quote:Voor het eerst in een week is het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen toegenomen, een logisch gevolg van het stijgende aantal besmettingen
Ja, maar dat gaat ook twee kanten op.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar je hebt toch ook wel wat te zeggen over wat er met je eigen lichaam gebeurt, toch?
Ik dacht 43, dank je wel. 37% dus.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
37%
https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2
Spreek je het ook in gedachte uit metquote:Op maandag 10 januari 2022 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu ik je Italie link weet spreek ik in gedachten je nickname op z'n Italiaans uit.
Caprítsia
Jazeker. Elke. Post. Opnieuw.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Spreek je het ook in gedachte uit met
[ afbeelding ]
?
2nd that.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef trein2000 het volgende:
Dat OMT
Mooie spoedcursus hoe maak ik mensen helemaal gek.
Als die onderzoeken zo oud zijn en er is op dit moment feitelijk geen sprake van ondercapaciteit (pre-corona) dan behoeven die ramingen wellicht bijstelling?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het NIVEL is wel de partij die gaat over die behoefteraming. De ramingen die zij maken moeten (lijkt mij) in elk geval serieus genomen worden.
Tuurlijk zit het tekort hem in personeel, maar ook daar dient dan flink in geïnvesteerd te worden. NIVEL noemt overigens als primaire reden voor die additionele IC capaciteit vergrijzing: https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdf
dit onderzoek is zelfs uit 2008, in 2016 hadden we al meer capaciteit moeten hebben dan we nu in 2021/2022 hebben om voldoende capaciteit met vergrijzing te hebben.
https://www.theguardian.c(...)-fight-omicron-surgequote:NHS England strikes private hospitals deal to fight Omicron surge
Hospitals in England will be able to use private hospitals and staff under a deal with the NHS to maintain services as Omicron cases surge, avoiding delays in treatment for patients with illnesses such as cancer.
The move comes as hospitals have also been told to find extra beds in gyms and education centres owing to rising numbers of Covid patients.
The three-month agreement means private healthcare staff and facilities will be on standby to support the NHS if they need it and to maintain services for patients that can be referred including some of those waiting for cancer surgery.
Nightingale hubs are being created in the grounds of some hospitals as part of a move to create up to 4,000 extra beds.
[..]
43% is New York State. Denk dat je die verward hebt.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht 43, dank je wel. 37% dus.
Veel uitval onder ziekenhuispersoneel.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-fight-omicron-surge
Opvallend, er liggen momenteel 20.000 patienten minder in het ziekenhuis dan tijdens de piek in januari vorig jaar, en toch zijn ze op zoek naar extra bedden...
Veel ziekenhuizen hebben geen MC meer. Verder keur ik de post goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het NIVEL kan dat wel willen, maar in de praktijk zijn er (ook buiten Corona-tijden) weinig voorbeelden van mensen die bij de IC geweigerd worden omdat het vol is. Volgens mij kent elk ziekenhuis een functionerend communicerend vat tussen IC en MC en is er zelden een tekort aan IC plaatsen. En ook daar zit het probleem hem niet in de bedden, maar in de beschikbaarheid van kundig personeel.
Maar goed, onze expert @:Lenny_Leonard denkt daar wellicht anders over. En als dat zo is, dan sluit ik me bij hem aan.
Het maakt nogal verschil, we hadden in de december golf vorig jaar 400 opnames op 10k besmettingenquote:Op maandag 10 januari 2022 14:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
37%
https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2
Dat zou kunnen, tegelijkertijd waarschuwen veiligheidsdiensten al sinds 2016 dat er te weinig capaciteit is: https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-tekort-ic-beddenquote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als die onderzoeken zo oud zijn en er is op dit moment feitelijk geen sprake van ondercapaciteit (pre-corona) dan behoeven die ramingen wellicht bijstelling?
Dat is dan nu met corona het geval, maar met een hevige griepgolf kan dat ook het geval zijn voor 9 tot 12 weken. Als de risicogroep voor corona vooral 60+ is wordt die risicogroep met vergrijzing ook groter.quote:Toch werd er weinig met de waarschuwingen gedaan, volgens de krant. Al sinds 2016 wordt er in veiligheidsanalyses op gewezen dat een uitbraak van een pandemie een tekort aan IC-bedden kan opleveren. Zo schreven experts van het RIVM, TNO, AIVD en de NCTV. 'We waren op papier voorbereid', ziet politiek-verslaggever Sophie van Leeuwen. 'Dit probleem hebben we zien aankomen. Er wordt al sinds 2016 gewezen op een beddentekort op de intensive care bij een pandemie. Vorig jaar heeft de NCTV dit nog gemeld en zou de Rijksoverheid strategisch beleid uitvoeren om hierop voorbereid te zijn. Maar als je kijkt naar de verhalen van de afgelopen week, dan blijkt dat een papieren werkelijkheid te zijn.'
Er worden nu toch ook veel meer mensen naar huis gestuurd met zuurstof, die gemonitord worden? Iets wat voor de pandemie nooit gebeurd zou zijn?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel ziekenhuizen hebben geen MC meer. Verder keur ik de post goed.
Ook daar protest.quote:In de Rotterdamse gevangenis De Schie heeft een groep gevangenen na de lunch geweigerd om terug te gaan naar de cel. Achttien gevangenen willen hiermee protesteren tegen de coronamaatregelen in de gevangenis, waardoor ze minder bezoek mogen ontvangen.
Klopt.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige maandag toch precies hetzelfde?
Die worden geen kampioen.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:48 schreef Questular het volgende:
Stadions moeten nog even dicht blijven tot het einde van het seizoen. Alles om de glas van het kampioenschap weg te halen bij Ajax.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je dit durft te typenquote:
quote:Op maandag 10 januari 2022 14:50 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Die worden geen kampioen.
Groet,
Jaap van DisselMaar dan worden ze het toch juist wel? Dan worden ze volgend jaar geen kampioen op basis van die voorspellingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat doen we best wel goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:48 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er worden nu toch ook veel meer mensen naar huis gestuurd met zuurstof, die gemonitord worden? Iets wat voor de pandemie nooit gebeurd zou zijn?
Lekkere kop weer. Dit is weer voer voor de wappies om te zeggen dat het maar een griepje is want zelfs de Spaanse overheid zegt het.quote:
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Als dat goed werkt, dan scheelt dat een hoop kosten.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat doen we best wel goed.
Toch een positief effect van de druk op de zorg.
Corona is gewoon een griepjequote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekkere kop weer. Dit is weer voer voor de wappies om te zeggen dat het maar een griepje is want zelfs de Spaanse overheid zegt het.
De vraag is natuurlijk wel hoe goed dat werkt. De afgelopen weken is er een flinke oversterfte geweest, waar kwam die vandaan? Kunnen dit soort dingen ermee te maken hebben?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:53 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Als dat goed werkt, dan scheelt dat een hoop kosten.
Een Spaans griepje?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekkere kop weer. Dit is weer voer voor de wappies om te zeggen dat het maar een griepje is want zelfs de Spaanse overheid zegt het.
Nou, dit is wel gewoon het realistische gevolg. Het is geen uitbraak meer, het is er en je moet er mee om gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk uit de VS mee kwam met een aantal soldaten.quote:
Ja die oversterfte moet eens goed uitgezocht worden. Maar wat ik heb gelezen is dat dat cijfer in Nederland het laagst zit in vergelijking met de rest van Europaquote:Op maandag 10 januari 2022 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel hoe goed dat werkt. De afgelopen weken is er een flinke oversterfte geweest, waar kwam die vandaan? Kunnen dit soort dingen ermee te maken hebben?
Mijn geduld met die lui is wel echt op.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:42 schreef trein2000 het volgende:
Dat OMT
Mooie spoedcursus hoe maak ik mensen helemaal gek.
Dat was nog voor de delta-variant er was. Inmiddels is het virus veranderd, maar de vaccins (nog) niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.
Spanje gidsland. Jeweettog.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedankt voor je inzet daar @:Dick_Laurent
Kost het ze nou echt teveel moeite om erbij te zetten dat de cijfers op elke maandag wat vertekent zijn?quote:
Terecht! Stelletje superspreaders!quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Net een bericht binnen van het management dat mondkapjes weer verplicht worden op de werkvloer
Help het je hopen maar anders moet dit in de OP binnenkort.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:07 schreef Gunner het volgende:
2G was misschien leuk bij Delta, maar voor Omicron maakt het geen biet uit. Daarom gaat het er niet (meer) komen. Het is geen complot ofzo.
Maar dan is er een manier om de IC op te schalen vanuit de reguliere afdelingen, of is de IC in de praktijk gewoon altijd groot genoeg?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Veel ziekenhuizen hebben geen MC meer. Verder keur ik de post goed.
Oei, dat wordt thuiswerken.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Net een bericht binnen van het management dat mondkapjes weer verplicht worden op de werkvloer
Kan je beter gaan thuiswerken.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
sarpassioquote:Op maandag 10 januari 2022 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu ik je Italie link weet spreek ik in gedachten je nickname op z'n Italiaans uit.
Caprítsia
Maar goed, dat is dan weer gekoppeld aan een pandemie en daarover blijf ik bij mijn eerdere statement dat het een veel te dure voorziening is om structureel overcapaciteit te hebben. Dan moet je je heil dus zoeken in een snel op te schalen voorziening. Het leger via reservisten, of desnoods een vorm van maatschappelijke dienstplicht zijn daar veel geschiktere methoden voor.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, tegelijkertijd waarschuwen veiligheidsdiensten al sinds 2016 dat er te weinig capaciteit is: https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-tekort-ic-bedden
[..]
Dat is dan nu met corona het geval, maar met een hevige griepgolf kan dat ook het geval zijn voor 9 tot 12 weken. Als de risicogroep voor corona vooral 60+ is wordt die risicogroep met vergrijzing ook groter.
De meeste mensen worden thuis besmet. Derhalve adviseren we thuis ook mondkapjes.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan je beter gaan thuiswerken.
Klopt, dat was overigens ook de boodschap. Dus ga weer naar 3 a 4 dagen per week thuis.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan je beter gaan thuiswerken.
Een soort thuiswerken voor de zorg. Alleen is dan alleen de patiënt thuis.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat doen we best wel goed.
Toch een positief effect van de druk op de zorg.
quote:Op maandag 10 januari 2022 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten. De strategie die al 2 jaar wordt gebezigd.
Vlak voordat het gehaald is 'ow nee toch niet, we moeten daarheen'.
Getuige van dat ze geen idee hebben waar mee bezig te zijn.
Ik denk dat een flexibele schil die snel inzetbaar is en een goede opleiding heeft/houdt veel zinvoller is dan structureel 300 bedden leeg te hebben, dat ben ik met je eens. Maar op dit moment hebben we geen van beidenquote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dan weer gekoppeld aan een pandemie en daarover blijf ik bij mijn eerdere statement dat het een veel te dure voorziening is om structureel overcapaciteit te hebben. Dan moet je je heil dus zoeken in een snel op te schalen voorziening. Het leger via reservisten, of desnoods een vorm van maatschappelijke dienstplicht zijn daar veel geschiktere methoden voor.
Wat je structureel/cyclisch nodig hebt is geen overcapaciteit. Dat is niet hetzelfde.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dan weer gekoppeld aan een pandemie en daarover blijf ik bij mijn eerdere statement dat het een veel te dure voorziening is om structureel overcapaciteit te hebben. Dan moet je je heil dus zoeken in een snel op te schalen voorziening. Het leger via reservisten, of desnoods een vorm van maatschappelijke dienstplicht zijn daar veel geschiktere methoden voor.
De drones vliegen binnenkort langs. Hou je QR code gereed.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De meeste mensen worden thuis besmet. Derhalve adviseren we thuis ook mondkapjes.
Gr. Jaap
Blijf ik briljant vinden, de enige situatie die je zeker kunt weten als besmettingsbron is als iemand in je huishouden het ook heeft, dan is die automatisch de meest voor de hand liggende bron.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De meeste mensen worden thuis besmet. Derhalve adviseren we thuis ook mondkapjes.
Gr. Jaap
nog nietquote:Op maandag 10 januari 2022 15:08 schreef Coco het volgende:
Is er al gepost dat de media mokerdom is op de maandag?
Ik ga gewoon niet naar kantoor zodra dit eventueel een maatregel wordt op kantoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
BCO is op dit moment zelfs zo dramatisch van kwaliteit én kwantiteit, dat je daar helemaal niets mee moet willen doen qua stuurinformatie ofzoquote:Op maandag 10 januari 2022 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijf ik briljant vinden, de enige situatie die je zeker kunt weten als besmettingsbron is als iemand in je huishouden het ook heeft, dan is die automatisch de meest voor de hand liggende bron.
Eigenlijk moet je dat percentage niet eens mee tellen als bron maar als gegeven dat een huishouden is besmet. Daarvan wil je weten hoe het binnen gekomen is en dan blijft er schrikbarend weinig over van hoeveel we eigenlijk weten waar we het oplopen.
Ik ken iemand die vorig jaar voor de GGD het bron en contactonderzoek deed.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijf ik briljant vinden, de enige situatie die je zeker kunt weten als besmettingsbron is als iemand in je huishouden het ook heeft, dan is die automatisch de meest voor de hand liggende bron.
Eigenlijk moet je dat percentage niet eens mee tellen als bron maar als gegeven dat een huishouden is besmet. Daarvan wil je weten hoe het binnen gekomen is en dan blijft er schrikbarend weinig over van hoeveel we eigenlijk weten waar we het oplopen.
Same.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga gewoon niet naar kantoor zodra dit eventueel een maatregel wordt op kantoor.
(niet dat ik er nu kom)
Ze zijn niet uit op clicks hoor. Of sensatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Een logisch gevolg van
![]()
![]()
Achterlijke gladiolen
Nee, dat doen we eigenlijk niet. Nu in de crisis wel, maar dat is niet normaal.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dan is er een manier om de IC op te schalen vanuit de reguliere afdelingen, of is de IC in de praktijk gewoon altijd groot genoeg?
quote:Op maandag 10 januari 2022 15:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Media de schuld geven van stemmingmakerij is allemaal gerommel uit de onderbuik.
Het is zo voorspelbaar allemaal.
Het is gewoon fakenews verspreiden.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Een logisch gevolg van
![]()
![]()
Achterlijke gladiolen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Prachtige cijfers, einde lockdown
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat weet je niet he? Wellicht zijn opa en oma tegelijk gegaan, dan zijn het er maar 7.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |