SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 10-01-2022 16:04:54 ]![]()
Als het gelijk staat aan hoe ze er in Spanje mee om gaan denk ik dat ze zich niet veel zorgen hoeven te maken. Binnen wordt er echt op gelet, maar buiten is het een ander verhaal. Ook een verplichting daar, maar in de praktijk werden ze voornamelijk gedragen in hele drukke winkelstraten. Bij veel bezienswaardigheden (buiten), bij het water, in parken e.d. liepen er meer mensen zonder een kapje dan met. Denk niet dat dat in Italie heel erg anders gaat zijn, maar geen idee.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Caland het volgende:
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?![]()
Gelukkig wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100 jaar geleden kon men wetenschappelijk gewoon een stuk minder dan nu, dat is iets heel anders toch?
Alleen 1 verschil met 100 jaar terug, wij accepteren nu geen dood/ziektes meer en alles moet voorspelbaar en zeker zijn lijkt wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Zouden jullie kunnen leven met de aankondiging:quote:"we verlengen de lockdown tot 28 januari om het effect van de scholen opening af te wachten, zien we dan geen significante verandering qua besmettingen en opnames bij de oudere gemeenschap (50+), dan eindigen we de lockdown en gaat alles weer open."“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nederland heeft door het Bron & Contact-onderzoek een heel goed beeld van een eventuele uitbraak en kunnen razendsnel anticiperen. Wij hebben hier niets te vrezen dankzij de cordinatie van het RIVM.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze Corona crisis heeft me wel aan het denken gezet. Uiteindelijk valt het nu nog enigszins mee. Als je naar het aantal doden e.d. kijkt. En ja, de zorg heeft het zwaar, maar het is ook niet alsof de lijken op straat liggen. Het is duidelijk geworden dat we er als wereld zijnde gewoon niet op voorbereid waren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat cht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...![]()
![]()
De paniekmodus gaat er af in Spanje en het VK. Eens kijken hoe lang wij ons nog laten gijzelen.zie email 27 oktober![]()
@Anton91 zit daar toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Caland het volgende:
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?![]()
Nee. Alles open nu.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden jullie kunnen leven met de aankondiging:
[..]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Goed nieuws. De vraag is natuurlijk welk effect dit besluit heeft op de maatregelen. Tegen de griep nemen we immers ook geen maatregelen, stoppen ze ook met afstand en mondkapjes enzo dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De paniekmodus gaat er af in Spanje en het VK. Eens kijken hoe lang wij ons nog laten gijzelen.![]()
Ik zou er mee kunnen leven als ze er ''zien we dan geen significante verandering qua opnames bij de oudere gemeenschap'' van maken. In plaats van ''besmettingen en opnames''. En zolang ze een harde grens geven van de zorg - waar ze niet overheen willen gaan (want anders geeft het woord ''significante'' ze nogal veel ruimte). Plus dat ze dan inderdaad ook echt alles weer moeten openen zonder aanvullende rare beperkingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Ja ,mits sportscholen open vanaf zaterdagquote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Neequote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Schitterend inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De paniekmodus gaat er af in Spanje en het VK. Eens kijken hoe lang wij ons nog laten gijzelen.
En hier zitten de beleidsbepalers nog compleet in de paniekstand.
Wat een armoe.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Alleen als dan ook echt ALLES open gaat. Incl. voetbalstadions, theaters etc. Niet alleen winkelen tussen 9-4 e.d. onzin.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Nou, ik vind dat eigenlijk wel normaal. Dat mensen zo gaandeweg ook van toon/inzicht veranderen. Jij denkt toch ook niet meer precies hetzelfde over alle maatregelen als bij het begin van de crisis? (Hoop ik)quote:Op maandag 10 januari 2022 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Hele andere toon wel dan toen je daar zat en net terug kwam
Wat heeft je gevoel doen veranderen?
Het zou raar zijn als je geen voortschrijdend inzicht zou hebben.
Bovendien is de situatie daar (met Bergamo op het netvlies) natuurlijk wel anders dan hier.
Dus persoonlijk vind ik de verschuiving wel meevallen.
Geen QR maatschappij en geen tweederangs burgers vond ik toen. En vind ik nog steeds."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zeg dat al vanaf het begin van de pandemie, dit is eigenlijk een 'oefenvirus'. En ik hoop dat we daar het eea van leren, want feitelijk is echt alles al vanaf het begin fout gegaan hier.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze Corona crisis heeft me wel aan het denken gezet. Uiteindelijk valt het nu nog enigszins mee. Als je naar het aantal doden e.d. kijkt. En ja, de zorg heeft het zwaar, maar het is ook niet alsof de lijken op straat liggen. Het is duidelijk geworden dat we er als wereld zijnde gewoon niet op voorbereid waren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat cht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...
Het virus zou hier waarschijnlijk niet komen, extra maatregelen waren niet nodig en als het er wel zou komen zouden we het aankunnen want we stonden er goed voor.![]()
De realiteit: het virus was er al weken voordat we het doorhadden en er waren niet genoeg mondkapjes, handschoenen en andere noodzakelijkheden.
Het compleet ontbreken van een noodplan heeft me echt verbaasd, ik was altijd in de heerlijk naeve veronderstelling dat we voor zo'n beetje elk noodscenario wel iets klaar hadden liggen. Ik houd m'n hart vast als we eens te maken krijgen met eoa echte (natuur)ramp.![]()
Hoe ik de kans inschat dat we er echt iets significants van gaan leren voor de volgende keer: laag, erg laag. Onlangs was er al weer *GROTE VERONTWAARDIGING* omdat er PBM's weggegooid moesten worden die over de datum waren. Dat was ineens weer onverantwoorde geldverspilling.Tja, met die mindset kan je het dus wel vergeten dat je een betekenisvolle ijzeren voorraad van die dingen aan kan houden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Mwah, ze zouden echt al de kleine dingetjes moeten gaan geven zoals weer sporten, contactberoepen open en de winkels. Geen reden om daar langer mee te wachten.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor de rest zou dit nog kunnen, maar dan zou het echt moeten zijn 'alles open', hooguit met lichte beperkingen die opgeheven worden als de golf voorbij is.Makkelijk eerste![]()
Ik wil voorstellen dat de deze regel uit de TS en FP gaan schrappen:
• "Covid is maar een griepje"
Bagatelliseren mocht niet, maar nu dat Spanje het erkend als een griepje moet deze regel wel gaan verdwijnen natuurlijk.![]()
Nee. Bovendien zou de lockdown al stoppen als omikron meeviel. Dat doet het. Dus niet nu de doelpalen verzetten en op z’n minst terug naar de avondlockdown.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 15:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland heeft door het Bron & Contact-onderzoek een heel goed beeld van een eventuele uitbraak en kunnen razendsnel anticiperen. Wij hebben hier niets te vrezen dankzij de cordinatie van het RIVM.![]()
![]()
Ik zou een gat in de lucht springen omdat dat heel wat meer is dan ik verwacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nee, veel te vaag omschreven. Dat de besmettingen weer omhoog gaan is een zekerheidje.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ja, ik pas m'n antwoord aan naar dit antwoord.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Bovendien zou de lockdown al stoppen als omikron meeviel. Dat doet het. Dus niet nu de doelpalen verzetten en op z’n minst terug naar de avondlockdown.Ik wacht nog steeds op Rutte die eerder terugkeert met versoepelingen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 15:53:02 ]![]()
Waarom niet? Opa was toch gevaccineerd?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen kerst en oud+nieuw vieren. Was kei gezellig, dat pakken ze ons niet meer af.
Wel jammer dat Opa er volgend jaar niet bij is.![]()
Probleem is dat ik het OMT niet vertrouw met hun modellen en voorspellingen. Wat zien zij als significante veranderingen qua besmettingen? De kans is heel groot dat met het openen van de scholen in combinatie met de Omicron variant dit behoorlijk gaat toenemen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Even een heel andere vraag. Voor het werk dat ik doe zou het enorm handig zijn om een soort tijdlijn beschikbaar te hebben welke branche wanneer gesloten/geopend werd. Bestaat er ergens een site met zo'n overzichtelijke tijdlijn over de laatste 2 jaar?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik denk dat alles afhangt van hoe het in de ziekenhuizen gaat deze aankomende dagen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Beloftes betekenen helemaal niets bij Rutte, dus aan een belofte heb je sowieso niks.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Nee natuurlijk niet. Dit is weer veel te vaag omschreven. Plus wat als het wel "significant" stijgt, wat dan? Nog 2 weken? Nog 4 weken? Tot mei?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoiets kun je alleen aankondigen als je een duidelijk plan van aanpak hebt voor als het wel "significant"gaat stijgen. Als het onder 50+ stijgt en tot ziekenhuis opnamen leidt, dan lijkt het mij duidelijk dat ze voor die groep een vaccinatieplicht in moeten voeren.![]()
Grote drogisterijen hebben niet of nauwelijks mondkapje dat OMT adviseert
https://www.nu.nl/economi(...)t-omt-adviseert.html
Goh.![]()
Is niet echt hetzelfde, in Spanje wordt het niet gezien als een griepje op medisch gebied, het wordt straks wel gelijk behandeld als een griep op het gebied van virusbestrijding.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:49 schreef KlaasVermeer het volgende:
Ik wil voorstellen dat de deze regel uit de TS en FP gaan schrappen:
• "Covid is maar een griepje"
Bagatelliseren mocht niet, maar nu dat Spanje het erkend als een griepje moet deze regel wel gaan verdwijnen natuurlijk.
Corona is nog steeds geen griep en kan het ook nooit worden.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Leeftijdsdiscriminatie. We moeten solidair zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Dit is weer veel te vaag omschreven. Plus wat als het wel "significant" stijgt, wat dan? Nog 2 weken? Nog 4 weken? Tot mei?
Zoiets kun je alleen aankondigen als je een duidelijk plan van aanpak hebt voor als het wel "significant"gaat stijgen. Als het onder 50+ stijgt en tot ziekenhuis opnamen leidt, dan lijkt het mij duidelijk dat ze voor die groep een vaccinatieplicht in moeten voeren.![]()
Tijd voor Sywert om een goede deal te regelen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Zipportal het volgende:
Goh.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Er mogen toch ook geen maatregelen tegen de wappies genomen worden? Dan is het raar om dat wel voor de 50+ers te gaan doenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie. We moeten solidair zijn.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
zoiets?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Caland het volgende:
Even een heel andere vraag. Voor het werk dat ik doe zou het enorm handig zijn om een soort tijdlijn beschikbaar te hebben welke branche wanneer gesloten/geopend werd. Bestaat er ergens een site met zo'n overzichtelijke tijdlijn over de laatste 2 jaar?
https://nl.wikipedia.org/(...)acrisis_in_Nederland
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er zal wel een dringend advies komen om desnoods die flutmaskers te blijven gebruiken, maar dan ook buiten.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Zipportal het volgende:
Goh.
De feiten passen zich bij het OMT en het RIVM aan de omstandigheden aan. Daarom zeiden ze in het begin ook dat alle mondmaskers zinloos waren, omdat er geen voorraad was.![]()
Neem aan dat je geen boete gaat krijgen als je nog de ouderwetse mondkapjes hebt. Toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Zipportal het volgende:
Goh.![]()
In plaats van virus adem je dan grafeen in. Maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tijd voor Sywert om een goede deal te regelen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Verschil is dat 50+'ers ook echt zorgen voor de zorg druk. ''Wappies'' zitten in elke leeftijdscategorie; een ongevaccineerde van 27 is een veel minder groot probleem dan een 68 jarige. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er mogen toch ook geen maatregelen tegen de wappies genomen worden? Dan is het raar om dat wel voor de 50+ers te gaan doen![]()
Ik snap er niks meer van, die blauwe flinterdunne flutmaskers kun je toch overal kopen? Volgens mij liggen die nog 12 meter hoog opgestapeld in magazijnen..quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Zipportal het volgende:
Goh.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jawel hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat hebben we Hugo nog niet eerder zo horen zeggen toch?
Of wel?![]()
Mooi is dat ja, nu moeten we wachten want de besmettingen hebben de oudere leeftijdsgroepen nog niet bereikt (oftewel, voor de jongere leeftijdsgroepen is er niks aan de hand). Als besmettingen en ziekenhuisopnames gaan stijgen als 50+ wel wordt besmet, dan moet iedereen opeens een prik + abonnement want "discriminatie".quote:Op maandag 10 januari 2022 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie. We moeten solidair zijn.
Terwijl er wordt gezegd dat we misschien moeten wachten tot de oudere leeftijdsgroepen zijn besmet want ja, voor jongere leeftijdsgroepen is het niet zo erg.![]()
Dit is wel d kans van Ernst om de held van het land te worden.quote:
Doe het Ernst, beindig de lockdown en hef het OMT op.![]()
![]()
''We kijken wel degelijk naar de economische schade en niet alleen naar de RIVM modellen......MAAR we kiezen er toch voor om te verlengen voor de zekerheid. Even school opening afwachten en we willen nog meer info over omicron.''.quote:
Daar stel ik me op in.![]()
😮quote:
Heel anders dan HugoFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Dat klopt niet. Er is veel discussie, behalve over 1 onderwerp en das dat alle wetenschappers het ermee eens zijn dat corona afzwakt. Het zal dus niet meer dan een simpel griepje gaan worden, als het al niet zover is inmiddels.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is niet echt hetzelfde, in Spanje wordt het niet gezien als een griepje op medisch gebied, het wordt straks wel gelijk behandeld als een griep op het gebied van virusbestrijding.
Corona is nog steeds geen griep en kan het ook nooit worden.![]()
Heb het ook even snel omschreven natuurlijk, ik verwacht simpelweg niet dat men deze week nog zal besluiten tot een 180 graden draai qua beleid. Ik denk daarom dat er een tussenweg komt met "we bekijken de situatie over 2 weken weer"quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Dit is weer veel te vaag omschreven. Plus wat als het wel "significant" stijgt, wat dan? Nog 2 weken? Nog 4 weken? Tot mei?
Zoiets kun je alleen aankondigen als je een duidelijk plan van aanpak hebt voor als het wel "significant"gaat stijgen. Als het onder 50+ stijgt en tot ziekenhuis opnamen leidt, dan lijkt het mij duidelijk dat ze voor die groep een vaccinatieplicht in moeten voeren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat zijn niet de type II maskers die het OMT wil.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van, die blauwe flinterdunne flutmaskers kun je toch overal kopen? Volgens mij liggen die nog 12 meter hoog opgestapeld in magazijnen..Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Het nieuwe motto wordt binnenkort denk ik 'leven met Covid', letterlijk vertaald uit het VK (die pictogrammen tijdens de persconferenties hebben ze ooit ook gejat van hun)quote:٩๏̯͡๏)۶![]()
Rutte zei ook al heel lang geleden dat er naar economische schade gekeken zou worden, het is bij kijken gebleven.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''We kijken wel degelijk naar de economische schade en niet alleen naar de RIVM modellen......MAAR we kiezen er toch voor om te verlengen voor de zekerheid. Even school opening afwachten en we willen nog meer info over omicron.''.
Daar stel ik me op in.![]()
Fijn dat dit direct benoemd wordt, ook zo expliciet na al die kutmodellen van het RIVM. Met een nieuw kabinet en alle kritiek op het OMT de afgelopen tijd zitten we gelukkig niet meer in de positie dat er continu verschuild kan worden achter hun adviezen.quote:Makkelijk eerste![]()
Daar ben ik ook bang voor. Nou ja, in ieder geval zijn de scholen open wat hopelijk een prima catalysator wordt voor de besmettingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb het ook even snel omschreven natuurlijk, ik verwacht simpelweg niet dat men deze week nog zal besluiten tot een 180 graden draai qua beleid. Ik denk daarom dat er een tussenweg komt met "we bekijken de situatie over 2 weken weer"![]()
Denk dat dit het dichtst in de buurt komt ja, thanks.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
zoiets?
https://nl.wikipedia.org/(...)acrisis_in_Nederland
[ afbeelding ]VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Waar er wel bij gezegd moet worden voor de nuance dat ik denk dat de meerderheid van de 50+'ers het niet eens een probleem zou vinden. Ik maak er dan wel een flauw grapje over, maar ik ken geen enkele 50+'er die het niet zou begrijpen als er een verplichting komt voor 50+. Ik heb enkel het idee dat de regering denkt dat die groep er een probleem mee heeft; en laten 50+'ers nou net vrij belangrijk zijn bij de verkiezingen. Het kan aanvoelen als een politieke gok om zo'n 50+ verplichting op te leggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mooi is dat ja, nu moeten we wachten want de besmettingen hebben de oudere leeftijdsgroepen nog niet bereikt (oftewel, voor de jongere leeftijdsgroepen is er niks aan de hand). Als besmettingen en ziekenhuisopnames gaan stijgen als 50+ wel wordt besmet, dan moet iedereen opeens een prik + abonnement want "discriminatie".
Terwijl er wordt gezegd dat we misschien moeten wachten tot de oudere leeftijdsgroepen zijn besmet want ja, voor jongere leeftijdsgroepen is het niet zo erg.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 16:04:50 ]![]()
Men moet echt gaan inzien dat de voorspellingen van het OMT niet meer waarde hebben dan als Jomanda ze gedaan zou hebben.![]()
Kan Ernst ook niet gelijk het ministerie van volkshuisvesting erbij pakkenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het nieuwe motto wordt binnenkort denk ik 'leven met Covid', letterlijk vertaald uit het VK (die pictogrammen tijdens de persconferenties hebben ze ooit ook gejat van hun)
Alles problemen lost die in een dag op![]()
![]()
Hugo![]()
![]()
![]()
![]()
Precies. Ik zie het liefst acties die laten zien dat we echt gaan proberen om te leren leven met het virus; de woorden dat er naar gekeken wordt koop je vrij weinig voor. Komt gewoon een hele grote ''maar'' bij kijken waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Rutte zei ook al heel lang geleden dat er naar economische schade gekeken zou worden, het is bij kijken gebleven.![]()
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Caland het volgende:
Even een heel andere vraag. Voor het werk dat ik doe zou het enorm handig zijn om een soort tijdlijn beschikbaar te hebben welke branche wanneer gesloten/geopend werd. Bestaat er ergens een site met zo'n overzichtelijke tijdlijn over de laatste 2 jaar?zie email 27 oktober![]()
Hmm okee..quote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zijn niet de type II maskers die het OMT wil.
Dit is een type || masker volgens NU.nl“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Door dat gat is de ozon kapot en blijven we in een klimaat lockdown nuquote:Op maandag 10 januari 2022 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou een gat in de lucht springen omdat dat heel wat meer is dan ik verwacht.![]()
![]()
Je hebt ook nog verschillen in die maskersquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Dit is een type || masker volgens NU.nl![]()
Klopt wel: https://www.igj.nl/actuee(...)erschillende-soortenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Dit is een type || masker volgens NU.nl
Alleen zijn het Chirurgische mondmaskers (type I, II en IIR)Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik moet zeggen dat ik nu ook flink tegen die booster halen op zie (ik ben donderdag aan de beurt). Na een paar volle vliegtuigen+nachtclubs afgelopen week (contact gehad met meerdere besmette mensen) naar alle waarschijnlijkheid niet besmet geraakt, dus de kans lijkt mij reuze dat ik eerder besmet ben geweest en er niks van door heb gehad. Geen flauw idee waar ik mij dan nog tegen bescherm eigenlijk.
Haal hem echt alleen voor het vinkje nu.Makkelijk eerste![]()
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Dit is een type || masker volgens NU.nl٩๏̯͡๏)۶![]()
Ja mits ‘significante verandering in opnames’ ook gepaard gaat met een concreet getal. Die vage beloftes heb ik nul vertrouwen meer in.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]zie email 27 oktober![]()
Jan modaal zal het verschil niet zien (en dus ook de mensen die dat moeten controleren in bijvoorbeeld winkels/horeca niet).quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En hoe gaan die winkels en ondernemers waar je hem op moet het verschil zien?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.![]()
De Rijksoverheid heeft ook een tijdlijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-tijdlijnquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelen![]()
Goed gezegd.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:56 schreef Confetti het volgende:
De feiten passen zich bij het OMT en het RIVM aan de omstandigheden aan. Daarom zeiden ze in het begin ook dat alle mondmaskers zinloos waren, omdat er geen voorraad was.zie email 27 oktober![]()
Oftewel: een maatregel die leuk is op papier maar in de echte wereld niet te handhaven valt. Precies wat we gewend zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Spanje is veel verder qua inzicht dan wij hier:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-als-griep~a3b908ac/
ze zijn daar sowieso veel soepeler met maatregelen.![]()
Dat weten we niet maar toch regelen ze het maar.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe gaan die winkels en ondernemers waar je hem op moet het verschil zien?No shit Sherlock.quote:Stoffen, zelfgemaakte mondkapjes zijn ook niet-medisch."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Klopt, overigens heb je zelfs in Duitsland bijna nergens last van het verkeerde mondkapje. Terwijl die FFP2 maskers wel duidelijk anders zijn. Al op best veel plekken geweest in Duitsland, maar nergens vroeg men of ik zo'n FFP2 ding wilde dragen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jan modaal zal het verschil niet zien (en dus ook de mensen die dat moeten controleren in bijvoorbeeld winkels/horeca niet).٩๏̯͡๏)۶![]()
Jij en vele anderen, inclusief ondergetekende.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nu ook flink tegen die booster halen op zie (ik ben donderdag aan de beurt).
Haal hem echt alleen voor het vinkje nu.
Leuk dat de kans nog kleiner word dat ik ernstig ziek zou worden van het virus, maar die kans lijkt me bij mezelf sowieso erg klein. Even afkloppen natuurlijk; pech kan je altijd hebben, ik kan morgen ook onder de auto komen.
Maar voor de verspreiding van Omicron doet het niet zoveel en ik denk dat de kans groter is dat ik last krijg van die derde prik (als ik de verhalen van andere FOKkers zo lees de afgelopen weken) dan van Corona zelf. Plus dat die prik maar 10 weken echt een groot effect geeft. Tja.
Het is dat ik wil kunnen reizen. Leuke dingen wil doen en landen nou eenmaal mee gaan in de booster gekte voor alle leeftijden. Dus dan moet je wel.![]()
Alles open zonder verdere maatregelen, dus geen 3G(of 2g of 2g+ of 1g), geen1,5m afstand meer, geen mondkapjes, etc, dan is 28 januari prima.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Baal wel een beetje dat ik weer terug ben na een week Spanje. Voelde echt grotendeels als het oude normaal. Als je de mondkapjes niet mee rekentquote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Homey het volgende:
ze zijn daar sowieso veel soepeler met maatregelen.![]()
![]()
Spanje, VK, nog een paar landen er bij en het paniekbeleid hier wordt vanzelf onhoudbaar. Erg mooi.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Homey het volgende:
ze zijn daar sowieso veel soepeler met maatregelen.zie email 27 oktober![]()
In oktober is jouw groene vinkje verlopen. Tot dan.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nu ook flink tegen die booster halen op zie (ik ben donderdag aan de beurt). Na een paar volle vliegtuigen+nachtclubs afgelopen week (contact gehad met meerdere besmette mensen) naar alle waarschijnlijkheid niet besmet geraakt, dus de kans lijkt mij reuze dat ik eerder besmet ben geweest en er niks van door heb gehad. Geen flauw idee waar ik mij dan nog tegen bescherm eigenlijk.
Haal hem echt alleen voor het vinkje nu.![]()
Heeft die Hugo als leek jarenlang op advies van Ernst maatregel op maatregel gestapeld en de boeman moeten spelen en de week nadat hij weggebonjourd is komt diezelfde Ernst de verlosser uithangen. Klap in het gezicht.Jullie vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
+ 20 zetels voor D66quote:Op maandag 10 januari 2022 16:11 schreef Windhapper het volgende:
Heeft die Hugo als leek jarenlang op advies van Ernst maatregel op maatregel gestapeld en de boeman moeten spelen en de week nadat hij weggebonjourd is komt diezelfde Ernst de verlosser uithangen. Klap in het gezicht.![]()
De virologen hier zitten in hun schuilkelders te wachten op Armageddon, dat verwachten ze nu voor eind januari. Het lijken de Jehovagetuigen wel, die verzetten ook steeds de datum van het einde van de wereld.![]()
Ik wil gewoon een herstelbewijs.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:10 schreef Zipportal het volgende:
[..]
In oktober is jouw groene vinkje verlopen. Tot dan.Makkelijk eerste![]()
Het OMT geeft deze post geen like.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spanje, VK, nog een paar landen er bij en het paniekbeleid hier wordt vanzelf onhoudbaar. Erg mooi.![]()
![]()
Het is net een sekte inderdaad, een compleet uit de lucht gegrepen voorspelling op basis van een model dat het hele land naar de tering zal gaan tenzij we hun gedragsregeltjes volgen om te zondigen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef Mondkapje het volgende:
De virologen hier zitten in hun schuilkelders te wachten op Armageddon, dat verwachten ze nu voor eind januari. Het lijken de Jehovagetuigen wel, die verzetten ook steeds de datum van het einde van de wereld.Makkelijk eerste![]()
Mondkapjesquote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Homey het volgende:
ze zijn daar sowieso veel soepeler met maatregelen.En de avondklok bestaat er ook nog.quote:Verplicht vanaf 6 jaar in alle openbare binnen- en buitenruimtes. Zoals op straat, het openbaar vervoer, winkels, hotels, restaurants en bars (behalve aan tafel). Uitzonderingen zijn als je buiten aan het sporten bent en als je op het strand ligt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat vraag ik me dus ook ernstig af, hoe dat gaat lukken als we dan nog steeds in deze spagaat zitten tussen grondrechten en maatregelen. Ik denk dat er om geloofwaardig te blijven als democratische staat waarin burgerrechten iets waard zijn vooral ingezet moet worden op onderwijs en voorlichting. Als we dan nog steeds zitten met een veel te groot grijs gebied aan onwillige, slecht redenerende mensen tot aan fakkeldragende Jezuswappies toe, dan hebben we een serieus probleem.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat cht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...![]()
Nu ik toch bezig ben met die reis naar Rome voor mijn ouders. Kan je eigenlijk nog steeds testenvoortoegang.nl misbruiken om uiteindelijk zo'n negatieve PCR test in je app te krijgen?
Scheelt toch weer wat geld.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De avondklok is er alleen in Cataloni, wat natuurlijk toch al een vreemde eend in de bijt is. In Madrid bijvoorbeeld was er qua corona echt niks, behalve de mondkapjes. Ik kwam zelfs zonder QR de nachtclubs binnenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Mondkapjes
[..]
En de avondklok bestaat er ook nog.
Makkelijk eerste![]()
Met het verschil dat de virologen dit stoelen op cijfers en voortschrijdend inzicht en Jehova's Getuigen op nonsens waarbij er niet toegegeven kan worden dat het nonsens is.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef Mondkapje het volgende:
De virologen hier zitten in hun schuilkelders te wachten op Armageddon, dat verwachten ze nu voor eind januari. Het lijken de Jehovagetuigen wel, die verzetten ook steeds de datum van het einde van de wereld.![]()
Testen voor toegang is antigeen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:17 schreef Caland het volgende:
Nu ik toch bezig ben met die reis naar Rome voor mijn ouders. Kan je eigenlijk nog steeds testenvoortoegang.nl misbruiken om uiteindelijk zo'n negatieve PCR test in je app te krijgen?
Scheelt toch weer wat geld.zie email 27 oktober![]()
Ernst gaat ons vrijdag vertellen dat we straks zowel buiten als binnen continu mondkapjes moeten dragen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:11 schreef Windhapper het volgende:
Heeft die Hugo als leek jarenlang op advies van Ernst maatregel op maatregel gestapeld en de boeman moeten spelen en de week nadat hij weggebonjourd is komt diezelfde Ernst de verlosser uithangen. Klap in het gezicht.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)ch-mondmasker-dragen
Oh een draagbaarheid van 4 uur ja?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Huh, ik dacht dat jij zo tegen de avondklok was. Die is niet afgeschaft in Spanje hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spanje, VK, nog een paar landen er bij en het paniekbeleid hier wordt vanzelf onhoudbaar. Erg mooi.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Denk het wel; werd mij een tijdje geleden verteld althans. Ik zou het risico zelf alleen te groot vinden; of ik de uitslag wel op tijd zou krijgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:17 schreef Caland het volgende:
Scheelt toch weer wat geld.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 16:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De avondklok is er alleen in Cataloni, wat natuurlijk toch al een vreemde eend in de bijt is. In Madrid bijvoorbeeld was er qua corona echt niks, behalve de mondkapjes. Ik kwam zelfs zonder QR de nachtclubs binnenhttps://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/quote:Dit verschilt per regio. Zo hebben de regio's Cataloni/Costa Brava/Costa Dorada een avondklok van 01.00 tot 06.00 uur. Montoro, Estepona en Marbella hebben een avondklok van 02.00 tot 07.00 uur. De avondklok op de Canarische Eilanden en de Balearen (m.u.v. Mallorca) is geschrapt. Mallorca heeft een avondklok van 02.00 tot 06.00 uur.
En die mondkapjes overal. Ook buiten. Vanaf 6 jaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb me toen voor voetbal en festivals pre-vaccinatie een keer of 15 laten testen via die lui geloof ik, had altijd de uitslag binnen maximaal 30 minuten op de mail (en in de app)quote:Op maandag 10 januari 2022 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk het wel; werd mij een tijdje geleden verteld althans. Ik zou het risico zelf alleen te groot vinden; of ik de uitslag wel op tijd zou krijgen.
Maar dat is dus alleen antigeen blijkbaar.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik heb een gevoel dat het volgende dodelijke virus sneller komt dan gedacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ergens iedere 100 jaar komt er een wereldwijd virus. Het enige wat de wereld in paniek heeft geholpen is dat we allergisch zijn voor dood en zaken die we niet zelf in de hand hebben.
Dus accepteren we het niet en gaan we in de paniek stand.
Voor mij is de les zelfvoorziend te zijn en plan b hebben om te kunnen isoleren.
Plus hoe egostisch mensen en hoe incompetent bekeidsmakers zijn.![]()
Wat in Cataloni overigens amper gecontroleerd werd. We hebben hem buiten meer af gehad dan op; nooit problemen mee gehad. Alleen bij hele drukke winkelstraten hadden we hem buiten op.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/
En die mondkapjes overal. Ook buiten. Vanaf 6 jaar.![]()
En daarom is het zo'n succes.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Haal hem echt alleen voor het vinkje nu.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Ja, volgens mij werkt het wel bij een normale test bij de GGD als je zegt dat je klachten hebt. Dat is wel PCR.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb me toen voor voetbal en festivals pre-vaccinatie een keer of 15 laten testen via die lui geloof ik, had altijd de uitslag binnen maximaal 30 minuten op de mail (en in de app)
Maar dat is dus alleen antigeen blijkbaar.![]()
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.What can change the nature of a man?![]()
Leden van het FOK!OMTquote:Op maandag 10 januari 2022 16:23 schreef THEFXR het volgende:
zo, welke mongool wil dat we buiten kappen gaan dragen?![]()
Dezelfde die wil dat je je telefoon laat zien voor toegang tot een openbare gelegenheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:23 schreef THEFXR het volgende:
zo, welke mongool wil dat we buiten kappen gaan dragen?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Een avondklok van 2-6![]()
Tering, wanneer is die avond lockdown hier toen ingegaan?
Monkapjes voor kinderen. Dempen die het geluid ook?Go hard or go home![]()
Dat zal de reden waarschijnlijk ook wel zijn inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar er wel bij gezegd moet worden voor de nuance dat ik denk dat de meerderheid van de 50+'ers het niet eens een probleem zou vinden. Ik maak er dan wel een flauw grapje over, maar ik ken geen enkele 50+'er die het niet zou begrijpen als er een verplichting komt voor 50+. Ik heb enkel het idee dat de regering denkt dat die groep er een probleem mee heeft; en laten 50+'ers nou net vrij belangrijk zijn bij de verkiezingen. Het kan aanvoelen als een politieke gok om zo'n 50+ verplichting op te leggen.
Ik heb het al vaker gezegd, dat politieke geneuzel is precies de reden waarom ik hoop dat de cijfers ontploffen. Gewoon om een doorbraak te forceren in die politieke lariekoek.
Zeker na dat sneue mondkapjesverhaal van vandaag, man man man wat leven we toch in een achterlijke wereld.![]()
Moet jij weten.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.![]()
Doet mij helemaal niets.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.![]()
Ik heb een pittige mening over mensen die een pittige mening hebben over mensen met een pittige mening.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:28 schreef Noek het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen met een pittige mening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik houd van pittig eten, maar niet van kortpittig.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:28 schreef Noek het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen met een pittige mening.What can change the nature of a man?![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.Als in? Dat je ze niet strijdbaar vindt? Teveel denken om het gemak? Ik snap het wel. Waarom zou je het niet doen? Tenzij je zo enorm antivax bent dat je er koste wat kost bij weg wilt blijven maar dat is volgens mij maar een paar procent. Nou ja die gaan zich maar lekker in testbochten wringen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Het is wel waar. Vinkjechasen is kenmerkend voor het egosme wat we al 2 jaar zien.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.
We kunnen van die 2g/QR bullshit afkomen als we er massaal niet aan mee doen maar het lolletje op het moment is belangrijker voor de meerderheid en zo falen we als collectief.
Het is helaas niet anders.![]()
Dit is serieus handig. Ik vraag mij al een tijd af wat geschiedkundigen hier over gaan denken een 500 jaar verder.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelen
Van de normale burgers van 500 jaar geleden weten we amper iets en nu zijn hoeveelheden data beschikbaar van mentale toestand tot publieke opinie.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
even aan een meid in Urk likkenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een herstelbewijs.![]()
![]()
Binnen 500 jaar heeft de mensheid zichzelf wel uitgeroeid hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is serieus handig. Ik vraag mij al een tijd af wat geschiedkundigen hier over gaan denken een 500 jaar verder.
Van de normale burgers van 500 jaar geleden weten we amper iets en nu zijn hoeveelheden data beschikbaar van mentale toestand tot publieke opinie.
Gaat totaal niet boeien.![]()
De vraag is of die data toegankelijk blijft. Ik heb ook nog cassettebandjes en videobanden, maar niet meer de technologie om het af te spelen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is serieus handig. Ik vraag mij al een tijd af wat geschiedkundigen hier over gaan denken een 500 jaar verder.
Van de normale burgers van 500 jaar geleden weten we amper iets en nu zijn hoeveelheden data beschikbaar van mentale toestand tot publieke opinie.![]()
![]()
Ben ik het wel mee eens. De houdbaarheid van de maatregelen is zolang de acceptatie geldt.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is wel waar. Vinkjechasen is kenmerkend voor het egosme wat we al 2 jaar zien.
We kunnen van die 2g/QR bullshit afkomen als we er massaal niet aan mee doen maar het lolletje op het moment is belangrijker voor de meerderheid en zo falen we als collectief.
Het is helaas niet anders.
Na de spertijd was de tijd al gekomen, maar het is inmiddels dus een jaar later. Resultaat: nog meer belachelijke niet werkende ideen die alleen maar een negatief effect hebben op de samenleving, nu en voor de toekomst.
Wanneer deze algemene acceptatie stopt, is het einde pas in zicht. Heeft niets met 'het virus' te maken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En het egosme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is wel waar. Vinkjechasen is kenmerkend voor het egosme wat we al 2 jaar zien.
Het is helaas niet anders.![]()
Ik ben onderhand wel op het punt dat ik geen zin meer heb me nog langer in allerlei bochten te wringen om die groep te accommoderen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
En het egosme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?![]()
Welnee, de drogisterijen zijn op een gegeven moment gestopt met verkopen omdat men dacht (en terecht) dat het kapjes verbod wel eens eindig zou zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van, die blauwe flinterdunne flutmaskers kun je toch overal kopen? Volgens mij liggen die nog 12 meter hoog opgestapeld in magazijnen..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah, ok. Op de Canarische Eilanden waren ze er ook wel weer een beetje bang voor de avondklok, maar gelukkig niks van gekomen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/
En die mondkapjes overal. Ook buiten. Vanaf 6 jaar.
Die mondkapjes vielen wel mee daar hoor. Binnen zijn ze enorm streng (maar de regels zijn in principe niet anders dan in Nederland), buiten veel mensen met hun mondkapje half om en ik ben zelf daar nooit aangesproken.Makkelijk eerste![]()
Die prik die zo goed is dat we hem straks iedere 2 maanden mogen gaan halen en velen er dus een week ziek van zijn? Iedere 2 maanden?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
En het egosme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?
Nah, denk dat het helemaal geen egosme meer is. Eerder realisme. Ben gevaccineerd en die booster wil ik ook nog wel halen, maar het heeft geen zin als je maar moet blijven gaan. Kom dan maar met een beter vaccin.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
ik wens ze veel succes met de bedreigingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dezelfde die wil dat je je telefoon laat zien voor toegang tot een openbare gelegenheid.![]()
op Urkquote:
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ze zijn gewoon te bestellen via webwinkels. En heb zelf nog drie dozen liggen. Ik dacht namelijk dat mondkapjes wel voorlopig een blijvertje worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, de drogisterijen zijn op een gegeven moment gestopt met verkopen omdat men dacht (en terecht) dat het kapjes verbod wel eens eindig zou zijn.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik heb pas nog een doos gekocht bij de Dirkquote:Op maandag 10 januari 2022 16:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, de drogisterijen zijn op een gegeven moment gestopt met verkopen omdat men dacht (en terecht) dat het kapjes verbod wel eens eindig zou zijn.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
56 nieuwe ziekenhuidopnames, mensen. Spijker de voordeur maar weer dicht.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik haal geen prik n belast de IC niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
En het egosme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Hoe kom je aan die 2 maanden, is gewoon onzin, lees je alleen wat je uitkomt?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die prik die zo goed is dat we hem straks iedere 2 maanden mogen gaan halen en velen er dus een week ziek van zijn? Iedere 2 maanden?
Nah, denk dat het helemaal geen egosme meer is. Eerder realisme. Ben gevaccineerd en die booster wil ik ook nog wel halen, maar het heeft geen zin als je maar moet blijven gaan. Kom dan maar met een beter vaccin.![]()
Bij jumbo laatst nog een doos kapjes gekocht.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Wat fijn dat jij nu al zeker weet dat je nooit op de IC komt te liggenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik haal geen prik n belast de IC niet.![]()
![]()
Ik doe al 1,5 jaar met een handjevol die ik gewoon uitwas.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:47 schreef ZarB het volgende:
Bij jumbo laatst nog een doos kapjes gekocht.![]()
jij bent dan ook superman met een gezond verstand etc. helaas geldt dat niet voor iedereen en waren het voornamelijk ongevaccineerden die de IC's overbelast hebben, hoe noem je die, pechgevallen?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik haal geen prik n belast de IC niet.![]()
Tja, en toen muteerde Corona opnieuw en was het nieuwe vaccin ook niet meer toereikend. Ga je dan ook eisen dat er eerst maar een nieuwe versie gemaakt moet worden voordat je mee wil doen?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die prik die zo goed is dat we hem straks iedere 2 maanden mogen gaan halen en velen er dus een week ziek van zijn? Iedere 2 maanden?
Nah, denk dat het helemaal geen egosme meer is. Eerder realisme. Ben gevaccineerd en die booster wil ik ook nog wel halen, maar het heeft geen zin als je maar moet blijven gaan. Kom dan maar met een beter vaccin.
Ik vind het bizar dat er zo'n lading voorwaarden aan maatregelen vanuit de overheid worden opgelegd van "Ja, ik wil het best maar dan moeten ze wel..."
Zij roeien met de riemen die ze hebben met de intentie om het allemaal op de rit te houden. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat uit het oog zijn verloren.![]()
![]()
Scherpe observatie. Voor als de 'de scholen zijn open'-leugen straks weer opduikt.zie email 27 oktober![]()
Hoe zou dat nu komen?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zij roeien met de riemen die ze hebben met de intentie om het allemaal op de rit te houden. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat uit het oog zijn verloren.What can change the nature of a man?![]()
Ja. Die noem ik pechgevallen. Net zo als de vele mensen die dubbel gevaccineerd op de IC terecht komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij bent dan ook superman met een gezond verstand etc. helaas geldt dat niet voor iedereen en waren het voornamelijk ongevaccineerden die de IC's overbelast hebben, hoe noem je die, pechgevallen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik raap ze gewoon op van de straat. Ligt genoeg. Profit!quote:Op maandag 10 januari 2022 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doe al 1,5 jaar met een handjevol die ik gewoon uitwas.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Krijgen we morgen te horen of alles na vrijdag weer opengaat?"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Ik ben nog erger, doe al die tijd met dezelfde kap. Nu ik dit lees zal ik hem weer eens uitwassen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doe al 1,5 jaar met een handjevol die ik gewoon uitwas.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Wat is het dan? 4?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 2 maanden, is gewoon onzin, lees je alleen wat je uitkomt?
Punt is dat die continue boosters ook de oplossing niet zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee, blijkbaar is dat vrijdag geworden. Dus vrijdagavond horen winkeleigenaren of zaterdagochtend hun winkel weer open mag.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:52 schreef Tyr80 het volgende:
Krijgen we morgen te horen of alles na vrijdag weer opengaat?![]()
Ik denk dat de overheid een hoop mensen uit het oog verloren zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, en toen muteerde Corona opnieuw en was het nieuwe vaccin ook niet meer toereikend. Ga je dan ook eisen dat er eerst maar een nieuwe versie gemaakt moet worden voordat je mee wil doen?
Ik vind het bizar dat er zo'n lading voorwaarden aan maatregelen vanuit de overheid worden opgelegd van "Ja, ik wil het best maar dan moeten ze wel..."
Zij roeien met de riemen die ze hebben met de intentie om het allemaal op de rit te houden. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat uit het oog zijn verloren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Super, dank!quote:Op maandag 10 januari 2022 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar is dat vrijdag geworden. Dus vrijdagavond horen winkeleigenaren of zaterdagochtend hun winkel weer open mag."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Er zijn er 86 in mijn leeftijdscategorie overleden. Hoe groot is de groep 45-49 jarigen in Nederland?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij nu al zeker weet dat je nooit op de IC komt te liggen
De kans op overlijden is verwaarloosbaar voor mij.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
UK:
What are the mask rules across the UK?
In England, secondary school pupils - but not teachers - are required to wear masks in classrooms. However, staff and visitors are advised to cover up in communal areas of any school.
England's current rules also require everyone aged 11 and over to wear face coverings in most public indoor venues and on public transport.
This includes places such as shops, hairdressers and taxis, but (unlike the rest of the UK) not pubs, cafes and restaurants, or gyms and leisure centres.
These rules are due to be reviewed on 26 January.
https://www.bbc.com/news/health-51205344
Ik dacht dat wij naar het Verenigd Koninkrijk zouden kijken.
Je mag daar ook nog steeds je eigen mondmasker maken:
Making your own face covering
If you want to make your own face covering, instructions are widely available online. The government does not endorse any particular method, but you should be considerate of materials and fabrics that may irritate different skin types.
https://www.gov.uk/govern(...)how-to-make-your-own![]()
dat laatste ben ik met je eens maar dat iedere 2 maanden een booster slaat nergens op en iedere 4 maanden gaat ook niet gebeurenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is het dan? 4?
Punt is dat die continue boosters ook de oplossing niet zijn.![]()
die zijn gemiddeld wel 20 jaar ouder maar dat maakt allemaal niet uit natuurlijk want pech is pechquote:Op maandag 10 januari 2022 16:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Die noem ik pechgevallen. Net zo als de vele mensen die dubbel gevaccineerd op de IC terecht komen.![]()
Robin Fransman dacht ook dat ie wel gezond genoeg was.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik haal geen prik n belast de IC niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, dat is nog ergerquote:Op maandag 10 januari 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
En het egosme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?![]()
We hadden alle 16-jarige mbo'ers naar school kunnen laten gaan en alle 18-jarige vwo'ers thuis kunnen laten, inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Scherpe observatie. Voor als de 'de scholen zijn open'-leugen straks weer opduikt.
Overigens zijn mbo's instellingen. Een mbo-docent is ook geen juf of meester.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Wel een groot verschil, @vosss heeft het al gehad zoals hij wel 's gezegd heeft in dit topic.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Robin Fransman dacht ook dat ie wel gezond genoeg was.![]()
Ah. Gelukkig.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel een groot verschil, @:vosss heeft het al gehad zoals hij wel 's gezegd heeft in dit topic.
En is wsl jonger."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niemand geeft om MBO'ers daarom helaas.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Scherpe observatie. Voor als de 'de scholen zijn open'-leugen straks weer opduikt.![]()
Wel vaccinatieplicht in steeds meer beroepen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:56 schreef Mondkapje het volgende:
UK:
What are the mask rules across the UK?
In England, secondary school pupils - but not teachers - are required to wear masks in classrooms. However, staff and visitors are advised to cover up in communal areas of any school.
England's current rules also require everyone aged 11 and over to wear face coverings in most public indoor venues and on public transport.
This includes places such as shops, hairdressers and taxis, but (unlike the rest of the UK) not pubs, cafes and restaurants, or gyms and leisure centres.
These rules are due to be reviewed on 26 January.
https://www.bbc.com/news/health-51205344
Ik dacht dat wij naar het Verenigd Koninkrijk zouden kijken.
Je mag daar ook nog steeds je eigen mondmasker maken:
Making your own face covering
If you want to make your own face covering, instructions are widely available online. The government does not endorse any particular method, but you should be considerate of materials and fabrics that may irritate different skin types.
https://www.gov.uk/govern(...)how-to-make-your-own"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, of na het weekend.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar is dat vrijdag geworden. Dus vrijdagavond horen winkeleigenaren of zaterdagochtend hun winkel weer open mag.
Als ondernemer word je toch gewoon keihard uitgelachen door ze.Go hard or go home![]()
Wereldvreemd die lui joh. Die denken dat winkels naar believen instant open of dicht kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, of na het weekend.
Als ondernemer word je toch gewoon keihard uitgelachen door ze.![]()
quote:Sweden to introduce stricter restrictions including work from home mandate
Stricter pandemic measures are to be introduced in Sweden in response to a rising number of Covid cases and pressure on hospitals, the prime minister has said.
“The situation has deteriorated, without doubt. The level of infections in Sweden is at a historically high level,” Magdalena Andersson told a news conference, according to Reuters.
The new measures include a work from home mandate where possible and a cap on the number of people allowed at public events. Restaurants will have to close at 11pm and guests will have to be seated and in groups no bigger than eight people. Adults are also being asked to limit social contacts indoors.
The measures will be evaluated after two weeks, but are expected to be in place for at least four weeks.are we infinite or am I alone![]()
Ik denk dat ze, de ondernemers, staan te springen, hoor en gelijk aan de slag willen maar stel dat je dus als een malle alles spik en span maakt, je regelt je personeel en alles glanst om vervolgens te horen dat ze over 3 weken hopelijk meer duidelijkheid kunnen geven.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wereldvreemd die lui joh. Die denken dat winkels naar believen instant open of dicht kunnen.Go hard or go home![]()
Zo gaan ze toch met de hele samenleving om? Alsof ze Lemmings zitten te spelen.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wereldvreemd die lui joh. Die denken dat winkels naar believen instant open of dicht kunnen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zweden.quote:
Enhttps://www.google.com/am(...)n-indias-covid-casesquote:a vaccine pass will be required for indoor public gatherings of more than 50 people, and indoor private gatherings will be capped at 20 people."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het meest logisch is gewoon verlenging. Daarom een persco op de dag dat de lockdown verloopt.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, of na het weekend.
Als ondernemer word je toch gewoon keihard uitgelachen door ze.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Als er verzwaard wordt doen we 5 persco's in 5 weken, maar bij versoepelingen mag je elke keer weer 4 weken extra je bek houden.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het meest logisch is gewoon verlenging. Daarom een persco op de dag dat de lockdown verloopt.![]()
Als er vrijdag een persconferentie is, gaan die echt zaterdag niet open.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk dat ze, de ondernemers, staan te springen, hoor en gelijk aan de slag willen maar stel dat je dus als een malle alles spik en span maakt, je regelt je personeel en alles glanst om vervolgens te horen dat ze over 3 weken hopelijk meer duidelijkheid kunnen geven.
Die blijven gewoon gesloten. Tot over twee weken maar weer.Make my day!![]()
Ofwel, lekker iedereens weekend vergallen met kutnieuws.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar is dat vrijdag geworden. Dus vrijdagavond horen winkeleigenaren of zaterdagochtend hun winkel weer open mag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vorige minister van wvs had juist die verwachting wel uitgesproken in de afgelopen week.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste ben ik met je eens maar dat iedere 2 maanden een booster slaat nergens op en iedere 4 maanden gaat ook niet gebeuren'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kan je toch geen beleid op maken als winkelmanager/eigenaar?quote:Op maandag 10 januari 2022 17:23 schreef agter het volgende:
[..]
Als er vrijdag een persconferentie is, gaan die echt zaterdag niet open.
Die blijven gewoon gesloten. Tot over twee weken maar weer.
1905 vrijdagavond hoor je dat je open mag om 0900 op zaterdag.
Even normaal doen ajb.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gaat ook gewoon gebeuren imo; helemaal als die werking zo snel afneemt. In de lente mag iedereen gewoon weer.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorige minister van wvs had juist die verwachting wel uitgesproken in de afgelopen week.![]()
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ijding-niet-houdbaarquote:Ernst Kuipers, de nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, wil met een bredere blik gaan kijken naar de bestrijding van het coronavirus. De focus van het vorige kabinet is in zijn ogen niet langer houdbaar, want corona is here to stay. Politiek verslaggever Sophie van Leeuwen sprak de nieuwe minister.
Nadat oud-minister Hugo de Jonge het ministerschap had overgedragen, liet Kuipers weten dat 'we echt langetermijnbeleid gaan maken, om de doodeenvoudige reden dat dit niet meer gaat. [...] Er wordt heel sterk naar n specifiek model gekeken van het RIVM, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen. De vraag zal wezen: kan je er ook andere modellen naast zetten? Een breder palet berekenen? En op die manier meer zekerheid krijgen?'
Bredere agenda
Bovendien moet de bestrijding niet alleen afhankelijk zijn van de zorgbezetting, maar ook van bijvoorbeeld economische consequenties: 'Dat soort facetten moeten we ook meenemen.'
Daarnaast wil Kuipers ook meer aandacht voor de bredere agenda van de gezondheidszorg, die de afgelopen jaren nadrukkelijk in het teken stond van de pandemie: 'We moeten het hebben over andere vormen van zorg. De werkgelegenheid in de zorg, de toegankelijkheid, continuteit, de noodzaak tot regionale samenwerking.' Volgens de nieuwe minister confronteerde het virus de zorg met haar zwaktes, maar heeft dat 'ook geholpen om nieuwe oplossingen te zoeken'.
Bypass Gezondheidsraad
De Gezondheidsraad blijft volgens Kuipers een belangrijk adviesorgaan, al zullen de adviezen wellicht minder doorslaggevend worden. 'Soms zal het nodig zijn om andere adviezen te vragen en in een enkel geval is advies misschien niet nodig.' In de afgelopen jaren werd de raad voor iedere beslissing van het kabinet om advies gevraagd. 'Die Gezondheidsraad gaat Kuipers mogelijk passeren. Het moet sneller en strakker', zegt Van Leeuwen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Snap ook niet waarom @Tarado dat dan tegenspreekt.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat ook gewoon gebeuren imo; helemaal als die werking zo snel afneemt. In de lente mag iedereen gewoon weer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wens is de vader van de gedachte?quote:Op maandag 10 januari 2022 17:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom @:Torado dat dan tegenspreekt.![]()
Als ie dit gaat waarmaken is hij held.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:25 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ijding-niet-houdbaarzie email 27 oktober![]()
https://www.cnbc.com/2022(...)-ready-in-march.htmlquote:Pfizer CEO Albert Bourla on Monday said a vaccine that targets the omicron variant of Covid will be ready in March, and the company’s already begun manufacturing the doses.
“This vaccine will be ready in March,” Bourla told CNBC’s “Squawk Box.” “We [are] already starting manufacturing some of these quantities at risk.”
Bourla said the vaccine will also target the other variants that are circulating. He said it is still not clear whether or not an omicron vaccine is needed or how it would be used, but Pfizer will have some doses ready since some countries want it ready as soon as possible.
“The hope is that we will achieve something that will have way, way better protection particularly against infections, because the protection against the hospitalizations and the severe disease — it is reasonable right now, with the current vaccines as long as you are having let’s say the third dose,” Bourla said.
Real-world data from the United Kingdom has shown that Pfizer’s and Moderna’s vaccines are only about 10% effective at preventing symptomatic infection from omicron 20 weeks after the second dose, according to study from the U.K. Health Security Agency. However, the original two doses still provide good protection against severe illness, the study found.
Booster shots are up to 75% effective at preventing symptomatic infection, according to the study.
White House chief medical advisor Dr. Anthony Fauci said in December that there is no need for a booster shot that specifically targets omicron, because the current boosters work well against the variant.
Moderna CEO Stephane Bancel told CNBC earlier Monday the company is working on a booster for this fall that targets omicron and it will enter clinical trials soon. Bancel said demand is high from governments as they prepare regular vaccination against the virus.
Bourla said it’s not clear whether a fourth dose is needed. He said Pfizer will conduct experiments to determine if another dose is necessary.
Israel has made a fourth dose of Pfizer and BioNTech’s vaccine available to people over the age of 60, people with compromised immune systems and health-care workers.
Israel found that a fourth dose of the vaccine increases antibodies that protect against the virus fivefold a week after receiving the shot.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het Omicron besmettings beeld in Nederland, Belgi en Duitsland wijkt sterk af van dat van landen als bv Frankrijk en de UK, waar er bijna een vertienvoudiging zichtbaar is.
Iemand een idee?![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nvariant-coronavirus
Voor het eerst in een week stijging coronabezetting ziekenhuizen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Hogere immuniteit door grote delta golf in november/december?quote:Op maandag 10 januari 2022 17:29 schreef Za het volgende:
Het Omicron besmettings beeld in Nederland, Belgi en Duitsland wijkt sterk af van dat van landen als bv Frankrijk en de UK, waar er bijna een vertienvoudiging zichtbaar is.
Iemand een idee?![]()
Wat verwacht je?quote:Op maandag 10 januari 2022 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ie dit gaat waarmaken is hij held.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat lijkt mij ook, plus ietsje meer maatregelen natuurlijk. De deltagolf zal ook verklaren waardoor er nog zo weinig mensen in het ziekenhuis komenquote:Op maandag 10 januari 2022 17:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Hogere immuniteit door grote delta golf in november/december?Makkelijk eerste![]()
Ik sta er een beetje dubbel in. Enerzijds is dit een man die al twee jaar volle bak meedraait in het circus n hebben we ook gezien wat er gebeurt als je als minister een keer niet slaafs achter het OMT aan loopt.quote:
Anderzijds, iedereen is het er over eens dat het niet houdbaar is en Kuipers is wel iemand die tegen de stroom in durft te roeien.zie email 27 oktober![]()
Zoals elke maandag ivm de lage uitstroom welke weer te maken heeft met de week/werk cyclus. Niets nieuws dus (maar is hier al vaker aangehaald).quote:Op maandag 10 januari 2022 17:33 schreef tesssssssss het volgende:
Voor het eerst in een week stijging coronabezetting ziekenhuizen.![]()
Ik wacht wel even op deze.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2022(...)-ready-in-march.html![]()
Dat-ie niet meer steeds op de Gezondheidsraad wil wachten had ik wel verwacht. In tegenstelling tot Hugo de Jonge is Kuipers een medisch professional, dan zit je er toch anders in dan wanneer je als basisschoolleraar opeens op deze post bent beland.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:25 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ijding-niet-houdbaar![]()
Ik heb het ook voor de ervaring gedaanquote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Over 3 maandjes de volgende ronde, vaccin tegen omicron verkoudheidjequote:Op maandag 10 januari 2022 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2022(...)-ready-in-march.html![]()
![]()
Kuipers bepleit al jaren lang regionale netwerkvorming in de ziekenhuiszorg. Ik neem aan dat hij hier nu stappen in gaat zetten.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje dubbel in. Enerzijds is dit een man die al twee jaar volle bak meedraait in het circus n hebben we ook gezien wat er gebeurt als je als minister een keer niet slaafs achter het OMT aan loopt.
Anderzijds, iedereen is het er over eens dat het niet houdbaar is en Kuipers is wel iemand die tegen de stroom in durft te roeien."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Al besproken en dat was vorige week ook al op maandag.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:33 schreef tesssssssss het volgende:
Voor het eerst in een week stijging coronabezetting ziekenhuizen.
Omdat dat standaard is op maandag.
@Jor_Dii'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zonder vinkje heb je maar een schraal bestaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Fruit of weeg?quote:Op maandag 10 januari 2022 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zonder vinkje heb je maar een schaal bestaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Centralisering in de zorg ligt bij het CDA heel gevoelig.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Kuipers bepleit al jaren lang regionale netwerkvorming in de ziekenhuiszorg. Ik neem aan dat hij hier nu stappen in gaat zetten.zie email 27 oktober![]()
Op de werkvloer heeft men onderhand meer angst voor de bijwerkingen van die booster dan corona zelf.
Paar collega's aardig kapot gegaan enkele dagen.![]()
Hoeveel kilo?quote:Op maandag 10 januari 2022 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zonder vinkje heb je maar een schaal bestaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De zwaksten zijn inmiddels al overleden.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, plus ietsje meer maatregelen natuurlijk. De deltagolf zal ook verklaren waardoor er nog zo weinig mensen in het ziekenhuis komenJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Toch is het wel apart dat het OMT weliswaar adviseert om de mondkapjes plicht uit te breiden maar dat er in datzelfde advies niks staat over wat het nu uiteindelijk concreet oplevert.
De enige onderbouwing is "
een aanvulling die zorgt voor een vermindering
van risico’s als de basisregels niet (goed) zijn uit te voeren"![]()
In het journaal: dat we dan de hele dag op kantoor ook als we zitten een mondkapje op moeten. Ik zie het al voor me, we zitten met 3 mensen in een kantoortuin (nu mogen we niet eens) en dan zit je de hele dag in zoommeetings met een mondkapje op...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
In het journaal het gesteggel over ventilatiesystemen op basisscholen. Gemeenten doen moeilijk over geld terwijl onze overheid letterlijk smijt met miljoenen. Onbegrijpelijk.![]()
Het is dan ook een mooi advies dat we ter harte nemen en direct weer naast ons neerleggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:09 schreef popje het volgende:
In het journaal: dat we dan de hele dag op kantoor ook als we zitten een mondkapje op moeten. Ik zie het al voor me, we zitten met 3 mensen in een kantoortuin (nu mogen we niet eens) en dan zit je de hele dag in zoommeetings met een mondkapje op...Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 18:11 schreef Nia het volgende:
In het journaal het gesteggel over ventilatiesystemen op basisscholen. Gemeenten doen moeilijk over geld terwijl onze overheid letterlijk smijt met miljoenenmiljarden. Onbegrijpelijk.![]()
Ik moest er wel om lachen, dat ze daar nu mee komen, na hard hard nadenken. Doe maar hoor, er is toch nergens handhavingscapaciteit.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
Mondkap buiten, debielenclub dat OMT. Vervang ze door de Jostiband en je krijgt nog beter advies en realistischere modellen.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Vind je her nodig dat zorgen over iemands ongelukkig kind, als informatie voor anderen in de krant moet worden gelezen zodat anderen daarover een oordeel gaan maken ? Helpt dat of is het vooral aandachttrekkerij ?quote:Op zondag 9 januari 2022 20:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dit itt blckbx e.d. met hun donateurs
[..]
om niet te zeggen dat het je theorie zeer onwaarschijnlijk maakt
[..]
Neem aan dat je het over MIS-c hebt.
Wat dacht je van het feit dat je als ouder wil weten wat de risico van covid voor je kind is.
Maar jij vindt berichtgeving omtrent kinderen op de IC aandachthiererij.
Jij geeft niets om kinderen, fie mogen gewoon sterven of op de IC belanden?
Jij vind dat ouders niet alle informatie mogen hebben?
Ik stel gewoon vragen hoor.
Als mij kind wat heeft, ga ik naar mijn huisarts en ga ik niet dat via clickbait in het AD lezen of mij laten desinfomeren door een NOS.
Ik stel hier gewoon vast dat je geen vragen stelt maar die als zelfreflectie in antwoord projecteert om mij weg te kunnen zetten. Je trekt conclusies die vooral in je eigen hoofd voortleven als kennelijke overtuiging. Lees nog 's wat je hier mij verwijt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dit is slechts om het enthousiasme af te remmen voor as vrijdag.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:09 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch is het wel apart dat het OMT weliswaar adviseert om de mondkapjes plicht uit te breiden maar dat er in datzelfde advies niks staat over wat het nu uiteindelijk concreet oplevert.
De enige onderbouwing is "
een aanvulling die zorgt voor een vermindering
van risico’s als de basisregels niet (goed) zijn uit te voeren"
Als nette burger hebben deze etters zelfs mij zover gekregen dat ik de kont tegen de krib gooi.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik heb begrepen dat er spontaan taart is aangerukt bij de afdeling draagvlakdecimering.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:17 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik moest er wel om lachen, dat ze daar nu mee komen, na hard hard nadenken. Doe maar hoor, er is toch nergens handhavingscapaciteit.zie email 27 oktober![]()
Ik zou willen dat het OMT een afdeling draagvlakdecimering had.
Of gewoon iemand die wel eens buiten komt. Dat is misschien ook al leuk.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die ze ook in de zorg hadden kunnen trappen zodat we niet zo'n 2de wereldlandzorgsysteem hebben en gelijk staan met de landen om ons heen.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:11 schreef Nia het volgende:
In het journaal het gesteggel over ventilatiesystemen op basisscholen. Gemeenten doen moeilijk over geld terwijl onze overheid letterlijk smijt met miljoenen miljarden. Onbegrijpelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je advies laat beheersen op basis van wat marino je aanbiedt... damn, dan ben je inderdaad ver heen.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
Of gewoon iemand die wel eens buiten komt. Dat is misschien ook al leuk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Of in een sportschool of een kroeg, doe je ook nuttige info op over normaal menselijk gedrag. En haalbaarheid van bepaalde ideen.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
Of gewoon iemand die wel eens buiten komt. Dat is misschien ook al leuk.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Of gewoon berhaupt omgaan met normale mensen uit de normale wereld.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:26 schreef josja het volgende:
[..]
Of in een sportschool of een kroeg, doe je ook nuttige info op over normaal menselijk gedrag. En haalbaarheid van bepaalde ideen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://nos.nl/teletekst#129Toch wel slimmer daar dan hier en gaan gewoon met de praktijk mee.quote:Spanje wil virus anders benaderen
Spanje is in een vergevorderd stadium
met het ontwikkelen van een nieuw
monitoringssysteem voor het coronavirus
waarin de ziekte voortaan niet meer als
pandemie,maar als endemische ziekte zal
worden gezien.Het land zal het virus
gaan volgen als een gewone griep.
Het betekent dat niet elke besmetting
hoeft te worden geregistreerd en dat
mensen met symptomen zich niet per se
hoeven te laten testen.
Volgens premier Snchez is de overgang
naar het nieuwe systeem mogelijk,omdat
het aantal sterfgevallen ten opzichte
van het aantal besmettingen sinds het
begin van de pandemie enorm is gedaald.
Hier zullen allerlei raden en modelleurs er nog hun plasje over moeten doen. Bij het rivm en op vws krijgen ze pas deze realisatie in mei 2034 dat het nu inderdaad ook had gekund... .'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 18:29 schreef Tjoent het volgende:
Ernst Kuipers gaat ons verlossen uit den boze![]()
Kom laten wij aanbidden![]()
Al zodra hij van een willekeurig iemand een vriendelijk 'hallo' krijgt op straat.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou Jaap nu ook gaan hardhollen met een mondmasker op?
Dat kan natuurlijk niet, zulk vriendelijk gedrag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je zou denken dat de stagiair per ongeluk een of ander vodje van wijlen het Red Team over de schutting heeft gegooid.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er spontaan taart is aangerukt bij de afdeling draagvlakdecimering.
Als je hier nu nog mee komt dan ben je toch wel af hoor.![]()
vanavond rtl, morgen op1.quote:
...
![]()
We hebben niks aan media geile politici. Het land ligt sociaal en economisch in puin. Ga werken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel interessant hoe bijna elk land vooruitstrevender en positiever de zaak belicht dan het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:31 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/teletekst#129
[..]
Toch wel slimmer daar dan hier en gaan gewoon met de praktijk mee.
Hier zullen allerlei raden en modelleurs er nog hun plasje over moeten doen. Bij het rivm en op vws krijgen ze pas deze realisatie in mei 2034 dat het nu inderdaad ook had gekund... .
Ik denk dat ze vooral niet willen laten merken dat die lockdown niks gebracht heeft.![]()
Dat zou bekennen zijn dat je advies ruk is en je eigenlijk gewoonweg niet meer te vertrouwen bent, maar wel maximale maatschappelijke schade berokkend.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel interessant hoe bijna elk land vooruitstrevender en positiever de zaak belicht dan het OMT.
Ik denk dat ze vooral niet willen laten merken dat die lockdown niks gebracht heeft.
Tjah. Denk dat ze inderdaad vanwege dat risico het niet doen. Nooit. Zou hun failliet betekenen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar dan moet je dus in een restaurant zitten met een mondkapje op, tenzij je een hap neemt. Is er dan nog iemand die daarheen gaat?![]()
Echt, dit lijkt toch wel een fucking slechte film manJust skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Gezichtsverlies lijden blijft het ergste wat ze kan overkomen blijkbaar.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel interessant hoe bijna elk land vooruitstrevender en positiever de zaak belicht dan het OMT.
Ik denk dat ze vooral niet willen laten merken dat die lockdown niks gebracht heeft.![]()
Huh we varen toch in dichte mist op een onstuimige zee, hoe kun je dan langetermijnbeleid maken.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe vaak is Hugo als minister te gast geweest in Op1/Jinek/Beau?quote:Op maandag 10 januari 2022 18:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
vanavond rtl, morgen op1.
...
![]()
We hebben niks aan media geile politici. Het land ligt sociaal en economisch in puin. Ga werken.![]()
Spanjequote:Op maandag 10 januari 2022 18:31 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/teletekst#129
[..]
Toch wel slimmer daar dan hier en gaan gewoon met de praktijk mee.
Hier zullen allerlei raden en modelleurs er nog hun plasje over moeten doen. Bij het rivm en op vws krijgen ze pas deze realisatie in mei 2034 dat het nu inderdaad ook had gekund... .Het nieuwe gidsland
![]()
Klein gaatje in die kap waar je een rietje door kan douwen.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:40 schreef ZarB het volgende:
Maar dan moet je dus in een restaurant zitten met een mondkapje op, tenzij je een hap neemt. Is er dan nog iemand die daarheen gaat?![]()
Echt, dit lijkt toch wel een fucking slechte film man![]()
Het nut ook, kapje op kapje af, handjes eraan.. weer hetzelfde stupide verhaal als rondlopen in de gym met kap, en zodra je een barbell oppakt mocht ie af. Zo compleet kansloos.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:40 schreef ZarB het volgende:
Echt, dit lijkt toch wel een fucking slechte film manGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Vaste gast toch.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:42 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe vaak is Hugo als minister te gast geweest in Op1/Jinek/Beau?![]()
Alleen als de zon schijnt. Hij is nooit gekomen om eens excuses aan te bieden voor te weinig tests, trage vaccinaties, trage boosters, BCO, slachting in de verpleeghuizen.quote:
Laten we in godsnaam hopen dat Ernst beter is. Zijn IQ is in ieder geval al dubbel zo hoog.![]()
De mening van de media (en uiteindelijk de burger) wordt gevormd in Hilversum.
Dus wel logisch dat hij daar gaat zitten.![]()
Compleet wereldvreemdquote:Op maandag 10 januari 2022 18:43 schreef josja het volgende:
[..]
Het nut ook, kapje op kapje af, handjes eraan.. weer hetzelfde stupide verhaal als rondlopen in de gym met kap, en zodra je een barbell oppakt mocht ie af. Zo compleet kansloos.
En als dan toch de besmettingen weer oplopen dan ligt het weer aan Het Volk want wij zaten gewoon in restaurants te ETEN
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Waarom zou je lopend wel virusdelen verspreiden maar niet hijgend op een loopband of hometrainer in een sportschool?quote:Op maandag 10 januari 2022 18:43 schreef josja het volgende:
[..]
Het nut ook, kapje op kapje af, handjes eraan.. weer hetzelfde stupide verhaal als rondlopen in de gym met kap, en zodra je een barbell oppakt mocht ie af. Zo compleet kansloos.![]()
Midden in de crisis met je kekke schoentjes op de Linda cover, zo ijdel die gast. Alles voor de aandacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alleen als de zon schijnt. Hij is nooit gekomen om eens excuses aan te bieden voor te weinig tests, trage vaccinaties, trage boosters, BCO, slachting in de verpleeghuizen.
Laten we in godsnaam hopen dat Ernst beter is. Zijn IQ is in ieder geval al dubbel zo hoog.
Zou mooi zijn als die Kuip geen twitter/insta heeft.![]()
Zelfs zittend verspreid je virusdelen hequote:Op maandag 10 januari 2022 18:53 schreef Nia het volgende:
[..]
Waarom zou je lopend wel virusdelen verspreiden maar niet hijgend op een loopband of hometrainer in een sportschool?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Kuipers komt meer over als een legerofficier. Dat geeft de mensen toch wat meer vertrouwen in een crisissituatie.![]()
Ja maar echt, iedereen zag in hoe debiel het was, dus een halve dag deden we als gekke Henkie mee en daarna was het over met die ongein. Hoop dat dat nu ook zo gaat zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Compleet wereldvreemd
En als dan toch de besmettingen weer oplopen dan ligt het weer aan Het Volk want wij zaten gewoon in restaurants te ETENGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Een mondkapje dragen beschermt sowieso niet tegen een aankomende invasie van de Russen
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ja weet ik het, dat kwam van ons OMT af, wereldvreemd als ze zijn. Of misschien dachten ze ja shit, straks blijft iemand er in, al zwaar deadliftend met zijn kap, hebben wij het weer gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:53 schreef Nia het volgende:
[..]
Waarom zou je lopend wel virusdelen verspreiden maar niet hijgend op een loopband of hometrainer in een sportschool?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Precies. Als je op kantoor zit aan je bureau mag je mondkap af, maar de virusverspreiding gaat dan gewoon door. In de Tweede Kamer ziet het er ook zo verwarrend uit. Ministers doen hun mondkap voor om het ding vervolgens een paar meter verderop weer af te doen. Echter, kamerleden lopen zonder mondkap naar de interruptiemicrofoon.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:55 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zelfs zittend verspreid je virusdelen he![]()
Dat valt nog te bezien. Ik lees nergens dat ze ook stoppen met de maatregelen. Als ze de basisregels gewoon handhaven dan verandert er onderaan de streep alsnog niks.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:58 schreef KingRadler het volgende:
Aanpak van Spanje niet verkeerd.
Nu heel Europa hetzelfde doen.![]()
Locaties waar je zonder afspraak een boosterprik kunt halen: Helmond (vanaf dinsdag), Appingedam (vanaf dinsdag), Scheemda (vanaf woensdag) en Purmerend (vanaf woensdag)
Sinds maandag konden mensen in de Zeeuwse plaatsen Goes, Middelburg, Vlissingen en Zierikzee en in Duiven (Gelderland) al ongepland een oppepprik halen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)mijnbeleid~a045eb0f/
Noord-Holland vanaf woensdag!![]()
3 jaar geleden zou je echt keihard lachen over hoe gek iedereen erbij loopt, maar nu vinden we het doodnormaal.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:59 schreef Nia het volgende:
[..]
Precies. Als je op kantoor zit aan je bureau mag je mondkap af, maar de virusverspreiding gaat dan gewoon door. In de Tweede Kamer ziet het er ook zo verwarrend uit. Ministers doen hun mondkap voor om het ding vervolgens een paar meter verderop weer af te doen. Echter, kamerleden lopen zonder mondkap naar de interruptiemicrofoon.
Kijk niet meer op als ik iemand met 2 mondkappen en spatscherm zie hardlopen.![]()
Locaties waar je zonder afspraak een boosterprik kunt halen: Helmond (vanaf dinsdag), Appingedam (vanaf dinsdag), Scheemda (vanaf woensdag) en Purmerend (vanaf woensdag)
Sinds maandag konden mensen in de Zeeuwse plaatsen Goes, Middelburg, Vlissingen en Zierikzee en in Duiven (Gelderland) al ongepland een oppepprik halen.
Noord-Holland vanaf woensdag!
De animo voor een boosterprik zonder afspraak was dit weekend bij de vaccinatielocatie in Maastricht zo groot dat de GGD de prikcapaciteit moest verhogen om de toestroom aan te kunnen. Zaterdag werden 1650 boostervaccinaties uitgedeeld en op zondag 1200 in totaal. Vandaag ging het om 770 boosterprikken zonder afspraak.
Het scheelt dus een stuk als mensen zonder afspraak kunnen.![]()
Ik hoop dat we niet naar die medische mondkapjesshit gaan hoor. Ik draag altijd stoffen mondkapjes omdat ik uitslag krijg van die blauwe dingen![]()
Inderdaad, nu ook dus...En doodnormaal is het zeker niet!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 10 januari 2022 19:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3 jaar geleden zou je echt keihard lachen over hoe gek iedereen erbij loopt, maar nu vinden we het doodnormaal.![]()
Het OMT heeft n taak: advisering op het gebied van verspreiding. Dan kunnen ze zo wereldvreemd zijn als iemand maar zijn kan, het boeit toch niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
Of gewoon iemand die wel eens buiten komt. Dat is misschien ook al leuk.
Helaas heeft iemand verzonnen dat het OMT beleid mag bepalen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hoe meer ik erover nadenk, hoe chagrijniger ik word van dat domme omt. Ziekenhuiscijfers dalende, ondanke hoge besmettingen, als enige land in een lockdown en dan loopt die bijna af komen die flapdrollen met wr advies over verplichten van medische mondkapjes notabene. Overal. Binnen, ongeacht de afstand. In een vergaderzaal met mondkapjes zitten dus. Why oh why, stelletje mensenschuwe ratten zijn het.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Vergaderen moet je ook online doenquote:Op maandag 10 januari 2022 19:12 schreef ZarB het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe chagrijniger ik word van dat domme omt. Ziekenhuiscijfers dalende, ondanke hoge besmettingen, als enige land in een lockdown en dan loopt die bijna af komen die flapdrollen met wr advies over verplichten van medische mondkapjes notabene. Overal. Binnen, ongeacht de afstand. In een vergaderzaal met mondkapjes zitten dus. Why oh why, stelletje mensenschuwe ratten zijn het.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ja, was het maar zo'n feest, maar ik werk in de zorg dus ik moet gewoon op komen draven. Gezellig, patienten zien op 2 m afstand met mondkapje op. Doet veel goeds voor de behandel- en vertrouwensrelatie, zo'n gesprek zonder mimiek. Vooral bij de psychotisch kwetsbarequote:Op maandag 10 januari 2022 19:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vergaderen moet je ook online doen
Zet je een 'face shield' opquote:Op maandag 10 januari 2022 19:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja, was het maar zo'n feest, maar ik werk in de zorg dus ik moet gewoon op komen draven. Gezellig, patienten zien op 2 m afstand met mondkapje op. Doet veel goeds voor de behandel- en vertrouwensrelatie, zo'n gesprek zonder mimiek. Vooral bij de psychotisch kwetsbare
Hoewel, helpt niet tegen aerosolen he.![]()
Medisch mondkapje ongeacht de afstand anders gaan we allemaal dood. Nieuws niet gelezen vandaag?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zet je een 'face shield' op
[ afbeelding ]
Hoewel, helpt niet tegen aerosolen he.
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Column De Winther. Boos.
Maar amper versoepelingen want de omikron golf komt nu dan echt!
zie email 27 oktober![]()
Heb je die lakeien gezien vanmorgen?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zet je een 'face shield' op
[ afbeelding ]
Hoewel, helpt niet tegen aerosolen he.
zie email 27 oktober![]()
BetaalmuurBetaalmuur, kan ik helaas niet lezen...quote:Op maandag 10 januari 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Column De Winther. Boos.
Maar amper versoepelingen want de omikron golf komt nu dan echt!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet gezien nee.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je die lakeien gezien vanmorgen?![]()
![]()
Miljoen reacties in COR (het hele subforum, niet alleen dit topic).![]()
FEEST. TAART.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 10-01-2022 19:36:24 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Zoals vanmiddag gezegd: mooi, al die woorden, maar ik verwacht dat het blijft bij woorden en dat er gewoon een grote ‘MAAR’ gaat volgen komende weken.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Yay. Daar ook twee prikken van pp? En daarna boosters? Wel gelijk lopend met de vaccins die we nu al hebben natuurlijk, incl boosters!quote:Op maandag 10 januari 2022 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2022(...)-ready-in-march.html
Prik kussen.![]()
![]()
Conclusie: de natuur is een bitch. Bescherm de mensen met onderliggende aandoeningen en ouderen en klaar is corona.![]()
Standaard WdW verhaal. Dit sprak me wel aanquote:Op maandag 10 januari 2022 19:26 schreef popje het volgende:
Betaalmuur
[..]
Betaalmuur, kan ik helaas niet lezen...quote:Intussen zijn er Haagse zorgen over de vaccinatiegraad en het booster-enthousiasme, maar niemand lijkt zich te realiseren dat de bevolking moeilijk te overtuigen is als een booster betekent dat je nog steeds wordt opgesloten binnen de muren van je eigen huis.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Komt allemaal door het magische wapen van 2Gquote:Op maandag 10 januari 2022 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Intussen lijken de besmettingscijfers in veel andere Europese landen alweer te dalen.![]()
Aan de ziekenhuizen te zien is het al klaar. En de zwakkeren moeten tegen elk virus beschermd worden, niet alleen tegen corona. Deden we al nooit dus waarom nu opeens wel?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:34 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: de natuur is een bitch. Bescherm de mensen met onderliggende aandoeningen en ouderen en klaar is corona.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Gezonde mensen moeten vooral beschermd worden tegen debielen in het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Aan de ziekenhuizen te zien is het al klaar. En de zwakkeren moeten tegen elk virus beschermd worden, niet alleen tegen corona. Deden we al nooit dus waarom nu opeens wel?![]()
De risicogroepen kregen wel jaarlijks een oproep voor de griepprikquote:Op maandag 10 januari 2022 19:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Aan de ziekenhuizen te zien is het al klaar. En de zwakkeren moeten tegen elk virus beschermd worden, niet alleen tegen corona. Deden we al nooit dus waarom nu opeens wel?![]()
![]()
Dat sowieso.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gezonde mensen moeten vooral beschermd worden tegen debielen in het OMT.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Precies. Eigen verantwoordelijkheid dus. Daar had de gezonde medemens niks mee van doen.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:39 schreef Tjoent het volgende:
[..]
De risicogroepen kregen wel jaarlijks een oproep voor de griepprikJust skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
![]()
Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.
#Wewanthugoback![]()
Als de ziekenhuizen zo goed als leeg zijn heb je de booster nodig voor het groene vinkje. Niet deze, maar de volgende, want dat is in begin april.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Standaard WdW verhaal. Dit sprak me wel aan
[..]![]()
Ik ben nog steeds een beetje kwaad over dat mondkapjes advies van het OMT, godver hoe krijg je het verzonnen zeg..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eens. En zelfs de griepprik kon niet voorkomen dat ziekenhuizen volstroomden met grieppatinten en de reguliere zorg afgeschaald moest worden. Van leven ga je dood. Het zij zo.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:39 schreef ZarB het volgende:
[..]
Precies. Eigen verantwoordelijkheid dus. Daar had de gezonde medemens niks mee van doen.![]()
Wat doet de rest van de wereld eigenlijk anders dat zij niet in lockdown zitten?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.
#Wewanthugoback![]()
Same herequote:Op maandag 10 januari 2022 19:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje kwaad over dat mondkapjes advies van het OMT, godver hoe krijg je het verzonnen zeg..
Ben sinds vanmiddag weer in Itali en volgens mij is het best streng. FFP2 mondkapjes in het openbaar vervoer en sowieso overal buiten, maar een chirurgisch mondkapje is buiten ook oke en niemand zegt er iets van als die onder de neus zitquote:![]()
![]()
Dat had je toch wel kunnen verwachten van van de ic man Ernst ? Die denkt in de 1ste plaats aan het zorgvolk.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf over Ernst kan ook weer de prullenbak in.
#WewanthugobackGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Maar hebben we daar dan ook ooit zoveel last van gehad? Ik las dat wel in het nieuws, maar heb er nooit over gelezen als zijnde een enorm groot probleem (zoals corona).quote:Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Eens. En zelfs de griepprik kon niet voorkomen dat ziekenhuizen volstroomden met grieppatinten en de reguliere zorg afgeschaald moest worden. Van leven ga je dood. Het zij zo.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik hoop toch echt niet dat de kroegen in mei/juni opengaan met een idiote mondkapjes plicht. Moet je de hele tijd een glas aan je mond houden. Praat ook niet echt makkelijk.- verwijderd door admin -![]()
Jezus echt? Hou op nu met me hoor, ik was nog enigszins positief maar dat is inmiddels wel zo goed als verdwenen. Joost mag weten waar die kapjes buiten dan op slaan als er toch niets open gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
#WewanthugobackGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
#Wewanthugoback#Doelpalenverschuivenquote:,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de bediging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Die waren verstandiger toen zij naar de stembus mochten gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doet de rest van de wereld eigenlijk anders dat zij niet in lockdown zitten?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Neen, een stukje naar het oosten.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:caland woon jij toevallig in Leiden?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Precies. Was ook het eerste wat ik dacht. Geen greintje optimisme hier over die nieuwe minister.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat had je toch wel kunnen verwachten van van de ic man Ernst ? Die denkt in de 1ste plaats aan het zorgvolk.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Heeft er hier al iemand van de deltakron variant gehoord?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Die zitten waarschijnlijk met gekruiste vingers te hopen dat ze goed gegokt hebben dat Omikron de ziekenhuizen niet gaat overbelasten.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doet de rest van de wereld eigenlijk anders dat zij niet in lockdown zitten?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Dus pleur die quarantaine eraf bij besmette huisgenoten.quote:Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Nog niemand hier, vertelquote:Op maandag 10 januari 2022 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft er hier al iemand van de deltakron variant gehoord?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: