to access transport facilities, public events, workplaces and schools.
Meer vrijheid onder ome Erdogan dan in Frankrijk, Italië, Duitsland en Oostenrijk.![]()
![]()
Oh zijn we weer overgestapt naar sturen op besmettingen voor de maatregelen?quote:Op zondag 16 januari 2022 20:56 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ja leuk verhaal maar ik wacht toch maar evenquote:Volgens de woordvoerder is er ondanks die onduidelijkheid toch voldoende reden de boosterprik nu te nemen. ,,Het is van groot belang dat zo veel mogelijk mensen een boostervaccinatie halen. Dit geldt voor ouderen, maar ook voor jongeren. Een boostervaccinatie beschermt namelijk niet alleen tegen ernstig ziekteverloop maar ook tegen infectie en overdracht van het virus. Het aantal mensen dat bescherming heeft opgebouwd bepaalt mee hoeveel maatregelen nodig zijn, en dus is het ook voor jongeren van belang de booster te nemen.’’![]()
Voor de liefhebbers. Seizoen 2 is begonnen van Veerkracht: gevecht tegen covid19 op Videoland! Volgen ze het ziekenhuis in Uden:
https://www.videoland.com/player/94311/de-rek-is-eruit/500465Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Turkije gidslandquote:Op zondag 16 januari 2022 20:57 schreef Vasilevski het volgende:
Versoepeling van de coronapas in Turkije:
[..]
https://www.aa.com.tr/en/(...)stic-flights/2474846
Meer vrijheid onder ome Erdogan dan in Frankrijk, Italië, Duitsland en Oostenrijk.![]()
![]()
Lol moesten ze PCR-test te laten zien om OV in te kunnen? En naar school? Dat gaat wel heel erg ver, zelfs voor Erdogan.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
In plaats van gezondheid te benadrukken lekker chanteren.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zijn we weer overgestapt naar sturen op besmettingen voor de maatregelen?
[..]"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Zucht, klas van mijn zoontje in quarantaine. Ik vind het een boel vervelend gedoe voor een inmiddels behoorlijk onschuldige variant.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
We sturen op dat getal dat het minste politieke risico oplevert.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]zie email 27 oktober![]()
zeer onverwacht!quote:Op zondag 16 januari 2022 20:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het erge is dat er inderdaad geen pijl op te trekken valt. Maar goed tegen die tijd is er vast weer een 4e prik voor de liefhebber!quote:Op zondag 16 januari 2022 20:56 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ja leuk verhaal maar ik wacht toch maar even
Gewoon hetzelfde lulverhaal als afgelopen voorjaar nog een keer afsteken, waarom niet? Je zult altijd zien dat er mensen intrappen. Zonder boosters zouden we nu al aan een miljoen miljard besmettingen zitten!quote:Op zondag 16 januari 2022 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]![]()
Even serieuze vraag, wat heeft Bryan Roy gedaan om als gekkie te boek te staan?quote:Op zondag 16 januari 2022 19:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je zou een soort demonstratie moeten kunnen hebben zonder dat het gekaapt worden door idioten,werklozen, tokkies of extreem rechts.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je hebt zijn twitteraccount niet gevolgd? Die is echt helemaal de weg kwijtquote:Op zondag 16 januari 2022 21:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Even serieuze vraag, wat heeft Bryan Roy gedaan om als gekkie te boek te staan?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Rutte bedreigen. Compleet gestoord gedrag online vertonen. Die is nog gekker dan honderden wappies bij elkaar.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Even serieuze vraag, wat heeft Bryan Roy gedaan om als gekkie te boek te staan?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Pfizer moet omzet hebben natuurlijk...quote:Op zondag 16 januari 2022 20:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wow, iedereen moet aan de prik. Bizar, uit meerdere onderzoeken is gebleken dat je na een coronabesmetting prima beschermd bent.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dus hier alleen maar nog positiever...quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Om nog maar te zwijgen over het feit dat er inmiddels al gezegd is dat het vaccin niet zo effectief is tegen de Omicron variant qua transmissie vermindering. Je neemt het vooral voor je eigen bescherming.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]Mij halen ze niet over in ieder geval. Echt, ik kijk er echt niet naar uit om elke paar maanden (maakt niet uit of het elke 6 of 9 maanden is) een booster te halen waar ik zelf amper wat aan heb. Helemaal bij Omicron. Ik haal hem enkel en alleen wanneer het echt moet; wanneer ik anders niet weg kan op vakantie. Net weg geweest, dus ik kijk in de lente wel weer. Tegen die tijd heb je ook het specifieke Omicron vaccin, dus wie weet is zo'n prik dan meer waard dan een booster van de huidige vaccins. Heel raar, maar ik heb geen zin om mijn immuun systeem te slopen met te veel boosters.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:56 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ja leuk verhaal maar ik wacht toch maar even
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2022 21:13:58 ]![]()
In de lente heb jij de Omicron-snotneus waarschijnlijk al lang een keer gehad.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over het feit dat er inmiddels al gezegd is dat het vaccin niet zo effectief is tegen de Omicron variant qua transmissie vermindering. Je neemt het vooral voor je eigen bescherming.
[..]
Mij halen ze niet over in ieder geval. Echt, ik kijk er echt niet naar uit om elke paar maanden (maakt niet uit of het elke 6 of 9 maanden is) een booster te halen waar ik zelf amper wat aan heb. Helemaal bij Omicron. Ik haal hem enkel en alleen wanneer het echt moet; wanneer ik anders niet weg kan op vakantie. Net weg geweest, dus ik kijk in de lente wel weer. Tegen die tijd heb je ook het specifieke Omicron vaccin, dus wie weet is zo'n prik dan meer waard dan een booster van de huidige vaccins. Heel raar, maar ik heb geen zin om mijn immuun systeem te slopen met te veel boosters.![]()
Grote kans ja. Gewoon even wat kinderfeestjes langs gaan in de familie.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de lente heb jij de Omicron-snotneus waarschijnlijk al lang een keer gehad.![]()
Tja, je moet dus besmet raken met corona om beschermd te zijn tegen Corona?quote:Op zondag 16 januari 2022 20:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wow, iedereen moet aan de prik. Bizar, uit meerdere onderzoeken is gebleken dat je na een coronabesmetting prima beschermd bent.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nog erger, blijkbaar gelden politieke keuzes nu als motivatie om een vaccin te nemen. "Hoeveel maatregelen nodig zijn" is geen natuurwet, zeker nu met omicron.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]![]()
Geldt die vaccinatieplicht in Oostenrijk alleen voor de 1e vaccinatie?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Denk dat de boosters er ook gewoon onder vallen.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
Geldt die vaccinatieplicht in Oostenrijk alleen voor de 1e vaccinatie?![]()
Nee je MOET gevaccineerd worden. Gr gr de overheid.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je moet dus besmet raken met corona om beschermd te zijn tegen Corona?![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 21:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Rutte bedreigen. Compleet gestoord gedrag online vertonen. Die is nog gekker dan honderden wappies bij elkaar.Heb geen twitter en volg mensen niet daar. Maar dank beide!quote:Op zondag 16 januari 2022 21:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt zijn twitteraccount niet gevolgd? Die is echt helemaal de weg kwijt'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Van verkapte dreigementen is ook geen sprake meer.quote:Op zondag 16 januari 2022 20:59 schreef chratnox het volgende:
Het aantal mensen dat bescherming heeft opgebouwd bepaalt mee hoeveel maatregelen nodig zijn, en dus is het ook voor jongeren van belang de booster te nemenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Dit was een half jaar geleden ofzo toch? Nog steeds geen idee waar ik naar kijk overigens.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:18 schreef Vasilevski het volgende:
[ afbeelding ]
Nice work if you can get it, and you can get it if you try!When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Spelen ze Mikado?quote:Op zondag 16 januari 2022 21:18 schreef Vasilevski het volgende:
[ afbeelding ]
Nice work if you can get it, and you can get it if you try!Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Nee, de maskers (haha, maskers) vallen steeds sneller af bij bestuurders intussen.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Van verkapte dreigementen is ook geen sprake meer.![]()
quote:
Om de wet te handhaven moeten ze hem zelf overtreden. Ik hoop wel dat ze voorrang voor de boosters hebben geregeld.![]()
Is wel logischer dan iedereen besmetten om hetzelfde doel te bereiken...quote:Op zondag 16 januari 2022 21:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee je MOET gevaccineerd worden. Gr gr de overheid.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Een slechte soap.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit was een half jaar geleden ofzo toch? Nog steeds geen idee waar ik naar kijk overigens.
https://www.dailymail.co.(...)otest-Frankfurt.html![]()
De woordvoerder moet misschien eens eerlijke informatie gaan gevenquote:Op zondag 16 januari 2022 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Ja, die vallen er ook onder. Iemand met een 'verlopen vaccinatie' telt als ongevaccineerd.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk dat de boosters er ook gewoon onder vallen.![]()
Ik mag hopen dat landen niet écht eindeloos gaan boosteren.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, die vallen er ook onder. Iemand met een 'verlopen vaccinatie' telt als ongevaccineerd.![]()
Ik hoop het ook.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat landen niet écht eindeloos gaan boosteren.
Normaal gesproken zou je zeggen dat het 'n soort van griepprik gaat worden. Voor de risicogroep dus en niet verplicht.
Maar goed, normaal kun je het allemaal niet meer noemen hoe overheden bezig zijn.![]()
Want gidslanden Israël/Portugal/Gibraltar laten vanwege de gigantisch hoge vaccinatiegraad veel minder besmettingen zien?quote:Op zondag 16 januari 2022 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is wel logischer dan iedereen besmetten om hetzelfde doel te bereiken...
Het is leuk voor een individu dat hij/zij minder klachten ervaart tijdens een infectie, maar verder vind ik de drang om perse iedereen te moeten vaccineren maar vrij ziekelijk.![]()
Ik zou het ook gewoon lekker bij de griepprik groep houden; voor de rest van de bevolking gewoon optioneel; ook internationaal.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.
Normaal gesproken zou je zeggen dat het 'n soort van griepprik gaat worden. Voor de risicogroep dus en niet verplicht.
Maar goed, normaal kun je het allemaal niet meer noemen hoe overheden bezig zijn.
Op een gegeven moment gaan veel jongeren echt alleen nog een booster halen voor het vinkje (nu al, maar ok) en niet omdat de medische onderbouwing nou zo sterk is. Met elke booster die je neemt loop je meer kans op bijwerkingen en een beschadigd immuunsysteem.![]()
Beschadigd immuunsysteem is wat overdreven. Maar het dient geen medisch of publiek doel, dus moet gewoon geschrapt worden als eis.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het ook gewoon lekker bij de griepprik groep houden; voor de rest van de bevolking gewoon optioneel; ook internationaal.
Op een gegeven moment gaan veel jongeren echt alleen nog een booster halen voor het vinkje (nu al, maar ok) en niet omdat de medische onderbouwing nou zo sterk is. Met elke booster die je neemt loop je meer kans op bijwerkingen en een beschadigd immuunsysteem.
Overal
Zo snel mogelijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.bloomberg.com(...)mune-system-ema-saysquote:Op zondag 16 januari 2022 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Beschadigd immuunsysteem is wat overdreven. Maar het dient geen medisch of publiek doel, dus moet gewoon geschrapt worden als eis.
Overal
Zo snel mogelijk
Heel goed is het dus ook weer niet.![]()
Hoe kan iets wat decentraal en onafhankelijk beslist wordt door hele slimme mensen zogezegd (wat je er ook daadwerkelijk van vind..) leiden tot universele extremistische conclusies terwijl een leek kan zien dat het behoorlijk politiek beladen is, ook in wetenschappelijke zin.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Beschadigd immuunsysteem is wat overdreven. Maar het dient geen medisch of publiek doel, dus moet gewoon geschrapt worden als eis.
Overal
Zo snel mogelijk
Hoe kan het dat iedereen tot dezelfde extremistische conclusies zou komen?? Dat gaat toch niet joh."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Oh,ben voorstander van vrije keuze, maar vind het argument dat je beter Covid kunt krijgen om beschermd te worden tegen Corona best krom.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Want gidslanden Israël/Portugal/Gibraltar laten vanwege de gigantisch hoge vaccinatiegraad veel minder besmettingen zien?
Het is leuk voor een individu dat hij/zij minder klachten ervaart tijdens een infectie, maar verder vind ik de drang om perse iedereen te moeten vaccineren maar vrij ziekelijk.
Als je probleemloos Covid kunt doorlopen heb je ook niet die bescherming nodig.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Denk in eerste instantie wel, je kunt moeilijk in één keer van 0 naar 3 gaan.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
Geldt die vaccinatieplicht in Oostenrijk alleen voor de 1e vaccinatie?
Voor de rest is het net als overal, "We kijken later wel": https://www.heute.at/s/im(...)ie-details-100184392
Hij kan afgeschaft worden, of de 4e en 5e prik kunnen ook verplicht worden.
In Duitsland willen ze dat de vaccinatieplicht voor 3 prikken gaat gelden in eerste instantie.
Dit is ook wel heel Duits trouwens: https://www.dw.com/en/ger(...)e-protest/a-60423611
Geneeskundestudenten hielden een stille tegendemonstratie tegen een anti-vaccinprotest, maar overtraden daarbij het VERBOT op publieke bijeenkomsten. En worden nu met boetes bedreigd.![]()
![]()
Ik denk wel dat het een terechte vraag is of dat nog steeds zo geldt voor Omikron. Ik bedoel, is Omikron ondertussen niet in het rijtje andere milde menselijke coronavirussen terechtgekomen? Welke ironisch genoeg Alpha en Beta heten (229E, NL63, OC43 en HKU1): https://www.cdc.gov/coronavirus/types.htmlquote:Op zondag 16 januari 2022 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh,ben voorstander van vrije keuze, maar vind het argument dat je beter Covid kunt krijgen om beschermd te worden tegen Corona best krom.
Als je probleemloos Covid kunt doorlopen heb je ook niet die bescherming nodig.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2022 21:47:01 ]![]()
Ik hoop toch wel dat het boostergedram van (internationale) overheidswege binnenkort verleden tijd is, want het is niet meer te billijken met het oog op de huidige toestand; een supermild Omikronvariant. Boosters moeten inderdaad de status krijgen van griepprikken. Ik ben in de afgelopen zomer gevaccineerd en heb daar geen spijt van, maar aanvullende boosters gaan 'm niet worden.![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-gemiddeld-stijgingquote:Frankrijk wordt 2G-land: geen restaurantbezoek meer met negatieve test
Het Franse parlement heeft met een grote meerderheid ingestemd met een wet waarmee ongevaccineerden vanaf 16 jaar geen toegang meer krijgen tot restaurants, culturele instellingen en sommige vormen van openbaar vervoer (zoals binnenlandse vluchten). Dat geldt ook voor reizigers uit het buitenland. In de Nationale Assemblee stemden 215 parlementsleden voor de nieuwe wet en 58 tegen. Zeven parlementsleden onthielden zich van stemming.
Tot nu toe was een gezondheidspas, met een bewijs van vaccinatie, genezing of negatieve coronatest, voldoende om bijvoorbeeld een restaurant of bioscoop binnen te komen. Dat verandert dus binnenkort. De pas is dan alleen nog geldig als iemand volledig is gevaccineerd of recent genezen. Waarschijnlijk wordt de wet in de komende dagen van kracht.
In Frankrijk is het aantal besmettingen de afgelopen weken snel gestegen en komen de ziekenhuizen steeds verder onder druk te staan. De regering van Macron hoopt dat de toestroom van patiënten door de nieuwe pas zal afnemen, zonder dat een nieuwe lockdown nodig is. Een nieuwe lockdown zou de economie opnieuw een zware klap toebrengen en zou ook de kans op een herverkiezing van Macron bij de presidentsverkiezingen van 10 april doen afnemen.
In Frankrijk is al ruim 90 procent van de 12-plusbevolking gevaccineerd. Maar nog maar een derde van de bevolking heeft zijn boosterprik gekregen. Sinds afgelopen zaterdag is de geldigheidsduur van de coronapas gekoppeld aan de boosterprik.
Zaterdag gingen ruim 50.000 mensen in verschillende steden de straat op om te protesteren tegen de nieuwe wet en andere coronamaatregelen.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Fransen zijn ook bang voor een lekkende neus.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-gemiddeld-stijging![]()
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:quote:Op zondag 16 januari 2022 21:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik hoop toch wel dat het boostergedram van (internationale) overheidswege binnenkort verleden tijd is, want het is niet meer te billijken met het oog op de huidige toestand; een supermild Omikronvariant. Boosters moeten inderdaad de status krijgen van griepprikken. Ik ben in de afgelopen zomer gevaccineerd en heb daar geen spijt van, maar aanvullende boosters gaan 'm niet worden.![]()
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.quote:De cultuursector is bezig met het voorbereiden van een kort geding of een procedure tegen de Staat. Het gaat daarin om het feit dat winkels wel weer open mogen, maar musea niet. Dat bevestigt Jan Zoet, voorzitter van de Taskforce culturele en creatieve sector, na berichtgeving van het FD.
"Er wordt inderdaad onderzocht of dit mogelijk en kansrijk is", zegt Zoet desgevraagd. Bij de Taskforce culturele en creatieve sector zijn in totaal 111 culturele organisaties aangesloten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zo blijven we bezig.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:
[ twitter ]![]()
Ja maar het OMT.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.
Gr
De landsadvocaat.![]()
![]()
Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen![]()
![]()
Lijkt me duidelijk tijd voor een lockdown daar.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen![]()
Jij dacht dat we wel klaar waren?quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat zou hiervoor de verklaring zijn? Is daar al iets over geroepen ergens?quote:Op zondag 16 januari 2022 22:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen
Als er deze week geen stijging komt in het ziekenhuis dan zou ik zeggen gooi alles open maar dat gaan ze toch niet doen.![]()
Corona zal wel blijven, maar incompetente politici en hun controledrang mogen zsm verdwijnen. Grotere bedreiging aan het worden dan dit virus.quote:![]()
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?quote:![]()
De rechtstaat heeft al wel laten zien dat ze het kabinet gewoon volgen. Hun besluiten zijn gebaseerd op het OMT; dat zijn experts, dus maatregelen gebaseerd op die experts zijn valid.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.![]()
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona zal wel blijven, maar incompetente politici en hun controledrang mogen zsm verdwijnen. Grotere bedreiging aan het worden dan dit virus.![]()
![]()
Ik had het idee om mijn booster uit te stellen tot een paar weken voor de zomervakantie.
Inmiddels ben ik er dusdanig klaar mee dat ik 'm helemaal niet meer ga halen, deze variant is een lachertje en laat mij niet dwingen.
Ik doe niet meer mee.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
We zullen het wel zien. Ik denk dat het op is.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.![]()
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De rechtstaat heeft al wel laten zien dat ze het kabinet gewoon volgen. Hun besluiten zijn gebaseerd op het OMT; dat zijn experts, dus maatregelen gebaseerd op die experts zijn valid.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik verwacht zelfs dat we in de tussentijd niet geheel maatregelloos zullen zijn, de (illusie van) controle loslaten blijkt toch wel heel erg moeilijk voor politici. Voor mij zijn ze zo goed als allemaal door de mand gevallen deze crisis.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.![]()
Als er maatregelen komen in het najaar zal dat eerder te maken hebben met de controle drang van een OMT (''voor de zekerheid'' etc) dan met het virus zelf.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zullen het wel zien. Ik denk dat het op is.![]()
Ondanks dat ik het met gedrag van de diverse leden van het OMT zeker niet eens ben zijn eventuele maatregelen imo altijd nog aan de politiek te wijten. Die kunnen het OMT gedag zwaaien, aan hen is het de keuze om te besluiten dat hun diensten niet langer meer nodig zijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er maatregelen komen in het najaar zal dat eerder te maken hebben met de controle drang van een OMT (''voor de zekerheid'' etc) dan met het virus zelf.![]()
Ik wacht nog steeds op inhaalzorg. Al maanden. Nog duizenden met mij.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik verwacht zelfs dat we in de tussentijd niet geheel maatregelloos zullen zijn, de (illusie van) controle loslaten blijkt toch wel heel erg moeilijk voor politici. Voor mij zijn ze zo goed als allemaal door de mand gevallen deze crisis.
Ja. Voor mij zijn ze ook door de mand gevallen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
![]()
Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Daar hadden we een tool voor. Namelijk een referendum. De nek omgedraaid door onder meer D66 omdat het volk te dom zou zijn om over belangrijke kwesties te oordelen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.![]()
Drie prikken heb ik al gehoord. Zei de CEO van Pfizer.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan krijgen we ook nog het Omicron vaccin er naastVast ook weer 1 of 2 prikken.
![]()
To be fair: dat was niet het meest gunstige scenario, dat was het meest slechte scenario. Dat je op dat laatste beleid maakt is vrij ridicuul, maar bon.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Alles samenvattend, is er een land waar de regering het wel goed heeft gedaan volgens de critici hier?![]()
Wij van WC-eend.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Drie prikken heb ik al gehoord. Zei de CEO van Pfizer.![]()
Zweden. UK.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Alles samenvattend, is er een land waar de regering het wel goed heeft gedaan volgens de critici hier?![]()
Dat rechters niet mogen toetsen of wetten in overeenstemming zijn met de Grondwet, is wel een puntje hier.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.
Maar goed, in andere landen waar dat wel kan, zijn de maatregelen ook niet zoveel minder."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zolang de zorg niet wordt opgeschaald om structureel de extra belasting van COVID op te kunnen vangen blijft er gewoon veel zorg uitgesteld worden.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op inhaalzorg. Al maanden. Nog duizenden met mij.
Ja. Voor mij zijn ze ook door de mand gevallen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Die hebben radicaal ander beleid gevoerd…quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Er zijn overal fouten gemaakt maar ik denk dat we nu wel in een fase zijn aanbeland waarin je je als regering op een positieve manier kunt gaan onderscheiden.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Alles samenvattend, is er een land waar de regering het wel goed heeft gedaan volgens de critici hier?
Maart 2020 was overal dolle paniek en vorige winter hadden we nog geen of in elk geval niet genoeg gevaccineerd. Intussen liggen de kaarten wel anders.![]()
En er is ook wel degelijk een aantal keer ingegrepen. We noemen de avondklok. Maar bijvoorbeeld ook de boetes van 395 euro, de kantonrechter in Arnhem haalde daar zonder blikken of blozen 300 euro vanaf. Dat is wel gebeurd en ik heb er ook wel vertrouwen in dat als het beleid écht onuitlegbaar zou zijn geworden de rechter ook wel in zal grijpen. Al heb je dan natuurlijk nog weer verschillende gradaties.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.
Punt is dat in Nederland de drempel voor rechterlijk ingrijpen gewoon relatief hoog ligt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de VS. Komt grotendeels door het feit dat de Nederlandse rechter wetten niet aan de grondwet mag toetsen. En dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
Desalniettemin is het wel interessant om eens te verkennen of er ook nog andere opties denkbaar zijn. Want ik ben het er ergens ook wel mee eens dat het schuurt dat het bestuur zo diep ingrijpt in diverse grondrechten zonder dat daar enige vorm van serieuze toetsing op zit. (Ja het parlement, nu wil ik daar niet aan af doen, dat is heel belangrijk. Maar die hebben toch ook wel aangetoond dat politiek opportunisme een zorgvuldige weging behoorlijk kan verstoren)zie email 27 oktober![]()
Volgens mij was dat het meest gunstige scenario. Je hebt zelfs een piek op 2000 ic opnames per dag. (De rode lijn)quote:Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
To be fair: dat was niet het meest gunstige scenario, dat was het meest slechte scenario. Dat je op dat laatste beleid maakt is vrij ridicuul, maar bon.![]()
Wat ik gewoon de hele tijd mis in deze verhalen, wat gaan ze er mee doen als de besmettingen/dreiging zeer laag wordt. Gaan ze dat 2G nog toepassen in een augustus zonder serieuze risico's. Welke waarborg is er dat het niet te gemakkelijk gebruikt wordt om schijnzekerheid te verkiezen boven noodzaak?quote:Op zondag 16 januari 2022 21:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-gemiddeld-stijgingJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die hebben radicaal ander beleid gevoerd…![]()
Het heeft gewoon op alles voorrang. Zelfs op een relatief eenvoudige operatie aan mijn knie.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zolang de zorg niet wordt opgeschaald om structureel de extra belasting van COVID op te kunnen vangen blijft er gewoon veel zorg uitgesteld worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ook daar wordt planbare zorg uitgesteld. Ten koste van veel mensen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Bizar. Dacht eerst dat dit gewoon een of andere idioot was met weinig invloed maar het is de fucking bundesminister van volksgezondheid die zo'n lulverhaal ophangt.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:
[ twitter ]
Hij weet gewoon niet waar hij het zoeken moet.
Alles om het prikken en de QR in stand te houden.![]()
Voor de politiek is het OMT echter wel handig om achter te verschuilen natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het met gedrag van de diverse leden van het OMT zeker niet eens ben zijn eventuele maatregelen imo altijd nog aan de politiek te wijten. Die kunnen het OMT gedag zwaaien, aan hen is het de keuze om te besluiten dat hun diensten niet langer meer nodig zijn.
Al geloof ik ergens ook niet dat het kabinet maatregelen wil gaan nemen als het echt niet nodig is.![]()
Hoe sta jij tegenover het optuigen van een Constititioneel Hof? Even los van hoe dat zou moeten werken met de huidige functie van de Senaat.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En er is ook wel degelijk een aantal keer ingegrepen. We noemen de avondklok. Maar bijvoorbeeld ook de boetes van 395 euro, de kantonrechter in Arnhem haalde daar zonder blikken of blozen 300 euro vanaf. Dat is wel gebeurd en ik heb er ook wel vertrouwen in dat als het beleid écht onuitlegbaar zou zijn geworden de rechter ook wel in zal grijpen. Al heb je dan natuurlijk nog weer verschillende gradaties.
Punt is dat in Nederland de drempel voor rechterlijk ingrijpen gewoon relatief hoog ligt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de VS. Komt grotendeels door het feit dat de Nederlandse rechter wetten niet aan de grondwet mag toetsen. En dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
Desalniettemin is het wel interessant om eens te verkennen of er ook nog andere opties denkbaar zijn. Want ik ben het er ergens ook wel mee eens dat het schuurt dat het bestuur zo diep ingrijpt in diverse grondrechten zonder dat daar enige vorm van serieuze toetsing op zit. (Ja het parlement, nu wil ik daar niet aan af doen, dat is heel belangrijk. Maar die hebben toch ook wel aangetoond dat politiek opportunisme een zorgvuldige weging behoorlijk kan verstoren)![]()
De vraag was welke landen alles goed gedaan hadden. Dat kunnen logischer wijze niet twee landen zijn die het grootste deel van de tijd diametraal omgekeerd beleid gevoed hebben. Kijken naar de laatste paar weken was de vraag niet.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanaf-nu-moet-weten
Mondkapjes plicht aangescherpt: alles wat je vanaf nu moet wetenJa wat is het nouquote:Het mondkapjesadvies is uitgebreid, werd vrijdag bekendgemaakt tijdens de coronapersconferentie.Wat een gerommel in de marge trouwens zeg, de tering. Van het niveau alcoholverkoopverbod na 20u.
![]()
De geschetste grafieken zijn deelscenario's qua timing en reikwijdte van maatregelen binnen het worst-case meta-scenario qua besmettelijkheid en ziekteverwekking van het virus zelf.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat het meest gunstige scenario. Je hebt zelfs een piek op 2000 ic opnames per dag. (De rode lijn)When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat is een keuze. We hebben zelf besloten om acuut voorrang te geven. Dat is geen natuurwet. Kunnen we morgen mee stoppen indien gewenst.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het heeft gewoon op alles voorrang. Zelfs op een relatief eenvoudige operatie aan mijn knie.![]()
Zie ik geen meerwaarde in, enkel een gevaar. Dat wordt bijna per definitie politiek, wie gaat die mensen benoemen? Dat is een recept voor ellende.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover het optuigen van een Constititioneel Hof? Even los van hoe dat zou moeten werken met de huidige functie van de Senaat.
Als je die kant op wil dan moet je gewoon de normale rechter die mogelijkheid geven. Die kan dat ook prima en dat past ook veel beter in de Nederlandse traditie van wat ik dan maar noem gespreide verantwoordelijkheid.zie email 27 oktober![]()
Prima.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is een keuze. We hebben zelf besloten om acuut voorrang te geven. Dat is geen natuurwet. Kunnen we morgen mee stoppen indien gewenst.
Alleen is dat nu al twee jaar geen realiteit."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja oke. Het is ook een kwestie van het kastje en de muur, politici kunnen naar het OMT wijzen "de experts zeggen" en het OMT kan aanvoeren dat het slechts adviezen en voorspellingen zijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor de politiek is het OMT echter wel handig om achter te verschuilen natuurlijk.
Al geloof ik ergens ook niet dat het kabinet maatregelen wil gaan nemen als het echt niet nodig is.
Ik geloof niet dat het kabinet erop uit is om sectoren dicht te houden puur omdat ze er zin in hebben, wel willen ze mij er iets te graag 2G er doorheen hebben en kunnen ze nog voortdurende sluitingen daarbij als pressiemiddel gebruiken.![]()
2G en boosters willen ze wel heel actief pushen ja. Maar niet alleen in NL helaasquote:Op zondag 16 januari 2022 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja oke. Het is ook een kwestie van het kastje en de muur, politici kunnen naar het OMT wijzen "de experts zeggen" en het OMT kan aanvoeren dat het slechts adviezen en voorspellingen zijn.
Ik geloof niet dat het kabinet erop uit is om sectoren dicht te houden puur omdat ze er zin in hebben, wel willen ze mij er iets te graag 2G er doorheen hebben en kunnen ze nog voortdurende sluitingen daarbij als pressiemiddel gebruiken.![]()
Het is hopen dat omikron ons hier uit haalt anders blijven we nog weet ik hoe lang in dit kutcircus hangen. Andere landen zien wel een keer het licht en dan volgen wij vanzelf een keer.
Of wij blijven als enige op die piek wachten die écht écht nog gaat komen. Zou me ook niet verbazen![]()
![]()
Lekker bezig Boris. Hulde.Bron: AD Liveblogquote:Het Verenigd Koninkrijk wil mensen niet langer wettelijk verplichten zichzelf te isoleren als ze Covid-19 oplopen, meldt The Telegraph zondag.
Volgens de Britse krant wil premier Boris Johnson zelfs alle noodwetten intrekken die bijna twee jaar lang hebben bepaald hoe het publiek tijdens de pandemie kan leven. De gedachte achter dit voornemen zou zijn dat de Britse regering wil dat de bevolking voortaan 'leeft met Covid'.![]()
Ja, maar vervolgens hangt en staat alles natuurlijk met de definitie van nodig. Zolang die door gebrek aan durf gedefinieerd wordt door de coronaspecifieke medische kant van het verhaal, blijf je in dezelfde cirkel hangen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor de politiek is het OMT echter wel handig om achter te verschuilen natuurlijk.
Al geloof ik ergens ook niet dat het kabinet maatregelen wil gaan nemen als het echt niet nodig is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Andere landen zien helemaal het licht niet. In elk geval niet de grote EU landen om ons heen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is hopen dat omikron ons hier uit haalt anders blijven we nog weet ik hoe lang in dit kutcircus hangen. Andere landen zien wel een keer het licht en dan volgen wij vanzelf een keer.
Of wij blijven als enige op die piek wachten die écht écht nog gaat komen. Zou me ook niet verbazen
2G (met een halve vaccinatieplicht in IT) of 2G plus in DL. Of Frankrijk wat helemaal door slaat met het ongevaccineerden pesten.
Ik vind dat persoonlijk geen lichtende voorbeelden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De BBC-site gaat nergens anders meer over op het moment.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Lekker bezig Boris. Hulde.
[..]
Bron: AD LiveblogWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Indien dit niet leidt tot code zwart in de zorg: graag hier ook!!!quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron: AD LiveblogAnd what rough beast, its hour come round at last,
Heel mooi, de enige gewenste uitkomst imo.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron: AD Liveblog![]()
De wal keert vanzelf het schip.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Andere landen zien helemaal het licht niet. In elk geval niet de grote EU landen om ons heen.
2G (met een halve vaccinatieplicht in IT) of 2G plus in DL. Of Frankrijk wat helemaal door slaat met het ongevaccineerden pesten.
Ik vind dat persoonlijk geen lichtende voorbeelden.![]()
Maar wanneer? Gaat Frankrijk rustig door controleren als het virus nagenoeg is uitgedoofd?quote:Op zondag 16 januari 2022 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De wal keert vanzelf het schip.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik hoop het maar ben er bang voor. Je kan de doelpalen blijven verschuiven naar de toekomst, waardoor de ongevaccineerde mensen straks een jaar lang niks mochten doen, terwijl ze geen gevaar meer liepen. Echt een hele enge wereld zo.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De wal keert vanzelf het schip.![]()
Doe maar. Kijken we het hier nog een maandje aan. Fijn zo'n real life laboratorium.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron: AD Liveblogzie email 27 oktober![]()
Jaaaaa. Het kan nog. Er is gewoon nog een land dat terug gaat naar het oude normaal. Wat ontzettend fijn om te lezen zeg. Nu wij nog, maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron: AD LiveblogA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En dan te bedenken dat je tot eind september gewoon nog zonder een QR naar het restaurant kon.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja oke. Het is ook een kwestie van het kastje en de muur, politici kunnen naar het OMT wijzen "de experts zeggen" en het OMT kan aanvoeren dat het slechts adviezen en voorspellingen zijn.
En grappig trouwens dat Frankrijk zegt met tekorten te kampen door een hoog ziekteverzuim. Goh, waar zou dat nou toch door komen? Mensen moeten al een tijd verplicht gevaccineerd zijn, anders mogen ze niet meer werken. Oorzaak -gevolg???![]()
Ze zijn daar echt heel welwillend ja. Ik sta er best wel van te kijken. Zeker niet alle overheden in de wereld krijgen blijkbaar een harde plasser van het opleggen van zware restricties.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jaaaaa. Het kan nog. Er is gewoon nog een land dat terug gaat naar het oude normaal. Wat ontzettend fijn om te lezen zeg. Nu wij nog, maar ik betwijfel het.![]()
In alle eerlijkheid heb ik meer respect voor dit experiment, dan voor dat gelul over het definitief aanpassen van de samenleving aan covid.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe maar. Kijken we het hier nog een maandje aan. Fijn zo'n real life laboratorium.
Als je het dan hebt over hoe “leven met het virus” vorm zou moeten krijgen.![]()
Wat ook totaal geen haalbare kaart is.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid heb ik meer respect voor dit experiment, dan voor dat gelul over het definitief aanpassen van de samenleving aan covid.zie email 27 oktober![]()
Paul Depla is dit niet met je eens. “Nieuwe realiteit” ofzo. Ik vraag me af wie dat bepaalt maar ok.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ook totaal geen haalbare kaart is.
Het valt nog te bezien wat voor gedrocht er uit die denktank komt.![]()
Ik nodig Paul Depla van harte uit om eens zijn neus te laten zien in een willekeurige kroeg, theater of stadion zodra die open zijn. Niemand trekt zich daar iets aan van anderhalve meter of wat hij eens meer verzint.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Paul Depla is dit niet met je eens. “Nieuwe realiteit” ofzo. Ik vraag me af wie dat bepaalt maar ok.
En als ie dacht dat hij ze dicht kon houden wijs ik hem op afgelopen week.zie email 27 oktober![]()
Jezelf pootje haken en dan klagen over een geschaafde neusquote:Op zondag 16 januari 2022 22:56 schreef mir1986 het volgende:
En grappig trouwens dat Frankrijk zegt met tekorten te kampen door een hoog ziekteverzuim. Goh, waar zou dat nou toch door komen? Mensen moeten al een tijd verplicht gevaccineerd zijn, anders mogen ze niet meer werken. Oorzaak -gevolg???
And what rough beast, its hour come round at last,
Dat klopt ook, maar we zijn al vaker verrast.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik nodig Paul Depla van harte uit om eens zijn neus te laten zien in een willekeurige kroeg, theater of stadion zodra die open zijn. Niemand trekt zich daar iets aan van anderhalve meter of wat hij eens meer verzint.
En als ie dacht dat hij ze dicht kon houden wijs ik hem op afgelopen week.
Voor wat betreft de wereldvreemdheid van bestuurders sta ik nergens meer te kijken.![]()
BoJoGOAT.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron: AD Liveblog
Dan is er wel nog 1 ding wat hij ook mag regelen. Graag geen testgedoe meer als je naar de UK wil. Gewoon vrij in- en uitreizen.![]()
Goed nieuws voor Android gebruikers in Duitsland en Frankrijk
Android users can switch off 2G to enhance security and privacy
https://www.techradar.com(...)security-and-privacyAlpha kenny one![]()
Jaja...quote:Het verder openen van onderwijs, de contactberoepen en sport voor leeftijdsgroep tot 28 jaar geeft een piekbezetting in de ziekenhuizen die in de scenario’s in orde van grootte rond de piek van begin december 2021 valt.![]()
Je hebt afgelopen week gezien wat er gebeurt als het te gek wordt. Dan grijpt Nederland echt wel in. Als straks in onze buurlanden van alles kan wat hier langdurig niet kan dan is dat geen houdbare situatie.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar we zijn al vaker verrast.
Voor wat betreft de wereldvreemdheid van bestuurders sta ik nergens meer te kijken.zie email 27 oktober![]()
Net wat ik dacht! Leuk experimentquote:Op zondag 16 januari 2022 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe maar. Kijken we het hier nog een maandje aan. Fijn zo'n real life laboratorium.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Die piek is net als goed weer, telkens over twee weken.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe vaak is die piek nou al aangekondigd?And what rough beast, its hour come round at last,
Oh top. Zou mooi zijn als ze eens beginnen met vaccineren. Dan hoeft dat allemaal niet meer.quote:
Oh wacht.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
De horeca in de stadions ook.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind de horeca iets belangrijker.![]()
Als je ergens corona oploopt is het wel bij de bar bij PSVquote:Heb er jarenlang bier gehaald in de rust, hutjemutje een kwartier in de drukte wachten voor een slechtgetapte pint om vervolgens het begin van de 2e helft missen. Wat een puinzooi was dat
![]()
![]()
Brainport aan de mondkapjes.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je ergens corona oploopt is het wel bij de bar bij PSVHeb er jarenlang bier gehaald in de rust, hutjemutje een kwartier in de drukte wachten voor een slechtgetapte pint om vervolgens het begin van de 2e helft missen. Wat een puinzooi was dat
![]()
Duidelijk nog nooit in het uitvak van Fortuna geweest. Waar je niet kunt pinnen, muntjes moet halen bij een apart loket van 10 bij 20 centimeter en vervolgens op twee verschillende punten eten en drinken moet halen. Helemaal hopeloos.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je ergens corona oploopt is het wel bij de bar bij PSVHeb er jarenlang bier gehaald in de rust, hutjemutje een kwartier in de drukte wachten voor een slechtgetapte pint om vervolgens het begin van de 2e helft missen. Wat een puinzooi was dat
zie email 27 oktober![]()
Hoort bij de beleving.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
![]()
Het stappenplan van voorjaar 2021quote:
Frustrerend figuur. Even het draadje doorgelezen maar manman wat een complete onzin is dit eigenlijk.Makkelijk eerste![]()
Bij fc utrecht heb je een eetloket van ongeveer 20 meter breed. De eerste 6.5 meter kun snacks halen, de tweede 6.5 meter broodje unox en daarna friet. Maar tegelijkertijd, ho maar. En dan moet je ook nog drinken halen…quote:Op zondag 16 januari 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Duidelijk nog nooit in het uitvak van Fortuna geweest. Waar je niet kunt pinnen, muntjes moet halen bij een apart loket van 10 bij 20 centimeter en vervolgens op twee verschillende punten eten en drinken moet halen. Helemaal hopeloos.![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Begint wel opzichtig te worden dit hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Daar ben ik ook bang voor ja.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, maar vervolgens hangt en staat alles natuurlijk met de definitie van nodig. Zolang die door gebrek aan durf gedefinieerd wordt door de coronaspecifieke medische kant van het verhaal, blijf je in dezelfde cirkel hangen.Jaloers.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron: AD Liveblog![]()
Wel weer typisch dat nu.nl niks meldt over de actie van het vk. Normaal wordt over elke uithoek geschreven als het negatief coronanieuws is, maar nu zijn ze angstvallig stil.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Zijn het al. Politieke keuzes vanuit paniek hebben alleen al rond de kerst bizarre schade aangericht.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je zou toch zeggen dat ze op zijn minst friet en snacks combinerenquote:Op zondag 16 januari 2022 23:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij fc utrecht heb je een eetloket van ongeveer 20 meter breed. De eerste 6.5 meter kun snacks halen, de tweede 6.5 meter broodje unox en daarna friet. Maar tegelijkertijd, ho maar. En dan moet je ook nog drinken halen…En ook iedere keer zo jong mogelijk nieuw personeel wat er geen klote van kan. Sta je een kwartier te wachten, eindelijk aan de beurt is de tap leeg. Kun je naar een andere bar
![]()
![]()
Eigenlijk kom ik steeds meer tot de conclusie dat het OMT het gewoon niet zo begrijpt, met al die modellen die totaal niet uitkomen en ‘adviezen’ die nergens op slaan. Benieuwd of de economische en maatschappelijke schade veroorzaakt door hun gebrek aan kennis ooit nog doorgerekend gaat worden. Het laatste OMT-advies slaat oprecht helemaal nergens op. Qua logica kan je het zo eenvoudig onderuit halen.Makkelijk eerste![]()
Met dit gegeven kan je je beter afvragen waarom het omt nog serieus genomen wordt.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.
Triest dit hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik had het wel fijn gevonden als ik zo positief in elkaar had gestoken dat ik oprecht zou kunnen geloven dat we binnen de EU echt stoppen met dat hele QR en booster systeem als het niet meer nodig is.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2022 23:50:56 ]![]()
Dit gaat idd niet om gezondheid. Dat QR systeem is niet weg voor 2025 hoor.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik had het wel fijn gevonden als ik zo positief in elkaar had gestoken dat ik oprecht zou kunnen geloven dat we binnen de EU echt stoppen met dat hele QR en booster systeem als het niet meer nodig is."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als men er vanaf zou willen zouden ze het minimaal uitspreken. Die uniformiteit hiervan spreekt altijd boekdelen, maar dan ben je BnWer."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat staat er serieus?quote:
Zou fijn zijn als de hele beroepsgroep gewoon eens tekend onder een petitie dat het OMT weg moet vanwege gebrek aan kennis."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Welkom, hoe was de koffie?quote:Op zondag 16 januari 2022 23:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Eigenlijk kom ik steeds meer tot de conclusie dat het OMT het gewoon niet zo begrijpt, met al die modellen die totaal niet uitkomen en ‘adviezen’ die nergens op slaan. Benieuwd of de economische en maatschappelijke schade veroorzaakt door hun gebrek aan kennis ooit nog doorgerekend gaat worden. Het laatste OMT-advies slaat oprecht helemaal nergens op. Qua logica kan je het zo eenvoudig onderuit halen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
WEG die kwakzalvers.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met dit gegeven kan je je beter afvragen waarom het omt nog serieus genomen wordt.
Triest dit hoor."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat is wel de grootste hint ja. Vrijwel niemand die het meer heeft over teruggaan naar het oude normaal als al die beperkingen niet meer nodig zijn; als het inderdaad richting een griepje gaat. Plus dat bepaalde OMT leden openlijk toegeven dat ze het wel zien zitten om maatregelen actief te houden; ook na Corona. Omdat het ook handig is tegen andere virussen. Heel gevaarlijk dat we op EU niveau geen grenzen leggen wat betreft het QR systeem. Bij welke waarden dat kan stoppen. Etc.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:53 schreef ludovico het volgende:
Als men er vanaf zou willen zouden ze het minimaal uitspreken. Die uniformiteit hiervan spreekt altijd boekdelen, maar dan ben je BnWer.![]()
Dat EU is juist een instantie die democratische waarden uitholt. En technocratische principes waar eigenlijk geen mandaat voor is worden juist middels de EU doorgedrukt.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel de grootste hint ja. Vrijwel niemand die het meer heeft over teruggaan naar het oude normaal als al die beperkingen niet meer nodig zijn; als het inderdaad richting een griepje gaat. Plus dat bepaalde OMT leden openlijk toegeven dat ze het wel zien zitten om maatregelen actief te houden; ook na Corona. Omdat het ook handig is tegen andere virussen. Heel gevaarlijk dat we op EU niveau geen grenzen leggen wat betreft het QR systeem. Bij welke waarden dat kan stoppen. Etc.
Die propaganda tegen het nationalisme en populisme zogezegd, en het nieuwe item "desinformatie bestrijding" AKA censuur.... Hebben ze hard nodig. Maar ik heb het gevoel dat dit hem niet gaat worden.. Ze raken al hun mandaat kwijt als ze niet meer doen wat het volk wilt.
Ze willen dit gewoon. Arno Wellens had het over een systeem voor de EU dat allang uitgedacht was en die ze juni 2022 willen implementeren oid. We gaan het zien. Hij heeft zijn feitelijke kennis goed op orde."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dystopische waanzin dat onze regering op dit soort bewezen broddelwerk beleid baseert.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.And what rough beast, its hour come round at last,
Dystopisch waanzin dat een rechter het OMT als expertgroep ziet.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dystopische waanzin dat onze regering op dit soort bewezen broddelwerk beleid baseert.
De beroepsgroep zelf moet die gasten aan de kaak stellen, gewoon massaal vertrouwen opzeggen, haal die credentials bij die gasten gewoon onderuit."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wanneer gaan ze die verplichte zelfisolatie schrappen? Dit hou je geen twee weken vol zonder compleet vast te lopen.blablablabla![]()
Als het nu ergens goed voor was, bijvoorbeeld overbelaste ziekenhuizen ontlasten.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:16 schreef Elan het volgende:
Wanneer gaan ze die verplichte zelfisolatie schrappen? Dit hou je geen twee weken vol zonder compleet vast te lopen.
Echt zo frustrerend dat de overheid totaal niet in staat is ook maar enigszins intelligent in te spelen op de ontwikkelingen de laatste 4-8 weken.And what rough beast, its hour come round at last,
Mooi man.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron: AD Liveblog
Goed groot land ook wat daar nu mee komt.
Prachtig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel ontzettend jaloers op het VK op dat gebied.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooi man.
Goed groot land ook wat daar nu mee komt.
Prachtig.
Eigenlijk alleen op dat gebied
Wij zitten hier opgescheept met de Jostiband die zich OMT noemt met hun ridicule grafiekjes.And what rough beast, its hour come round at last,
Op de scholen is het ook niet te doen op deze manier. Als er meer dan 3 corona hebben moet de klas in quarantaine. Je bent inderdaad geneigd om te denken laat gaan gezien het mildere ziekteverloop.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het nu ergens goed voor was, bijvoorbeeld overbelaste ziekenhuizen ontlasten.
Echt zo frustrerend dat de overheid totaal niet in staat is ook maar enigszins intelligent in te spelen op de ontwikkelingen de laatste 4-8 weken.
Al weet ik eerlijk gezegd niet of de zorg berekend is op bijvoorbeeld 200-300.000 besmettingen per dag. Want dat soort aantallen ga je dan wel krijgen.blablablabla![]()
Als het niet leidt tot code zwart in de ziekenhuizen, waar het niet op lijkt.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Op de scholen is het ook niet te doen op deze manier. Als er meer dan 3 corona hebben moet de klas in quarantaine. Je bent inderdaad geneigd om te denken laat gaan gezien het mildere ziekteverloop.
Al weet ik eerlijk gezegd niet of de zorg berekend is op bijvoorbeeld 200-300.000 besmettingen per dag. Want dat soort aantallen ga je dan wel krijgen.
In zo'n tempo is na het ook na een paar weken weer uitgeraasd als iedereen zijn loopneus heeft gehad.And what rough beast, its hour come round at last,
Nop.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Op de scholen is het ook niet te doen op deze manier. Als er meer dan 3 corona hebben moet de klas in quarantaine. Je bent inderdaad geneigd om te denken laat gaan gezien het mildere ziekteverloop.
Al weet ik eerlijk gezegd niet of de zorg berekend is op bijvoorbeeld 200-300.000 besmettingen per dag. Want dat soort aantallen ga je dan wel krijgen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Veel te mooi systeem om je repressieve wensen op los te laten.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik had het wel fijn gevonden als ik zo positief in elkaar had gestoken dat ik oprecht zou kunnen geloven dat we binnen de EU echt stoppen met dat hele QR en booster systeem als het niet meer nodig is.
We weten ook allemaal dat de eu als systeem totaal niet democratisch is en die stilte over wanneer het allemaal eindig is.. tjah. Zegt wel genoeg. Praten doen ze al een tijd met elkaar, de stilte over het eventueel afschaffen, het nooit praten over terug gaan en de gezamelijke push naar een codescan systeem. Allemaal zeer opzichtig.
Zegt genoeg dat het verloren eu land het totaal anders doet, deze shit niet nodig dacht te hebben en toch eerder uit de maatregelenpandemie komt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat voor systeem zou dat dan zijn dan? Heeft dat nog met corona te maken of de zogenaamde 'QR-samenleving'?quote:Op maandag 17 januari 2022 00:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat EU is juist een instantie die democratische waarden uitholt. En technocratische principes waar eigenlijk geen mandaat voor is worden juist middels de EU doorgedrukt.
Die propaganda tegen het nationalisme en populisme zogezegd, en het nieuwe item "desinformatie bestrijding" AKA censuur.... Hebben ze hard nodig. Maar ik heb het gevoel dat dit hem niet gaat worden.. Ze raken al hun mandaat kwijt als ze niet meer doen wat het volk wilt.
Ze willen dit gewoon. Arno Wellens had het over een systeem voor de EU dat allang uitgedacht was en die ze juni 2022 willen implementeren oid. We gaan het zien. Hij heeft zijn feitelijke kennis goed op orde.![]()
QR idd. Een digitaal systeem waar zorg en bankgegevens EU wijd worden gedeeld maar daar zit QR dan ook op idd.quote:Op maandag 17 januari 2022 00:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat voor systeem zou dat dan zijn dan? Heeft dat nog met corona te maken of de zogenaamde 'QR-samenleving'?
We gaan het zien."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
We gaan het zien inderdaad. Als het er moet komen komt het toch wel. Kun je wel de straat op gaan enzo, maar zo lang 90% of meer het accepteert is het natuurlijk een eitje om het erdoor te drukken.quote:Op maandag 17 januari 2022 01:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
QR idd. Een digitaal systeem waar zorg en bankgegevens EU wijd worden gedeeld maar daar zit QR dan ook op idd.
We gaan het zien.![]()
denk economische motieven, de bodem van de schatkist is bereikt.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jaaaaa. Het kan nog. Er is gewoon nog een land dat terug gaat naar het oude normaal. Wat ontzettend fijn om te lezen zeg. Nu wij nog, maar ik betwijfel het.![]()
ga weg! jullie zijn allemaal gek, de lockdown kan in 24 met weinig data en opengaan moet weer in stappen met ontzettend veel data.quote:
dit is je reinste werkverzaking.![]()
Waarom zou het er moeten komen dan? De coronacheck app wordt niet eens door alle EU lidstaten gebruikt en is ook niet verplicht door de EU maar op vrijwillige basis door een deel van de lidstaten ingevoerd omdat ze de grenzen zoveel mogelijk open wilden houden binnen de EU.quote:Op maandag 17 januari 2022 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We gaan het zien inderdaad. Als het er moet komen komt het toch wel. Kun je wel de straat op gaan enzo, maar zo lang 90% of meer het accepteert is het natuurlijk een eitje om het erdoor te drukken.
Waarom dat ook maar iets met medische gegevens of bank gegevens te maken zou hebben leggen de complotdenkertjes nooit uit en hoe dat met het EU handvest van rechten te rijmen valt ook niet.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 01:41:51 ]![]()
Wordt vrij open ontwikkeldquote:Op maandag 17 januari 2022 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou het er moeten komen dan? De coronacheck app wordt niet eens door alle EU lidstaten gebruikt en is ook niet verplicht door de EU maar op vrijwillige basis door een deel van de lidstaten ingevoerd omdat ze de grenzen zoveel mogelijk open wilden houden binnen de EU.
Waarom dat ook maar iets met medische gegevens of bank gegevens te maken zou hebben leggen de complotdenkertjes nooit uit en hoe dat met het EU handvest van rechten te rijmen valt ook niet.
https://www.digitaleoverh(...)urgers-en-bedrijven/
Zelfde infrastructuur kan hiervoor gebruikt worden en is ook best aannemelijk dat dat gaat gebeuren
De inzet ervan kán, en dus is het voer voor kritische denkers, én minder kritische denkers én wappiesOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat omikron mild is, zegt niets over volgende coronavarianten https://www.nu.nl/coronav(...)coronavarianten.html (via @nunl)
Niet te positief jongens![]()
![]()
Ha je was me net voor, ik zag de doemdenkerij ook alweer voorbij komen. Hou toch op jongens, je kunt toch niet rekening blijven houden met iets wat misschien ooit wel eens zou kunnen gebeuren. Anyway, ik ga zo voor het eerst in 4 weken weer een paar lesjes geven en ik heb er zin in. Nooit meer dicht aubquote:Op maandag 17 januari 2022 05:51 schreef SilverEyes het volgende:
Dat omikron mild is, zegt niets over volgende coronavarianten https://www.nu.nl/coronav(...)coronavarianten.html (via @:NUnl)
Niet te positief jongens
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Koopmans is wel behoorlijk aan het reageren op meningen dat het OMT moet worden vervangen/ververst, vanwege onkunde.
Paniek lijkt groot. Genot.- verwijderd door admin -![]()
Wat fijn voor je, geniet ervan! Veel plezier!quote:Op maandag 17 januari 2022 06:01 schreef josja het volgende:
[..]
Ha je was me net voor, ik zag de doemdenkerij ook alweer voorbij komen. Hou toch op jongens, je kunt toch niet rekening blijven houden met iets wat misschien ooit wel eens zou kunnen gebeuren. Anyway, ik ga zo voor het eerst in 4 weken weer een paar lesjes geven en ik heb er zin in. Nooit meer dicht aub![]()
quote:Op maandag 17 januari 2022 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We gaan het zien inderdaad. Als het er moet komen komt het toch wel. Kun je wel de straat op gaan enzo, maar zo lang 90% of meer het accepteert is het natuurlijk een eitje om het erdoor te drukken.
Arno leest al die press releases, ik weet niet of hij het zegt in deze uitzending maar die Europese identiteit met x gegevens zou wel uitgerold moeten worden.
Men praat over CO2 credit.. Per persoon, de zieltjes worden via de media ook warm gemaakt voor dat idee in dit land.
De kilometerheffing komt er ook. Allemaal een volgzaam autootje.
Een Leidse universiteit had camera's geīnstalleerd die de optie tot facial recognition hadden.
https://tweakers.net/nieu(...)nader-order-uit.html
Nu zal dat ook zo zijn met veel andere camera's daar niet van, maar overal camera's zodat overal gevolgd wordt of je brave burger bent kennen we wel van China natuurlijk.
De scanners van AH etc hebben camera's. Tjah het zal. Veel mensen vinden het gewoon goed. Maar ik heb wel de indruk dat Covid een heel lekker excuus is voor veel van die zaken qua implementatie."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Grote vraag is naar mijn mening of dat allemaal gelukt was zonder corona. En als de datum al vaststond pre corona is het allemaal wel net ff toevallig en erg veel geluk dat er precies nu een crisis is.quote:Op maandag 17 januari 2022 01:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Wordt vrij open ontwikkeld
https://www.digitaleoverh(...)urgers-en-bedrijven/
Zelfde infrastructuur kan hiervoor gebruikt worden en is ook best aannemelijk dat dat gaat gebeuren
De inzet ervan kán, en dus is het voer voor kritische denkers, én minder kritische denkers én wappies
En men begon al met build back better toen er nog niks gesloopt was, ik aanschouw het spectakel iig met skeptische blik.
[ Bericht 100% gewijzigd door ludovico op 17-01-2022 06:28:18 ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik denk dat als Omikron slechts een verkoudheidsvirusje voor je is, je ook geen bescherming tegen dit virus nodig hebt door besmetting.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het een terechte vraag is of dat nog steeds zo geldt voor Omikron. Ik bedoel, is Omikron ondertussen niet in het rijtje andere milde menselijke coronavirussen terechtgekomen? Welke ironisch genoeg Alpha en Beta heten (229E, NL63, OC43 en HKU1): https://www.cdc.gov/coronavirus/types.html
Alleen wie ernstig ziek kan worden heeft die bescherming nodig, en dan is een vaccin veiliger...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dus je denkt dat de hele pandemie in scčne is gezet om een economische veranderingen te bewerkstelligen?quote:Op maandag 17 januari 2022 06:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Grote vraag is naar mijn mening of dat allemaal gelukt was zonder corona. En als de datum al vaststond pre corona is het allemaal wel net ff toevallig en erg veel geluk dat er precies nu een crisis is.
En men begon al met build back better toen er nog niks gesloopt was, ik aanschouw het spectakel iig met skeptische blik.
Even los van dat er weinig te zien is van een BBB, zo aan het einde van de crisis...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ach ja, 80% van de mensen gaat dit "handig" vinden zonder na te denken over de consequenties. De lui die even snel vervroegd boosteren om hun wintersport veilig te stellen. Handig zo'n wallet, want daar kun je vast ook je vignet in zetten, zodat je niet meer naar de ANWB hoeft of in Duitsland hoeft te stoppen om zo'n vignet voor Oostenrijk te halen.quote:Op maandag 17 januari 2022 06:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Arno leest al die press releases, ik weet niet of hij het zegt in deze uitzending maar die Europese identiteit met x gegevens zou wel uitgerold moeten worden.
Men praat over CO2 credit.. Per persoon, de zieltjes worden via de media ook warm gemaakt voor dat idee in dit land.
De kilometerheffing komt er ook. Allemaal een volgzaam autootje.
Een Leidse universiteit had camera's geīnstalleerd die de optie tot facial recognition hadden.
https://tweakers.net/nieu(...)nader-order-uit.html
Nu zal dat ook zo zijn met veel andere camera's daar niet van, maar overal camera's zodat overal gevolgd wordt of je brave burger bent kennen we wel van China natuurlijk.
De scanners van AH etc hebben camera's. Tjah het zal. Veel mensen vinden het gewoon goed. Maar ik heb wel de indruk dat Covid een heel lekker excuus is voor veel van die zaken qua implementatie.
Dat soort dingen. Het zal vast wel worden gepresenteerd als "handig" voor de burger en veel mensen vinden dat ook zonder er verder over na te denken.
En het wordt vooral niet gepresenteerd als verplicht. Nee, het is voor wie het wil. In het begin. Uiteindelijk kun je zonder dat kreng nergens meer terecht, net zoals met die coronapas. Die was aanvankelijk ook bedoeld om makkelijker te kunnen reizen.![]()
Is niet helemaal waar, de eerste versie van de coronacheck was voor festivals en dergelijke. Daarna is Europees reizen er aan toegevoegd.quote:Op maandag 17 januari 2022 06:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach ja, 80% van de mensen gaat dit "handig" vinden zonder na te denken over de consequenties. De lui die even snel vervroegd boosteren om hun wintersport veilig te stellen. Handig zo'n wallet, want daar kun je vast ook je vignet in zetten, zodat je niet meer naar de ANWB hoeft of in Duitsland hoeft te stoppen om zo'n vignet voor Oostenrijk te halen.
Dat soort dingen. Het zal vast wel worden gepresenteerd als "handig" voor de burger en veel mensen vinden dat ook zonder er verder over na te denken.
En het wordt vooral niet gepresenteerd als verplicht. Nee, het is voor wie het wil. In het begin. Uiteindelijk kun je zonder dat kreng nergens meer terecht, net zoals met die coronapas. Die was aanvankelijk ook bedoeld om makkelijker te kunnen reizen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Daarvoor was DCC al wel gedocumenteerd en klaar om uit te rollen, daar is CoronaCheck op gebaseerd.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar, de eerste versie van de coronacheck was voor festivals en dergelijke. Daarna is Europees reizen er aan toegevoegd.![]()
Even uit pure nieuwsgierigheid, wat moet build back better inhouden in wappieland? Ik ken het als onderdeel van de politieke agenda van Biden waarbij veel geld in zaken als infrastructuur, zorg en toekomstbestendige technologie en daarnaast internationaal als initief vanuit de G7 dat als alternatief voor China's nieuwe zijderoute moet dienen.quote:Op maandag 17 januari 2022 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je denkt dat de hele pandemie in scčne is gezet om een economische veranderingen te bewerkstelligen?
Even los van dat er weinig te zien is van een BBB, zo aan het einde van de crisis...Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het binnenlands CTB overleeft zeker heel 2022 nog wel. Daar durf ik wel geld op in te zetten.
Zou het graag anders zien, want het beschermt uiteindelijk niemand. Het is een middel van dwang zodat het vaccinaties breder kunnen worden toegepast dan alleen voor de groep die daar een eigenbelang bij heeft.
Het geeft ons ook de illusie dat we iets doen, we lopen mee in de maat, controleren elkaar, zodat zichtbaar wordt die de disponabelen zijn in je omgeving. De mensen die niet willen luisteren. De mensen die je beter kunt afschrijven als vriend, buur, collega of kennis. Een prachtig geīmplementeerd stukje machtsmisbruik van de overheid, al is dit natuurlijk puur mijn opinie.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat is volgens mij begonnen met die visie van het WEF.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Even uit pure nieuwsgierigheid, wat moet build back better inhouden in wappieland? Ik ken het als onderdeel van de politieke agenda van Biden waarbij veel geld in zaken als infrastructuur, zorg en toekomstbestendige technologie en daarnaast internationaal als initief vanuit de G7 dat als alternatief voor China's nieuwe zijderoute moet dienen.![]()
Ah ja, de nieuwe Bilderbergconferentie.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is volgens mij begonnen met die visie van het WEF.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik ben wel benieuwd naar ‘t antwoord op de vraag van @Wantie . Waarom die economische veranderingen, wie wint daarmee? Waarom zou de pandemie wereldwijd gecoördineerd zijn.
In BNW is een centraal Covid topic, daar passen sommige dingen inderdaad beter. In dit geval ben ik vooral benieuwd naar een antwoord, als ik nu die posts verwijder haal ik een hele discussie weg, dat is ook niet de bedoeling![]()
![]()
Coronatoegangsbewijs is van september 2021, dat Europese certificaat van juni 2021.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar, de eerste versie van de coronacheck was voor festivals en dergelijke. Daarna is Europees reizen er aan toegevoegd.![]()
Je hebt naast de Plandemie-theorie natuurlijk ook nog de theorie van "never waste a good crisis".quote:Op maandag 17 januari 2022 08:06 schreef chratnox het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar ‘t antwoord op de vraag van @:Wantie . Waarom die economische veranderingen, wie wint daarmee? Waarom zou de pandemie wereldwijd gecoördineerd zijn.
In BNW is een centraal Covid topic, daar passen sommige dingen inderdaad beter. In dit geval ben ik vooral benieuwd naar een antwoord, als ik nu die posts verwijder haal ik een hele discussie weg, dat is ook niet de bedoeling![]()
Tot nu toe heeft de pandemie er vooral voor gezorgd dat de hele rijke mensen nog veel rijker geworden zijn. Ik denk niet dat die de pandemie coördineren, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat ze er een belang bij hebben.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:06 schreef chratnox het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar ‘t antwoord op de vraag van @:Wantie . Waarom die economische veranderingen, wie wint daarmee? Waarom zou de pandemie wereldwijd gecoördineerd zijn.
In BNW is een centraal Covid topic, daar passen sommige dingen inderdaad beter. In dit geval ben ik vooral benieuwd naar een antwoord, als ik nu die posts verwijder haal ik een hele discussie weg, dat is ook niet de bedoelingOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Goeie vraag, zoals gewoonlijk is dat niet echt grijpbaar, maar omvat onder andere dat het geld verdwijnt voor een digitale currency, dat je geen bezittingen meer hebt en gebruik maakt van een social credit system dat bepaalt welke privileges je hebt en welke niet.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Even uit pure nieuwsgierigheid, wat moet build back better inhouden in wappieland? Ik ken het als onderdeel van de politieke agenda van Biden waarbij veel geld in zaken als infrastructuur, zorg en toekomstbestendige technologie en daarnaast internationaal als initief vanuit de G7 dat als alternatief voor China's nieuwe zijderoute moet dienen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Of opportuun zijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft de pandemie er vooral voor gezorgd dat de hele rijke mensen nog veel rijker geworden zijn. Ik denk niet dat die de pandemie coördineren, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat ze er een belang bij hebben.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dansen met Jansen vergeten?quote:Op maandag 17 januari 2022 08:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Coronatoegangsbewijs is van september 2021, dat Europese certificaat van juni 2021.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Er is natuurlijk geen (schaduw)elite die zo een nieuwe economische orde heeft bekokstoofd. Wat wel zo is, is dat virologen aan de knoppen hebben mogen draaien en machtsgeil zijn geworden en politici een soort van OCD hebben ontwikkeld waardoor vrijheden niet zonder slag of stoot terug worden gegeven. Dat kon je van tevoren aan zien komen.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:06 schreef chratnox het volgende:
In BNW is een centraal Covid topic, daar passen sommige dingen inderdaad beter. In dit geval ben ik vooral benieuwd naar een antwoord, als ik nu die posts verwijder haal ik een hele discussie weg, dat is ook niet de bedoelingIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Het zou dom zijn om dingen die beter/anders moeten niet direct aan te pakken als je daar de kans toe hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat er veel coördinatie achter zit. Moet je voorstellen dat dit binnen een land gecoördineerd moet worden om daarna ook nog coördinatie tussen landen te hebben. Dat lijkt me in de praktijk onmogelijk.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt naast de Plandemie-theorie natuurlijk ook nog de theorie van "never waste a good crisis".![]()
Is ook wel een tikkie overdreven...quote:Op maandag 17 januari 2022 08:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen (schaduw)elite die zo een nieuwe economische orde heeft bekokstoofd. Wat wel zo is, is dat virologen aan de knoppen hebben mogen draaien en machtsgeil zijn geworden en politici een soort van OCD hebben ontwikkeld waardoor vrijheden niet zonder slag of stoot terug worden gegeven. Dat kon je van tevoren aan zien komen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik geloof direct dat een Jeff Bezos en dergelijken er weinig belang bij hebben dat de economische situatie snel ten einde komt, maar ik geloof niet dat ze zoveel macht hebben iets af te dwingen.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft de pandemie er vooral voor gezorgd dat de hele rijke mensen nog veel rijker geworden zijn. Ik denk niet dat die de pandemie coördineren, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat ze er een belang bij hebben.![]()
Vast mn bunker opzoeken voor de zekerheid. Tijd voor paniek weer.quote:Op maandag 17 januari 2022 05:51 schreef SilverEyes het volgende:
Dat omikron mild is, zegt niets over volgende coronavarianten https://www.nu.nl/coronav(...)coronavarianten.html (via @:NUnl)
Niet te positief jongens![]()
Zo werkt de wereld nu eenmaal. Overheden geven niet graag bevoegdheden en controle af dus vrijheden komen met muizenstapjes.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is ook wel een tikkie overdreven...Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Je bent niet behoorlijk kritisch op de QR maatschappij en de gevaren ervan.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zijn er in BNW geen topics voor dit soort wappie-praat?
Alleen behoorlijk kritisch op mensen die er behoorlijk kririsch op zijn, grappig![]()
![]()
Met heel veel geld kun je heel veel macht kopen. Als je wil weten hoe dat werkt, dan moet je even naar Zeewolde bellen.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat een Jeff Bezos en dergelijken er weinig belang bij hebben dat de economische situatie snel ten einde komt, maar ik geloof niet dat ze zoveel macht hebben iets af te dwingen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als ik daar met jou over van gedachte wil wisselen dan kom ik wel naar BNW. Tot daar.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je bent niet behoorlijk kritisch op de QR maatschappij en de gevaren ervan.
Alleen behoorlijk kritisch op mensen die er behoorlijk kririsch op zijn, grappig
(don't hold your breath)![]()
Weekendje centerparcs is ook wel fokkin onmogelijk tegenwoordig.
In NL alles dicht behalve de zwembaden, belgie alles dicht, duitsland verplichte quarantine voor kinderen en vervolgens nog 2g/2g+ erbij, Frankrijk is een ondoorzichtig geheel met geldigheid van de QR.![]()
Dus als ik je vraag in welke landen de corona crisis van begin af aan goed is aangepakt kom je met deze twee landen?quote:
En vervolgens ontvouwt er zich een discussie waaruit dan blijkt dat ze ook daar veel fouten hebben gemaakt en het in de UK eigenlijk alleen de laatste weken goed gaat. Ik vat het even kort en zonder nuance samen.
Laten we dan heel optimistisch zijn en constateren dat er twee landen zijn waarvan je vindt dat de overheid daar min of meer adequaat heeft opgetreden. Zeg ik het dan goed?![]()
Dat er straks weer een nieuwe variant komt is zo goed als een zekerheid. En dat die variant schadelijker zal zijn dan omikron durf ik ook best een gokje voor te doen. Omikron is namelijk met afstand de meest onschuldige in een lange rij van varianten die wisselde in hoeveel schade ze aanrichten.quote:Op maandag 17 januari 2022 06:01 schreef josja het volgende:
[..]
Ha je was me net voor, ik zag de doemdenkerij ook alweer voorbij komen. Hou toch op jongens, je kunt toch niet rekening blijven houden met iets wat misschien ooit wel eens zou kunnen gebeuren. Anyway, ik ga zo voor het eerst in 4 weken weer een paar lesjes geven en ik heb er zin in. Nooit meer dicht aub
En tenslotte is de kans groot dat ook deze nieuwe variant besmettelijk zal zijn. Dat is namelijk het wapen van een virus om dominant te worden tov andere virussen en dat ook langere tijd te blijven.
Het is trouwens erg naīef om te denken dat we nooit meer een nieuwe variant gaan krijgen of dat alle toekomstige varianten net zo mild zullen zijn als omikron.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Maar alle landen om ons heen zijn helemaal open hoor, alleen in Nederland is het kut en mag niks.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
In NL alles dicht behalve de zwembaden, belgie alles dicht, duitsland verplichte quarantine voor kinderen en vervolgens nog 2g/2g+ erbij, Frankrijk is een ondoorzichtig geheel met geldigheid van de QR.![]()
Ik ga toevallig vanmiddag rijden met ‘t gezin. Bij Landal is alles open op de restaurants na, was meer dan ik had verwacht eerlijk gezegd.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Voorjaar 2021 model, toen we nog met beperkte vaccinaties zaten en Delta ipv Goden Omicron.quote:
FUCK DIT SOORT CRAP.![]()
Ja want de Spaanse griep is ook nog altijd wreed dodelijk.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er straks weer een nieuwe variant komt is zo goed als een zekerheid. En dat die variant schadelijker zal zijn dan omikron durf ik ook best een gokje voor te doen. Omikron is namelijk met afstand de meest onschuldige in een lange rij van varianten die wisselde in hoeveel schade ze aanrichten.
En tenslotte is de kans groot dat ook deze nieuwe variant besmettelijk zal zijn. Dat is namelijk het wapen van een virus om dominant te worden tov andere virussen en dat ook langere tijd te blijven.
Het is trouwens erg naīef om te denken dat we nooit meer een nieuwe variant gaan krijgen of dat alle toekomstige varianten net zo mild zullen zijn als omikron.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
2G is niet open. En al zeker niet helemaal.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar alle landen om ons heen zijn helemaal open hoor, alleen in Nederland is het kut en mag niks.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Er zijn nu in principe 3 heftige coronavirussen geweest (SARS, MERS en SARS-CoV2) maar er zijn er ook een aantal die niet meer dan een verkoudheid opleveren. De kans dat een variant op Omikron zwaardere symptomen geeft dan Omikron is echt geen zekerheid.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er straks weer een nieuwe variant komt is zo goed als een zekerheid. En dat die variant schadelijker zal zijn dan omikron durf ik ook best een gokje voor te doen. Omikron is namelijk met afstand de meest onschuldige in een lange rij van varianten die wisselde in hoeveel schade ze aanrichten.
Het is trouwens erg naīef om te denken dat we nooit meer een nieuwe variant gaan krijgen of dat alle toekomstige varianten net zo mild zullen zijn als omikron.
Maargoed, wat stel je voor? Stel dat je gelijk hebt dat er ergens in de toekomst een nieuwe variant komt die zwaarder is; wat moeten we daaraan doen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2022 08:33:12 ]![]()
In theorie kan er een mutatie ontstaan die net zo besmettelijk is, met zwaardere symptomen. In de praktijk gebeurt dat bij virussen zelden, omdat het logischer is dat een virus besmettelijker wordt met symptomen die er voor zorgen dat de drager niet bedlegerig wordt. Immers, een variant is pas succesvol als die besmettelijkheid ook wordt omgezet in spreiding omdat een drager zijn leven leeft.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat kan gebeuren is dat er een variant ontstaat die in het begin milde klachten geeft, maar na een tijdje in het lichaam ineens veel zwaardere problemen veroorzaakt. Maar het is wel een beetje doemdenken om daar vanuit te gaan, ook al kun je het niet volledig uitsluiten. Het virus moet dan wel in één keer heel erg veel veranderen of gedurende een langere tijd die kant op evolueren. Aangezien mutaties van virussen random zijn is die kans extreem klein.![]()
Nee, da's onzin.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld nu eenmaal. Overheden geven niet graag bevoegdheden en controle af dus vrijheden komen met muizenstapjes.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat is wel apart, ik dacht dat daar ook de binnenspeeltuinen dicht zitten en het zwembad "alleen op reservering".quote:Op maandag 17 januari 2022 08:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga toevallig vanmiddag rijden met ‘t gezin. Bij Landal is alles open op de restaurants na, was meer dan ik had verwacht eerlijk gezegd.
Vorige keer dat we dat hadden was het max 2 uur per dag naar het zwembad met tijdsloten en alles (en moet je geluk hebben dat je uberhaubt kan reserveren).![]()
Ik heb het niet over een zekerheid dat de volgende variant zwaarder wordt dan omikron, maar wel meerdere van de toekomstige varianten. En wat we daar tegen moeten doen......dat zien we nu al in heel de wereld. Van vaccineren, boosteren, maatregelen enz enz.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn nu in principe 3 heftige coronavirussen geweest (SARS, MERS en SARS-CoV2) maar er zijn er ook een aantal die niet meer dan een verkoudheid opleveren. De kans dat een variant op Omikron zwaardere symptomen geeft dan Omikron is echt geen zekerheid.
Maargoed, wat stel je voor? Stel dat je gelijk hebt dat er ergens in de toekomst een nieuwe variant komt die zwaarder is; wat moeten we daaraan doen?
Wat we in elk geval niet moeten doen is er van uitgaan dat het nooit meer erger wordt dan omikron en eisen dat er nooit meer maatregelen komen omdat covid voor altijd een onschuldig griepje zal blijven. Ik wou dat dat zo was, maar dat is erg onwaarschijnlijk.Steun het Kiva Fok! team!
Om in die analogie te blijven, Omikron gaat niet dodelijker worden dan hij nu is.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want de Spaanse griep is ook nog altijd wreed dodelijk.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Maar in Nederland kwam die pas na de coronapas voor festivals.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in idd, maar toen was dat Europese certificaat ook al klaar.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Oh ja, het is wel op reservering. Geen tijdslot maar wel max 2 uur. Met 2 kleine kinderen ben ik blij als we het een uur volhouden, dus ik ben benieuwd. De binnenspeeltuinen weet ik niet zo goed. Het ‘klimparadijs’ en trampolinepark is open, maar 1 van de speeltuinen dicht. Weet niet zo goed hoe die maatregelen daarvan zijnquote:Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is wel apart, ik dacht dat daar ook de binnenspeeltuinen dicht zitten en het zwembad "alleen op reservering".
Vorige keer dat we dat hadden was het max 2 uur per dag naar het zwembad met tijdsloten en alles (en moet je geluk hebben dat je uberhaubt kan reserveren).![]()
![]()
Wat we gezien hebben van alle varianten na het ontstaan van de pandemie was dat ze bijna allemaal zwaarder waren dan de alpha varianten en dat ze qua symptomen erg verschilden, dus niet steeds milder werden, en qua besmettelijkheid inderdaad langzaam opliepen. Zoals ik al aangaf in mijn vorige post.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In theorie kan er een mutatie ontstaan die net zo besmettelijk is, met zwaardere symptomen. In de praktijk gebeurt dat bij virussen zelden, omdat het logischer is dat een virus besmettelijker wordt met symptomen die er voor zorgen dat de drager niet bedlegerig wordt. Immers, een variant is pas succesvol als die besmettelijkheid ook wordt omgezet in spreiding omdat een drager zijn leven leeft.
Wat kan gebeuren is dat er een variant ontstaat die in het begin milde klachten geeft, maar na een tijdje in het lichaam ineens veel zwaardere problemen veroorzaakt. Maar het is wel een beetje doemdenken om daar vanuit te gaan, ook al kun je het niet volledig uitsluiten. Het virus moet dan wel in één keer heel erg veel veranderen of gedurende een langere tijd die kant op evolueren. Aangezien mutaties van virussen random zijn is die kans extreem klein.Steun het Kiva Fok! team!
Coronapas begint met iets, maar wordt daarna steeds uitgebreid. In andere landen zie je dat ook. Sommige landen heb je 'm al nodig voor de zogenaamde niet-essentiële winkels.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar in Nederland kwam die pas na de coronapas voor festivals.![]()
Je kan wel naar de dierentuin in België, itt hier.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
In NL alles dicht behalve de zwembaden, belgie alles dicht, duitsland verplichte quarantine voor kinderen en vervolgens nog 2g/2g+ erbij, Frankrijk is een ondoorzichtig geheel met geldigheid van de QR.
https://www.zooantwerpen.be/nl/![]()
Nou ja, de Spaanse Griep was ook ineens weg. Al kwam dat vooral ook omdat de sterfte vreselijk hoog was en de overlevers redelijk makkelijk immuun werden voor herbesmetting.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een zekerheid dat de volgende variant zwaarder wordt dan omikron, maar wel meerdere van de toekomstige varianten. En wat we daar tegen moeten doen......dat zien we nu al in heel de wereld. Van vaccineren, boosteren, maatregelen enz enz.
Wat we in elk geval niet moeten doen is er van uitgaan dat het nooit meer erger wordt dan omikron en eisen dat er nooit meer maatregelen komen omdat covid voor altijd een onschuldig griepje zal blijven. Ik wou dat dat zo was, maar dat is erg onwaarschijnlijk.
Maar uiteindelijk is de kans dat het met Covid19 ook die kant op gaat groter dan dat hij ineens weer een groot probleem wordt.
Een ander probleem is veel groter. En dat is Covid20 of Covid21. Of misschien wel Covid30. Uiteindelijk komt er weer een Corona virus waar onze vaccins en opgebouwde immuniteit helemaal niets tegen doen. En dat kan over een jaar zijn, of over 10. Maar het komt zeker, de kans dat het eerder is dan de vorige keer is ook groter dan dat het later gaat zijn.![]()
Ik ken die variant ook wel, maar het beleid is behoorlijk wisselend van het kabinet. Het winkelen op afspraak wat ze in de kop hadden was bijvoorbeeld zonder wachttijd, die variant kenden we nog niet. Je moet echt eerst kijken wat er nu over gezegd is voordat je een aanname gaat doen of iets wel of niet kan.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is wel apart, ik dacht dat daar ook de binnenspeeltuinen dicht zitten en het zwembad "alleen op reservering".
Vorige keer dat we dat hadden was het max 2 uur per dag naar het zwembad met tijdsloten en alles (en moet je geluk hebben dat je uberhaubt kan reserveren).
Ik zou de binnenspeeltuinen, indien van toepassing, nog wel even nakijken. Het zwembad ging ook bij CP open, dus dat zal wel kloppen. En die tijdslots hebben ze al een behoorlijke tijd terug over boord gegooid bij centerparcs in elk geval
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bedoel je dan dat bepaalde maatregelen moeten blijven? Of dat die dan terug moeten komen?quote:Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een zekerheid dat de volgende variant zwaarder wordt dan omikron, maar wel meerdere van de toekomstige varianten. En wat we daar tegen moeten doen......dat zien we nu al in heel de wereld. Van vaccineren, boosteren, maatregelen enz enz.
Wat we in elk geval niet moeten doen is er van uitgaan dat het nooit meer erger wordt dan omikron en eisen dat er nooit meer maatregelen komen omdat covid voor altijd een onschuldig griepje zal blijven. Ik wou dat dat zo was, maar dat is erg onwaarschijnlijk.
Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.![]()
Wat een feest die scholen open.
Halve school van mijn kinderen moet nu al thuisblijven. Dochter vanmorgen met zelftest ook positief, geen klachten, op een heel klein kuchje na. Zoontje negatief getest, maar ook in die klas al 4 kinderen positief.
PCR test kan pas morgen, is ontzettend druk bij de testcentra in Amersfoort.![]()
Die langetermijndiscussie is ook weer een afleiding om het niet te hoeven hebben over de juiste beslissingen op het juiste moment, en uitgangspunten daarbij.
Nu kan het zo weer gebeuren dat alles dichtgaat terwijl de opnamecijfers dalen, omdat er geen prioriteitenlijst wordt opgesteld.![]()
Nee, dat zeg ik toch nergens. Ik reageerde op een user die er zo'n beetje van uitgang dat we nooit meer maatregelen zouden krijgen en we nooit meer een zwaardere variant als omikron zouden hebben.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat bepaalde maatregelen moeten blijven? Of dat die dan terug moeten komen?
Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.Steun het Kiva Fok! team!
Nou een soort draaiboeken en gereserveerde locaties zou handig zijn. Kost relatief weinig en wel zo nuttig als protocol voor het volgende probleem.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:
Bedoel je dan dat bepaalde maatregelen moeten blijven? Of dat die dan terug moeten komen?
Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Sterktequote:Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef aartstyle het volgende:
Halve school van mijn kinderen moet nu al thuisblijven. Dochter vanmorgen met zelftest ook positief, geen klachten, op een heel klein kuchje na. Zoontje negatief getest, maar ook in die klas al 4 kinderen positief.
PCR test kan pas morgen, is ontzettend druk bij de testcentra in Amersfoort.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Hahahahaha, maanden lang is er alleen maar kritiek geweest over 'geen perspectief' en 'hoe ziet de toekomst eruit' en 'we willen weten hoe nu verder'.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Die langetermijndiscussie is ook weer een afleiding om het niet te hoeven hebben over de juiste beslissingen op het juiste moment, en uitgangspunten daarbij.
En nu gaat het over de lange termijn en dan moeten we het over het nu hebben.
Wat een parodie.![]()
Wist je dat die er waren?quote:Op maandag 17 januari 2022 08:47 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Nou een soort draaiboeken en gereserveerde locaties zou handig zijn. Kost relatief weinig en wel zo nuttig als protocol voor het volgende probleem.![]()
![]()
Ah top, dank voor die additionele duiding. Ik snap ‘tquote:Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch nergens. Ik reageerde op een user die er zo'n beetje van uitgang dat we nooit meer maatregelen zouden krijgen en we nooit meer een zwaardere variant als omikron zouden hebben.![]()
Voorbereiden is goed, maar ga dan wel uit van meerdere scenario'squote:Op maandag 17 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.
- Virus wordt endemisch en lijkt gelijk te zijn aan griep qua zorgdruk
- Virus wordt endemisch, maar komt steeds minder voor
- Virus wordt endemisch, maar komt terug in hoge pieken met verschillende impact
- Virus blijft pandemisch en kan alleen met a(semi-)permanent beleid worden bestreden
En de 35 tussenvormenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe zie je een langetermijnplanning voor je? Daar zijn duizend ideeën over, wie krijgt er gelijk? Het zal hoe dan ook een vaag statement worden en op het moment zelf worden weer net zulke domme dingen gedaan als eerst. Tenzij je echte concrete uitgangspunten erin opneemt.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hahahahaha, maanden lang is er alleen maar kritiek geweest over 'geen perspectief' en 'hoe ziet de toekomst eruit' en 'we willen weten hoe nu verder'.
En nu gaat het over de lange termijn en dan moeten we het over het nu hebben.
Wat een parodie.![]()
De Telegraaf zal wel de chocoladelettertypes van stal halen"Tsunami in de zorg aanstaande, ongekende stijging"
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dat is die lange termijnvisie. Dat heeft ook niet zo veel met zwaardere varianten van Covid19 te maken, maar veel meer met voorkomen dat we nog een keer zo extreem in de lockdowns moeten als er zich een nieuw virus aandient. Dat is de rol van de overheid om te zorgen voor bijvoorbeeld een opschaalbare nood-IC. Heb al eerder aangegeven dat je daar prima via reservisten een zwik verpleegsters voor kunt opleiden zodat je die in kunt zetten.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:47 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Nou een soort draaiboeken en gereserveerde locaties zou handig zijn. Kost relatief weinig en wel zo nuttig als protocol voor het volgende probleem.![]()
Uiteraard, tenzij er nog een daling is. Ik wil eigenlijk ook liever krantenkoppen zien die niet continu gaan roepen dat er een dagrecord is met besmettingen, zolang we de 80k niet hebben bereikt is alles nog in lijn der verwachtingenquote:Op maandag 17 januari 2022 08:51 schreef Scrummie het volgende:
Zullen de kranten vandaag weer gaan koppen met 'STIJGING IN ZIEKENHUIZEN'?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
FTFYquote:Op maandag 17 januari 2022 08:52 schreef ThierryPicking het volgende:
De Telegraaf AD zal wel de chocoladelettertypes van stal halen"Tsunami in de zorg aanstaande, ongekende stijging"
Alleen daarover zijn al 100 verschillende meningen. Je kunt het wel opnemen in een langetermijnplanning maar dan gebeurt het toch niet. Als je een grotere IC-capaciteit wil, moet je dat gewoon in beleid vormgeven.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is die lange termijnvisie. Dat heeft ook niet zo veel met zwaardere varianten van Covid19 te maken, maar veel meer met voorkomen dat we nog een keer zo extreem in de lockdowns moeten als er zich een nieuw virus aandient. Dat is de rol van de overheid om te zorgen voor bijvoorbeeld een opschaalbare nood-IC. Heb al eerder aangegeven dat je daar prima via reservisten een zwik verpleegsters voor kunt opleiden zodat je die in kunt zetten.
De langetermijnplanning was jarenlang minder stikstof in Nederland. Er ontstond alleen maar meer stikstof.![]()
Een plan voor opschaalbare IC-zorg, zoals ik eerder al schreef. Ondernemers coachen zodat zij in hun businessmodel opnemen dat dit soort dingen er vanaf nu bij kunnen horen en zoeken naar manieren om zowel het ondernemerschap en de maatregelen zo aan te passen dat er in alle sectoren ook tijdens een lockdown genoeg geld te verdienen is dat er geen steunmaatregelen meer nodig zijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:52 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hoe zie je een langetermijnplanning voor je? Daar zijn duizend ideeën over, wie krijgt er gelijk? Het zal hoe dan ook een vaag statement worden en op het moment zelf worden weer net zulke domme dingen gedaan als eerst. Tenzij je echte concrete uitgangspunten erin opneemt.
En in sectoren waar dat niet kan, zorgen dat er vaste vergoedingen klaar staan die los staan van de feitelijke inkomsten van een ondernemer, maar gericht zijn op overleven. Vanaf nu is een pandemie een bedrijfsrisico.
Ik vind dat al drie vrij heldere uitgangspunten voor de toekomst waar je nu mee aan de slag kunt gaan. Breng maar in kaart welk deel van de samenleving pandemie-proof kan worden gemaakt en welk deel niet.
Maar zorg ook dat wanneer er een virus komt waar je maatregelen niet tegen bestand zijn, dat je weet wat je dan gaat doen. Ga je voor een vaccinatieplicht? Ga je voor 2G of 3G? Leg het maar vast in een wet. Want hoeveel extra IC capaciteit je ook hebt, als er een virus komt met de besmettelijkheid van Omikron en de symptomen van Delta, dan ben je gewoon het haasje als maatschappij.![]()
Yup, hier hetzelfde.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef aartstyle het volgende:
PCR test kan pas morgen, is ontzettend druk bij de testcentra in Amersfoort.And what rough beast, its hour come round at last,
Je moet je ook afvragen of het echt zin heeft, we zijn nu 3 keer in lockdown geweest en alleen die laatste was waarschijnlijk te voorkomen geweest met wat meer capaciteit, al is de vraag of die uberhaupt wel nodig was.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:57 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Alleen daarover zijn al 100 verschillende meningen. Je kunt het wel opnemen in een langetermijnplanning maar dan gebeurt het toch niet. Als je een grotere IC-capaciteit wil, moet je dat gewoon in beleid vormgeven.![]()
Langetermijnplanning: weet wat je gaat doen want je bent gewoon het haasje. Bedankt Hans.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een plan voor opschaalbare IC-zorg, zoals ik eerder al schreef. Ondernemers coachen zodat zij in hun businessmodel opnemen dat dit soort dingen er vanaf nu bij kunnen horen en zoeken naar manieren om zowel het ondernemerschap en de maatregelen zo aan te passen dat er in alle sectoren ook tijdens een lockdown genoeg geld te verdienen is dat er geen steunmaatregelen meer nodig zijn.
En in sectoren waar dat niet kan, zorgen dat er vaste vergoedingen klaar staan die los staan van de feitelijke inkomsten van een ondernemer, maar gericht zijn op overleven. Vanaf nu is een pandemie een bedrijfsrisico.
Ik vind dat al drie vrij heldere uitgangspunten voor de toekomst waar je nu mee aan de slag kunt gaan. Breng maar in kaart welk deel van de samenleving pandemie-proof kan worden gemaakt en welk deel niet.
Maar zorg ook dat wanneer er een virus komt waar je maatregelen niet tegen bestand zijn, dat je weet wat je dan gaat doen. Ga je voor een vaccinatieplicht? Ga je voor 2G of 3G? Leg het maar vast in een wet. Want hoeveel extra IC capaciteit je ook hebt, als er een virus komt met de besmettelijkheid van Omikron en de symptomen van Delta, dan ben je gewoon het haasje als maatschappij.![]()
Structureel hogere IC-capaciteit is echt totale onzin wat mij betreft. Die hebben we 1x in de zoveel jaar nodig en kost dan structureel klappen met geld.quote:Op maandag 17 januari 2022 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je moet je ook afvragen of het echt zin heeft, we zijn nu 3 keer in lockdown geweest en alleen die laatste was waarschijnlijk te voorkomen geweest met wat meer capaciteit, al is de vraag of die uberhaupt wel nodig was.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: