abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203129372

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_203129392
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.

#Wewanthugoback
En daar is de grote ‘maar’ die ik vanmiddag al aan zag komen.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:50:00 #3
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_203129397
WTF, moet ik straks aan de bar ook een mondkapje op 8)7 ...ik plop thuis wel een bruine rakker open
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  maandag 10 januari 2022 @ 19:50:03 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203129400
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft er hier al iemand van de deltakron variant gehoord?
Je bent serieus?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203129409
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:43 schreef Jor_Dii het volgende: Ik ben nog steeds een beetje kwaad over dat mondkapjes advies van het OMT, godver hoe krijg je het verzonnen zeg..
Wees blij het kan nog erger.

"Dr. Fauci: Double-masking makes 'common sense' and is likely more effective"

"Health director-general Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah in a statement said double masking by wearing a cloth mask on top of the medical procedure surgical mask together with a face shield could provide more protection against the Covid-19 Delta variant infection."

pi_203129429
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vanmiddag was het nog: ''We moeten meer rekening houden met economische belangen''.

;( ;( ;(
pi_203129433
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

"Health director-general Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah in a statement said double masking by wearing a cloth mask on top of the medical procedure surgical mask together with a face shield could provide more protection against the Covid-19 Delta variant infection."

[ afbeelding ]
Is dit de lokale prins carnaval of wat? Wat een kermis.
zie email 27 oktober
  maandag 10 januari 2022 @ 19:52:27 #8
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203129450
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

Oke maar dan blijf je toch gewoon binnen. Dit kan toch geen alternatief zijn voor een lockdown. Hou op met me _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 10 januari 2022 @ 19:52:32 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203129453
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je bent visionair :P
  maandag 10 januari 2022 @ 19:53:09 #10
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203129461
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Vanmiddag was het nog: ''We moeten meer rekening houden met economische belangen''.

;( ;( ;(
Economische belangen van de zorg bedoelde hij.
pi_203129466
Door Januari kan officieel een streep zo lijkt het..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 10 januari 2022 @ 19:53:28 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203129467
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:47 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dus pleur die quarantaine eraf bij besmette huisgenoten.
Maakt voor de corona-afdelingen toch niet uit, de mensen die daar liggen hebben het al.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203129470
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Jezus op een zeepaard.... in zo'n wereld wil ik niet meer leven hoor :'(
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203129472
Omicron vaccine will be ready in March, says Pfizer chief executive
The chief executive of Pfizer has said a vaccine targeting the Omicron variant will be ready in March.

The company has already started manufacturing the doses, he told CNC.

He said the jab will also work against the other variants that are circulating.

It is still not clear if an Omicron vaccine is needed or how it would be used, but Pfizer will have some doses ready because some countries want it as soon as possible, he said.

"The hope is that we will achieve something that will have way, way better protection particularly against infections, because the protection against the hospitalisations and the severe disease — it is reasonable right now, with the current vaccines as long as you are having let’s say the third dose," Albert Bourla said.

Wie cancelled booster afspraak?! Lekker wachten tot maart/April :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203129480
quote:
,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.
Is er dan werkelijk niemand niemand in Den Haag, maar dan ook helemaal niemand, die door heeft dat die quarantaineregels door hun zelf zijn opgesteld. Je kan die ook gewoon, je weet wel, afschaffen of op zijn minst sterk aanpassen.

Veel besmettingen -> maatschappij ontwricht omdat iedereen thuis moet zitten is een volledig politieke keuze en heeft eigenlijk geen fuck meer met het virus zelf te maken..
pi_203129483
Ik denk dat winkelen op afspraak misschien weer mogelijk wordt.
pi_203129487
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:52 schreef ZarB het volgende:

[..]
_O-

Oke maar dan blijf je toch gewoon binnen. Dit kan toch geen alternatief zijn voor een lockdown. Hou op met me _O-
Is meer een extraatje voor als je de hond uitlaat.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 19:54:31 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203129495
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef RipCity het volgende:
Wie cancelled booster afspraak?! Lekker wachten tot maart/April
Omicron is dusdanig ongevaarlijk dat dat geen zak meer uitmaakt, daarom ben ik nu alsnog die booster gaan halen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203129501
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Jojoke het volgende:
Leuk voor mediamarkt en Action. Verder totaal niet winstgevend voor meeste winkels.
pi_203129502
Hahaha. Mensen die dachten dat met kuipers anders bewind zou komen nu dus weer bedrogen uit.

Kuipers en collega's bij de eerste ministerraad van Rutte IV.
Kuipers en collega's bij de eerste ministerraad van Rutte IV. Đ ANP
De nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) toonde zich vanavond sceptisch over het loslaten van de lockdown (net als zijn voorganger vorige week al). ,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.

Kortom, hele winter lockdown :p
pi_203129512
quote:
We gaan wel naar Antwerpen dan :W
  maandag 10 januari 2022 @ 19:55:13 #22
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_203129518
quote:

[..]

[ afbeelding ]
What's next? "Ga alleen naar buiten met een duikfles met zuurstof op je rug en een volledig luchtdicht afsluitend masker" ...? :')
pi_203129520
quote:
9s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Is er dan werkelijk niemand niemand in Den Haag, maar dan ook helemaal niemand, die door heeft dat die quarantaineregels door hun zelf zijn opgesteld. Je kan die ook gewoon, je weet wel, afschaffen of op zijn minst sterk aanpassen.

Veel besmettingen -> maatschappij ontwricht omdat iedereen thuis moet zitten is een volledig politieke keuze en heeft eigenlijk geen fuck meer met het virus zelf te maken..
Thuis blijven omdat een huisgenoot besmet is, is ook een keuze.
pi_203129530
quote:

Alsof Nederland dan klaar is om te vaccineren. Nederland gaat weer fijnmazig te werk, dus vakantieperiode gaan we hier in ieder geval niet halen.
- verwijderd door admin -
  maandag 10 januari 2022 @ 19:55:48 #25
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203129532
quote:
9s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ze blijven maar valse dilemma’s presenteren he :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203129536
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.

#Wewanthugoback
Had je ook maar op 1 moment iets anders verwacht? _O- _O-
pi_203129546
quote:
Niet die ellende weer :{
pi_203129547
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je bent visionair :P
Glazen bol doet het goed :P

Nee, dit was gewoon logisch. Even wat goede wil kweken met wat ‘ik ga het zoveel beter doen en ik ga me niet stuk kijken op de zorg’ uitspraken terwijl hij waarschijnlijk gewoon dezelfde route als Hugo gaat volgen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 19:56:18 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203129549
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:54 schreef Johannes788 het volgende:
Hahaha. Mensen die dachten dat met kuipers anders bewind zou komen nu dus weer bedrogen uit.

De nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) toonde zich vanavond sceptisch over het loslaten van de lockdown (net als zijn voorganger vorige week al). ,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.

Ik ben toch wel langzaam aan het neigen naar een "doe alsof het de griep is en kappen met die poppenkast"
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203129553
Weer een verloren amateur voetbalseizoen -O-
  Redactie Frontpage maandag 10 januari 2022 @ 19:56:24 #31
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_203129554
quote:
Leuk! Lekker verplicht meuk kopen, omdat het zo lullig is als speciaal voor jou de winkel open is en je niks koopt...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 10 januari 2022 @ 19:56:36 #32
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203129559
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
We gaan wel naar Antwerpen dan :W
Tripje Münster of CentrO hier eind van de maand :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203129561
Lekker in lockdown tot minstens 1 mei *O*
pi_203129565
Jaja, het hoge aantal besmettingen waar bijna niemand last van heeft ontwricht de samenleving.
pi_203129566
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:55 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Had je ook maar op 1 moment iets anders verwacht? _O- _O-
Hoop is een uitgestelde teleurstelling ;)
  maandag 10 januari 2022 @ 19:57:02 #36
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_203129571
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Door Januari kan officieel een streep zo lijkt het..
Yep, Dry January
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 19:57:04 #37
236264 crew  capricia
pi_203129573
quote:
The chief executive of Pfizer has said a vaccine targeting the Omicron variant will be ready in March.

It is still not clear if an Omicron vaccine is needed or how it would be used, but Pfizer will have some doses ready because some countries want it as soon as possible, he said.

"The hope is that we will achieve something that will have way, way better protection particularly against infections, because the protection against the hospitalisations and the severe disease — it is reasonable right now, with the current vaccines as long as you are having let’s say the third dose," Albert Bourla said.

Is er al ingekocht? En ook genoeg? :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203129589
quote:

Je moet de booster hebben van het huidige vaccin en de nieuwe prikken halen van het omicron vaccin. En ook daar komen boosters bij kijken. Alles voor je vrijheid. Kleine moeite toch?

Gr Mark en Ernst
pi_203129590
Ik wil wel de kapper open. Anders ziet iedereen er dalijk uit als Johan Derksen.
pi_203129593
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben toch wel langzaam aan het neigen naar een "doe alsof het de griep is en kappen met die poppenkast"
Gaat dronken frits toch gelijk krijgen. Ernst is nog angstiger dan de Jonge. Worden 3 vreselijke jaren met deze angsthaas Kuipers.
pi_203129602
quote:

[..]
Dan gaan er een hoop ongevaccineerden onnodig dood, maar dat kan een keuze zijn.
pi_203129605
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd hoe alle pro-clubs het gaan doen met terugbetalen seizoenskaarten. Helft vh seizoen geen fans. Gaan een paar failliet straks.
pi_203129607
En de samenleving is al ontwricht. Hele bedrijfstakken die naar de klote gaan, mensen die geen kant op kunnen behalve weer wandelen.

Ga gewoon open, met maatregelen, maar open weer wat dingen
pi_203129609
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:57 schreef ZaZoe het volgende:

[..]
Yep, Dry January
In Februari is niks anders, dus februari ook
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 19:58:19 #45
236264 crew  capricia
pi_203129610
quote:

[..]
Verkort gewoon de quarantaine tijd.
Doen andere landen ook. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203129614
Als de ziekenhuizen leeg blijven door Omicron zal Pfizer ook wel balen.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:58:33 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203129617
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Het betaald voetbal is ook geen klap meer aan in die lege stadions.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:58:48 #48
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203129621
quote:
Voor de langere termijn denkt Dijkgraaf dat het onderwijs zich moet "wapenen" tegen corona en zich dient voor te bereiden op een toekomst met het virus. Daarom vindt de minister het belangrijk "dat we de gezondheid en toekomst van onze kinderen bovenaan zetten".

"De effecten van het virus blijven bij ons", aldus Dijkgraaf. Daarmee doelt hij ook op de achterstanden die in het onderwijs zijn ontstaan, nadat scholen en instellingen meerdere keren de deuren hadden moeten sluiten. Concrete ideeën hoe het onderwijs zich moet voorbereiden, heeft de nieuwe minister nog niet. Daarover wil hij eerst praten met organisaties in het onderwijsveld.
We horen het wel ergens in het najaar ofzo O+
  maandag 10 januari 2022 @ 19:58:48 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203129622
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft er hier al iemand van de deltakron variant gehoord?
twitter
pi_203129624
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Specularium het volgende:
Jaja, het hoge aantal besmettingen waar bijna niemand last van heeft ontwricht de samenleving.
Compleet wereldvreemd ook weer
pi_203129627
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:57 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Gaat dronken frits toch gelijk krijgen. Ernst is nog angstiger dan de Jonge. Worden 3 vreselijke jaren met deze angsthaas Kuipers.
Dan ben je wel vrij optimistisch over de houdbaarheid van het kabinet :D
pi_203129628
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je moet de booster hebben van het huidige vaccin en de nieuwe prikken halen van het omicron vaccin. En ook daar komen boosters bij kijken. Alles voor je vrijheid. Kleine moeite toch?

Gr Mark en Ernst
Ik had liever dat ze met dezelfde urgentie goed werkende medicijnen gingen produceren
pi_203129631
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef SilverEyes het volgende:
Lekker in lockdown tot minstens 1 mei *O*
Yes. Als het aan ernst ligt zeker
pi_203129650
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:54 schreef Johannes788 het volgende:

We gaan nog met weemoed terug denken aan Hugo. Teringdom om iemand uit de zorg minister te maken.
pi_203129652
quote:

Het is wel verleidelijk om deze uit te zitten en pas de volgende te pakken.
pi_203129658
quote:
13s.gif Op maandag 10 januari 2022 18:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vind je her nodig dat zorgen over iemands ongelukkig kind, als informatie voor anderen in de krant moet worden gelezen zodat anderen daarover een oordeel gaan maken ? Helpt dat of is het vooral aandachttrekkerij ?

Als mij kind wat heeft, ga ik naar mijn huisarts en ga ik niet dat via clickbait in het AD lezen of mij laten desinfomeren door een NOS.

Ik stel hier gewoon vast dat je geen vragen stelt maar die als zelfreflectie in antwoord projecteert om mij weg te kunnen zetten. Je trekt conclusies die vooral in je eigen hoofd voortleven als kennelijke overtuiging. Lees nog 's wat je hier mij verwijt.
Waar verwijt ik jou wat?

Ik vraag aan jou of je info over een aandoening die 1:5- tot 10000 kinderen gaat treffen uit het nieuws gehouden moet worden

Ik vind van niet
pi_203129660
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:58 schreef Specularium het volgende:
Als de ziekenhuizen leeg blijven door Omicron zal Pfizer ook wel balen.
Dan komt het allemaal door hun vaccin en moeten we vooral door blijven boosteren elke vier maanden.

Maakt niet uit hoe het loopt voor ze; ze winnen sowieso
  maandag 10 januari 2022 @ 20:00:23 #58
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203129670
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Compleet wereldvreemd ook weer
En het vervelende is; lockdown blijft, en dus roepen ze straks allemaal in koor 'zie je wel, dankzij onze maatregelen hebben we het gered!'
pi_203129682
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:59 schreef Flurona het volgende:

[..]
We gaan nog met weemoed terug denken aan Hugo. Teringdom om iemand uit de zorg minister te maken.
Klopt
pi_203129687
Tegen de tijd dat het omicron vaccin er is hebben we het allemaal al gehad.
pi_203129692
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Het is wel verleidelijk om deze uit te zitten en pas de volgende te pakken.
Tot dat blijkt dat je ze allebei moet halen voor je vinkje.
pi_203129695
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef josja het volgende:

[..]
Jezus op een zeepaard....
_O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:01:32 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203129696
twitter
pi_203129705
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan komt het allemaal door hun vaccin en moeten we vooral door blijven boosteren elke vier maanden.

Dat kun je zo achterhalen. Ze weten prima hoeveel er ongevaccineerd zijn in het ziekenhuis.
Beetje te achterdochtig van je
  maandag 10 januari 2022 @ 20:02:16 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203129710
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]
En het vervelende is; lockdown blijft, en dus roepen ze straks allemaal in koor 'zie je wel, dankzij onze maatregelen hebben we het gered!'
'Het was kantje boord qua Code Zwart, maar dankzij de boostercampagne, de lockdown tot 1 juni en de strengere mondkapplicht hebben we een ramp afgewend'

Intussen zitten ze in de rest van Europa dan al bijna een half jaar op de terrassen.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:02:51 #66
236264 crew  capricia
pi_203129717
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waar verwijt ik jou wat?

Ik vraag aan jou of je info over een aandoening die 1:5- tot 10000 kinderen gaat treffen uit het nieuws gehouden moet worden

Ik vind van niet
Tuurlijk hoort dat gewoon in het nieuws, wmb. Het is een gevolg van een corona besmetting bij kinderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203129728
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Tegen de tijd dat het omicron vaccin er is hebben we het allemaal al gehad.
Yep
pi_203129734
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso: als de ziekenhuizen nu leeg blijven komt het door de lockdown. Als er weer een stijging gaat komen, houden we de lockdown.

Dit is gewoon weer een kutwinter.
En ik merk dat ik, mede door die wereldvreemde (mondkapjes) adviezen van het OMT ook cynisch begin te worden. En dat vind ik misschien nog wel het ergst.
pi_203129738
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Om in de lente open te gaan met 2G omdat ze het niet veilig achten om open te kunnen zonder 2G. Dalen we door seizoenseffect zoals vorige jaren en dan kunnen ze dat succes op 2G gooien.
pi_203129747
Omdat er nogal wat onduidelijkheid is over welke kapjes nou wel of niet mogen als het aan het OMT ligt doet Nu.nl vast een overzicht: https://www.nu.nl/coronav(...)raks-nog-dragen.html

Veel plezier ermee -O-
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:04:49 #71
236264 crew  capricia
pi_203129757
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Het was kantje boord qua Code Zwart, maar dankzij de boostercampagne, de lockdown tot 1 juni en de strengere mondkapplicht hebben we een ramp afgewend'

Intussen zitten ze in de rest van Europa dan al bijna een half jaar op de terrassen.
Dan ken je Ernst niet. De beste man wilde code zwart gewoon niet uitroepen. Ook al werden er duizenden mensen naar huis gestuurd met een zuurstoffles. Omdat er geen plaats meer was in het ziekenhuis.
Code zwart was het niet.
Ook dat is Ernst.

Maar volgens mij solliciteerde hij rond die tijd al naar een baan in de politiek. Dus daar past dat wel bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203129761
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Booster1 ook echt.
pi_203129764
quote:

[..]
Hoe dan? Als je nog geen enkele prik gehad hebt rammen ze er 4 tegelijk in?
  Redactie Frontpage maandag 10 januari 2022 @ 20:05:59 #74
3926 crew  Djeez
pi_203129787
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hier in Nederland zijn dan geen terrassen meer, want de horeca is dan al lang kapot
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_203129789
quote:

[..]
Dat wordt zeer waarschijnlijk de politieke keuze, ook als het niks extra opleverd.
pi_203129797
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
[..]
Booster1 ook echt.
Er zijn nog minimaal drie prikken te gaan.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:06:41 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203129806
de limburger
quote:
Zoals gebruikelijk zullen die adviezen niet met elkaar stroken. Dus welke kant moet het op? Duidelijk is dat we in een nieuwe golf zitten. Met de huidige besmettingsrecords kun je gerust van een tsunami spreken. Probleem is dat de verantwoordelijke voor die golf, de omikronvariant, ons vooralsnog een dubbele boodschap meegeeft: ik besmet jullie veel makkelijker en ik maak jullie minder ziek.

[quote]Zou omikron even ziekmakend zijn als zijn voorganger delta, dan was het voor Rutte en de nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers een abc’tje geweest. Dan zou een strenge lockdown de enige manier zijn om de besmettingscurve te drukken, het aantal ziekenhuis- en ic-opnames te beperken en te voorkomen dat de overbelaste zorg volledig bezwijkt.

Infectiegrafiek

We zien echter dat de infectiegrafiek een steil omhooggaande lijn vertoont terwijl op hetzelfde moment de situatie in de ziekenhuizen langzaam verbetert. Voor veel burgers en maatschappelijke sectoren is dat een argument om voor een versoepeling van de huidige maatregelen te pleiten. Want onze economie en ons geestelijk welbevinden zijn er hard aan toe.
Dat laatste is ongetwijfeld waar. Maar de piek van de huidige golf moet nog komen – naar verwachting over een week of twee. Hoe hoog zal die zijn en wat voor druk op de zorg zal de top van de golf veroorzaken? En hoe zal deltakron zich gedragen, het pasgeboren virusje dat delta en omikron samen hebben gebaard?
Jawel hoor daar issie dan : de volgende. :Y
Laat gewoon de boel los laat het virus maar komen en laat de zorg en de covid patiënten het zich maar opsoppen. Dat lijkt me nog de enige manier om er binnen redelijke tijd vanaf te komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203129820
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Sowieso: als de ziekenhuizen nu leeg blijven komt het door de lockdown. Als er weer een stijging gaat komen, houden we de lockdown.

Dit is gewoon weer een kutwinter.
En ik merk dat ik, mede door die wereldvreemde (mondkapjes) adviezen van het OMT ook cynisch begin te worden. En dat vind ik misschien nog wel het ergst.
Er is een reden dat ik voor de naam Alwayshappy gekozen heb. Ben een positief persoon. Dat komt hier niet goed naar voren helaas; op het gebied van de crisis ben ik echt heel cynisch geworden, dus ik herken je gevoelens wel ja. Ik krijg het niet meer voor elkaar om hoopgevend naar het beleid te kijken.
pi_203129824
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:05 schreef Flurona het volgende:

[..]
pi_203129867
quote:

[..]
Geen idee hoe ze dat gaat doen, maar het zal me verbazen als je straks rustig een booster mag overslaan.
pi_203129872
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef josja het volgende:
Omdat er nogal wat onduidelijkheid is over welke kapjes nou wel of niet mogen als het aan het OMT ligt doet Nu.nl vast een overzicht: https://www.nu.nl/coronav(...)raks-nog-dragen.html

Veel plezier ermee -O-
Doen we niks mee want niet te onderscheiden :W
  maandag 10 januari 2022 @ 20:09:55 #82
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203129881
200 k tests per maand. :{ Jammer van dat geile almaar klimmende positiefpercentage
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_203129931
quote:

[..]
Je loopt een achterstand op. Op een gegeven moment is die achterstand zo groot dat je zo goed als afgeschreven bent.

Geen werk, geen inkomen, geen winkel, geen supermarkt (enkel bestellen), geen sportclub, geen uitkering (want de aanvraag kan enkel ingediend worden met minstens 6G), geen kroeg, geen hoeren.

Voor de gemiddelde fokzolderkamerautist zal er dus in principe niks veranderen.
pi_203129937
quote:

Veel plezier ermee -O-
Jaja. Sommige van die kapjes lijken kennelijk nogal op elkaar, dan kun je net zo goed het bij een wat simpelere houden. Of krijgen we dan controles of je mondkapje wel toegestaan is (met uiteraard het goede keurmerkje)? :')
pi_203129948
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:09 schreef gniffie het volgende:
200 k tests per maand. :{ Jammer van dat geile almaar klimmende positiefpercentage
Dat lijkt me een mooi klusje voor Follow the Money. Daar vinden weer duistere zaken plaats en worden sommige mensen steenrijk. Eerst pushen ze massaal het zelftesten en opeens wil de GGD haar eigen testen uitbreiden naar 200k per dag, bijna een verdubbeling.

Om moedeloos van te worden, de corruptie in Nederland , waar de gemiddelde bananenrepubliek met afschuw naar zou kijken.
pi_203129962
quote:
Ik snap er niks van dat mensen met een positieve thuistest nog naar de ggd gaan. Ziek thuis uit en als je je weer beter voelt ga je naar buiten. Bel je contacten op met wie je contact hebt gehad. Waarom zou je je in hemelsnaam nog via de GGD laten testen. Je krijgt toch geen medicatie.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:13:04 #87
236264 crew  capricia
pi_203129982
quote:
Ik wil 50% zien. _O-
Of meer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203129998
quote:
Dus welke kant moet het op? Duidelijk is dat we in een nieuwe golf zitten. Met de huidige besmettingsrecords kun je gerust van een tsunami spreken.
Dat soort melodramatische beeldspraak had ook wel tezamen met Delta mogen uitsterven.
pi_203129999
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Jaja. Sommige van die kapjes lijken kennelijk nogal op elkaar, dan kun je net zo goed het bij een wat simpelere houden. Of krijgen we dan controles of je mondkapje wel toegestaan is (met uiteraard het goede keurmerkje)? :')
Lijkt me stug. En ik haak hier ook af, geef geen cent uit aan die ondingen en ga braaf verder met mijn enige katoenen kapje wat al twee jaar dienst doet.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:14:23 #90
236264 crew  capricia
pi_203130014
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:12 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik snap er niks van dat mensen met een positieve thuistest nog naar de ggd gaan. Ziek thuis uit en als je je weer beter voelt ga je naar buiten. Bel je contacten op met wie je contact hebt gehad. Waarom zou je je in hemelsnaam nog via de GGD laten testen. Je krijgt toch geen medicatie.
Even een vinkje scoren bij je fixer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203130053
quote:

[..]
3 maanden groen vinkje.
pi_203130062
quote:

[..]
Misschien test je dan wel negatief zodat je niet in qaranteine hoeft
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203130068
quote:

[..]
Lijkt mij juist dat je graag de bevestiging wilt (ook eventueel ivm contacten), een eventuele QR code en / of "moet" om uit quarantaine te komen.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:17:38 #94
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203130086
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Misschien test je dan wel negatief zodat je niet in qaranteine hoeft
En alle andere mensen die door jouw contact in isolatie gaan.
pi_203130118
quote:

[..]
voor een herstelbewijs
pi_203130134
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:06 schreef deedeetee het volgende:
de limburger
[..]
Jawel hoor daar issie dan : de volgende. :Y
Laat gewoon de boel los laat het virus maar komen en laat de zorg en de covid patiënten het zich maar opsoppen. Dat lijkt me nog de enige manier om er binnen redelijke tijd vanaf te komen.
Knap staaltje journalistiek hoor, lekker je eigen virussen verzinnen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203130164
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:13 schreef josja het volgende:

[..]
Lijkt me stug. En ik haak hier ook af, geef geen cent uit aan die ondingen en ga braaf verder met mijn enige katoenen kapje wat al twee jaar dienst doet.
Ik betwijfel eigenlijk ook of hier nog enig draagvlak voor te vinden is. Had er meteen bij de invoer van mondkapjes in 2020 strengere eisen aan gesteld, of blijf er in dit stadium en na al die tijd verder vanaf. Dit voelt echt ontzettend alsof je met een fietshelm rondfietst en na een ritje van 50 km toch ook maar kniebeschermers omdoet voor de laatste paar honderd meter.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:21:32 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203130169
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Knap staaltje journalistiek hoor, lekker je eigen virussen verzinnen. :')
Nee nog erger; klakkeloos overnemen van andere angstzaaiers zonder onderzoek te doen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203130203
quote:

Veel plezier ermee -O-
Niet-medisch blauw wegwerpmondkapje:

Medisch, gecertificeerd IIR mondkapje:

De mensen die het verschil tussen deze mondkapjes moeten controleren:

Ik heb ergens het gevoel dat deze regel niet handhaafbaar is maar ja. Nieuwe minister, frisse wind. :+
pi_203130229
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:22 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb ergens het gevoel dat deze regel niet handhaafbaar is maar ja. Nieuwe minister, frisse wind. :+
Ja precies, die bovenste heb ik nog wel een doosje vol van liggen. Veel succes met controleren zou ik zeggen.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:25:14 #101
78780 deedeetee
pi_203130245
quote:
Hij legt uit dat een groot aantal besmettingen namelijk ook kan leiden tot veel uitval van personeel in diverse sectoren, zoals in het openbaar vervoer, bij de politie of in supermarkten. "Er zijn dan te veel mensen tegelijk ziek."
Welnee het overgrote deel heeft nergens last van :
Probleem ontstaat doordat veel mensen die niet ziek zijn wél thuis in quarantaine moeten zitten niksen.
pi_203130258
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:22 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

pi_203130279
Goh, Ab zit vanavond weer bij Op1 :')
  maandag 10 januari 2022 @ 20:27:34 #104
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203130298
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:
En is blij. Erg blij. MEER MONDKAPJES.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203130305
quote:
Als de horeca dicht is moet je toch ergens anders zuipen.
pi_203130326
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Welnee het overgrote deel heeft nergens last van :
Probleem ontstaat doordat veel mensen die niet ziek zijn wél thuis in quarantaine moeten zitten niksen.
Veel landen gaan daarom over op 5 dagen quarantaine. Personeeltekort door 2 weken thuis zitten met een verkoudheidje is al bijna een groter probleem dan bomvolle ziekenhuizen.
pi_203130337
quote:
Gaaf *O* *O* *O*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 10 januari 2022 @ 20:30:21 #108
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203130362
quote:
1.5 jaar na dato houdt Hugo dus toch bij voet bij stuk en heeft hij niet gelogen :D Eindelijk begrijpelijk beleid
pi_203130364
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Zit daar zeker weer zonder mondkap een fles wijn weg te zuipen, om daarna weer per auto naar Duitsland te vertrekken.
pi_203130380
quote:
Een man met een vermogen van meer dan 10 miljoen euro die ons gaat vertellen dat we nog wel even in lockdown moeten blijven.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:32:31 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203130405
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waar verwijt ik jou wat?

Ik vind van niet
Je vraagt helemaal geen informatie maar stelt op een misselijkmakende manier vast dat ik niets om kinderen geef.
Ik denk dat je niet eens - noch de mod - in de gaten had/hebt wat je hier doet.

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
dit itt blckbx e.d. met hun donateurs
[..]
om niet te zeggen dat het je theorie zeer onwaarschijnlijk maakt
[..]
Neem aan dat je het over MIS-c hebt.
Wat dacht je van het feit dat je als ouder wil weten wat de risico van covid voor je kind is.
Maar jij vindt berichtgeving omtrent kinderen op de IC aandachthiererij.
Jij geeft niets om kinderen, fie mogen gewoon sterven of op de IC belanden?

Jij vind dat ouders niet alle informatie mogen hebben?

Ik stel gewoon vragen hoor.
Je stelt sws geen vragen maar grijpt schijnheilig en doortrapt, de gelegenheid aan om zo het bloed onder de nagels vandaan te halen. Wat helemaal triest is dat je dit doet over de rug van het leed, dat niet eens ter discussie staat, bij anderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ĐZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203130445
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:31 schreef Confetti het volgende:

[..]
Een man met een vermogen van meer dan 10 miljoen euro die ons gaat vertellen dat we nog wel even in lockdown moeten blijven.

Ab "ik heb een hekel aan mensen" Osterhaus _O_

https://www.volkskrant.nl(...)aan-mensen~b4e12b7f/
  maandag 10 januari 2022 @ 20:36:17 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203130503
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Waanzin dat er steeds weer een nieuwe stok moet worden gevonden, gezocht en dat er mensen blijven bestaan die dat een goed idee vinden.
pi_203130514
Ab Osterhoax :r
pi_203130567
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Waanzin dat er steeds weer een nieuwe stok moet worden gevonden, gezocht en dat er mensen blijven bestaan die dat een goed idee vinden.
Volgens mij is dat ook gewoon een coping mechanisme om de overheidssympathisant uit te hangen die het overal mee eens is.
Op die manier ben je immers nooit gefrustreerd, boos of tekeurgesteld in de gehele gang van zaken.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:40:09 #116
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203130579
Pfff, wat zou ik graag een vreedzame demonstratie hebben tegen het coronabeleid en het OMT. Zoals met de mars voor de cultuursector afgelopen september. We worden nu echt gegijzeld door al die idiote wereldvreemde adviezen, maar aan de andere kant wil je ook niet tussen de relschoppers staan om te protesteren. Maar aan de andere kant het is echt heel erg en destructief om op deze manier beleid te blijven voeren…

Hoop dat er iets fatsoenlijks wordt opgezet na de volgende persco als fatsoenlijke versoepelingen voor de winkels, contactberoepen, sport en hogescholen uitblijven. Eigenlijk ook de horeca en cultuursector. Deze schade is zo onnodig.
Makkelijk eerste
  maandag 10 januari 2022 @ 20:46:14 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203130696
Weten we het nog, dat we in zomer 2020 beslist geen medische maskers mochten gebruiken in het OV van de overheid.

Wat een wanbeleid.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:47:22 #118
78780 deedeetee
pi_203130718
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Veel landen gaan daarom over op 5 dagen quarantaine. Personeeltekort door 2 weken thuis zitten met een verkoudheidje is al bijna een groter probleem dan bomvolle ziekenhuizen.
Niet ziek dan ook geen quarantaine lijkt me beter.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:48:51 #119
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203130744
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

;( ;( ;(
Allemaal omdat anders de maatschappij stilvalt... als mensen besmet zijn maar niet ziek worden. Misschien kunnen ze de quarantaineregels versoepelen?

Als de situatie van die landen wordt vertaald naar Nederland, dan zouden hier twee keer zoveel coronapatiënten moeten worden opgenomen als in het voorjaar van 2020, toen het aantal bezette bedden een record bereikte.

Dan zouden we dus alsnog 2800 mensen op de IC krijgen. Nu het er 396 zijn, lijkt het me bizar sterk dat dat gaat gebeuren.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203130756
Pff, weer geen versoepelingen. Vind het vooral erg voor de mensen die netjes hun booster gehaald hebben, maar helaas pindakaas, nog geen beloning.
pi_203130768
twitter

De VS heeft een nieuw record te pakken. Meeste ziekenhuisopnames sinds het begin van de pandemie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 20:50:30 #122
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203130775
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203130782
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:48 schreef popje het volgende:

[..]
Allemaal omdat anders de maatschappij stilvalt... als mensen besmet zijn maar niet ziek worden. Misschien kunnen ze de quarantaineregels versoepelen?

Als de situatie van die landen wordt vertaald naar Nederland, dan zouden hier twee keer zoveel coronapatiënten moeten worden opgenomen als in het voorjaar van 2020, toen het aantal bezette bedden een record bereikte.

Dan zouden we dus alsnog 2800 mensen op de IC krijgen. Nu het er 396 zijn, lijkt het me bizar sterk dat dat gaat gebeuren.
396 man, hele land in crisis. :D
pi_203130785
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pfff, wat zou ik graag een vreedzame demonstratie hebben tegen het coronabeleid en het OMT. Zoals met de mars voor de cultuursector afgelopen september. We worden nu echt gegijzeld door al die idiote wereldvreemde adviezen, maar aan de andere kant wil je ook niet tussen de relschoppers staan om te protesteren. Maar aan de andere kant het is echt heel erg en destructief om op deze manier beleid te blijven voeren…

Hoop dat er iets fatsoenlijks wordt opgezet na de volgende persco als fatsoenlijke versoepelingen voor de winkels, contactberoepen, sport en hogescholen uitblijven. Eigenlijk ook de horeca en cultuursector. Deze schade is zo onnodig.
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom dit hetgeen is wat mensen er blijkbaar van weerhoudt te protesteren. Dan sta je maar lekker tussen de wappies en doorgesnoven relschoppers, die groepen zul je bij elk massaal protest wel hebben. Steeds meer mensen hebben steeds minder te verliezen, het alternatief van niet protesteren is een verlenging van de maatregelen en daarmee totale vernietiging van je zaak, studie en/of leven.

Er wordt nu al ruim anderhalf jaar een steeds groter wordende groep van woedende en wanhopige mensen gecreëerd. En een deel daar van zal ongetwijfeld radicaliseren. Dit kan echt niet heel lang meer goed blijven gaan
  maandag 10 januari 2022 @ 20:52:03 #125
14505 OProg
A Life in Music
pi_203130801
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weten we het nog, dat we in zomer 2020 beslist geen medische maskers mochten gebruiken in het OV van de overheid.

Wat een wanbeleid.
Toen keken we in de achteruitkijkspiegel en was het mistig. Dus daar kan het OMT niks aan doen.

Groetjes,
Het OMT.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203130865
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ab "ik heb een hekel aan mensen" Osterhaus _O_

https://www.volkskrant.nl(...)aan-mensen~b4e12b7f/
Ik denk dat er inmiddels ook genoeg mensen een hekel aan Osterhaus en Co. hebben...
  maandag 10 januari 2022 @ 20:55:39 #127
445514 DonDruiper
pi_203130868
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:49 schreef mir1986 het volgende:
Pff, weer geen versoepelingen. Vind het vooral erg voor de mensen die netjes hun booster gehaald hebben, maar helaas pindakaas, nog geen beloning.
Moet echt iedere post bij jou over vaccinaties gaan?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203130870
Het is ook jammer/slim gedaan dat Willem Engel en die hippies op het Malieveld het gezicht van het tegengeluid zijn.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:55:58 #129
78780 deedeetee
pi_203130874
Wat zou t zijn :

OMT weet van gekkigheid niet meer wat te doen
of
OMT weet dat er pakhuizen vol mondkapjes te veel zijn aangekocht die op moeten vanwege de tht
  maandag 10 januari 2022 @ 20:56:49 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203130885
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

We zijn de samenleving aan het 'redden' die we al bijna 2 jaar systematisch aan het slopen zijn.
  maandag 10 januari 2022 @ 20:57:06 #131
445514 DonDruiper
pi_203130893
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

De VS heeft een nieuw record te pakken. Meeste ziekenhuisopnames sinds het begin van de pandemie.
Logisch als je bedenkt dat je daar vanaf een jaar of 2 iedere ochtend 10 repen spek opvreet en 2 liter cola opzuipt gedurende de dag.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203130897
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:49 schreef mir1986 het volgende:
Gewoon eigen schuld, dikke bult voor de sukkels die dachten dat ze zich naar vrijheid konden prikken.
pi_203130904
Ik ben dat OMT spuugbeu.

Rechters moeten wakker worden en collega virologen etc moeten gehakt maken van die nonsense. Verenigd u.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 10 januari 2022 @ 20:58:31 #134
78780 deedeetee
pi_203130923
https://www.1limburg.nl/l(...)dt?context=section-1
'Liever 2G+ dan lockdown waar niemand zich aan houdt'
  maandag 10 januari 2022 @ 20:59:51 #135
3778 popje
pi_203130946
Ernst zit op Nederland 1 zijn verhaaltje over mensen in quarantaine af te draaien dat je dan de lockdown niet op kunt hebben.
pi_203130954
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:58 schreef deedeetee het volgende:
Het valse dilemma, daar is ie weer.

Aan het eind van deze crisis kunnen we al die stokpaardjes wel weggooien, tegen die tijd zijn ze helemaal opgereden.
pi_203130955
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:59 schreef popje het volgende:
Ernst zit op Nederland 1 zijn verhaaltje over mensen in quarantaine af te draaien dat je dan de lockdown niet op kunt hebben.
Sterk staaltje doelpalen verzetten.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:01:06 #138
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203130971
Nou ja, we moeten volgens het OMT medische mondneusmasker dragen zoals FFP1 of 2 is, maar volgens komt er paar maanden een groot mondneusmasker/mondkapjes-schandaal te voorschijn waar ook koppen zullen rollen in het OMT en zeker ook in nieuwe kabinet Rutte 4! Een mooi moment om aftreden van het kabinet bekend te maken zoals diverse ministers lekker gaan liegen.... met grote gevolgen van dien.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203130973
quote:
Liever spruitjes dan een amputatie van mijn penis.

En nog meer waanzin....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 10 januari 2022 @ 21:01:46 #140
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203130982
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Maakt voor de corona-afdelingen toch niet uit, de mensen die daar liggen hebben het al.
Precies. Ze kunnen gewoon besmet personeel daar aan t werk zetten. Moeilijk gedoe op niks af ^O^
  maandag 10 januari 2022 @ 21:02:20 #141
3778 popje
pi_203130994
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
396 man, hele land in crisis. :D
Ja Ernst zei het net nog, het gaat niet om het aantal mensen die zorg nodig heeft, maar om het aantal mensen in quarantaine...

Dat is een politieke beslissingen beste politici!
pi_203131014
quote:
Daar hebben we dat valse dilemma weer. Lockdown of 2g+ :') Zolang ze maar kunnen blijven prikken, testen en cashen met mondkapjes.
pi_203131043
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:02 schreef popje het volgende:

[..]
Ja Ernst zei het net nog, het gaat niet om het aantal mensen die zorg nodig heeft, maar om het aantal mensen in quarantaine...

WTF, dus nu gaat het om de mensen in quarantaine, versoepel dan lekker die quarantaineregels zeg. Zo kan je telkens wel een andere wortel voor blijven houden. Bizar.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:04:59 #144
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203131045
quote:

[..]

Hij heeft niet echt veel gezegd. Straks kijken of hij bij Beau meer loslaat
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203131076
quote:

[..]

396 man op IC, kosten lockdown 100 miljoen per dag. :/
pi_203131080
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Waarvan een groot deel met corona daar ligt en niet vanwege corona.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:06:51 #147
445514 DonDruiper
pi_203131085
quote:

[..]

Ze zijn de doelpalen ondertussen kwijt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203131094
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:55 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Moet echt iedere post bij jou over vaccinaties gaan?
Raak je een beetje gefrustreerd?
  maandag 10 januari 2022 @ 21:09:05 #149
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131123
Die door het omt verplichte mondkapjes he, waar kan je die kopen dan? Ik haal ze bij jumbo of action ofzo, maar ik begrijp dat ik straks nog gericht moet gaan (online) shoppen ook?
pi_203131130
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Waarvan een groot deel met corona daar ligt en niet vanwege corona.
Record vetzucht ook.
pi_203131134
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:09 schreef ZarB het volgende:
Die door het omt verplichte mondkapjes he, waar kan je die kopen dan? Ik haal ze bij jumbo of action ofzo, maar ik begrijp dat ik straks nog gericht moet gaan (online) shoppen ook?
Ja, maar de winkels blijven wel dicht. Kijk maar wat je doet.

Gr gr Mark en Ernst.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:09:55 #152
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203131136
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ze zijn de doelpalen ondertussen kwijt.
Stop met testen als je geen klachten hebt. Ik wil geen langere lockdown omdat mensen 2 weekjes thuis willen zitten zonder klachten!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 10 januari 2022 @ 21:11:07 #153
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203131151
quote:
Kabinet moet dan wel advies overnemen. Maar die mondkapjes zijn nog nergens(drogisterij, supermarkt, etc) beschikbaar.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:11:08 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203131152
https://www.volkskrant.nl(...)van-corona~bef72c9b/

Volgende hoofdstuk uit onze serie "hoe gaan we leven metin dienst van het virus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203131163
Ik vind die glad aal best wel ernstig...
  maandag 10 januari 2022 @ 21:11:44 #156
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203131168
quote:
De website van Sywert heeft toevallig wel type II mondkapjes op voorraad. :s)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 10 januari 2022 @ 21:12:57 #157
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203131192
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:11 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
:') _O-
pi_203131194
De sportschool kan niet open omdat de bakker thuis in quarantaine zit. 8)7 _O-
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:14:04 #159
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131213
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:11 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
K thnx bestelling geplaatst
  maandag 10 januari 2022 @ 21:14:16 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203131217
Als je voor twee jaar terug had gezegd dat er een of ander virus de kop op zou steken en je alleen met een vaccinatie nog volledige toegang kreeg tot de maatschappij had iedereen je voor gek verklaart. Toch ergens verontrustend om te zien dat een best aanzienlijk deel van de bevolking zich in die twee jaar zo heeft laten 'hersenspoelen' dat ze het zelfs toejuichen dat anderen in hun vrijheden worden beperkt.

Het staat ook echt in geen enkele verhouding tot het gevaar dat corona daadwerkelijk vormt, al helemaal niet nu het virus alleen maar milder lijkt te worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Frontpage maandag 10 januari 2022 @ 21:14:27 #161
3926 crew  Djeez
pi_203131220
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:06 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
396 man op IC, kosten lockdown 100 miljoen per dag. :/
Dat wordt een economische crisis waarvoor de eventuele kleinkinderen van mijn kinderen nog voor moeten bloeden. Terwijl de kwetsbaren dan al lang dood zijn
pi_203131222
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:13 schreef Windhapper het volgende:
De sportschool kan niet open omdat de bakker thuis in quarantaine zit. 8)7 _O-
Een pandemie is voor niemand leuk. Je bent maar solidair met de bakker en anders ga je maar hard hollen.
pi_203131229
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:11 schreef Janneke141 het volgende:

Volgende hoofdstuk uit onze serie "hoe gaan we leven metin dienst van het virus.
quote:
Wie een langetermijnoplossing zoekt voor het hoger onderwijs, moet meebewegen met het ritme van de coronabesmettingen: een bijpassende vorm van lesgeven voor elk seizoen.
quote:
Ook in het onderwijs moeten we op zoek naar nieuwe rituelen. Net als bij de podiumkunsten zoeken we naar creatieve mogelijkheden om ons podium te veranderen. We zijn gewend te werken met het ‘community of inquiry’-model. Dit model bestaat uit drie elementen die met elkaar in verbinding gaan: het cognitieve element, het sociale element en het docent-element.
quote:
Om mee te bewegen in het ritme van de coronagolven moeten we onze rituelen en podia aanpassen. Hiervoor zullen bestuurders, docenten én studenten het lef moeten hebben de huidige, diep ingesleten gewoonten van het onderwijs los te laten en de onzekere vlucht voorwaarts te kiezen.
Allememachies wat een inhoudloos gewauwel joh. Hoop moeilijke woorden om te verhullen dat ze niet terug naar normaal durven en dus nog jaren blijven aanstrompelen met afwisselend open, dicht, en een klein beetje open.
pi_203131234
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:14 schreef Djeez het volgende:

[..]
Dat wordt een economische crisis waarvoor de eventuele kleinkinderen van mijn kinderen nog voor moeten bloeden. Terwijl de kwetsbaren dan al lang dood zijn
Boomerbash _O_
pi_203131256
Geen Ab1. @Coco
  maandag 10 januari 2022 @ 21:17:53 #166
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203131272
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:14 schreef ZarB het volgende:

[..]
K thnx bestelling geplaatst
Ik denk dat ze vrijdag gewoon gaan zeggen. "Het dringende advies is om die speciale mondkapjes te gebruiken."

Het volk: "Gehoord, doen we niets mee." :')
pi_203131285
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Allememachies wat een inhoudloos gewauwel joh. Hoop moeilijke woorden om te verhullen dat ze niet terug naar normaal durven en dus nog jaren blijven aanstrompelen met afwisselend open, dicht, en een klein beetje open.
Ik snap dat soort kreten nooit. Jezelf (of de samenleving) beperkingen opleggen vanwege het virus is toch geen oplossing, dat is (om in IT termen te spreken) een workaround die je de tijd geeft om een oplossing te vinden. Er is een reden dat flinke delen van de samenleving zijn zoals ze zijn, die verander je niet zomaar. Dat 'diepgewortelde' is niet diepgeworteld omdat mensen daar zin in hebben, dat heeft een functie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 21:19:35 ]
  maandag 10 januari 2022 @ 21:20:01 #168
3778 popje
pi_203131306
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap dat soort kreten nooit. Jezelf (of de samenleving) beperkingen opleggen vanwege het virus is toch geen oplossing, dat is (om in IT termen te spreken) een workaround die je de tijd geeft om een oplossing te vinden. Er is een reden dat flinke delen van de samenleving zijn zoals ze zijn.
Socialisatie
In september, oktober en november waren de besmettingen beperkt. Er was geen limiet aan het studentenaantal op locatie. Gebruik deze maanden voor socialisatie en voor onderwijs dat ideaal is om in klassikale vorm te geven. Vanaf half december tot maart, april kunnen we lockdowns verwachten. Surf hierop mee en ontwerp onderwijs waarin studenten online of in kleine groepen binnen of buiten onderwijs volgen. De grote uitdaging is hiervoor nieuwe methoden te ontwikkelen.

vanaf half december tot maart kunnen we lockdowns verwachten... hoe lang willen we elke winter in lockdown gaan om ongevaccineerden te beschermen??
pi_203131309
Straks voor elke variant een apart mondkapje. Spaar ze allemaal.
pi_203131316
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:17 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Ik denk dat ze vrijdag gewoon gaan zeggen. "Het dringende advies is om die speciale mondkapjes te gebruiken."

Het volk: "Gehoord, doen we niets mee." :')
Maakt niet uit, dan worden ze bij de volgende herziening van de maatregelen een paar weekjes later alsnog verplicht.
pi_203131320
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:14 schreef PzKpfw het volgende:
Als je voor twee jaar terug had gezegd dat er een of ander virus de kop op zou steken en je alleen met een vaccinatie nog volledige toegang kreeg tot de maatschappij had iedereen je voor gek verklaart. Toch ergens verontrustend om te zien dat een best aanzienlijk deel van de bevolking zich in die twee jaar zo heeft laten 'hersenspoelen' dat ze het zelfs toejuichen dat anderen in hun vrijheden worden beperkt.

Het staat ook echt in geen enkele verhouding tot het gevaar dat corona daadwerkelijk vormt, al helemaal niet nu het virus alleen maar milder lijkt te worden.
Hehe perfect BNW verhaal. Om de paar maanden groene vinkjes scoren om op vakantie te kunnen naar het buitenland. De hond uitlaten met een FFP2 masker...Ziek melden vanwege een booster met 38 graden koorts, jeugd blij met een positieve test omdat je 10 dagen thuis mag uitzieken zonder klachten.

5jarige vaccineren gewoon omdat het kan.
pi_203131345
Lockdown is kutwoord...
pi_203131346
quote:

“Van december tot maart kunnen we lockdowns verwachten”.

O ja? Wie bepaalt dat?
pi_203131358
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:20 schreef popje het volgende:

[..]
Socialisatie
In september, oktober en november waren de besmettingen beperkt. Er was geen limiet aan het studentenaantal op locatie. Gebruik deze maanden voor socialisatie en voor onderwijs dat ideaal is om in klassikale vorm te geven. Vanaf half december tot maart, april kunnen we lockdowns verwachten. Surf hierop mee en ontwerp onderwijs waarin studenten online of in kleine groepen binnen of buiten onderwijs volgen. De grote uitdaging is hiervoor nieuwe methoden te ontwikkelen.

vanaf half december tot maart kunnen we lockdowns verwachten... hoe lang willen we elke winter in lockdown gaan om ongevaccineerden te beschermen??
Ik ben er absoluut niet op tegen dat er draaiboeken op de plank liggen voor als er nog een keer een pandemie voorbij komt. Vraag is tenslotte niet of die nog een keer komt, vraag is meer wanneer. Maar dit leest heel erg als de handdoek in de ring gooien en zeggen: Joe, het virus heeft gewonnen.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:22:46 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203131361
quote:

Dit leest vooral als: Laten we kijken hoeveel nutteloze 'omdenk'-bedrijfjes en 'onderwijscoaches' we kunnen inhuren om ons budget veilig te stellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 januari 2022 @ 21:23:28 #176
3778 popje
pi_203131370
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

O ja? Wie bepaalt dat?
Ik begin steeds meer te geloven dat al deze ellende een politieke keuze is. Steeds meer krampachtige maatregelen en pogingen tot controle...
pi_203131372
quote:

[..]

O ja? Wie bepaalt dat?
Degenen die aan de knoppen zitten hebben tot nu toe niet anders gedaan, dus die verwachting lijkt me op dit moment wel gerechtvaardigd.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_203131373
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:20 schreef popje het volgende:

[..]
Socialisatie

wat een onzin.
En dan de inflatie niet te vergeten. Die is nu al torenhoog, boodschappen, benzine, gas, etc. allemaal met minimaal 10% gestegen, hoe kunnen we in hemelsnaam dan zo'n welvaarsstaat onderhouden die we nu hebben. Of is het inderdaad, de rijken worden rijker en steeds meer mensen worden arm. Fijn hoor :-|
  maandag 10 januari 2022 @ 21:23:53 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203131377
quote:
Welke maatregel is er nu weer bijgekomen? :')
pi_203131385
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben er absoluut niet op tegen dat er draaiboeken op de plank liggen voor als er nog een keer een pandemie voorbij komt. Vraag is tenslotte niet of die nog een keer komt, vraag is meer wanneer. Maar dit leest heel erg als de handdoek in de ring gooien en zeggen: Joe, het virus heeft gewonnen.
En dat voor een sterftekans van minimaal een half procent. En waarvan de jongeren onder ons niet eens bang voor hoeven te zijn. Dus daarvoor moeten we hele levens on hold zetten?
  maandag 10 januari 2022 @ 21:25:10 #181
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131400
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Nog niets maar de media staat er alweer bol van dus ik davht: ik vraag het alvast even :')
  maandag 10 januari 2022 @ 21:25:12 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203131401
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Jouw favoriet, het gaat over mondkapjes.
pi_203131406
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat mij bij dit soort stukken altijd stoort is dat het uitgaat van een eeuwigdurende pandemie. Alsof het virus de zorg ad infinitum blijft overspoelen. Dat is a priori al onzin en dus slaat het hele stuk als een lul op een drumstel imo.
pi_203131413
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit leest vooral als: Laten we kijken hoeveel nutteloze 'omdenk'-bedrijfjes en 'onderwijscoaches' we kunnen inhuren om ons budget veilig te stellen.
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, na bijna 2 jaar thuiswerken is de effectiviteit er bij mij wel af. Snel afgeleid, weinig zin, veel (mentale) excuses om toch maar iets anders te doen, meetingmoeheid e.d.

Ik kan me niet voorstellen hoe het is om ~6 maanden per jaar elke dag achter je laptop de lesstof tot je te moeten nemen.
pi_203131414
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Degenen die aan de knoppen zitten hebben tot nu toe niet anders gedaan, dus die verwachting lijkt me op dit moment wel gerechtvaardigd.
En de oostblok landen gaan gewoon door zoals ze altijd al deden. Worden wij de nieuwe arme mensen?
pi_203131418
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En dat voor een sterftekans van minimaal een half procent. En waarvan de jongeren onder ons niet eens bang voor hoeven te zijn. Dus daarvoor moeten we hele levens on hold zetten?
Mijn leven staat niet in hold hoor. Als je dat zo ervaart zegt dat nog altijd meer over jezelf als over de maatregelen.
pi_203131424
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat mij bij dit soort stukken altijd stoort is dat het uitgaat van een eeuwigdurende pandemie. Alsof het virus de zorg ad infinitum blijft overspoelen. Dat is a priori al onzin en dus slaat het hele stuk als een lul op een drumstel imo.
En dat allerlei van regeringswege bedachte maatregelen als feiten worden gepresenteerd.
zie email 27 oktober
  maandag 10 januari 2022 @ 21:26:37 #188
445514 DonDruiper
pi_203131427
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:07 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Raak je een beetje gefrustreerd?
Nee hoor.

Ik vertrek morgen naar Val Thorens. 7 dagen zon. Lekker skieen. Restaurantje pakken. Lekker bieren en dom ouwehoeren met vrienden.

Het kan minder.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 10 januari 2022 @ 21:26:40 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203131428
quote:

[..]

O ja? Wie bepaalt dat?
Een van de schrijvers van dat stuk had het al over online onderwijs... in 2016. 'Innovatie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203131434
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ze communiceren in ieder geval wel al net zo wollig als dat soort brabbelende parasieten.
pi_203131437
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mijn leven staat niet in hold hoor. Als je dat zo ervaart zegt dat nog altijd meer over jezelf als over de maatregelen.
Fijn dat jouw leven niet on hold staat, maar dat je nauwelijks leuke dingen mag doen, mensen bang zijn om dingen samen te doen, feestjes niet doorgaan, sociale dingen niet doorgaan, hoezo staat het leven niet on hold?
pi_203131440
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een van de schrijvers van dat stuk had het al over online onderwijs... in 2016. 'Innovatie'.
Heeft ie toevallig ook 6 BV'tjes in die richting? :')
zie email 27 oktober
pi_203131447
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nee hoor.

Ik vertrek morgen naar Val Thorens. 7 dagen zon. Lekker skieen. Restaurantje pakken. Lekker bieren en dom ouwehoeren met vrienden.

Het kan minder.
Veel plezier, geniet ervan!
  maandag 10 januari 2022 @ 21:27:56 #194
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131448
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als het leven gaat bestaan uit lockdowns waarom zou je dan nog een studie doen? :') om thuis te mogen werken en je geld online uit te mogen geven? Nou wow, echt de kwaliteit van leven spat er vanaf!
  maandag 10 januari 2022 @ 21:28:14 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203131452
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ze communiceren in ieder geval wel al net zo wollig als dat soort brabbelende parasieten.
Ach, het zijn echt van die 'leven-lang-leren' bobo's; je leert alleen geen flikker van die bagger; kost vooral veel tijd en geld. Vriendin zit in het onderwijs; altijd lachen wanneer er weer zo'n pipo met powerpoint presentatie 'iets nieuws' komt vertellen (lees: promoten).

Achterlijk gedoe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203131461
quote:

[..]
Nee hoor.

Het kan minder.
@Lenny_Leonard is inmiddels bont en blauw.
pi_203131463
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Fijn dat jouw leven niet on hold staat, maar dat je nauwelijks leuke dingen mag doen, mensen bang zijn om dingen samen te doen, feestjes niet doorgaan, sociale dingen niet doorgaan, hoezo staat het leven niet on hold?
Dan moet je creatief zijn en andere dingen organiseren. Dat het niet is zoals je gewend bent, wil niet zeggen dat je leven on hold staat.

Natuurlijk is er veel aan de hand en ben je beperkt, maar het mag allemaal wel wat minder dramatisch. Kijk naar wat wel kan en stop met dat gezanik.
pi_203131464
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dat allerlei van regeringswege bedachte maatregelen als feiten worden gepresenteerd.
Ja inderdaad, nog zoiets.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:29:33 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203131467
quote:

[..]
Nee hoor.

Het kan minder.
Klinkt goed. Even een weekje geen broekpoepend OMT aan je hoofd.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:29:34 #200
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131468
Zijn er nou nog mensen die na het nieuws van vanavond denken: "helemaal begrijpelijk. Nog even volhouden mensen."

Zelfs op nujij worden ze cynisch en staat er geen enkel begripvol bericht. Dat zegt toch wat.
pi_203131475
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, na bijna 2 jaar thuiswerken is de effectiviteit er bij mij wel af. Snel afgeleid, weinig zin, veel (mentale) excuses om toch maar iets anders te doen, meetingmoeheid e.d.

Ik kan me niet voorstellen hoe het is om ~6 maanden per jaar elke dag achter je laptop de lesstof tot je te moeten nemen.
Gelukkig hier nog afwisselend naar kantoor gekund, maar je raakt met 100% thuis werken makkelijk geïsoleerd. Helemaal als je geen partner/familie hebt lijkt me.

Wat mij het meest meeblijft is dat elke dag hetzelfde is, en het weekend is er niks om op te verheugen want alles is dicht of verboden. Die constante onzekerheid ook, zodat je zelfs niet echt 100% op een vakantie kan verheugen, want stel er gebeurt weer iets waardoor je niet kan/mag.
pi_203131476
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Al zijn coole vrienden feesten gewoon door jwz. Dat het er blijkbaar niet genoeg zijn om bijv een een trouwerij te vullen drukt de pret niet.
pi_203131483
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Never waste a good crisis.
pi_203131486
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:57 schreef ludovico het volgende:
Ik ben dat OMT spuugbeu.

Rechters moeten wakker worden en collega virologen etc moeten gehakt maken van die nonsense. Verenigd u.
Of je trekt er als volk een streep onder. Maar dat zie ik hier niet zomaar gebeuren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:31:23 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203131501
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:27 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als het leven gaat bestaan uit lockdowns waarom zou je dan nog een studie doen? :') om thuis te mogen werken en je geld online uit te mogen geven? Nou wow, echt de kwaliteit van leven spat er vanaf!
Ik heb vandaag twee hele interessante mentorgesprekken gehad. Ging over vervolgopleidingen. Een meisje dat wilde doorstromen naar de havo heeft zich toch maar ingeschreven op het ROC omdat ze bang is dat, tegen de tijd dat ze haar havo-diploma heeft, 2G is ingevoerd op het hbo en ze is niet gevaccineerd dus dan mag ze niet meer naar school. En een jongen die iets in de economie wil gaan doen is van plan om zich toch maar voor een technische opleiding in te schrijven, want die mogen tijdens de lockdowns tenminste gewoon naar school om te lassen en hoeven niet achter de laptop.

Toch mooi hoe we de jeugd met hun toekomst bezig laten zijn, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203131513
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan moet je creatief zijn en andere dingen organiseren. Dat het niet is zoals je gewend bent, wil niet zeggen dat je leven on hold staat.

Natuurlijk is er veel aan de hand en ben je beperkt, maar het mag allemaal wel wat minder dramatisch. Kijk naar wat wel kan en stop met dat gezanik.
Zeg je dat ook even tegen de ondernemers wiens leven on hold staan? Of de studenten?
Ik vermaak me nog prima hoor, genoeg leuke avondjes gehad, bordspelavonden en binnenkort een weekend weg met zo'n 15 vrienden. Maar dat je nog maar weinig vermaak hebt buiten je werk om, behalve bij mensen thuis of in het bos/ strand is wel saai.
pi_203131532
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag twee hele interessante mentorgesprekken gehad. Ging over vervolgopleidingen. Een meisje dat wilde doorstromen naar de havo heeft zich toch maar ingeschreven op het ROC omdat ze bang is dat, tegen de tijd dat ze haar havo-diploma heeft, 2G is ingevoerd op het hbo en ze is niet gevaccineerd dus dan mag ze niet meer naar school. En een jongen die iets in de economie wil gaan doen is van plan om zich toch maar voor een technische opleiding in te schrijven, want die mogen tijdens de lockdowns tenminste gewoon naar school om te lassen en hoeven niet achter de laptop.

Eigenlijk diep treurig.
Nog treuriger is dat de leerlingen die nu op het ROC zitten nog geen normaal schooljaar gehad hebben, 3e jaargang al.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203131533
quote:

[..]

Ja nogal terwijl het helaas ook nog eens druk is. En dat met jonge kinderen en twee jaar niet op vakantie. Dan voelt dit hele deprimerende gedoe en achterlijke beleid als een extra schop in je maag en weinig licht aan de tunnel.
Mensen worden steeds meer in een hoek gedreven.
pi_203131543
quote:

[..]

Maar dat meisje komt echt op de IC als ze niet gevaccineerd is, het is uit zelfbescherming!
Maar inderdaad, doodzonde dat we de talenten van onze jongeren niet volop benutten.
pi_203131544
En morgen gezond weer op...
  maandag 10 januari 2022 @ 21:34:16 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203131558
quote:

[..]

zooooooooo herkenbaar... krijg echt zo'n 'waarheen, waarvoor' gevoel elke dag... Thuiswerken is leuk als het kan, en als het uitkomt, maar 5 dagen per week? F*k no.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203131581
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zooooooooo herkenbaar... krijg echt zo'n 'waarheen, waarvoor' gevoel elke dag... Thuiswerken is leuk als het kan, en als het uitkomt, maar 5 dagen per week? F*k no.
Ben blij dat ik nog gewoon de deur uit mag voor mijn werk, dat maakt me nog blij.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:35:46 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203131591
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ja nogal terwijl het helaas ook nog eens druk is. En dat met jonge kinderen en twee jaar niet op vakantie. Dan voelt dit hele deprimerende gedoe en achterlijke beleid als een extra schop in je maag en weinig licht aan de tunnel.
Mensen worden steeds meer in een hoek gedreven.
... dat is het leuke (en enorm VVD/D'66'e aan dit alles): alles is verboden, kan niet, mag niet... maar werken! Ja, tuurlijk, dat gaat gewoon door. En denk je na zo'n periode even stoom te kunnen afblazen tijdens de feestdagen? Welnee: binnen blijven. Om erna weer achter je laptop te kruipen elke dag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 januari 2022 @ 21:36:32 #214
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131613
quote:

[..]

Triest...
  maandag 10 januari 2022 @ 21:37:34 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203131633
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:35 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ben blij dat ik nog gewoon de deur uit mag voor mijn werk, dat maakt me nog blij.
Ik mag voor mijn werk nog bij (betaalde) sport aanwezig zijn, maar zelfs dat voelt in die lege stadions en hallen intussen aan als sleur. Vorig jaar lukte het nog wel maar ben er nu he-le-maal klaar mee.
pi_203131637
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:31 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Zeg je dat ook even tegen de ondernemers wiens leven on hold staan? Of de studenten?
Ik vermaak me nog prima hoor, genoeg leuke avondjes gehad, bordspelavonden en binnenkort een weekend weg met zo'n 15 vrienden. Maar dat je nog maar weinig vermaak hebt buiten je werk om, behalve bij mensen thuis of in het bos/ strand is wel saai.
En wat jij doet, kan iedereen. Saai is niet hetzelfde als on hold. Dat is echt een state of mind waar je zelf voor kiest.

Ik heb ook het liefst dat de restaurants en kroegen weer open gaan en dat ik wel naar een begrafenis kan die er aan zit te komen over maximaal een paar weken.

Maar mijn leven staat niet in hold. Ik zie gewoon mijn vrienden en familie, ik kan gewoon sporten, ik kan heerlijk eten thuis en er zijn genoeg leuke hobby's waar ik nu meer tijd voor heb met vrienden.

In mijn ervaring zijn het vooral eendimensionale mensen die voelen dat hun leven on hold staat. Vaak omdat ze er achter komen dat zonder dat ene ding wat ze drijft hun leven inhoudsloos is.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:39:10 #217
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131654
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... dat is het leuke (en enorm VVD/D'66'e aan dit alles): alles is verboden, kan niet, mag niet... maar werken! Ja, tuurlijk, dat gaat gewoon door. En denk je na zo'n periode even stoom te kunnen afblazen tijdens de feestdagen? Welnee: binnen blijven. Om erna weer achter je laptop te kruipen elke dag.
Idd. :r
pi_203131692
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En wat jij doet, kan iedereen. Saai is niet hetzelfde als on hold. Dat is echt een state of mind waar je zelf voor kiest.

Ik heb ook het liefst dat de restaurants en kroegen weer open gaan en dat ik wel naar een begrafenis kan die er aan zit te komen over maximaal een paar weken.

Maar mijn leven staat niet in hold. Ik zie gewoon mijn vrienden en familie, ik kan gewoon sporten, ik kan heerlijk eten thuis en er zijn genoeg leuke hobby's waar ik nu meer tijd voor heb met vrienden.

In mijn ervaring zijn het vooral eendimensionale mensen die voelen dat hun leven on hold staat. Vaak omdat ze er achter komen dat zonder dat ene ding wat ze drijft hun leven inhoudsloos is.
Ik denk niet dat inhoudsloos het goede woord is, maar ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat mensen die vrij extravert zijn wellicht een grotere delta hebben dan mensen die introvert zijn. Ik heb van veel maatregelen zelf niet zo'n last, maar vrienden van me die normaal iedere dag mensen over de vloer hadden hebben het een stuk lastiger. Ik denk dat het verschilt per persoon, ook hoe makkelijk iemand zich aan kan passen.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:41:14 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203131697
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Jouw favoriet, het gaat over mondkapjes.
Oh die onzinnige rotdingen. Wat nu dan weer? 2 over elkaar? In de buitenlucht :') Medische lapjes? :{
Dat zal het verschil vast maken, want in landen die dat doen gaat het zoooo veel beter _O-
pi_203131724
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:41 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat mensen die vrij extravert zijn wellicht een grotere delta hebben dan mensen die introvert zijn.
Vergis je niet in wat voor impact juist bij introverte mensen het gemis van het beperkte sociale contact, zoals op kantoor of op de sportvereniging, heeft. Die trommelen niet ineens een bak vrienden of familieleden op.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_203131744
https://www.nu.nl/economi(...)t-omt-adviseert.html

quote:
Grote drogisterijen hebben niet of nauwelijks mondkapje dat OMT adviseert
Klein detail.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:43:37 #222
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131752
pi_203131754
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Vergis je niet in wat voor introverte mensen het gemist van het beperkte sociale contact, zoals op kantoor of op de sportvereniging, juist voor een impact heeft. Die trommelen niet ineens een bak vrienden of familieleden op.
Oh dat is waar, maar ik denk wel dat het moment waarin zij daar last van hebben een stuk later is dan wanneer ze het elke dag nodig hebben.
pi_203131799
Sja, Maurice de Hond heeft wel een beetje gelijk voor de verandering.

Daarom adviseert het OMT mondkapjes buiten?!
pi_203131803
quote:
Ik sla de Speld van een jaar geleden op na om in te schatten wat de komende maatregelen worden.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:46:42 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203131814
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:29 schreef ZarB het volgende:
Zijn er nou nog mensen die na het nieuws van vanavond denken: "helemaal begrijpelijk. Nog even volhouden mensen."

Zelfs op nujij worden ze cynisch en staat er geen enkel begripvol bericht. Dat zegt toch wat.
Op welk nieuws doel je? Was even aan het fietsen dus geen nieuws gezien.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:46:49 #227
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203131819
quote:
In het centrum van Geleen gaan zaterdag de winkels open, ook als de lockdown vrijdag wordt verlengd. Dat schrijven ondernemers op de Facebookpagina winkelen in Geleen, de informatiepagina voor het centrum van de Limburgse stad. "Het is voor ons essentieel om nu open te gaan", zeggen de winkeliers, "anders zijn we voor altijd gesloten."
_O_

Hopelijk volgen er meer.
pi_203131838
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Op welk nieuws doel je? Was even aan het fietsen dus geen nieuws gezien.
Dat Kuipers geen, of slechts zeer beperkte, ruimte ziet voor versoepelingen neem ik aan.
Best pilot in history
pi_203131852
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]
_O_

Hopelijk volgen er meer.
Geleen :')

Al was het de enige plek op aarde met een winkel, dan zou ik er nog wegblijven.
pi_203131873
quote:

[..]
_O_

Hopelijk volgen er meer.
Mooi nu door zetten, zou tof zijn als meerdere gemeentes meedoen.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:50:08 #231
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203131900
quote:

[..]
_O_

Hopelijk volgen er meer.
Ziekenhuisjes op slot voor Gelenaren
  maandag 10 januari 2022 @ 21:50:53 #232
338319 ZarB
Piņa colada
pi_203131915
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat Kuipers geen, of slechts zeer beperkte, ruimte ziet voor versoepelingen neem ik aan.
Vooral het mondkapjesadvies van het omt.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:52:29 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203131965
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Volgens mij is dat ook gewoon een coping mechanisme om de overheidssympathisant uit te hangen die het overal mee eens is.
Op die manier ben je immers nooit gefrustreerd, boos of tekeurgesteld in de gehele gang van zaken.
Goed opgemerkt en onthou ik om te begrijpen dat zo meegaan met het sentiment, een manier is om het niet verkeerd te doen. Het brengt dan ook idd rust om je op een onderwerp niet (langer of meer) te hoeven afvragen of iets zinnig of terecht is.
pi_203131973
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:50 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vooral het mondkapjesadvies van het omt.
Ah ja, maar dat was van vanochtend, dan hakt mijn autisme erin.
Best pilot in history
pi_203131987
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Geleen :')

Al was het de enige plek op aarde met een winkel, dan zou ik er nog wegblijven.
De buren zijn ook vrij ernstig.
Best pilot in history
pi_203131988
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:50 schreef gniffie het volgende:

[..]
Ziekenhuisjes op slot voor Gelenaren
Dat is sowieso een uitstekend plan. Behalve als ze voor vrijwillige vasectomie komen.
  maandag 10 januari 2022 @ 21:53:42 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203131989
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Hmm, net in het interview op NPO1 vond ik hem wel weer heel duidelijk, corona gaat niet weg dus we moeten leren leven met corona.

Ik hoopte een beetje dat het een politiek antwoord was voor versoepelingen… -O-
pi_203132004
Gaat Danny nog eens de 486 vervangen?
Best pilot in history
pi_203132010
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hmm, net in het interview op NPO1 vond ik hem wel weer heel duidelijk, corona gaat niet weg dus we moeten leren leven met corona.

corona bestaat al duizend jaar..
pi_203132012
quote:

[..]
_O_

Hopelijk volgen er meer.
Goed initiatief natuurlijk, iemand enig idee of de winkels op Urk nog open zijn? Die hadden ook zelf besloten de deuren te openen.
pi_203132017
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat eerste is lange- en middellange termijn. En daar gaat-ie zijn kop nog wel stoten vrees ik. Willen en krijgen enzo.
Best pilot in history
pi_203132028
pi_203132043
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:53 schreef nostra het volgende:

[..]
De buren zijn ook vrij ernstig.
Het centrum van Sittard is wel een factor 10 mooier qua architectuur. Maar het is gewoon wat achterlijk gebied.
pi_203132044
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
[..]
Booster1 ook echt.
Dus Booster2, Booster3. We kunnen onze borst nat maken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 21:57:07 #245
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203132060
quote:
9s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:54 schreef nostra het volgende:
Gaat Danny nog eens de 486 vervangen?
Ik heb begrepen dat de 486DX2 besteld is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203132082
Trouwens, vandaag boostertje gehaald. Al heel vroeg vanochtend en tot nu toe nergens last van, waar ik van prikkie 2 toch een dag goed naar de tering was.

Dit keer Pfizer. Bevalt me wel, wil ik de volgende keren ook wel.
pi_203132097
quote:
83s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je vraagt helemaal geen informatie maar stelt op een misselijkmakende manier vast dat ik niets om kinderen geef.
Ik denk dat je niet eens - noch de mod - in de gaten had/hebt wat je hier doet.
[..]
Je stelt sws geen vragen maar grijpt schijnheilig en doortrapt, de gelegenheid aan om zo het bloed onder de nagels vandaan te halen. Wat helemaal triest is dat je dit doet over de rug van het leed, dat niet eens ter discussie staat, bij anderen.
Staan toch duidelijke vragen. Jammer dat je ze niet kunt beantwoorden. Ik stel niks vast. Rare reactie hoor van je.
Blijkbaar raak ik een gevoelige snaar bij je.
pi_203132112
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat de 486DX2 besteld is.
De 66mhz? Die kun je dik overklokken tot ver boven de 100mhz.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:00:16 #249
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_203132130
quote:

[..]
_O_

Hopelijk volgen er meer.
Idd. Met meerdere van dit soort grootschalige passieve protesten zou de wind weleens mooi uit de zeilen van het OMT kunnen worden genomen.
pi_203132132
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Gelukkig hier nog afwisselend naar kantoor gekund, maar je raakt met 100% thuis werken makkelijk geïsoleerd. Helemaal als je geen partner/familie hebt lijkt me.

Wat mij het meest meeblijft is dat elke dag hetzelfde is, en het weekend is er niks om op te verheugen want alles is dicht of verboden. Die constante onzekerheid ook, zodat je zelfs niet echt 100% op een vakantie kan verheugen, want stel er gebeurt weer iets waardoor je niet kan/mag.
Precies dit, je krijgt ook totaal geen energie van dat hele dag thuis hangen.
Ik voel me echt miserabel en lamlendig af en toe.
pi_203132148
quote:

[..]
_O_

Hopelijk volgen er meer.
In dit land bewerkstellig je veel meer als je een grote bek op zet en van je af bijt.
Als je iets gedaan wil krijgen moer je verenigen en aandacht genereren.
Dan wordt er opeens wel geluisterd en meegedacht.

Dat stille vreedzame conflictvermijdende gedoe helpt niks helaas.
Dus hopelijk volgen er meer winkels.
pi_203132156
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Trouwens, vandaag boostertje gehaald. Al heel vroeg vanochtend en tot nu toe nergens last van, waar ik van prikkie 2 toch een dag goed naar de tering was.

Dit keer Pfizer. Bevalt me wel, wil ik de volgende keren ook wel.
Heb gisteren rond 17:00 uur de booster van Moderna in m'n rechterarm gekregen. Klote pijn aan die arm nu als ik 'm omhoog doe. Verder veel spierpijn en soms ineens een gevoel van moeheid. De Janssen prik van eind mei gaf alleen een vervelende tinteling in mijn hand.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 22:02:46 #253
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203132165
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De 66mhz? Die kun je dik overklokken tot ver boven de 100mhz.
De latere waren het net niet idd.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:03:21 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203132173
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ben ik dus niet de enige die met koppijn naar bed gaat en met grote vrees de wekker vreest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203132179
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is oprecht kut, maar je kunt toch gewoon naar buiten? Iemand bellen en afspreken?

Desnoods bij een collega thuis om de dag te breken? Of met een collega of vriend een lunchwandeling maken.
pi_203132248
Vanavond weer diverse Spaziergänge in de Heimat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 22:08:27 #257
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203132259
quote:

[..]

Heb dat ruim een jaar gehad. Alleen maar thuis werken. Gevoel voor werkdagen en weekenden had ik niet meer. Moest serieus in mijn agenda kijken welke dag het was, en of ik moest werken of "vrij" had vanwege weekend.
Rondje buitenlopen om niet 24/7 binnen te zitten in wat ik steeds meer een prive gevangenis begon te voelen...
  Licht Ontvlambaar maandag 10 januari 2022 @ 22:11:55 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203132314
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Jij kunt gewoon sporten, daaruit maak ik op dat je niet aan een teamsport doet. Dat ligt namelijk voor de zoveelste keer stil.

Je volgt ook geen opleiding aan mbo, hbo of uni waar je voor de zoveelste keer weer online mag proberen iets van de lesstof mee te krijgen.

Vertel eens, al die leuke hobby’s waar je nu tijd voor hebt, misschien wordt mijn 17-jarige die braaf gevaccineerd is en ondertussen al ruim 10% van haar leven in een absurde, sociaalbeperkte realiteit mag bivakkeren daar ook wel laaiend enthousiast van *O*
Kan ze dat doen naast alle LaWa’s en KoWa’s om überhaupt nog wat contact te hebben met vrienden/klasgenoten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203132356
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Jij kunt gewoon sporten, daaruit maak ik op dat je niet aan een teamsport doet. Dat ligt namelijk voor de zoveelste keer stil.

Je volgt ook geen opleiding aan mbo, hbo of uni waar je voor de zoveelste keer weer online mag proberen iets van de lesstof mee te krijgen.

Vertel eens, al die leuke hobby’s waar je nu tijd voor hebt, misschien wordt mijn 17-jarige die braaf gevaccineerd is en ondertussen al ruim 10% van haar leven in een absurde, sociaalbeperkte realiteit mag bivakkeren daar ook wel laaiend enthousiast van *O*
Kan ze dat doen naast alle LaWa’s en KoWa’s om überhaupt nog wat contact te hebben met vrienden/klasgenoten.
Anders gaat oma dood he!

Nee serieus. Dat bagatelliseren is bijzonder storend en doet geen recht aan de situatie.
zie email 27 oktober
  maandag 10 januari 2022 @ 22:15:18 #260
3778 popje
pi_203132378
quote:

[..]

Nee dat is het exact, niks om je op te verheugen, en dat je het bijna moet verdienen om iets te mogen en dat je daar dan superblij mee moet zijn, als je een keer buiten de deur komt en iemand ziet.
pi_203132416
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben ik dus niet de enige die met koppijn naar bed gaat en met grote vrees de wekker vreest.
Klopt, ik ga steeds vroeger naar bed en sta steeds later op.
Heeft ook wel met de meest depressieve maand van het jaar te maken, maar corona helpt er niet bij...
pi_203132419
Ik ben wel blij om te zien dat gidsland Spanje ook stappen aan het nemen is om verder te gaan met het normale leven.
Voorals nog lijken andere landen in Europa ook geen verdere lockdown stappen te (willen) nemen

Maar hier knallen we waarschijnlijk nog even mondkapjes in meer settings door de strot. Zo klaar mee.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:18:29 #263
474254 GurneyIsBestOke
pi_203132437
quote:

[..]

@BadderHaring gaat hier door de mangel. Goede post. Mensen die anderen de schuld gaan geven dat ze het moeilijk hebben tijdens de lockdown hebben wel een heel ernstig gebrek aan empathisch vermogen.
Makkelijk eerste
  maandag 10 januari 2022 @ 22:20:30 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203132478
twitter
pi_203132493
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
@:badderharing gaat hier door de mangel. Goede post. Mensen die anderen de schuld gaan geven dat ze het moeilijk hebben tijdens de lockdown hebben wel een heel ernstig gebrek aan empathisch vermogen.
Idd, die niet zo aanstellen, zet maar een dvd op of ga hardhollen, ik vermaak me prima posts kennen we inmiddels wel.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:22:37 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203132524
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:17 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben wel blij om te zien dat gidsland Spanje ook stappen aan het nemen is om verder te gaan met het normale leven.
Voorals nog lijken andere landen in Europa ook geen verdere lockdown stappen te (willen) nemen

Maar hier knallen we waarschijnlijk nog even mondkapjes in meer settings door de strot. Zo klaar mee.
Die maatregel hadden we nog niet afgevinkt, dus dat kan mooi nog even. Groetjes het OMT.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:23:09 #267
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203132538
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Heb dat ruim een jaar gehad. Alleen maar thuis werken. Gevoel voor werkdagen en weekenden had ik niet meer. Moest serieus in mijn agenda kijken welke dag het was, en of ik moest werken of "vrij" had vanwege weekend.
Rondje buitenlopen om niet 24/7 binnen te zitten in wat ik steeds meer een prive gevangenis begon te voelen...
Als ik deze shit lees ben ik oprecht blij dat ik nog geen dag thuisgewerkt heb. Niet dat dat kan in mijn functie, maar dan nog.
Tics van je petten.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:23:54 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203132548
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
precies dit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203132550
quote:

[..]

Ik zeg toch nergens dat er niets aan de hand is? Ik zeg alleen dat het leven niet volledig on hold hoeft te staan.

Dat heeft niets met bagatelliseren te maken, maar met hoe je omgaat met de situatie. Ik zie ook wat het met mijn kinderen doet, maar ook daarin kun je het verschil maken door te kijken naar wat wel kan en niet alleen mee te huilen met wat niet kan.

Ja, het is anders, ja het is kut. Maar het leven staat niet on hold en daar reageerde ik op.

Er zijn genoeg dingen die wel kunnen.
pi_203132574
Ik denk ik zet Beau even aan, maar het gaat over de tenues des ville en het tasje van Ollongren.
Best pilot in history
  maandag 10 januari 2022 @ 22:26:54 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203132606
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Snap ook niet waarom @:Tarado dat dan tegenspreekt.
Boosters continue to provide high levels of protection against severe disease from Omicron in older adults

Figures show that around 3 months after they received the third jab, protection against hospitalisation among those aged 65 and over remains at about 90%.

https://www.gov.uk/govern(...)cron-in-older-adults

De Jonge heeft gezegd dat ze het voorbereiden just in case, dat is heel wat anders dan we krijgen iedere 2 maanden een prik en sowieso heeft hij geen 2 maanden gezegd

quote:
Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge sluit een vierde coronaprik niet uit. Volgens hem worden er voorbereidingen getroffen om na de huidige boostercampagne nog meer vaccinatierondes te kunnen houden.
pi_203132632
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:23 schreef nattermann het volgende:

[..]
Als ik deze shit lees ben ik oprecht blij dat ik nog geen dag thuisgewerkt heb. Niet dat dat kan in mijn functie, maar dan nog.
Ik twijfel juist niet of het een goed idee is om een baan te zoeken waar ik thuis kan werken. Omdat ik flexibel ben en dan zelf wel ergens anders naartoe kan verhuizen tijdelijk.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:30:29 #273
474254 GurneyIsBestOke
pi_203132674
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Idd, die niet zo aanstellen, zet maar een dvd op of ga hardhollen, ik vermaak me prima posts kennen we inmiddels wel.
Van dat soort mensen word ik zelf ook bijzonder giftig. Een beetje aanpassingsvermogen is ook wel mogelijk, zeker aan het begin van de lockdown in 2020, maar die flexibiliteit houdt ergens op. Ook ik geniet nog wel van het leven, ook omdat ik veel Nederland ontvlucht deze periode, maar het wordt wel heel moeilijk gemaakt. Veel van mijn vrienden zitten er mentaal ook volledig door, en die hadden niet de vrije dagen/financiële middelen zoals ik om een weekje te vluchten. Dat doet mij juist bijzonder veel pijn om ze verdrietig te zien. En dan heb ik het nog niet over alle ondernemers die hun zaak kapot zien gaan terwijl bij de buurlanden wel alles kan zonder gevolgen. Momenteel zijn ‘de zorg’ echt niet meer de enige zielige mensen.

Maar gelukkig komt @BehoorlijkKritisch ons dan uitleggen dat het maar een state of mind is en gooit er als schepje bovenop nog de belediging bij dat het eendimensionale mensen zijn. Als je zo’n gebrek aan empathisch vermogen hebt, dan ben je pas eendimensionaal.
Makkelijk eerste
pi_203132696
Ah de talkshowbobo's hanteren de "ach je went eraan"-redenatie nu ze het over medische mondkapjes hebben. Ook dat is een derdehands stokpaardje.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 januari 2022 @ 22:32:29 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203132704
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik zeg toch nergens dat er niets aan de hand is? Ik zeg alleen dat het leven niet volledig on hold hoeft te staan.

Dat heeft niets met bagatelliseren te maken, maar met hoe je omgaat met de situatie. Ik zie ook wat het met mijn kinderen doet, maar ook daarin kun je het verschil maken door te kijken naar wat wel kan en niet alleen mee te huilen met wat niet kan.

Ja, het is anders, ja het is kut. Maar het leven staat niet on hold en daar reageerde ik op.

Er zijn genoeg dingen die wel kunnen.
Ik sta niet mee te huilen, sterker nog ik ben verbaasd en trots tegelijk op de veerkracht die ik bij haar zie. Maar ik zie ook dat haar sociale leven gedecimeerd is, dit zouden de meest relaxte jaren van haar leven moeten zijn. Gewoon vrijheid-blijheid, lekker op stap met vrienden, lang leve de lol, zonder beperkingen en zeker zonder je zorgen te moeten maken of je rijexamen wel door zou gaan en of je klasgenoten de komende maanden nog wel irl gaat zien.

En jij zegt dat je leven niet volledig on hold hoeft te staan. Ik zeg dat op dit moment vrij weinig meer kan buiten werken en boodschappen doen. Leuk hoor, dat je kunt wandelen maar dat is geen vervanging voor een volleybaltraining, laat staan voor een wedstrijd.
De mogelijkheden om echt te ontspannen zijn ver te zoeken… dat gaat op een bepaald moment gewoon mis.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203132773
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
@:badderharing gaat hier door de mangel. Goede post. Mensen die anderen de schuld gaan geven dat ze het moeilijk hebben tijdens de lockdown hebben wel een heel ernstig gebrek aan empathisch vermogen.
Daarbij opmerkend dat mensen die er wel moeite mee hebben, die zijn inhoudsloos.

Dan ben je niet eens niet empathisch maar tergend dom en kortzichtig. Ga eens opletten of luisteren ipv lekker in je keukentje staan te kokkerellen want gottegot, wat hebben we het naar onze zin. Zo inhoudsvol en diep in je pan staan te roeren. De leven!
Go hard or go home
pi_203132794
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:46 schreef _serial_ het volgende:
Sja, Maurice de Hond heeft wel een beetje gelijk voor de verandering.

Daarom adviseert het OMT mondkapjes buiten?!

Maurice zijn peilingen zullen wel niet kloppen maar heeft meer verstand van dit virus dan die nep wetenschappers in het OMT.
pi_203132845
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef Sjeen het volgende:

De mogelijkheden om echt te ontspannen zijn ver te zoeken… dat gaat op een bepaald moment gewoon mis.
Helemaal mee eens, de veerkracht is wel echt op z'n einde aan het raken bij heel veel mensen.
Daarom moeten volledige lockdowns en sectorsluitingen voor eens, en voor altijd verboden worden.

2G / vaccinatieplicht voor 50+, ik had nooit gedacht het te zeggen, maar ik sta bijna op het punt kom maar zsm door, als we maar weer normaal kunnen leven.
pi_203132849
Ik begin nou wel echt gefrustreerd te raken door die incompetente falerds van het OMT en nu Kuipers die ons in deze bizarre lockdown blijven dwingen terwijl de rest van de wereld verder gaat. Wat is het toch eigenlijk een stelletje Orwelliaanse klootzakken.
pi_203132874
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:41 schreef Stridone het volgende:
Ik begin nou wel echt gefrustreerd te raken door die incompetente falerds van het OMT en nu Kuipers die ons in deze bizarre lockdown blijven dwingen terwijl de rest van de wereld verder gaat. Wat is het toch eigenlijk een stelletje Orwelliaanse klootzakken.
Ik hoop dat alle sectoren vanaf zaterdag zeggen, tot hier en niet verder.
Rutte heeft gezegd, zolang de bevolking niet opstaat, gaan we door.
pi_203132885
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

2G / vaccinatieplicht voor 50+, ik had nooit gedacht het te zeggen, maar ik sta bijna op het punt kom maar zsm door, als we maar weer normaal kunnen leven.
Kijk alleen wel uit dat je niet de zoveelste wortel achterna rent he. Dat trucje van "als we x invoeren kunnen we weer terug naar normaal" kennen we. Ik zie het met de huidige mentaliteit van beleidsmakers zo gebeuren dat er ook na invoer van een uitgebreid 2G gewoon maatregelen in stand blijven.
pi_203132925
Er gaat gewoon eruptie komen vroeg of laat. Heel veel mensen hebben alles gedaan om zich aan de regels te houden. Maar de complete visie op covid is gekaapt door wappies aan beiden kanten van het spectrum. Er is zijn teveel mensen die er klaar mee zijn zonder zich als een idioot gedragen te hebben. Maar we zitten nu langzaam op een boiling point hoor.
pi_203132932
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik sta niet mee te huilen, sterker nog ik ben verbaasd en trots tegelijk op de veerkracht die ik bij haar zie. Maar ik zie ook dat haar sociale leven gedecimeerd is, dit zouden de meest relaxte jaren van haar leven moeten zijn. Gewoon vrijheid-blijheid, lekker op stap met vrienden, lang leve de lol, zonder beperkingen en zeker zonder je zorgen te moeten maken of je rijexamen wel door zou gaan en of je klasgenoten de komende maanden nog wel irl gaat zien.

En jij zegt dat je leven niet volledig on hold hoeft te staan. Ik zeg dat op dit moment vrij weinig meer kan buiten werken en boodschappen doen. Leuk hoor, dat je kunt wandelen maar dat is geen vervanging voor een volleybaltraining, laat staan voor een wedstrijd.
Zoals gezegd, het is kut en het is anders. Mijn neefje van 18 heeft ook zijn trainingen en wedstrijden zien wegvallen. In plaats daarvan gaat hij nu twee keer in de week naar een callisthenicspark met twee vrienden. Ruimte genoeg om met zijn drieën te trainen en lol te hebben. Zou hij liever voetballen? Ja natuurlijk.

Mijn nichtje van 16 is begonnen met online zangles en gaat twee keer in de week muziek maken. Een keer met een vriend die gitaar speelt en een keer met een vriendin die piano speelt. Zou ze liever live zangles hebben? Ja, natuurlijk.

Nogmaals. Er is niet niets aan de hand en ik snap heus wel dat zeker in die leeftijd jongeren er last van hebben en ik gun ze ook meer vrijheid. Maar een leven on hold is echt iets anders. Ook zonder zuipen in de kroeg en festivals kan je leven zin hebben.

En als je buiten koken en boodschappen doen echt niets kunt verzinnen om te gaan doen, dan vind ik dat pure armoede ja.
pi_203132939
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maurice zijn peilingen zullen wel niet kloppen maar heeft meer verstand van dit virus dan die nep wetenschappers in het OMT.
Is dat interview met De Jong opgenomen op Ruigoord of wat? Bijzondere setting.
Best pilot in history
  maandag 10 januari 2022 @ 22:47:57 #285
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203132949
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah de talkshowbobo's hanteren de "ach je went eraan"-redenatie nu ze het over medische mondkapjes hebben. Ook dat is een derdehands stokpaardje.
Toevallig zapte ik er langs. Beschamend weer :r tyf op met die zooi :W
pi_203132950
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:43 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik hoop dat alle sectoren vanaf zaterdag zeggen, tot hier en niet verder.
Rutte heeft gezegd, zolang de bevolking niet opstaat, gaan we door.
Ja idd, las vandaag dat bepaalde winkelketens een brandbrief aan het kabinet hebben gestuurd, maar daar gaan ze heus niks mee doen }:|
Moeten gewoon massaal besluiten om de winkels en de horeca en sportscholen te openen, en kijken wat ze daartegen willen doen 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_203132959
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Kijk alleen wel uit dat je niet de zoveelste wortel achterna rent he. Dat trucje van "als we x invoeren kunnen we weer terug naar normaal" kennen we. Ik zie het met de huidige mentaliteit van beleidsmakers zo gebeuren dat er ook na invoer van een uitgebreid 2G gewoon maatregelen in stand blijven.
idd dat zeiden ze ook bij 70% vaccinatiegraad, daarna 85%, korte lockdown etc. dit horen we al bijna 2 jaar. bijzonder dat mensen nog steeds alles blijven geloven.
Plaats hier uw advertentie
pi_203132961
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Er gaat gewoon eruptie komen vroeg of laat. Heel veel mensen hebben alles gedaan om zich aan de regels te houden. Maar de complete visie op covid is gekaapt door wappies aan beiden kanten van het spectrum. Er is zijn teveel mensen die er klaar mee zijn zonder zich als een idioot gedragen te hebben. Maar we zitten nu langzaam op een boiling point hoor.
Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.
pi_203132970
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:48 schreef Confetti het volgende:

[..]
Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.
Yes, die is nu al bizar inderdaad, de boodschappenprijzen zijn echt niet meer normaal. En de diesel/benzine, gasprijzen, etc.
pi_203132983
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:48 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zou de inflatie niet al veel hoger zijn zonder lockdown? ivm de omloopsnelheid van het geld.
pi_203132987
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Toevallig zapte ik er langs. Beschamend weer :r tyf op met die zooi :W
Haha, ja ik ook. Weet ik meteen weer waarom ik dat soort gezwam nooit kijk. behalve dan dat ik tegenwoordig steeds vaker geen benul heb wie al die "BN'ers" zijn, zijn het toch ook vooral braaf meelullende gasten in die shows.
pi_203133015
En mijn auto die ik voor 2000 euro meer kan verkopen na 50.000 km gereden te hebben, ook zo bizar. (2 jaar ouder ook nog eens)

[ Bericht 24% gewijzigd door mir1986 op 10-01-2022 22:57:47 ]
pi_203133024
Laten we beginnen met de eerste maandag van de maand gewoon massaal burgerlijk ongehoorzaam te zijn...

Dat extra zetje dat anderen meedoen kan weleens zinvol zijn.
pi_203133043
Bob Ross zei altijd dat je vrijheid kunt vinden in het canvas, misschien dat maar eens proberen. Als ik wil dat in mijn wereld de happy little trees op minder dan anderhalve meter afstand van elkaar mogen staan dan kan dat.
pi_203133055
quote:
9s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bob Ross zei altijd dat je vrijheid kunt vinden in het canvas, misschien dat maar eens proberen. Als ik wil dat in mijn wereld de happy little trees op minder dan anderhalve meter afstand van elkaar mogen staan dan kan dat.
allemaal in de metaverse straks.
  maandag 10 januari 2022 @ 23:04:45 #296
3778 popje
pi_203133134
Oh god, Ernst heeft het over mensen in quarantaine, dat we ons allemaal daaraan aan moeten passen, dat het niet meer gaat om het ziekenhuis dan maar dat het niet open kan omdat grote aantallen besmettingen ervoor zorgen dat de maatschappij niet open kan.

Voor griep gingen we ook niet in quarantaine.
pi_203133178
OMG, hebben jullie de reclame van de MCDonalds gezien?
50% korting op je burger na een vaccinatie _O- 8)7
  maandag 10 januari 2022 @ 23:09:57 #298
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203133179
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En als je buiten koken en boodschappen doen echt niets kunt verzinnen om te gaan doen, dan vind ik dat pure armoede ja.
Ik heb al mijn dromen zien verdampen, ik was er niet tegen opgewassen en er bleef weinig anders over dan boodschappen doen en koken en hopen dat het beter zou worden.
Armoede niet echt maar dat het leven nog zin heeft is ook een vraagteken geworden. Maar ik ben dan ook geen 18 of 16 meer.
There is only one religion
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 23:12:46 #299
236264 crew  capricia
pi_203133201
En vol
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 23:12:56 #300
236264 crew  capricia
pi_203133203
Voller
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203133453
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:09 schreef mir1986 het volgende:
OMG, hebben jullie de reclame van de MCDonalds gezien?
50% korting op je burger na een vaccinatie _O- 8)7
Komen ze nu mee.. zelfs daar pis ik naast de pot. Gisteren een burgertje geklapt na mijn vaccinatie .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')