quote:Op maandag 10 januari 2022 16:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De avondklok is er alleen in Catalonië, wat natuurlijk toch al een vreemde eend in de bijt is. In Madrid bijvoorbeeld was er qua corona echt niks, behalve de mondkapjes. Ik kwam zelfs zonder QR de nachtclubs binnen
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/quote:Dit verschilt per regio. Zo hebben de regio's Catalonië/Costa Brava/Costa Dorada een avondklok van 01.00 tot 06.00 uur. Montoro, Estepona en Marbella hebben een avondklok van 02.00 tot 07.00 uur. De avondklok op de Canarische Eilanden en de Balearen (m.u.v. Mallorca) is geschrapt. Mallorca heeft een avondklok van 02.00 tot 06.00 uur.
Ik heb me toen voor voetbal en festivals pre-vaccinatie een keer of 15 laten testen via die lui geloof ik, had altijd de uitslag binnen maximaal 30 minuten op de mail (en in de app)quote:Op maandag 10 januari 2022 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk het wel; werd mij een tijdje geleden verteld althans. Ik zou het risico zelf alleen te groot vinden; of ik de uitslag wel op tijd zou krijgen.
Ik heb een gevoel dat het volgende dodelijke virus sneller komt dan gedacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ergens iedere 100 jaar komt er een wereldwijd virus. Het enige wat de wereld in paniek heeft geholpen is dat we allergisch zijn voor dood en zaken die we niet zelf in de hand hebben.
Dus accepteren we het niet en gaan we in de paniek stand.
Wat in Catalonië overigens amper gecontroleerd werd. We hebben hem buiten meer af gehad dan op; nooit problemen mee gehad. Alleen bij hele drukke winkelstraten hadden we hem buiten op.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/
En die mondkapjes overal. Ook buiten. Vanaf 6 jaar.
En daarom is het zo'n succes.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Haal hem echt alleen voor het vinkje nu.
Ja, volgens mij werkt het wel bij een normale test bij de GGD als je zegt dat je klachten hebt. Dat is wel PCR.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb me toen voor voetbal en festivals pre-vaccinatie een keer of 15 laten testen via die lui geloof ik, had altijd de uitslag binnen maximaal 30 minuten op de mail (en in de app)
Maar dat is dus alleen antigeen blijkbaar.
Leden van het FOK!OMTquote:Op maandag 10 januari 2022 16:23 schreef THEFXR het volgende:
zo, welke mongool wil dat we buiten kappen gaan dragen?
Dezelfde die wil dat je je telefoon laat zien voor toegang tot een openbare gelegenheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:23 schreef THEFXR het volgende:
zo, welke mongool wil dat we buiten kappen gaan dragen?
Dat zal de reden waarschijnlijk ook wel zijn inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar er wel bij gezegd moet worden voor de nuance dat ik denk dat de meerderheid van de 50+'ers het niet eens een probleem zou vinden. Ik maak er dan wel een flauw grapje over, maar ik ken geen enkele 50+'er die het niet zou begrijpen als er een verplichting komt voor 50+. Ik heb enkel het idee dat de regering denkt dat die groep er een probleem mee heeft; en laten 50+'ers nou net vrij belangrijk zijn bij de verkiezingen. Het kan aanvoelen als een politieke gok om zo'n 50+ verplichting op te leggen.
Moet jij weten.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.
Doet mij helemaal niets.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen die een prik halen alleen voor het vinkje.
Ik heb een pittige mening over mensen die een pittige mening hebben over mensen met een pittige mening.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:28 schreef Noek het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen met een pittige mening.
Ik houd van pittig eten, maar niet van kortpittig.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:28 schreef Noek het volgende:
Ik heb een pittige mening over mensen met een pittige mening.
quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Als in? Dat je ze niet strijdbaar vindt? Teveel denken om het gemak? Ik snap het wel. Waarom zou je het niet doen? Tenzij je zo enorm antivax bent dat je er koste wat kost bij weg wilt blijven maar dat is volgens mij maar een paar procent. Nou ja die gaan zich maar lekker in testbochten wringen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Het is wel waar. Vinkjechasen is kenmerkend voor het egoïsme wat we al 2 jaar zien.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:24 schreef Coco het volgende:
Dit is serieus handig. Ik vraag mij al een tijd af wat geschiedkundigen hier over gaan denken een 500 jaar verder.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wikipedia (serieus). https://nl.wikipedia.org/(...)ederland#Maatregelen
even aan een meid in Urk likkenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een herstelbewijs.
Binnen 500 jaar heeft de mensheid zichzelf wel uitgeroeid hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is serieus handig. Ik vraag mij al een tijd af wat geschiedkundigen hier over gaan denken een 500 jaar verder.
Van de normale burgers van 500 jaar geleden weten we amper iets en nu zijn hoeveelheden data beschikbaar van mentale toestand tot publieke opinie.
De vraag is of die data toegankelijk blijft. Ik heb ook nog cassettebandjes en videobanden, maar niet meer de technologie om het af te spelen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is serieus handig. Ik vraag mij al een tijd af wat geschiedkundigen hier over gaan denken een 500 jaar verder.
Van de normale burgers van 500 jaar geleden weten we amper iets en nu zijn hoeveelheden data beschikbaar van mentale toestand tot publieke opinie.
Ben ik het wel mee eens. De houdbaarheid van de maatregelen is zolang de acceptatie geldt.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is wel waar. Vinkjechasen is kenmerkend voor het egoïsme wat we al 2 jaar zien.
We kunnen van die 2g/QR bullshit afkomen als we er massaal niet aan mee doen maar het lolletje op het moment is belangrijker voor de meerderheid en zo falen we als collectief.
Het is helaas niet anders.
En het egoïsme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is wel waar. Vinkjechasen is kenmerkend voor het egoïsme wat we al 2 jaar zien.
We kunnen van die 2g/QR bullshit afkomen als we er massaal niet aan mee doen maar het lolletje op het moment is belangrijker voor de meerderheid en zo falen we als collectief.
Het is helaas niet anders.
Ik ben onderhand wel op het punt dat ik geen zin meer heb me nog langer in allerlei bochten te wringen om die groep te accommoderen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
En het egoïsme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?
Welnee, de drogisterijen zijn op een gegeven moment gestopt met verkopen omdat men dacht (en terecht) dat het kapjes verbod wel eens eindig zou zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van, die blauwe flinterdunne flutmaskers kun je toch overal kopen? Volgens mij liggen die nog 12 meter hoog opgestapeld in magazijnen..
Ah, oké. Op de Canarische Eilanden waren ze er ook wel weer een beetje bang voor de avondklok, maar gelukkig niks van gekomen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/spanje/
En die mondkapjes overal. Ook buiten. Vanaf 6 jaar.
Die prik die zo goed is dat we hem straks iedere 2 maanden mogen gaan halen en velen er dus een week ziek van zijn? Iedere 2 maanden?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
En het egoïsme van de mensen die helemaal geen prik halen en de IC's overbelasten?
ik wens ze veel succes met de bedreigingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dezelfde die wil dat je je telefoon laat zien voor toegang tot een openbare gelegenheid.
op Urkquote:
Ze zijn gewoon te bestellen via webwinkels. En heb zelf nog drie dozen liggen. Ik dacht namelijk dat mondkapjes wel voorlopig een blijvertje worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, de drogisterijen zijn op een gegeven moment gestopt met verkopen omdat men dacht (en terecht) dat het kapjes verbod wel eens eindig zou zijn.
Ik heb pas nog een doos gekocht bij de Dirkquote:Op maandag 10 januari 2022 16:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, de drogisterijen zijn op een gegeven moment gestopt met verkopen omdat men dacht (en terecht) dat het kapjes verbod wel eens eindig zou zijn.
Ik haal geen prik èn belast de IC niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 2 maanden, is gewoon onzin, lees je alleen wat je uitkomt?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die prik die zo goed is dat we hem straks iedere 2 maanden mogen gaan halen en velen er dus een week ziek van zijn? Iedere 2 maanden?
Nah, denk dat het helemaal geen egoïsme meer is. Eerder realisme. Ben gevaccineerd en die booster wil ik ook nog wel halen, maar het heeft geen zin als je maar moet blijven gaan. Kom dan maar met een beter vaccin.
Wat fijn dat jij nu al zeker weet dat je nooit op de IC komt te liggenquote:Op maandag 10 januari 2022 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik haal geen prik èn belast de IC niet.
Ik doe al 1,5 jaar met een handjevol die ik gewoon uitwas.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:47 schreef ZarB het volgende:
Bij jumbo laatst nog een doos kapjes gekocht.
jij bent dan ook superman met een gezond verstand etc. helaas geldt dat niet voor iedereen en waren het voornamelijk ongevaccineerden die de IC's overbelast hebben, hoe noem je die, pechgevallen?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik haal geen prik èn belast de IC niet.
Tja, en toen muteerde Corona opnieuw en was het nieuwe vaccin ook niet meer toereikend. Ga je dan ook eisen dat er eerst maar een nieuwe versie gemaakt moet worden voordat je mee wil doen?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die prik die zo goed is dat we hem straks iedere 2 maanden mogen gaan halen en velen er dus een week ziek van zijn? Iedere 2 maanden?
Nah, denk dat het helemaal geen egoïsme meer is. Eerder realisme. Ben gevaccineerd en die booster wil ik ook nog wel halen, maar het heeft geen zin als je maar moet blijven gaan. Kom dan maar met een beter vaccin.
Hoe zou dat nu komen?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zij roeien met de riemen die ze hebben met de intentie om het allemaal op de rit te houden. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat uit het oog zijn verloren.
Ja. Die noem ik pechgevallen. Net zo als de vele mensen die dubbel gevaccineerd op de IC terecht komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij bent dan ook superman met een gezond verstand etc. helaas geldt dat niet voor iedereen en waren het voornamelijk ongevaccineerden die de IC's overbelast hebben, hoe noem je die, pechgevallen?
Ik raap ze gewoon op van de straat. Ligt genoeg. Profit!quote:Op maandag 10 januari 2022 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doe al 1,5 jaar met een handjevol die ik gewoon uitwas.
Ik ben nog erger, doe al die tijd met dezelfde kap. Nu ik dit lees zal ik hem weer eens uitwassen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik doe al 1,5 jaar met een handjevol die ik gewoon uitwas.
Wat is het dan? 4?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 2 maanden, is gewoon onzin, lees je alleen wat je uitkomt?
Nee, blijkbaar is dat vrijdag geworden. Dus vrijdagavond horen winkeleigenaren of zaterdagochtend hun winkel weer open mag.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:52 schreef Tyr80 het volgende:
Krijgen we morgen te horen of alles na vrijdag weer opengaat?
Ik denk dat de overheid een hoop mensen uit het oog verloren zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, en toen muteerde Corona opnieuw en was het nieuwe vaccin ook niet meer toereikend. Ga je dan ook eisen dat er eerst maar een nieuwe versie gemaakt moet worden voordat je mee wil doen?
Ik vind het bizar dat er zo'n lading voorwaarden aan maatregelen vanuit de overheid worden opgelegd van "Ja, ik wil het best maar dan moeten ze wel..."
Zij roeien met de riemen die ze hebben met de intentie om het allemaal op de rit te houden. Ik heb het idee dat een hoop mensen dat uit het oog zijn verloren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |