''We kijken wel degelijk naar de economische schade en niet alleen naar de RIVM modellen......MAAR we kiezen er toch voor om te verlengen voor de zekerheid. Even school opening afwachten en we willen nog meer info over omicron.''.quote:
😮quote:
Dat klopt niet. Er is veel discussie, behalve over 1 onderwerp en das dat alle wetenschappers het ermee eens zijn dat corona afzwakt. Het zal dus niet meer dan een simpel griepje gaan worden, als het al niet zover is inmiddels.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is niet echt hetzelfde, in Spanje wordt het niet gezien als een griepje op medisch gebied, het wordt straks wel gelijk behandeld als een griep op het gebied van virusbestrijding.
Corona is nog steeds geen griep en kan het ook nooit worden.
Heb het ook even snel omschreven natuurlijk, ik verwacht simpelweg niet dat men deze week nog zal besluiten tot een 180 graden draai qua beleid. Ik denk daarom dat er een tussenweg komt met "we bekijken de situatie over 2 weken weer"quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Dit is weer veel te vaag omschreven. Plus wat als het wel "significant" stijgt, wat dan? Nog 2 weken? Nog 4 weken? Tot mei?
Zoiets kun je alleen aankondigen als je een duidelijk plan van aanpak hebt voor als het wel "significant"gaat stijgen. Als het onder 50+ stijgt en tot ziekenhuis opnamen leidt, dan lijkt het mij duidelijk dat ze voor die groep een vaccinatieplicht in moeten voeren.
Dat zijn niet de type II maskers die het OMT wil.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van, die blauwe flinterdunne flutmaskers kun je toch overal kopen? Volgens mij liggen die nog 12 meter hoog opgestapeld in magazijnen..
Het nieuwe motto wordt binnenkort denk ik 'leven met Covid', letterlijk vertaald uit het VK (die pictogrammen tijdens de persconferenties hebben ze ooit ook gejat van hun)quote:
Rutte zei ook al heel lang geleden dat er naar economische schade gekeken zou worden, het is bij kijken gebleven.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''We kijken wel degelijk naar de economische schade en niet alleen naar de RIVM modellen......MAAR we kiezen er toch voor om te verlengen voor de zekerheid. Even school opening afwachten en we willen nog meer info over omicron.''.
Daar stel ik me op in.
Fijn dat dit direct benoemd wordt, ook zo expliciet na al die kutmodellen van het RIVM. Met een nieuw kabinet en alle kritiek op het OMT de afgelopen tijd zitten we gelukkig niet meer in de positie dat er continu verschuild kan worden achter hun adviezen.quote:
Daar ben ik ook bang voor. Nou ja, in ieder geval zijn de scholen open wat hopelijk een prima catalysator wordt voor de besmettingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb het ook even snel omschreven natuurlijk, ik verwacht simpelweg niet dat men deze week nog zal besluiten tot een 180 graden draai qua beleid. Ik denk daarom dat er een tussenweg komt met "we bekijken de situatie over 2 weken weer"
Denk dat dit het dichtst in de buurt komt ja, thanks.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
zoiets?
https://nl.wikipedia.org/(...)acrisis_in_Nederland
[ afbeelding ]
Waar er wel bij gezegd moet worden voor de nuance dat ik denk dat de meerderheid van de 50+'ers het niet eens een probleem zou vinden. Ik maak er dan wel een flauw grapje over, maar ik ken geen enkele 50+'er die het niet zou begrijpen als er een verplichting komt voor 50+. Ik heb enkel het idee dat de regering denkt dat die groep er een probleem mee heeft; en laten 50+'ers nou net vrij belangrijk zijn bij de verkiezingen. Het kan aanvoelen als een politieke gok om zo'n 50+ verplichting op te leggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mooi is dat ja, nu moeten we wachten want de besmettingen hebben de oudere leeftijdsgroepen nog niet bereikt (oftewel, voor de jongere leeftijdsgroepen is er niks aan de hand). Als besmettingen en ziekenhuisopnames gaan stijgen als 50+ wel wordt besmet, dan moet iedereen opeens een prik + abonnement want "discriminatie".
Terwijl er wordt gezegd dat we misschien moeten wachten tot de oudere leeftijdsgroepen zijn besmet want ja, voor jongere leeftijdsgroepen is het niet zo erg.
Kan Ernst ook niet gelijk het ministerie van volkshuisvesting erbij pakkenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het nieuwe motto wordt binnenkort denk ik 'leven met Covid', letterlijk vertaald uit het VK (die pictogrammen tijdens de persconferenties hebben ze ooit ook gejat van hun)
Precies. Ik zie het liefst acties die laten zien dat we echt gaan proberen om te leren leven met het virus; de woorden dat er naar gekeken wordt koop je vrij weinig voor. Komt gewoon een hele grote ''maar'' bij kijken waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Rutte zei ook al heel lang geleden dat er naar economische schade gekeken zou worden, het is bij kijken gebleven.
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Caland het volgende:
Even een heel andere vraag. Voor het werk dat ik doe zou het enorm handig zijn om een soort tijdlijn beschikbaar te hebben welke branche wanneer gesloten/geopend werd. Bestaat er ergens een site met zo'n overzichtelijke tijdlijn over de laatste 2 jaar?
Hmm okee..quote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zijn niet de type II maskers die het OMT wil.
Door dat gat is de ozon kapot en blijven we in een klimaat lockdown nuquote:Op maandag 10 januari 2022 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou een gat in de lucht springen omdat dat heel wat meer is dan ik verwacht.
Je hebt ook nog verschillen in die maskersquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Dit is een type || masker volgens NU.nl
Klopt wel: https://www.igj.nl/actuee(...)erschillende-soortenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Ja mits ‘significante verandering in opnames’ ook gepaard gaat met een concreet getal. Die vage beloftes heb ik nul vertrouwen meer in.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden jullie kunnen leven met de aankondiging:
[..]
Jan modaal zal het verschil niet zien (en dus ook de mensen die dat moeten controleren in bijvoorbeeld winkels/horeca niet).quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.
En hoe gaan die winkels en ondernemers waar je hem op moet het verschil zien?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.
De Rijksoverheid heeft ook een tijdlijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-tijdlijnquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |