Vast mn bunker opzoeken voor de zekerheid. Tijd voor paniek weer.quote:Op maandag 17 januari 2022 05:51 schreef SilverEyes het volgende:
Dat omikron mild is, zegt niets over volgende coronavarianten https://www.nu.nl/coronav(...)coronavarianten.html (via @:NUnl)
Niet te positief jongens
Zo werkt de wereld nu eenmaal. Overheden geven niet graag bevoegdheden en controle af dus vrijheden komen met muizenstapjes.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is ook wel een tikkie overdreven...
Je bent niet behoorlijk kritisch op de QR maatschappij en de gevaren ervan.quote:Op maandag 17 januari 2022 07:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zijn er in BNW geen topics voor dit soort wappie-praat?
Met heel veel geld kun je heel veel macht kopen. Als je wil weten hoe dat werkt, dan moet je even naar Zeewolde bellen.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat een Jeff Bezos en dergelijken er weinig belang bij hebben dat de economische situatie snel ten einde komt, maar ik geloof niet dat ze zoveel macht hebben iets af te dwingen.
Als ik daar met jou over van gedachte wil wisselen dan kom ik wel naar BNW. Tot daar.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je bent niet behoorlijk kritisch op de QR maatschappij en de gevaren ervan.
Alleen behoorlijk kritisch op mensen die er behoorlijk kririsch op zijn, grappig
Dus als ik je vraag in welke landen de corona crisis van begin af aan goed is aangepakt kom je met deze twee landen?quote:
Dat er straks weer een nieuwe variant komt is zo goed als een zekerheid. En dat die variant schadelijker zal zijn dan omikron durf ik ook best een gokje voor te doen. Omikron is namelijk met afstand de meest onschuldige in een lange rij van varianten die wisselde in hoeveel schade ze aanrichten.quote:Op maandag 17 januari 2022 06:01 schreef josja het volgende:
[..]
Ha je was me net voor, ik zag de doemdenkerij ook alweer voorbij komen. Hou toch op jongens, je kunt toch niet rekening blijven houden met iets wat misschien ooit wel eens zou kunnen gebeuren. Anyway, ik ga zo voor het eerst in 4 weken weer een paar lesjes geven en ik heb er zin in. Nooit meer dicht aub
Maar alle landen om ons heen zijn helemaal open hoor, alleen in Nederland is het kut en mag niks.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Weekendje centerparcs is ook wel fokkin onmogelijk tegenwoordig.
In NL alles dicht behalve de zwembaden, belgie alles dicht, duitsland verplichte quarantine voor kinderen en vervolgens nog 2g/2g+ erbij, Frankrijk is een ondoorzichtig geheel met geldigheid van de QR.
Ik ga toevallig vanmiddag rijden met ‘t gezin. Bij Landal is alles open op de restaurants na, was meer dan ik had verwacht eerlijk gezegd.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Weekendje centerparcs is ook wel fokkin onmogelijk tegenwoordig.
In NL alles dicht behalve de zwembaden, belgie alles dicht, duitsland verplichte quarantine voor kinderen en vervolgens nog 2g/2g+ erbij, Frankrijk is een ondoorzichtig geheel met geldigheid van de QR.
Voorjaar 2021 model, toen we nog met beperkte vaccinaties zaten en Delta ipv Goden Omicron.quote:
Ja want de Spaanse griep is ook nog altijd wreed dodelijk.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er straks weer een nieuwe variant komt is zo goed als een zekerheid. En dat die variant schadelijker zal zijn dan omikron durf ik ook best een gokje voor te doen. Omikron is namelijk met afstand de meest onschuldige in een lange rij van varianten die wisselde in hoeveel schade ze aanrichten.
En tenslotte is de kans groot dat ook deze nieuwe variant besmettelijk zal zijn. Dat is namelijk het wapen van een virus om dominant te worden tov andere virussen en dat ook langere tijd te blijven.
Het is trouwens erg naïef om te denken dat we nooit meer een nieuwe variant gaan krijgen of dat alle toekomstige varianten net zo mild zullen zijn als omikron.
2G is niet open. En al zeker niet helemaal.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar alle landen om ons heen zijn helemaal open hoor, alleen in Nederland is het kut en mag niks.
Er zijn nu in principe 3 heftige coronavirussen geweest (SARS, MERS en SARS-CoV2) maar er zijn er ook een aantal die niet meer dan een verkoudheid opleveren. De kans dat een variant op Omikron zwaardere symptomen geeft dan Omikron is echt geen zekerheid.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat er straks weer een nieuwe variant komt is zo goed als een zekerheid. En dat die variant schadelijker zal zijn dan omikron durf ik ook best een gokje voor te doen. Omikron is namelijk met afstand de meest onschuldige in een lange rij van varianten die wisselde in hoeveel schade ze aanrichten.
En tenslotte is de kans groot dat ook deze nieuwe variant besmettelijk zal zijn. Dat is namelijk het wapen van een virus om dominant te worden tov andere virussen en dat ook langere tijd te blijven.
Het is trouwens erg naïef om te denken dat we nooit meer een nieuwe variant gaan krijgen of dat alle toekomstige varianten net zo mild zullen zijn als omikron.
In theorie kan er een mutatie ontstaan die net zo besmettelijk is, met zwaardere symptomen. In de praktijk gebeurt dat bij virussen zelden, omdat het logischer is dat een virus besmettelijker wordt met symptomen die er voor zorgen dat de drager niet bedlegerig wordt. Immers, een variant is pas succesvol als die besmettelijkheid ook wordt omgezet in spreiding omdat een drager zijn leven leeft.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, da's onzin.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld nu eenmaal. Overheden geven niet graag bevoegdheden en controle af dus vrijheden komen met muizenstapjes.
Dat is wel apart, ik dacht dat daar ook de binnenspeeltuinen dicht zitten en het zwembad "alleen op reservering".quote:Op maandag 17 januari 2022 08:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga toevallig vanmiddag rijden met ‘t gezin. Bij Landal is alles open op de restaurants na, was meer dan ik had verwacht eerlijk gezegd.
Ik heb het niet over een zekerheid dat de volgende variant zwaarder wordt dan omikron, maar wel meerdere van de toekomstige varianten. En wat we daar tegen moeten doen......dat zien we nu al in heel de wereld. Van vaccineren, boosteren, maatregelen enz enz.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn nu in principe 3 heftige coronavirussen geweest (SARS, MERS en SARS-CoV2) maar er zijn er ook een aantal die niet meer dan een verkoudheid opleveren. De kans dat een variant op Omikron zwaardere symptomen geeft dan Omikron is echt geen zekerheid.
Maargoed, wat stel je voor? Stel dat je gelijk hebt dat er ergens in de toekomst een nieuwe variant komt die zwaarder is; wat moeten we daaraan doen?
Om in die analogie te blijven, Omikron gaat niet dodelijker worden dan hij nu is.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want de Spaanse griep is ook nog altijd wreed dodelijk.
Maar in Nederland kwam die pas na de coronapas voor festivals.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in idd, maar toen was dat Europese certificaat ook al klaar.
Oh ja, het is wel op reservering. Geen tijdslot maar wel max 2 uur. Met 2 kleine kinderen ben ik blij als we het een uur volhouden, dus ik ben benieuwd. De binnenspeeltuinen weet ik niet zo goed. Het ‘klimparadijs’ en trampolinepark is open, maar 1 van de speeltuinen dicht. Weet niet zo goed hoe die maatregelen daarvan zijnquote:Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is wel apart, ik dacht dat daar ook de binnenspeeltuinen dicht zitten en het zwembad "alleen op reservering".
Vorige keer dat we dat hadden was het max 2 uur per dag naar het zwembad met tijdsloten en alles (en moet je geluk hebben dat je uberhaubt kan reserveren).
Wat we gezien hebben van alle varianten na het ontstaan van de pandemie was dat ze bijna allemaal zwaarder waren dan de alpha varianten en dat ze qua symptomen erg verschilden, dus niet steeds milder werden, en qua besmettelijkheid inderdaad langzaam opliepen. Zoals ik al aangaf in mijn vorige post.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In theorie kan er een mutatie ontstaan die net zo besmettelijk is, met zwaardere symptomen. In de praktijk gebeurt dat bij virussen zelden, omdat het logischer is dat een virus besmettelijker wordt met symptomen die er voor zorgen dat de drager niet bedlegerig wordt. Immers, een variant is pas succesvol als die besmettelijkheid ook wordt omgezet in spreiding omdat een drager zijn leven leeft.
Wat kan gebeuren is dat er een variant ontstaat die in het begin milde klachten geeft, maar na een tijdje in het lichaam ineens veel zwaardere problemen veroorzaakt. Maar het is wel een beetje doemdenken om daar vanuit te gaan, ook al kun je het niet volledig uitsluiten. Het virus moet dan wel in één keer heel erg veel veranderen of gedurende een langere tijd die kant op evolueren. Aangezien mutaties van virussen random zijn is die kans extreem klein.
Coronapas begint met iets, maar wordt daarna steeds uitgebreid. In andere landen zie je dat ook. Sommige landen heb je 'm al nodig voor de zogenaamde niet-essentiële winkels.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar in Nederland kwam die pas na de coronapas voor festivals.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |