Dat valt nog te bezien. Ik lees nergens dat ze ook stoppen met de maatregelen. Als ze de basisregels gewoon handhaven dan verandert er onderaan de streep alsnog niks.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:58 schreef KingRadler het volgende:
Aanpak van Spanje niet verkeerd.
Nu heel Europa hetzelfde doen.

3 jaar geleden zou je echt keihard lachen over hoe gek iedereen erbij loopt, maar nu vinden we het doodnormaal.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:59 schreef Nia het volgende:
[..]
Precies. Als je op kantoor zit aan je bureau mag je mondkap af, maar de virusverspreiding gaat dan gewoon door. In de Tweede Kamer ziet het er ook zo verwarrend uit. Ministers doen hun mondkap voor om het ding vervolgens een paar meter verderop weer af te doen. Echter, kamerleden lopen zonder mondkap naar de interruptiemicrofoon.

Inderdaad, nu ook dus...En doodnormaal is het zeker niet!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 10 januari 2022 19:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3 jaar geleden zou je echt keihard lachen over hoe gek iedereen erbij loopt, maar nu vinden we het doodnormaal.

Het OMT heeft één taak: advisering op het gebied van verspreiding. Dan kunnen ze zo wereldvreemd zijn als iemand maar zijn kan, het boeit toch niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou willen dat het OMT een afdeling draagvlakdecimering had.
Of gewoon iemand die wel eens buiten komt. Dat is misschien ook al leuk.

Vergaderen moet je ook online doenquote:Op maandag 10 januari 2022 19:12 schreef ZarB het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe chagrijniger ik word van dat domme omt. Ziekenhuiscijfers dalende, ondanke hoge besmettingen, als enige land in een lockdown en dan loopt die bijna af komen die flapdrollen met wéér advies over verplichten van medische mondkapjes notabene. Overal. Binnen, ongeacht de afstand. In een vergaderzaal met mondkapjes zitten dus. Why oh why, stelletje mensenschuwe ratten zijn het.

Ja, was het maar zo'n feest, maar ik werk in de zorg dus ik moet gewoon op komen draven. Gezellig, patienten zien op 2 m afstand met mondkapje op. Doet veel goeds voor de behandel- en vertrouwensrelatie, zo'n gesprek zonder mimiek. Vooral bij de psychotisch kwetsbarequote:Op maandag 10 januari 2022 19:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vergaderen moet je ook online doen

Zet je een 'face shield' opquote:Op maandag 10 januari 2022 19:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja, was het maar zo'n feest, maar ik werk in de zorg dus ik moet gewoon op komen draven. Gezellig, patienten zien op 2 m afstand met mondkapje op. Doet veel goeds voor de behandel- en vertrouwensrelatie, zo'n gesprek zonder mimiek. Vooral bij de psychotisch kwetsbare

Medisch mondkapje ongeacht de afstand anders gaan we allemaal dood. Nieuws niet gelezen vandaag?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zet je een 'face shield' op
[ afbeelding ]
Hoewel, helpt niet tegen aerosolen he.

Heb je die lakeien gezien vanmorgen?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zet je een 'face shield' op
[ afbeelding ]
Hoewel, helpt niet tegen aerosolen he.

Betaalmuur, kan ik helaas niet lezen...quote:Op maandag 10 januari 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Column De Winther. Boos.
Maar amper versoepelingen want de omikron golf komt nu dan echt!

Niet gezien nee.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je die lakeien gezien vanmorgen?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 10-01-2022 19:36:24 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.

Zoals vanmiddag gezegd: mooi, al die woorden, maar ik verwacht dat het blijft bij woorden en dat er gewoon een grote ‘MAAR’ gaat volgen komende weken.quote:Op maandag 10 januari 2022 17:25 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ijding-niet-houdbaar

Yay. Daar ook twee prikken van pp? En daarna boosters? Wel gelijk lopend met de vaccins die we nu al hebben natuurlijk, incl boosters!quote:Op maandag 10 januari 2022 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2022(...)-ready-in-march.html

Standaard WdW verhaal. Dit sprak me wel aanquote:Op maandag 10 januari 2022 19:26 schreef popje het volgende:
Betaalmuur
[..]
Betaalmuur, kan ik helaas niet lezen...
quote:Intussen zijn er Haagse zorgen over de vaccinatiegraad en het booster-enthousiasme, maar niemand lijkt zich te realiseren dat de bevolking moeilijk te overtuigen is als een booster betekent dat je nog steeds wordt opgesloten binnen de muren van je eigen huis.

Komt allemaal door het magische wapen van 2Gquote:Op maandag 10 januari 2022 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Intussen lijken de besmettingscijfers in veel andere Europese landen alweer te dalen.

Aan de ziekenhuizen te zien is het al klaar. En de zwakkeren moeten tegen elk virus beschermd worden, niet alleen tegen corona. Deden we al nooit dus waarom nu opeens wel?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:34 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: de natuur is een bitch. Bescherm de mensen met onderliggende aandoeningen en ouderen en klaar is corona.

Gezonde mensen moeten vooral beschermd worden tegen debielen in het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Aan de ziekenhuizen te zien is het al klaar. En de zwakkeren moeten tegen elk virus beschermd worden, niet alleen tegen corona. Deden we al nooit dus waarom nu opeens wel?

De risicogroepen kregen wel jaarlijks een oproep voor de griepprikquote:Op maandag 10 januari 2022 19:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Aan de ziekenhuizen te zien is het al klaar. En de zwakkeren moeten tegen elk virus beschermd worden, niet alleen tegen corona. Deden we al nooit dus waarom nu opeens wel?

Dat sowieso.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gezonde mensen moeten vooral beschermd worden tegen debielen in het OMT.

Precies. Eigen verantwoordelijkheid dus. Daar had de gezonde medemens niks mee van doen.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:39 schreef Tjoent het volgende:
[..]
De risicogroepen kregen wel jaarlijks een oproep voor de griepprik

Als de ziekenhuizen zo goed als leeg zijn heb je de booster nodig voor het groene vinkje. Niet deze, maar de volgende, want dat is in begin april.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Standaard WdW verhaal. Dit sprak me wel aan
[..]

Eens. En zelfs de griepprik kon niet voorkomen dat ziekenhuizen volstroomden met grieppatiënten en de reguliere zorg afgeschaald moest worden. Van leven ga je dood. Het zij zo.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:39 schreef ZarB het volgende:
[..]
Precies. Eigen verantwoordelijkheid dus. Daar had de gezonde medemens niks mee van doen.

Wat doet de rest van de wereld eigenlijk anders dat zij niet in lockdown zitten?quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.
#Wewanthugoback

Same herequote:Op maandag 10 januari 2022 19:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje kwaad over dat mondkapjes advies van het OMT, godver hoe krijg je het verzonnen zeg..

Ben sinds vanmiddag weer in Italië en volgens mij is het best streng. FFP2 mondkapjes in het openbaar vervoer en sowieso overal buiten, maar een chirurgisch mondkapje is buiten ook oke en niemand zegt er iets van als die onder de neus zitquote:

Dat had je toch wel kunnen verwachten van van de ic man Ernst ? Die denkt in de 1ste plaats aan het zorgvolk.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf over Ernst kan ook weer de prullenbak in.
#Wewanthugoback

Maar hebben we daar dan ook ooit zoveel last van gehad? Ik las dat wel in het nieuws, maar heb er nooit over gelezen als zijnde een enorm groot probleem (zoals corona).quote:Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Eens. En zelfs de griepprik kon niet voorkomen dat ziekenhuizen volstroomden met grieppatiënten en de reguliere zorg afgeschaald moest worden. Van leven ga je dood. Het zij zo.

Jezus echt? Hou op nu met me hoor, ik was nog enigszins positief maar dat is inmiddels wel zo goed als verdwenen. Joost mag weten waar die kapjes buiten dan op slaan als er toch niets open gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.
#Wewanthugoback

quote:Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
#Wewanthugoback
#Doelpalenverschuivenquote:,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.

Die waren verstandiger toen zij naar de stembus mochten gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doet de rest van de wereld eigenlijk anders dat zij niet in lockdown zitten?

Neen, een stukje naar het oosten.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:caland woon jij toevallig in Leiden?

Precies. Was ook het eerste wat ik dacht. Geen greintje optimisme hier over die nieuwe minister.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat had je toch wel kunnen verwachten van van de ic man Ernst ? Die denkt in de 1ste plaats aan het zorgvolk.

Die zitten waarschijnlijk met gekruiste vingers te hopen dat ze goed gegokt hebben dat Omikron de ziekenhuizen niet gaat overbelasten.quote:Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doet de rest van de wereld eigenlijk anders dat zij niet in lockdown zitten?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |