SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jij toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:49 schreef Mondkapje het volgende:
de 2e kamer zou het kabinet moeten controleren, maar wie controleert deze experimentenclub die er toch keer op keer volledig naast zit.
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
(Reactie bij NU.nl)
Ik vraag me ook oprecht af wie het OMT controleert. Van de hele discussie daar krijgen we niets mee.![]()
Ik denk dat we lang en breed kunnen blijven praten over een vaccinatieplicht, maar dat die er in Nederland gewoon niet gaat komen.![]()
Klopt. Maar de cijfers waren al aan het zakken op het moment dat de lockdown ingesteld werd.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:48 schreef speknek het volgende:
[..]
We zitten in een lockdown. De ziekenbuisbezetting is elke lockdown gezakt. Godzijdank.
Zeer groot verschil.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Maar waren die zonder lockdown ook blijven zakken?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt. Maar de cijfers waren al aan het zakken op het moment dat de lockdown ingesteld werd.
Zeer groot verschil.![]()
Nee, denk dat zelfs 2G hier niet gaat komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat we lang en breed kunnen blijven praten over een vaccinatieplicht, maar dat die er in Nederland gewoon niet gaat komen.![]()
Waar kun je dat eigenlijk zien, zonder oude nieuwsberichten op te hoeven zoeken? Is er ergens een plek waar staat "volgende persco: die en die datum"?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, woensdag is er nog een OMT overleg/advies. Daarna zal het wel lekken en donderdag/vrijdag persco denk ik.![]()
Denk dat ze met steeds zwaardere maatregelen moeten komen om dezelfde winst te behalen als pak 'm beet die eerste lockdown. Gewoon niet meer proportioneel nu. Zal vast iets helpen, maar niet genoeg om het het waard te maken, de nevenschade is veel te groot imo.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep.
Zou toch een grote grap zijn als straks blijkt dat maatregelen amper bijdragen en het virus gewoon een natuurlijk patroon volgt![]()
Leuk dat je dat denkt en vindt. Maar baseer je het ook ergens op?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk dat ze met steeds zwaardere maatregelen moeten komen om dezelfde winst te behalen als pak 'm beet die eerste lockdown. Gewoon niet meer proportioneel nu. Zal vast iets helpen, maar niet genoeg om het het waard te maken, de nevenschade is veel te groot imo.![]()
Maar waar gaan we dan lang en breed over praten?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat we lang en breed kunnen blijven praten over een vaccinatieplicht, maar dat die er in Nederland gewoon niet gaat komen.What can change the nature of a man?![]()
Dat weten we niet, omdat we het niet geprobeerd hebben. Kan nooit zoveel met die logica. ''Ja, zonder lockdown was het nog veel erger geweest'' en dat is dan blijkbaar genoeg reden om er mee door te blijven gaan, terwijl we die zekerheid niet hebben. En in andere landen met minder maatregelen eigenlijk hetzelfde effect zien.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar waren die zonder lockdown ook blijven zakken?![]()
denk het ook niet, er vast wel weer een griffo in de 2e kamer die met 1G komtquote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, denk dat zelfs 2G hier niet gaat komen.![]()
Het was ook een vraag, geen stelling.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat weten we niet, omdat we het niet geprobeerd hebben. Kan nooit zoveel met die logica. ''Ja, zonder lockdown was het nog veel erger geweest'' en dat is dan blijkbaar genoeg reden om er mee door te blijven gaan, terwijl we die zekerheid niet hebben. En in andere landen met minder maatregelen eigenlijk hetzelfde effect zien.![]()
Dus zelfs in December is ook absoluut nog een hele ruime meerderheid van de opgenomen mensen zowel op de kliniek als in de IC ongevaccineerd, ookal is het maar 15% van de bevolking.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die cijfers zijn gewoon beschikbaar.
https://www.rivm.nl/sites(...)20dec%202021_def.pdf
Christus te paard waarom blijven we ons laten gijzelen door die lui.
Edit: keek scheel. Wel de IC maar niet de kliniek. De kliniek is ongeveer half half.
[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 10-01-2022 14:00:54 ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Geen idee. Daar heb ik geen glazen bol voor. Anders was ik allang rijker dan Elon Musk.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar waren die zonder lockdown ook blijven zakken?
Kans is wel aanwezig dat ze nog steeds aan het zakken waren. Ondanks het oplopen van het besmettingscijfer.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Genoeg aspecten van de crisis die we voor de duizendste keer kunnen recyclen, toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:54 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar waar gaan we dan lang en breed over praten?![]()
Dat denk ik ook en daarom denk ik dat er gewoon een beperking moet komen op het aantal bedden die beschikbaar zijn voor corona patiënten. Anders blijf je van lockdown naar lockdown rollen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Elders ook. Zonder lockdown.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:48 schreef speknek het volgende:
[..]
We zitten in een lockdown. De ziekenbuisbezetting is elke lockdown gezakt. Godzijdank.![]()
Misschien als ze maar lang genoeg inzetten op ''we moeten in lockdown blijven, tenzij'......'' en er dan toch genoeg partijen overboord gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, denk dat zelfs 2G hier niet gaat komen.![]()
Ik ben wel benieuwd naar het aandeel van de mensen met onderliggend lijden die medisch gezien te zwak is voor een vaccin.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus zelfs in December is ook absoluut nog een hele ruime meerderheid van de opgenomen mensen zowel op de kliniek als in de IC ongevaccineerd, ookal is het maar 15% van de bevolking.
Christus te paard waren blijven we ons laten gijzelen door die lui.![]()
Aan de andere kant ligt het in de lijn der verwachting dat het straks in de lente en de zomer sowieso wel weer omlaag gaat met de cijfers, met of zonder 2G.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien als ze maar lang genoeg inzetten op ''we moeten in lockdown blijven, tenzij'......'' en er dan toch genoeg partijen overboord gaan.![]()
Vandaag nog niet, afgelopen weekend is er wel ergens een markt gesloten.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
Is het eigenlijk vandaag al ergens te druk, blijf weg, geweest?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Komt ook omdat ze daar geen bedden dicht gooien door personeelstekort, daar moeten ze dan maar gewoon wat harder werken.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.aha.org/statistics/fast-facts-us-hospitals
Gelukkig hebben ze nog wat bedden over.
Er is nog nooit zo'n hoge uitstroom aan medisch personeel geweest daar, omdat iedereen op instorten staat.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Zoals in 2020 en 2021, zonder vaccinaties in 2020, en in 2021 mét (voor een deel van de bevolking). Nu vaccinaties + boosters.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant ligt het in de lijn der verwachting dat het straks in de lente en de zomer sowieso wel weer omlaag gaat met de cijfers, met of zonder 2G.
Gewoon stoppen met die onzin.![]()
Dat was iets van 0.5% ofzo?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar het aandeel van de mensen met onderliggend lijden die medisch gezien te zwak is voor een vaccin.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
De vaccinatielocatie waar ik net was was heerlijk rustig. De lockdown lijkt te werken dusquote:Op maandag 10 januari 2022 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
Is het eigenlijk vandaag al ergens te druk, blijf weg, geweest?![]()
Het was zo makkelijk geweest om de IC-capaciteit te verdubbelen. Om de samenleving open te houden. Om mensen hun zorg te kunnen blijven geven.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus zelfs in December is ook absoluut nog een hele ruime meerderheid van de opgenomen mensen zowel op de kliniek als in de IC ongevaccineerd, ookal is het maar 15% van de bevolking.
Christus te paard waren blijven we ons laten gijzelen door die lui.
Edit: keek scheel. Wel de IC maar niet de kliniek. De kliniek is ongeveer half half.
Trieste conclusie hè."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Begreep ook dat we nu een nieuwe factor hebben om rekening mee te houden, de categorie die besmet is en in het ziekenhuis wordt opgenomen zonder dat ze voor corona hoeven te worden behandeld, de categorie gebroken been en toevallig besmet. Dat verklaarde ook een deel van de stijging van opnames bij kinderen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Christus te paard waren blijven we ons laten gijzelen door die lui.
Edit: keek scheel. Wel de IC maar niet de kliniek. De kliniek is ongeveer half half.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit lees ik nu al 30 keer vandaag (oke, ik overdrijf een beetje). En nu?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was zo makkelijk geweest om de IC-capaciteit te verdubbelen. Om de samenleving open te houden. Om mensen hun zorg te kunnen blijven geven.
Trieste conclusie hè.![]()
Die komen sws niet op de IC, denk ik zo.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar het aandeel van de mensen met onderliggend lijden die medisch gezien te zwak is voor een vaccin."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, dat doen ze in België ookquote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar waren die zonder lockdown ook blijven zakken?![]()
Ook een versimpelde conclusie. IC uitbreiden is niet de oplossing voor zowel op korte als lange termijn. Althans, het kan wel, maar dan moet je structureel veel meer geld uitgeven en dan gaan we er op allerlei vlakken juist veel meer achteruit.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was zo makkelijk geweest om de IC-capaciteit te verdubbelen. Om de samenleving open te houden. Om mensen hun zorg te kunnen blijven geven.
Trieste conclusie hè.![]()
Ja. Je hebt gelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit lees ik nu al 30 keer vandaag (oke, ik overdrijf een beetje). En nu?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, dus dan kunnen ze dat 2G mooi achterwege laten. Voegt toch niets toe, levert alleen maar nog meer frustratie op binnen de samenleving; en een nog grotere tweedeling. Al zullen ze het in de lente wel alsnog inzetten (wanneer het niet meer nuttig is) om de daling dan te linken aan 2G.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant ligt het in de lijn der verwachting dat het straks in de lente en de zomer sowieso wel weer omlaag gaat met de cijfers, met of zonder 2G.![]()
Dat het een patroon volgt zegt nog niets over de hoogte van de piek hè. Een klein piekje of een grote keiharde piek is nogal een verschil.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep.
Zou toch een grote grap zijn als straks blijkt dat maatregelen amper bijdragen en het virus gewoon een natuurlijk patroon volgtOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Wat, worden mensen die mét maar niet dóór COVID in het ziekenhuis liggen ook meegeteld als COVID-opname??quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Begreep ook dat we nu een nieuwe factor hebben om rekening mee te houden, de categorie die besmet is en in het ziekenhuis wordt opgenomen zonder dat ze voor corona hoeven te worden behandeld, de categorie gebroken been en toevallig besmet. Dat verklaarde ook een deel van de stijging van opnames bij kinderen.
Ja, dan is het nogal wiedes dat de ziekenhuiscijfers oplopen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ja. Je hebt gelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit lees ik nu al 30 keer vandaag (oke, ik overdrijf een beetje). En nu?
Het ging over een vaccinatieplicht. Dat had 50 a 60 procent IC opnamen gescheeld met Delta. Dus defacto een verdubbeling van de capaciteit. Zonder structureel meer geld uit te geven.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:02 schreef Tjah888 het volgende:
[..]
Ook een versimpelde conclusie. IC uitbreiden is niet de oplossing voor zowel op korte als lange termijn. Althans, het kan wel, maar dan moet je structureel veel meer geld uitgeven en dan gaan we er op allerlei vlakken juist veel meer achteruit.
(En nu hou ik er over op)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik hou me inquote:Op maandag 10 januari 2022 14:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een klein piekje of een grote keiharde piek is nogal een verschil.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik baseer dat op wat ik de afgelopen twee jaar heb meegekregen/gelezen, de steeds kleinere aanwezigheid van draagvlak; bedrijven die het steeds moeilijker krijgen, terwijl Omicron juist minder ziekmakend is en juist richting een normalere griep gaat. Ja, dan is een volledige lockdown niet meer proportioneel te noemen imo.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Leuk dat je dat denkt en vindt. Maar baseer je het ook ergens op?![]()
Er is inderdaad een omslagpunt waarbij de meerwaarde van extra IC-capaciteit niet opweegt tegen de extra kosten. Maar daar zitten we nog heel ver vanaf. Stellen dat de IC-capaciteit niet uitmaakt is ook niet waar. Het is onderdeel van de oplossing, maar wordt nu a priori weggezet als onmogelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:02 schreef Tjah888 het volgende:
[..]
Ook een versimpelde conclusie. IC uitbreiden is niet de oplossing voor zowel op korte als lange termijn. Althans, het kan wel, maar dan moet je structureel veel meer geld uitgeven en dan gaan we er op allerlei vlakken juist veel meer achteruit.Never explain, never apologize.![]()
Plus dat je veel meer uitgestelde zorg had kunnen uitvoeren, en waarschijnlijk geen lockdown had gehad.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:05 schreef capricia het volgende:
Het ging over een vaccinatieplicht. Dat had 50 a 60 procent IC opnamen gescheeld met Delta. Dus defacto een verdubbeling van de capaciteit. Zonder structureel meer geld uit te geven.
(En nu hou ik er over op)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Spanje wil corona in de toekomst als griep monitoren
De regering in Spanje wil in de toekomst niet meer elk afzonderlijk geval van een coronabesmetting monitoren, maar overstappen op een aanpak die lijkt op die van de griep. Dat betekent in de praktijk dat groepen huisartsen en gezondheidscentra in combinatie met ziekenhuizen met steekproeven gaan werken om besmettingen bij te houden, meldt El País.
Op die manier kan worden berekend hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen daaraan gekoppeld kunnen worden. Aan de nieuwe strategie wordt al sinds de zomer van 2020 gewerkt. De planning is nu in de laatste fase en de verwachting is dat die na de huidige golf in gebruik wordt genomen.
Volgens het hoofd van de surveillancegroep voor influenza en andere luchtwegvirussen, waartoe ook het coronavirus behoort, wordt het onmogelijk om in de toekomst alle gevallen bij te houden. Hij zegt daarom te willen werken naar de overgang van een wereldwijde bewaking naar een zogenoemde schildwacht. Bij die vorm worden de lichte ademhalingsproblemen bij de gezondheidscentra gemeld en de zwaardere klachten in de ziekenhuizen.
"Maar dit kunnen we niet van het ene op het andere moment veranderen. We hebben internationale afspraken om alle gevallen te melden, dat moet overgaan naar 'schildwacht'-systemen."![]()
Ah, dat miste ik! Een vaccinatieplicht zou zeker helpen ja in het beheersbaar houden van de zorg (en dan houd ik er vanaf nu ook gelijk mee op haha)quote:Op maandag 10 januari 2022 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je hebt gelijk.
[..]
Het ging over een vaccinatieplicht. Dat had 50 a 60 procent IC opnamen gescheeld met Delta. Dus defacto een verdubbeling van de capaciteit. Zonder structureel meer geld uit te geven.
(En nu hou ik er over op)![]()
2G was misschien leuk bij Delta, maar voor Omicron maakt het geen biet uit. Daarom gaat het er niet (meer) komen. Het is geen complot ofzo.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Die internationale afspraken om elke besmetting te melden moeten dus zo snel mogelijk het ravijn in.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:07 schreef Oliver23 het volgende:
"Maar dit kunnen we niet van het ene op het andere moment veranderen. We hebben internationale afspraken om alle gevallen te melden, dat moet overgaan naar 'schildwacht'-systemen."wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 14:07 schreef Gunner het volgende:
2G was misschien leuk bij Delta, maar voor Omicron maakt het geen biet uit. Daarom gaat het er niet komen.![]()
![]()
Klopt dat staat er inderdaad onder, dat de effectiviteit van het vaccin door deze data waarschijnlijk onderschat wordt doordat er mensen in het ziekenhuis liggen die mogelijk niet vanwege covid er liggen, maar wel positief getest zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Begreep ook dat we nu een nieuwe factor hebben om rekening mee te houden, de categorie die besmet is en in het ziekenhuis wordt opgenomen zonder dat ze voor corona hoeven te worden behandeld, de categorie gebroken been en toevallig besmet. Dat verklaarde ook een deel van de stijging van opnames bij kinderen.
(En omdat er procentueel veel meer gevaccineerden zijn drukt het vooral op deze cijfers)They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Kunnen ze meteen de afspraken meenemen rondom boosters voor gezonde 50 minners. Focus je gewoon lekker op de groepen die ook daadwerkelijk de zorg druk veroorzaken.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die internationale afspraken om elke besmetting te melden moeten dus zo snel mogelijk het ravijn in.![]()
Ik meende dat te begrijpen gisteren.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat, worden mensen die mét maar niet dóór COVID in het ziekenhuis liggen ook meegeteld als COVID-opname??
Ja, dan is het nogal wiedes dat de ziekenhuiscijfers oplopen.
Maar gemiddeld zijn er 8000 opnames per dag in een normaal jaar. Als nu 1% van de bevolking besmet is dan zijn dat er dagelijks 80, afgelopen week is 1% van de bevolking positief getest, het hoogste ooit. Dit gaat wel door drukken in de cijfers en is niet meer gerommel in de marge.
ik zou dat wel uitgesplitst willen hebben, categorie "covid-opnames ongerelateerd" desnoods.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je was toch een paar maanden geleden met een ongevaccineerde Italiaan op pad, waarna je je tegen de QR-code en het beleid om ongevaccineerden anders te behandelen had gekeerd? Wat is daarmee gebeurd?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Trieste conclusie hè.
[ Bericht 14% gewijzigd door Tijn op 10-01-2022 14:18:05 ]![]()
Eigenlijk is dat een soort 1G dan toch? De G van Gezondheidszorg. Of moeten ze ook hun QR code laten zien, dat het 2G is? Gezondheidszorg + Gevaccineerd/Genezen?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:55 schreef deedeetee het volgende:
Winkels ook maar weer opendoen voor mensen die in de zorg werken ?
Dit is wel een nieuwe variant![]()
![]()
Ja absoluut. Dat zou echt belachelijk zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik meende dat te begrijpen gisteren.
Maar gemiddeld zijn er 8000 opnames per dag in een normaal jaar. Als nu 1% van de bevolking besmet is dan zijn dat er dagelijks 80, afgelopen week is 1% van de bevolking positief getest, het hoogste ooit. Dit gaat wel door drukken in de cijfers en is niet meer gerommel in de marge.
ik zou dat wel uitgesplitst willen hebben, categorie "covid-opnames ongerelateerd" desnoods.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Wat mij betreft geen enkele reden om dit niet te benadrukken en te blijven noemen. Je rekensom klopt en er worden hier veel dommere dingen veel vaker herhaald.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:05 schreef capricia het volgende:
(En nu hou ik er over op)
Het structureel verhogen van het aantal IC of ziekenhuisbedden is onzin. We hebben de afgelopen jaren een afschaling gezien van de ziekenhuiszorg en op geen enkel moment hebben we te weinig bedden gehad. Alleen nu in de coronacrisis. Het structureel verhogen van de capaciteit van de ziekenhuiszorg is gewoon onzin en een veel te dure voorziening.
Wat we wel moeten doen zijn twee dingen:
1. In het vervolg bij dit soort pandemieën veel sneller beginnen met een vaccinatieplicht
2. Het creëren van een noodopvang voor wanneer de ziekenhuizen overbelast raken door een specifieke zorgvraag zoals een pandemie. Zorg dat het leger hier extra capaciteit voor heeft, desnoods via het trainen van medisch reservisten.
En als derde zou ik graag willen dat we als internationale gemeenschap eens na gaan denken over waar we nu eigenlijk met zijn allen mee bezig zijn. Hoe kunnen we in de toekomst voorkomen dat een virus zo makkelijk in no time de hele wereld in de greep neemt.![]()
In de US wel ja. in de New York state is dat 43% van de gevallen.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat, worden mensen die mét maar niet dóór COVID in het ziekenhuis liggen ook meegeteld als COVID-opname??OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Er staat nog een ziekenhuis in Amsterdam leeg.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen enkele reden om dit niet te benadrukken en te blijven noemen. Je rekensom klopt en er worden hier veel dommere dingen veel vaker herhaald.
Het structureel verhogen van het aantal IC of ziekenhuisbedden is onzin. We hebben de afgelopen jaren een afschaling gezien van de ziekenhuiszorg en op geen enkel moment hebben we te weinig bedden gehad. Alleen nu in de coronacrisis. Het structureel verhogen van de capaciteit van de ziekenhuiszorg is gewoon onzin en een veel te dure voorziening.
1. In het vervolg bij dit soort pandemieën veel sneller beginnen met een vaccinatieplicht
2. Het creëren van een noodopvang voor wanneer de ziekenhuizen overbelast raken door een specifieke zorgvraag zoals een pandemie. Zorg dat het leger hier extra capaciteit voor heeft, desnoods via het trainen van medisch reservisten.
En als derde zou ik graag willen dat we als internationale gemeenschap eens na gaan denken over waar we nu eigenlijk met zijn allen mee bezig zijn. Hoe kunnen we in de toekomst voorkomen dat een virus zo makkelijk in no time de hele wereld in de greep neemt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Kijken naar andere landen en niet denken dat het in tegenstellig tot daar hier wel mee gaat vallen allemaal -> dus gewoon meteen de lockdown in zodra duidelijk wordt dat we het hier niet onder controle hebbenquote:Op maandag 10 januari 2022 14:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Een duidelijk plan hebben van het begin af aan -> dus meteen harde maatregelen durven nemen zodra ze nodig zijn100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja, in andere landen ook. In het VK was dat meer dan 40% van het totaal oid.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat, worden mensen die mét maar niet dóór COVID in het ziekenhuis liggen ook meegeteld als COVID-opname??
Ja, dan is het nogal wiedes dat de ziekenhuiscijfers oplopen.![]()
Ik geloof dat letterlijk iedereen inmiddels wel snapt dat het probleem niet in de ruimte zit, maar in de beschikbaareid van kundig personeel.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er staat nog een ziekenhuis in Amsterdam leeg.![]()
Ik geloof ook niet in complotten. Wel in incompetente politici en een wereldvreemd OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:07 schreef Gunner het volgende:
2G was misschien leuk bij Delta, maar voor Omicron maakt het geen biet uit. Daarom gaat het er niet (meer) komen. Het is geen complot ofzo.![]()
Leuke grap dit.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof dat letterlijk iedereen inmiddels wel snapt dat het probleem niet in de ruimte zit, maar in de beschikbaareid van kundig personeel.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat werkt vooral als ze dat dan ook omdraaien - lockdown terugdraaien als blijkt dat het in andere landen toch mee lijkt te vallen voor de zorg. Daar hebben ze vooral wat moeite mee. Je kan niet enkel naar het buitenland kijken als je bevestiging zoekt om in een lockdown te schieten.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijken naar andere landen en niet denken dat het in tegenstellig tot daar hier wel mee gaat vallen allemaal -> dus gewoon meteen de lockdown in zodra duidelijk wordt dat we het hier niet onder controle hebben
Een duidelijk plan hebben van het begin af aan -> dus meteen harde maatregelen durven nemen zodra ze nodig zijn![]()
Je kan veel zeggen, maar hebben de wappies toch weer gelijk gekregen !!!!111vvquote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja, maar dit soort 'we moeten eerder harder optreden' horen we natuurlijk al van begin af aan. Vooral in de periode dat de maatregelen in de verschillende landen best vergelijkbaar waren. Het is pas sinds een half jaar dat er echt grote beleidsverschillen zijn tussen de landen wanneer de cijfers met vergelijkbare trend omhoog gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijken naar andere landen en niet denken dat het in tegenstellig tot daar hier wel mee gaat vallen allemaal -> dus gewoon meteen de lockdown in zodra duidelijk wordt dat we het hier niet onder controle hebben
Een duidelijk plan hebben van het begin af aan -> dus meteen harde maatregelen durven nemen zodra ze nodig zijn
En op het moment dat er dan snel hard wordt opgetreden is het geluid wat je uit dezelfde mensen hoort: "Wat een voorbarige acties en waarom nu al zo hard ingrijpen?" En dan moeten we zo snel mogelijk weer stoppen met de lockdown omdat in België kennelijk alles zo geweldig gaat zonder maatregelen.
Het is heel simpel: Vanuit een deel van 'de burgers' is en zal er nooit waardering zijn voor welke impopulaire maatregel dan ook. Het 'ik weet het altijd beter'-clubje is wat dat betreft altijd alleen maar bezig met argumenten te verzinnen waarom de overheid iets verkeerd doet.
Het zijn die 17 miljoen bondscoaches die het altijd beter weten. Of het nu gaat over voetbal, Corona, de Toeslagenaffaire, militair ingrijpen in het buitenland.![]()
Het structureel verhogen van de IC-capaciteit is wel één van de adviezen van NIVEL. Die discussie speelt al jaren, we hadden (volgens NIVEL) in 2016 al op zo'n 1150 IC-bedden moeten zitten, met verdere groei de toekomst in.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen enkele reden om dit niet te benadrukken en te blijven noemen. Je rekensom klopt en er worden hier veel dommere dingen veel vaker herhaald.
En als derde zou ik graag willen dat we als internationale gemeenschap eens na gaan denken over waar we nu eigenlijk met zijn allen mee bezig zijn. Hoe kunnen we in de toekomst voorkomen dat een virus zo makkelijk in no time de hele wereld in de greep neemt.
Een vaccinatieplicht is daarnaast natuurlijk op papier interessant, maar in de praktijk gaat dat je niet helpen als er geen vaccin is voor in de toekomst. Je gaat met meer IC bedden nooit exponentiële groei voorblijven, maar je kunt wel af met minder zorg afschalen als je op tijd ingrijpt.![]()
Probleem is dat die groep mensen ook apart behandeld moeten worden omdat ze besmettelijk zijn. Je kunt ze niet bij de niet-besmette patiënten houden. Dus nog steeds wel een problematische groep die de werking binnen ziekenhuizen enorm op zijn kop zetten.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dan is het nogal wiedes dat de ziekenhuiscijfers oplopen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Niet alleen dat, maar een rectificatie voor de verketteren is zeker op mijn plaats.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar hebben de wappies toch weer gelijk gekregen !!!!111vvEr zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!![]()
Zeker, maar voor de modellering op capaciteit is het funest. Als je van de 400 bedden 200 mensen hebt liggen die dezelfde dag naar huis kunnen omdat ze alleen iets simpels als een gebroken been hebben is dat natuurlijk fijn, maar daar valt bijna niet op te modelleren. De ligduur is dan ineens 1 dag, of 4 uur ipv 5 tot 7 dagen oid.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Probleem is dat die groep mensen ook apart behandeld moeten worden omdat ze besmettelijk zijn. Je kunt ze niet bij de niet-besmette patiënten houden. Dus nog steeds wel een problematische groep die de werking binnen ziekenhuizen enorm op zijn kop zetten.![]()
Daar in Italië pakken ze het nu rigoureus aan. Verplichting voor alle 50 plussers. Dus ook geen gezeur meer. Dat is de afgelopen week goedgekeurd door het Italiaanse parlement.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je was toch een paar maanden geleden met een ongevaccineerde Italiaan op pad, waarna je je tegen de QR-code en het beleid om ongevaccineerden anders te behandelen had gekeerd? Wat is daarmee gebeurd?
De ongevaccineerden daar zijn woedend, als ik het goed begrijp. Maar ik zie tot nu toe nog geen extreme protesten. Heb ook de indruk dat de meerderheid van het land er gewoon achter staat.
De betreffende ongevaccineerden die ik daar gesproken heb (en waar ik nog contact mee heb), hebben veel nieuws van Facebook en Telegram-groepen.
Zo werd mij vorige week (via hun WA-groep) verteld dat de vrachtwagenchauffeurs het hele land en vooral de havens aan het platleggen waren. Maar ik heb daar nog niets van gezien.
Ik bemoei me natuurlijk niet inhoudelijk met wat ze schrijven. Maar interessant om te lezen is het wel.
Overigens kan die hele QR-code en 'mensen anders behandelen afhankelijk van hun vaccinatiestatus' de deur uit, als er een plicht is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet van mij hoor. Deze lockdown heb ik altijd verdedigd, al is de aanleiding van de lockdown wel weer falend kabinetsbeleid. De 14e is eigenlijk een perfect moment om er gewoon helemaal mee te nokken, ook dat achterlijke "het virus slaapt tot 17:00" beleid.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En op het moment dat er dan snel hard wordt opgetreden is het geluid wat je uit dezelfde mensen hoort100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Je overschat de gemiddelde Nederlander. En dan is er ook nog een hele grote groep die zwaar onder dat gemiddelde scoort.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Volgens de huidige protocollen, maar hoe endemischer het gaat worden hoe lastiger dat blijft vol te houden lijkt me.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Probleem is dat die groep mensen ook apart behandeld moeten worden omdat ze besmettelijk zijn. Je kunt ze niet bij de niet-besmette patiënten houden. Dus nog steeds wel een problematische groep die de werking binnen ziekenhuizen enorm op zijn kop zetten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik zou hieraan vooral willen toevoegen dat ze veel sneller moeten identificeren wie de risicogroepen zijn en de acties zich daarop laten focussen. Dus een vaccinatieplicht voor 50+ zou ik voor zijn, een algehele vaccinatieplicht voor iedereen van 18+ absoluut niet. Ongeveer 85-90% van de ziekenhuisopnames zit in de groep van 50+. Laten we dan ook vooral op die leeftijdsgroep focussen. Want transmissie houden we toch niet tegen.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En als derde zou ik graag willen dat we als internationale gemeenschap eens na gaan denken over waar we nu eigenlijk met zijn allen mee bezig zijn. Hoe kunnen we in de toekomst voorkomen dat een virus zo makkelijk in no time de hele wereld in de greep neemt.![]()
Zeker, maar vind je het niet ver gaan dat mensen tegen hun wil in verplicht worden zich te laten vaccineren? Ik vind dat nogal wat eigenlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar in Italië pakken ze het nu rigoureus aan. Verplichting voor alle 50 plussers. Dus ook geen gezeur meer. Dat is de afgelopen week goedgekeurd door het Italiaanse parlement.
De ongevaccineerden daar zijn woedend, als ik het goed begrijp. Maar ik zie tot nu toe nog geen extreme protesten. Heb ook de indruk dat de meerderheid van het land er gewoon achter staat.
De betreffende ongevaccineerden die ik daar gesproken heb (en waar ik nog contact mee heb), hebben veel nieuws van Facebook en Telegram-groepen.
Zo werd mij vorige week (via hun WA-groep) verteld dat de vrachtwagenchauffeurs het hele land en vooral de havens aan het platleggen waren. Maar ik heb daar nog niets van gezien.
Ik bemoei me natuurlijk niet inhoudelijk met wat ze schrijven. Maar interessant om te lezen is het wel.
Overigens kan die hele QR-code en 'mensen anders behandelen afhankelijk van hun vaccinatiestatus' de deur uit, als er een plicht is.![]()
Nu ik je Italie link weet spreek ik in gedachten je nickname op z'n Italiaans uit.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar in Italië pakken ze het nu rigoureus aan. Verplichting voor alle 50 plussers. Dus ook geen gezeur meer. Dat is de afgelopen week goedgekeurd door het Italiaanse parlement.
Overigens kan die hele QR-code en 'mensen anders behandelen afhankelijk van hun vaccinatiestatus' de deur uit, als er een plicht is.
Caprítsia![]()
Hele andere toon wel dan toen je daar zat en net terug kwamquote:Op maandag 10 januari 2022 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heeft je gevoel doen veranderen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zie het als een noodzakelijk kwaad. Ik vind het feit dat een kleine groep mensen verantwoordelijk is voor het ontnemen van vrijheden van de overgrote meerderheid eigenlijk tien keer erger.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, maar vind je het niet ver gaan dat mensen tegen hun wil in verplicht worden zich te laten vaccineren? Ik vind dat nogal wat eigenlijk.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Die kleine groep kamerleden vaccineren heeft ook weer niet zó'n enorme impact hoor schat ik inquote:Op maandag 10 januari 2022 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie het als een noodzakelijk kwaad. Ik vind het feit dat een kleine groep mensen verantwoordelijk is voor het ontnemen van vrijheden van de overgrote meerderheid eigenlijk tien keer erger.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kinderen kunnen tegen hun wil niet naar school, mensen kunnen tegen hun wil niet geholpen worden aan hun aandoeningen, mensen moeten tegen hun wil hun zaak sluiten en/of gaan failliet, mensen lopen tegen hun wil veel geld mis en gaan eraan onderdoor, mensen worden tegen hun wil depressief.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, maar vind je het niet ver gaan dat mensen tegen hun wil in verplicht worden zich te laten vaccineren? Ik vind dat nogal wat eigenlijk.Tap tap tap![]()
Het NIVEL kan dat wel willen, maar in de praktijk zijn er (ook buiten Corona-tijden) weinig voorbeelden van mensen die bij de IC geweigerd worden omdat het vol is. Volgens mij kent elk ziekenhuis een functionerend communicerend vat tussen IC en MC en is er zelden een tekort aan IC plaatsen. En ook daar zit het probleem hem niet in de bedden, maar in de beschikbaarheid van kundig personeel.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het structureel verhogen van de IC-capaciteit is wel één van de adviezen van NIVEL. Die discussie speelt al jaren, we hadden (volgens NIVEL) in 2016 al op zo'n 1150 IC-bedden moeten zitten, met verdere groei de toekomst in.
Een vaccinatieplicht is daarnaast natuurlijk op papier interessant, maar in de praktijk gaat dat je niet helpen als er geen vaccin is voor in de toekomst. Je gaat met meer IC bedden nooit exponentiële groei voorblijven, maar je kunt wel af met minder zorg afschalen als je op tijd ingrijpt.
Maar goed, onze expert @Lenny_Leonard denkt daar wellicht anders over. En als dat zo is, dan sluit ik me bij hem aan.![]()
Zeker. Maar je hebt toch ook wel wat te zeggen over wat er met je eigen lichaam gebeurt, toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kinderen kunnen tegen hun wil niet naar school, mensen kunnen tegen hun wil niet geholpen worden aan hun aandoeningen, mensen moeten tegen hun wil hun zaak sluiten en/of gaan failliet, mensen lopen tegen hun wil veel geld mis en gaan eraan onderdoor, mensen worden tegen hun wil depressief.![]()
En AD liveblogquote:Denkt dat het aan de besmettingen ligt en niet aan de werkweek cyclus in het ziekenhuisquote:Voor het eerst in een week is het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen toegenomen, een logisch gevolg van het stijgende aantal besmettingen. Momenteel liggen er 1526 coronapatiënten in de ziekenhuizen, zo staat in de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat is een stijging van 56 patiënten ten opzichte van zondag.
Op de verpleegafdelingen worden nu in totaal 1130 patiënten met Covid-19 verzorgd, 57 meer dan een etmaal geleden. Op de intensive cares liggen 396 ernstig zieke mensen met Covid-19, een daling van één ten opzichte van gisteren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is hier met de onzinnige maatregelen gewoon absurde vormen aan t aannemen. Men draait zich in allerlei bochten om er toch omheen te komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat een soort 1G dan toch? De G van Gezondheidszorg. Of moeten ze ook hun QR code laten zien, dat het 2G is? Gezondheidszorg + Gevaccineerd/Genezen?
Dit is wel een nieuwe variantGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Doelpalen verzetten. De strategie die al 2 jaar wordt gebezigd.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel bezopen zijn als we nu weer het scenario gaan krijgen dat we niet kunnen versoepelen omdat het een te hoog ziekteverzuim oplevert, het is echt een glijdende schaal
Vlak voordat het gehaald is 'ow nee toch niet, we moeten daarheen'.
Getuige van dat ze geen idee hebben waar mee bezig te zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
37%quote:Op maandag 10 januari 2022 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, in andere landen ook. In het VK was dat meer dan 40% van het totaal oid.
https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2are we infinite or am I alone![]()
Da's nog wel het enge. Iets een 'logisch gevolg' noemen en er eigenlijk geen ene reet van snappen.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
En AD liveblog
[..]
Denkt dat het aan de besmettingen ligt en niet aan de werkweek cyclus in het ziekenhuis![]()
En die keer daarvoor ook!quote:Op maandag 10 januari 2022 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goh, wat raar dat dat de vorige keer dus ook al op een maandag was!
Mediagod.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goh, wat raar dat dat de vorige keer dus ook al op een maandag was!
Mediagod.
FOK! OMT in actie
Net zoals vorige weekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Zipportal
@Serial
@Lenny_Leonard![]()
Daarom ook geen harde vaccinatieplicht. Het moet altijd een keuze blijven, maar ik vind wel dat het een keuze met stevige consequenties moet zijn. Dat hoeft niet met dwangsommen en niemand hoeft afgevoerd te worden, maar er mag van mij een stevig onderscheid worden gemaakt in maatregelen voor wel en niet gevaccineerden. Gooi alles maar open voor mensen met een vinkje en houdt het maar lekker dicht voor de weigeraars.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar je hebt toch ook wel wat te zeggen over wat er met je eigen lichaam gebeurt, toch?
Geef werkgevers de mogelijkheid om een vinkje te eisen op de werkplek. Gewoon stevige keuzes zolang er procentueel gezien meer niet-gevaccinneerden de zorg belasten dan je op basis van hun aandeel in de bevolking mag verwachten.![]()
Het NIVEL is wel de partij die gaat over die behoefteraming. De ramingen die zij maken moeten (lijkt mij) in elk geval serieus genomen worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het NIVEL kan dat wel willen, maar in de praktijk zijn er (ook buiten Corona-tijden) weinig voorbeelden van mensen die bij de IC geweigerd worden omdat het vol is. Volgens mij kent elk ziekenhuis een functionerend communicerend vat tussen IC en MC en is er zelden een tekort aan IC plaatsen. En ook daar zit het probleem hem niet in de bedden, maar in de beschikbaarheid van kundig personeel.
Maar goed, onze expert @:Lenny_Leonard denkt daar wellicht anders over. En als dat zo is, dan sluit ik me bij hem aan.
Tuurlijk zit het tekort hem in personeel, maar ook daar dient dan flink in geïnvesteerd te worden. NIVEL noemt overigens als primaire reden voor die additionele IC capaciteit vergrijzing: https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdf
dit onderzoek is zelfs uit 2008, in 2016 hadden we al meer capaciteit moeten hebben dan we nu in 2021/2022 hebben om voldoende capaciteit met vergrijzing te hebben.![]()
quote:Voor het eerst in een week is het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen toegenomen, een logisch gevolg van het stijgende aantal besmettingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, maar dat gaat ook twee kanten op.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar je hebt toch ook wel wat te zeggen over wat er met je eigen lichaam gebeurt, toch?Tap tap tap![]()
Ik dacht 43, dank je wel. 37% dus.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
37%
https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2![]()
Spreek je het ook in gedachte uit metquote:Op maandag 10 januari 2022 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu ik je Italie link weet spreek ik in gedachten je nickname op z'n Italiaans uit.
Caprítsia
?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jazeker. Elke. Post. Opnieuw.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Spreek je het ook in gedachte uit met
[ afbeelding ]
?
Stadions. Open. Nu.![]()
2nd that.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef trein2000 het volgende:
Dat OMT
Mooie spoedcursus hoe maak ik mensen helemaal gek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als die onderzoeken zo oud zijn en er is op dit moment feitelijk geen sprake van ondercapaciteit (pre-corona) dan behoeven die ramingen wellicht bijstelling?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het NIVEL is wel de partij die gaat over die behoefteraming. De ramingen die zij maken moeten (lijkt mij) in elk geval serieus genomen worden.
Tuurlijk zit het tekort hem in personeel, maar ook daar dient dan flink in geïnvesteerd te worden. NIVEL noemt overigens als primaire reden voor die additionele IC capaciteit vergrijzing: https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdf
dit onderzoek is zelfs uit 2008, in 2016 hadden we al meer capaciteit moeten hebben dan we nu in 2021/2022 hebben om voldoende capaciteit met vergrijzing te hebben.![]()
https://www.theguardian.c(...)-fight-omicron-surgequote:NHS England strikes private hospitals deal to fight Omicron surge
Hospitals in England will be able to use private hospitals and staff under a deal with the NHS to maintain services as Omicron cases surge, avoiding delays in treatment for patients with illnesses such as cancer.
The move comes as hospitals have also been told to find extra beds in gyms and education centres owing to rising numbers of Covid patients.
The three-month agreement means private healthcare staff and facilities will be on standby to support the NHS if they need it and to maintain services for patients that can be referred including some of those waiting for cancer surgery.
Nightingale hubs are being created in the grounds of some hospitals as part of a move to create up to 4,000 extra beds.
[..]
Opvallend, er liggen momenteel 20.000 patienten minder in het ziekenhuis dan tijdens de piek in januari vorig jaar, en toch zijn ze op zoek naar extra bedden...are we infinite or am I alone![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
43% is New York State. Denk dat je die verward hebt.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht 43, dank je wel. 37% dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Veel uitval onder ziekenhuispersoneel.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-fight-omicron-surge
Opvallend, er liggen momenteel 20.000 patienten minder in het ziekenhuis dan tijdens de piek in januari vorig jaar, en toch zijn ze op zoek naar extra bedden...Tap tap tap![]()
Veel ziekenhuizen hebben geen MC meer. Verder keur ik de post goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het NIVEL kan dat wel willen, maar in de praktijk zijn er (ook buiten Corona-tijden) weinig voorbeelden van mensen die bij de IC geweigerd worden omdat het vol is. Volgens mij kent elk ziekenhuis een functionerend communicerend vat tussen IC en MC en is er zelden een tekort aan IC plaatsen. En ook daar zit het probleem hem niet in de bedden, maar in de beschikbaarheid van kundig personeel.
Maar goed, onze expert @:Lenny_Leonard denkt daar wellicht anders over. En als dat zo is, dan sluit ik me bij hem aan.![]()
Het maakt nogal verschil, we hadden in de december golf vorig jaar 400 opnames op 10k besmettingenquote:Op maandag 10 januari 2022 14:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
37%
https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2
Nu 300 op 25k als piek
Of je nu 80 op 300 (26%) als bijvangst hebt of 32 op 400 zoals in december 2020 (8%) maakt nogal een verschil lijkt me.
Als we straks op 75k besmettingen zitten dan heb je 240 op 600 (40%) opnames per dag aan bijvangst. We kunnen namelijk redelijk goed 340 covid-opnames aan, net zoals december vorig jaar, en die andere 240 in isolatie behandelen is vervelend maar niet verlammend lijkt me.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat zou kunnen, tegelijkertijd waarschuwen veiligheidsdiensten al sinds 2016 dat er te weinig capaciteit is: https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-tekort-ic-beddenquote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als die onderzoeken zo oud zijn en er is op dit moment feitelijk geen sprake van ondercapaciteit (pre-corona) dan behoeven die ramingen wellicht bijstelling?Dat is dan nu met corona het geval, maar met een hevige griepgolf kan dat ook het geval zijn voor 9 tot 12 weken. Als de risicogroep voor corona vooral 60+ is wordt die risicogroep met vergrijzing ook groter.quote:Toch werd er weinig met de waarschuwingen gedaan, volgens de krant. Al sinds 2016 wordt er in veiligheidsanalyses op gewezen dat een uitbraak van een pandemie een tekort aan IC-bedden kan opleveren. Zo schreven experts van het RIVM, TNO, AIVD en de NCTV. 'We waren op papier voorbereid', ziet politiek-verslaggever Sophie van Leeuwen. 'Dit probleem hebben we zien aankomen. Er wordt al sinds 2016 gewezen op een beddentekort op de intensive care bij een pandemie. Vorig jaar heeft de NCTV dit nog gemeld en zou de Rijksoverheid strategisch beleid uitvoeren om hierop voorbereid te zijn. Maar als je kijkt naar de verhalen van de afgelopen week, dan blijkt dat een papieren werkelijkheid te zijn.'![]()
Stadions moeten nog even dicht blijven tot het einde van het seizoen. Alles om de glas van het kampioenschap weg te halen bij Ajax.![]()
Er worden nu toch ook veel meer mensen naar huis gestuurd met zuurstof, die gemonitord worden? Iets wat voor de pandemie nooit gebeurd zou zijn?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel ziekenhuizen hebben geen MC meer. Verder keur ik de post goed.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ook daar protest.quote:In de Rotterdamse gevangenis De Schie heeft een groep gevangenen na de lunch geweigerd om terug te gaan naar de cel. Achttien gevangenen willen hiermee protesteren tegen de coronamaatregelen in de gevangenis, waardoor ze minder bezoek mogen ontvangen.![]()
Klopt.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige maandag toch precies hetzelfde?![]()
Die worden geen kampioen.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:48 schreef Questular het volgende:
Stadions moeten nog even dicht blijven tot het einde van het seizoen. Alles om de glas van het kampioenschap weg te halen bij Ajax.
Groet,
Jaap van DisselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat je dit durft te typenquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 14:50 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Die worden geen kampioen.
Groet,
Jaap van DisselMaar dan worden ze het toch juist wel? Dan worden ze volgend jaar geen kampioen op basis van die voorspellingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja, dat doen we best wel goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:48 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er worden nu toch ook veel meer mensen naar huis gestuurd met zuurstof, die gemonitord worden? Iets wat voor de pandemie nooit gebeurd zou zijn?
Toch een positief effect van de druk op de zorg.![]()
Lekkere kop weer. Dit is weer voer voor de wappies om te zeggen dat het maar een griepje is want zelfs de Spaanse overheid zegt het.quote:![]()
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Als dat goed werkt, dan scheelt dat een hoop kosten.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat doen we best wel goed.
Toch een positief effect van de druk op de zorg.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Corona is gewoon een griepjequote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekkere kop weer. Dit is weer voer voor de wappies om te zeggen dat het maar een griepje is want zelfs de Spaanse overheid zegt het.![]()
![]()
De vraag is natuurlijk wel hoe goed dat werkt. De afgelopen weken is er een flinke oversterfte geweest, waar kwam die vandaan? Kunnen dit soort dingen ermee te maken hebben?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:53 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Als dat goed werkt, dan scheelt dat een hoop kosten.![]()
Een Spaans griepje?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekkere kop weer. Dit is weer voer voor de wappies om te zeggen dat het maar een griepje is want zelfs de Spaanse overheid zegt het.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Nou, dit is wel gewoon het realistische gevolg. Het is geen uitbraak meer, het is er en je moet er mee om gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekkere kop weer. Dit is weer voer voor de wappies om te zeggen dat het maar een griepje is want zelfs de Spaanse overheid zegt het.
Kan je het maar beter monitoren op de manier zoals het altijd al ging met seizoen infectie ziektes. En dat werkt prima zoals bij de ...... ?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die waarschijnlijk uit de VS mee kwam met een aantal soldaten.quote:
Niks spaans aan, behalve dat het neutrale spanje er als eerste melding van maakte.
'Daar was geen woord Spaans bij'.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja die oversterfte moet eens goed uitgezocht worden. Maar wat ik heb gelezen is dat dat cijfer in Nederland het laagst zit in vergelijking met de rest van Europaquote:Op maandag 10 januari 2022 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel hoe goed dat werkt. De afgelopen weken is er een flinke oversterfte geweest, waar kwam die vandaan? Kunnen dit soort dingen ermee te maken hebben?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Mijn geduld met die lui is wel echt op.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef trein2000 het volgende:
Dat OMT
Mooie spoedcursus hoe maak ik mensen helemaal gek.
En dat zegt mucho, want normaal ben ik vrij geduldig.![]()
Dat was nog voor de delta-variant er was. Inmiddels is het virus veranderd, maar de vaccins (nog) niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.
En wat bedoel je met ‘hoezo werkt die prik zo goed’? Een vaccinatie neem je in de basis om niet ziek te worden, dat er reductie optreedt qua transmissie is mooi meegenomen, maar nooit het hoofddoel geweest.
Overigens kan een nieuwe vaccin wel weer meer transmissie-reductie realiseren.![]()
Spanje gidsland. Jeweettog.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedankt voor je inzet daar @:Dick_Laurent![]()
![]()
Versoepelingen kunnen we dus vergeten. De Kamer nog wel het sporten als ruilmiddel gebruiken. Verder een half uurtje versoepeling her en der.
U hoort weer van ons in maart.![]()
Kost het ze nou echt teveel moeite om erbij te zetten dat de cijfers op elke maandag wat vertekent zijn?quote:![]()
Terecht! Stelletje superspreaders!quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Net een bericht binnen van het management dat mondkapjes weer verplicht worden op de werkvloer
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Help het je hopen maar anders moet dit in de OP binnenkort.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:07 schreef Gunner het volgende:
2G was misschien leuk bij Delta, maar voor Omicron maakt het geen biet uit. Daarom gaat het er niet (meer) komen. Het is geen complot ofzo.
Dan is het geen directe vluchten uit Wuhan territory.![]()
Maar dan is er een manier om de IC op te schalen vanuit de reguliere afdelingen, of is de IC in de praktijk gewoon altijd groot genoeg?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel ziekenhuizen hebben geen MC meer. Verder keur ik de post goed.![]()
Oei, dat wordt thuiswerken.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Net een bericht binnen van het management dat mondkapjes weer verplicht worden op de werkvloerOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Vrijdag de persco toch? Als ik de omt adviezen lees toch vrij hoopvol dat er volgende week weer wat meer mag, al dan niet met mondkapjesplicht maar ergens denk ik dat we eerst 2 weken verlengen om te kijken wat de cijfers doen na heropening van de scholen en daarna nog een maand na een te verwachte stijging in de besmettingen na het heropenen van die scholen en de grote boze onzekerheid.Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Kan je beter gaan thuiswerken.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Net een bericht binnen van het management dat mondkapjes weer verplicht worden op de werkvloer![]()
sarpassioquote:Op maandag 10 januari 2022 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu ik je Italie link weet spreek ik in gedachten je nickname op z'n Italiaans uit.
CaprítsiaWhat can change the nature of a man?![]()
Maar goed, dat is dan weer gekoppeld aan een pandemie en daarover blijf ik bij mijn eerdere statement dat het een veel te dure voorziening is om structureel overcapaciteit te hebben. Dan moet je je heil dus zoeken in een snel op te schalen voorziening. Het leger via reservisten, of desnoods een vorm van maatschappelijke dienstplicht zijn daar veel geschiktere methoden voor.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, tegelijkertijd waarschuwen veiligheidsdiensten al sinds 2016 dat er te weinig capaciteit is: https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-tekort-ic-bedden
[..]
Dat is dan nu met corona het geval, maar met een hevige griepgolf kan dat ook het geval zijn voor 9 tot 12 weken. Als de risicogroep voor corona vooral 60+ is wordt die risicogroep met vergrijzing ook groter.![]()
De meeste mensen worden thuis besmet. Derhalve adviseren we thuis ook mondkapjes.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan je beter gaan thuiswerken.
Gr. Jaap![]()
Klopt, dat was overigens ook de boodschap. Dus ga weer naar 3 a 4 dagen per week thuis.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan je beter gaan thuiswerken.![]()
Een soort thuiswerken voor de zorg. Alleen is dan alleen de patiënt thuis.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat doen we best wel goed.
Toch een positief effect van de druk op de zorg.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten. De strategie die al 2 jaar wordt gebezigd.
Vlak voordat het gehaald is 'ow nee toch niet, we moeten daarheen'.
Getuige van dat ze geen idee hebben waar mee bezig te zijn.What can change the nature of a man?![]()
Ik denk dat een flexibele schil die snel inzetbaar is en een goede opleiding heeft/houdt veel zinvoller is dan structureel 300 bedden leeg te hebben, dat ben ik met je eens. Maar op dit moment hebben we geen van beidenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dan weer gekoppeld aan een pandemie en daarover blijf ik bij mijn eerdere statement dat het een veel te dure voorziening is om structureel overcapaciteit te hebben. Dan moet je je heil dus zoeken in een snel op te schalen voorziening. Het leger via reservisten, of desnoods een vorm van maatschappelijke dienstplicht zijn daar veel geschiktere methoden voor.![]()
![]()
Wat je structureel/cyclisch nodig hebt is geen overcapaciteit. Dat is niet hetzelfde.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dan weer gekoppeld aan een pandemie en daarover blijf ik bij mijn eerdere statement dat het een veel te dure voorziening is om structureel overcapaciteit te hebben. Dan moet je je heil dus zoeken in een snel op te schalen voorziening. Het leger via reservisten, of desnoods een vorm van maatschappelijke dienstplicht zijn daar veel geschiktere methoden voor.
Tevens is er een structurele, blijvende infectieziekte bijgekomen die zorgdruk geeft
Maatschappelijke dienstplicht inzetten ook echt, heerlijk![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De drones vliegen binnenkort langs. Hou je QR code gereed.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De meeste mensen worden thuis besmet. Derhalve adviseren we thuis ook mondkapjes.
Gr. Jaap
Gordijnen dicht kost je punten.![]()
Blijf ik briljant vinden, de enige situatie die je zeker kunt weten als besmettingsbron is als iemand in je huishouden het ook heeft, dan is die automatisch de meest voor de hand liggende bron.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De meeste mensen worden thuis besmet. Derhalve adviseren we thuis ook mondkapjes.
Gr. Jaap
Eigenlijk moet je dat percentage niet eens mee tellen als bron maar als gegeven dat een huishouden is besmet. Daarvan wil je weten hoe het binnen gekomen is en dan blijft er schrikbarend weinig over van hoeveel we eigenlijk weten waar we het oplopen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar we hadden altijd al te weinig IC capaciteit met wachtlijsten tot gevolg.
Dat lege bedden te duur zijn vind ik daarom een raar argument, niet omdat het niet waar is maar omdat we daar ver vanaf zitten/ zaten.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
![]()
Gaat erg goed in Zuid-Afrika. Alleen het vizier van het OMT richt zich op andere landen, Zuid-Afrika gaat het te goed.![]()
nog nietquote:Op maandag 10 januari 2022 15:08 schreef Coco het volgende:
Is er al gepost dat de media mokerdom is op de maandag?![]()
Ik ga gewoon niet naar kantoor zodra dit eventueel een maatregel wordt op kantoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Net een bericht binnen van het management dat mondkapjes weer verplicht worden op de werkvloer
(niet dat ik er nu kom)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
BCO is op dit moment zelfs zo dramatisch van kwaliteit én kwantiteit, dat je daar helemaal niets mee moet willen doen qua stuurinformatie ofzoquote:Op maandag 10 januari 2022 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijf ik briljant vinden, de enige situatie die je zeker kunt weten als besmettingsbron is als iemand in je huishouden het ook heeft, dan is die automatisch de meest voor de hand liggende bron.
Eigenlijk moet je dat percentage niet eens mee tellen als bron maar als gegeven dat een huishouden is besmet. Daarvan wil je weten hoe het binnen gekomen is en dan blijft er schrikbarend weinig over van hoeveel we eigenlijk weten waar we het oplopen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ken iemand die vorig jaar voor de GGD het bron en contactonderzoek deed.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijf ik briljant vinden, de enige situatie die je zeker kunt weten als besmettingsbron is als iemand in je huishouden het ook heeft, dan is die automatisch de meest voor de hand liggende bron.
Eigenlijk moet je dat percentage niet eens mee tellen als bron maar als gegeven dat een huishouden is besmet. Daarvan wil je weten hoe het binnen gekomen is en dan blijft er schrikbarend weinig over van hoeveel we eigenlijk weten waar we het oplopen.
Daarom weet ik nu echt zeker dat dit weinig resultaat geeft, want deze is daar veel te simpel voor."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Same.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga gewoon niet naar kantoor zodra dit eventueel een maatregel wordt op kantoor.
(niet dat ik er nu kom)
En same.![]()
![]()
Ze zijn niet uit op clicks hoor. Of sensatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Een logisch gevolg van
![]()
![]()
Achterlijke gladiolen
Echt niet hoor.
![]()
![]()
Tijd voor een record[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Nee, dat doen we eigenlijk niet. Nu in de crisis wel, maar dat is niet normaal.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dan is er een manier om de IC op te schalen vanuit de reguliere afdelingen, of is de IC in de praktijk gewoon altijd groot genoeg?
Vrijwel altijd genoeg plek op de IC.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 15:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Media de schuld geven van stemmingmakerij is allemaal gerommel uit de onderbuik.
Het is zo voorspelbaar allemaal.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is gewoon fakenews verspreiden.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Een logisch gevolg van
![]()
![]()
Achterlijke gladiolenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Mooie cijfersOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
We moeten wel een beetje grote cijfers hebben als we mee willen spelen met de grote jongens."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
- 27.891 nieuw gemelde positieve testen
- 115 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
- 27.891 nieuw gemelde positieve testen
- 115 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens![]()
8 doden.![]()
![]()
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Laatste update: 10-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 27993
Gemeentes met +5 besmettingen:
2397 Amsterdam
1306 Rotterdam
885 's-Gravenhage
787 Utrecht
457 Groningen
424 Breda
415 Almere
409 Eindhoven
395 Tilburg
357 Nijmegen
319 Haarlemmermeer
296 Zaanstad
296 Haarlem
295 Arnhem
256 Leiden
254 's-Hertogenbosch
229 Delft
224 Enschede
222 Amstelveen
208 Zoetermeer
205 Apeldoorn
200 Amersfoort
193 Zwolle
191 Alkmaar
186 DordrechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Prachtige cijfers, einde lockdown
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Groeipercentage besmettingen naar 83% week op week
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nieuwe minister VWS effectFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Dat weet je niet he? Wellicht zijn opa en oma tegelijk gegaan, dan zijn het er maar 7.quote:
Misleidende post dit.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Maar het punt is dus dat er helemaal geen extra IC-capaciteit nodig is als er geen pandemie is. Het NIVED riep dat jaren terug dan wel, maar het blijkt gewoon dat onze IC's (buiten pandemie) gewoon meer dan genoeg capaciteit hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat je structureel/cyclisch nodig hebt is geen overcapaciteit. Dat is niet hetzelfde.
Tevens is er een structurele, blijvende infectieziekte bijgekomen die zorgdruk geeft
Maatschappelijke dienstplicht inzetten ook echt, heerlijk![]()
![]()
Je hebt dus een voorziening nodig voor incidenten. Hoe dat geregeld wordt zal me een zorg zijn, maar niet via structurele capaciteit in de zorg die 99% van de tijd niet nodig is.![]()
Slappe hapBefore I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
8 Doden is toch weinig?
8 Mensen overleden met Corona, dat wil niet eens zeggen door Corona.
En dan slechts 8, op zoveel miljoen.![]()
Ach hou toch op, al die verkeersdoden dan? Of een hartaanval? Of kanker? Ouderdom?quote:
Ja heel vervelend, maar laten we het wel in perspectief blijven zien.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Heel weinig in vergelijking met de cijfers die we 2/3 weken terug hadden. Of we krijgen hetquote:
Wil het niet bagatelliseren natuurlijk, iedere dode heeft nabestaanden. Is het nog wel te billijken? Pfff....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nog steeds mij niet begrijpenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach hou toch op, al die verkeersdoden dan? Of een hartaanval? Of kanker? Ouderdom?
Ja heel vervelend, maar laten we het wel in perspectief blijven zien.
Je hebt momenteel een FOK!basic abonnement dat nog loopt tot 12-02-2022. Je kunt je abonnement hier meteen verlengen door de procedure te doorlopen.quote:What can change the nature of a man?![]()
Weet jij het? Misschien zijn we ze wel opgelucht?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ken de userquote:Op maandag 10 januari 2022 15:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach hou toch op, al die verkeersdoden dan? Of een hartaanval? Of kanker? Ouderdom?
Ja heel vervelend, maar laten we het wel in perspectief blijven zien.![]()
![]()
Net als vaccins helpt geen flikker.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:19 schreef Coco het volgende:
[..]
Je hebt momenteel een FOK!basic abonnement dat nog loopt tot 12-02-2022. Je kunt je abonnement hier meteen verlengen door de procedure te doorlopen.![]()
Ik reageer gewoon wat te snel. Nu zie ik het wel hoor.quote:
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Dat blijft verschrikkelijk, maar ik ben blij dat het aantal overlijdens nog steeds laag is. Ik dacht zelfs: "ow, maar acht overlijdens, lekker!"quote:![]()
![]()
Abo-geld bodemloze put, en Danny maar vreten.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:20 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Net als vaccins helpt geen flikker.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 15:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
[..]
Dat blijft verschrikkelijk, maar ik ben blij dat het aantal overlijdens nog steeds laag is. Ik dacht zelfs: "ow, maar acht overlijdens, lekker!"![]()
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 10-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 27993
Gemeentes met +5 besmettingen:
2397 Amsterdam
1306 Rotterdam
885 's-Gravenhage
787 Utrecht
457 Groningen
424 Breda
415 Almere
409 Eindhoven
395 Tilburg
357 Nijmegen
319 Haarlemmermeer
296 Zaanstad
296 Haarlem
295 Arnhem
256 Leiden
254 's-Hertogenbosch
229 Delft
224 Enschede
222 Amstelveen
208 Zoetermeer
205 Apeldoorn
200 Amersfoort
193 Zwolle
191 Alkmaar
186 DordrechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Prachtige cijfers, einde lockdown![]()
![]()
Gezien het percentage positief verwacht ik dat het een hoop bevestigingen zijn van zelftests.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk ook dat veel mensen niet meer na de teststraat gaan met die zelftests.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weekcijfers: Besmettingen:
Stijging: 84,1%
Dat ''Dansen met Janssen'' piekje is lachwekkend, vergeleken met de weekcijfers van nu![]()
![]()
Dat zegt op zich weer niets over het percentage met een positieve zelftest die langs de GGD gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gezien het percentage positief verwacht ik dat het een hoop bevestigingen zijn van zelftests.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Ja en toen was het van "Dansen met Janssen" naar niet dansen voor maanden in 2 wekenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ''Dansen met Janssen'' piekje is lachwekkend, vergeleken met de weekcijfers van nu
Dit is een running gag die elke dag aantal keer terug komt omdat er toen er meer dan 80 doden waren op dag een aantal mensen waren een aantal mensen erg vonden. Schijnbaar zo grappig dat sommige mensen het een paar keer per dag plaatsen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
[..]
Dat blijft verschrikkelijk, maar ik ben blij dat het aantal overlijdens nog steeds laag is. Ik dacht zelfs: "ow, maar acht overlijdens, lekker!"![]()
De zee in!quote:Op maandag 10 januari 2022 15:20 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddelde Amsterdam nu: 2459
Weekgemiddelde Amsterdam vorige week: 1065
Stijging van 131%What can change the nature of a man?![]()
41% positief hier, allejezus wat doen die mensen hier in de buurtquote:![]()
![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Beemster is geen eigen gemeente meer.quote:
https://purmerend.nl/fusi(...)rmerend-gerealiseerd
Zie dat ook rond Heerhugowaard nog een aantal gemeentes apart zijn, terwijl Dijk en Waard ook officieel is.
Met andere woorden: da overzicht klop'nie'meer'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lekker met zijn allen kerst en oud+nieuw vieren. Was kei gezellig, dat pakken ze ons niet meer af.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ''Dansen met Janssen'' piekje is lachwekkend, vergeleken met de weekcijfers van nu
Wel jammer dat Opa er volgend jaar niet bij is.![]()
Teveel neuken denk ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
41% positief hier, allejezus wat doen die mensen hier in de buurt![]()
Had opa zich maar moeten laten vaccinerenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen kerst en oud+nieuw vieren. Was kei gezellig, dat pakken ze ons niet meer af.
Wel jammer dat Opa er volgend jaar niet bij is.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Voor de miljardste keer: nee, zo werkt het niet. Corona moet de voornaamste factor zijn bij het overlijden. Het is volkomen belachelijk om te denken dat iemand die toevallig positief is en van de trap valt meegeteld wordt in deze statistieken.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:18 schreef tja77 het volgende:
8 Doden is toch weinig?
8 Mensen overleden met Corona, dat wil niet eens zeggen door Corona.
En dan slechts 8, op zoveel miljoen.![]()
Gotta love them running gagsquote:Op maandag 10 januari 2022 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is een running gag die elke dag aantal keer terug komt omdat er toen er meer dan 80 doden waren op dag een aantal mensen waren een aantal mensen erg vonden. Schijnbaar zo grappig dat sommige mensen het een paar keer per dag plaatsen.![]()
![]()
Je zal maar in de corona babyboom geboren zijn.quote:
De nieuwe boomers.What can change the nature of a man?![]()
Daar zit opa toch zelf bij. Dat overdreven schuldgevoel dat maar op de hele maatschappij geprojecteerd moet worden is wel dodelijk vermoeiend.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen kerst en oud+nieuw vieren. Was kei gezellig, dat pakken ze ons niet meer af.
Wel jammer dat Opa er volgend jaar niet bij is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ten Hag effect.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:20 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddelde Amsterdam nu: 2459
Weekgemiddelde Amsterdam vorige week: 1065
Stijging van 131%"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dichtbevolkt zijnquote:Op maandag 10 januari 2022 15:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
41% positief hier, allejezus wat doen die mensen hier in de buurt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Amsterdam begint te stabiliseren qua besmettingen zo lijkt het (grafiek is van gister).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Pillen
quote:Pfizer vraagt toelating coronapil aan bij EMA
Farmaceut Pfizer heeft het Europese geneesmiddelenbureau (EMA) gevraagd om de coronapillen die het bedrijf ontwikkeld heeft toe te laten tot de Europese markt. De medicijnwaakhond zegt een oordeel over de pillen binnen een aantal weken klaar te kunnen hebben, mits de gegevens die Pfizer heeft aangeleverd bruikbaar genoeg zijn.
Het middel heet Paxlovid en is bedoeld voor mensen van twaalf jaar en ouder die na een coronabesmetting mogelijk ernstig ziek kunnen worden.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Wel een productieprobleempje.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Jaquote:Op maandag 10 januari 2022 15:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is een running gag die elke dag aantal keer terug komt omdat er toen er meer dan 80 doden waren op dag een aantal mensen waren een aantal mensen erg vonden. Schijnbaar zo grappig dat sommige mensen het een paar keer per dag plaatsen.Op zich vind ik het wel een goede running gag, want die post doet me wel elke keer beseffen dat de 8 doden van vandaag toch weer 8 doden zijn. Fijn dat het minder wordt, maar het is toch wel weer treurig.
![]()
Tsja dat krijg je als opa al 90 is hè. Op een gegeven moment is t op.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wel jammer dat Opa er volgend jaar niet bij is.![]()
Heel mooi.quote:
Nu nog een versie die je op kan snuiven. Speciaal voor Amsterdam."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Woensdag de Driekoningen-piek.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:27 schreef Noek het volgende:
Dat was de kerstpiek. Op naar Hornbach of de schaatspiek!"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Even op Urk kijken, die weten dat wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:27 schreef OProg het volgende:
Nu nog een versie die je op kan snuiven. Speciaal voor Amsterdam.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Deze Corona crisis heeft me wel aan het denken gezet. Uiteindelijk valt het nu nog enigszins mee. Als je naar het aantal doden e.d. kijkt. En ja, de zorg heeft het zwaar, maar het is ook niet alsof de lijken op straat liggen. Het is duidelijk geworden dat we er als wereld zijnde gewoon niet op voorbereid waren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat écht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...![]()
Alleen in het katholieke deel.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het 1e FOK! OMT advies over Covid-19, 10 januari 2022
Geachte COR users,
Op 10 januari 2022 werd het FOK! OMT bij elkaar geroepen om te adviseren over de situatie omtrent het Coronavirus en de huidige Lockdown.
Bijgaand leest u het nieuwste advies.
A. Aanleiding FOK! OMT en doelstelling
Het FOK! OMT komt dagelijks bij elkaar om de actuele situatie rondom het Coronavirus maar vooral rondom de Lockdown te evalueren en te duiden.
Het FOK! OMT geeft adviezen over de huidige maatregelen en de effecten hiervan op de verschillende COR users.
Voorts volgt een samenvatting van de huidige situatie en de adviezen van het FOK! OMT.
B. Actuele situatie
Op dit moment viert Omikron hoogtij en zowel het aantal besmettingen als het percentage positief lag nog nooit zo hoog. Tegelijkertijd moet worden vermeld dat de ziekenhuiscijfers al enkele weken een dalende trend laten zien en dat de IC inmiddels minder dan 400 Covid-19 patiënten behandelt. Ook in de klinieken zelf is het een stuk rustiger qua instroom van nieuwe Coronalijers.
Het aantal boosterprikken neemt rap toe en de meeste 60+'ers die dat willen zijn inmiddels geboosterd. Dit betekent dat weer een flink deel van de bevolking dat in de ziekenhuizen kan belanden ten gevolge van een Covid-19 besmetting nu nog beter beschermd is dan enkele weken geleden.
Op basis van de huidige stand van zaken concludeert het FOK! OMT dat de huidige Lockdown een walgelijk gedrocht is dat niet langer in stand gehouden dient te worden. Hieronder volgen enkele uitspraken van een aantal FOK! OMT leden met extra uitleg n.a.v. gestelde vragen.
C. Adviezen
Vraag:
Gezien het feit dat Omikron zo besmettelijk is en het aantal besmettingen vermoedelijk nog veel hoger gaat worden nu de scholen weer openen, is het wel verstandig om te versoepelen?
Als het aan FOK! OMT-lid @trein2000 ligt wordt de huidige lockdown per direct opgeheven. "De huidige maatregelen zijn een grote aanfluiting en niet meer te doen. Het verlengen van deze lockdown zal grote gevolgen hebben voor meerdere sectoren maar zal ook zeer negatieve gevolgen hebben voor de individu. Voorts ben ik van mening dat de lockdown vernietigd moet worden."
Vraag:
Moeten we medische mondmaskers (FFP2) gaan verplichten in drukke winkelstraten en binnenruimtes (werk, school, etc.) om de verspreiding van het superbesmettelijke Omikron tegen te gaan?
FOK! OMT-lid @Jor_Dii: "Nee, dat moeten we niet willen. We moeten absoluut geen situatie gaan creeëren waarin we mondmaskers moeten dragen wanneer we achter ons bureau zitten op kantoor, en dat acht uur per dag. Daarnaast dragen een groot aantal mensen de mondmaskers toch al niet volgens de juiste voorwaarden (niet genoeg verschoond, niet over de neus, enzovoorts) waardoor het effect nog minimaler zal zijn. Derhalve ben ik van mening dat de mondmaskerplicht absoluut niet strenger gemaakt moet worden."
Vraag:
Moeten we jonge kinderen gaan vaccineren tegen het Coronavirus, zeker nu Omikron ook hen zo hard treft?
FOK! OMT-lid @Molo: "Jonge kinderen moeten we pertinent niet willen vaccineren, hoogstens als daar echt een medische indicatie voor is. Verder wil ik graag even van mijn moment of fame gebruik maken om te melden dat men eens wat minder moet zaniken en meer tripjes naar België moet maken. En seksen. Veel meer seksen. Probeer het eens!"
Vraag:
Wat vinden jullie van de huidige rol van de media, specifiek het AD?
@_serial_ van het FOK! OMT: "Met name het AD is een walgelijke krant. Ze maken van elke mug een olifant. De laagste instroom sinds maanden en zij maken er van dat er 'een grote stijging in de ziekenhuizen' te zien is waarbij ze totaal voorbij gaan aan het feit dat de uitstroom altijd laag is op een maandag. Wat mij betreft wordt het tijd om de media buitenspel te gaan zetten en alle journalisten en schrijvers een functie elders inclusief all-inclusive reisje naar Australië te geven. Dat zal ze leren."
Vraag:
De Eredivisie gaat bijna weer van start. In veel andere landen zitten de stadions bomvol, zie bijvoorbeeld gidsland Engeland. Moeten we hier ook weer publiek toe gaan laten?
FOK! OMT-lid @Caland: "Publiek in de stadions zou per direct weer toegestaan moeten worden. Het aantal besmettingen daar is gezien het in de buitenlucht is laag en je moet toch al een QR-code laten zien om binnen te komen. Tevens eis ik dat per direct de vrouwen hun benen weer omhoog mogen doen."
Vraag:
De horeca is één van de hardst getroffen sectoren. Toch vonden daar geen massale besmettingen plaats, zeker niet gezien de QR-code en het feit dat het grotendeels geplaceerd was. Kan de horeca weer open?
FOK! OMT-lid @Tarado: "Wat mij betreft openen we de horeca weer, in eerste instantie van 12.00 tot 22.00 en als het goed blijft gaan in de ziekenhuizen moeten we ook de kroegen weer open gooien tot na middernacht. Het heeft lang genoeg geduurd."
Vraag:
Ook in het buitenland gaat Omikron als een beest tekeer. Wat vinden jullie van mensen die momenteel het heil ergens anders zoeken en vakanties in het algemeen in deze fase van de pandemie?
FOK! OMT-lid @dick_laurent: "dkakdledpedopewmpedfiovjven Spanje, kdepiodnpeiodniodnqodndidnq 20 graden, dnoqkndodiqdqdidnqon" Deze vraag is uiteindelijk niet beantwoord gezien het voornoemde lid zichzelf vol met taart aan het proppen was.
Vraag:
Wie zijn eigenlijk de eindverantwoordelijken van het FOK! OMT?
FOK! OMT-lid @Lenny_Leonard: "Dat zijn @miss_sly, @capricia en @chratnox . Ik probeer met enige regelmaat wat stennis te schoppen maar uiteindelijk eindigt het altijd met hetzelfde resultaat: een klap in mijn gezicht."
Het FOK! OMT dankt verder @Zipportal voor zijn kaartjes, @Oliver23 voor de ziekenhuisdata en @Mammietje voor haar tetten.
Tot een nadere mondelinge toelichting ben ik altijd bereid.
Was uw lul stuk, verspreid liefde en geen corona, Thierry is weldegelijk gevaccineerd en Willem Engel is al een tijdje in loondienst bij de AIVD.
Hoogachtend,
Oriente
FOK! OMT-lid![]()
Oliebollenpiek.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:27 schreef Noek het volgende:
Dat was de kerstpiek. Op naar Hornbach of de schaatspiek!What can change the nature of a man?![]()
Die doen blijkbaar mee in een trial, gaat hartstikke lekker daar met de cijfers.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Even op Urk kijken, die weten dat wel.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Niet te moeilijk doen gewoon met de achterkant van lepeltje crushen en met je bankpas fijn stampen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Heel mooi.
Nu nog een versie die je op kan snuiven. Speciaal voor Amsterdam.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Doe dit maar niet meer.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef Oriente het volgende:
Geachte COR users,
Op 10 januari 2022 werd het FOK! OMT bij elkaar geroepen om te adviseren over de situatie omtrent het Coronavirus en de huidige Lockdown.
Het FOK! OMT komt dagelijks bij elkaar om de actuele situatie rondom het Coronavirus maar vooral rondom de Lockdown te evalueren en te duiden.
Het FOK! OMT geeft adviezen over de huidige maatregelen en de effecten hiervan op de verschillende COR users.
Voorts volgt een samenvatting van de huidige situatie en de adviezen van het FOK! OMT.
B. Actuele situatie
Op dit moment viert Omikron hoogtij en zowel het aantal besmettingen als het percentage positief lag nog nooit zo hoog. Tegelijkertijd moet worden vermeld dat de ziekenhuiscijfers al enkele weken een dalende trend laten zien en dat de IC inmiddels minder dan 400 Covid-19 patiënten behandelt. Ook in de klinieken zelf is het een stuk rustiger qua instroom van nieuwe Coronalijers.
Het aantal boosterprikken neemt rap toe en de meeste 60+'ers die dat willen zijn inmiddels geboosterd. Dit betekent dat weer een flink deel van de bevolking dat in de ziekenhuizen kan belanden ten gevolge van een Covid-19 besmetting nu nog beter beschermd is dan enkele weken geleden.
Op basis van de huidige stand van zaken concludeert het FOK! OMT dat de huidige Lockdown een walgelijk gedrocht is dat niet langer in stand gehouden dient te worden. Hieronder volgen enkele uitspraken van een aantal FOK! OMT leden met extra uitleg n.a.v. gestelde vragen.
C. Adviezen
Vraag:
Gezien het feit dat Omikron zo besmettelijk is en het aantal besmettingen vermoedelijk nog veel hoger gaat worden nu de scholen weer openen, is het wel verstandig om te versoepelen?
Als het aan FOK! OMT-lid @:trein2000 ligt wordt de huidige lockdown per direct opgeheven. "De huidige maatregelen zijn een grote aanfluiting en niet meer te doen. Het verlengen van deze lockdown zal grote gevolgen hebben voor meerdere sectoren maar zal ook zeer negatieve gevolgen hebben voor de individu. Voorts ben ik van mening dat de lockdown vernietigd moet worden."
Vraag:
Moeten we medische mondmaskers (FFP2) gaan verplichten in drukke winkelstraten en binnenruimtes (werk, school, etc.) om de verspreiding van het superbesmettelijke Omikron tegen te gaan?
FOK! OMT-lid @:Jor_Dii: "Nee, dat moeten we niet willen. We moeten absoluut geen situatie gaan creeëren waarin we mondmaskers moeten dragen wanneer we achter ons bureau zitten op kantoor, en dat acht uur per dag. Daarnaast dragen een groot aantal mensen de mondmaskers toch al niet volgens de juiste voorwaarden (niet genoeg verschoond, niet over de neus, enzovoorts) waardoor het effect nog minimaler zal zijn. Derhalve ben ik van mening dat de mondmaskerplicht absoluut niet strenger gemaakt moet worden."
Vraag:
Moeten we jonge kinderen gaan vaccineren tegen het Coronavirus, zeker nu Omikron ook hen zo hard treft?
FOK! OMT-lid @:Molo: "Jonge kinderen moeten we pertinent niet willen vaccineren, hoogstens als daar echt een medische indicatie voor is. Verder wil ik graag even van mijn moment of fame gebruik maken om te melden dat men eens wat minder moet zaniken en meer tripjes naar België moet maken. En seksen. Veel meer seksen. Probeer het eens!"
Vraag:
@:-serial- van het FOK! OMT: "Met name het AD is een walgelijke krant. Ze maken van elke mug een olifant. De laagste instroom sinds maanden en zij maken er van dat er 'een grote stijging in de ziekenhuizen' te zien is waarbij ze totaal voorbij gaan aan het feit dat de uitstroom altijd laag is op een maandag. Wat mij betreft wordt het tijd om de media buitenspel te gaan zetten en alle journalisten en schrijvers een functie elders inclusief all-inclusive reisje naar Australië te geven. Dat zal ze leren."
Vraag:
De Eredivisie gaat bijna weer van start. In veel andere landen zitten de stadions bomvol, zie bijvoorbeeld gidsland Engeland. Moeten we hier ook weer publiek toe gaan laten?
FOK! OMT-lid @:Caland: "Publiek in de stadions zou per direct weer toegestaan moeten worden. Het aantal besmettingen daar is gezien het in de buitenlucht is laag en je moet toch al een QR-code laten zien om binnen te komen. Tevens eis ik dat per direct de vrouwen hun benen weer omhoog mogen doen."
Vraag:
De horeca is één van de hardst getroffen sectoren. Toch vonden daar geen massale besmettingen plaats, zeker niet gezien de QR-code en het feit dat het grotendeels geplaceerd was. Kan de horeca weer open?
FOK! OMT-lid @:Tarado: "Wat mij betreft openen we de horeca weer, in eerste instantie van 12.00 tot 22.00 en als het goed blijft gaan in de ziekenhuizen moeten we ook de kroegen weer open gooien tot na middernacht. Het heeft lang genoeg geduurd."
Vraag:
Ook in het buitenland gaat Omikron als een beest tekeer. Wat vinden jullie van mensen die momenteel het heil ergens anders zoeken en vakanties in het algemeen in deze fase van de pandemie?
FOK! OMT-lid @:dick_laurent: "dkakdledpedopewmpedfiovjven Spanje, kdepiodnpeiodniodnqodndidnq 20 graden, dnoqkndodiqdqdidnqon" Deze vraag is uiteindelijk niet beantwoord gezien het voornoemde lid zichzelf vol met taart aan het proppen was.
Vraag:
FOK! OMT-lid @:Lenny_Leonard: "Dat zijn @:miss_sly, @:capricia en @:chratnox . Ik probeer met enige regelmaat wat stennis te schoppen maar uiteindelijk eindigt het altijd met hetzelfde resultaat: een klap in mijn gezicht."
Het FOK! OMT dankt verder @:Zipportal voor zijn kaartjes, @:Oliver23 voor de ziekenhuisdata en @:Mammietje voor haar tetten.
Was uw lul stuk, verspreid liefde en geen corona, Thierry is weldegelijk gevaccineerd en Willem Engel is al een tijdje in loondienst bij de AIVD.
Hoogachtend,
Oriente
FOK! OMT-lidWhat can change the nature of a man?![]()
Ik denk dat je dan vooral veel van dittem kan verwachten:quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze Corona crisis heeft me wel aan het denken gezet. Uiteindelijk valt het nu nog enigszins mee. Als je naar het aantal doden e.d. kijkt. En ja, de zorg heeft het zwaar, maar het is ook niet alsof de lijken op straat liggen. Het is duidelijk geworden dat we er als wereld zijnde gewoon niet op voorbereid waren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat écht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...![]()
![]()
Wat veel moeite hiervoor genomenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef Oriente het volgende:
Het 1e FOK! OMT advies over Covid-19, 10 januari 2022![]()
![]()
Niet. Ik voorzie alweer lege schappen toiletpapier.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niet veel anders dan deze crisis dus eigenlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral veel van dittem kan verwachten:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Kut, uit het FOK! OMT team gegooid blijkbaar. Even een krant opzoeken om mijn ongenoegen te uiten over dit advies.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef Oriente het volgende:
Geachte COR users,
B. Actuele situatie
C. Adviezen
Vraag:
Als het aan FOK! OMT-lid @:trein2000 ligt wordt de huidige lockdown per direct opgeheven. "De huidige maatregelen zijn een grote aanfluiting en niet meer te doen. Het verlengen van deze lockdown zal grote gevolgen hebben voor meerdere sectoren maar zal ook zeer negatieve gevolgen hebben voor de individu. Voorts ben ik van mening dat de lockdown vernietigd moet worden."
Vraag:
FOK! OMT-lid @:Jor_Dii: "Nee, dat moeten we niet willen. We moeten absoluut geen situatie gaan creeëren waarin we mondmaskers moeten dragen wanneer we achter ons bureau zitten op kantoor, en dat acht uur per dag. Daarnaast dragen een groot aantal mensen de mondmaskers toch al niet volgens de juiste voorwaarden (niet genoeg verschoond, niet over de neus, enzovoorts) waardoor het effect nog minimaler zal zijn. Derhalve ben ik van mening dat de mondmaskerplicht absoluut niet strenger gemaakt moet worden."
Vraag:
FOK! OMT-lid @:Molo: "Jonge kinderen moeten we pertinent niet willen vaccineren, hoogstens als daar echt een medische indicatie voor is. Verder wil ik graag even van mijn moment of fame gebruik maken om te melden dat men eens wat minder moet zaniken en meer tripjes naar België moet maken. En seksen. Veel meer seksen. Probeer het eens!"
Vraag:
@:_serial_ van het FOK! OMT: "Met name het AD is een walgelijke krant. Ze maken van elke mug een olifant. De laagste instroom sinds maanden en zij maken er van dat er 'een grote stijging in de ziekenhuizen' te zien is waarbij ze totaal voorbij gaan aan het feit dat de uitstroom altijd laag is op een maandag. Wat mij betreft wordt het tijd om de media buitenspel te gaan zetten en alle journalisten en schrijvers een functie elders inclusief all-inclusive reisje naar Australië te geven. Dat zal ze leren."
Vraag:
FOK! OMT-lid @:Caland: "Publiek in de stadions zou per direct weer toegestaan moeten worden. Het aantal besmettingen daar is gezien het in de buitenlucht is laag en je moet toch al een QR-code laten zien om binnen te komen. Tevens eis ik dat per direct de vrouwen hun benen weer omhoog mogen doen."
Vraag:
FOK! OMT-lid @:Tarado: "Wat mij betreft openen we de horeca weer, in eerste instantie van 12.00 tot 22.00 en als het goed blijft gaan in de ziekenhuizen moeten we ook de kroegen weer open gooien tot na middernacht. Het heeft lang genoeg geduurd."
Vraag:
FOK! OMT-lid @:dick_laurent: "dkakdledpedopewmpedfiovjven Spanje, kdepiodnpeiodniodnqodndidnq 20 graden, dnoqkndodiqdqdidnqon" Deze vraag is uiteindelijk niet beantwoord gezien het voornoemde lid zichzelf vol met taart aan het proppen was.
Vraag:
FOK! OMT-lid @:Lenny_Leonard: "Dat zijn @:miss_sly, @:capricia en @:chratnox . Ik probeer met enige regelmaat wat stennis te schoppen maar uiteindelijk eindigt het altijd met hetzelfde resultaat: een klap in mijn gezicht."
Het FOK! OMT dankt verder @:Zipportal voor zijn kaartjes, @:Oliver23 voor de ziekenhuisdata en @:Mammietje voor haar tetten.
Hoogachtend,
Oriente
FOK! OMT-lid![]()
Kan me niet voorstellen dat het groeipercentage van 83% (en dus een verdubbeling week op week) stand houd.
Dat heeft tevens te maken met je testcapaciteit, maar heb het idee dat we redelijk snel een soort plateau aan het bereiken zijn. Het kabinet zal dit gegeven zeker gaan gebruiken als argument dat de lockdown een (zeer groot) remmend effect heeft op de verspreiding en snelle stijging van Omikron ("kijk maar naar wat er elders aan de hand is") en daarmee de lockdown kunnen legitimeren tot eind januari.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als IDDQD dan nog niet werkt terugvallen op prince.exe megahit. En dan het virus uitroeien met de "K".quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat écht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn..."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Je hebt nog het FOK!RedTeam toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kut, uit het FOK! OMT team gegooid blijkbaar. Even een krant opzoeken om mijn ongenoegen te uiten over dit advies.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik voel me buitengeslotenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef Oriente het volgende:
Geachte COR users,
B. Actuele situatie
C. Adviezen
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Vraag:
@:_serial_ van het FOK! OMT: "Met name het AD is een walgelijke krant. Ze maken van elke mug een olifant. De laagste instroom sinds maanden en zij maken er van dat er 'een grote stijging in de ziekenhuizen' te zien is waarbij ze totaal voorbij gaan aan het feit dat de uitstroom altijd laag is op een maandag. Wat mij betreft wordt het tijd om de media buitenspel te gaan zetten en alle journalisten en schrijvers een functie elders inclusief all-inclusive reisje naar Australië te geven. Dat zal ze leren."
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Hoogachtend,
Oriente
FOK! OMT-lid
De leden daarvan al een lange tijd niet meer gezien.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ergens iedere 100 jaar komt er een wereldwijd virus. Het enige wat de wereld in paniek heeft geholpen is dat we allergisch zijn voor dood en zaken die we niet zelf in de hand hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er na Corona (ergens in de komende tientallen jaren) een virus uitbreekt wat écht veel dodelijker gaat zijn. Ben benieuwd hoe we er dan op voorbereid zijn...
Dus accepteren we het niet en gaan we in de paniek stand.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat was toch in het begin van deze pandemie ook? Iedereen gillend naar de winkel om wc-papier in te slaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral veel van dittem kan verwachten:
[ afbeelding ]
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
100 jaar geleden kon men wetenschappelijk gewoon een stuk minder dan nu, dat is iets heel anders toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ergens iedere 100 jaar komt er een wereldwijd virus. Het enige wat de wereld in paniek heeft geholpen is dat we allergisch zijn voor dood en zaken die we niet zelf in de hand hebben.
Dus accepteren we het niet en gaan we in de paniek stand.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Meer van dit graag.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef Oriente het volgende:
Geachte COR users,
B. Actuele situatie
C. Adviezen
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Vraag:
Hoogachtend,
Oriente
FOK! OMT-lid'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit lijkt me bij uitstek een vraag voor @capricia, onze Italiaanse mod.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Caland het volgende:
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?![]()
Van wie ben jij een kloonquote:Op maandag 10 januari 2022 15:28 schreef Oriente het volgende:
Geachte COR users,![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het FOK!OMT vergadert in altijd wisselend samenstelling om tunnelvisie zoals bij het OMT te voorkomen.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kut, uit het FOK! OMT team gegooid blijkbaar. Even een krant opzoeken om mijn ongenoegen te uiten over dit advies.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bkvbibodjxivibis Rome.... brrragaaaaaahahshshshh ook mooi weer daar denk ik ...fncjvivkbkbkbkvkvovk ze dragen hem vast allemaal op de kin net als hier in Spanje... Grrmblblblblbbllblblbl vandaag slechts 17 graden trouwens.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Caland het volgende:
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?![]()
Niet bepaald van wat ik hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:36 schreef Caland het volgende:
Mijn ouders willen dit weekend trouwens naar Rome. Iemand enig idee hoe strikt men daar is op die MONDKAPJES OVERAL regel?
Wel in alle openbare binnen- en buitengelegenheden
FFP2 in openbaar vervoer en culturele plekkenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: