abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203129372

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_203129392
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.

#Wewanthugoback
En daar is de grote ‘maar’ die ik vanmiddag al aan zag komen.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:50:00 #3
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_203129397
WTF, moet ik straks aan de bar ook een mondkapje op 8)7 ...ik plop thuis wel een bruine rakker open
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  maandag 10 januari 2022 @ 19:50:03 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203129400
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft er hier al iemand van de deltakron variant gehoord?
Je bent serieus?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203129409
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:43 schreef Jor_Dii het volgende: Ik ben nog steeds een beetje kwaad over dat mondkapjes advies van het OMT, godver hoe krijg je het verzonnen zeg..
Wees blij het kan nog erger.

"Dr. Fauci: Double-masking makes 'common sense' and is likely more effective"

"Health director-general Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah in a statement said double masking by wearing a cloth mask on top of the medical procedure surgical mask together with a face shield could provide more protection against the Covid-19 Delta variant infection."

pi_203129429
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vanmiddag was het nog: ''We moeten meer rekening houden met economische belangen''.

;( ;( ;(
pi_203129433
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

"Health director-general Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah in a statement said double masking by wearing a cloth mask on top of the medical procedure surgical mask together with a face shield could provide more protection against the Covid-19 Delta variant infection."

[ afbeelding ]
Is dit de lokale prins carnaval of wat? Wat een kermis.
zie email 27 oktober
  maandag 10 januari 2022 @ 19:52:27 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_203129450
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

Oke maar dan blijf je toch gewoon binnen. Dit kan toch geen alternatief zijn voor een lockdown. Hou op met me _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 10 januari 2022 @ 19:52:32 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203129453
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je bent visionair :P
  maandag 10 januari 2022 @ 19:53:09 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_203129461
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Vanmiddag was het nog: ''We moeten meer rekening houden met economische belangen''.

;( ;( ;(
Economische belangen van de zorg bedoelde hij.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203129466
Door Januari kan officieel een streep zo lijkt het..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 10 januari 2022 @ 19:53:28 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203129467
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:47 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dus pleur die quarantaine eraf bij besmette huisgenoten.
Maakt voor de corona-afdelingen toch niet uit, de mensen die daar liggen hebben het al.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203129470
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Jezus op een zeepaard.... in zo'n wereld wil ik niet meer leven hoor :'(
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203129472
Omicron vaccine will be ready in March, says Pfizer chief executive
The chief executive of Pfizer has said a vaccine targeting the Omicron variant will be ready in March.

The company has already started manufacturing the doses, he told CNC.

He said the jab will also work against the other variants that are circulating.

It is still not clear if an Omicron vaccine is needed or how it would be used, but Pfizer will have some doses ready because some countries want it as soon as possible, he said.

"The hope is that we will achieve something that will have way, way better protection particularly against infections, because the protection against the hospitalisations and the severe disease — it is reasonable right now, with the current vaccines as long as you are having let’s say the third dose," Albert Bourla said.

Wie cancelled booster afspraak?! Lekker wachten tot maart/April :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203129480
quote:
,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.
Is er dan werkelijk niemand niemand in Den Haag, maar dan ook helemaal niemand, die door heeft dat die quarantaineregels door hun zelf zijn opgesteld. Je kan die ook gewoon, je weet wel, afschaffen of op zijn minst sterk aanpassen.

Veel besmettingen -> maatschappij ontwricht omdat iedereen thuis moet zitten is een volledig politieke keuze en heeft eigenlijk geen fuck meer met het virus zelf te maken..
pi_203129483
Ik denk dat winkelen op afspraak misschien weer mogelijk wordt.
pi_203129487
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:52 schreef ZarB het volgende:

[..]
_O-

Oke maar dan blijf je toch gewoon binnen. Dit kan toch geen alternatief zijn voor een lockdown. Hou op met me _O-
Is meer een extraatje voor als je de hond uitlaat.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 19:54:31 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203129495
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef RipCity het volgende:
Wie cancelled booster afspraak?! Lekker wachten tot maart/April
Omicron is dusdanig ongevaarlijk dat dat geen zak meer uitmaakt, daarom ben ik nu alsnog die booster gaan halen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203129501
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Jojoke het volgende:
Leuk voor mediamarkt en Action. Verder totaal niet winstgevend voor meeste winkels.
pi_203129502
Hahaha. Mensen die dachten dat met kuipers anders bewind zou komen nu dus weer bedrogen uit.

Kuipers en collega's bij de eerste ministerraad van Rutte IV.
Kuipers en collega's bij de eerste ministerraad van Rutte IV. © ANP
De nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) toonde zich vanavond sceptisch over het loslaten van de lockdown (net als zijn voorganger vorige week al). ,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.

Kortom, hele winter lockdown :p
pi_203129512
quote:
We gaan wel naar Antwerpen dan :W
  maandag 10 januari 2022 @ 19:55:13 #22
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_203129518
quote:

[..]

[ afbeelding ]
What's next? "Ga alleen naar buiten met een duikfles met zuurstof op je rug en een volledig luchtdicht afsluitend masker" ...? :')
pi_203129520
quote:
9s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Is er dan werkelijk niemand niemand in Den Haag, maar dan ook helemaal niemand, die door heeft dat die quarantaineregels door hun zelf zijn opgesteld. Je kan die ook gewoon, je weet wel, afschaffen of op zijn minst sterk aanpassen.

Veel besmettingen -> maatschappij ontwricht omdat iedereen thuis moet zitten is een volledig politieke keuze en heeft eigenlijk geen fuck meer met het virus zelf te maken..
Thuis blijven omdat een huisgenoot besmet is, is ook een keuze.
pi_203129530
quote:

Alsof Nederland dan klaar is om te vaccineren. Nederland gaat weer fijnmazig te werk, dus vakantieperiode gaan we hier in ieder geval niet halen.
- verwijderd door admin -
  maandag 10 januari 2022 @ 19:55:48 #25
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203129532
quote:
9s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Ze blijven maar valse dilemma’s presenteren he :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203129536
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Nou die lofzang die ik vanmiddag nog gaf aan Ernst kan ook weer de prullenbak in.

#Wewanthugoback
Had je ook maar op 1 moment iets anders verwacht? _O- _O-
pi_203129546
quote:
Niet die ellende weer :{
pi_203129547
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je bent visionair :P
Glazen bol doet het goed :P

Nee, dit was gewoon logisch. Even wat goede wil kweken met wat ‘ik ga het zoveel beter doen en ik ga me niet stuk kijken op de zorg’ uitspraken terwijl hij waarschijnlijk gewoon dezelfde route als Hugo gaat volgen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 19:56:18 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203129549
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:54 schreef Johannes788 het volgende:
Hahaha. Mensen die dachten dat met kuipers anders bewind zou komen nu dus weer bedrogen uit.

Kuipers en collega's bij de eerste ministerraad van Rutte IV.
Kuipers en collega's bij de eerste ministerraad van Rutte IV. © ANP
De nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) toonde zich vanavond sceptisch over het loslaten van de lockdown (net als zijn voorganger vorige week al). ,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit. Toch wil de minister kijken naar ‘wat wel kan’, daarvoor komt er eerst nog nieuw OMT-advies.

Kortom, hele winter lockdown :p
Ik ben toch wel langzaam aan het neigen naar een "doe alsof het de griep is en kappen met die poppenkast"
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203129553
Weer een verloren amateur voetbalseizoen -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage maandag 10 januari 2022 @ 19:56:24 #31
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_203129554
quote:
Leuk! Lekker verplicht meuk kopen, omdat het zo lullig is als speciaal voor jou de winkel open is en je niks koopt...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 10 januari 2022 @ 19:56:36 #32
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203129559
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
We gaan wel naar Antwerpen dan :W
Tripje Münster of CentrO hier eind van de maand :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203129561
Lekker in lockdown tot minstens 1 mei *O*
pi_203129565
Jaja, het hoge aantal besmettingen waar bijna niemand last van heeft ontwricht de samenleving.
pi_203129566
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:55 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Had je ook maar op 1 moment iets anders verwacht? _O- _O-
Hoop is een uitgestelde teleurstelling ;)
  maandag 10 januari 2022 @ 19:57:02 #36
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_203129571
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Door Januari kan officieel een streep zo lijkt het..
Yep, Dry January
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 19:57:04 #37
236264 crew  capricia
pi_203129573
quote:
The chief executive of Pfizer has said a vaccine targeting the Omicron variant will be ready in March.

It is still not clear if an Omicron vaccine is needed or how it would be used, but Pfizer will have some doses ready because some countries want it as soon as possible, he said.

"The hope is that we will achieve something that will have way, way better protection particularly against infections, because the protection against the hospitalisations and the severe disease — it is reasonable right now, with the current vaccines as long as you are having let’s say the third dose," Albert Bourla said.

Is er al ingekocht? En ook genoeg? :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203129589
quote:

Je moet de booster hebben van het huidige vaccin en de nieuwe prikken halen van het omicron vaccin. En ook daar komen boosters bij kijken. Alles voor je vrijheid. Kleine moeite toch?

Gr Mark en Ernst
pi_203129590
Ik wil wel de kapper open. Anders ziet iedereen er dalijk uit als Johan Derksen.
pi_203129593
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben toch wel langzaam aan het neigen naar een "doe alsof het de griep is en kappen met die poppenkast"
Gaat dronken frits toch gelijk krijgen. Ernst is nog angstiger dan de Jonge. Worden 3 vreselijke jaren met deze angsthaas Kuipers.
pi_203129602
quote:

[..]
Dan gaan er een hoop ongevaccineerden onnodig dood, maar dat kan een keuze zijn.
pi_203129605
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd hoe alle pro-clubs het gaan doen met terugbetalen seizoenskaarten. Helft vh seizoen geen fans. Gaan een paar failliet straks.
pi_203129607
En de samenleving is al ontwricht. Hele bedrijfstakken die naar de klote gaan, mensen die geen kant op kunnen behalve weer wandelen.

Ga gewoon open, met maatregelen, maar open weer wat dingen
pi_203129609
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:57 schreef ZaZoe het volgende:

[..]
Yep, Dry January
In Februari is niks anders, dus februari ook
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 19:58:19 #45
236264 crew  capricia
pi_203129610
quote:

[..]
Verkort gewoon de quarantaine tijd.
Doen andere landen ook. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203129614
Als de ziekenhuizen leeg blijven door Omicron zal Pfizer ook wel balen.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:58:33 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203129617
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Het betaald voetbal is ook geen klap meer aan in die lege stadions.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:58:48 #48
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203129621
quote:
Voor de langere termijn denkt Dijkgraaf dat het onderwijs zich moet "wapenen" tegen corona en zich dient voor te bereiden op een toekomst met het virus. Daarom vindt de minister het belangrijk "dat we de gezondheid en toekomst van onze kinderen bovenaan zetten".

"De effecten van het virus blijven bij ons", aldus Dijkgraaf. Daarmee doelt hij ook op de achterstanden die in het onderwijs zijn ontstaan, nadat scholen en instellingen meerdere keren de deuren hadden moeten sluiten. Concrete ideeën hoe het onderwijs zich moet voorbereiden, heeft de nieuwe minister nog niet. Daarover wil hij eerst praten met organisaties in het onderwijsveld.
We horen het wel ergens in het najaar ofzo O+
  maandag 10 januari 2022 @ 19:58:48 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203129622
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft er hier al iemand van de deltakron variant gehoord?
twitter
pi_203129624
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Specularium het volgende:
Jaja, het hoge aantal besmettingen waar bijna niemand last van heeft ontwricht de samenleving.
Compleet wereldvreemd ook weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')