Boosters continue to provide high levels of protection against severe disease from Omicron in older adultsquote:Op maandag 10 januari 2022 17:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom @:Tarado dat dan tegenspreekt.
quote:Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge sluit een vierde coronaprik niet uit. Volgens hem worden er voorbereidingen getroffen om na de huidige boostercampagne nog meer vaccinatierondes te kunnen houden.

Ik twijfel juist niet of het een goed idee is om een baan te zoeken waar ik thuis kan werken. Omdat ik flexibel ben en dan zelf wel ergens anders naartoe kan verhuizen tijdelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:23 schreef nattermann het volgende:
[..]
Als ik deze shit lees ben ik oprecht blij dat ik nog geen dag thuisgewerkt heb. Niet dat dat kan in mijn functie, maar dan nog.

Van dat soort mensen word ik zelf ook bijzonder giftig. Een beetje aanpassingsvermogen is ook wel mogelijk, zeker aan het begin van de lockdown in 2020, maar die flexibiliteit houdt ergens op. Ook ik geniet nog wel van het leven, ook omdat ik veel Nederland ontvlucht deze periode, maar het wordt wel heel moeilijk gemaakt. Veel van mijn vrienden zitten er mentaal ook volledig door, en die hadden niet de vrije dagen/financiële middelen zoals ik om een weekje te vluchten. Dat doet mij juist bijzonder veel pijn om ze verdrietig te zien. En dan heb ik het nog niet over alle ondernemers die hun zaak kapot zien gaan terwijl bij de buurlanden wel alles kan zonder gevolgen. Momenteel zijn ‘de zorg’ echt niet meer de enige zielige mensen.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, die niet zo aanstellen, zet maar een dvd op of ga hardhollen, ik vermaak me prima posts kennen we inmiddels wel.

Ik sta niet mee te huilen, sterker nog ik ben verbaasd en trots tegelijk op de veerkracht die ik bij haar zie. Maar ik zie ook dat haar sociale leven gedecimeerd is, dit zouden de meest relaxte jaren van haar leven moeten zijn. Gewoon vrijheid-blijheid, lekker op stap met vrienden, lang leve de lol, zonder beperkingen en zeker zonder je zorgen te moeten maken of je rijexamen wel door zou gaan en of je klasgenoten de komende maanden nog wel irl gaat zien.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat er niets aan de hand is? Ik zeg alleen dat het leven niet volledig on hold hoeft te staan.
Dat heeft niets met bagatelliseren te maken, maar met hoe je omgaat met de situatie. Ik zie ook wat het met mijn kinderen doet, maar ook daarin kun je het verschil maken door te kijken naar wat wel kan en niet alleen mee te huilen met wat niet kan.
Ja, het is anders, ja het is kut. Maar het leven staat niet on hold en daar reageerde ik op.
Er zijn genoeg dingen die wel kunnen.

Daarbij opmerkend dat mensen die er wel moeite mee hebben, die zijn inhoudsloos.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
@:badderharing gaat hier door de mangel. Goede post. Mensen die anderen de schuld gaan geven dat ze het moeilijk hebben tijdens de lockdown hebben wel een heel ernstig gebrek aan empathisch vermogen.

Maurice zijn peilingen zullen wel niet kloppen maar heeft meer verstand van dit virus dan die nep wetenschappers in het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 21:46 schreef _serial_ het volgende:
Sja, Maurice de Hond heeft wel een beetje gelijk voor de verandering.
Daarom adviseert het OMT mondkapjes buiten?!

Helemaal mee eens, de veerkracht is wel echt op z'n einde aan het raken bij heel veel mensen.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef Sjeen het volgende:
De mogelijkheden om echt te ontspannen zijn ver te zoeken… dat gaat op een bepaald moment gewoon mis.

Ik hoop dat alle sectoren vanaf zaterdag zeggen, tot hier en niet verder.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:41 schreef Stridone het volgende:
Ik begin nou wel echt gefrustreerd te raken door die incompetente falerds van het OMT en nu Kuipers die ons in deze bizarre lockdown blijven dwingen terwijl de rest van de wereld verder gaat. Wat is het toch eigenlijk een stelletje Orwelliaanse klootzakken.

Kijk alleen wel uit dat je niet de zoveelste wortel achterna rent he. Dat trucje van "als we x invoeren kunnen we weer terug naar normaal" kennen we. Ik zie het met de huidige mentaliteit van beleidsmakers zo gebeuren dat er ook na invoer van een uitgebreid 2G gewoon maatregelen in stand blijven.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2G / vaccinatieplicht voor 50+, ik had nooit gedacht het te zeggen, maar ik sta bijna op het punt kom maar zsm door, als we maar weer normaal kunnen leven.

Zoals gezegd, het is kut en het is anders. Mijn neefje van 18 heeft ook zijn trainingen en wedstrijden zien wegvallen. In plaats daarvan gaat hij nu twee keer in de week naar een callisthenicspark met twee vrienden. Ruimte genoeg om met zijn drieën te trainen en lol te hebben. Zou hij liever voetballen? Ja natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik sta niet mee te huilen, sterker nog ik ben verbaasd en trots tegelijk op de veerkracht die ik bij haar zie. Maar ik zie ook dat haar sociale leven gedecimeerd is, dit zouden de meest relaxte jaren van haar leven moeten zijn. Gewoon vrijheid-blijheid, lekker op stap met vrienden, lang leve de lol, zonder beperkingen en zeker zonder je zorgen te moeten maken of je rijexamen wel door zou gaan en of je klasgenoten de komende maanden nog wel irl gaat zien.
En jij zegt dat je leven niet volledig on hold hoeft te staan. Ik zeg dat op dit moment vrij weinig meer kan buiten werken en boodschappen doen. Leuk hoor, dat je kunt wandelen maar dat is geen vervanging voor een volleybaltraining, laat staan voor een wedstrijd.
De mogelijkheden om echt te ontspannen zijn ver te zoeken… dat gaat op een bepaald moment gewoon mis.

Is dat interview met De Jong opgenomen op Ruigoord of wat? Bijzondere setting.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maurice zijn peilingen zullen wel niet kloppen maar heeft meer verstand van dit virus dan die nep wetenschappers in het OMT.

Toevallig zapte ik er langs. Beschamend weerquote:Op maandag 10 januari 2022 22:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah de talkshowbobo's hanteren de "ach je went eraan"-redenatie nu ze het over medische mondkapjes hebben. Ook dat is een derdehands stokpaardje.
 tyf op met die zooi
 tyf op met die zooi  

Ja idd, las vandaag dat bepaalde winkelketens een brandbrief aan het kabinet hebben gestuurd, maar daar gaan ze heus niks mee doenquote:Op maandag 10 januari 2022 22:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop dat alle sectoren vanaf zaterdag zeggen, tot hier en niet verder.
Rutte heeft gezegd, zolang de bevolking niet opstaat, gaan we door.

idd dat zeiden ze ook bij 70% vaccinatiegraad, daarna 85%, korte lockdown etc. dit horen we al bijna 2 jaar. bijzonder dat mensen nog steeds alles blijven geloven.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kijk alleen wel uit dat je niet de zoveelste wortel achterna rent he. Dat trucje van "als we x invoeren kunnen we weer terug naar normaal" kennen we. Ik zie het met de huidige mentaliteit van beleidsmakers zo gebeuren dat er ook na invoer van een uitgebreid 2G gewoon maatregelen in stand blijven.

Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Er gaat gewoon eruptie komen vroeg of laat. Heel veel mensen hebben alles gedaan om zich aan de regels te houden. Maar de complete visie op covid is gekaapt door wappies aan beiden kanten van het spectrum. Er is zijn teveel mensen die er klaar mee zijn zonder zich als een idioot gedragen te hebben. Maar we zitten nu langzaam op een boiling point hoor.

Yes, die is nu al bizar inderdaad, de boodschappenprijzen zijn echt niet meer normaal. En de diesel/benzine, gasprijzen, etc.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.

Zou de inflatie niet al veel hoger zijn zonder lockdown? ivm de omloopsnelheid van het geld.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pas als het volk honger lijdt. Dat is wat de geschiedenis ons heeft geleerd. Hoewel letterlijke hongersnood niet aan de orde is zal de inflatie de armen vernietigen binnenkort.

Haha, ja ik ook. Weet ik meteen weer waarom ik dat soort gezwam nooit kijk. behalve dan dat ik tegenwoordig steeds vaker geen benul heb wie al die "BN'ers" zijn, zijn het toch ook vooral braaf meelullende gasten in die shows.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Toevallig zapte ik er langs. Beschamend weertyf op met die zooi

allemaal in de metaverse straks.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bob Ross zei altijd dat je vrijheid kunt vinden in het canvas, misschien dat maar eens proberen. Als ik wil dat in mijn wereld de happy little trees op minder dan anderhalve meter afstand van elkaar mogen staan dan kan dat.

Ik heb al mijn dromen zien verdampen, ik was er niet tegen opgewassen en er bleef weinig anders over dan boodschappen doen en koken en hopen dat het beter zou worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En als je buiten koken en boodschappen doen echt niets kunt verzinnen om te gaan doen, dan vind ik dat pure armoede ja.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |