Want gidslanden Israël/Portugal/Gibraltar laten vanwege de gigantisch hoge vaccinatiegraad veel minder besmettingen zien?quote:Op zondag 16 januari 2022 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is wel logischer dan iedereen besmetten om hetzelfde doel te bereiken...
Ik zou het ook gewoon lekker bij de griepprik groep houden; voor de rest van de bevolking gewoon optioneel; ook internationaal.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.
Normaal gesproken zou je zeggen dat het 'n soort van griepprik gaat worden. Voor de risicogroep dus en niet verplicht.
Maar goed, normaal kun je het allemaal niet meer noemen hoe overheden bezig zijn.
Beschadigd immuunsysteem is wat overdreven. Maar het dient geen medisch of publiek doel, dus moet gewoon geschrapt worden als eis.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het ook gewoon lekker bij de griepprik groep houden; voor de rest van de bevolking gewoon optioneel; ook internationaal.
Op een gegeven moment gaan veel jongeren echt alleen nog een booster halen voor het vinkje (nu al, maar ok) en niet omdat de medische onderbouwing nou zo sterk is. Met elke booster die je neemt loop je meer kans op bijwerkingen en een beschadigd immuunsysteem.
https://www.bloomberg.com(...)mune-system-ema-saysquote:Op zondag 16 januari 2022 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Beschadigd immuunsysteem is wat overdreven. Maar het dient geen medisch of publiek doel, dus moet gewoon geschrapt worden als eis.
Overal
Zo snel mogelijk
Hoe kan iets wat decentraal en onafhankelijk beslist wordt door hele slimme mensen zogezegd (wat je er ook daadwerkelijk van vind..) leiden tot universele extremistische conclusies terwijl een leek kan zien dat het behoorlijk politiek beladen is, ook in wetenschappelijke zin.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Beschadigd immuunsysteem is wat overdreven. Maar het dient geen medisch of publiek doel, dus moet gewoon geschrapt worden als eis.
Overal
Zo snel mogelijk
Oh,ben voorstander van vrije keuze, maar vind het argument dat je beter Covid kunt krijgen om beschermd te worden tegen Corona best krom.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Want gidslanden Israël/Portugal/Gibraltar laten vanwege de gigantisch hoge vaccinatiegraad veel minder besmettingen zien?
Het is leuk voor een individu dat hij/zij minder klachten ervaart tijdens een infectie, maar verder vind ik de drang om perse iedereen te moeten vaccineren maar vrij ziekelijk.
Denk in eerste instantie wel, je kunt moeilijk in één keer van 0 naar 3 gaan.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
Geldt die vaccinatieplicht in Oostenrijk alleen voor de 1e vaccinatie?
Ik denk wel dat het een terechte vraag is of dat nog steeds zo geldt voor Omikron. Ik bedoel, is Omikron ondertussen niet in het rijtje andere milde menselijke coronavirussen terechtgekomen? Welke ironisch genoeg Alpha en Beta heten (229E, NL63, OC43 en HKU1): https://www.cdc.gov/coronavirus/types.htmlquote:Op zondag 16 januari 2022 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh,ben voorstander van vrije keuze, maar vind het argument dat je beter Covid kunt krijgen om beschermd te worden tegen Corona best krom.
Als je probleemloos Covid kunt doorlopen heb je ook niet die bescherming nodig.
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-gemiddeld-stijgingquote:Frankrijk wordt 2G-land: geen restaurantbezoek meer met negatieve test
Het Franse parlement heeft met een grote meerderheid ingestemd met een wet waarmee ongevaccineerden vanaf 16 jaar geen toegang meer krijgen tot restaurants, culturele instellingen en sommige vormen van openbaar vervoer (zoals binnenlandse vluchten). Dat geldt ook voor reizigers uit het buitenland. In de Nationale Assemblee stemden 215 parlementsleden voor de nieuwe wet en 58 tegen. Zeven parlementsleden onthielden zich van stemming.
Tot nu toe was een gezondheidspas, met een bewijs van vaccinatie, genezing of negatieve coronatest, voldoende om bijvoorbeeld een restaurant of bioscoop binnen te komen. Dat verandert dus binnenkort. De pas is dan alleen nog geldig als iemand volledig is gevaccineerd of recent genezen. Waarschijnlijk wordt de wet in de komende dagen van kracht.
In Frankrijk is het aantal besmettingen de afgelopen weken snel gestegen en komen de ziekenhuizen steeds verder onder druk te staan. De regering van Macron hoopt dat de toestroom van patiënten door de nieuwe pas zal afnemen, zonder dat een nieuwe lockdown nodig is. Een nieuwe lockdown zou de economie opnieuw een zware klap toebrengen en zou ook de kans op een herverkiezing van Macron bij de presidentsverkiezingen van 10 april doen afnemen.
In Frankrijk is al ruim 90 procent van de 12-plusbevolking gevaccineerd. Maar nog maar een derde van de bevolking heeft zijn boosterprik gekregen. Sinds afgelopen zaterdag is de geldigheidsduur van de coronapas gekoppeld aan de boosterprik.
Zaterdag gingen ruim 50.000 mensen in verschillende steden de straat op om te protesteren tegen de nieuwe wet en andere coronamaatregelen.
Fransen zijn ook bang voor een lekkende neus.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-gemiddeld-stijging
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:quote:Op zondag 16 januari 2022 21:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik hoop toch wel dat het boostergedram van (internationale) overheidswege binnenkort verleden tijd is, want het is niet meer te billijken met het oog op de huidige toestand; een supermild Omikronvariant. Boosters moeten inderdaad de status krijgen van griepprikken. Ik ben in de afgelopen zomer gevaccineerd en heb daar geen spijt van, maar aanvullende boosters gaan 'm niet worden.
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.quote:De cultuursector is bezig met het voorbereiden van een kort geding of een procedure tegen de Staat. Het gaat daarin om het feit dat winkels wel weer open mogen, maar musea niet. Dat bevestigt Jan Zoet, voorzitter van de Taskforce culturele en creatieve sector, na berichtgeving van het FD.
"Er wordt inderdaad onderzocht of dit mogelijk en kansrijk is", zegt Zoet desgevraagd. Bij de Taskforce culturele en creatieve sector zijn in totaal 111 culturele organisaties aangesloten.
Zo blijven we bezig.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:
[ twitter ]
Ja maar het OMT.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.
Lijkt me duidelijk tijd voor een lockdown daar.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen
Wat zou hiervoor de verklaring zijn? Is daar al iets over geroepen ergens?quote:Op zondag 16 januari 2022 22:08 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen
Corona zal wel blijven, maar incompetente politici en hun controledrang mogen zsm verdwijnen. Grotere bedreiging aan het worden dan dit virus.quote:
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?quote:
De rechtstaat heeft al wel laten zien dat ze het kabinet gewoon volgen. Hun besluiten zijn gebaseerd op het OMT; dat zijn experts, dus maatregelen gebaseerd op die experts zijn valid.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leuk, maar ik geef ze weinig kans.
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk stopt de pandemie gewoon een keer. De kans is aanwezig dat we inmiddels in de eindfase zitten. Waarom zouden we dan nog moeten blijven boosteren?
quote:Op zondag 16 januari 2022 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona zal wel blijven, maar incompetente politici en hun controledrang mogen zsm verdwijnen. Grotere bedreiging aan het worden dan dit virus.
We zullen het wel zien. Ik denk dat het op is.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 22:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De rechtstaat heeft al wel laten zien dat ze het kabinet gewoon volgen. Hun besluiten zijn gebaseerd op het OMT; dat zijn experts, dus maatregelen gebaseerd op die experts zijn valid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |