Jawel hoor daar issie dan : de volgende.quote:Zoals gebruikelijk zullen die adviezen niet met elkaar stroken. Dus welke kant moet het op? Duidelijk is dat we in een nieuwe golf zitten. Met de huidige besmettingsrecords kun je gerust van een tsunami spreken. Probleem is dat de verantwoordelijke voor die golf, de omikronvariant, ons vooralsnog een dubbele boodschap meegeeft: ik besmet jullie veel makkelijker en ik maak jullie minder ziek.
[quote]Zou omikron even ziekmakend zijn als zijn voorganger delta, dan was het voor Rutte en de nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers een abc’tje geweest. Dan zou een strenge lockdown de enige manier zijn om de besmettingscurve te drukken, het aantal ziekenhuis- en ic-opnames te beperken en te voorkomen dat de overbelaste zorg volledig bezwijkt.
Infectiegrafiek
We zien echter dat de infectiegrafiek een steil omhooggaande lijn vertoont terwijl op hetzelfde moment de situatie in de ziekenhuizen langzaam verbetert. Voor veel burgers en maatschappelijke sectoren is dat een argument om voor een versoepeling van de huidige maatregelen te pleiten. Want onze economie en ons geestelijk welbevinden zijn er hard aan toe.
Dat laatste is ongetwijfeld waar. Maar de piek van de huidige golf moet nog komen – naar verwachting over een week of twee. Hoe hoog zal die zijn en wat voor druk op de zorg zal de top van de golf veroorzaken? En hoe zal deltakron zich gedragen, het pasgeboren virusje dat delta en omikron samen hebben gebaard?

Er is een reden dat ik voor de naam Alwayshappy gekozen heb. Ben een positief persoon. Dat komt hier niet goed naar voren helaas; op het gebied van de crisis ben ik echt heel cynisch geworden, dus ik herken je gevoelens wel ja. Ik krijg het niet meer voor elkaar om hoopgevend naar het beleid te kijken.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Sowieso: als de ziekenhuizen nu leeg blijven komt het door de lockdown. Als er weer een stijging gaat komen, houden we de lockdown.
Dit is gewoon weer een kutwinter.
En ik merk dat ik, mede door die wereldvreemde (mondkapjes) adviezen van het OMT ook cynisch begin te worden. En dat vind ik misschien nog wel het ergst.

quote:Op maandag 10 januari 2022 20:05 schreef Flurona het volgende:
[..]
Hoe dan? Als je nog geen enkele prik gehad hebt rammen ze er 4 tegelijk in?

Geen idee hoe ze dat gaat doen, maar het zal me verbazen als je straks rustig een booster mag overslaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:05 schreef Flurona het volgende:
[..]

Doen we niks mee want niet te onderscheidenquote:Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef josja het volgende:
Omdat er nogal wat onduidelijkheid is over welke kapjes nou wel of niet mogen als het aan het OMT ligt doet Nu.nl vast een overzicht: https://www.nu.nl/coronav(...)raks-nog-dragen.html
Veel plezier ermee

Jammer van dat geile almaar klimmende positiefpercentage
  Jammer van dat geile almaar klimmende positiefpercentage

Je loopt een achterstand op. Op een gegeven moment is die achterstand zo groot dat je zo goed als afgeschreven bent.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:05 schreef Flurona het volgende:
[..]

Jaja. Sommige van die kapjes lijken kennelijk nogal op elkaar, dan kun je net zo goed het bij een wat simpelere houden. Of krijgen we dan controles of je mondkapje wel toegestaan is (met uiteraard het goede keurmerkje)?quote:Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef josja het volgende:
Omdat er nogal wat onduidelijkheid is over welke kapjes nou wel of niet mogen als het aan het OMT ligt doet Nu.nl vast een overzicht: https://www.nu.nl/coronav(...)raks-nog-dragen.html
Veel plezier ermee

Dat lijkt me een mooi klusje voor Follow the Money. Daar vinden weer duistere zaken plaats en worden sommige mensen steenrijk. Eerst pushen ze massaal het zelftesten en opeens wil de GGD haar eigen testen uitbreiden naar 200k per dag, bijna een verdubbeling.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:09 schreef gniffie het volgende:
200 k tests per maand.Jammer van dat geile almaar klimmende positiefpercentage

Ik snap er niks van dat mensen met een positieve thuistest nog naar de ggd gaan. Ziek thuis uit en als je je weer beter voelt ga je naar buiten. Bel je contacten op met wie je contact hebt gehad. Waarom zou je je in hemelsnaam nog via de GGD laten testen. Je krijgt toch geen medicatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:09 schreef gniffie het volgende:

Ik wil 50% zien.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:09 schreef gniffie het volgende:

Dat soort melodramatische beeldspraak had ook wel tezamen met Delta mogen uitsterven.quote:Dus welke kant moet het op? Duidelijk is dat we in een nieuwe golf zitten. Met de huidige besmettingsrecords kun je gerust van een tsunami spreken.

Lijkt me stug. En ik haak hier ook af, geef geen cent uit aan die ondingen en ga braaf verder met mijn enige katoenen kapje wat al twee jaar dienst doet.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jaja. Sommige van die kapjes lijken kennelijk nogal op elkaar, dan kun je net zo goed het bij een wat simpelere houden. Of krijgen we dan controles of je mondkapje wel toegestaan is (met uiteraard het goede keurmerkje)?

Even een vinkje scoren bij je fixer.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik snap er niks van dat mensen met een positieve thuistest nog naar de ggd gaan. Ziek thuis uit en als je je weer beter voelt ga je naar buiten. Bel je contacten op met wie je contact hebt gehad. Waarom zou je je in hemelsnaam nog via de GGD laten testen. Je krijgt toch geen medicatie.

3 maanden groen vinkje.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik snap er niks van dat mensen met een positieve thuistest nog naar de ggd gaan. Ziek thuis uit en als je je weer beter voelt ga je naar buiten. Bel je contacten op met wie je contact hebt gehad. Waarom zou je je in hemelsnaam nog via de GGD laten testen. Je krijgt toch geen medicatie.

Misschien test je dan wel negatief zodat je niet in qaranteine hoeftquote:Op maandag 10 januari 2022 20:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]

Lijkt mij juist dat je graag de bevestiging wilt (ook eventueel ivm contacten), een eventuele QR code en / of "moet" om uit quarantaine te komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]

En alle andere mensen die door jouw contact in isolatie gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien test je dan wel negatief zodat je niet in qaranteine hoeft

voor een herstelbewijsquote:Op maandag 10 januari 2022 20:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]

Knap staaltje journalistiek hoor, lekker je eigen virussen verzinnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:06 schreef deedeetee het volgende:
de limburger
[..]
Jawel hoor daar issie dan : de volgende.
Laat gewoon de boel los laat het virus maar komen en laat de zorg en de covid patiënten het zich maar opsoppen. Dat lijkt me nog de enige manier om er binnen redelijke tijd vanaf te komen.

Ik betwijfel eigenlijk ook of hier nog enig draagvlak voor te vinden is. Had er meteen bij de invoer van mondkapjes in 2020 strengere eisen aan gesteld, of blijf er in dit stadium en na al die tijd verder vanaf. Dit voelt echt ontzettend alsof je met een fietshelm rondfietst en na een ritje van 50 km toch ook maar kniebeschermers omdoet voor de laatste paar honderd meter.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:13 schreef josja het volgende:
[..]
Lijkt me stug. En ik haak hier ook af, geef geen cent uit aan die ondingen en ga braaf verder met mijn enige katoenen kapje wat al twee jaar dienst doet.

Nee nog erger; klakkeloos overnemen van andere angstzaaiers zonder onderzoek te doen.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Knap staaltje journalistiek hoor, lekker je eigen virussen verzinnen.

Niet-medisch blauw wegwerpmondkapje:quote:Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef josja het volgende:
Veel plezier ermee

Ja precies, die bovenste heb ik nog wel een doosje vol van liggen. Veel succes met controleren zou ik zeggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:22 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Niet-medisch blauw wegwerpmondkapje:
[ afbeelding ]
Medisch, gecertificeerd IIR mondkapje:
[ afbeelding ]
Ik heb ergens het gevoel dat deze regel niet handhaafbaar is maar ja. Nieuwe minister, frisse wind.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |