abonnement Unibet Coolblue
pi_203231958
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Weekendje centerparcs is ook wel fokkin onmogelijk tegenwoordig.
In NL alles dicht behalve de zwembaden, belgie alles dicht, duitsland verplichte quarantine voor kinderen en vervolgens nog 2g/2g+ erbij, Frankrijk is een ondoorzichtig geheel met geldigheid van de QR.
Je kan wel naar de dierentuin in België, itt hier.
https://www.zooantwerpen.be/nl/
pi_203231962
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb het niet over een zekerheid dat de volgende variant zwaarder wordt dan omikron, maar wel meerdere van de toekomstige varianten. En wat we daar tegen moeten doen......dat zien we nu al in heel de wereld. Van vaccineren, boosteren, maatregelen enz enz.

Wat we in elk geval niet moeten doen is er van uitgaan dat het nooit meer erger wordt dan omikron en eisen dat er nooit meer maatregelen komen omdat covid voor altijd een onschuldig griepje zal blijven. Ik wou dat dat zo was, maar dat is erg onwaarschijnlijk.
Nou ja, de Spaanse Griep was ook ineens weg. Al kwam dat vooral ook omdat de sterfte vreselijk hoog was en de overlevers redelijk makkelijk immuun werden voor herbesmetting.

Maar uiteindelijk is de kans dat het met Covid19 ook die kant op gaat groter dan dat hij ineens weer een groot probleem wordt.

Een ander probleem is veel groter. En dat is Covid20 of Covid21. Of misschien wel Covid30. Uiteindelijk komt er weer een Corona virus waar onze vaccins en opgebouwde immuniteit helemaal niets tegen doen. En dat kan over een jaar zijn, of over 10. Maar het komt zeker, de kans dat het eerder is dan de vorige keer is ook groter dan dat het later gaat zijn.
  maandag 17 januari 2022 @ 08:44:35 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203231964
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is wel apart, ik dacht dat daar ook de binnenspeeltuinen dicht zitten en het zwembad "alleen op reservering".
Vorige keer dat we dat hadden was het max 2 uur per dag naar het zwembad met tijdsloten en alles (en moet je geluk hebben dat je uberhaubt kan reserveren).
Ik ken die variant ook wel, maar het beleid is behoorlijk wisselend van het kabinet. Het winkelen op afspraak wat ze in de kop hadden was bijvoorbeeld zonder wachttijd, die variant kenden we nog niet. Je moet echt eerst kijken wat er nu over gezegd is voordat je een aanname gaat doen of iets wel of niet kan.

Ik zou de binnenspeeltuinen, indien van toepassing, nog wel even nakijken. Het zwembad ging ook bij CP open, dus dat zal wel kloppen. En die tijdslots hebben ze al een behoorlijke tijd terug over boord gegooid bij centerparcs in elk geval :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 08:45:11 #279
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203231973
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb het niet over een zekerheid dat de volgende variant zwaarder wordt dan omikron, maar wel meerdere van de toekomstige varianten. En wat we daar tegen moeten doen......dat zien we nu al in heel de wereld. Van vaccineren, boosteren, maatregelen enz enz.

Wat we in elk geval niet moeten doen is er van uitgaan dat het nooit meer erger wordt dan omikron en eisen dat er nooit meer maatregelen komen omdat covid voor altijd een onschuldig griepje zal blijven. Ik wou dat dat zo was, maar dat is erg onwaarschijnlijk.
Bedoel je dan dat bepaalde maatregelen moeten blijven? Of dat die dan terug moeten komen?

Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203231981
Wat een feest die scholen open :).

Halve school van mijn kinderen moet nu al thuisblijven. Dochter vanmorgen met zelftest ook positief, geen klachten, op een heel klein kuchje na. Zoontje negatief getest, maar ook in die klas al 4 kinderen positief.

PCR test kan pas morgen, is ontzettend druk bij de testcentra in Amersfoort.
pi_203231987
Die langetermijndiscussie is ook weer een afleiding om het niet te hoeven hebben over de juiste beslissingen op het juiste moment, en uitgangspunten daarbij.
Nu kan het zo weer gebeuren dat alles dichtgaat terwijl de opnamecijfers dalen, omdat er geen prioriteitenlijst wordt opgesteld.
pi_203231991
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Bedoel je dan dat bepaalde maatregelen moeten blijven? Of dat die dan terug moeten komen?

Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.
Nee, dat zeg ik toch nergens. Ik reageerde op een user die er zo'n beetje van uitgang dat we nooit meer maatregelen zouden krijgen en we nooit meer een zwaardere variant als omikron zouden hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203231997
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:
Bedoel je dan dat bepaalde maatregelen moeten blijven? Of dat die dan terug moeten komen?

Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.
Nou een soort draaiboeken en gereserveerde locaties zou handig zijn. Kost relatief weinig en wel zo nuttig als protocol voor het volgende probleem.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203232008
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef aartstyle het volgende:
Wat een feest die scholen open :).

Halve school van mijn kinderen moet nu al thuisblijven. Dochter vanmorgen met zelftest ook positief, geen klachten, op een heel klein kuchje na. Zoontje negatief getest, maar ook in die klas al 4 kinderen positief.

PCR test kan pas morgen, is ontzettend druk bij de testcentra in Amersfoort.
Sterkte
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203232013
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Die langetermijndiscussie is ook weer een afleiding om het niet te hoeven hebben over de juiste beslissingen op het juiste moment, en uitgangspunten daarbij.
Hahahahaha, maanden lang is er alleen maar kritiek geweest over 'geen perspectief' en 'hoe ziet de toekomst eruit' en 'we willen weten hoe nu verder'.

En nu gaat het over de lange termijn en dan moeten we het over het nu hebben.

Wat een parodie.
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 08:49:37 #286
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203232028
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:47 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou een soort draaiboeken en gereserveerde locaties zou handig zijn. Kost relatief weinig en wel zo nuttig als protocol voor het volgende probleem.
Wist je dat die er waren? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 08:50:00 #287
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203232033
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik toch nergens. Ik reageerde op een user die er zo'n beetje van uitgang dat we nooit meer maatregelen zouden krijgen en we nooit meer een zwaardere variant als omikron zouden hebben.
Ah top, dank voor die additionele duiding. Ik snap ‘t
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 17 januari 2022 @ 08:51:15 #288
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203232041
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Bedoel je dan dat bepaalde maatregelen moeten blijven? Of dat die dan terug moeten komen?

Uiteraard moet je je voorbereiden op een heftig scenario, maar veel meer dan voorbereiden moet dat niet zijn naar mijn mening.
Voorbereiden is goed, maar ga dan wel uit van meerdere scenario's
- Virus wordt endemisch en lijkt gelijk te zijn aan griep qua zorgdruk
- Virus wordt endemisch, maar komt steeds minder voor
- Virus wordt endemisch, maar komt terug in hoge pieken met verschillende impact
- Virus blijft pandemisch en kan alleen met a(semi-)permanent beleid worden bestreden

En de 35 tussenvormen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 januari 2022 @ 08:51:33 #289
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203232044
Zullen de kranten vandaag weer gaan koppen met 'STIJGING IN ZIEKENHUIZEN'?
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203232046
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:49 schreef chratnox het volgende:
Wist je dat die er waren? :P
Ik hoopte het maar ik had het niet gedacht eerlijk gezegd.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203232054
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hahahahaha, maanden lang is er alleen maar kritiek geweest over 'geen perspectief' en 'hoe ziet de toekomst eruit' en 'we willen weten hoe nu verder'.

En nu gaat het over de lange termijn en dan moeten we het over het nu hebben.

Wat een parodie.
Hoe zie je een langetermijnplanning voor je? Daar zijn duizend ideeën over, wie krijgt er gelijk? Het zal hoe dan ook een vaag statement worden en op het moment zelf worden weer net zulke domme dingen gedaan als eerst. Tenzij je echte concrete uitgangspunten erin opneemt.
pi_203232057
De Telegraaf zal wel de chocoladelettertypes van stal halen :o "Tsunami in de zorg aanstaande, ongekende stijging"
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203232058
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:47 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Nou een soort draaiboeken en gereserveerde locaties zou handig zijn. Kost relatief weinig en wel zo nuttig als protocol voor het volgende probleem.
Dat is die lange termijnvisie. Dat heeft ook niet zo veel met zwaardere varianten van Covid19 te maken, maar veel meer met voorkomen dat we nog een keer zo extreem in de lockdowns moeten als er zich een nieuw virus aandient. Dat is de rol van de overheid om te zorgen voor bijvoorbeeld een opschaalbare nood-IC. Heb al eerder aangegeven dat je daar prima via reservisten een zwik verpleegsters voor kunt opleiden zodat je die in kunt zetten.
  maandag 17 januari 2022 @ 08:53:27 #294
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203232060
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:51 schreef Scrummie het volgende:
Zullen de kranten vandaag weer gaan koppen met 'STIJGING IN ZIEKENHUIZEN'?
Uiteraard, tenzij er nog een daling is. Ik wil eigenlijk ook liever krantenkoppen zien die niet continu gaan roepen dat er een dagrecord is met besmettingen, zolang we de 80k niet hebben bereikt is alles nog in lijn der verwachtingen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 17 januari 2022 @ 08:54:12 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203232070
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:52 schreef ThierryPicking het volgende:
De Telegraaf AD zal wel de chocoladelettertypes van stal halen :o "Tsunami in de zorg aanstaande, ongekende stijging"
FTFY
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203232096
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is die lange termijnvisie. Dat heeft ook niet zo veel met zwaardere varianten van Covid19 te maken, maar veel meer met voorkomen dat we nog een keer zo extreem in de lockdowns moeten als er zich een nieuw virus aandient. Dat is de rol van de overheid om te zorgen voor bijvoorbeeld een opschaalbare nood-IC. Heb al eerder aangegeven dat je daar prima via reservisten een zwik verpleegsters voor kunt opleiden zodat je die in kunt zetten.
Alleen daarover zijn al 100 verschillende meningen. Je kunt het wel opnemen in een langetermijnplanning maar dan gebeurt het toch niet. Als je een grotere IC-capaciteit wil, moet je dat gewoon in beleid vormgeven.

De langetermijnplanning was jarenlang minder stikstof in Nederland. Er ontstond alleen maar meer stikstof.
pi_203232112
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:52 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hoe zie je een langetermijnplanning voor je? Daar zijn duizend ideeën over, wie krijgt er gelijk? Het zal hoe dan ook een vaag statement worden en op het moment zelf worden weer net zulke domme dingen gedaan als eerst. Tenzij je echte concrete uitgangspunten erin opneemt.
Een plan voor opschaalbare IC-zorg, zoals ik eerder al schreef. Ondernemers coachen zodat zij in hun businessmodel opnemen dat dit soort dingen er vanaf nu bij kunnen horen en zoeken naar manieren om zowel het ondernemerschap en de maatregelen zo aan te passen dat er in alle sectoren ook tijdens een lockdown genoeg geld te verdienen is dat er geen steunmaatregelen meer nodig zijn.

En in sectoren waar dat niet kan, zorgen dat er vaste vergoedingen klaar staan die los staan van de feitelijke inkomsten van een ondernemer, maar gericht zijn op overleven. Vanaf nu is een pandemie een bedrijfsrisico.

Ik vind dat al drie vrij heldere uitgangspunten voor de toekomst waar je nu mee aan de slag kunt gaan. Breng maar in kaart welk deel van de samenleving pandemie-proof kan worden gemaakt en welk deel niet.

Maar zorg ook dat wanneer er een virus komt waar je maatregelen niet tegen bestand zijn, dat je weet wat je dan gaat doen. Ga je voor een vaccinatieplicht? Ga je voor 2G of 3G? Leg het maar vast in een wet. Want hoeveel extra IC capaciteit je ook hebt, als er een virus komt met de besmettelijkheid van Omikron en de symptomen van Delta, dan ben je gewoon het haasje als maatschappij.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:01:10 #298
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203232120
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:46 schreef aartstyle het volgende:
Wat een feest die scholen open :).

Halve school van mijn kinderen moet nu al thuisblijven. Dochter vanmorgen met zelftest ook positief, geen klachten, op een heel klein kuchje na. Zoontje negatief getest, maar ook in die klas al 4 kinderen positief.

PCR test kan pas morgen, is ontzettend druk bij de testcentra in Amersfoort.
Yup, hier hetzelfde.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 januari 2022 @ 09:01:19 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203232124
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:57 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Alleen daarover zijn al 100 verschillende meningen. Je kunt het wel opnemen in een langetermijnplanning maar dan gebeurt het toch niet. Als je een grotere IC-capaciteit wil, moet je dat gewoon in beleid vormgeven.
Je moet je ook afvragen of het echt zin heeft, we zijn nu 3 keer in lockdown geweest en alleen die laatste was waarschijnlijk te voorkomen geweest met wat meer capaciteit, al is de vraag of die uberhaupt wel nodig was.
pi_203232141
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een plan voor opschaalbare IC-zorg, zoals ik eerder al schreef. Ondernemers coachen zodat zij in hun businessmodel opnemen dat dit soort dingen er vanaf nu bij kunnen horen en zoeken naar manieren om zowel het ondernemerschap en de maatregelen zo aan te passen dat er in alle sectoren ook tijdens een lockdown genoeg geld te verdienen is dat er geen steunmaatregelen meer nodig zijn.

En in sectoren waar dat niet kan, zorgen dat er vaste vergoedingen klaar staan die los staan van de feitelijke inkomsten van een ondernemer, maar gericht zijn op overleven. Vanaf nu is een pandemie een bedrijfsrisico.

Ik vind dat al drie vrij heldere uitgangspunten voor de toekomst waar je nu mee aan de slag kunt gaan. Breng maar in kaart welk deel van de samenleving pandemie-proof kan worden gemaakt en welk deel niet.

Maar zorg ook dat wanneer er een virus komt waar je maatregelen niet tegen bestand zijn, dat je weet wat je dan gaat doen. Ga je voor een vaccinatieplicht? Ga je voor 2G of 3G? Leg het maar vast in een wet. Want hoeveel extra IC capaciteit je ook hebt, als er een virus komt met de besmettelijkheid van Omikron en de symptomen van Delta, dan ben je gewoon het haasje als maatschappij.
Langetermijnplanning: weet wat je gaat doen want je bent gewoon het haasje. Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')