abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203229280
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik verwacht gewoon weer maatregelen de komende winter/najaar.
Ik verwacht zelfs dat we in de tussentijd niet geheel maatregelloos zullen zijn, de (illusie van) controle loslaten blijkt toch wel heel erg moeilijk voor politici. Voor mij zijn ze zo goed als allemaal door de mand gevallen deze crisis.
pi_203229293
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zullen het wel zien. Ik denk dat het op is.
Als er maatregelen komen in het najaar zal dat eerder te maken hebben met de controle drang van een OMT (''voor de zekerheid'' etc) dan met het virus zelf.
pi_203229322
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als er maatregelen komen in het najaar zal dat eerder te maken hebben met de controle drang van een OMT (''voor de zekerheid'' etc) dan met het virus zelf.
Ondanks dat ik het met gedrag van de diverse leden van het OMT zeker niet eens ben zijn eventuele maatregelen imo altijd nog aan de politiek te wijten. Die kunnen het OMT gedag zwaaien, aan hen is het de keuze om te besluiten dat hun diensten niet langer meer nodig zijn.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 22:28:42 #124
236264 crew  capricia
pi_203229330
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik verwacht zelfs dat we in de tussentijd niet geheel maatregelloos zullen zijn, de (illusie van) controle loslaten blijkt toch wel heel erg moeilijk voor politici. Voor mij zijn ze zo goed als allemaal door de mand gevallen deze crisis.
Ik wacht nog steeds op inhaalzorg. Al maanden. Nog duizenden met mij.

Ja. Voor mij zijn ze ook door de mand gevallen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_203229337
twitter

Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203229345
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.
Daar hadden we een tool voor. Namelijk een referendum. De nek omgedraaid door onder meer D66 omdat het volk te dom zou zijn om over belangrijke kwesties te oordelen.
pi_203229348
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dan krijgen we ook nog het Omicron vaccin er naast _O_ Vast ook weer 1 of 2 prikken.
Drie prikken heb ik al gehoord. Zei de CEO van Pfizer.
pi_203229353
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Kijk dan. Ik snap echt werkelijk niet dat we nog steeds maatregelen hebben.
To be fair: dat was niet het meest gunstige scenario, dat was het meest slechte scenario. Dat je op dat laatste beleid maakt is vrij ridicuul, maar bon.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_203229375
Alles samenvattend, is er een land waar de regering het wel goed heeft gedaan volgens de critici hier?
pi_203229388
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:29 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Drie prikken heb ik al gehoord. Zei de CEO van Pfizer.
Wij van WC-eend.
pi_203229394
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Alles samenvattend, is er een land waar de regering het wel goed heeft gedaan volgens de critici hier?
Zweden. UK.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 22:31:48 #132
236264 crew  capricia
pi_203229395
quote:

[..]
Ik vind het een hele lastige. Ik snap eigenlijk wel dat de rechter niet op de stoel van de beleidsmakers wil gaan zitten. Daar zijn ze niet voor, en zo zit onze rechtstaat ook niet in elkaar. Het kan geen kwaad om eens na te denken op welke manier je 'verkeerd' beleid kan terugfluiten, maar de vraag wat nu 'verkeerd' beleid is, is verdraaide moeilijk te beantwoorden. Dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn is op zichzelf geen argument natuurlijk.
Dat rechters niet mogen toetsen of wetten in overeenstemming zijn met de Grondwet, is wel een puntje hier.
Maar goed, in andere landen waar dat wel kan, zijn de maatregelen ook niet zoveel minder.
- Goethe, “Faust”
pi_203229399
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wacht nog steeds op inhaalzorg. Al maanden. Nog duizenden met mij.

Ja. Voor mij zijn ze ook door de mand gevallen.
Zolang de zorg niet wordt opgeschaald om structureel de extra belasting van COVID op te kunnen vangen blijft er gewoon veel zorg uitgesteld worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203229418
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zweden. UK.
Die hebben radicaal ander beleid gevoerd…
  zondag 16 januari 2022 @ 22:33:17 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203229429
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Er zijn overal fouten gemaakt maar ik denk dat we nu wel in een fase zijn aanbeland waarin je je als regering op een positieve manier kunt gaan onderscheiden.

Maart 2020 was overal dolle paniek en vorige winter hadden we nog geen of in elk geval niet genoeg gevaccineerd. Intussen liggen de kaarten wel anders.
pi_203229431
quote:

[..]
En er is ook wel degelijk een aantal keer ingegrepen. We noemen de avondklok. Maar bijvoorbeeld ook de boetes van 395 euro, de kantonrechter in Arnhem haalde daar zonder blikken of blozen 300 euro vanaf. Dat is wel gebeurd en ik heb er ook wel vertrouwen in dat als het beleid écht onuitlegbaar zou zijn geworden de rechter ook wel in zal grijpen. Al heb je dan natuurlijk nog weer verschillende gradaties.

Punt is dat in Nederland de drempel voor rechterlijk ingrijpen gewoon relatief hoog ligt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de VS. Komt grotendeels door het feit dat de Nederlandse rechter wetten niet aan de grondwet mag toetsen. En dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.

Desalniettemin is het wel interessant om eens te verkennen of er ook nog andere opties denkbaar zijn. Want ik ben het er ergens ook wel mee eens dat het schuurt dat het bestuur zo diep ingrijpt in diverse grondrechten zonder dat daar enige vorm van serieuze toetsing op zit. (Ja het parlement, nu wil ik daar niet aan af doen, dat is heel belangrijk. Maar die hebben toch ook wel aangetoond dat politiek opportunisme een zorgvuldige weging behoorlijk kan verstoren)
zie email 27 oktober
pi_203229434
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:30 schreef nostra het volgende:

[..]
To be fair: dat was niet het meest gunstige scenario, dat was het meest slechte scenario. Dat je op dat laatste beleid maakt is vrij ridicuul, maar bon.
Volgens mij was dat het meest gunstige scenario. Je hebt zelfs een piek op 2000 ic opnames per dag. (De rode lijn)
  zondag 16 januari 2022 @ 22:33:41 #138
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203229436
quote:
Wat ik gewoon de hele tijd mis in deze verhalen, wat gaan ze er mee doen als de besmettingen/dreiging zeer laag wordt. Gaan ze dat 2G nog toepassen in een augustus zonder serieuze risico's. Welke waarborg is er dat het niet te gemakkelijk gebruikt wordt om schijnzekerheid te verkiezen boven noodzaak?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203229443
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die hebben radicaal ander beleid gevoerd…
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 22:34:26 #140
236264 crew  capricia
pi_203229444
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:31 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zolang de zorg niet wordt opgeschaald om structureel de extra belasting van COVID op te kunnen vangen blijft er gewoon veel zorg uitgesteld worden.
Het heeft gewoon op alles voorrang. Zelfs op een relatief eenvoudige operatie aan mijn knie.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 22:35:36 #141
236264 crew  capricia
pi_203229463
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt maar dat was de vraag niet. UK laat alles lopen terwijl wij met een lading micromanagement zitten vanwege extreem risico-averse politici.
Ook daar wordt planbare zorg uitgesteld. Ten koste van veel mensen.
- Goethe, “Faust”
pi_203229467
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:02 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het nieuwe verhaal wordt dat een besmetting met omicron niet voldoende bescherming biedt tegen varianten die in de herfst van 2022 kunnen opduiken. Maar een 3e prik tegen de alfavariant die alleen nog in een reageerbuisje bestaat natuurlijk wel, dat hebben ze al in een glazen bol gezien:

[ twitter ]
Bizar. Dacht eerst dat dit gewoon een of andere idioot was met weinig invloed maar het is de fucking bundesminister van volksgezondheid die zo'n lulverhaal ophangt.

Hij weet gewoon niet waar hij het zoeken moet.
Alles om het prikken en de QR in stand te houden.
pi_203229477
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ondanks dat ik het met gedrag van de diverse leden van het OMT zeker niet eens ben zijn eventuele maatregelen imo altijd nog aan de politiek te wijten. Die kunnen het OMT gedag zwaaien, aan hen is het de keuze om te besluiten dat hun diensten niet langer meer nodig zijn.
Voor de politiek is het OMT echter wel handig om achter te verschuilen natuurlijk.

Al geloof ik ergens ook niet dat het kabinet maatregelen wil gaan nemen als het echt niet nodig is.
pi_203229482
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En er is ook wel degelijk een aantal keer ingegrepen. We noemen de avondklok. Maar bijvoorbeeld ook de boetes van 395 euro, de kantonrechter in Arnhem haalde daar zonder blikken of blozen 300 euro vanaf. Dat is wel gebeurd en ik heb er ook wel vertrouwen in dat als het beleid écht onuitlegbaar zou zijn geworden de rechter ook wel in zal grijpen. Al heb je dan natuurlijk nog weer verschillende gradaties.

Punt is dat in Nederland de drempel voor rechterlijk ingrijpen gewoon relatief hoog ligt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de VS. Komt grotendeels door het feit dat de Nederlandse rechter wetten niet aan de grondwet mag toetsen. En dat heeft voordelen, maar zeker ook nadelen.

Desalniettemin is het wel interessant om eens te verkennen of er ook nog andere opties denkbaar zijn. Want ik ben het er ergens ook wel mee eens dat het schuurt dat het bestuur zo diep ingrijpt in diverse grondrechten zonder dat daar enige vorm van serieuze toetsing op zit. (Ja het parlement, nu wil ik daar niet aan af doen, dat is heel belangrijk. Maar die hebben toch ook wel aangetoond dat politiek opportunisme een zorgvuldige weging behoorlijk kan verstoren)
Hoe sta jij tegenover het optuigen van een Constititioneel Hof? Even los van hoe dat zou moeten werken met de huidige functie van de Senaat.
pi_203229486
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De vraag was welke landen alles goed gedaan hadden. Dat kunnen logischer wijze niet twee landen zijn die het grootste deel van de tijd diametraal omgekeerd beleid gevoed hebben. Kijken naar de laatste paar weken was de vraag niet.
  zondag 16 januari 2022 @ 22:37:31 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203229499
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanaf-nu-moet-weten

Mondkapjes plicht aangescherpt: alles wat je vanaf nu moet weten
quote:
Het mondkapjesadvies is uitgebreid, werd vrijdag bekendgemaakt tijdens de coronapersconferentie.
Ja wat is het nou :{ Wat een gerommel in de marge trouwens zeg, de tering. Van het niveau alcoholverkoopverbod na 20u.
pi_203229504
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:33 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Volgens mij was dat het meest gunstige scenario. Je hebt zelfs een piek op 2000 ic opnames per dag. (De rode lijn)
De geschetste grafieken zijn deelscenario's qua timing en reikwijdte van maatregelen binnen het worst-case meta-scenario qua besmettelijkheid en ziekteverwekking van het virus zelf.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_203229513
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het heeft gewoon op alles voorrang. Zelfs op een relatief eenvoudige operatie aan mijn knie.
Dat is een keuze. We hebben zelf besloten om acuut voorrang te geven. Dat is geen natuurwet. Kunnen we morgen mee stoppen indien gewenst.
pi_203229526
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe sta jij tegenover het optuigen van een Constititioneel Hof? Even los van hoe dat zou moeten werken met de huidige functie van de Senaat.
Zie ik geen meerwaarde in, enkel een gevaar. Dat wordt bijna per definitie politiek, wie gaat die mensen benoemen? Dat is een recept voor ellende.

Als je die kant op wil dan moet je gewoon de normale rechter die mogelijkheid geven. Die kan dat ook prima en dat past ook veel beter in de Nederlandse traditie van wat ik dan maar noem gespreide verantwoordelijkheid.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 22:39:14 #150
236264 crew  capricia
pi_203229532
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is een keuze. We hebben zelf besloten om acuut voorrang te geven. Dat is geen natuurwet. Kunnen we morgen mee stoppen indien gewenst.
Prima.
Alleen is dat nu al twee jaar geen realiteit.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')