Never waste a good crisis.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een van de schrijvers van dat stuk had het al over online onderwijs... in 2016. 'Innovatie'.

Of je trekt er als volk een streep onder. Maar dat zie ik hier niet zomaar gebeuren.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:57 schreef ludovico het volgende:
Ik ben dat OMT spuugbeu.
Rechters moeten wakker worden en collega virologen etc moeten gehakt maken van die nonsense. Verenigd u.

Ik heb vandaag twee hele interessante mentorgesprekken gehad. Ging over vervolgopleidingen. Een meisje dat wilde doorstromen naar de havo heeft zich toch maar ingeschreven op het ROC omdat ze bang is dat, tegen de tijd dat ze haar havo-diploma heeft, 2G is ingevoerd op het hbo en ze is niet gevaccineerd dus dan mag ze niet meer naar school. En een jongen die iets in de economie wil gaan doen is van plan om zich toch maar voor een technische opleiding in te schrijven, want die mogen tijdens de lockdowns tenminste gewoon naar school om te lassen en hoeven niet achter de laptop.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:27 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als het leven gaat bestaan uit lockdowns waarom zou je dan nog een studie doen?om thuis te mogen werken en je geld online uit te mogen geven? Nou wow, echt de kwaliteit van leven spat er vanaf!

Zeg je dat ook even tegen de ondernemers wiens leven on hold staan? Of de studenten?quote:Op maandag 10 januari 2022 21:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan moet je creatief zijn en andere dingen organiseren. Dat het niet is zoals je gewend bent, wil niet zeggen dat je leven on hold staat.
Natuurlijk is er veel aan de hand en ben je beperkt, maar het mag allemaal wel wat minder dramatisch. Kijk naar wat wel kan en stop met dat gezanik.

Eigenlijk diep treurig.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag twee hele interessante mentorgesprekken gehad. Ging over vervolgopleidingen. Een meisje dat wilde doorstromen naar de havo heeft zich toch maar ingeschreven op het ROC omdat ze bang is dat, tegen de tijd dat ze haar havo-diploma heeft, 2G is ingevoerd op het hbo en ze is niet gevaccineerd dus dan mag ze niet meer naar school. En een jongen die iets in de economie wil gaan doen is van plan om zich toch maar voor een technische opleiding in te schrijven, want die mogen tijdens de lockdowns tenminste gewoon naar school om te lassen en hoeven niet achter de laptop.
Toch mooi hoe we de jeugd met hun toekomst bezig laten zijn, niet?

Ja nogal terwijl het helaas ook nog eens druk is. En dat met jonge kinderen en twee jaar niet op vakantie. Dan voelt dit hele deprimerende gedoe en achterlijke beleid als een extra schop in je maag en weinig licht aan de tunnel.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, na bijna 2 jaar thuiswerken is de effectiviteit er bij mij wel af. Snel afgeleid, weinig zin, veel (mentale) excuses om toch maar iets anders te doen, meetingmoeheid e.d.
Ik kan me niet voorstellen hoe het is om ~6 maanden per jaar elke dag achter je laptop de lesstof tot je te moeten nemen.

Maar dat meisje komt echt op de IC als ze niet gevaccineerd is, het is uit zelfbescherming!quote:Op maandag 10 januari 2022 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag twee hele interessante mentorgesprekken gehad. Ging over vervolgopleidingen. Een meisje dat wilde doorstromen naar de havo heeft zich toch maar ingeschreven op het ROC omdat ze bang is dat, tegen de tijd dat ze haar havo-diploma heeft, 2G is ingevoerd op het hbo en ze is niet gevaccineerd dus dan mag ze niet meer naar school. En een jongen die iets in de economie wil gaan doen is van plan om zich toch maar voor een technische opleiding in te schrijven, want die mogen tijdens de lockdowns tenminste gewoon naar school om te lassen en hoeven niet achter de laptop.

zooooooooo herkenbaar... krijg echt zo'n 'waarheen, waarvoor' gevoel elke dag... Thuiswerken is leuk als het kan, en als het uitkomt, maar 5 dagen per week? F*k no.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij anderen zit, na bijna 2 jaar thuiswerken is de effectiviteit er bij mij wel af. Snel afgeleid, weinig zin, veel (mentale) excuses om toch maar iets anders te doen, meetingmoeheid e.d.
Ik kan me niet voorstellen hoe het is om ~6 maanden per jaar elke dag achter je laptop de lesstof tot je te moeten nemen.

Ben blij dat ik nog gewoon de deur uit mag voor mijn werk, dat maakt me nog blij.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zooooooooo herkenbaar... krijg echt zo'n 'waarheen, waarvoor' gevoel elke dag... Thuiswerken is leuk als het kan, en als het uitkomt, maar 5 dagen per week? F*k no.

... dat is het leuke (en enorm VVD/D'66'e aan dit alles): alles is verboden, kan niet, mag niet... maar werken! Ja, tuurlijk, dat gaat gewoon door. En denk je na zo'n periode even stoom te kunnen afblazen tijdens de feestdagen? Welnee: binnen blijven. Om erna weer achter je laptop te kruipen elke dag.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja nogal terwijl het helaas ook nog eens druk is. En dat met jonge kinderen en twee jaar niet op vakantie. Dan voelt dit hele deprimerende gedoe en achterlijke beleid als een extra schop in je maag en weinig licht aan de tunnel.
Mensen worden steeds meer in een hoek gedreven.

Triest...quote:Op maandag 10 januari 2022 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]

Ik mag voor mijn werk nog bij (betaalde) sport aanwezig zijn, maar zelfs dat voelt in die lege stadions en hallen intussen aan als sleur. Vorig jaar lukte het nog wel maar ben er nu he-le-maal klaar mee.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:35 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ben blij dat ik nog gewoon de deur uit mag voor mijn werk, dat maakt me nog blij.

En wat jij doet, kan iedereen. Saai is niet hetzelfde als on hold. Dat is echt een state of mind waar je zelf voor kiest.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zeg je dat ook even tegen de ondernemers wiens leven on hold staan? Of de studenten?
Ik vermaak me nog prima hoor, genoeg leuke avondjes gehad, bordspelavonden en binnenkort een weekend weg met zo'n 15 vrienden. Maar dat je nog maar weinig vermaak hebt buiten je werk om, behalve bij mensen thuis of in het bos/ strand is wel saai.

Idd.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... dat is het leuke (en enorm VVD/D'66'e aan dit alles): alles is verboden, kan niet, mag niet... maar werken! Ja, tuurlijk, dat gaat gewoon door. En denk je na zo'n periode even stoom te kunnen afblazen tijdens de feestdagen? Welnee: binnen blijven. Om erna weer achter je laptop te kruipen elke dag.

Ik denk niet dat inhoudsloos het goede woord is, maar ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat mensen die vrij extravert zijn wellicht een grotere delta hebben dan mensen die introvert zijn. Ik heb van veel maatregelen zelf niet zo'n last, maar vrienden van me die normaal iedere dag mensen over de vloer hadden hebben het een stuk lastiger. Ik denk dat het verschilt per persoon, ook hoe makkelijk iemand zich aan kan passen.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En wat jij doet, kan iedereen. Saai is niet hetzelfde als on hold. Dat is echt een state of mind waar je zelf voor kiest.
Ik heb ook het liefst dat de restaurants en kroegen weer open gaan en dat ik wel naar een begrafenis kan die er aan zit te komen over maximaal een paar weken.
Maar mijn leven staat niet in hold. Ik zie gewoon mijn vrienden en familie, ik kan gewoon sporten, ik kan heerlijk eten thuis en er zijn genoeg leuke hobby's waar ik nu meer tijd voor heb met vrienden.
In mijn ervaring zijn het vooral eendimensionale mensen die voelen dat hun leven on hold staat. Vaak omdat ze er achter komen dat zonder dat ene ding wat ze drijft hun leven inhoudsloos is.

Oh die onzinnige rotdingen. Wat nu dan weer? 2 over elkaar? In de buitenluchtquote:Op maandag 10 januari 2022 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jouw favoriet, het gaat over mondkapjes.
 Medische lapjes?
  Medische lapjes?   

Vergis je niet in wat voor impact juist bij introverte mensen het gemis van het beperkte sociale contact, zoals op kantoor of op de sportvereniging, heeft. Die trommelen niet ineens een bak vrienden of familieleden op.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:41 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat mensen die vrij extravert zijn wellicht een grotere delta hebben dan mensen die introvert zijn.

Klein detail.quote:Grote drogisterijen hebben niet of nauwelijks mondkapje dat OMT adviseert

Oh dat is waar, maar ik denk wel dat het moment waarin zij daar last van hebben een stuk later is dan wanneer ze het elke dag nodig hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Vergis je niet in wat voor introverte mensen het gemist van het beperkte sociale contact, zoals op kantoor of op de sportvereniging, juist voor een impact heeft. Die trommelen niet ineens een bak vrienden of familieleden op.

Ik sla de Speld van een jaar geleden op na om in te schatten wat de komende maatregelen worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:43 schreef ZarB het volgende:
https://speld.nl/2022/01/(...)ten-meer-ventileren/

Op welk nieuws doel je? Was even aan het fietsen dus geen nieuws gezien.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:29 schreef ZarB het volgende:
Zijn er nou nog mensen die na het nieuws van vanavond denken: "helemaal begrijpelijk. Nog even volhouden mensen."
Zelfs op nujij worden ze cynisch en staat er geen enkel begripvol bericht. Dat zegt toch wat.

quote:In het centrum van Geleen gaan zaterdag de winkels open, ook als de lockdown vrijdag wordt verlengd. Dat schrijven ondernemers op de Facebookpagina winkelen in Geleen, de informatiepagina voor het centrum van de Limburgse stad. "Het is voor ons essentieel om nu open te gaan", zeggen de winkeliers, "anders zijn we voor altijd gesloten."

Dat Kuipers geen, of slechts zeer beperkte, ruimte ziet voor versoepelingen neem ik aan.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op welk nieuws doel je? Was even aan het fietsen dus geen nieuws gezien.

Ziekenhuisjes op slot voor Gelenarenquote:

Vooral het mondkapjesadvies van het omt.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat Kuipers geen, of slechts zeer beperkte, ruimte ziet voor versoepelingen neem ik aan.

Goed opgemerkt en onthou ik om te begrijpen dat zo meegaan met het sentiment, een manier is om het niet verkeerd te doen. Het brengt dan ook idd rust om je op een onderwerp niet (langer of meer) te hoeven afvragen of iets zinnig of terecht is.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook gewoon een coping mechanisme om de overheidssympathisant uit te hangen die het overal mee eens is.
Op die manier ben je immers nooit gefrustreerd, boos of tekeurgesteld in de gehele gang van zaken.

Ah ja, maar dat was van vanochtend, dan hakt mijn autisme erin.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:50 schreef ZarB het volgende:
[..]
Vooral het mondkapjesadvies van het omt.

De buren zijn ook vrij ernstig.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Geleen
Al was het de enige plek op aarde met een winkel, dan zou ik er nog wegblijven.

Dat is sowieso een uitstekend plan. Behalve als ze voor vrijwillige vasectomie komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:50 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ziekenhuisjes op slot voor Gelenaren

Hmm, net in het interview op NPO1 vond ik hem wel weer heel duidelijk, corona gaat niet weg dus we moeten leren leven met corona.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat Kuipers geen, of slechts zeer beperkte, ruimte ziet voor versoepelingen neem ik aan.

corona bestaat al duizend jaar..quote:Op maandag 10 januari 2022 21:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hmm, net in het interview op NPO1 vond ik hem wel weer heel duidelijk, corona gaat niet weg dus we moeten leren leven met corona.
Ik hoopte een beetje dat het een politiek antwoord was voor versoepelingen…

Goed initiatief natuurlijk, iemand enig idee of de winkels op Urk nog open zijn? Die hadden ook zelf besloten de deuren te openen.quote:

Dat eerste is lange- en middellange termijn. En daar gaat-ie zijn kop nog wel stoten vrees ik. Willen en krijgen enzo.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hmm, net in het interview op NPO1 vond ik hem wel weer heel duidelijk, corona gaat niet weg dus we moeten leren leven met corona.
Ik hoopte een beetje dat het een politiek antwoord was voor versoepelingen…

Het centrum van Sittard is wel een factor 10 mooier qua architectuur. Maar het is gewoon wat achterlijk gebied.quote:

Netsplitter

Netsplitter

Ik heb begrepen dat de 486DX2 besteld is.quote:

Staan toch duidelijke vragen. Jammer dat je ze niet kunt beantwoorden. Ik stel niks vast. Rare reactie hoor van je.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je vraagt helemaal geen informatie maar stelt op een misselijkmakende manier vast dat ik niets om kinderen geef.
Ik denk dat je niet eens - noch de mod - in de gaten had/hebt wat je hier doet.
[..]
Je stelt sws geen vragen maar grijpt schijnheilig en doortrapt, de gelegenheid aan om zo het bloed onder de nagels vandaan te halen. Wat helemaal triest is dat je dit doet over de rug van het leed, dat niet eens ter discussie staat, bij anderen.

De 66mhz? Die kun je dik overklokken tot ver boven de 100mhz.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de 486DX2 besteld is.

Idd. Met meerdere van dit soort grootschalige passieve protesten zou de wind weleens mooi uit de zeilen van het OMT kunnen worden genomen.quote:

Precies dit, je krijgt ook totaal geen energie van dat hele dag thuis hangen.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gelukkig hier nog afwisselend naar kantoor gekund, maar je raakt met 100% thuis werken makkelijk geïsoleerd. Helemaal als je geen partner/familie hebt lijkt me.
Wat mij het meest meeblijft is dat elke dag hetzelfde is, en het weekend is er niks om op te verheugen want alles is dicht of verboden. Die constante onzekerheid ook, zodat je zelfs niet echt 100% op een vakantie kan verheugen, want stel er gebeurt weer iets waardoor je niet kan/mag.

In dit land bewerkstellig je veel meer als je een grote bek op zet en van je af bijt.quote:

Heb gisteren rond 17:00 uur de booster van Moderna in m'n rechterarm gekregen. Klote pijn aan die arm nu als ik 'm omhoog doe. Verder veel spierpijn en soms ineens een gevoel van moeheid. De Janssen prik van eind mei gaf alleen een vervelende tinteling in mijn hand.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Trouwens, vandaag boostertje gehaald. Al heel vroeg vanochtend en tot nu toe nergens last van, waar ik van prikkie 2 toch een dag goed naar de tering was.
Dit keer Pfizer. Bevalt me wel, wil ik de volgende keren ook wel.

Netsplitter

Netsplitter

De latere waren het net niet idd.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De 66mhz? Die kun je dik overklokken tot ver boven de 100mhz.

Ben ik dus niet de enige die met koppijn naar bed gaat en met grote vrees de wekker vreest.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies dit, je krijgt ook totaal geen energie van dat hele dag thuis hangen.
Ik voel me echt miserabel en lamlendig af en toe.

Dat is oprecht kut, maar je kunt toch gewoon naar buiten? Iemand bellen en afspreken?quote:Op maandag 10 januari 2022 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies dit, je krijgt ook totaal geen energie van dat hele dag thuis hangen.
Ik voel me echt miserabel en lamlendig af en toe.

Netsplitter

Netsplitter

Heb dat ruim een jaar gehad. Alleen maar thuis werken. Gevoel voor werkdagen en weekenden had ik niet meer. Moest serieus in mijn agenda kijken welke dag het was, en of ik moest werken of "vrij" had vanwege weekend.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gelukkig hier nog afwisselend naar kantoor gekund, maar je raakt met 100% thuis werken makkelijk geïsoleerd. Helemaal als je geen partner/familie hebt lijkt me.
Wat mij het meest meeblijft is dat elke dag hetzelfde is, en het weekend is er niks om op te verheugen want alles is dicht of verboden. Die constante onzekerheid ook, zodat je zelfs niet echt 100% op een vakantie kan verheugen, want stel er gebeurt weer iets waardoor je niet kan/mag.

Jij kunt gewoon sporten, daaruit maak ik op dat je niet aan een teamsport doet. Dat ligt namelijk voor de zoveelste keer stil.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En wat jij doet, kan iedereen. Saai is niet hetzelfde als on hold. Dat is echt een state of mind waar je zelf voor kiest.
Ik heb ook het liefst dat de restaurants en kroegen weer open gaan en dat ik wel naar een begrafenis kan die er aan zit te komen over maximaal een paar weken.
Maar mijn leven staat niet in hold. Ik zie gewoon mijn vrienden en familie, ik kan gewoon sporten, ik kan heerlijk eten thuis en er zijn genoeg leuke hobby's waar ik nu meer tijd voor heb met vrienden.
In mijn ervaring zijn het vooral eendimensionale mensen die voelen dat hun leven on hold staat. Vaak omdat ze er achter komen dat zonder dat ene ding wat ze drijft hun leven inhoudsloos is.

Anders gaat oma dood he!quote:Op maandag 10 januari 2022 22:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij kunt gewoon sporten, daaruit maak ik op dat je niet aan een teamsport doet. Dat ligt namelijk voor de zoveelste keer stil.
Je volgt ook geen opleiding aan mbo, hbo of uni waar je voor de zoveelste keer weer online mag proberen iets van de lesstof mee te krijgen.
Vertel eens, al die leuke hobby’s waar je nu tijd voor hebt, misschien wordt mijn 17-jarige die braaf gevaccineerd is en ondertussen al ruim 10% van haar leven in een absurde, sociaalbeperkte realiteit mag bivakkeren daar ook wel laaiend enthousiast van
Kan ze dat doen naast alle LaWa’s en KoWa’s om überhaupt nog wat contact te hebben met vrienden/klasgenoten.

Nee dat is het exact, niks om je op te verheugen, en dat je het bijna moet verdienen om iets te mogen en dat je daar dan superblij mee moet zijn, als je een keer buiten de deur komt en iemand ziet.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]

Klopt, ik ga steeds vroeger naar bed en sta steeds later op.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben ik dus niet de enige die met koppijn naar bed gaat en met grote vrees de wekker vreest.

@BadderHaring gaat hier door de mangel. Goede post. Mensen die anderen de schuld gaan geven dat ze het moeilijk hebben tijdens de lockdown hebben wel een heel ernstig gebrek aan empathisch vermogen.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij kunt gewoon sporten, daaruit maak ik op dat je niet aan een teamsport doet. Dat ligt namelijk voor de zoveelste keer stil.
Je volgt ook geen opleiding aan mbo, hbo of uni waar je voor de zoveelste keer weer online mag proberen iets van de lesstof mee te krijgen.
Vertel eens, al die leuke hobby’s waar je nu tijd voor hebt, misschien wordt mijn 17-jarige die braaf gevaccineerd is en ondertussen al ruim 10% van haar leven in een absurde, sociaalbeperkte realiteit mag bivakkeren daar ook wel laaiend enthousiast van
Kan ze dat doen naast alle LaWa’s en KoWa’s om überhaupt nog wat contact te hebben met vrienden/klasgenoten.

Idd, die niet zo aanstellen, zet maar een dvd op of ga hardhollen, ik vermaak me prima posts kennen we inmiddels wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
@:badderharing gaat hier door de mangel. Goede post. Mensen die anderen de schuld gaan geven dat ze het moeilijk hebben tijdens de lockdown hebben wel een heel ernstig gebrek aan empathisch vermogen.

Die maatregel hadden we nog niet afgevinkt, dus dat kan mooi nog even. Groetjes het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:17 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben wel blij om te zien dat gidsland Spanje ook stappen aan het nemen is om verder te gaan met het normale leven.
Voorals nog lijken andere landen in Europa ook geen verdere lockdown stappen te (willen) nemen
Maar hier knallen we waarschijnlijk nog even mondkapjes in meer settings door de strot. Zo klaar mee.

Als ik deze shit lees ben ik oprecht blij dat ik nog geen dag thuisgewerkt heb. Niet dat dat kan in mijn functie, maar dan nog.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb dat ruim een jaar gehad. Alleen maar thuis werken. Gevoel voor werkdagen en weekenden had ik niet meer. Moest serieus in mijn agenda kijken welke dag het was, en of ik moest werken of "vrij" had vanwege weekend.
Rondje buitenlopen om niet 24/7 binnen te zitten in wat ik steeds meer een prive gevangenis begon te voelen...

precies ditquote:Op maandag 10 januari 2022 22:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb dat ruim een jaar gehad. Alleen maar thuis werken. Gevoel voor werkdagen en weekenden had ik niet meer. Moest serieus in mijn agenda kijken welke dag het was, en of ik moest werken of "vrij" had vanwege weekend.
Rondje buitenlopen om niet 24/7 binnen te zitten in wat ik steeds meer een prive gevangenis begon te voelen...

Ik zeg toch nergens dat er niets aan de hand is? Ik zeg alleen dat het leven niet volledig on hold hoeft te staan.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]

Boosters continue to provide high levels of protection against severe disease from Omicron in older adultsquote:Op maandag 10 januari 2022 17:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom @:Tarado dat dan tegenspreekt.
quote:Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge sluit een vierde coronaprik niet uit. Volgens hem worden er voorbereidingen getroffen om na de huidige boostercampagne nog meer vaccinatierondes te kunnen houden.

Ik twijfel juist niet of het een goed idee is om een baan te zoeken waar ik thuis kan werken. Omdat ik flexibel ben en dan zelf wel ergens anders naartoe kan verhuizen tijdelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:23 schreef nattermann het volgende:
[..]
Als ik deze shit lees ben ik oprecht blij dat ik nog geen dag thuisgewerkt heb. Niet dat dat kan in mijn functie, maar dan nog.

Van dat soort mensen word ik zelf ook bijzonder giftig. Een beetje aanpassingsvermogen is ook wel mogelijk, zeker aan het begin van de lockdown in 2020, maar die flexibiliteit houdt ergens op. Ook ik geniet nog wel van het leven, ook omdat ik veel Nederland ontvlucht deze periode, maar het wordt wel heel moeilijk gemaakt. Veel van mijn vrienden zitten er mentaal ook volledig door, en die hadden niet de vrije dagen/financiële middelen zoals ik om een weekje te vluchten. Dat doet mij juist bijzonder veel pijn om ze verdrietig te zien. En dan heb ik het nog niet over alle ondernemers die hun zaak kapot zien gaan terwijl bij de buurlanden wel alles kan zonder gevolgen. Momenteel zijn ‘de zorg’ echt niet meer de enige zielige mensen.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, die niet zo aanstellen, zet maar een dvd op of ga hardhollen, ik vermaak me prima posts kennen we inmiddels wel.

Ik sta niet mee te huilen, sterker nog ik ben verbaasd en trots tegelijk op de veerkracht die ik bij haar zie. Maar ik zie ook dat haar sociale leven gedecimeerd is, dit zouden de meest relaxte jaren van haar leven moeten zijn. Gewoon vrijheid-blijheid, lekker op stap met vrienden, lang leve de lol, zonder beperkingen en zeker zonder je zorgen te moeten maken of je rijexamen wel door zou gaan en of je klasgenoten de komende maanden nog wel irl gaat zien.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat er niets aan de hand is? Ik zeg alleen dat het leven niet volledig on hold hoeft te staan.
Dat heeft niets met bagatelliseren te maken, maar met hoe je omgaat met de situatie. Ik zie ook wat het met mijn kinderen doet, maar ook daarin kun je het verschil maken door te kijken naar wat wel kan en niet alleen mee te huilen met wat niet kan.
Ja, het is anders, ja het is kut. Maar het leven staat niet on hold en daar reageerde ik op.
Er zijn genoeg dingen die wel kunnen.

Daarbij opmerkend dat mensen die er wel moeite mee hebben, die zijn inhoudsloos.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
@:badderharing gaat hier door de mangel. Goede post. Mensen die anderen de schuld gaan geven dat ze het moeilijk hebben tijdens de lockdown hebben wel een heel ernstig gebrek aan empathisch vermogen.

Maurice zijn peilingen zullen wel niet kloppen maar heeft meer verstand van dit virus dan die nep wetenschappers in het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:46 schreef _serial_ het volgende:
Sja, Maurice de Hond heeft wel een beetje gelijk voor de verandering.
Daarom adviseert het OMT mondkapjes buiten?!

Helemaal mee eens, de veerkracht is wel echt op z'n einde aan het raken bij heel veel mensen.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef Sjeen het volgende:
De mogelijkheden om echt te ontspannen zijn ver te zoeken… dat gaat op een bepaald moment gewoon mis.

Ik hoop dat alle sectoren vanaf zaterdag zeggen, tot hier en niet verder.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:41 schreef Stridone het volgende:
Ik begin nou wel echt gefrustreerd te raken door die incompetente falerds van het OMT en nu Kuipers die ons in deze bizarre lockdown blijven dwingen terwijl de rest van de wereld verder gaat. Wat is het toch eigenlijk een stelletje Orwelliaanse klootzakken.

Kijk alleen wel uit dat je niet de zoveelste wortel achterna rent he. Dat trucje van "als we x invoeren kunnen we weer terug naar normaal" kennen we. Ik zie het met de huidige mentaliteit van beleidsmakers zo gebeuren dat er ook na invoer van een uitgebreid 2G gewoon maatregelen in stand blijven.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2G / vaccinatieplicht voor 50+, ik had nooit gedacht het te zeggen, maar ik sta bijna op het punt kom maar zsm door, als we maar weer normaal kunnen leven.

Zoals gezegd, het is kut en het is anders. Mijn neefje van 18 heeft ook zijn trainingen en wedstrijden zien wegvallen. In plaats daarvan gaat hij nu twee keer in de week naar een callisthenicspark met twee vrienden. Ruimte genoeg om met zijn drieën te trainen en lol te hebben. Zou hij liever voetballen? Ja natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik sta niet mee te huilen, sterker nog ik ben verbaasd en trots tegelijk op de veerkracht die ik bij haar zie. Maar ik zie ook dat haar sociale leven gedecimeerd is, dit zouden de meest relaxte jaren van haar leven moeten zijn. Gewoon vrijheid-blijheid, lekker op stap met vrienden, lang leve de lol, zonder beperkingen en zeker zonder je zorgen te moeten maken of je rijexamen wel door zou gaan en of je klasgenoten de komende maanden nog wel irl gaat zien.
En jij zegt dat je leven niet volledig on hold hoeft te staan. Ik zeg dat op dit moment vrij weinig meer kan buiten werken en boodschappen doen. Leuk hoor, dat je kunt wandelen maar dat is geen vervanging voor een volleybaltraining, laat staan voor een wedstrijd.
De mogelijkheden om echt te ontspannen zijn ver te zoeken… dat gaat op een bepaald moment gewoon mis.

Is dat interview met De Jong opgenomen op Ruigoord of wat? Bijzondere setting.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maurice zijn peilingen zullen wel niet kloppen maar heeft meer verstand van dit virus dan die nep wetenschappers in het OMT.

Toevallig zapte ik er langs. Beschamend weerquote:Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah de talkshowbobo's hanteren de "ach je went eraan"-redenatie nu ze het over medische mondkapjes hebben. Ook dat is een derdehands stokpaardje.
 tyf op met die zooi
 tyf op met die zooi  

Ja idd, las vandaag dat bepaalde winkelketens een brandbrief aan het kabinet hebben gestuurd, maar daar gaan ze heus niks mee doenquote:Op maandag 10 januari 2022 22:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop dat alle sectoren vanaf zaterdag zeggen, tot hier en niet verder.
Rutte heeft gezegd, zolang de bevolking niet opstaat, gaan we door.

idd dat zeiden ze ook bij 70% vaccinatiegraad, daarna 85%, korte lockdown etc. dit horen we al bijna 2 jaar. bijzonder dat mensen nog steeds alles blijven geloven.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kijk alleen wel uit dat je niet de zoveelste wortel achterna rent he. Dat trucje van "als we x invoeren kunnen we weer terug naar normaal" kennen we. Ik zie het met de huidige mentaliteit van beleidsmakers zo gebeuren dat er ook na invoer van een uitgebreid 2G gewoon maatregelen in stand blijven.

Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Er gaat gewoon eruptie komen vroeg of laat. Heel veel mensen hebben alles gedaan om zich aan de regels te houden. Maar de complete visie op covid is gekaapt door wappies aan beiden kanten van het spectrum. Er is zijn teveel mensen die er klaar mee zijn zonder zich als een idioot gedragen te hebben. Maar we zitten nu langzaam op een boiling point hoor.

Yes, die is nu al bizar inderdaad, de boodschappenprijzen zijn echt niet meer normaal. En de diesel/benzine, gasprijzen, etc.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.

Zou de inflatie niet al veel hoger zijn zonder lockdown? ivm de omloopsnelheid van het geld.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.

Haha, ja ik ook. Weet ik meteen weer waarom ik dat soort gezwam nooit kijk. behalve dan dat ik tegenwoordig steeds vaker geen benul heb wie al die "BN'ers" zijn, zijn het toch ook vooral braaf meelullende gasten in die shows.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Toevallig zapte ik er langs. Beschamend weertyf op met die zooi

allemaal in de metaverse straks.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bob Ross zei altijd dat je vrijheid kunt vinden in het canvas, misschien dat maar eens proberen. Als ik wil dat in mijn wereld de happy little trees op minder dan anderhalve meter afstand van elkaar mogen staan dan kan dat.

Ik heb al mijn dromen zien verdampen, ik was er niet tegen opgewassen en er bleef weinig anders over dan boodschappen doen en koken en hopen dat het beter zou worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En als je buiten koken en boodschappen doen echt niets kunt verzinnen om te gaan doen, dan vind ik dat pure armoede ja.

Komen ze nu mee.. zelfs daar pis ik naast de pot. Gisteren een burgertje geklapt na mijn vaccinatie .quote:Op maandag 10 januari 2022 23:09 schreef mir1986 het volgende:
OMG, hebben jullie de reclame van de MCDonalds gezien?
50% korting op je burger na een vaccinatie

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |