''We kijken wel degelijk naar de economische schade en niet alleen naar de RIVM modellen......MAAR we kiezen er toch voor om te verlengen voor de zekerheid. Even school opening afwachten en we willen nog meer info over omicron.''.quote:
😮quote:
Dat klopt niet. Er is veel discussie, behalve over 1 onderwerp en das dat alle wetenschappers het ermee eens zijn dat corona afzwakt. Het zal dus niet meer dan een simpel griepje gaan worden, als het al niet zover is inmiddels.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is niet echt hetzelfde, in Spanje wordt het niet gezien als een griepje op medisch gebied, het wordt straks wel gelijk behandeld als een griep op het gebied van virusbestrijding.
Corona is nog steeds geen griep en kan het ook nooit worden.
Heb het ook even snel omschreven natuurlijk, ik verwacht simpelweg niet dat men deze week nog zal besluiten tot een 180 graden draai qua beleid. Ik denk daarom dat er een tussenweg komt met "we bekijken de situatie over 2 weken weer"quote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Dit is weer veel te vaag omschreven. Plus wat als het wel "significant" stijgt, wat dan? Nog 2 weken? Nog 4 weken? Tot mei?
Zoiets kun je alleen aankondigen als je een duidelijk plan van aanpak hebt voor als het wel "significant"gaat stijgen. Als het onder 50+ stijgt en tot ziekenhuis opnamen leidt, dan lijkt het mij duidelijk dat ze voor die groep een vaccinatieplicht in moeten voeren.
Dat zijn niet de type II maskers die het OMT wil.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van, die blauwe flinterdunne flutmaskers kun je toch overal kopen? Volgens mij liggen die nog 12 meter hoog opgestapeld in magazijnen..
Het nieuwe motto wordt binnenkort denk ik 'leven met Covid', letterlijk vertaald uit het VK (die pictogrammen tijdens de persconferenties hebben ze ooit ook gejat van hun)quote:
Rutte zei ook al heel lang geleden dat er naar economische schade gekeken zou worden, het is bij kijken gebleven.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''We kijken wel degelijk naar de economische schade en niet alleen naar de RIVM modellen......MAAR we kiezen er toch voor om te verlengen voor de zekerheid. Even school opening afwachten en we willen nog meer info over omicron.''.
Daar stel ik me op in.
Fijn dat dit direct benoemd wordt, ook zo expliciet na al die kutmodellen van het RIVM. Met een nieuw kabinet en alle kritiek op het OMT de afgelopen tijd zitten we gelukkig niet meer in de positie dat er continu verschuild kan worden achter hun adviezen.quote:
Daar ben ik ook bang voor. Nou ja, in ieder geval zijn de scholen open wat hopelijk een prima catalysator wordt voor de besmettingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb het ook even snel omschreven natuurlijk, ik verwacht simpelweg niet dat men deze week nog zal besluiten tot een 180 graden draai qua beleid. Ik denk daarom dat er een tussenweg komt met "we bekijken de situatie over 2 weken weer"
Denk dat dit het dichtst in de buurt komt ja, thanks.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
zoiets?
https://nl.wikipedia.org/(...)acrisis_in_Nederland
[ afbeelding ]
Waar er wel bij gezegd moet worden voor de nuance dat ik denk dat de meerderheid van de 50+'ers het niet eens een probleem zou vinden. Ik maak er dan wel een flauw grapje over, maar ik ken geen enkele 50+'er die het niet zou begrijpen als er een verplichting komt voor 50+. Ik heb enkel het idee dat de regering denkt dat die groep er een probleem mee heeft; en laten 50+'ers nou net vrij belangrijk zijn bij de verkiezingen. Het kan aanvoelen als een politieke gok om zo'n 50+ verplichting op te leggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mooi is dat ja, nu moeten we wachten want de besmettingen hebben de oudere leeftijdsgroepen nog niet bereikt (oftewel, voor de jongere leeftijdsgroepen is er niks aan de hand). Als besmettingen en ziekenhuisopnames gaan stijgen als 50+ wel wordt besmet, dan moet iedereen opeens een prik + abonnement want "discriminatie".
Terwijl er wordt gezegd dat we misschien moeten wachten tot de oudere leeftijdsgroepen zijn besmet want ja, voor jongere leeftijdsgroepen is het niet zo erg.
Kan Ernst ook niet gelijk het ministerie van volkshuisvesting erbij pakkenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het nieuwe motto wordt binnenkort denk ik 'leven met Covid', letterlijk vertaald uit het VK (die pictogrammen tijdens de persconferenties hebben ze ooit ook gejat van hun)
Precies. Ik zie het liefst acties die laten zien dat we echt gaan proberen om te leren leven met het virus; de woorden dat er naar gekeken wordt koop je vrij weinig voor. Komt gewoon een hele grote ''maar'' bij kijken waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Rutte zei ook al heel lang geleden dat er naar economische schade gekeken zou worden, het is bij kijken gebleven.
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef Caland het volgende:
Even een heel andere vraag. Voor het werk dat ik doe zou het enorm handig zijn om een soort tijdlijn beschikbaar te hebben welke branche wanneer gesloten/geopend werd. Bestaat er ergens een site met zo'n overzichtelijke tijdlijn over de laatste 2 jaar?
Hmm okee..quote:Op maandag 10 januari 2022 16:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zijn niet de type II maskers die het OMT wil.
Door dat gat is de ozon kapot en blijven we in een klimaat lockdown nuquote:Op maandag 10 januari 2022 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou een gat in de lucht springen omdat dat heel wat meer is dan ik verwacht.
Je hebt ook nog verschillen in die maskersquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Dit is een type || masker volgens NU.nl
Klopt wel: https://www.igj.nl/actuee(...)erschillende-soortenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm okee..
[ afbeelding ]
Ja mits ‘significante verandering in opnames’ ook gepaard gaat met een concreet getal. Die vage beloftes heb ik nul vertrouwen meer in.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden jullie kunnen leven met de aankondiging:
[..]
Jan modaal zal het verschil niet zien (en dus ook de mensen die dat moeten controleren in bijvoorbeeld winkels/horeca niet).quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Type I ziet er hetzelfde uit, maar is iets minder goed.
En hoe gaan die winkels en ondernemers waar je hem op moet het verschil zien?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
De Rijksoverheid heeft ook een tijdlijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-tijdlijnquote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelen
Goed gezegd.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:56 schreef Confetti het volgende:
De feiten passen zich bij het OMT en het RIVM aan de omstandigheden aan. Daarom zeiden ze in het begin ook dat alle mondmaskers zinloos waren, omdat er geen voorraad was.
Oftewel: een maatregel die leuk is op papier maar in de echte wereld niet te handhaven valt. Precies wat we gewend zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat weten we niet maar toch regelen ze het maar.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe gaan die winkels en ondernemers waar je hem op moet het verschil zien?
No shit Sherlock.quote:Stoffen, zelfgemaakte mondkapjes zijn ook niet-medisch.
Klopt, overigens heb je zelfs in Duitsland bijna nergens last van het verkeerde mondkapje. Terwijl die FFP2 maskers wel duidelijk anders zijn. Al op best veel plekken geweest in Duitsland, maar nergens vroeg men of ik zo'n FFP2 ding wilde dragen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jan modaal zal het verschil niet zien (en dus ook de mensen die dat moeten controleren in bijvoorbeeld winkels/horeca niet).
Jij en vele anderen, inclusief ondergetekende.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nu ook flink tegen die booster halen op zie (ik ben donderdag aan de beurt).
Haal hem echt alleen voor het vinkje nu.
Alles open zonder verdere maatregelen, dus geen 3G(of 2g of 2g+ of 1g), geen1,5m afstand meer, geen mondkapjes, etc, dan is 28 januari prima.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden jullie kunnen leven met de aankondiging:
[..]
Baal wel een beetje dat ik weer terug ben na een week Spanje. Voelde echt grotendeels als het oude normaal. Als je de mondkapjes niet mee rekentquote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Homey het volgende:
Spanje is veel verder qua inzicht dan wij hier:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-als-griep~a3b908ac/
ze zijn daar sowieso veel soepeler met maatregelen.
Spanje, VK, nog een paar landen er bij en het paniekbeleid hier wordt vanzelf onhoudbaar. Erg mooi.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Homey het volgende:
In oktober is jouw groene vinkje verlopen. Tot dan.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nu ook flink tegen die booster halen op zie (ik ben donderdag aan de beurt). Na een paar volle vliegtuigen+nachtclubs afgelopen week (contact gehad met meerdere besmette mensen) naar alle waarschijnlijkheid niet besmet geraakt, dus de kans lijkt mij reuze dat ik eerder besmet ben geweest en er niks van door heb gehad. Geen flauw idee waar ik mij dan nog tegen bescherm eigenlijk.
Haal hem echt alleen voor het vinkje nu.
+ 20 zetels voor D66quote:Op maandag 10 januari 2022 16:11 schreef Windhapper het volgende:
Heeft die Hugo als leek jarenlang op advies van Ernst maatregel op maatregel gestapeld en de boeman moeten spelen en de week nadat hij weggebonjourd is komt diezelfde Ernst de verlosser uithangen. Klap in het gezicht.
Ik wil gewoon een herstelbewijs.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:10 schreef Zipportal het volgende:
[..]
In oktober is jouw groene vinkje verlopen. Tot dan.
Het OMT geeft deze post geen like.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spanje, VK, nog een paar landen er bij en het paniekbeleid hier wordt vanzelf onhoudbaar. Erg mooi.
Het is net een sekte inderdaad, een compleet uit de lucht gegrepen voorspelling op basis van een model dat het hele land naar de tering zal gaan tenzij we hun gedragsregeltjes volgen om te zondigen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef Mondkapje het volgende:
De virologen hier zitten in hun schuilkelders te wachten op Armageddon, dat verwachten ze nu voor eind januari. Het lijken de Jehovagetuigen wel, die verzetten ook steeds de datum van het einde van de wereld.
Mondkapjesquote:Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Homey het volgende:
En de avondklok bestaat er ook nog.quote:Verplicht vanaf 6 jaar in alle openbare binnen- en buitenruimtes. Zoals op straat, het openbaar vervoer, winkels, hotels, restaurants en bars (behalve aan tafel). Uitzonderingen zijn als je buiten aan het sporten bent en als je op het strand ligt.
Dat vraag ik me dus ook ernstig af, hoe dat gaat lukken als we dan nog steeds in deze spagaat zitten tussen grondrechten en maatregelen. Ik denk dat er om geloofwaardig te blijven als democratische staat waarin burgerrechten iets waard zijn vooral ingezet moet worden op onderwijs en voorlichting. Als we dan nog steeds zitten met een veel te groot grijs gebied aan onwillige, slecht redenerende mensen tot aan fakkeldragende Jezuswappies toe, dan hebben we een serieus probleem.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze Corona crisis heeft me wel aan het denken gezet. Uiteindelijk valt het nu nog enigszins mee. Als je naar het aantal doden e.d. kijkt. En ja, de zorg heeft het zwaar, maar het is ook niet alsof de lijken op straat liggen. Het is duidelijk geworden dat we er als wereld zijnde gewoon niet op voorbereid waren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat écht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...
De avondklok is er alleen in Catalonië, wat natuurlijk toch al een vreemde eend in de bijt is. In Madrid bijvoorbeeld was er qua corona echt niks, behalve de mondkapjes. Ik kwam zelfs zonder QR de nachtclubs binnenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Mondkapjes
[..]
En de avondklok bestaat er ook nog.
Met het verschil dat de virologen dit stoelen op cijfers en voortschrijdend inzicht en Jehova's Getuigen op nonsens waarbij er niet toegegeven kan worden dat het nonsens is.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef Mondkapje het volgende:
De virologen hier zitten in hun schuilkelders te wachten op Armageddon, dat verwachten ze nu voor eind januari. Het lijken de Jehovagetuigen wel, die verzetten ook steeds de datum van het einde van de wereld.
Testen voor toegang is antigeen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:17 schreef Caland het volgende:
Nu ik toch bezig ben met die reis naar Rome voor mijn ouders. Kan je eigenlijk nog steeds testenvoortoegang.nl misbruiken om uiteindelijk zo'n negatieve PCR test in je app te krijgen?
Scheelt toch weer wat geld.
Ernst gaat ons vrijdag vertellen dat we straks zowel buiten als binnen continu mondkapjes moeten dragen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:11 schreef Windhapper het volgende:
Heeft die Hugo als leek jarenlang op advies van Ernst maatregel op maatregel gestapeld en de boeman moeten spelen en de week nadat hij weggebonjourd is komt diezelfde Ernst de verlosser uithangen. Klap in het gezicht.
Huh, ik dacht dat jij zo tegen de avondklok was. Die is niet afgeschaft in Spanje hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spanje, VK, nog een paar landen er bij en het paniekbeleid hier wordt vanzelf onhoudbaar. Erg mooi.
Denk het wel; werd mij een tijdje geleden verteld althans. Ik zou het risico zelf alleen te groot vinden; of ik de uitslag wel op tijd zou krijgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:17 schreef Caland het volgende:
Nu ik toch bezig ben met die reis naar Rome voor mijn ouders. Kan je eigenlijk nog steeds testenvoortoegang.nl misbruiken om uiteindelijk zo'n negatieve PCR test in je app te krijgen?
Scheelt toch weer wat geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |