Fransen zijn ook bang voor een lekkende neus.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-gemiddeld-stijging
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:quote:Op zondag 16 januari 2022 21:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik hoop toch wel dat het boostergedram van (internationale) overheidswege binnenkort verleden tijd is, want het is niet meer te billijken met het oog op de huidige toestand; een supermild Omikronvariant. Boosters moeten inderdaad de status krijgen van griepprikken. Ik ben in de afgelopen zomer gevaccineerd en heb daar geen spijt van, maar aanvullende boosters gaan 'm niet worden.
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.quote:De cultuursector is bezig met het voorbereiden van een kort geding of een procedure tegen de Staat. Het gaat daarin om het feit dat winkels wel weer open mogen, maar musea niet. Dat bevestigt Jan Zoet, voorzitter van de Taskforce culturele en creatieve sector, na berichtgeving van het FD.
"Er wordt inderdaad onderzocht of dit mogelijk en kansrijk is", zegt Zoet desgevraagd. Bij de Taskforce culturele en creatieve sector zijn in totaal 111 culturele organisaties aangesloten.
Zo blijven we bezig.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:
[ twitter ]
Ja maar het OMT.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.
Lijkt me duidelijk tijd voor een lockdown daar.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen
Wat zou hiervoor de verklaring zijn? Is daar al iets over geroepen ergens?quote:Op zondag 16 januari 2022 22:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen
Corona zal wel blijven, maar incompetente politici en hun controledrang mogen zsm verdwijnen. Grotere bedreiging aan het worden dan dit virus.quote:
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?quote:
De rechtstaat heeft al wel laten zien dat ze het kabinet gewoon volgen. Hun besluiten zijn gebaseerd op het OMT; dat zijn experts, dus maatregelen gebaseerd op die experts zijn valid.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?
quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona zal wel blijven, maar incompetente politici en hun controledrang mogen zsm verdwijnen. Grotere bedreiging aan het worden dan dit virus.
We zullen het wel zien. Ik denk dat het op is.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De rechtstaat heeft al wel laten zien dat ze het kabinet gewoon volgen. Hun besluiten zijn gebaseerd op het OMT; dat zijn experts, dus maatregelen gebaseerd op die experts zijn valid.
Ik verwacht zelfs dat we in de tussentijd niet geheel maatregelloos zullen zijn, de (illusie van) controle loslaten blijkt toch wel heel erg moeilijk voor politici. Voor mij zijn ze zo goed als allemaal door de mand gevallen deze crisis.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.
Als er maatregelen komen in het najaar zal dat eerder te maken hebben met de controle drang van een OMT (''voor de zekerheid'' etc) dan met het virus zelf.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zullen het wel zien. Ik denk dat het op is.
Ondanks dat ik het met gedrag van de diverse leden van het OMT zeker niet eens ben zijn eventuele maatregelen imo altijd nog aan de politiek te wijten. Die kunnen het OMT gedag zwaaien, aan hen is het de keuze om te besluiten dat hun diensten niet langer meer nodig zijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er maatregelen komen in het najaar zal dat eerder te maken hebben met de controle drang van een OMT (''voor de zekerheid'' etc) dan met het virus zelf.
Ik wacht nog steeds op inhaalzorg. Al maanden. Nog duizenden met mij.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik verwacht zelfs dat we in de tussentijd niet geheel maatregelloos zullen zijn, de (illusie van) controle loslaten blijkt toch wel heel erg moeilijk voor politici. Voor mij zijn ze zo goed als allemaal door de mand gevallen deze crisis.
Daar hadden we een tool voor. Namelijk een referendum. De nek omgedraaid door onder meer D66 omdat het volk te dom zou zijn om over belangrijke kwesties te oordelen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.
Drie prikken heb ik al gehoord. Zei de CEO van Pfizer.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan krijgen we ook nog het Omicron vaccin er naastVast ook weer 1 of 2 prikken.
To be fair: dat was niet het meest gunstige scenario, dat was het meest slechte scenario. Dat je op dat laatste beleid maakt is vrij ridicuul, maar bon.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.
Wij van WC-eend.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Drie prikken heb ik al gehoord. Zei de CEO van Pfizer.
Zweden. UK.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Alles samenvattend, is er een land waar de regering het wel goed heeft gedaan volgens de critici hier?
Dat rechters niet mogen toetsen of wetten in overeenstemming zijn met de Grondwet, is wel een puntje hier.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.
Zolang de zorg niet wordt opgeschaald om structureel de extra belasting van COVID op te kunnen vangen blijft er gewoon veel zorg uitgesteld worden.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op inhaalzorg. Al maanden. Nog duizenden met mij.
Ja. Voor mij zijn ze ook door de mand gevallen.
Er zijn overal fouten gemaakt maar ik denk dat we nu wel in een fase zijn aanbeland waarin je je als regering op een positieve manier kunt gaan onderscheiden.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Alles samenvattend, is er een land waar de regering het wel goed heeft gedaan volgens de critici hier?
En er is ook wel degelijk een aantal keer ingegrepen. We noemen de avondklok. Maar bijvoorbeeld ook de boetes van 395 euro, de kantonrechter in Arnhem haalde daar zonder blikken of blozen 300 euro vanaf. Dat is wel gebeurd en ik heb er ook wel vertrouwen in dat als het beleid écht onuitlegbaar zou zijn geworden de rechter ook wel in zal grijpen. Al heb je dan natuurlijk nog weer verschillende gradaties.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat het meest gunstige scenario. Je hebt zelfs een piek op 2000 ic opnames per dag. (De rode lijn)quote:Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
To be fair: dat was niet het meest gunstige scenario, dat was het meest slechte scenario. Dat je op dat laatste beleid maakt is vrij ridicuul, maar bon.
Wat ik gewoon de hele tijd mis in deze verhalen, wat gaan ze er mee doen als de besmettingen/dreiging zeer laag wordt. Gaan ze dat 2G nog toepassen in een augustus zonder serieuze risico's. Welke waarborg is er dat het niet te gemakkelijk gebruikt wordt om schijnzekerheid te verkiezen boven noodzaak?quote:Op zondag 16 januari 2022 21:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-gemiddeld-stijging
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die hebben radicaal ander beleid gevoerd…
Het heeft gewoon op alles voorrang. Zelfs op een relatief eenvoudige operatie aan mijn knie.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zolang de zorg niet wordt opgeschaald om structureel de extra belasting van COVID op te kunnen vangen blijft er gewoon veel zorg uitgesteld worden.
Ook daar wordt planbare zorg uitgesteld. Ten koste van veel mensen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici.
Bizar. Dacht eerst dat dit gewoon een of andere idioot was met weinig invloed maar het is de fucking bundesminister van volksgezondheid die zo'n lulverhaal ophangt.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:
[ twitter ]
Voor de politiek is het OMT echter wel handig om achter te verschuilen natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het met gedrag van de diverse leden van het OMT zeker niet eens ben zijn eventuele maatregelen imo altijd nog aan de politiek te wijten. Die kunnen het OMT gedag zwaaien, aan hen is het de keuze om te besluiten dat hun diensten niet langer meer nodig zijn.
Hoe sta jij tegenover het optuigen van een Constititioneel Hof? Even los van hoe dat zou moeten werken met de huidige functie van de Senaat.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En er is ook wel degelijk een aantal keer ingegrepen. We noemen de avondklok. Maar bijvoorbeeld ook de boetes van 395 euro, de kantonrechter in Arnhem haalde daar zonder blikken of blozen 300 euro vanaf. Dat is wel gebeurd en ik heb er ook wel vertrouwen in dat als het beleid écht onuitlegbaar zou zijn geworden de rechter ook wel in zal grijpen. Al heb je dan natuurlijk nog weer verschillende gradaties.
Punt is dat in Nederland de drempel voor rechterlijk ingrijpen gewoon relatief hoog ligt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de VS. Komt grotendeels door het feit dat de Nederlandse rechter wetten niet aan de grondwet mag toetsen. En dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.
Desalniettemin is het wel interessant om eens te verkennen of er ook nog andere opties denkbaar zijn. Want ik ben het er ergens ook wel mee eens dat het schuurt dat het bestuur zo diep ingrijpt in diverse grondrechten zonder dat daar enige vorm van serieuze toetsing op zit. (Ja het parlement, nu wil ik daar niet aan af doen, dat is heel belangrijk. Maar die hebben toch ook wel aangetoond dat politiek opportunisme een zorgvuldige weging behoorlijk kan verstoren)
De vraag was welke landen alles goed gedaan hadden. Dat kunnen logischer wijze niet twee landen zijn die het grootste deel van de tijd diametraal omgekeerd beleid gevoed hebben. Kijken naar de laatste paar weken was de vraag niet.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici.
Ja wat is het nouquote:Het mondkapjesadvies is uitgebreid, werd vrijdag bekendgemaakt tijdens de coronapersconferentie.
De geschetste grafieken zijn deelscenario's qua timing en reikwijdte van maatregelen binnen het worst-case meta-scenario qua besmettelijkheid en ziekteverwekking van het virus zelf.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat het meest gunstige scenario. Je hebt zelfs een piek op 2000 ic opnames per dag. (De rode lijn)
Dat is een keuze. We hebben zelf besloten om acuut voorrang te geven. Dat is geen natuurwet. Kunnen we morgen mee stoppen indien gewenst.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het heeft gewoon op alles voorrang. Zelfs op een relatief eenvoudige operatie aan mijn knie.
Zie ik geen meerwaarde in, enkel een gevaar. Dat wordt bijna per definitie politiek, wie gaat die mensen benoemen? Dat is een recept voor ellende.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover het optuigen van een Constititioneel Hof? Even los van hoe dat zou moeten werken met de huidige functie van de Senaat.
Prima.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is een keuze. We hebben zelf besloten om acuut voorrang te geven. Dat is geen natuurwet. Kunnen we morgen mee stoppen indien gewenst.
Ja oke. Het is ook een kwestie van het kastje en de muur, politici kunnen naar het OMT wijzen "de experts zeggen" en het OMT kan aanvoeren dat het slechts adviezen en voorspellingen zijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor de politiek is het OMT echter wel handig om achter te verschuilen natuurlijk.
Al geloof ik ergens ook niet dat het kabinet maatregelen wil gaan nemen als het echt niet nodig is.
2G en boosters willen ze wel heel actief pushen ja. Maar niet alleen in NL helaasquote:Op zondag 16 januari 2022 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja oke. Het is ook een kwestie van het kastje en de muur, politici kunnen naar het OMT wijzen "de experts zeggen" en het OMT kan aanvoeren dat het slechts adviezen en voorspellingen zijn.
Ik geloof niet dat het kabinet erop uit is om sectoren dicht te houden puur omdat ze er zin in hebben, wel willen ze mij er iets te graag 2G er doorheen hebben en kunnen ze nog voortdurende sluitingen daarbij als pressiemiddel gebruiken.
Bron: AD Liveblogquote:Het Verenigd Koninkrijk wil mensen niet langer wettelijk verplichten zichzelf te isoleren als ze Covid-19 oplopen, meldt The Telegraph zondag.
Volgens de Britse krant wil premier Boris Johnson zelfs alle noodwetten intrekken die bijna twee jaar lang hebben bepaald hoe het publiek tijdens de pandemie kan leven. De gedachte achter dit voornemen zou zijn dat de Britse regering wil dat de bevolking voortaan 'leeft met Covid'.
Ja, maar vervolgens hangt en staat alles natuurlijk met de definitie van nodig. Zolang die door gebrek aan durf gedefinieerd wordt door de coronaspecifieke medische kant van het verhaal, blijf je in dezelfde cirkel hangen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor de politiek is het OMT echter wel handig om achter te verschuilen natuurlijk.
Al geloof ik ergens ook niet dat het kabinet maatregelen wil gaan nemen als het echt niet nodig is.
Andere landen zien helemaal het licht niet. In elk geval niet de grote EU landen om ons heen.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is hopen dat omikron ons hier uit haalt anders blijven we nog weet ik hoe lang in dit kutcircus hangen. Andere landen zien wel een keer het licht en dan volgen wij vanzelf een keer.
Of wij blijven als enige op die piek wachten die écht écht nog gaat komen. Zou me ook niet verbazen
De BBC-site gaat nergens anders meer over op het moment.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Lekker bezig Boris. Hulde.
[..]
Bron: AD Liveblog
Indien dit niet leidt tot code zwart in de zorg: graag hier ook!!!quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heel mooi, de enige gewenste uitkomst imo.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De wal keert vanzelf het schip.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Andere landen zien helemaal het licht niet. In elk geval niet de grote EU landen om ons heen.
2G (met een halve vaccinatieplicht in IT) of 2G plus in DL. Of Frankrijk wat helemaal door slaat met het ongevaccineerden pesten.
Ik vind dat persoonlijk geen lichtende voorbeelden.
Maar wanneer? Gaat Frankrijk rustig door controleren als het virus nagenoeg is uitgedoofd?quote:Op zondag 16 januari 2022 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De wal keert vanzelf het schip.
Ik hoop het maar ben er bang voor. Je kan de doelpalen blijven verschuiven naar de toekomst, waardoor de ongevaccineerde mensen straks een jaar lang niks mochten doen, terwijl ze geen gevaar meer liepen. Echt een hele enge wereld zo.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De wal keert vanzelf het schip.
Doe maar. Kijken we het hier nog een maandje aan. Fijn zo'n real life laboratorium.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaaaaa. Het kan nog. Er is gewoon nog een land dat terug gaat naar het oude normaal. Wat ontzettend fijn om te lezen zeg. Nu wij nog, maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat je tot eind september gewoon nog zonder een QR naar het restaurant kon.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja oke. Het is ook een kwestie van het kastje en de muur, politici kunnen naar het OMT wijzen "de experts zeggen" en het OMT kan aanvoeren dat het slechts adviezen en voorspellingen zijn.
Ik geloof niet dat het kabinet erop uit is om sectoren dicht te houden puur omdat ze er zin in hebben, wel willen ze mij er iets te graag 2G er doorheen hebben en kunnen ze nog voortdurende sluitingen daarbij als pressiemiddel gebruiken.
Ze zijn daar echt heel welwillend ja. Ik sta er best wel van te kijken. Zeker niet alle overheden in de wereld krijgen blijkbaar een harde plasser van het opleggen van zware restricties.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jaaaaa. Het kan nog. Er is gewoon nog een land dat terug gaat naar het oude normaal. Wat ontzettend fijn om te lezen zeg. Nu wij nog, maar ik betwijfel het.
In alle eerlijkheid heb ik meer respect voor dit experiment, dan voor dat gelul over het definitief aanpassen van de samenleving aan covid.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe maar. Kijken we het hier nog een maandje aan. Fijn zo'n real life laboratorium.
Wat ook totaal geen haalbare kaart is.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid heb ik meer respect voor dit experiment, dan voor dat gelul over het definitief aanpassen van de samenleving aan covid.
Paul Depla is dit niet met je eens. “Nieuwe realiteit” ofzo. Ik vraag me af wie dat bepaalt maar ok.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ook totaal geen haalbare kaart is.
Ik nodig Paul Depla van harte uit om eens zijn neus te laten zien in een willekeurige kroeg, theater of stadion zodra die open zijn. Niemand trekt zich daar iets aan van anderhalve meter of wat hij eens meer verzint.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Paul Depla is dit niet met je eens. “Nieuwe realiteit” ofzo. Ik vraag me af wie dat bepaalt maar ok.
Jezelf pootje haken en dan klagen over een geschaafde neusquote:Op zondag 16 januari 2022 22:56 schreef mir1986 het volgende:
En grappig trouwens dat Frankrijk zegt met tekorten te kampen door een hoog ziekteverzuim. Goh, waar zou dat nou toch door komen? Mensen moeten al een tijd verplicht gevaccineerd zijn, anders mogen ze niet meer werken. Oorzaak -gevolg???
Dat klopt ook, maar we zijn al vaker verrast.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik nodig Paul Depla van harte uit om eens zijn neus te laten zien in een willekeurige kroeg, theater of stadion zodra die open zijn. Niemand trekt zich daar iets aan van anderhalve meter of wat hij eens meer verzint.
En als ie dacht dat hij ze dicht kon houden wijs ik hem op afgelopen week.
BoJoGOAT.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jaja...quote:Het verder openen van onderwijs, de contactberoepen en sport voor leeftijdsgroep tot 28 jaar geeft een piekbezetting in de ziekenhuizen die in de scenario’s in orde van grootte rond de piek van begin december 2021 valt.
Je hebt afgelopen week gezien wat er gebeurt als het te gek wordt. Dan grijpt Nederland echt wel in. Als straks in onze buurlanden van alles kan wat hier langdurig niet kan dan is dat geen houdbare situatie.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar we zijn al vaker verrast.
Voor wat betreft de wereldvreemdheid van bestuurders sta ik nergens meer te kijken.
Net wat ik dacht! Leuk experimentquote:Op zondag 16 januari 2022 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe maar. Kijken we het hier nog een maandje aan. Fijn zo'n real life laboratorium.
Die piek is net als goed weer, telkens over twee weken.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe vaak is die piek nou al aangekondigd?
Oh top. Zou mooi zijn als ze eens beginnen met vaccineren. Dan hoeft dat allemaal niet meer.quote:
De horeca in de stadions ook.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind de horeca iets belangrijker.
Als je ergens corona oploopt is het wel bij de bar bij PSVquote:
Brainport aan de mondkapjes.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je ergens corona oploopt is het wel bij de bar bij PSVHeb er jarenlang bier gehaald in de rust, hutjemutje een kwartier in de drukte wachten voor een slechtgetapte pint om vervolgens het begin van de 2e helft missen. Wat een puinzooi was dat
Duidelijk nog nooit in het uitvak van Fortuna geweest. Waar je niet kunt pinnen, muntjes moet halen bij een apart loket van 10 bij 20 centimeter en vervolgens op twee verschillende punten eten en drinken moet halen. Helemaal hopeloos.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je ergens corona oploopt is het wel bij de bar bij PSVHeb er jarenlang bier gehaald in de rust, hutjemutje een kwartier in de drukte wachten voor een slechtgetapte pint om vervolgens het begin van de 2e helft missen. Wat een puinzooi was dat
Hoort bij de beleving.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het stappenplan van voorjaar 2021quote:
Bij fc utrecht heb je een eetloket van ongeveer 20 meter breed. De eerste 6.5 meter kun snacks halen, de tweede 6.5 meter broodje unox en daarna friet. Maar tegelijkertijd, ho maar. En dan moet je ook nog drinken halen…quote:Op zondag 16 januari 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Duidelijk nog nooit in het uitvak van Fortuna geweest. Waar je niet kunt pinnen, muntjes moet halen bij een apart loket van 10 bij 20 centimeter en vervolgens op twee verschillende punten eten en drinken moet halen. Helemaal hopeloos.
quote:Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daar ben ik ook bang voor ja.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, maar vervolgens hangt en staat alles natuurlijk met de definitie van nodig. Zolang die door gebrek aan durf gedefinieerd wordt door de coronaspecifieke medische kant van het verhaal, blijf je in dezelfde cirkel hangen.
Jaloers.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zijn het al. Politieke keuzes vanuit paniek hebben alleen al rond de kerst bizarre schade aangericht.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?
Je zou toch zeggen dat ze op zijn minst friet en snacks combinerenquote:Op zondag 16 januari 2022 23:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij fc utrecht heb je een eetloket van ongeveer 20 meter breed. De eerste 6.5 meter kun snacks halen, de tweede 6.5 meter broodje unox en daarna friet. Maar tegelijkertijd, ho maar. En dan moet je ook nog drinken halen…
Met dit gegeven kan je je beter afvragen waarom het omt nog serieus genomen wordt.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.
Dit gaat idd niet om gezondheid. Dat QR systeem is niet weg voor 2025 hoor.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik had het wel fijn gevonden als ik zo positief in elkaar had gestoken dat ik oprecht zou kunnen geloven dat we binnen de EU echt stoppen met dat hele QR en booster systeem als het niet meer nodig is.
Dat staat er serieus?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |