SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 10-01-2022 16:04:54 ]![]()
Als het gelijk staat aan hoe ze er in Spanje mee om gaan denk ik dat ze zich niet veel zorgen hoeven te maken. Binnen wordt er echt op gelet, maar buiten is het een ander verhaal. Ook een verplichting daar, maar in de praktijk werden ze voornamelijk gedragen in hele drukke winkelstraten. Bij veel bezienswaardigheden (buiten), bij het water, in parken e.d. liepen er meer mensen zonder een kapje dan met. Denk niet dat dat in Italie heel erg anders gaat zijn, maar geen idee.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Caland het volgende:
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?![]()
Gelukkig wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100 jaar geleden kon men wetenschappelijk gewoon een stuk minder dan nu, dat is iets heel anders toch?
Alleen 1 verschil met 100 jaar terug, wij accepteren nu geen dood/ziektes meer en alles moet voorspelbaar en zeker zijn lijkt wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Zouden jullie kunnen leven met de aankondiging:quote:"we verlengen de lockdown tot 28 januari om het effect van de scholen opening af te wachten, zien we dan geen significante verandering qua besmettingen en opnames bij de oudere gemeenschap (50+), dan eindigen we de lockdown en gaat alles weer open."“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nederland heeft door het Bron & Contact-onderzoek een heel goed beeld van een eventuele uitbraak en kunnen razendsnel anticiperen. Wij hebben hier niets te vrezen dankzij de coördinatie van het RIVM.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze Corona crisis heeft me wel aan het denken gezet. Uiteindelijk valt het nu nog enigszins mee. Als je naar het aantal doden e.d. kijkt. En ja, de zorg heeft het zwaar, maar het is ook niet alsof de lijken op straat liggen. Het is duidelijk geworden dat we er als wereld zijnde gewoon niet op voorbereid waren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat écht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...![]()
![]()
De paniekmodus gaat er af in Spanje en het VK. Eens kijken hoe lang wij ons nog laten gijzelen.zie email 27 oktober![]()
@Anton91 zit daar toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Caland het volgende:
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?![]()
Nee. Alles open nu.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden jullie kunnen leven met de aankondiging:
[..]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Goed nieuws. De vraag is natuurlijk welk effect dit besluit heeft op de maatregelen. Tegen de griep nemen we immers ook geen maatregelen, stoppen ze ook met afstand en mondkapjes enzo dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De paniekmodus gaat er af in Spanje en het VK. Eens kijken hoe lang wij ons nog laten gijzelen.![]()
Ik zou er mee kunnen leven als ze er ''zien we dan geen significante verandering qua opnames bij de oudere gemeenschap'' van maken. In plaats van ''besmettingen en opnames''. En zolang ze een harde grens geven van de zorg - waar ze niet overheen willen gaan (want anders geeft het woord ''significante'' ze nogal veel ruimte). Plus dat ze dan inderdaad ook echt alles weer moeten openen zonder aanvullende rare beperkingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Ja ,mits sportscholen open vanaf zaterdagquote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Neequote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
Schitterend inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De paniekmodus gaat er af in Spanje en het VK. Eens kijken hoe lang wij ons nog laten gijzelen.
En hier zitten de beleidsbepalers nog compleet in de paniekstand.
Wat een armoe.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Alleen als dan ook echt ALLES open gaat. Incl. voetbalstadions, theaters etc. Niet alleen winkelen tussen 9-4 e.d. onzin.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Nou, ik vind dat eigenlijk wel normaal. Dat mensen zo gaandeweg ook van toon/inzicht veranderen. Jij denkt toch ook niet meer precies hetzelfde over alle maatregelen als bij het begin van de crisis? (Hoop ik)quote:Op maandag 10 januari 2022 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Hele andere toon wel dan toen je daar zat en net terug kwam
Wat heeft je gevoel doen veranderen?
Het zou raar zijn als je geen voortschrijdend inzicht zou hebben.
Bovendien is de situatie daar (met Bergamo op het netvlies) natuurlijk wel anders dan hier.
Dus persoonlijk vind ik de verschuiving wel meevallen.
Geen QR maatschappij en geen tweederangs burgers vond ik toen. En vind ik nog steeds."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zeg dat al vanaf het begin van de pandemie, dit is eigenlijk een 'oefenvirus'. En ik hoop dat we daar het eea van leren, want feitelijk is echt alles al vanaf het begin fout gegaan hier.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze Corona crisis heeft me wel aan het denken gezet. Uiteindelijk valt het nu nog enigszins mee. Als je naar het aantal doden e.d. kijkt. En ja, de zorg heeft het zwaar, maar het is ook niet alsof de lijken op straat liggen. Het is duidelijk geworden dat we er als wereld zijnde gewoon niet op voorbereid waren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat écht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...
Het virus zou hier waarschijnlijk niet komen, extra maatregelen waren niet nodig en als het er wel zou komen zouden we het aankunnen want we stonden er goed voor.![]()
De realiteit: het virus was er al weken voordat we het doorhadden en er waren niet genoeg mondkapjes, handschoenen en andere noodzakelijkheden.
Het compleet ontbreken van een noodplan heeft me echt verbaasd, ik was altijd in de heerlijk naïeve veronderstelling dat we voor zo'n beetje elk noodscenario wel iets klaar hadden liggen. Ik houd m'n hart vast als we eens te maken krijgen met eoa echte (natuur)ramp.![]()
Hoe ik de kans inschat dat we er echt iets significants van gaan leren voor de volgende keer: laag, erg laag. Onlangs was er al weer *GROTE VERONTWAARDIGING* omdat er PBM's weggegooid moesten worden die over de datum waren. Dat was ineens weer onverantwoorde geldverspilling.Tja, met die mindset kan je het dus wel vergeten dat je een betekenisvolle ijzeren voorraad van die dingen aan kan houden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Mwah, ze zouden echt al de kleine dingetjes moeten gaan geven zoals weer sporten, contactberoepen open en de winkels. Geen reden om daar langer mee te wachten.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor de rest zou dit nog kunnen, maar dan zou het echt moeten zijn 'alles open', hooguit met lichte beperkingen die opgeheven worden als de golf voorbij is.Makkelijk eerste![]()
Ik wil voorstellen dat de deze regel uit de TS en FP gaan schrappen:
• "Covid is maar een griepje"
Bagatelliseren mocht niet, maar nu dat Spanje het erkend als een griepje moet deze regel wel gaan verdwijnen natuurlijk.![]()
Nee. Bovendien zou de lockdown al stoppen als omikron meeviel. Dat doet het. Dus niet nu de doelpalen verzetten en op z’n minst terug naar de avondlockdown.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 15:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland heeft door het Bron & Contact-onderzoek een heel goed beeld van een eventuele uitbraak en kunnen razendsnel anticiperen. Wij hebben hier niets te vrezen dankzij de coördinatie van het RIVM.![]()
![]()
Ik zou een gat in de lucht springen omdat dat heel wat meer is dan ik verwacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nee, veel te vaag omschreven. Dat de besmettingen weer omhoog gaan is een zekerheidje.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ja, ik pas m'n antwoord aan naar dit antwoord.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Bovendien zou de lockdown al stoppen als omikron meeviel. Dat doet het. Dus niet nu de doelpalen verzetten en op z’n minst terug naar de avondlockdown.Ik wacht nog steeds op Rutte die eerder terugkeert met versoepelingen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 15:53:02 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: